Connect with us

Economy

Schulz odrzuca polskie roszczenia odszkodowawcze

Published

on

Trzecia inauguracyjna wizyta nowego kanclerza, po mniej konfliktowych wizytach w Paryżu i Brukseli, była jego pierwszym prawdziwym sprawdzianem polityki zagranicznej. Polityk Partii Socjaldemokratycznej ogłosił tę wizytę „wizytą przyjaźni”. Poruszono jednak szereg kwestii konfliktowych – głównie ze strony polskiej:

Europejskie plany sygnalizacji świetlnej: „synchronizacja i równość”

Morawiecki określił plany silniejszego unijnego federalizmu, zapisane w porozumieniu sojuszniczym między socjaldemokratami, Zielonymi i Wolną Partią Demokratyczną, jako „konsensus i parytet”. W Polsce jest to rozumiane jako „centralizm demokratyczny, centralizm biurokratyczny”. Europa będzie tak silna, jak „Europa pierwotnych krajów”.

Umowa koalicyjna między SPD, Zielonymi i SPD mówi o celu Unii Europejskiej jako federalnego państwa europejskiego. A prominentni deputowani z rządzącej konserwatywnej prawicowej partii PiS dawali do zrozumienia w ciągu ostatnich kilku dni, że nowy rząd federalny planuje budowę „Czwartej Rzeszy”.

Dzisiejsze najlepsze oferty pracy

Znajdź najlepszą pracę teraz i
Zostaniesz powiadomiony e-mailem.

Nord Stream 2: „Polityczna i witalna pętla” wokół Ukrainy

Polski premier wezwał też do zablokowania kontrowersyjnego bałtyckiego gazociągu Nord Stream 2. Powiedział, że projekt zwiększy zdolność Rosji do wywierania presji na Unię Europejską i zaciskania „politycznej i żywotnej pętli” wokół Ukrainy. Schulz podkreślił, że Niemcy będą w przyszłości nadal odpowiadać za ukraiński biznes transportu gazu. Ukraina będzie również wspierana w rozwoju energii odnawialnej. Schulz nie odpowiedział na prośbę Morawieckiego o zablokowanie rurociągu.

Rurociąg bałtycki z Rosji do Niemiec został ukończony kilka tygodni temu. Federalna Agencja ds. Sieci ma czas do początku stycznia na podjęcie decyzji o pozwoleniu na eksploatację gazociągów, którymi rocznie do Niemiec będzie dostarczanych do 55 mld m3 gazu ziemnego z Rosji.

Reparacje: „Morze łez”

Polski konserwatywny nacjonalistyczny rząd PiS wielokrotnie wysuwał roszczenia odszkodowawcze przeciwko Niemcom. Dopiero niedawno Morawiecki ogłosił utworzenie instytutu badającego wszelkie zniszczenia wojenne. Dla rządu federalnego sprawa jest prawnie i politycznie zamknięta. Odnosi się głównie do traktatu dwa plus cztery o skutkach dla polityki zagranicznej jedności Niemiec z 1990 roku.

READ  Handel na Giełdzie rozpocznie się w środę 29 września 2021 r.

Na konferencji prasowej z Scholzem Morawiecki nie powtórzył wprost roszczeń odszkodowawczych. Ale powiedział, że rozmawiał o tym z Schultzem. „Nie chodzi tylko o morze łez naszych matek, morze krwi naszych ojców, ale także o utracone możliwości normalnego rozwoju, utraconą wolność, utraconą demokrację i niezależność”.

Praworządność: Schultz ma nadzieję na „wykonalne rozwiązanie”

W temacie praworządności Schulz podkreślił, że opiera się na umowie między Komisją Europejską a Polską. „Europa to społeczeństwo wartości i praw. Łączy nas idea rządów prawa i demokracji” – powiedział. Dlatego ma nadzieję na „bardzo dobre, wykonalne rozwiązanie”. Polski rząd Prawa i Sprawiedliwości od lat pracuje nad restrukturyzacją sądownictwa i jest w sporze z Komisją Unii Europejskiej. Krytycy zarzucają Warszawie wywieranie nacisku na sędziów i przyzwolenie w sądownictwie. W związku z kontrowersyjnymi reformami Komisja Europejska wszczęła kilka spraw o naruszenie przeciwko Warszawie i skierowała sprawy do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.

Uchodźcy na Białorusi: Schulz deklaruje wsparcie

Ale są też kwestie, w których kraje wykazują większą zgodność. Nowa kanclerz obiecała Polsce wsparcie Polski w sporze o to, jak postępować z uchodźcami, którzy od tygodni próbują tysiącami przedostać się z Białorusi przez zewnętrzne granice Unii Europejskiej do Polski lub krajów bałtyckich. Schultz powiedział, że działania białoruskiego gubernatora Aleksandra Łukaszenki były „nieludzkie i mamy wspólną misję, by je odrzucić”. Niemcy chcą solidaryzować się z Polską przeciwko tej niewłaściwej metodzie „wojny hybrydowej”. „To naprawdę przerażające to, co robi tam premier Białorusi Łukaszenko. Wykorzystuje ludzi do swoich celów politycznych”. Unia Europejska w szczególności oskarża Łukaszenkę o przewożenie na Białoruś ludzi z obszarów objętych kryzysem, aby następnie przemycić ich do Unii Europejskiej i tym samym destabilizować tam sytuację.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Tel Awiw nie jest obecnie miejscem do uprawiania sportu
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Tel Awiw nie jest obecnie miejscem do uprawiania sportu

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Budownictwo - Heringsdorf - Heringsdorf z prawnikiem przeciwko Polskiemu Terminalowi Kontenerowemu - Gospodarka
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending