Connect with us

Tech

Snapdragon 8 Gen 1: Qualcomm zasili najlepsze smartfony w 2022 roku z ARMv9

Published

on

Na Snapdragon Tech Summit 2021 firma Qualcomm przedstawiła Snapdragon 8 Gen 1 pod zupełnie nową nazwą, nową platformę premium dla flagowych smartfonów 2022. Qualcomm wykorzystuje nowe rdzenie Cortex dla architektury ARMv9, szybszy procesor graficzny, procesor obrazu typu dziurkacza, a nawet 5G Najszybszy.

[Anzeige: Jetzt Intels Prozessoren der 12. Core-Generation bei Mindfactory kaufen – schon ab 308 Euro!]

Nowy początek pod nową nazwą

Qualcomm ogłosił już w przededniu swojego corocznego pokazu halowego, że jego nowe procesory Snapdragon będą miały w przyszłości inny schemat nazewnictwa. W przyszłości seria będzie bardziej skoncentrowana na podstawie numeracji, a ciągły podział na generacje powinien pokazać, jak nowoczesna jest dana platforma. Ponadto kolory odgrywają ważną rolę w definiowaniu łańcucha, podobnie jak złoto na przykładzie platform premium znanych wcześniej jako „Snapdragon 8xx”. Zamiast trzycyfrowej numeracji nowy flagowy SoC nosi nazwę Snapdragon 8 Gen 1. Czytelnicy są proszeni o ocenę, czy nowy schemat nazewnictwa rzeczywiście zapewnia większą przejrzystość na forum.

Dzisiaj jest przybliżony przegląd funkcji Snapdragon 8 Gen 1, ale podczas Snapdragon Tech Summit 2021 zaplanowano również głębokie nurkowanie i sesję testów porównawczych. Pojawią się również inne ogłoszenia z innych dywizji Qualcomm, ale jak dotąd podlegają one zablokowaniu Kropka.

Mała liczba wcale nie ułatwia

Choć nazwa procesora wydaje się być uproszczona, Qualcomm pominął również numerację poszczególnych bloków funkcyjnych. Oznacza to, że regiony takie jak Kryo (CPU), Adreno (GPU), Spectra (ISP) i Hexagon (DSP) również nie mają już żadnej numeracji. Jednak nie ma też innych (nowych) metafunkcji, dlatego zdecydowanie brakuje ważnych głównych bohaterów, przynajmniej jak na niszowe dziennikarstwo.

Snapdragon 8 pierwsza generacja

Snapdragon 8 pierwsza generacja

Snapdragon 8 pierwsza generacja

Snapdragon 8 pierwsza generacja

Przegląd Snapdragon 8 Gen 1

Przegląd Snapdragon 8 Gen 1

Schemat blokowy Snapdragon 8 Gen 1

Schemat blokowy Snapdragon 8 Gen 1

ARMv9 przenosi się z Cortex-X2, A710 i A510

Korzystając z przykładu nowego Kryo-CPU, Qualcomm wyjaśnił na żądanie, że Snapdragon 8 Gen 1 dokona przejścia na architekturę ARMv9 z nowymi rdzeniami. Swoją drogą, w dzisiejszym ogłoszeniu nie warto wspominać o nowej architekturze Qualcomma. Dwurdzeniowa architektura, trzy rdzenie wydajności i cztery rdzenie wydajności są kompatybilne ze Snapdragonem 888 (+), ale trzy grupy są teraz zajęte przez Cortex-X2, Cortex-A710 i Cortex-A510. Qualcomm określa maksymalną częstotliwość taktowania 3,0 GHz, która odnosi się wyłącznie do rdzenia Prime, a po bliższym przyjrzeniu się mały druk pokazuje również „tylko” 2,995 zamiast pełnego 3,0 GHz. To ta sama godzina szczytu, którą Snapdragon 888 Plus przywiózł ze sobą latem. Na pytanie, Cortex-A710 i Cortex-A510 mają teraz działać odpowiednio z częstotliwością do 2,5 GHz i 1,8 GHz.

Nowa produkcja przy 4 nm

Jeśli chodzi o grupę wydajności, oznacza to wzrost o 80 MHz w porównaniu do procesora Snapdragon 888, który Qualcomm powinien zrekompensować pod względem wydajności nowym wyjściem przy 4 nm. Czy będzie to TSMC N4, czy Samsung 4LPE, na razie się okaże. To samo dotyczy określonej oceny wydajności procesora, którą nadal należy omówić za pomocą testów porównawczych. Qualcomm określa ogólny wzrost wydajności o 20 procent (wielordzeniowy) dla nowego chłodzonego procesora, przy jednoczesnej oszczędności do 30 procent energii.

Nowy procesor graficzny Adreno jest zoptymalizowany pod kątem Vulkan

Nowy procesor graficzny Adreno powinien zapewnić o 30 proc. więcej mocy, co praktycznie potwierdza wstępną ocenę redakcji. Korzystając z subtelnego wykresu bez nazywania osi Y, Qualcomm wykazał podczas Dnia Inwestora 2021, że chociaż następna generacja nie zapewni absolutnie najwyższej wydajności, może zapewnić jeszcze wyższą wydajność przy stałym obciążeniu. Porównania z procesorem graficznym Bionic A15 firmy Apple początkowo sugerowały 25-procentowy wzrost, a ostatecznie wzrósł on do 30 procent. Mówiąc o 25%: Qualcomm ustawia tę wartość, aby zwiększyć wydajność GPU — nie zamiast zwiększać wydajność, ale zgodnie z nią.

Qualcomm zapowiada również optymalizacje silników Unity i Unreal, a także Vulkan API, zapewniające do 60 procent wyższą wydajność w szczytowych momentach. Po niedawnych dobrych wynikach w OpenGL, układy SoC Snapdragona wydają się być opracowywaniem GPU nastawionym na Vulkan. Nowa generacja Adreno obejmuje również renderowanie wolumetryczne w celu wizualizacji efektów, takich jak mgła i zamglenie, a także interaktywna gra światła, cienia i podobnych efektów, a także dodanie cieniowania o zmiennej szybkości (VRS) na poziomie 2.

Nowy procesor obrazu dla 8K HDR

Qualcomm zwraca szczególną uwagę na procesor obrazu Spectra, którego funkcjonalność jest zgrupowana jako „Snapdragon Sight” i który ma trzy 18-bitowe smugi RAW do 3,2 zamiast 2,7 Gb/s, przetwarzając w ten sposób o 18,5 procent więcej pikseli, niż można nawet przetworzyć teraz. W zakresie pojedynczych zdjęć, do 200 Mpix nie oznacza to żadnej zmiany, ale ocena „Zero Shutter Lag” (ZSL), czyli w trybie seryjnym przy 30 kl./s, skutkuje wyższą rozdzielczością niż dwa lub trzy aparaty możliwe równoległe. Jeśli trzy czujniki są odczytywane równolegle z ZSL, jest to teraz możliwe przy 36 zamiast 28 MP każdy, przy tylko dwóch czujnikach jest nowa kombinacja 64 i 36 zamiast 25 MP, a 108 zamiast 84 MP jest możliwe przy pojedynczy aparat. Dzięki tej drugiej funkcji Qualcomm powinien oddać sprawiedliwość swojemu wieloletniemu partnerowi Samsungowi, oferując czujnik 108 MP, z którego korzystają również inni producenci OEM.

W przypadku nagrań wideo rozdzielczość 8K, w tym HDR, jest głównym tematem Snapdragon 8 Gen 1. Rozdzielczość 8K z 30 klatkami na sekundę nie jest całkowicie nowa, ale w przypadku Snapdragon 888 było to obsługiwane tylko w SDR, podczas gdy HDR był ograniczony do 4K. Formaty HDR HDR10(+), Dolby Vision i HLG są ponownie uwzględniane w nagraniach wideo, chociaż obsługa Qualcomm nie oznacza automatycznie integracji przez producenta OEM, który wybiera tę samą konkretną funkcję. Oczywiście zachowana jest rozdzielczość 4K i działa w SDR z prędkością do 120 klatek na sekundę. W przypadku nagrań w zwolnionym tempie przy zmniejszonej rozdzielczości 720p ponownie oferowane jest maksymalnie 960 klatek na sekundę.

ISP Nowe potrójne 18-bitowe ISP
Nowy ISP Spectra ISP 18-bitowy (zdjęcie: Qualcomm)

AV1 nie stanowi problemu dla Qualcomm

W związku z tym do odtwarzania wideo dostępne są również tak zwane standardy HDR, ze sprzętową akceleracją treści do H.265 i VP9. Każdy, kto spodziewał się, że Qualcomm doda koder/dekoder AV1, po raz kolejny będzie rozczarowany, że standard nigdy więcej nie trafił do SoC. Obraz może być wyświetlany na ekranach smartfonów o rozdzielczości 4K przy maksymalnie 60 Hz lub rozdzielczości QHD+ do 144 Hz, która obejmuje również smartfony do gier. Snapdragon 8 Gen 1 obsługuje zewnętrzne wyświetlacze o maksymalnej rozdzielczości 4K przy 60 Hz i obsługuje HDR10 (+).

W porównaniu do Snapdragon 8 Gen 1 i Snapdragon 888

Tensor to centrum sztucznej inteligencji

AI ponownie zbliża się do Qualcomma bez dedykowanej jednostki przetwarzania neuronowego, ale rozdziela zadania z tego obszaru na poszczególne bloki chipa, w tym CPU, GPU i cyfrowy procesor sygnałowy, a ostatni pseudonim „sześciokąt” zdecydowanie zmierza w kierunku jednostka przetwarzania neuronowego . Interakcja między wszystkimi komponentami nazywana jest „silnikiem AI” i jest dostępna w Snapdragon 8 Gen 1 w „7. generacji”. Tak zwany „fused AI accelerator”, który oferuje akceleratory tensorowe i standardowe oraz rozszerzenie wektora, ma kształt sześciokąta. Tym razem już więcej TOPS nie będzie ogłaszane bezpośrednio, ale do czterech razy szybciej w wyniku ulepszeń sprzętu i oprogramowania. Dedykowana pamięć masowa dwukrotnie większa od wbudowanego akceleratora sztucznej inteligencji i podwojona wydajność Akceleratora Tensor to główne atrakcje tym razem. Osiąga się to również dzięki obsłudze mieszanej precyzji dla typów danych INT8 i INT16. Akceleracja Tensor skupia się na sektorze mobilnym, zwłaszcza w przypadku Androida, po tym, jak Google wprowadził mobilne TPU w Tensor SoC w Pixel 6 (Pro).

Silnik SI siódmej generacji
Silnik AI 7. generacji (zdjęcie: Qualcomm)

Snapdragon X65 zarządza do 10 Gbit/s przez 5G

Qualcomm obejmuje obszar łączności za pomocą Snapdragon X65, który jest ponownie zintegrowany bezpośrednio z SoC i obejmuje wszystkie aktualne standardy komórkowe od 2G do 5G. Qualcomm już wprowadził modem indywidualnie w lutym tego roku i dodał dodatkowe funkcje w maju. Szeroko reklamowaną cechą jest złamanie znaku 10 Gbit/s, pod warunkiem, że połączy się zarówno widmo fal milimetrowych, jak i widmo poniżej 6 GHz. Pasmo 1000 MHz podzielone na 8 bloków częstotliwości spełnia pasmo X65 do 300 MHz w widmie poniżej 6 GHz. Wsparcie dla nośników o przepustowości 200 MHz przez mmWave zostało dodane w maju specjalnie na rynek chiński.

3GPP w wersji 16 wprowadza nowe funkcje

Wysokie maksymalne prędkości są cechą Snapdragon X65, druga to pierwsza obsługa po raz pierwszy wersji 16 3GPP. Konsorcjum New Cellular Standards Consortium regularnie zatwierdza również nowe standardy w ramach pokoleń, takie jak 5G. Na przykład w wersji 16 i Snapdragon X65 5G PowerSave 2.0 korzysta z informacji pomocniczych UE (UAI). „UE” oznacza Sprzęt Użytkownika, tj. Sprzęt Użytkownika. UAI zapewnia, że ​​smartfon i stacja bazowa negocjują ze sobą wydajną pracę. Napięcie pracy modemu, temperatura smartfona, liczba nośników używanych do bieżącej aplikacji lub logiczna konfiguracja MIMO mogą być określone przez obie strony komunikacji we wzajemnej wymianie w celu zwiększenia wydajności i zmniejszenia zużycia energii.

Wzmocnienie sygnału AI
Wzmocnienie sygnału z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (zdjęcie: Qualcomm)

Funkcja „wzmocnienia sygnału wzmocnionego sztuczną inteligencją” firmy Qualcomm, której celem jest odkrycie, w jaki sposób smartfon jest przystosowany, w celu odpowiedniego dostosowania anteny, również osiąga poziom wydajności. Powinno to zapewnić szybszą transmisję, lepszy odbiór i dłuższą żywotność baterii dzięki optymalnemu wykorzystaniu wolnych i ukrytych anten. „AI-Enhanced Signal Boost” jest częścią nowego interfejsu RF, który wraz z nowym QET7100 zapewnia śledzenie obwiedni, które poprawia wydajność energetyczną wzmacniaczy i zużycie energii w zakresie poniżej 6 GHz, a przy LTE powinno być niższe. Qualcomm podaje o 30 procent wyższą wydajność energetyczną niż rozwiązania konkurencyjne. Wiele PA można kontrolować za pomocą trackera, więc producenci OEM mają większy wybór PA. Dzięki QPM6679 Qualcomm oferuje wygodny system PA, który nie wymaga już zewnętrznego optymalizatora i obsługuje pasmo 100 MHz podczas śledzenia.

Wi-Fi 6E i aptX Lossless

WLAN wciąż jest na poprzednim poziomie, bo limitem producenta wciąż jest podłączona zewnętrznie platforma FastConnect 6900 o przepustowości do 3,6 Gbit/s Wi-Fi 6E.Dodatkowo nowa generacja Snapdragona ponownie przynosi wsparcie dla Bluetooth 5.2 i kodeka aptX Lossless. Nowość, która była pierwszą platformą sprzętową, której po ogłoszeniu wciąż brakowało. Jednak producenci OEM muszą wyraźnie licencjonować aptX Lossless. Systemy nawigacji satelitarnej zawierają wiele starożytnych wiedzy, takich jak GPS, GLONASS, BeiDou, Galileo, QZSS i NavIC.

ComputerBase otrzymał informację o tym artykule od Qualcomm na podstawie umowy o zachowaniu poufności. Jedynym wymogiem było jak najszybsze opublikowanie.

READ  Najlepsza oferta: router WLAN AVM Fritz!Box 7590 jest w sprzedaży w Amazon, Saturn i Media Markt
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Helldivers 2: Konto PlayStation wkrótce będzie obowiązkowe na platformie Steam

Published

on

Helldivers 2: Konto PlayStation wkrótce będzie obowiązkowe na platformie Steam
Zdjęcie: Studio gier Arrowhead

Obecnie w Helldivers 2 (Benchmarks) można grać na komputerze PC za pośrednictwem platformy Steam bez połączonego konta PlayStation. Ale to wkrótce się skończy. Od 6 maja konto PlayStation jest obowiązkowe dla wszystkich nowych graczy, a od 4 czerwca dla wszystkich graczy Helldivers 2. Będzie to wymagane od 30 maja.

Zawsze planowano, ale technicznie nie było to możliwe

Sony Interactive Entertainment poinformowało w oświadczeniu, że do tej pory można było się z niego zrezygnować ze względu na problemy techniczne Wiadomość na steamie.

Uważajcie nurkowie,

Ze względu na problemy techniczne związane z wydaniem HELLDIVERS™ 2 tymczasowo uznaliśmy wymóg łączenia kont Steam z kontami PlayStation Network jako opcjonalny.

Według Sony łączenie kont zapewnia „Kluczową rolę w ochronie naszych graczy i utrzymywaniu wartości bezpieczeństwa gier PlayStation i PlayStation Studios„To jedyny możliwy sposób na banowanie graczy, aby banować innych.”Aby chronić przed smutkiem i przemocąJeśli ktoś uważa, że ​​został zablokowany przez pomyłkę, ma również możliwość złożenia odwołania za pośrednictwem swojego konta.

To są terminy

Według Sony wymagania dotyczące powiązania Steam z kontem PlayStation Network będą wprowadzane falami:

  • 6 maja: Nowi gracze muszą połączyć konto PlayStation
  • 30 maja: Obecni gracze otrzymają powiadomienie
  • 4 czerwca: Obecni gracze muszą połączyć konto PlayStation

Dlatego od 6 maja wszyscy nowi gracze w HELLDIVERS™ 2 na platformie Steam będą musieli połączyć swoje konto Steam z kontem PlayStation Network. Gracze grający obecnie na Steamie będą zobowiązani do rejestracji od 30 maja i będą musieli połączyć swoje konta Steam z kontami PlayStation Network do 4 czerwca. […] Zdajemy sobie sprawę, że może to zdenerwować niektórych graczy, ale takie podejście pomoże nam w dalszym budowaniu społeczności, z której wszyscy gracze mogą być dumni.

Problem dotyczy wielu graczy

To były szalone ostatnie 24 godziny na Steamie SteamDB W Helldivers 2 gra jednocześnie niemal 120 000 graczy. Konta PlayStation Network są bezpłatne i można je kupić pod adresem Witryna PlayStation Zostać stworzonym.

READ  Media Markt i Saturn ze zniżkami VAT na prawie wszystko

Continue Reading

Tech

Interpretacja 108: Ochrona danych w branży gier

Published

on

Interpretacja 108: Ochrona danych w branży gier

Sprzedaż gier komputerowych w Niemczech stale rośnie. Rok 2023 był pełen gier komputerowych i konsolowych Wolumen obrotu wynosi ponad 3,7 miliarda euro. Szczególnie dynamicznie rozwija się rynek smartfonów i tabletów: rodzice kupili przedmioty, skórki lub monety w grach w sklepach z aplikacjami za prawie trzy miliardy euro.

reklama

W przemyśle w tym kraju obowiązują te same ograniczenia w zakresie ochrony danych, co na przykład w przypadku sieci społecznościowych. Istnieją jednak również rygorystyczne przepisy chroniące młodych ludzi. Gry nie są już kupowane (tylko) w sklepach, ale głównie za pośrednictwem platform takich jak Steam, Playstation lub sklepy z aplikacjami Google i Apple. Podczas zakupu i korzystania z niego generowanych jest wiele danych.

Profesor Christian Henner Hentsch

O kwestii interpretacji mówi profesor Christian Henner Hensch

W podkaście c’t o ochronie danych ekspert prawny i interesariusz wyjaśnia punkt widzenia niemieckiej branży gier: Profesor Christian Henner Hentsch Profesor Prawa autorskie i prawo mediów w Kolońskim Centrum Badań nad Prawem Mediów na Uniwersytecie TH w Kolonii, a także jako kierownik działu prawa i regulacji w Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Zabawkarskiego „Zabawka” Wszystkie wewnętrzne kwestie prawne, a także kwestie polityki prawnej.

Hentsch zapewnia wgląd w branżę i wyjaśnia, jakie strony obecnie w niej pracują, od platform, przez wydawców, po niezależne studia. Ponieważ powierzchnia reklamowa w grach jest rzadko sprzedawana, dostawcy gier z reguły nie wymagają zgody na gromadzenie danych. W tym obszarze wszystko regulują umowy kupna i użytkowania. Obejmuje to również przetwarzanie danych osobowych generowanych podczas rozgrywki.

Hinch twierdzi, że same platformy będą gromadzić dużo danych, ale będą one przekazywane wydawcom i programistom jedynie w bardzo ograniczonym zakresie. Ale oczywiście gracze są monitorowani w celu poprawy wrażeń z gry, a czasami także w celu znalezienia odpowiednich miejsc, w których ktoś może być szczególnie zainteresowany, na przykład przyspieszeniem postępu w grze poprzez dodatkowe zakupy.

Odcinek 108:


Tutaj znajdziesz wszystkie poprzednie odcinki:


(Skrobia)

Do strony głównej

READ  Elden Ring: Ulepsz wszystkie zaklęcia za pomocą słodzików, wartości i sposobu ich użycia
Continue Reading

Tech

Wygląda na to, że Apple chce przenieść te aplikacje na iOS 18

Published

on

Wygląda na to, że Apple chce przenieść te aplikacje na iOS 18

Apple pracuje nad wieloma nowymi funkcjami dla aplikacji wbudowanych w iOS. Słynna plotka o Apple gotuje. W związku z tym powinny nastąpić poważne zmiany w kilkunastu programach magazynowych – od projektu, przez funkcjonalność AI, aż po całkowite przeprojektowanie. Niektóre szczegóły już wyciekły. Obiecują, że iOS 18 będzie bardziej odpowiedni po dość umiarkowanej aktualizacji do iOS 17. Zmiany dotyczą też ekranu głównego, który ma być bardziej płynnie zaprojektowany – m.in. bezpłatne umieszczenie ikon.

reklama

W nowej aplikacji Mapy po raz pierwszy pojawią się tzw. trasy niestandardowe, za pomocą których będzie można samodzielnie zdefiniować trasę. Mapy topograficzne – na przykład do pieszych wędrówek – są również zaplanowane tak, jak w watchOS 10. Apple Music po raz pierwszy w iOS 18 powinno mieć możliwość automatycznego tworzenia list odtwarzania – przy pomocy generatywnej sztucznej inteligencji. Apple Mail może mieć nowy wygląd i funkcjonalność AI. Aplikacja SMS otrzymuje długo oczekiwane wsparcie dla standardu przesyłania wiadomości RCS. Planowany jest zintegrowany dyktafon i wyświetlanie symboli matematycznych dla notatek.

Mówią, że Apple chce całkowicie przebudować kalkulator, łącznie z funkcją daty. Wprowadzono również poważne zmiany w aplikacjach do zdjęć i fitness, ale szczegóły są nadal niejasne. Aplikacja Apple Health otrzyma nowe funkcje AI. Rozwiązanie Freeform do mapowania myśli zawiera nowe sceny ułatwiające nawigację po dokumentach. Safari po raz pierwszy otrzyma funkcje AI i obiecuje innowacje w interfejsie.

Wreszcie Apple chce także ulepszyć Pages, Numbers i Keynote za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji, a Skróty powinny umożliwiać łatwiejszą automatyzację złożonych zadań. Istnieją również doniesienia o integracji kalendarza z aplikacją Przypomnienia – Bardzo logiczny krok. Czas pokaże, czy Memories wymrze jako samodzielna aplikacja w dłuższej perspektywie.

READ  488 dni po premierze Zen 3: AMD po raz kolejny współczuje Threadripperowi

iOS 18 zadebiutuje na WWDC w czerwcu. Jest i pozostaje flagowym systemem operacyjnym Apple. Nowa funkcjonalność sztucznej inteligencji prawdopodobnie trafi do systemu MacOS i innych platform Apple.



(licencjat)

Do strony głównej

Continue Reading

Trending