Connect with us

sport

„Każdy kierowca by to zrobił”

Published

on

13:29

Wolf i Horner razem w PK

Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) ogłosiła dziś utworzenie w Katarze weekendowych konferencji prasowych. A ponieważ tak dobrze pasuje do tematu: Wolf i Horner będą siedzieć razem na polu bitwy w piątek! To musi być zabawne. Oto przegląd par kierowców dla PK w czwartek i menedżera zespołu PK w piątek:

Kierowca PK (czwartek, 12:30 CET):
Pierre Gasly (AlphaTauri) / Lance Stroll (Aston Martin)
Fernando Alonso (alpejski) / Nicholas Latifi (Williams)
Esteban Ocon (alpejski) / Daniel Ricciardo (McLaren)
Yuki Tsutaka (AlfaTauri) / Mick Schumacher (Haas)
Sebastian Vettel (Aston Martin) / Lando Norris (McLaren)
Nikita Maspin (Haas) / Charles Leclerc (Ferrari)
Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) / Max Verstappen (Red Bull)
Kimi Raikkonen (Alfa Romeo) / Sergio Perez (Red Bull)
Valtteri Bottas (Mercedes) / Carlos Sainz (Ferrari)
Lewis Hamilton (Mercedes) / George Russell (Williams)

Team Leader PK (piątek, 13:00 CET):
Toto Wolff (Mercedes) / Christian Horner (Red Bull)
Frederic Vasseur (Alfa Romeo) / Franz Tost (AlphaTauri)

Jak zwykle tutaj na taśmie od razu otrzymasz najważniejsze dane!


13:10

Wilk: Musisz być trochę paranoikiem…

W tym kontekście wypowiedź Toto Wolffa pasuje idealnie. Powiedział w „Sky” w weekend, że nie będzie miał problemu z tym, że Red Bull kwestionuje legalność Mercedesa. „To część patrzenia na części drugiego zespołu i stawiania im wyzwań” – wyjaśnia.

„Jeden musi [in der Formel 1] Bądź sceptyczny – a może trochę paranoiczny. To dla nas dobre”, wyjaśnia szef zespołu Mercedesa, a także wyjaśnia: „Myślę, że ten, kto ostatecznie wygra mistrzostwa, będzie odpowiednim zwycięzcą. Zawsze to zaakceptujemy”.

Po drodze może się trochę pobrudzić, jeśli spojrzymy na minione dni i tygodnie…


12:48

Fittipaldi o karach: „Zasady są zasadami”

Dwukrotny mistrz świata skomentował w sobotę rzut karny przeciwko Lewisowi Hamiltonowi i Maxowi Verstappenowi w Brazylii. Znalazł zarówno dyskwalifikację Hamiltona, jak i grzywnę Verstappen. „Jeśli przepisy mówią, że nie możesz dotykać innych samochodów, nie dotykaj żadnych innych samochodów” – wzrusza ramionami, odnosząc się do Verstappen.

„Zasady to zasady” – wspomina. Dotyczy to również Mercedesa. Nie uważa, że ​​Hamilton miał przewagę z 0,2 mm. Ale: „Kiedy mówimy o liczbach: dwa plus dwa równa się cztery. To nie jest trzy i pół czy cztery i pół”. Jego zdaniem liczby nie kłamią. A do dyskwalifikacji wystarczy 0,2 mm.

READ  Formuła 1: Po katastrofie w Japonii – decyzja Ricciardo została podjęta


12:25

Katar liczy na dużo manewrów wyprzedzania

Pierwszy wyścig Formuły 1 w Katarze powinien oczywiście być dla organizatorów sukcesem sportowym. Amr Al-Hamad, dyrektor ds. sportów motorowych Kataru, powiedział optymistycznie, że spodziewa się „wielu manewrów wyprzedzania”. „Nikt nie ma stąd żadnych danych, nikt tu wcześniej nie jeździł”, wspomina i wyjaśnia, „Każda minuta treningu jest zmarnowana”. [deshalb] robić różnicę. „

„[Die Strecke] Bardzo techniczny. Potrzebujesz dużej siły docisku”, wyjaśnia. Jednak są „pewne” szanse na wyprzedzanie, twierdzi. Zobaczmy. Inni eksperci podejrzewają, że wyprzedzanie może być nieco trudne, biorąc pod uwagę odcinki techniczne — chociaż prosty dom to więcej. kilometr długości.


12:04

#FragMST

Thomas ma pytanie dotyczące zmian silnika w Mercedesie i chciałby wiedzieć: „Czy to możliwe, że FIA ​​zapobiega dalszym zmianom silnika w Mercedesie? Ponieważ to tylko poprawia osiągi. Nie ma to nic wspólnego ze zrównoważonym rozwojem i jest sprzeczne z tym faktycznym idea przepisów Tylko trzy silniki w sezonie.”

Zgadza się, ciągłe zmiany w rzeczywistości nie są zgodne z przepisami. Ale: nie są zabronione. Teoretycznie zespoły mogą używać tylu silników, ile chcą. Kary są jasno określone. W przypadku nowego silnika spalinowego jest to pięć pozycji na kratce. Więc FIA nie będzie i nie może interweniować.


11:43

Steiner o Micku: „Ciśnienie będzie wyższe” w 2022 r.

Haas nigdy nie ukrywał, że w 2021 roku Mick Schumacher i Nikita Maspin będą bliscy zdobycia przyczółka w Formule 1. W związku z tym błędy prawdopodobnie zostaną wybaczone. Według szefa zespołu Gunthera Steinera okres karencji wygasa w przyszłym roku.

„Musimy walczyć o punkty. To jest zadanie” – stwierdza jednoznacznie i wyjaśnia: „W przyszłym roku presja będzie jeszcze większa. […] Wyzwaniem w tym roku było przyzwyczajenie się do wszystkiego i poznanie Formuły 1. W tym roku miałem okazję się uczyć i teraz musimy przyznać punkty.

Jeśli nowy samochód na to pozwala…


11:38 rano

Pierwsze zdjęcia z Kataru

Jak wspomnieliśmy wcześniej na początku naszej taśmy, duża część toru dotarła już do Kataru. Tutaj możesz teraz również po raz pierwszy rzucić okiem na tor. Obie drużyny z pewnością wykonają trzy dośrodkowania, gdy wyczerpujący rzut głową zakończy się w poniedziałek.

READ  Celebrity Dart World Cup: Ole Bucher powinien był być chroniony przed samym sobą Rozrywka

A któryś z nich pewnie znowu się pomodli, żeby przesyłka tym razem dotarła na czas i żeby nie trzeba było pracować na kolejną nocną zmianę…




11:04

Binotto zadowolony: postęp Ferrari nigdy nie był tak wielki

Po Brazylii Scuderia wyprzedza McLarena o 31,5 punktu. – To największa przepaść, jaka istniała między tymi dwoma zespołami w tym roku – powiedział szef zespołu Mattia Binotto, zadowolony z rywalizacji o trzecie miejsce na Mistrzostwach Świata. „To z pewnością ważna zaleta”, wspomina. „Ale pozostały jeszcze trzy wyścigi”.

Jasne jest jednak, że Ferrari ma teraz wszystkie atuty, dlatego Binotto jest „bardzo zadowolony” z tej przewagi. Zespół był ostatnio „bardzo konsekwentny”, a niezawodność była również „kluczowym czynnikiem” w pojedynku z McLarenem. I rzeczywiście, te fakty ostatecznie przemawiały na korzyść Scuderia.

Ferrari zawsze zdobywało punkty w obu samochodach w ciągu ostatnich czterech wyścigów, podczas gdy McLaren z drugiej strony zdobył tylko jeden gola z obydwoma kierowcami w tym samym okresie. Ich przewaga 17,5 pkt, którą nadal utrzymują za Rosją, przekształciła się w deficyt 31,5 pkt.


10:42

Kara Hamiltona: FIA nie chce zakazać śpiewania

Po grzywnie na Lewisa Hamiltona za poluzowanie pasów bezpieczeństwa po przekroczeniu linii mety, dyrektor wyścigu Michael Massey dał jasno do zrozumienia, że ​​FIA ​​nie chciała powstrzymać pilotów od kibicowania po wygranej. Jest to jednak kwestia bezpieczeństwa. „W swoim rozumowaniu gospodarze jasno powiedzieli, że celem nie jest zapobieganie publicznym śpiewom” – powiedział Massey.

Jednak w odniesieniu do młodych kierowców należało dać przykład, że „takie zachowanie jest niedopuszczalne”, jak powiedział dyrektor wyścigu. Ponieważ w przeszłości nie było żadnej kary w podobnych sprawach, kara w wysokości 5 000 euro dla Hamiltona (plus 20 000 w zawieszeniu) była raczej niska. Nie było kary sportowej jak ostrzeżenie.


10:21

Dzisiaj, osiem lat temu…

… Sebastian Vettel ustanawia nowy rekord F1! Niemiec zwyciężył w Grand Prix USA 2013, świętując swoje ósme zwycięstwo z rzędu. Pobił poprzedni rekord Michaela Schumachera (2004) i Alberto Ascariego (1952/1953), wygrywając siedem wyścigów z rzędu.

READ  Union Berlin kontaktuje się z odnoszącym sukcesy trenerem Ursem Fischerem

W następnym wyścigu w Brazylii Vettel odniósł dziewiąte zwycięstwo. To rekord do dziś! Nawet Lewis Hamilton nie mógł tego zrobić w ciągu ostatnich kilku lat. Najbliżej Vettela był Nico Rosberg, który na przełomie 2015 i 2016 roku był w stanie wygrać co najmniej siedem kolejnych wyścigów.


10:00

Przewaga Masepin?

Nowicjusze Formuły 1 Masepin, Schumacher i Tsunoda często napotykają w tym roku w niekorzystnej sytuacji, ponieważ niektóre tory są dla nich zupełnie nowe. Ciekawy: W Katarze sytuacja odwrotna dotyczy teraz Masepin! Ponieważ podczas gdy większość kierowców nigdy nie jeździła na Losail International Circuit, Rosjanin już zna tor.

„W 2014 roku pojechałem tam w swoim pierwszym wyścigu Formuły MRF” – mówi. W sumie w czterech wyścigach w Katarze, raz nawet zajął drugie miejsce na podium. Sergio Perez zna również tor z dziedziny obecnych sterowników. W 2009 roku udało mu się tam wygrać w GP2 Asia Series.




9:22 rano

Sytuacja w Katarze prawie się nie poprawiła

W rzeczywistości wydarzenia takie jak Formuła 1 lub zbliżający się Puchar Świata powinny być dozwolone, aby zapewnić poprawę sytuacji w zakresie praw człowieka w Katarze. Przynajmniej to wielu uczestników potwierdza w kółko, jeśli chodzi o ten temat. Ale według raportu Amnesty International rzadko coś się dzieje.

„Suddeutsche Zeitung” Cytuje z raportu, że „postęp w Katarze uległ stagnacji w 2021 r., a nawet stare nadużycia ponownie się pojawiły”. Mówi się, że w Katarze panuje „masowa eksploatacja”. Zobaczmy, jak Formuła 1 radzi sobie z tym problemem w weekend.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

sport

W Red Bull wszystko się gotuje: Verstappen wygrywa pomimo problemów i „strasznego okrążenia”

Published

on

W Red Bull wszystko się gotuje: Verstappen wygrywa pomimo problemów i „strasznego okrążenia”

Sytuacja w Red Bullu robi się gorąca
Verstappen wygrywa pomimo problemów i „strasznego okrążenia”

Max Verstappen jest najszybszy w kwalifikacjach sprinterskich – i jest zaskoczony. Popełnia błędy na torze w Miami, jego zespół Red Bull Racing nadal gwałtownie się rozpada, a mimo to mistrz świata zostawia wszystkich swoich konkurentów w tyle.

Niepokoje w zespole i rychłe odejście Adriana Neweya sprawiły, że Max Verstappen zupełnie zmarzł w upalnym Miami. Potentatowi Formuły 1, któremu nie podobał się hałas w tle w Red Bullu, zdobył pole position w wyścigu Miami Sprint, a następnie naśmiewał się ze swojego najszybszego okrążenia.

„Jak? Jestem pierwszy? Okrążenie było okropne” – powiedział Verstappen, dodając: „W ogóle nie czułem się dobrze”. Holender zdołał pokonać złe przeczucia i ponownie stał się nie do pokonania. Za mistrzem świata stanęli kierowca Ferrari Charles Leclerc i kolega Verstappena z Red Bulla Sergio Perez.

Formula1_Notes_2604_RED.png

Nico Hulkenberg w ekipie Haasa po raz kolejny wygrał wewnętrzny pojedynek drużynowy z Duńczykiem Kevinem Magnussenem i uplasował się na dziesiątej pozycji na starcie. „Było dobrze, ale być może można było osiągnąć więcej” – powiedział Hulkenberg w Sky, zostawiając w tyle między innymi brytyjskich kierowców Mercedesa Lewisa Hamiltona (12.) i George’a Russella (11.): „Jest bardzo gorąco, „ja” dosłownie lśnię.” A na trzecim etapie kwalifikacji „Haas uratował opony, zobaczymy, czy to zadziała”.

Niue milczy na temat przyszłości

Jednak w ten weekend uwaga skupi się na Red Bullu i Neweyu. Brytyjczyk, który napisał kilka samochodów mistrzów świata, opuści Red Bull w pierwszym kwartale 2025 roku. Zespół mistrzów świata stara się sprzedać rozstanie jako polubowne i „koniec wielkiej podróży” – ale sprawy są gotuje się za nim. Widz. Odkąd afera wokół szefa zespołu Christiana Hornera, który został oskarżony przez pracownika o „niewłaściwe zachowanie” podczas przerwy zimowej, nie jest w stanie uspokoić Red Bulla.

Grupa Red Bull odrzuciła skargę pod koniec lutego ubiegłego roku, po tygodniowym dochodzeniu, a w zespole doszło do nieporozumień pomiędzy Hornerem a doradcą Red Bull ds. sportów motorowych Helmutem Marko. Wielokrotnie wypowiadał się na ten temat także ojciec Maxa Verstappena, Jos.

Podobno Neweya może zainteresować Ferrari, gdzie spotka się z rekordowym mistrzem świata Hamiltonem z 2025 roku. Jednak 65-latek potwierdził Sky, że chce „najpierw cieszyć się czasem, a może podróżować kamperem”, ale przepisy ulegają zmianie takie jak te, które pojawią się w 2026 r. „Ja też to lubię”. Jest zbyt wcześnie, aby mówić o potencjalnych nowych pracodawcach.

Jednak jeśli chodzi o sport, wszystko nadal idzie dobrze – a Verstappen może sobie pozwolić na to, aby nie jeździć na limicie granic. Po sobotnim wyścigu sprinterskim (18:00/RTL, transmisja na żywo Sky i ntv.de)w których można zdobyć aż do ośmiu punktów mistrzowskich, rozgrywane są w eliminacjach (o 22) O nagrodę główną w niedzielę (22:00/w Sky i na żywo na ntv.de) zamiast.

READ  Celebrity Dart World Cup: Ole Bucher powinien był być chroniony przed samym sobą Rozrywka
Continue Reading

sport

Remis w ostatniej minucie z Lipskiem: Hoffenheim unika gorzkiej porażki w Lidze Europy

Published

on

Remis w ostatniej minucie z Lipskiem: Hoffenheim unika gorzkiej porażki w Lidze Europy

Wyrównanie w ostatniej minucie meczu z Lipskiem
Hoffenheim unika gorzkiej porażki w Lidze Europy

Na początku trzydziestej drugiej rundy ligi niemieckiej Lipsk ma przewagę liczebną i jest bliski zwycięstwa na wyjeździe na stadionie Hoffenheim w 1899 roku. Walczący o miejsce w Pucharze Europy Sinsheimers w ostatniej sekundzie odpowiedzieli jednak Sasom, którzy zakwalifikowali się już do Ligi Mistrzów.

Wstrząs następczy: RB Lipsk niezachwianie walczy o trzecie miejsce w ostatnim zwycięstwie w Bundeslidze. Podopieczni Marco Rose’a nie mogli zremisować więcej niż 1:1 (1:0) z faworyzowanym przeciwnikiem TSG Hoffenheim i na jeden mecz przed końcem pozostać o jeden punkt straty do FC Stuttgart. Po dziewięciu meczach bez porażki, jedynie zwycięstwa w dwóch ostatnich rundach spotkań pomogą w zdobyciu trzeciego miejsca, a Borussia Dortmund również może pozostać w tyle.

Prowadzenie Benjamina Sisko (38) nie wystarczyło, aby odnieść szóste oficjalne zwycięstwo z rzędu nad Kreichgauerem, po remisie żółtych i czerwonych kartek Xaviego Simonsa (72) i Andreja Kramaricia (90). W tym momencie Hoffenheim tymczasowo awansowało na siódme miejsce w Pucharze Europy, ale w weekend nadal cztery drużyny mogą je wyprzedzić. Być może marzenie o międzynarodowej akcji potrzebuje także sześciu punktów z pozostałych dwóch meczów.

Po zapewnieniu sobie szóstego z rzędu występu w Lidze Mistrzów drużyna Lipsk była zadowolona ze swojego planu bezpieczeństwa. „Chociaż niedopuszczenie do zakończenia sezonu było zabronione, motto brzmiało: «Mamy inne ambitne cele i chcemy dać z siebie wszystko»” – powiedział entuzjastycznie Rose. Jego zespół rozpoczął żywiołowo na oczach 25 066 widzów i był ograniczony Hoffenheim na własnej połowie.

Kramarić uderza późno

Pierwszą okazję wykorzystał Luis Obinda niewielką przewagą ze skraju pola karnego (5), następnie Simons obronił przed bramką Olivera Baumanna, który fenomenalnie odpowiedział (17). Krótko wcześniej kulejącego Xavera Schlagera zastąpił Nicholas Seewald, a pomocnik najwyraźniej doznał kontuzji kolana bez żadnego zewnętrznego uderzenia (15. miejsce). Po około 20 minutach zespół TSG był w stanie uczynić grę bardziej otwartą i podawał obiecujące podania.

Jednak bez Foot Weghorsta, który był nieobecny z powodów rodzinnych, w polu karnym brakowało intensywności i w ostatniej tercji Lipsk wyglądał bardziej niebezpiecznie. Sisko najpierw uderzył główką obok bramki, po czym skinął głową po wymierzonym dośrodkowaniu byłego zawodnika Hoffenheim Davida Rauma i zdobył przyłożenie. Bowman, który 27. raz z rzędu nie zachował czystego konta, spisał się fatalnie. Z drugiej strony Ikhlas Bebo głową przy najlepszej okazji TSG w ramiona Petera Gulacsiego (40 min).

Po przerwie Kramaric był sam przed bramką po wspaniałym podaniu Mariusa Poultera, ale obronił go także Golaxy (47). Zespół Kraichgauera, w którym po wejściu na boisko z ławki zadebiutował mistrz świata U-17 Maximilian Moerstedt, teraz mocno naciskał na wyrównanie. W drugiej połowie Lipsk skupił się niemal wyłącznie na obronie, co jeszcze bardziej wzrosło po tym, jak Simons otrzymał czerwono-żółtą kartkę za faul. Kramarić uderzył późno.

READ  Liga Europy: Hradecky ratuje ostatnie marzenie Rudy'ego o tytule - piłkę nożną
Continue Reading

sport

Na dzień dzisiejszy: 100 000 dodatkowych biletów w sprzedaży

Published

on

Na dzień dzisiejszy: 100 000 dodatkowych biletów w sprzedaży

Stan na: 2 maja 2024 r. o 18:29

UEFA rozpoczyna dziś ostatnią, główną fazę sprzedaży biletów na Mistrzostwa Europy 2024 w Niemczech. Frekwencja jest znakomita, a w Niemczech nie ma już biletów na mecze fazy grupowej.

Od godziny 11:00 za pośrednictwem oficjalnej platformy biletowej można kupić ponad 100 000 biletów na różne mecze. Zainteresowanie jest duże: ogromny pośpiech powoduje problemy i długi czas oczekiwania.

Jak powiedział rzecznik komitetu organizacyjnego, na liście oczekujących znajduje się obecnie ponad 500 000 fanów. Powiedzieli, że robią wszystko, co w ich mocy, aby skrócić czas oczekiwania.

Do czterech kart na grę

Po kilku losowaniach fani mogą teraz bezpośrednio kupić bilety. Liczba dostępnych biletów różni się jednak w zależności od meczu.

Dostępne bilety obejmują:

  • Karty będą dostępne w sprzedaży na oficjalnej platformie odsprzedaży w marcu/kwietniu
  • Bilety będą dostępne po zapełnieniu stadionu
  • Bilety na spektakle w promocyjnych cenach

Sprzedaż last minute odbywa się na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy” do momentu sprzedaży wszystkich biletów. Na grę można kupić maksymalnie cztery karty.

Bilety na mecze grupowe Niemiec rozeszły się błyskawicznie

Podobnie jak w poprzednich fazach sprzedaży, bilety na niektóre mecze, np. na mecze drużynowe w Niemczech, wyprzedały się szybko. Nie ma już biletów na mecze ze Szkocją (14 czerwca, godz. 21:00 w Monachium), Węgry (19 czerwca, godz. 18:00 w Stuttgarcie) oraz finałowy mecz grupowy ze Szwajcarią (23 czerwca, godz. 21:00 we Frankfurcie). Na finał też nie ma już biletów.

READ  Union Berlin kontaktuje się z odnoszącym sukcesy trenerem Ursem Fischerem
Continue Reading

Trending