Connect with us

Tech

Snapdragon 8 Gen 1: Qualcomm zasili najlepsze smartfony w 2022 roku z ARMv9

Published

on

Na Snapdragon Tech Summit 2021 firma Qualcomm przedstawiła Snapdragon 8 Gen 1 pod zupełnie nową nazwą, nową platformę premium dla flagowych smartfonów 2022. Qualcomm wykorzystuje nowe rdzenie Cortex dla architektury ARMv9, szybszy procesor graficzny, procesor obrazu typu dziurkacza, a nawet 5G Najszybszy.

[Anzeige: Jetzt Intels Prozessoren der 12. Core-Generation bei Mindfactory kaufen – schon ab 308 Euro!]

Nowy początek pod nową nazwą

Qualcomm ogłosił już w przededniu swojego corocznego pokazu halowego, że jego nowe procesory Snapdragon będą miały w przyszłości inny schemat nazewnictwa. W przyszłości seria będzie bardziej skoncentrowana na podstawie numeracji, a ciągły podział na generacje powinien pokazać, jak nowoczesna jest dana platforma. Ponadto kolory odgrywają ważną rolę w definiowaniu łańcucha, podobnie jak złoto na przykładzie platform premium znanych wcześniej jako „Snapdragon 8xx”. Zamiast trzycyfrowej numeracji nowy flagowy SoC nosi nazwę Snapdragon 8 Gen 1. Czytelnicy są proszeni o ocenę, czy nowy schemat nazewnictwa rzeczywiście zapewnia większą przejrzystość na forum.

Dzisiaj jest przybliżony przegląd funkcji Snapdragon 8 Gen 1, ale podczas Snapdragon Tech Summit 2021 zaplanowano również głębokie nurkowanie i sesję testów porównawczych. Pojawią się również inne ogłoszenia z innych dywizji Qualcomm, ale jak dotąd podlegają one zablokowaniu Kropka.

Mała liczba wcale nie ułatwia

Choć nazwa procesora wydaje się być uproszczona, Qualcomm pominął również numerację poszczególnych bloków funkcyjnych. Oznacza to, że regiony takie jak Kryo (CPU), Adreno (GPU), Spectra (ISP) i Hexagon (DSP) również nie mają już żadnej numeracji. Jednak nie ma też innych (nowych) metafunkcji, dlatego zdecydowanie brakuje ważnych głównych bohaterów, przynajmniej jak na niszowe dziennikarstwo.

Snapdragon 8 pierwsza generacja

Snapdragon 8 pierwsza generacja

Snapdragon 8 pierwsza generacja

Snapdragon 8 pierwsza generacja

Przegląd Snapdragon 8 Gen 1

Przegląd Snapdragon 8 Gen 1

Schemat blokowy Snapdragon 8 Gen 1

Schemat blokowy Snapdragon 8 Gen 1

ARMv9 przenosi się z Cortex-X2, A710 i A510

Korzystając z przykładu nowego Kryo-CPU, Qualcomm wyjaśnił na żądanie, że Snapdragon 8 Gen 1 dokona przejścia na architekturę ARMv9 z nowymi rdzeniami. Swoją drogą, w dzisiejszym ogłoszeniu nie warto wspominać o nowej architekturze Qualcomma. Dwurdzeniowa architektura, trzy rdzenie wydajności i cztery rdzenie wydajności są kompatybilne ze Snapdragonem 888 (+), ale trzy grupy są teraz zajęte przez Cortex-X2, Cortex-A710 i Cortex-A510. Qualcomm określa maksymalną częstotliwość taktowania 3,0 GHz, która odnosi się wyłącznie do rdzenia Prime, a po bliższym przyjrzeniu się mały druk pokazuje również „tylko” 2,995 zamiast pełnego 3,0 GHz. To ta sama godzina szczytu, którą Snapdragon 888 Plus przywiózł ze sobą latem. Na pytanie, Cortex-A710 i Cortex-A510 mają teraz działać odpowiednio z częstotliwością do 2,5 GHz i 1,8 GHz.

Nowa produkcja przy 4 nm

Jeśli chodzi o grupę wydajności, oznacza to wzrost o 80 MHz w porównaniu do procesora Snapdragon 888, który Qualcomm powinien zrekompensować pod względem wydajności nowym wyjściem przy 4 nm. Czy będzie to TSMC N4, czy Samsung 4LPE, na razie się okaże. To samo dotyczy określonej oceny wydajności procesora, którą nadal należy omówić za pomocą testów porównawczych. Qualcomm określa ogólny wzrost wydajności o 20 procent (wielordzeniowy) dla nowego chłodzonego procesora, przy jednoczesnej oszczędności do 30 procent energii.

Nowy procesor graficzny Adreno jest zoptymalizowany pod kątem Vulkan

Nowy procesor graficzny Adreno powinien zapewnić o 30 proc. więcej mocy, co praktycznie potwierdza wstępną ocenę redakcji. Korzystając z subtelnego wykresu bez nazywania osi Y, Qualcomm wykazał podczas Dnia Inwestora 2021, że chociaż następna generacja nie zapewni absolutnie najwyższej wydajności, może zapewnić jeszcze wyższą wydajność przy stałym obciążeniu. Porównania z procesorem graficznym Bionic A15 firmy Apple początkowo sugerowały 25-procentowy wzrost, a ostatecznie wzrósł on do 30 procent. Mówiąc o 25%: Qualcomm ustawia tę wartość, aby zwiększyć wydajność GPU — nie zamiast zwiększać wydajność, ale zgodnie z nią.

Qualcomm zapowiada również optymalizacje silników Unity i Unreal, a także Vulkan API, zapewniające do 60 procent wyższą wydajność w szczytowych momentach. Po niedawnych dobrych wynikach w OpenGL, układy SoC Snapdragona wydają się być opracowywaniem GPU nastawionym na Vulkan. Nowa generacja Adreno obejmuje również renderowanie wolumetryczne w celu wizualizacji efektów, takich jak mgła i zamglenie, a także interaktywna gra światła, cienia i podobnych efektów, a także dodanie cieniowania o zmiennej szybkości (VRS) na poziomie 2.

Nowy procesor obrazu dla 8K HDR

Qualcomm zwraca szczególną uwagę na procesor obrazu Spectra, którego funkcjonalność jest zgrupowana jako „Snapdragon Sight” i który ma trzy 18-bitowe smugi RAW do 3,2 zamiast 2,7 Gb/s, przetwarzając w ten sposób o 18,5 procent więcej pikseli, niż można nawet przetworzyć teraz. W zakresie pojedynczych zdjęć, do 200 Mpix nie oznacza to żadnej zmiany, ale ocena „Zero Shutter Lag” (ZSL), czyli w trybie seryjnym przy 30 kl./s, skutkuje wyższą rozdzielczością niż dwa lub trzy aparaty możliwe równoległe. Jeśli trzy czujniki są odczytywane równolegle z ZSL, jest to teraz możliwe przy 36 zamiast 28 MP każdy, przy tylko dwóch czujnikach jest nowa kombinacja 64 i 36 zamiast 25 MP, a 108 zamiast 84 MP jest możliwe przy pojedynczy aparat. Dzięki tej drugiej funkcji Qualcomm powinien oddać sprawiedliwość swojemu wieloletniemu partnerowi Samsungowi, oferując czujnik 108 MP, z którego korzystają również inni producenci OEM.

W przypadku nagrań wideo rozdzielczość 8K, w tym HDR, jest głównym tematem Snapdragon 8 Gen 1. Rozdzielczość 8K z 30 klatkami na sekundę nie jest całkowicie nowa, ale w przypadku Snapdragon 888 było to obsługiwane tylko w SDR, podczas gdy HDR był ograniczony do 4K. Formaty HDR HDR10(+), Dolby Vision i HLG są ponownie uwzględniane w nagraniach wideo, chociaż obsługa Qualcomm nie oznacza automatycznie integracji przez producenta OEM, który wybiera tę samą konkretną funkcję. Oczywiście zachowana jest rozdzielczość 4K i działa w SDR z prędkością do 120 klatek na sekundę. W przypadku nagrań w zwolnionym tempie przy zmniejszonej rozdzielczości 720p ponownie oferowane jest maksymalnie 960 klatek na sekundę.

ISP Nowe potrójne 18-bitowe ISP
Nowy ISP Spectra ISP 18-bitowy (zdjęcie: Qualcomm)

AV1 nie stanowi problemu dla Qualcomm

W związku z tym do odtwarzania wideo dostępne są również tak zwane standardy HDR, ze sprzętową akceleracją treści do H.265 i VP9. Każdy, kto spodziewał się, że Qualcomm doda koder/dekoder AV1, po raz kolejny będzie rozczarowany, że standard nigdy więcej nie trafił do SoC. Obraz może być wyświetlany na ekranach smartfonów o rozdzielczości 4K przy maksymalnie 60 Hz lub rozdzielczości QHD+ do 144 Hz, która obejmuje również smartfony do gier. Snapdragon 8 Gen 1 obsługuje zewnętrzne wyświetlacze o maksymalnej rozdzielczości 4K przy 60 Hz i obsługuje HDR10 (+).

W porównaniu do Snapdragon 8 Gen 1 i Snapdragon 888

Tensor to centrum sztucznej inteligencji

AI ponownie zbliża się do Qualcomma bez dedykowanej jednostki przetwarzania neuronowego, ale rozdziela zadania z tego obszaru na poszczególne bloki chipa, w tym CPU, GPU i cyfrowy procesor sygnałowy, a ostatni pseudonim „sześciokąt” zdecydowanie zmierza w kierunku jednostka przetwarzania neuronowego . Interakcja między wszystkimi komponentami nazywana jest „silnikiem AI” i jest dostępna w Snapdragon 8 Gen 1 w „7. generacji”. Tak zwany „fused AI accelerator”, który oferuje akceleratory tensorowe i standardowe oraz rozszerzenie wektora, ma kształt sześciokąta. Tym razem już więcej TOPS nie będzie ogłaszane bezpośrednio, ale do czterech razy szybciej w wyniku ulepszeń sprzętu i oprogramowania. Dedykowana pamięć masowa dwukrotnie większa od wbudowanego akceleratora sztucznej inteligencji i podwojona wydajność Akceleratora Tensor to główne atrakcje tym razem. Osiąga się to również dzięki obsłudze mieszanej precyzji dla typów danych INT8 i INT16. Akceleracja Tensor skupia się na sektorze mobilnym, zwłaszcza w przypadku Androida, po tym, jak Google wprowadził mobilne TPU w Tensor SoC w Pixel 6 (Pro).

Silnik SI siódmej generacji
Silnik AI 7. generacji (zdjęcie: Qualcomm)

Snapdragon X65 zarządza do 10 Gbit/s przez 5G

Qualcomm obejmuje obszar łączności za pomocą Snapdragon X65, który jest ponownie zintegrowany bezpośrednio z SoC i obejmuje wszystkie aktualne standardy komórkowe od 2G do 5G. Qualcomm już wprowadził modem indywidualnie w lutym tego roku i dodał dodatkowe funkcje w maju. Szeroko reklamowaną cechą jest złamanie znaku 10 Gbit/s, pod warunkiem, że połączy się zarówno widmo fal milimetrowych, jak i widmo poniżej 6 GHz. Pasmo 1000 MHz podzielone na 8 bloków częstotliwości spełnia pasmo X65 do 300 MHz w widmie poniżej 6 GHz. Wsparcie dla nośników o przepustowości 200 MHz przez mmWave zostało dodane w maju specjalnie na rynek chiński.

3GPP w wersji 16 wprowadza nowe funkcje

Wysokie maksymalne prędkości są cechą Snapdragon X65, druga to pierwsza obsługa po raz pierwszy wersji 16 3GPP. Konsorcjum New Cellular Standards Consortium regularnie zatwierdza również nowe standardy w ramach pokoleń, takie jak 5G. Na przykład w wersji 16 i Snapdragon X65 5G PowerSave 2.0 korzysta z informacji pomocniczych UE (UAI). „UE” oznacza Sprzęt Użytkownika, tj. Sprzęt Użytkownika. UAI zapewnia, że ​​smartfon i stacja bazowa negocjują ze sobą wydajną pracę. Napięcie pracy modemu, temperatura smartfona, liczba nośników używanych do bieżącej aplikacji lub logiczna konfiguracja MIMO mogą być określone przez obie strony komunikacji we wzajemnej wymianie w celu zwiększenia wydajności i zmniejszenia zużycia energii.

Wzmocnienie sygnału AI
Wzmocnienie sygnału z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (zdjęcie: Qualcomm)

Funkcja „wzmocnienia sygnału wzmocnionego sztuczną inteligencją” firmy Qualcomm, której celem jest odkrycie, w jaki sposób smartfon jest przystosowany, w celu odpowiedniego dostosowania anteny, również osiąga poziom wydajności. Powinno to zapewnić szybszą transmisję, lepszy odbiór i dłuższą żywotność baterii dzięki optymalnemu wykorzystaniu wolnych i ukrytych anten. „AI-Enhanced Signal Boost” jest częścią nowego interfejsu RF, który wraz z nowym QET7100 zapewnia śledzenie obwiedni, które poprawia wydajność energetyczną wzmacniaczy i zużycie energii w zakresie poniżej 6 GHz, a przy LTE powinno być niższe. Qualcomm podaje o 30 procent wyższą wydajność energetyczną niż rozwiązania konkurencyjne. Wiele PA można kontrolować za pomocą trackera, więc producenci OEM mają większy wybór PA. Dzięki QPM6679 Qualcomm oferuje wygodny system PA, który nie wymaga już zewnętrznego optymalizatora i obsługuje pasmo 100 MHz podczas śledzenia.

Wi-Fi 6E i aptX Lossless

WLAN wciąż jest na poprzednim poziomie, bo limitem producenta wciąż jest podłączona zewnętrznie platforma FastConnect 6900 o przepustowości do 3,6 Gbit/s Wi-Fi 6E.Dodatkowo nowa generacja Snapdragona ponownie przynosi wsparcie dla Bluetooth 5.2 i kodeka aptX Lossless. Nowość, która była pierwszą platformą sprzętową, której po ogłoszeniu wciąż brakowało. Jednak producenci OEM muszą wyraźnie licencjonować aptX Lossless. Systemy nawigacji satelitarnej zawierają wiele starożytnych wiedzy, takich jak GPS, GLONASS, BeiDou, Galileo, QZSS i NavIC.

ComputerBase otrzymał informację o tym artykule od Qualcomm na podstawie umowy o zachowaniu poufności. Jedynym wymogiem było jak najszybsze opublikowanie.

READ  7 ofert na smartfony w MediaMarkt / Saturn
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Activision Blizzard może również zostać sprzedany na Facebooku • Eurogamer.de

Published

on

Po sprzedaży Activision firmie Microsoft mała transakcja wybuchła wczoraj Bomba w świecie gry. Być może byłby jeszcze większy, gdyby firma wpadła w ręce innego sponsora, Facebooka. Bobby Kotick, dyrektor generalny Activision Blizzard, podobno planował sprzedać firmę Zuckerbergowi.

jak Bloomberg Według doniesień, dyrektor generalny najwyraźniej rozważał od jakiegoś czasu sprzedaż giganta gier – a dokładniej po poważnych zarzutach o molestowanie seksualne w Activision Blizzard. Wygląda na to, że Kotik rozważał już sprzedaż firmy, co zostało wówczas skrytykowane.

Mówi się, że Microsoft był zainteresowany kupnem Activision w 2020 roku, ale dyrektor generalny nie był wtedy gotowy do zawarcia umowy. Jednak wraz z gwałtownym spadkiem ceny akcji firmy w 2021 r. i ostrzałem Activision z powodu toksycznego środowiska pracy, szef Xbox, Phil Spencer, dostrzegł szansę na kolejny wzrost, według Bloomberga, i voila: Tym razem Kotick był gotowy do sprzedaży.

Ta treść jest hostowana na zewnętrznej platformie, która wyświetli ją tylko wtedy, gdy zaakceptujesz pliki cookie do targetowania. Włącz pliki cookie, aby je wyświetlić.

Wcześniej prezes rozglądał się również za innymi potencjalnymi partnerami biznesowymi, w tym Facebookiem, a dokładniej jego macierzystą firmą Meta Platforms. Jednak ani tego porozumienia nie udało się osiągnąć, ani z inną firmą medialną.

Może to wskazywać, że Bobby Kotick od jakiegoś czasu poważnie podchodzi do sprzedaży Activision. Najwyraźniej nie trafili do nich z powodu dobrej oferty Microsoftu. Zamiast tego, po całej krytyce, wydaje się, że szef firmy pilnie chciał zawrzeć umowę, a Phil Spencer był ostatecznie osobą, która do tego doprowadziła.

READ  Steelseries uruchamia program do przechwytywania - co-GG Moments

Szczere porównanie do zatopionego statku, z którego Kotick wolałby odejść, nie byłoby całkowicie poprawne, ponieważ Activision nadal jest właścicielem jednego nawet po zarzutach. Ogromna wartość rynkowa Jak pokazują liczby, Microsoft przejął obecnie najbardziej wartościową ekonomicznie firmę zajmującą się grami.

Więc może Bobby Kotik schodzi z fotela Activision – co za ogromny, „Pociecha” finansowa Zabiera go ze sobą, co z kolei może przyprawić o zawrót głowy. Pozostaje również niepewne, w jaki sposób przejęcie wpłynie na graczy w dłuższej perspektywie – oraz na platformy, na które wydano gry Activision.

Continue Reading

Tech

Splitgate – 1. sezon beta rozpoczyna się 27 stycznia wraz z edytorem map

Published

on

Splitjet-Deweloper 1047 gier Zapowiada premierę 1. sezonu Splitgate Beta 27 stycznia 2022 r. z mnóstwem nowych funkcji, trybów i ulepszeń, w tym kreatorem niestandardowych map. Zawarta również w 1. sezonie beta: całkowicie przeprojektowana mapa „Przesądzone zniszczenie”, która przenosi arenę na nowy poziom, w oparciu o ewolucję całej gry. Do sezonu 1 trafią również nowe przedmioty i skórki broni, wraz z nową przepustką bojową na 100 poziomów, nowymi postaciami, sztandarami i graffiti, a także dwoma zupełnie nowymi trybami gry: ewolucją i przejęciem flagi przez jedną flagę . Nowy sezon zostanie wydany na PC, Xbox i Playstation i jest całkowicie darmowy.

Splitgate łączy elementy strzelanki sci-fi z dynamicznym trybem wieloosobowym i portalami kontrolowanymi przez graczy. Z ponad 17 milionami pobrań gra stała się jedną z najlepszych gier 2021 roku, kiedy po pierwszym udostępnieniu na PC weszła również do otwartej bety na Xbox i PlayStation.

Dzięki wprowadzeniu kreatora niestandardowych map w 1. sezonie Splitgate Beta gracze będą mogli tworzyć i odtwarzać własne mapy, w tym możliwość tworzenia i udostępniania map innym. Mapy rzemieślnicze dają graczom możliwość tworzenia i umieszczania obiektów, broni, spawnów, bloków konstrukcyjnych, ścian portalowych i nie tylko – jednocześnie umożliwiając obracanie magnetyczne i podnoszenie między scenami, aby ułatwić umieszczanie obiektów. Kreator map jest w pełni konfigurowalny, obsługuje konsolę, mysz i klawiaturę i może być używany przez wszystkich zainteresowanych.

„Nasz projektant map niestandardowych będzie ewoluował wraz z resztą gry” – obiecał Ian Proulx, dyrektor generalny 1047 Games. „Postrzegamy tę nową funkcję jako narzędzie ewolucyjne kierowane przez społeczność – jest to ważna funkcja dla fanów, którzy mogą skorzystać z pierwszego dnia naszego nowego sezonu i jesteśmy bardzo zainteresowani informacją od społeczności, jakie funkcje i narzędzia chcą poza tym.”

Sezon 1 Beta wprowadza również przebudowę mapy Foregone Destruction, która charakteryzuje się niesamowitym poziomem szczegółowości i kompleksowym projektem, który daje wskazówkę, czego fani mogą oczekiwać w przyszłych aktualizacjach innych map w grze – i czego doświadczą, kiedy to nowe karty dostępne online. Tej zmianie towarzyszy zupełnie nowy tryb gry Evolution, tryb turowy, w którym drużyna, która przegrała poprzednią turę, otrzymuje ulepszone zapasy broni w każdej turze. Nowością w 1. sezonie beta jest także tryb przejmowania flagi pod jedną flagą, turowa wersja przejmowania flagi, w której jedna drużyna broni flagi, a druga próbuje ją przejąć. Drużyny na zmianę atakują i bronią, a drużyna z największą liczbą rund na koniec wygrywa mecz. Dzięki Evolution i One Flag Capture-the-Flag, łączna liczba trybów gry oferowanych przez Splitgate zwiększa się do 21. Aby ukończyć nowe tryby gry, Splitgate Beta Season 1 wprowadza również nową mapę symulacyjną o nazwie Hotel, w którą można grać w trybie 3v3 tryby takie jak Takedown i Showdown oraz nowy tryb Evolution.

READ  Serial zaczyna się we wrześniu 2022 na Amazon

Fani mogą również spodziewać się zupełnie nowej przepustki bojowej poziomu 100, która zawiera trochę darmowej i płatnej zawartości, aby jeszcze bardziej ulepszyć ich rozgrywkę. Możesz także spodziewać się nowych darmowych skórek na broń, takich jak: epicka strzelba gwiazdowa, która jest skuteczna w eliminowaniu wrogów z bliskiej odległości, oraz niesamowita rzadka wyrzutnia usterek, która jest równie zabójcza, co kolorowa.

Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę gry pod adresem Splitgate.com lub w górę Świergot.

jakie jest twoje zdanie na ten temat?

Kocham go!

Kocham go!

Nie za dobrze!

Nie za dobrze!

Continue Reading

Tech

Seriale takie jak Diablo i Call of Duty: Microsoft kupuje Activision Blizzard za 68,7 miliarda dolarów – Digital

Published

on

Microsoft kupuje Activision Blizzard za ponad 60 miliardów euro. Zdjęcie: Siergiej Elagin / Shutterstock.com


Dział gier Microsoftu nadal się rozwija: gigant technologiczny chce kupić producenta gier wideo Activision Blizzard za 68,7 miliarda dolarów.

Microsoft przejmuje producenta gier wideo i programistę Activision Blizzard. Obie firmy ogłosiły to 18 stycznia. Umowa obejmuje przejęcie popularnych serii i marek, takich jak „Call of Duty”, „Diablo”, „Warcraft”, „Overwatch” i „Candy Crush”. Jak wynika z komunikatu prasowego, Microsoft zapłaci na ten cel 68,7 mld dolarów, co odpowiada około 60,5 mld euro.

Microsoft nie tylko rozszerza swój dział gier wideo, ale stanie się także trzecią co do wielkości firmą zajmującą się grami na świecie pod względem przychodów, po Tencent i Sony. Activision Blizzard jest właścicielem studiów gier na całym świecie, zatrudniających około 10 000 osób.

„Kultura proaktywnej integracji”

W ostatnich miesiącach narasta krytyka Activision Blizzard. Kalifornia, USA Złożył pozew przeciwko firmie latem 2021 r.. Stwierdzono m.in., że pracownice były narażone na „ciągłe molestowanie seksualne” i dyskryminację.

Phil Spencer (54), prezes Microsoft Gaming, powiedział w innym wtorkowym oświadczeniu, że Microsoft jest zaangażowany w zachęcanie pracowników i graczy do włączenia „we wszystkie dziedziny gier”. Przywiązujemy dużą wagę do kultury jednostki w naszych pracowniach i głęboko wierzymy, że twórczy sukces i niezależność można osiągnąć tylko wtedy, gdy każdy człowiek jest traktowany z szacunkiem i godnością. Dotyczy to wszystkich zespołów, a także menedżerów. „Nie możemy się doczekać rozszerzenia naszej kultury proaktywnego włączania o niesamowite zespoły w Activision Blizzard”.



READ  Android 13: te telefony otrzymują aktualizację Tiramisu
Continue Reading

Trending