Connect with us

Economy

17 czerwca 2022 – Międzynarodowy komunikat prasowy

Published

on

17 czerwca 2022 – Międzynarodowy komunikat prasowy

Prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski, prezydent Francji Emmanuel Macron i kanclerz federalny Olaf Scholz wyjaśniają wyniki swoich rozmów w Kijowie. (Kay Nitfield/dpa)
Pisze o tym hiszpańska gazeta świat: „Wizyta ta ma ogromną siłę symboliczną. Czterej szefowie państw i rządów wyrazili solidarność z Ukrainą i poparcie dla umieszczenia kandydata do UE w tym kraju. Chociaż może to prowadzić do napięć z innymi potencjalnymi kandydatami do UE, takimi jak Mołdawia czy Gruzja, Ukraina w wyjątkowej sytuacji. Putin chce też nie tylko zniszczyć Ukrainę jako kraj, ale także zdestabilizować całą Europę. Otwierając drzwi do Kijowa, UE broni liberalnej demokracji na całym kontynencie”. świat z Madrytu.

Irlandzki Dublin Times również z zadowoleniem przyjmuje status kandydata do UE dla Ukrainy: „Ponieważ byłby to ważny sygnał dla Rosji: 'Ręce precz Ukraina! „

DE . standard Również z Belgii wzywa Ukrainę do przyjęcia do UE: „Istnieje wiele rozsądnych argumentów przemawiających za tym, dlaczego status ukraińskiego kandydata będzie nadal przyznawany. Kraj jest kruchą demokracją, w której szerzy się korupcja, a rządy prawa są chwiejne, media głównego nurtu są w rękach oligarchów i wpływowych polityków, a państwo członkowskie UE może Częściowo okupowane przez Rosję może spowodować wiele komplikacji. Jednak Europa musi podjąć historyczną decyzję, okazać hojność i uratować Ukrainę w powitaniu rodziny” DE . standard z Brukseli.
The Zurych nowe czasy Ze Szwajcarii ma sugestię, jak zbliżyć Ukrainę do UE: „Nie tylko Ukraina potrzebuje reform, wejście do UE powinno być inne. Ale koło nie musi być do tego całkowicie wymyślane. Obszar, istnieje ściśle powiązana struktura Unia Europejska jest idealnym początkowym etapem pełnego członkostwa To, co dotyczy Bałkanów Zachodnich, dotyczy również Ukrainy: Reformy, które doprowadzą do przystąpienia do Europejskiego Obszaru Gospodarczego w ciągu kilku lat są możliwe Wszystkie kandydaci muszą to zrobić Drzwi można otworzyć – nie wykluczając możliwości, że doprowadzi to do pełnego członkostwa „jest zaleceniem Nowa gazeta Zürcher.
Gazeta PRZESUNIĘCIE Ze stolicy Norwegii, Oslo, widzi, że Ukraina ma jeszcze długą drogę do członkostwa w UE: „Najprawdopodobniej Ukrainie zostanie przyznany status kandydata, ale na razie jest to bardziej oznaka solidarności niż realizmu. zjednoczyć drogę Unia Europejska dla Ukrainy, ale nie budząc fałszywych oczekiwań co do uproszczonej procedury. Z Polski do Kijowa można dojechać nocnym pociągiem. Ale z Kijowa do Brukseli nie ma pociągu pospiesznego.

Singapore Times stwierdza: „Sam status kandydata jest szansą dla Ukrainy na zmniejszenie jej słabości geopolitycznej”.

READ  Nagranie wystrzelenia kilku grup dronów przez wroga - Siły Powietrzne | Wiadomość do bota

Turecka gazeta EVRENSEL jest bardziej sceptyczna: „Schulz, Macron i Draghi pokazali w Kijowie, że są po stronie Ukrainy. Ale faktem jest, że cała trójka chce jak najszybciej zakończyć wojnę. Chcą szybkiej normalizacji stosunków z Rosją. Dlatego chcą prowadzić dialog z rosyjskim prezydentem Putinem, który porównuje się do Piotra Wielkiego. Przynajmniej Macron popiera wyjazd z Krymu, Donbasu i Ługańska dla Rosji. Przestrzega też przed tym, by umniejszać Rosję. Mówi gazeta „Evernsel” w Stambule.

„Europa jest po stronie Ukrainy – mówią przywódcy najpotężniejszych krajów Unii Europejskiej. Jednak wątpliwe jest, czy to wystarczy do pokonania Rosji” – mówią Polacy. RZECZPOSPOLITA „Siły ukraińskie tracą coraz więcej terytorium na wschodzie Ukrainy. Obecne wsparcie militarne ze strony ich zachodnich sojuszników jest bardzo słabe i bardzo powolne. Zwłaszcza Niemcy rozczarowali Ukraińców i nie są sami. Nawet po wizycie kanclerza Schulza w Kijowie powinien powstrzymać się od przesadnego optymizmu. Podkreślił. Schulz powiedział, że Europa stoi za Ukrainą. Ale te słowa nie kosztują wiele. Jako szef rządu najważniejszego państwa w Unii Europejskiej obiecał jedynie broń do obrony przed rosyjskimi atakami i nie tylko tych, którzy wypędzili Rosjan z Ukrainy” RZECZPOSPOLITA z Warszawy.
Dni biuletynu Ze Sztokholmu wzywa teraz do działania po deklaracjach solidarności: „Nic nie można negocjować poza terytorium Ukrainy. UE musi teraz wykonać swoją część. Musi uwolnić się od uzależnienia od rosyjskiego gazu, wesprzeć członkostwo Ukrainy w UE i nadal go wspierać. Kijów bronią i pieniędzmi oraz ostrzejszymi sankcjami wobec Rosji”.
de Volkskrant Z Amsterdamu apeluje o większe zaangażowanie w szczególności kanclerza federalnego Ukrainy: „Schulz miał w zanadrzu niespodziankę w Kijowie: Niemcy popierają przyznanie Ukrainie statusu kandydata do członkostwa w Unii Europejskiej. Obiecał także długoterminową pomoc finansową i humanitarną, a także dostawy broni „tak długo, jak Ukraina potrzebuje naszego wsparcia”. Ale jeśli te obietnice nie zostaną złożone szybciej, ukraiński ambasador w Berlinie prawdopodobnie będzie świadkiem odwilży niemiecko-ukraińskiej relacje wkrótce wsadzą go z powrotem do lodówki za pośrednictwem Twittera” de Volkskrant Z Holandii.
Japońska gazeta Nihon Keizai Shimbun Dodaje: „To był historyczny obraz szefów rządów trzech największych krajów Unii Europejskiej w pociągu do Kijowa. Trzej mężczyźni chcieli pokazać Rosji swoją „żelazną solidarność” przed szczytem G7 w Niemczech i NATO. w Madrycie, ale trzej czołowi politycy mają też swoje własne cele podczas wyjazdu: Schulz chce coś zrobić z malejącą popularnością wśród Niemców, Macron chce wygrać drugą turę wyborów parlamentarnych ze swoją partią i Draghim chce być bardziej obecny w Europie”. Nihon Keizai Shimbun z Tokio.
Standard Z Wiednia obawia się, że Ukraina nie jest o krok bliżej pokoju: „Nadszedł czas, aby przywódcy głównych członków założycieli Wspólnoty Europejskiej udali się do Kijowa. Ale nie należy oczekiwać wyjścia z głównego dylematu wizyty : czyli wynegocjowane porozumienie z Rosją, a integralność terytorialna Ukrainy nie Wciąż wygląda na sprzeczne”.
The Washington Post Rekomenduje prowadzenie rozmów pomimo twardego frontu między agresorem Rosją a broniącymi się Ukraińcami: „Alternatywą dla wynegocjowanego rozwiązania byłaby niekończąca się wojna na Ukrainie, która zniszczyłaby kraj i jego ludność, z czego ponad 5 milion ludzi wcześniej uciekło. Uciekli, będą kontynuować zniszczenie. Wynikające z tego zakłócenia energii, żywności i gospodarki rozprzestrzenią się wszędzie, podsycając niepokoje polityczne na całym świecie. Z pewnością warto zbadać sposób na uniknięcie tej ponurej przyszłości ” on podkreślił Washington Post.

Gulf TIMES idzie z Doha do mniejszych ilości dostaw gazu z Rosji: „Nawet jeśli Europie uda się trochę zapełnić swoje magazyny gazu, czeka ją trudna zima. Rządy muszą pilnie zaplanować import znacznie większej ilości LNG, aby uzależnić się od paliwo można zredukować.rosyjski szybko. Międzynarodowy przegląd prasy kończy się głosem Gulf Times z Kataru.

READ  Raport rynkowy: Czy roczny wzrost jest nieuchwytny?

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Published

on

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.

MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.

Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach

W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.

Rosyjska gospodarka cierpi z powodu załamania eksportu gazu. © Gavril Grigorov/DPA

W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.

Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki

Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że ​​w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.

READ  Mars wyrzuca niechcianą taśmę z pudełka „Celebrations” - sondaż przeczy decyzji

Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.

LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.

Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?

Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.

Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.

Continue Reading

Economy

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Published

on

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Frankfurt nad Odrą (dpa) – Od niedzielnego popołudnia protesty rolników w Polsce doprowadziły do ​​poważnych zakłóceń w ruchu na przejściu granicznym na autostradzie A12 w pobliżu Frankfurtu nad Odrą. Rzecznik policji powiedział: „Od skrzyżowania Frankfurt (Oder) Mitte ruch tranzytowy zostanie przekierowany na drogę B112”. Autostradą nie można wjechać ani zjechać. Na razie natężenie ruchu na autostradzie jest pod kontrolą. Policja uważa, że ​​zakłócenia mogą trwać kilka dni, aż do środy.

Operator polskiej autostrady A2 poinformował na swojej stronie internetowej, że odcinek od granicy niemiecko-polskiej do skrzyżowania z autostradą Świecko został zamknięty. Po stronie polskiej utworzono objazdy. Należy spodziewać się korków. Protest ma potrwać do środy do godziny 22:00. Blokada rozciąga się od węzła drogowego Świecko (Landesstraße 29) aż do granicy z Niemcami.

Trwające od tygodni protesty polskich rolników skierowane są przeciwko polityce rolnej UE, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy.

© dpa-infocom, dpa:240317-99-370884/2

READ  Mars wyrzuca niechcianą taśmę z pudełka „Celebrations” - sondaż przeczy decyzji
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Raport rynkowy: Czy roczny wzrost jest nieuchwytny?
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending