Connect with us

sport

„Każdy kierowca by to zrobił”

Published

on

13:29

Wolf i Horner razem w PK

Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) ogłosiła dziś utworzenie w Katarze weekendowych konferencji prasowych. A ponieważ tak dobrze pasuje do tematu: Wolf i Horner będą siedzieć razem na polu bitwy w piątek! To musi być zabawne. Oto przegląd par kierowców dla PK w czwartek i menedżera zespołu PK w piątek:

Kierowca PK (czwartek, 12:30 CET):
Pierre Gasly (AlphaTauri) / Lance Stroll (Aston Martin)
Fernando Alonso (alpejski) / Nicholas Latifi (Williams)
Esteban Ocon (alpejski) / Daniel Ricciardo (McLaren)
Yuki Tsutaka (AlfaTauri) / Mick Schumacher (Haas)
Sebastian Vettel (Aston Martin) / Lando Norris (McLaren)
Nikita Maspin (Haas) / Charles Leclerc (Ferrari)
Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) / Max Verstappen (Red Bull)
Kimi Raikkonen (Alfa Romeo) / Sergio Perez (Red Bull)
Valtteri Bottas (Mercedes) / Carlos Sainz (Ferrari)
Lewis Hamilton (Mercedes) / George Russell (Williams)

Team Leader PK (piątek, 13:00 CET):
Toto Wolff (Mercedes) / Christian Horner (Red Bull)
Frederic Vasseur (Alfa Romeo) / Franz Tost (AlphaTauri)

Jak zwykle tutaj na taśmie od razu otrzymasz najważniejsze dane!


13:10

Wilk: Musisz być trochę paranoikiem…

W tym kontekście wypowiedź Toto Wolffa pasuje idealnie. Powiedział w „Sky” w weekend, że nie będzie miał problemu z tym, że Red Bull kwestionuje legalność Mercedesa. „To część patrzenia na części drugiego zespołu i stawiania im wyzwań” – wyjaśnia.

„Jeden musi [in der Formel 1] Bądź sceptyczny – a może trochę paranoiczny. To dla nas dobre”, wyjaśnia szef zespołu Mercedesa, a także wyjaśnia: „Myślę, że ten, kto ostatecznie wygra mistrzostwa, będzie odpowiednim zwycięzcą. Zawsze to zaakceptujemy”.

Po drodze może się trochę pobrudzić, jeśli spojrzymy na minione dni i tygodnie…


12:48

Fittipaldi o karach: „Zasady są zasadami”

Dwukrotny mistrz świata skomentował w sobotę rzut karny przeciwko Lewisowi Hamiltonowi i Maxowi Verstappenowi w Brazylii. Znalazł zarówno dyskwalifikację Hamiltona, jak i grzywnę Verstappen. „Jeśli przepisy mówią, że nie możesz dotykać innych samochodów, nie dotykaj żadnych innych samochodów” – wzrusza ramionami, odnosząc się do Verstappen.

„Zasady to zasady” – wspomina. Dotyczy to również Mercedesa. Nie uważa, że ​​Hamilton miał przewagę z 0,2 mm. Ale: „Kiedy mówimy o liczbach: dwa plus dwa równa się cztery. To nie jest trzy i pół czy cztery i pół”. Jego zdaniem liczby nie kłamią. A do dyskwalifikacji wystarczy 0,2 mm.

READ  Newcastle United ma zamiar zmienić rękę - obiecał kontrowersyjną saudyjską ofertę?


12:25

Katar liczy na dużo manewrów wyprzedzania

Pierwszy wyścig Formuły 1 w Katarze powinien oczywiście być dla organizatorów sukcesem sportowym. Amr Al-Hamad, dyrektor ds. sportów motorowych Kataru, powiedział optymistycznie, że spodziewa się „wielu manewrów wyprzedzania”. „Nikt nie ma stąd żadnych danych, nikt tu wcześniej nie jeździł”, wspomina i wyjaśnia, „Każda minuta treningu jest zmarnowana”. [deshalb] robić różnicę. „

„[Die Strecke] Bardzo techniczny. Potrzebujesz dużej siły docisku”, wyjaśnia. Jednak są „pewne” szanse na wyprzedzanie, twierdzi. Zobaczmy. Inni eksperci podejrzewają, że wyprzedzanie może być nieco trudne, biorąc pod uwagę odcinki techniczne — chociaż prosty dom to więcej. kilometr długości.


12:04

#FragMST

Thomas ma pytanie dotyczące zmian silnika w Mercedesie i chciałby wiedzieć: „Czy to możliwe, że FIA ​​zapobiega dalszym zmianom silnika w Mercedesie? Ponieważ to tylko poprawia osiągi. Nie ma to nic wspólnego ze zrównoważonym rozwojem i jest sprzeczne z tym faktycznym idea przepisów Tylko trzy silniki w sezonie.”

Zgadza się, ciągłe zmiany w rzeczywistości nie są zgodne z przepisami. Ale: nie są zabronione. Teoretycznie zespoły mogą używać tylu silników, ile chcą. Kary są jasno określone. W przypadku nowego silnika spalinowego jest to pięć pozycji na kratce. Więc FIA nie będzie i nie może interweniować.


11:43

Steiner o Micku: „Ciśnienie będzie wyższe” w 2022 r.

Haas nigdy nie ukrywał, że w 2021 roku Mick Schumacher i Nikita Maspin będą bliscy zdobycia przyczółka w Formule 1. W związku z tym błędy prawdopodobnie zostaną wybaczone. Według szefa zespołu Gunthera Steinera okres karencji wygasa w przyszłym roku.

„Musimy walczyć o punkty. To jest zadanie” – stwierdza jednoznacznie i wyjaśnia: „W przyszłym roku presja będzie jeszcze większa. […] Wyzwaniem w tym roku było przyzwyczajenie się do wszystkiego i poznanie Formuły 1. W tym roku miałem okazję się uczyć i teraz musimy przyznać punkty.

Jeśli nowy samochód na to pozwala…


11:38 rano

Pierwsze zdjęcia z Kataru

Jak wspomnieliśmy wcześniej na początku naszej taśmy, duża część toru dotarła już do Kataru. Tutaj możesz teraz również po raz pierwszy rzucić okiem na tor. Obie drużyny z pewnością wykonają trzy dośrodkowania, gdy wyczerpujący rzut głową zakończy się w poniedziałek.

READ  Wimbledon: Novak Djokovic kwalifikuje się do 20. tytułu Wielkiego Szlema - Athletic Mix مزيج

A któryś z nich pewnie znowu się pomodli, żeby przesyłka tym razem dotarła na czas i żeby nie trzeba było pracować na kolejną nocną zmianę…




11:04

Binotto zadowolony: postęp Ferrari nigdy nie był tak wielki

Po Brazylii Scuderia wyprzedza McLarena o 31,5 punktu. – To największa przepaść, jaka istniała między tymi dwoma zespołami w tym roku – powiedział szef zespołu Mattia Binotto, zadowolony z rywalizacji o trzecie miejsce na Mistrzostwach Świata. „To z pewnością ważna zaleta”, wspomina. „Ale pozostały jeszcze trzy wyścigi”.

Jasne jest jednak, że Ferrari ma teraz wszystkie atuty, dlatego Binotto jest „bardzo zadowolony” z tej przewagi. Zespół był ostatnio „bardzo konsekwentny”, a niezawodność była również „kluczowym czynnikiem” w pojedynku z McLarenem. I rzeczywiście, te fakty ostatecznie przemawiały na korzyść Scuderia.

Ferrari zawsze zdobywało punkty w obu samochodach w ciągu ostatnich czterech wyścigów, podczas gdy McLaren z drugiej strony zdobył tylko jeden gola z obydwoma kierowcami w tym samym okresie. Ich przewaga 17,5 pkt, którą nadal utrzymują za Rosją, przekształciła się w deficyt 31,5 pkt.


10:42

Kara Hamiltona: FIA nie chce zakazać śpiewania

Po grzywnie na Lewisa Hamiltona za poluzowanie pasów bezpieczeństwa po przekroczeniu linii mety, dyrektor wyścigu Michael Massey dał jasno do zrozumienia, że ​​FIA ​​nie chciała powstrzymać pilotów od kibicowania po wygranej. Jest to jednak kwestia bezpieczeństwa. „W swoim rozumowaniu gospodarze jasno powiedzieli, że celem nie jest zapobieganie publicznym śpiewom” – powiedział Massey.

Jednak w odniesieniu do młodych kierowców należało dać przykład, że „takie zachowanie jest niedopuszczalne”, jak powiedział dyrektor wyścigu. Ponieważ w przeszłości nie było żadnej kary w podobnych sprawach, kara w wysokości 5 000 euro dla Hamiltona (plus 20 000 w zawieszeniu) była raczej niska. Nie było kary sportowej jak ostrzeżenie.


10:21

Dzisiaj, osiem lat temu…

… Sebastian Vettel ustanawia nowy rekord F1! Niemiec zwyciężył w Grand Prix USA 2013, świętując swoje ósme zwycięstwo z rzędu. Pobił poprzedni rekord Michaela Schumachera (2004) i Alberto Ascariego (1952/1953), wygrywając siedem wyścigów z rzędu.

W następnym wyścigu w Brazylii Vettel odniósł dziewiąte zwycięstwo. To rekord do dziś! Nawet Lewis Hamilton nie mógł tego zrobić w ciągu ostatnich kilku lat. Najbliżej Vettela był Nico Rosberg, który na przełomie 2015 i 2016 roku był w stanie wygrać co najmniej siedem kolejnych wyścigów.


10:00

Przewaga Masepin?

Nowicjusze Formuły 1 Masepin, Schumacher i Tsunoda często napotykają w tym roku w niekorzystnej sytuacji, ponieważ niektóre tory są dla nich zupełnie nowe. Ciekawy: W Katarze sytuacja odwrotna dotyczy teraz Masepin! Ponieważ podczas gdy większość kierowców nigdy nie jeździła na Losail International Circuit, Rosjanin już zna tor.

„W 2014 roku pojechałem tam w swoim pierwszym wyścigu Formuły MRF” – mówi. W sumie w czterech wyścigach w Katarze, raz nawet zajął drugie miejsce na podium. Sergio Perez zna również tor z dziedziny obecnych sterowników. W 2009 roku udało mu się tam wygrać w GP2 Asia Series.


9:41

Bottas salutuje Chu

Od wczoraj wiemy, że Guanyu Zhou będzie jeździł u boku Valtteriego Bottasa w Alfie Romeo w 2022 roku. Fin również powitał swojego nowego kolegę z zespołu na Twitterze. „Witamy w zespole 2022”, pisze stały kierowca Mercedesa i ogłasza, że ​​już nie może się doczekać współpracy z nim.

To dla niego oczywiście szok kulturowy, kiedy siedmiokrotny mistrz świata zamienia się w nowicjusza po drugiej stronie garażu… spotkaliśmy się z Guanyu Zhou i pytaniem, czy po raz drugi jest właściwym facetem w kokpicie Alfa Romeo przy okazji też Omówione w naszym nowym filmie!



9:22 rano

Sytuacja w Katarze prawie się nie poprawiła

W rzeczywistości wydarzenia takie jak Formuła 1 lub zbliżający się Puchar Świata powinny być dozwolone, aby zapewnić poprawę sytuacji w zakresie praw człowieka w Katarze. Przynajmniej to wielu uczestników potwierdza w kółko, jeśli chodzi o ten temat. Ale według raportu Amnesty International rzadko coś się dzieje.

„Suddeutsche Zeitung” Cytuje z raportu, że „postęp w Katarze uległ stagnacji w 2021 r., a nawet stare nadużycia ponownie się pojawiły”. Mówi się, że w Katarze panuje „masowa eksploatacja”. Zobaczmy, jak Formuła 1 radzi sobie z tym problemem w weekend.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

sport

6 przeciwko Freiburgowi z przeprosinami

Published

on

READ  Domenicali ogłasza „dobre wieści”
Continue Reading

sport

Formuła 1 w Arabii Saudyjskiej: Hamilton wygrywa trudny pojedynek

Published

on

Status: 05.12.2021 20:40

Mistrz Lewis Hamilton wygrał premierę Formuły 1 w Arabii Saudyjskiej. Po bardzo trudnym pojedynku kierowca Mercedesa pokonał swojego rywala w Pucharze Świata Maxa Verstappena w Dżuddzie po tym, jak kierowca Red Bulla walczył niesportowo z Brytyjczykami.

Formuła 1 ma finał, który przyspiesza bicie serca. Lewis Hamilton i Max Verstappen zremisowali w ostatnim wyścigu sezonu w najbliższym sezonie Pucharu Świata w historii. O okolicznościach będzie jeszcze długo mówić. W niezapomnianym wyścigu kultowi bohaterowie sezonu dotknęli się, gdy „próbowali” zamienić się miejscami – i byli pod wrażeniem, gdy Verstappen dosłownie pozwolił na pojawienie się rekordowego mistrza.

Verstappen czeka kara

W końcu gwiazda Mercedesa Hamilton pokonał swojego rywala. Holender może po tym jeszcze pobrać mandat. Kierowca i przedstawiciel zespołu Red Bulla został powołany przez gospodarzy wyścigu Formuły 1. Powinien pojawić się w niedzielę (5 grudnia 2021) o 21:40 czasu niemieckiego u gospodarzy na torze Jeddah Corniche.

Gwiazda Red Bulla, Verstappen, jest liderem mistrzostw świata, odnosząc kolejne zwycięstwo. W przypadku Abu Zabi obowiązuje zasada: kto przekroczy linię mety o punkty przed innymi, jest mistrzem świata.

Hamilton powiedział: „Ścigałem się przez długi czas, ale było to niesamowicie trudne. Nie rozumiałem, co się stało, kiedy go dotknąłem. To było trochę zagmatwane”. Verstappen mówił o „pełnym wydarzeń” wyścigu: „Dużo się wydarzyło, z czym się nie zgadzam. Próbowałem umieścić wszystko na właściwym torze”.

Vettel i Schumacher wychodzą wcześnie

Trzecie miejsce zajął kolega z zespołu Hamiltona, Valtteri Bottas. Sebastian Vettel musiał wcześnie zatrzymać swojego Astona Martina po kilku kontaktach z przeciwnikami. Kierowca Haasa, Mick Schumacher, przeszedł na emeryturę po wypadku, który wprawił w ruch dziwną dynamikę 21. wyścigu sezonu.

Po wypadku w kwalifikacjach, który kosztował go pierwsze miejsce na starcie, Verstappen przeżył jeszcze więcej złych wiadomości przed wyścigiem: Red Bull argumentował, że nie muszą zmieniać skrzyni biegów w samochodzie wyścigowym numer 33, więc Verstappen spadł do wyścigu i nie było składu startowego z miejsca trzeciego na ósme.

READ  Bramkarz Schalke Ralph Farman cierpi na koronę - klub chce podpisać zastępstwo

Ukończony na czas tor szybkich prędkości z licznymi zakrętami jest eklektyczny, ale nie daje możliwości wyprzedzania. Ale tor jest niebezpieczny, co pokazało kilka wypadków w Formule 2 i podczas wolnych treningów.

Taktyka Hamiltona zadziałała

Być może to jeden z powodów, dla których kierowcy początkowo przejęli stery i nie było żadnych zmian w pierwszej piątce. Plan Mercedesa na początku działał idealnie: Hamilton odszedł, jadąc swobodnie, a Verstappen nie mógł zbliżyć się do swojego „ochroniarza” Bottasa.

Następnie Schumacher rozbił się na dziesięciu z 50 okrążeń. Powiedział: „Wszedłem w zakręt zbyt szybko i zgubiłem tył. Samochód bezpieczeństwa został wdrożony. Hamilton dostał nowe opony, podczas gdy Verstappen podjął ryzyko i jechał dalej. Opłaciło się: według kierownictwa wyścigu, gang został poważnie uszkodzony po wypadku Schumachera, który spowodował zatrzymanie wyścigu – Verstappen zdołał teraz zmienić opony bez marnowania czasu i pozycji. Wprowadzono Hamiltona.

następny hrabstwo

Po ponownym uruchomieniu samochody nie zakołysały się: Nikita Maspin (Haas) i koledzy z zespołu, Sergio Perez i George Russell (Williams), wycofali się po wypadkach, ale ponownie się zatrzymali. Verstappen wyprzedził Hamiltona – aczkolwiek opuszczając tor.

Dlatego Verstappen zaczął dopiero od trzeciego miejsca za Estebanem Oconem w Alpach i Hamiltonem przy trzeciej próbie. Poprzedziło to targowanie się, jak to miało miejsce na bazarze, między dyrektorem wyścigu Michaelem Masseyem a Red Bull Command Center. Gdyby Red Bull nie został zaakceptowany, gospodarze wyścigu byliby zaangażowani. Jednak radiowe „negocjacje” pozostawiły publiczny policzek.

Verstappen stoi w Hamilton Way

Z trzeciego Verstappen sprintował na szczyt niewzruszony, Hamilton stracił jedno okrążenie za Oconem, zanim rozpoczął polowanie na pretendenta do Mistrzostw Świata. Verstappen potrafił się bronić przez długi czas, ale na 37 okrążeniu nie był już uczciwy. Potem Verstappen dosłownie stanął na drodze, kiedy miał przepuścić Hamiltona. Holender nie ruszył się, dopóki Hamilton nie minął go na torze.

READ  Tottenham Hotspur czy Arsenal? Tego Al-Hadid oczekuje od regularnej konferencji

Ci: sportschau.de

Continue Reading

sport

Skarga przeciwko Bellingham po poważnym oskarżeniu przeciwko sędziemu Zwer

Published

on

Jude Bellingham z Borussii Dortmund odpowiedział ostrą krytyką występu sędziego Felixa Zoera w meczu niemieckiej Premier League pomiędzy BVB a Bayernem Monachium (2:3). Nie obyło się bez konsekwencji: Tymczasem wygląda na to, że przeciwko 18-latkowi jest skarga karna.

„Dla mnie to nie była kara”, powiedział Bellingham w NTV. „Hummels nawet nie patrzy na piłkę i nie walczy o nią”. Viaplay Dotknął kontrowersyjnej sceny, która doprowadziła do rzutu karnego dla Bayernu Monachium, aby wygrać 3-2.

– W tym meczu można zobaczyć wiele innych decyzji. Czego można się spodziewać, gdy największy mecz w Niemczech będzie transmitowany do sędziego, który jest już zaangażowany w ustawianie meczów?

Bellingham nawiązywał do skandalu z zakładami piłkarskimi w 2005 r. Zuer był jednym z berlińskich sędziów, którzy swoimi komentarzami powalili byłego sędziego Roberta Heusera.

Następnie Zuer został zbanowany na sześć miesięcy za niezgłoszenie ustawiania meczów przez Hoyser i przyjął 300 euro od Huysera przed meczem Wuppertaler SV z Werderem Brema II, aby pomóc jako sędzia liniowy w uniknięciu krytycznych sytuacji. do Wuppertalu. Jednak orzeczenie przeciwko Zuerowi nie zostało wówczas opublikowane przez Niemiecki Związek Piłki Nożnej i stało się znane dopiero w 2014 roku.

Continue Reading

Trending