Connect with us

Tech

Czy to najstarsze ślady życia? Rozgałęzione włókna zostały odkryte w skałach do 4,28 miliarda lat

Published

on

Czy to najstarsze ślady życia?  Rozgałęzione włókna zostały odkryte w skałach do 4,28 miliarda lat

Tajemnicze struktury: W północnej Kanadzie naukowcy odkryli mikroskamieniałości, które mogą pochodzić z najstarszych form życia na naszej planecie – mających około czterech miliardów lat. Ślady skamieniałości składają się z równoległych włókien wychodzących ze wspólnej łodygi, przeplatanych setkami owali. Zdaniem zespołu z czasopisma Science Advances złożonej struktury i składu chemicznego tych struktur nie można wyjaśnić wyłącznie za pomocą procesów abiotycznych.

Kiedy i gdzie po raz pierwszy pojawiło się życie na Ziemi? Jak dotąd nie jest to jasne, ponieważ prawie nie ma jednoznacznych skamieniałości. Dlatego naukowcy opierają się na pośrednich wskazówkach – na przykład na związkach chemicznych, które normalnie powstają w wyniku aktywności żywych komórek, lub na kołowych lub nitkowatych strukturach widocznych w skale. Takie możliwe mikroskamieniałości zostały znalezione między innymi w skałach, które mają 3,5 miliarda lat w Australii I w Pasie Zielonego Kamienia, który ma 3,7 miliarda lat Grenlandia Odkryć.

Formacja skalna Nuvvuagittuq (tła) w północnym Quebecu składa się z wychodni osadów sprzed około czterech miliardów lat.© Dominique Babino

Nadal Najstarsze możliwe efekty życia W 2017 roku w Quebecu w Kanadzie naukowcy odkryli: W liczącej od 3,75 do 4,28 miliarda lat formacji skalnej Nuvvuagittuq natknęli się na nitkowate, częściowo rozgałęzione włókna hematytu, które zinterpretowali jako mikroskamieniałości. Jednak: zarówno te, jak i inne potencjalne skutki życia są kontrowersyjne, ponieważ abiotyczne procesy geochemiczne mogą również wytwarzać podobne struktury. Są one również znane jako „ogrody chemiczne”.

Świeże spojrzenie na starożytne skamieliny

Ale czy skamieniałe pomniki z Quebecu to tylko abiotyczne pseudoskamieniałości? Aby to zweryfikować, naukowcy pod kierunkiem Dominica Papineau z University College London zbadali więcej próbek skał z pasa skalnego Nuvvuagittuq. Za pomocą mikroskopii i analizy wiązką jonów prześwietlili próbkę skały wielkości pięści i stworzyli tysiące obrazów jej wewnętrznego działania.

Dzięki tym skanom naukowcy stworzyli trójwymiarowy model mikroskamieniałości znalezionych w skale w wysokiej rozdzielczości. Ponadto przeanalizowali skład chemiczny i mineralny odcinków skalnych o grubości 100 μm z tych próbek przy użyciu różnych metod mikroskopowych i spektroskopowych.

READ  Kopiuj pliki w systemie Windows szybciej i wydajniej

Złożone i wieloaspektowe struktury

Rezultat: znane już wątki są w rzeczywistości częścią większej, bardziej złożonej struktury. W jego środku znajduje się pęd o długości nieco mniej niż centymetra, z którego rozgałęziają się cienkie, równoległe gałązki. Papineau i współpracownicy donoszą, że te zwinięte włókniste rozszerzenia mają 16 μm grubości i do 100 μm długości. Pomiędzy tymi włóknami znajduje się kilka krótszych włókien i setki owalnych struktur o długości około 120 μm.

„Te nieregularne elipsoidy występują w grupach i zwykle są ułożone liniowo i równolegle do wątków” – napisał zespół. Ponadto istnieją również nieco większe struktury w kształcie rozety i kule o włóknistej strukturze wewnętrznej. Wszystkie struktury zawierają minerały tlenku żelaza, podobne do tych wytwarzanych obecnie przez bakterie przetwarzające żelazo, oraz węgiel w postaci grafitu.

mikroskamieniałości
Możliwe mikroskamieniałości w skałach i rekonstrukcja ich struktury.© Dominique Babino

Nie da się tego wytłumaczyć czysto abiotycznie

Zdaniem naukowców złożony kształt i skład nowo odkrytych struktur sugerują, że przynajmniej część z nich mogła powstać biologicznie. „Chociaż eksperymenty abiotyczne mogą wyjaśnić niektóre z prostszych cech wiązek włókien, żadnej z tych cech nie znaleziono w badanych przez nas próbkach” – piszą Babineau i współpracownicy. „Włókna hematytu znalezione w skałach Nuvvuagittuq nie pasują do obserwacji ze znanych ogrodów chemicznych”.

Porównania wskazują, że takie procesy abiotyczne nie mogą wytworzyć tak złożonych, równoległych struktur rozgałęzionych. Zespół wyjaśnia, z drugiej strony, że te rozgałęzione formy wielu skamieniałości drobnoustrojów są znane z najnowszej historii Ziemi. Obejmują one wpływ bakterii utleniających żelazo na kominy hydrotermalne w zatopionych obszarach wulkanicznych.

Silne wskazanie wczesnego życia

Jest więc prawdopodobne, zdaniem naukowców, że mikrostruktury w starożytnych skałach Nuvvuagittuq faktycznie pochodziły od wczesnych organizmów. „Nasze badanie silnie sugeruje, że różne typy bakterii istniały na Ziemi między 3,75 a 4,28 miliarda lat temu” – mówi Babino. „Oznacza to, że życie mogło ewoluować około 300 milionów lat temu po uformowaniu się Ziemi – szybko jak na standardy geologiczne”.

READ  PlayStation: Kalendarz adwentowy zaczyna się od zarobków

Gdyby zostało to potwierdzone, miałoby to również daleko idące znaczenie dla poszukiwania życia pozaziemskiego. Ponieważ odkrycia takich starożytnych reliktów żywych organizmów sugerują, że pierwsze prymitywne formy życia mogły ewoluować stosunkowo niedługo po utworzeniu planety. „Jeżeli życie może ewoluować tak szybko w odpowiednich warunkach, zwiększa to szansę, że istnieje również życie na innych planetach” – mówi Papineau. (Postępy Nauki, 2022; doi: 10.1126/sciadv.abm2296)

Źródło: University College London

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Helldivers 2: Konto PlayStation wkrótce będzie obowiązkowe na platformie Steam

Published

on

Helldivers 2: Konto PlayStation wkrótce będzie obowiązkowe na platformie Steam
Zdjęcie: Studio gier Arrowhead

Obecnie w Helldivers 2 (Benchmarks) można grać na komputerze PC za pośrednictwem platformy Steam bez połączonego konta PlayStation. Ale to wkrótce się skończy. Od 6 maja konto PlayStation jest obowiązkowe dla wszystkich nowych graczy, a od 4 czerwca dla wszystkich graczy Helldivers 2. Będzie to wymagane od 30 maja.

Zawsze planowano, ale technicznie nie było to możliwe

Sony Interactive Entertainment poinformowało w oświadczeniu, że do tej pory można było się z niego zrezygnować ze względu na problemy techniczne Wiadomość na steamie.

Uważajcie nurkowie,

Ze względu na problemy techniczne związane z wydaniem HELLDIVERS™ 2 tymczasowo uznaliśmy wymóg łączenia kont Steam z kontami PlayStation Network jako opcjonalny.

Według Sony łączenie kont zapewnia „Kluczową rolę w ochronie naszych graczy i utrzymywaniu wartości bezpieczeństwa gier PlayStation i PlayStation Studios„To jedyny możliwy sposób na banowanie graczy, aby banować innych.”Aby chronić przed smutkiem i przemocąJeśli ktoś uważa, że ​​został zablokowany przez pomyłkę, ma również możliwość złożenia odwołania za pośrednictwem swojego konta.

To są terminy

Według Sony wymagania dotyczące powiązania Steam z kontem PlayStation Network będą wprowadzane falami:

  • 6 maja: Nowi gracze muszą połączyć konto PlayStation
  • 30 maja: Obecni gracze otrzymają powiadomienie
  • 4 czerwca: Obecni gracze muszą połączyć konto PlayStation

Dlatego od 6 maja wszyscy nowi gracze w HELLDIVERS™ 2 na platformie Steam będą musieli połączyć swoje konto Steam z kontem PlayStation Network. Gracze grający obecnie na Steamie będą zobowiązani do rejestracji od 30 maja i będą musieli połączyć swoje konta Steam z kontami PlayStation Network do 4 czerwca. […] Zdajemy sobie sprawę, że może to zdenerwować niektórych graczy, ale takie podejście pomoże nam w dalszym budowaniu społeczności, z której wszyscy gracze mogą być dumni.

Problem dotyczy wielu graczy

To były szalone ostatnie 24 godziny na Steamie SteamDB W Helldivers 2 gra jednocześnie niemal 120 000 graczy. Konta PlayStation Network są bezpłatne i można je kupić pod adresem Witryna PlayStation Zostać stworzonym.

READ  Ukazał się pierwszy zwiastun gry akcji Shadows of Doubt z otwartym światem

Continue Reading

Tech

Interpretacja 108: Ochrona danych w branży gier

Published

on

Interpretacja 108: Ochrona danych w branży gier

Sprzedaż gier komputerowych w Niemczech stale rośnie. Rok 2023 był pełen gier komputerowych i konsolowych Wolumen obrotu wynosi ponad 3,7 miliarda euro. Szczególnie dynamicznie rozwija się rynek smartfonów i tabletów: rodzice kupili przedmioty, skórki lub monety w grach w sklepach z aplikacjami za prawie trzy miliardy euro.

reklama

W przemyśle w tym kraju obowiązują te same ograniczenia w zakresie ochrony danych, co na przykład w przypadku sieci społecznościowych. Istnieją jednak również rygorystyczne przepisy chroniące młodych ludzi. Gry nie są już kupowane (tylko) w sklepach, ale głównie za pośrednictwem platform takich jak Steam, Playstation lub sklepy z aplikacjami Google i Apple. Podczas zakupu i korzystania z niego generowanych jest wiele danych.

Profesor Christian Henner Hentsch

O kwestii interpretacji mówi profesor Christian Henner Hensch

W podkaście c’t o ochronie danych ekspert prawny i interesariusz wyjaśnia punkt widzenia niemieckiej branży gier: Profesor Christian Henner Hentsch Profesor Prawa autorskie i prawo mediów w Kolońskim Centrum Badań nad Prawem Mediów na Uniwersytecie TH w Kolonii, a także jako kierownik działu prawa i regulacji w Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Zabawkarskiego „Zabawka” Wszystkie wewnętrzne kwestie prawne, a także kwestie polityki prawnej.

Hentsch zapewnia wgląd w branżę i wyjaśnia, jakie strony obecnie w niej pracują, od platform, przez wydawców, po niezależne studia. Ponieważ powierzchnia reklamowa w grach jest rzadko sprzedawana, dostawcy gier z reguły nie wymagają zgody na gromadzenie danych. W tym obszarze wszystko regulują umowy kupna i użytkowania. Obejmuje to również przetwarzanie danych osobowych generowanych podczas rozgrywki.

Hinch twierdzi, że same platformy będą gromadzić dużo danych, ale będą one przekazywane wydawcom i programistom jedynie w bardzo ograniczonym zakresie. Ale oczywiście gracze są monitorowani w celu poprawy wrażeń z gry, a czasami także w celu znalezienia odpowiednich miejsc, w których ktoś może być szczególnie zainteresowany, na przykład przyspieszeniem postępu w grze poprzez dodatkowe zakupy.

Odcinek 108:


Tutaj znajdziesz wszystkie poprzednie odcinki:


(Skrobia)

Do strony głównej

READ  Ukazał się pierwszy zwiastun gry akcji Shadows of Doubt z otwartym światem
Continue Reading

Tech

Wygląda na to, że Apple chce przenieść te aplikacje na iOS 18

Published

on

Wygląda na to, że Apple chce przenieść te aplikacje na iOS 18

Apple pracuje nad wieloma nowymi funkcjami dla aplikacji wbudowanych w iOS. Słynna plotka o Apple gotuje. W związku z tym powinny nastąpić poważne zmiany w kilkunastu programach magazynowych – od projektu, przez funkcjonalność AI, aż po całkowite przeprojektowanie. Niektóre szczegóły już wyciekły. Obiecują, że iOS 18 będzie bardziej odpowiedni po dość umiarkowanej aktualizacji do iOS 17. Zmiany dotyczą też ekranu głównego, który ma być bardziej płynnie zaprojektowany – m.in. bezpłatne umieszczenie ikon.

reklama

W nowej aplikacji Mapy po raz pierwszy pojawią się tzw. trasy niestandardowe, za pomocą których będzie można samodzielnie zdefiniować trasę. Mapy topograficzne – na przykład do pieszych wędrówek – są również zaplanowane tak, jak w watchOS 10. Apple Music po raz pierwszy w iOS 18 powinno mieć możliwość automatycznego tworzenia list odtwarzania – przy pomocy generatywnej sztucznej inteligencji. Apple Mail może mieć nowy wygląd i funkcjonalność AI. Aplikacja SMS otrzymuje długo oczekiwane wsparcie dla standardu przesyłania wiadomości RCS. Planowany jest zintegrowany dyktafon i wyświetlanie symboli matematycznych dla notatek.

Mówią, że Apple chce całkowicie przebudować kalkulator, łącznie z funkcją daty. Wprowadzono również poważne zmiany w aplikacjach do zdjęć i fitness, ale szczegóły są nadal niejasne. Aplikacja Apple Health otrzyma nowe funkcje AI. Rozwiązanie Freeform do mapowania myśli zawiera nowe sceny ułatwiające nawigację po dokumentach. Safari po raz pierwszy otrzyma funkcje AI i obiecuje innowacje w interfejsie.

Wreszcie Apple chce także ulepszyć Pages, Numbers i Keynote za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji, a Skróty powinny umożliwiać łatwiejszą automatyzację złożonych zadań. Istnieją również doniesienia o integracji kalendarza z aplikacją Przypomnienia – Bardzo logiczny krok. Czas pokaże, czy Memories wymrze jako samodzielna aplikacja w dłuższej perspektywie.

READ  Po przeprojektowaniu: Niemiecka aplikacja identyfikacyjna 2.0 nazywa się aplikacją identyfikacyjną

iOS 18 zadebiutuje na WWDC w czerwcu. Jest i pozostaje flagowym systemem operacyjnym Apple. Nowa funkcjonalność sztucznej inteligencji prawdopodobnie trafi do systemu MacOS i innych platform Apple.



(licencjat)

Do strony głównej

Continue Reading

Trending