Connect with us

science

Corona: Co czwarta fala robi w szkołach? | Niemcy | DW

Published

on

Umieszczenie danych jest w tym punkcie jasne. Od tygodni dzieci i młodzież w Niemczech są często szczególnie dotknięte zakażeniem COVID-19. Dane z Instytutu Roberta Kocha, krajowego organu ds. zdrowia w Niemczech, pokazują obecnie najwyższą zachorowalność po siedmiu dniach w grupie wiekowej od 10 do 14 lat. W dalszej kolejności następują grupy wiekowe od 5 do 9 lat i od 15 do 19 lat.

W praktyce oznacza to, że wykryta infekcja dotyczy obecnie studentów. W swoim aktualnym cotygodniowym raporcie sytuacyjnym Instytut Roberta Kocha informuje o 856 epidemiach w szkołach w ciągu ostatnich czterech tygodni. Liczby te są „wyższe niż we wszystkich poprzednich falach epidemii”. Powodem jest prawdopodobnie łatwiejsza przenośność wariantu delta i rozszerzone testowanie.

Innym powodem jest to, że szczepienie nie jest jeszcze dozwolone. W Niemczech jest to dozwolone tylko dla dzieci od dwunastego roku życia. To może się zmienić pod koniec roku. Ale nie ma jeszcze konkretnej daty. Dyskusje wciąż trwają.

Cel polityczny: zakaz zamykania nowych szkół

Ale politycy chcą teraz uniknąć zamykania szkół na całym świecie jako środek ostrożności. Kilka badań wykazało, że psychologiczne i społeczne konsekwencje zamykania koców są bardzo negatywne. Zostało to niedawno potwierdzone podczas dyskusji z prezydentem federalnym. Być może przez długi czas w czasie pandemii pedagogika została znacznie porzucona i niewiele uwagi poświęcono konsekwencjom, jeśli szkoła jako miejsce edukacyjne i społeczne przestała istnieć.

Dziewczyna korzystająca z laptopa przed sofą w nauce w domu

Eksperci twierdzą, że nauczanie w domu nie działa dobrze dla wielu

Bundestag wprowadził właśnie nowe przepisy dotyczące koronawirusa. Po tym czasie prawo nie pozwala już na zamykanie szkół ogólnokształcących. Odtąd każda nowa ustawa w polityce Corony będzie analizowana, aby zobaczyć, w jaki sposób uwzględnia potrzeby dzieci i młodzieży w otwartych szkołach, jak obiecała Catherine Goering Eckhardt z Partii Zielonych podczas debaty w Bundestagu.

READ  Czy robisz zadanie matematyczne dla piątoklasistów?

Niektóre szkoły są nadal zamknięte

Ale Corona nadal wpływa na codzienne życie szkolne. Na przykład w kraju związkowym Saksonia liczącym około czterech milionów mieszkańców. Saksonia jest obecnie ogólnokrajowym hotspotem czwartej fali – wskaźnik infekcji wynosi ponad 800 (stan na 21 listopada 2021 r.). Jeśli w porach roku zdarzają się kontuzje, należy nałożyć kwarantannę. Ale czasami to nie wystarczy.Saksońskie Ministerstwo Edukacji oferuje obecnie 129 szkół z tymczasowymi ograniczeniami nałożonymi przez ministerstwo. Dotyczy to niektórych grup, grup wiekowych lub całych szkół. Dla nich ponownie odwołano lekcje i szkołę.

Nie ma krajowych numerów zamknięcia szkół, ale istnieją inne wskazówki. Konferencja Ministrów Edukacji i Kultury podaje obecnie, że 45 500 dzieci i młodzieży jest zarejestrowanych jako zarażonych, a 87 000 z dziesięciu milionów znajduje się w kwarantannie. Poprzedni tydzień był świadkiem 23 000 przypadków korony i 54 000 przypadków kwarantanny.

„Istnieje prawo do bezpiecznej szkoły”

Jana Schroeder jest naczelnym lekarzem w Instytucie Higieny i Mikrobiologii Szpitalnej Fundacji Szpitala Matthiasa. Fundacja prowadzi szpitale, ośrodki medyczne i placówki opiekuńcze. Schroeder zajmuje się obecnie przede wszystkim wpływem epidemii na dzieci. „Nieszczepieni uczniowie mają prawo do bezpiecznej szkoły: ochrona przed infekcjami i edukacja nie wykluczają się wzajemnie i nie należy ich rozgrywać przeciwko sobie” – powiedział Schroeder DW.

Portret: ferulogen Jana Schroeder

Wirusolog Jana Schroeder mówi, że konsekwencje dla dzieci są nadal niejasne

Ponieważ istnieje obowiązek szkolny, państwo musi zagwarantować podstawowe prawo do nauki i integralność fizyczną jednostki. Kluczem do sukcesu jest utrzymanie niskiego poziomu wypadków w szkole. Schroeder skrytykował „zamknięcia i zamknięcia szkół zdarzają się, gdy rząd odkłada pracę, aż będzie za późno”. „Najlepszą profilaktyką przed zamknięciem szkół jest zapobieganie zakażeniom – a ochrona przed zarażeniem to także ochrona dziecka”.

READ  Dlaczego witamina D jest tak ważna dla naszego zdrowia

Gmina: „To dużo pracy”

100-tysięczne miasto Cottbus położone jest na południu Brandenburgii – kolejny hotspot dla koronawirusa, obecny wskaźnik infekcji wynosi ponad 400. Sytuacja nie jest tu tak wyraźna jak w sąsiedniej Saksonii. – Na szczęście żadna szkoła nie została całkowicie zamknięta – mówi rzecznik miasta Jan Glosmann z DW. Obecnie dotyczy to około 30 szkół, świetlic lub ośrodków opieki pozaszkolnej. – Ale tylko w pojedynczych przypadkach – dodaje z satysfakcją. „Znamy pragnienie zdecydowanej większości rodziców i uczniów dotyczące kontynuowania wspólnej nauki i spotkań towarzyskich”. Nic nie można wykluczyć, powiedział Glusman.

Jan Glosman, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Cottbus

Rzecznik miasta, Jan Glosmann, mówi, że śledzenie kontaktów jest dużym wyzwaniem dla gminy

Ale utrzymanie otwartych szkół oznacza dużo pracy dla gmin. „Każdego dnia otrzymujemy wyniki testów na stole, musimy dzwonić do szkół, a szkoły dzwonią do nas, aby przekazać informacje”.

Gloßmann cieszy się, że dziesięciu żołnierzy armii niemieckiej wspiera teraz śledzenie kontaktów. Nie da się tego już osiągnąć bez pomocy z zewnątrz. Wszystko jest ćwiczone, ale wysiłek jest ogromny. Kto kontaktował się z kim, kiedy i gdzie, do kogo można dotrzeć i jak, kto jest kim, gdzie i w jaki sposób otrzymuje informacje, aby zostać w domu lub udać się na kwarantannę, jak to jest zorganizowane, czy dzieci są pod opieką? Czy rodzice są informowani i tak dalej.”

Jak niebezpieczna jest choroba Covid-19 dla dzieci?

Schroeder mówi, że obecnie w szkołach dochodzi do „powszechnej infekcji”. Jest to jednak moralnie nieuzasadnione. Około jeden procent dzieci musi iść do szpitala z powodu korony. Pozostaje również niejasne, jakie późne skutki może mieć infekcja. Jeden Badanie przeprowadzone przez TU Dresden wykazałoDzieci również cierpią z powodu długotrwałych konsekwencji COVID bardziej niż wcześniej zakładano. We wszystkich dziedzinach życia obowiązuje następująca zasada: „Lepiej bezpieczniej niż żałować”, mówi Schroeder, „z wyjątkiem dzieci podczas epidemii”.

READ  Musisz znać te fakty dotyczące małpiej ospy

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

science

Fale grawitacyjne: budowa obserwatorium na Księżycu może mieć sens

Published

on

Fale grawitacyjne: budowa obserwatorium na Księżycu może mieć sens

Czy Księżyc to odpowiednie miejsce na nowe obserwatorium do wykrywania fal grawitacyjnych? Wraz z tym pojawiło się pytanie Grupa poszukiwawcza Wśród ponad 80 osób, które opracowały antenę księżycowej fali grawitacyjnej (LGWA).






Ponieważ Ziemia jest aktywna sejsmicznie, a jej atmosfera jest hałaśliwa, z naszej planety można wykryć tylko określony zakres fal grawitacyjnych.

Odpowiednio planowane są obserwatoria kosmiczne, takie jak projekt LISA z Instytutu Fizyki Grawitacyjnej Maxa Plancka.

Sejsmiczna cisza na Księżycu

Księżyc jest również aktywny sejsmicznie, ale ogranicza się to do sił pływowych i uderzeń małych meteorytów. Większość aktywności sejsmicznej na Księżycu jest znacznie słabsza i głębsza niż na Ziemi. Dlatego też autorzy badania mówią także o „Cisza sejsmiczna”.




Obserwatorium Fal Grawitacyjnych (GWO) na Księżycu wypełniłoby lukę w zasięgu częstotliwości. „Biorąc pod uwagę wielkość Księżyca i spodziewany hałas generowany przez tło sejsmiczne Księżyca, LGWA będzie w stanie obserwować GW w zakresie od 1 MHz do 1 Hz”.Badanie mówi.

„Dzięki temu LGWA stanie się brakującym ogniwem między detektorami kosmicznymi, takimi jak LISA, o maksymalnej czułości około kilku miliherców, a proponowanymi przyszłymi detektorami naziemnymi, takimi jak Teleskop Einsteina czy Cosmic Explorer”.

Budowa anteny księżycowej fali grawitacyjnej

Jeśli zostanie zbudowany, LGWA będzie składać się z układu czterech detektorów. Na Ziemi detektory te musiałyby być chłodzone – ponieważ w trwale zacienionych obszarach Księżyca (PSR) panują już ekstremalnie niskie temperatury, ten aspekt nie jest już konieczny.

READ  Łazik NASA znalazł materię organiczną na Marsie

W połączeniu z teleskopami obserwującymi całe widmo elektromagnetyczne oraz detektorami neutrin i promieni kosmicznych (astronomia wielościeżkowa) zespół badawczy ma nadzieję, że eksperci będą mogli lepiej zrozumieć różne zdarzenia kosmiczne.

Co może wykryć antena księżycowej fali grawitacyjnej?

Mówi się, że LGWA ma pewne unikalne możliwości wykrywania kosmicznych eksplozji. „Tylko LGWA może monitorować zdarzenia astrofizyczne z udziałem białych karłów (WD), takie jak zaburzenia pływowe (TDE) i SNe Ia”. – Czyli supernowe typu Ia – jak wynika z badania.

Ponadto LGWA może wykryć łączenie się kompaktowych gwiazd podwójnych, w tym gwiazd neutronowych, na tygodnie, a nawet miesiące przed faktycznym wydarzeniem.

Co więcej, LGWA będzie w stanie wykryć czarne dziury o masie pośredniej (IMBH) we wczesnym Wszechświecie. IMBH odegrały rolę w powstawaniu współczesnych supermasywnych czarnych dziur (SMBH) w centrach galaktyk. Ale za pomocą tego detektora można także głębiej badać wnętrze Księżyca.

Misja LGWA wciąż się rozwija. Zanim będzie można go wdrożyć, pole musi wiedzieć więcej o tym, gdzie go umieścić.

Uczyć się

Badanie opublikowano 14 kwietnia 2024 roku na serwerze preprintów arXiv: Antena księżycowej fali grawitacyjnej: badania misji i stan nauki (Antena księżycowej fali grawitacyjnej: badania misji i przypadek naukowy).


Continue Reading

science

Podcast widma | Witamina D – Wokół witaminy słońca narosło wiele szumu

Published

on

Podcast widma |  Witamina D – Wokół witaminy słońca narosło wiele szumu

Wokół witaminy słońca narosło wiele szumu

Wiele osób połyka tabletki, aby zapewnić organizmowi dodatkową witaminę D. Ale suplementy są często niepotrzebne. Ponieważ obawy dotyczące niedoboru witaminy D opierają się na wątpliwych danych.

Wiele osób uważa witaminę D za cudowne lekarstwo. Mówi się, że witamina słońca wzmacnia układ odpornościowy, chroni przed chorobami i uszczęśliwia. W rzeczywistości jest to niezbędne dla ludzi Niedobór może mieć poważne konsekwencjena przykład kości i mięśni. Doniesienia o tym, że wiele osób wytwarza zbyt mało tej ważnej witaminy, wydają się jeszcze bardziej dramatyczne.

Witamina D: Strach przed niedoborem

Zaniepokojone konsekwencjami tego niedoboru wiele osób sięga po pigułki, krople lub podobne preparaty, które obiecują przywrócić równowagę witamin. Ale bądź ostrożny: tak jak zbyt dużo światła słonecznego może zaszkodzić organizmowi, tak samo wysoki poziom witaminy D może być niebezpieczny. Zdecydowanie warto o tym pamiętać podczas odpowiednich przygotowań.

Ogólnie rzecz biorąc, niektórzy eksperci kwestionują zasadność istotnego niedociągnięcia. Ponieważ szum wokół witaminy pojawia się w momencie, gdy stan badań na ten temat nie jest dobry Niektóre dane interpretowano jednostronnieNaukowcy ostrzegali. Poza tym tak jest W przypadku wszystkich suplementów diety zawsze wymagany jest zdrowy sceptycyzm. W końcu niektóre zabiegi mogą nie tylko przynieść niewielkie korzyści, ale mogą być również szkodliwe.

Zawsze powinieneś być sceptyczny wobec rzekomych cudownych lekarstw.

Franka Schuberta

Franka Schuberta Jest redaktorem w Spektrum nauki. W rozmowie z Detector.fmWyjaśnia prezenterowi Markowi Zimmerowi, skąd może wynikać wrażenie, że wiele osób ma niedobór witamin D i F Jak wygląda dzisiaj stan badań nad tym tematem?. W podcaście wyjaśnia także, jak ważna jest witamina D dla człowieka i jakie otwarte pytania wymagają jeszcze badań.

Redakcja

Continue Reading

science

Ma 10 lat i jest najmłodszym studentem Uniwersytetu w Münster

Published

on

Ma 10 lat i jest najmłodszym studentem Uniwersytetu w Münster
  1. Strona główna
  2. panorama

Naciska

Friedrich Wendt jest prawdziwym geniuszem matematycznym. Choć obecnie w wieku 10 lat kończy szkołę średnią, studiuje już matematykę na Uniwersytecie w Münster.

Münster – W wieku 10 lat potrafi rozwiązywać złożone problemy matematyczne: Friedrich Wendt jest najmłodszym studentem w historii Uniwersytetu w Münster. Obecnie rozpoczyna drugi semestr. W zeszłym semestrze zimowym Friedrich rozpoczął wolontariackie studia matematyczne.

Niezwykle utalentowany talent matematyczny: już w wieku dziesięciu lat student Uniwersytetu w Münster

Uczęszcza na wykłady i ćwiczenia z co najmniej dwukrotnie starszymi od siebie kolegami. „Raz czy dwa inni uczniowie zapytali mnie, ile mam lat. Poza tym traktowali mnie normalnie” – powiedział Friedrich Der. Gazeta uniwersytecka.

Dziesięcioletni Friedrich Wendt jest najmłodszym studentem w historii Uniwersytetu w Münster. (Awatar) © BlissHunterImages/imago

Od 2020 roku dziesięciolatek nadal mieszka w amerykańskim stanie Wirginia. Dziś uczęszcza do szkoły średniej Schloss Boldern w Dolmen i zdaje maturę z matematyki i języka angielskiego. Z pozostałych przedmiotów jest jeszcze w siódmej klasie. „Ukończy szkołę średnią w wieku 13 lub 14 lat” – powiedział ojciec Wilfried Wendt.

Dziesięciolatek jest najmłodszym studentem Uniwersytetu w Münster: IQ „prawdopodobnie między 160 a 200”

Rodzice Friedricha wcześnie zauważyli, że ich syn jest bardzo utalentowany. „Zaczął czytać i pisać w wieku półtora roku” – mówi Wilfried Wendt. Jego IQ wynosi „prawdopodobnie między 160 a 200”. IQ wynoszące 130 lub więcej jest uważane za osobę wysoce utalentowaną. Niezbędne jest odpowiednie wsparcie osób zdolnych. Profesor matematyki Matthias Loy ze Stochastic Mathematical Institute wkrótce zauważył podczas uniwersyteckiego wydarzenia dla dzieci, że Friedrich miał szczególny talent. Jego brat Richard jest również bardzo utalentowany.

Wygląda na to, że Friedrich ma cały tydzień. Według doniesień dziesięciolatek kilka razy w tygodniu jeździ do Münster, aby się uczyć, a także na zajęcia Codzienne wiadomości. Spotyka się także w każdą środę z profesorem Lowe’em, aby omówić zagadnienia matematyczne. „Friedrich imponuje mi tydzień po tygodniu. „Mogę z nim rozmawiać o matematyce tak samo, jak z innymi uczniami” – stwierdził matematyk. Niektóre łamigłówki powinny rozwiązywać tylko osoby bardzo utalentowane.

READ  Dlaczego witamina D jest tak ważna dla naszego zdrowia

Tymczasem swoimi umiejętnościami matematycznymi inspiruje prawie 900 obserwujących na Instagramie. „Nauka może być bardzo wzbogacająca i przyjemna” – czytamy w jednym z postów na Instagramie. Ma nie tylko niesamowity talent do liczenia, ale ma także fotograficzną pamięć, która pozwala mu zapamiętać najróżniejsze rzeczy w bardzo krótkim czasie.

Jednocześnie w klasie nadal istnieje wiele uprzedzeń. Nauczyciele nie doceniają dziewcząt z matematyki i chłopców z języków.

Continue Reading

Trending