Connect with us

Economy

1800 KM w nowym Bugatti V16 – jak to dokładnie działa?

Published

on

1800 KM w nowym Bugatti V16 – jak to dokładnie działa?

Kiedy Bugatti Veyron 16.4 trafił na rynek w 2005 roku, był to pierwszy na świecie samochód produkcyjny o mocy ponad 1000 koni mechanicznych. Od tego czasu sercem mocy Bugatti jest ośmiolitrowy silnik W16 z czterema turbosprężarkami, który w końcowej fazie ekspansji Chirona wytwarza moc do 1600 KM. Prawie 20 lat po pierwszym występie Veyron urodził się jej wnuk, Tourbillon. Ponownie podnosi poziom wydajności dzięki mocy 1800 koni mechanicznych. Jak to działa?

Bugatti całkowicie przemyślało sprawę

Przede wszystkim nowy dyrektor generalny Bugatti, Mate Rimac, został zmuszony lub pozwolono mu całkowicie przemyśleć przywództwo podczas pierwszych szkiców następcy Chirona. W końcu quad-turbo W16 Grupy Volkswagen jest już przestarzały po 20 latach – także ze względu na nowoczesne przepisy dotyczące emisji. Oczywiście mniejsza moc niż wcześniej nie wchodziła w grę. Entuzjaści silników spalinowych już obawiali się, że następny samochód Bugatti będzie napędzany całkowicie elektrycznie, podobnie jak Rimac Nevera.

© Rimac

Rimac Nevera okazał się porażką sprzedażową
„Bogaci ludzie wolą posiadać silniki spalinowe”.

Było kilka powodów, dla których zespół Mate Rimac nadal trzymał się koncepcji silnika spalinowego Bugatti. Z jednej strony Rimac Nievera pokazuje, że najbogatsi klienci na świecie nie są jeszcze do końca gotowi na rezygnację z niesamowitego potencjału wyczynowego silnika spalinowego. Po drugie, dużym zainteresowaniem cieszyły się wówczas dwa niesamowite supersamochody sportowe z niespotykaną dotąd technologią silników spalinowych. Ważne było, żeby ich ominąć.

Aston Martin Valkyrie i Gordon Murray T.50

Mowa tutaj o Valkyrie Astona Martina i T.50 Gordona Murraya – obu supersportowych samochodach z Wyspy Brytyjskiej, które napędzane są bardzo wysokoobrotowym, wolnossącym silnikiem V12. W wartym trzy miliony euro Astonie Martinie wolnossący silnik o pojemności 6,5 litra wytwarza 1014 koni mechanicznych przy 10 000 obrotów na minutę. Najwyżej obrotowa jednostka V12 w silniku T.50 Gordona Murraya wytwarza 663 KM z czterolitrowej pojemności skokowej przy 12 100 obr./min.

READ  ETF w Europie Wschodniej: Miejsca docelowe o obiecujących zwrotach | akademia

©Aston Martin

Silnik V12 Astona Martina Valkyrie
Technologia silnika wolnossącego o pojemności 6,5 litra i mocy ponad 1000 koni mechanicznych

Odgałęzienie Formuły 1 Valkyrie i legalny następca McLarena F1 T.50 mają ze sobą coś wspólnego. Obydwa silniki V12 zostały zaprojektowane przez konstruktora silników Coswortha z Northampton w Anglii. I właśnie w tym miejscu zadzwonił telefon, gdy Matti Rimac podniósł słuchawkę na początku procesu tworzenia nowego Bugatti.

Cosworth stał się tajnym dostawcą supersamochodów

Od początku było jasne, że nowy silnik Bugatti nie może zadowolić się „tylko” dwunastoma cylindrami. Numer 16 został również wybrany wcześniej ze względu na pomyślną historię. Ze względu na reakcję, emocje, przyspieszenie i oczywiście dźwięk należy teraz unikać turbosprężarek. Według wstępnych projektów zasada W16 – zgodnie z którą cylindry są kompaktowo przemieszczone i rozmieszczone w dwóch szerokich rzędach cylindrów – okazała się nieodpowiednia.

© Gordona Murraya

Gordon Murray T.50 i T.50S (2022)
Pierwsze jazdy testowe na torze testowym Top Gear

Cylindry i ścieżki holownicze wymagają znacznie więcej miejsca na swobodne holowanie. Rozwiązaniem było ustawienie ośmiu cylindrów w rzędzie na dwóch rzędach z przesunięciem o 90 stopni. Te silniki V16 pojawiają się wielokrotnie w historii motoryzacji – na przykład w samochodach wyścigowych z lat 30. XX wieku lub w badaniach i prototypach Cadillaca lub BMW. Ogromne i bardzo długie silniki V16 nie weszły jednak do produkcji seryjnej. Teraz to się zmieni wraz z Bugatti Tourbillon. Planuje się wyprodukowanie co najmniej 250 egzemplarzy „modelu podstawowego”.

8,3-litrowy silnik V16 waży 252 kg

W przeciwieństwie do brytyjskich zawodników wagi lekkiej Astona Martina i Gordona Murraya, rozwój silnika Bugatti nie polegał wyłącznie na przyjemnym przyspieszaniu i maksymalnych osiągach. Zamiast tego układ napędowy musi zachować suwerenny charakter Chirona z jego ogromnym momentem obrotowym (1600 Nm). Z natury niski moment obrotowy silników wolnossących ma być kompensowany przez mocne silniki elektryczne (patrz poniżej).

READ  Grupa Doppler sprzedaje olej wieżowy polskiej firmie Orlen - Südtirol News

Tak wygląda nowy silnik Bugatti V16
25 sekund.

Ważący 252 kg nowy odkurzacz ma pojemność 8,3 litra i bardzo wysoki stopień sprężania wynoszący 14,5:1. Pomimo tych mocnych liczb, maksymalna prędkość 90-stopniowego V16 wynosi 9000 obrotów przy tej samej mocy. Pomaga duży otwór (92 mm) i mały skok wynoszący zaledwie 78,55 mm. Dzięki mocy 1000 KM i momentowi obrotowemu 900 Nm ta bestia jest jednym z najpotężniejszych silników wolnossących w historii motoryzacji. I wygląda niesamowicie, co widać na filmie.

Moc silnika spalinowego o mocy 1000 KM przekazywana jest wyłącznie na tylne koła

Za blokiem silnika o długości jednego metra Bugatti zamontowało masywną i równie wysoką ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię biegów, która przekazuje moc V16 na oba tylne koła za pośrednictwem elektronicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Noszą opony Michelin Cup2 w formacie 345/30 ZR21 i muszą nie tylko przenieść na drogę moc silnika spalinowego, ale także poradzić sobie z dodatkową mocą silnika elektrycznego.

tabela

Polecane treści redakcyjne

W tym momencie pokazujemy więcej treści uzupełniających artykuł. Kliknij przycisk, aby przejść do naszej witryny mobilnej.

Ukryty jest w skrzyni biegów w postaci stałego synchronizatora o mocy 250 kW, a jednocześnie zapewnia bieg wsteczny. Sama skrzynia biegów może więc obejść się bez przestrzeni i ciężaru dodatkowego biegu wstecznego. Ale 22-kilogramowy zespół napędowy elektryczny, który może osiągnąć do 24 000 obrotów, nie jest jedynym silnikiem elektrycznym w nowym Bugatti Tourbillon.

Napęd na cztery koła dzięki technologii hybrydowej

Według zwykłej konwersji silnik elektryczny ma moc 340 koni mechanicznych. Sama ta moc wystarczy, aby zapewnić dobre osiągi elektrycznemu samochodowi sportowemu. Bugatti Tourbillon ma również dwa dodatkowe identyczne silniki elektryczne na przedniej osi. Pod nosem kryje się dodatkowe 680 koni mechanicznych, które jest o 45 mm niższe od Chirona. Bugatti twierdzi, że moc systemowa wszystkich czterech silników wynosi 1800 koni mechanicznych. Spektakl jest nie z tego świata. Wyjaśniamy to w poniższym artykule.

READ  Po rzadkim podarunku: Netz zbiera ogromną kwotę dla pracowników Burger King

© Bugatti Automobile SAS

Bugatti Tourbillon z silnikiem hybrydowym V16
Możliwa prędkość 500 km/h

Pomimo posiadania obu silników elektrycznych, przednia oś waży zaledwie 125 kg, choć mieszczą się w niej także dwa falowniki 800 V wykonane z węglika krzemu. Obydwa silniki przednie obsługują napęd i regenerację wyłącznie na przedniej osi. Nie ma mechanicznego połączenia poprzez napęd karty pomiędzy dwiema osiami. Jednak Bugatti Tourbillon wymaga tunelu centralnego. Pod spodem kryją się bardzo specjalne składniki.

Części Rimaca w Bugatti Tourbillon

Ogniwa akumulatora trakcyjnego znajdują się w środkowym tunelu karbonowego nadwozia typu monocoque. Opierają się one na technologii 800 V firmy Rimac i łącznie zapewniają moc wyjściową ponad 600 kilowatów (moc szczytowa). Okrągłe ogniwa NCA (litowo-niklowo-kobaltowo-aluminiowe) typu 21700 są montowane bezpośrednio w tunelu węglowym bez płaszcza i są chłodzone olejem.

© Bugatti / Schoenfeld

Najbardziej niesamowite cechy nowego Bugatti
7 niesamowitych szczegółów na temat tourbillonu

Łącznie akumulator Rimac ma pojemność 24,7 kWh. Dzięki temu źródłu zasilania Bugatti Tourbillon może przejechać 60 kilometrów wyłącznie na napędzie elektrycznym. Aby to osiągnąć, inżynierowie chcą wdrożyć różne programy hybrydowe i napędowe. Wiadomo już, że będzie dostępny tryb jazdy w pełni elektryczny. Dzięki całej tej technologii i dodatkowej mocy elektrycznej Bugatti Tourbillon jest lżejszy od swojego poprzednika, Chirona.

Wniosek

Bugatti Tourbillon będzie pierwszym seryjnym samochodem z silnikiem V16, który wyruszy na drogi. Jakby tego było mało, 1000-konny silnik o pojemności 8,3 litra i krótkim skoku napędzany jest także trzema bardzo mocnymi silnikami elektrycznymi. Wyjaśniamy technologię, komponenty i historię związaną z prowadzeniem nowego Bugatti Tourbillon.

Artykuł ten może zawierać linki do usługodawców, od których auto motor und sport może otrzymać prowizję (tzw. „linki partnerskie”). Więcej informacji tutaj.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Klienci banków celem przestępców – ostrzeżenie przed phishingiem

Published

on

Klienci banków celem przestępców – ostrzeżenie przed phishingiem

Klienci Sparkasse są obecnie celem oszustwa typu phishing. Zdjęcie: Obrazy Imago/HanoPod

Pieniądze i zakupy

Natalia Trapp

Mamy lato, i to nie tylko ze względu na Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, ale także czas, kiedy życie toczy się głównie na zewnątrz i w jakiś sposób wydaje się dużo łatwiejsze. Spotykasz się z przyjaciółmi w parku, w ogródku piwnym czy na weekendowym wypadzie nad jezioro i często zapominasz o troskach dnia codziennego pod wpływem słońca i lodu.

Nawet jeśli chodzi o płacenie za granicą, ludzie w epoce cyfrowej często wyciągają smartfony i płacą zbliżeniowo, bez późniejszej weryfikacji każdej płatności. To sprawia, że ​​niektóre ataki phishingowe są jeszcze bardziej niebezpieczne, ponieważ czasami po prostu klikasz załączony link, gdy świeci na ciebie słońce.

Watson jest teraz na WhatsApp

Teraz na Whatsapp i Instagramie: zaktualizuj swojego Watsona! Zaopiekujemy się Tobą Tutaj na WhatsAppie Z dzisiejszymi atrakcjami Watsona. Tylko raz dziennie – bez spamu, bez bla, tylko siedem linków. obietnica! Czy wolisz być na bieżąco na Instagramie? Tutaj Znajdziesz nasz kanał streamingowy.

Sparkasse po raz kolejny ostrzega przed fałszywymi e-mailami

Tak zwany zespół ratunkowy Kasy Oszczędnościowej również regularnie zgłasza zastrzeżenia i zwraca uwagę na zgłoszone próby oszustwa. Obecnie dotyczy to głównie rzekomego ostrzeżenia o zmianie ustawień konta.

W ciągu ostatnich kilku dni zgłoszono kilka ataków typu phishing pod nagłówkiem „Pilne: ze względów bezpieczeństwa zaktualizuj dane swojego konta”. Wskazuje w szczególności, że podany przez Klienta numer telefonu może być nieaktualny lub niekompletny.

E-maile phishingowe Sparkasse powinny wydawać się konsumentom podejrzane.

E-maile phishingowe Sparkasse powinny wydawać się konsumentom podejrzane.Zdjęcie: Zrzut ekranu / Zespół ratunkowy Sparkasse

Aby Dział Obsługi Klienta Sparkasse mógł w dalszym ciągu „skutecznie docierać” do osób, których to dotyczy, należy zaktualizować informacje w ich profilu. Jak zwykle oszuści wyznaczają krótki termin 48 godzin od otrzymania wiadomości e-mail na podjęcie odpowiednich działań.

READ  DAX z rabatami - Azjatycka giełda głównie na czerwono - Daimler ze skokiem zysków - Bitcoin po raz pierwszy od początku marca poniżej 50 000 USD - Intel przekracza oczekiwania - RWE w centrum uwagi

Aby uzyskać dostęp do danych Klienta, w wiadomości e-mail znajduje się link, który ma służyć uzupełnieniu brakujących danych. Aby uniknąć dostępu do wrażliwych danych, należy to zignorować, podobnie jak w przypadku każdego oszustwa phishingowego, a w najlepszym przypadku samą wiadomość e-mail należy przenieść bezpośrednio do folderu ze spamem.

Oszuści próbują uzyskać numery kart kredytowych

W jaki sposób Grupa odpowiedzi w nagłym wypadku Według Sparkasse do uzyskania dostępu do łącza wymagany jest numer karty kredytowej i odpowiednie dane dostępowe. Jeśli przypadkowo podasz te informacje za pośrednictwem łącza phishingowego, karty, których to dotyczy, powinny zostać natychmiast zablokowane.

Konsumentom szczególnie łatwo dać się oszukać ze względu na miejsce w wiadomości e-mail. Hakerzy zwracają w nim uwagę, że wymagana aktualizacja jest również konieczna, aby zapewnić bezpieczeństwo Twojemu kontu.

Odpowiednio oznaczając oszukańcze działania w sektorze bankowym, hakerzy prawdopodobnie będą próbowali zatuszować swoje oszustwa.

Ogólnie rzecz biorąc, e-mail wydaje się być napisany poważnie i nie jest szczególnie zauważalny w porównaniu z innymi e-mailami phishingowymi. Jedynie brak logo Sparkasse i brak odniesienia do tożsamości firmy budzą podejrzenia. Sprawdzając pocztę elektroniczną w ogrodzie warto na bieżąco ją obserwować.

Continue Reading

Economy

Raport rynkowy: Giełdy w USA bez dynamiki | tagesschau.de

Published

on

Raport rynkowy: Giełdy w USA bez dynamiki |  tagesschau.de


Raport rynkowy

Stan na: 27 czerwca 2024 o 22:48

W obliczu napiętych rynków inwestorzy amerykańscy nie podejmowali dziś dużego ryzyka. Emocje rosną w związku z jutrzejszymi danymi cenowymi, które powinny dostarczyć informacji o ścieżce stóp procentowych banku centralnego.

Inwestorzy amerykańscy odnotowali dziś niewielki wzrost w obliczu negatywnych wiadomości korporacyjnych i oczekiwań co do głównych danych o inflacji. Wiodący indeks Dow Jones zakończył notowania przy niewielkich wahaniach na poziomie 39 164 punktów, co oznacza wzrost o 0,1%. W tym okresie indeks kilkakrotnie zmieniał swoje znaki.

Pomimo negatywnych wiadomości z branży chipów, która ostatnio odnosiła takie sukcesy, giełda technologii Nasdaq utrzymała swoją pozycję ze wzrostem o 0,3 proc., a indeks Nasdaq 100 wzrósł o 0,19 proc. Indeks Standard & Poor’s 500 zamknął rynek na poziomie 5482 punktów, co oznacza wzrost o 0,1 procent, więc zmiany były niewielkie. Nowe dane makroekonomiczne nie miały większego wpływu.

Przed publikacją kluczowych danych o inflacji w USA, które zostaną opublikowane w piątek, żaden inwestor nie chciał brać w nich udziału na dużą skalę, powiedziała Fiona Cincotta z firmy handlowej City Index.

Dziś odbędzie się także pierwsza debata telewizyjna pomiędzy prezydentem Joe Bidenem a jego rywalem Donaldem Trumpem. Ostatnio ciągły temat odwrócenia stóp procentowych został przyćmiony dyskusją na temat sztucznej inteligencji (AI), która konsekwentnie ustanawia nowe rekordy w przypadku niewielkiej liczby firm zaawansowanych technologicznie.

W branży chipów, która ostatnio odniosła ogromny sukces, nastroje pogorszył spadek ceny akcji Microna o 7,1%. Biorąc pod uwagę utrzymujący się wzrost sprzedaży sztucznej inteligencji i układów pamięci, prognozy sprzedaży były dla inwestorów niewystarczające – choć cele spółki na bieżący kwartał były mniej więcej zgodne z konsensusem. Optymizm co do popytu napędzanego sztuczną inteligencją spowodował, że w tym miesiącu akcje spółki wzrosły o 14 procent.

Słabsze były także akcje innych firm produkujących półprzewodniki, w tym lidera sztucznej inteligencji Nvidii. „Pytanie brzmi, czy zyski przedsiębiorstw w sektorze technologicznym mogą pozostać stabilne” – powiedział Mike Gallagher, szef działu badań w Continuum Economics. „Jeśli nie, prawdopodobnie będziemy świadkami tymczasowej realizacji zysków i niewielkich korekt”.

„Rośnie strach, że rajd pod przewodnictwem sztucznej inteligencji w USA może wkrótce się zakończyć” – mówi analityk Thomas Altman z QC Partners Asset Management. Niedawny wzrost indeksu technologicznego Nasdaq 100 wynika z coraz mniejszej liczby akcji. Dlatego hossa może znajdować się w późnej fazie i pojawiają się oznaki odwrócenia trendu.

Liczba pierwszych wniosków o zasiłek dla bezrobotnych w Stanach Zjednoczonych spadła w zeszłym tygodniu bardziej niż oczekiwano. Departament Pracy w Waszyngtonie ogłosił dziś po południu, że liczba wniosków o pomoc spadła o 6 000 do 233 000. Ekonomiści spodziewali się średnio spadku do 235 tys. roszczeń. Oznacza to, że rynek pracy pozostaje silny pomimo rosnących stóp procentowych.

Trzeci szacunek PKB za pierwszy kwartał również pokazuje, że gospodarka amerykańska znajduje się pod presją. Według Departamentu Handlu Waszyngtonu produkt krajowy brutto wzrósł o 1,4 procent rok do roku w porównaniu z poprzednim kwartałem. Poprzedni szacunek został podniesiony o 0,1 punktu procentowego. W ostatnim kwartale 2023 roku największa gospodarka świata znacząco wzrosła, bo o 3,4 proc.

READ  ETF w Europie Wschodniej: Miejsca docelowe o obiecujących zwrotach | akademia

Dzisiejsza sytuacja na lokalnym rynku akcji była podobna do tej z poprzednich dni handlowych: indeks DAX w dalszym ciągu poruszał się w rozsądnym przedziale od 18 000 do 18 400 punktów, a zamknął się nieco wyżej na poziomie 18 210 punktów, co oznacza wzrost o 0,3%. Zakres wahań wahał się od 18 141 do 18 265 punktów w wąskim przedziale. Oznacza to, że wiodący niemiecki indeks nadal znajduje się na wysokim poziomie i powyżej poziomu 18 tys. punktów, ale na razie nie wystarczy, aby zrobić więcej.

Wczoraj wiodący niemiecki indeks chwilowo spadł do 18 045 punktów, po czym ponownie się ustabilizował. Nieznacznie, bo o 0,15 proc., wzrósł także indeks średnich spółek MDAX.

„Płynność rynku prawdopodobnie pozostanie niska do końca tygodnia, szczególnie w Europie, przy jednoczesnym wzroście napięcia” – wynika z oceny ekspertów IndexRadar. „Oprócz danych o inflacji, które pojawią się w USA w piątek (PCE), niedzielna pierwsza tura wyborów parlamentarnych we Francji powoduje powściągliwość”.

Choć we Francji widać oznaki masowego przesunięcia się w prawo, sytuacja wokół polityki pieniężnej amerykańskiej Rezerwy Federalnej pozostaje niejasna. Obniżki stóp oczekiwano już w styczniu, ale utrzymująca się na bardzo wysokim poziomie inflacja skłoniła bankierów centralnych do spowolnienia. Amerykańscy bankierzy centralni skupieni wokół przewodniczącego Jerome’a Powella chcą podejmować decyzje w swojej polityce pieniężnej w oparciu o dane, podobnie jak Europejski Bank Centralny, to znaczy chcą sięgać dalej w horyzoncie.

W piątek opublikowany zostanie Indeks Cen Osobistych Wydatków Konsumenckich, będący centralnym zbiorem danych Rezerwy Federalnej. „Jeśli rynkowi nie spodobają się dane o inflacji, nastroje mogą szybko się zmienić” – ostrzega Jochen Stanzel z CMC Markets. „Ponieważ gospodarka amerykańska nie wykazuje oznak recesji, władze monetarne skupione wokół Jerome’a Powella teoretycznie mają możliwość zaczekania do grudnia lub nawet nowego roku z obniżką stóp procentowych”.

Tymczasem euro nieznacznie wzrosło. Niedawno wspólna waluta kosztowała w amerykańskim obrocie 1,0705 dolara, czyli nieco więcej niż jej cena z rana. Europejski Bank Centralny ustalił stopę referencyjną na poziomie 1,0696 (środa: 1,0689) dolara amerykańskiego. Handel pomiędzy euro a dolarem był jak dotąd spokojny.

Euro zyskało na wartości, zwłaszcza po południu, po lepszych od oczekiwań danych makroekonomicznych ze Stanów Zjednoczonych. W strefie euro dynamika podaży pieniądza w ostatnim czasie uległa dalszemu przyspieszeniu, przy niewielkim pogorszeniu nastrojów gospodarczych. Dane na temat nastrojów z Włoch były mieszane.

Korona szwedzka znalazła się pod presją. Władze monetarne początkowo pozostawiły politykę pieniężną na niezmienionym poziomie po posiedzeniu stóp procentowych. Wskazali jednak na dalsze łagodzenie polityki pieniężnej w ciągu roku w celu uwzględnienia niższej inflacji. Twoi tureccy koledzy stoją przed zupełnie innymi wyzwaniami: walczą ze spiralną inflacją, stosując kluczową stopę procentową na poziomie 50 procent, która według banku centralnego raczej nie ulegnie zmianie w najbliższym czasie.

READ  „Zielona energia jądrowa” prawie bez odpadów radioaktywnych: Anglia powinna dostać urządzenie termojądrowe

Jednocześnie wzrosły ceny ropy. Wieczorem cena baryłki (159 litrów) ropy North Sea Brent i amerykańskiej ropy West Texas Intermediate wzrosła o około jeden procent. Nieznaczne osłabienie dolara amerykańskiego stanowiło pewne wsparcie dla cen ropy. Słaby dolar sprawia, że ​​ropa staje się tańsza dla odbiorców z innych obszarów walutowych. To wspiera popyt.

Od kilku tygodni ceny ropy naftowej szukają kierunku. Decydujących uderzeń pozostało niewiele do końca. Poziom cen sprzyja wielu konfliktom i kryzysom geopolitycznym, szczególnie w bogatym w ropę regionie Bliskiego Wschodu. Ponadto brakuje dostaw ze strony rozszerzonego kartelu naftowego OPEC+. Jednak poza siecią podaż jest wystarczająca, co ogranicza wzrost cen.

Rheinmetall zdobył duże zamówienie w sektorze zaopatrzenia motoryzacji. Dostawca branży motoryzacyjnej i obronnej ogłosił, że znana światowa firma samochodowa zamówiła kilka milionów elektrycznych pomp chłodzących. Wartość wywoławcza mieści się w niskim trzycyfrowym przedziale milionów euro. Pompy montowane są w pojazdach z napędem hybrydowym. Produkcja planowana do 2030 roku już się rozpoczęła. Umowa serwisowa obowiązuje do 2045 roku.

Według amerykańskiej Rezerwy Federalnej (Fed) największe instytucje finansowe w Stanach Zjednoczonych posiadają zasoby kapitałowe odporne na kryzys. Rezerwa Federalna ogłosiła, że ​​wszystkie 31 przetestowanych instytucji przeszło coroczny test warunków skrajnych przeprowadzany przez organy nadzoru finansowego. Deutsche Bank również nie odnotował żadnych problemów ze swoim amerykańskim oddziałem podczas testu warunków skrajnych opartego na symulowanych scenariuszach kryzysowych. Powiedziała, że ​​w przypadku hipotetycznej recesji każda instytucja znalazłaby się powyżej minimalnych wymogów kapitałowych. Przetestowano trzydzieści jeden banków, każdy z aktywami o wartości co najmniej 100 miliardów dolarów.

Sprzedawca odzieży Hennes & Mauritz (H&M) rozpoczął trzeci kwartał słabo. Szwedzi podali, że sprzedaż w czerwcu będzie o sześć procent niższa w walucie lokalnej niż w roku poprzednim. Złe warunki pogodowe wywierają presję na biznes na wielu rynkach, zwłaszcza na początku miesiąca. Ponadto przychody w czerwcu 2023 r. mają wysoką wartość porównawczą. Nowy prezes H&M Daniel Ervier podtrzymuje swój roczny cel i nadal dąży do osiągnięcia 10% marży operacyjnej w 2024 r.

Amerykański gigant branży sportowej Nike już się nie rozwija. Globalna sprzedaż firmy przed Adidasem w czwartym kwartale roku 2023/24 (stan na koniec maja) ukształtowała się na ubiegłorocznym poziomie 12,6 miliarda dolarów (po uwzględnieniu różnic kursowych), ogłosiło Nike wieczorem po notowaniach w USA. Zamknięte. Analitycy oczekiwali średnio 12,8 miliarda dolarów.

Zwłaszcza w USA Nike musi stawić czoła konkurencji ze strony nowych marek, takich jak Hoka firmy Deckers czy On, wspieranych przez gwiazdę tenisa Rogera Federera. Nowa strategia polegania w większym stopniu na sprzedaży bezpośredniej bez pośrednictwa sprzedawców detalicznych nie sprawdziła się w czwartym kwartale. I właśnie w tym sektorze, ze wszystkich miejsc, sprzedaż spadała, a marże znajdowały się pod presją.

READ  Przyroda - Berlin - WWF Niemcy apeluje o wstrzymanie rozbudowy Odry - Gospodarka

Analitycy uważają, że minie trochę czasu, zanim Nike będzie w stanie ożywić popyt – po prostu dlatego, że innowacje i nowe linie produktów wymagają czasu. Akcje Nike spadły po godzinach o 4,7 proc. Nie pomógł fakt, że zysk netto w czwartym kwartale był o 45 procent wyższy niż rok wcześniej i wyniósł 1,50 miliarda dolarów (1,03 miliarda dolarów). Inicjatywy cenowe w połączeniu z niższymi kosztami wysyłki i magazynowania zwiększyły marżę brutto. Nike utrzymało wydatki na marketing na stałym poziomie, a koszty administracyjne spadły o dziewięć procent po wprowadzeniu programu oszczędnościowego

Ponure perspektywy biznesowe obciążają Walgreens Boots Alliance. Amerykańska sieć drogerii obniżyła dziś prognozę zysków i ogłosiła, że ​​będzie zamykać kolejne sklepy o niskiej sprzedaży w USA. Spółka nie podała liczby oddziałów, które zostaną zamknięte. Wiadomość została źle przyjęta na giełdzie: akcje Walgreens spadły o prawie jedną czwartą do 11,72 dolarów – najniższego poziomu od 27 lat.

W bieżącym roku finansowym 2023/24 grupa oczekuje obecnie, że skorygowany zysk na akcję wyniesie 2,80–2,95 USD zamiast 3,20–3,35 USD. Walgreens zmaga się ze słabym środowiskiem handlu detalicznego w USA i presją na kasy. Konsumenci niechętnie kupują produkty zdrowotne dostępne bez recepty ze względu na utrzymującą się inflację.

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy strata netto wzrosła do 5,6 miliarda dolarów z 2,9 miliarda dolarów w tym samym okresie ubiegłego roku. Zarząd wyjaśnił, że osiągnął punkt, w którym obecny model apteki nie jest już zrównoważony. Spółka spodziewa się, że trudne otoczenie w branży farmaceutycznej i spowolnienie popytu konsumenckiego utrzymają się do roku podatkowego 2025

Wygląda na to, że SpaceX, należąca do miliardera Elona Muska, ma zostać wyceniona na 210 miliardów dolarów (równowartość około 196 miliardów euro) w kolejnej rundzie finansowania. Agencja Bloomberg News podała, powołując się na osoby zaznajomione ze sprawą, że o taką wielkość będzie zabiegana w przypadku zaoferowania inwestorom dodatkowych akcji. Byłoby to o 30 miliardów dolarów więcej niż w grudniu, gdy akcje spółki były sprzedawane. Spółka nie chciała komentować tych informacji.

Według doniesienia prasowego niemiecki start-up AI Helsing rozmawia z inwestorami o zastrzyku finansowym w wysokości około 500 milionów dolarów. Według „Financial Times” oznaczałoby to wycenę spółki na 4,5 miliarda dolarów. Helsing prowadzi rozmowy z inwestorami z Doliny Krzemowej, w tym z Accel i Lightspeed Venture Partners, którzy zainwestują w spółkę. Helsing z Monachium opracowuje oprogramowanie i sztuczną inteligencję (AI), które znajdują zastosowanie w obronności. Firma współpracuje z siłami zbrojnymi, władzami i przemysłem.

Continue Reading

Economy

Hyundai wraz z Insterem wkracza do segmentu małych samochodów elektrycznych

Published

on

Hyundai wraz z Insterem wkracza do segmentu małych samochodów elektrycznych

Od stycznia ubiegłego roku wiadomo było, że Hyundai chce od tego roku wprowadzać na rynek w Korei Południowej minivana Casper z silnikiem spalinowym, jako samochód elektryczny – pod nazwą Hyundai Inster. Teraz model świętował swoją światową premierę na Międzynarodowych Targach Mobilności w Busan. Producent pozycjonuje model jako samochód segmentu A „z mocną stylistyką SUV-a i zmiennym wnętrzem” i podkreśla, że ​​w małym aucie zastosowano „technologie elektroniczne zaczerpnięte z większych samochodów elektrycznych Hyundaia”.

Zasadniczo Inster jest oferowany z dwoma opcjami napędu: w wersji podstawowej model wyposażony jest w akumulator o pojemności 42 kWh i silnik elektryczny o mocy 71 kW. Jeśli chcesz jechać dalej i potrzebujesz większej mocy, możesz zdecydować się na akumulator 49 kWh z jednostką o mocy 85 kW. Moment obrotowy wynosi w każdym przypadku 147 Nm. Hyundai podał, że zasięg najnowszej wersji sięga 355 kilometrów według WLTP, ale podkreśla, że ​​jest to liczba tymczasowa. Koreańczycy nie podali jeszcze wartości zasięgu dla bazowego wariantu. Wszystkie znane dane techniczne można znaleźć w tabeli na dole tego artykułu.

AC-Laden ma maksymalną moc na pokładzie 11 kW z silnikiem pokładowym 11 kW, jeśli DC-Laden może mieć maksymalnie 120 kW mocy, tego Hyundaia należy zainstalować na 30 minut, a następnie będzie działać przy 80 minut. „Wysokowydajny system podgrzewania akumulatora i pompa ciepła poprawiają czas i zasięg ładowania” – czytamy w załączonym oświadczeniu. W tym momencie Inster powinien technicznie korzystać ze swojego większego rodzeństwa. Model posiada także funkcję V2L (in i out) umożliwiającą ładowanie urządzeń zewnętrznych napięciem 230V.

Model opiera się w głównej mierze na silniku spalinowym Hyundai Casper, który został wprowadzony na rynek w 2021 roku i jest dostępny wyłącznie w Korei Południowej. Inster wyróżnia się jednak dłuższym nadwoziem i większym rozstawem osi. Konkretnie wymiary małego samochodu wynoszą 3,8 x 1,6 x 1,5 metra przy rozstawie osi 2,5 metra. To plasuje go „pomiędzy tradycyjnymi samochodami miejskimi segmentu A a większymi modelami segmentu B” – mówi Hyundai.

READ  Po rzadkim podarunku: Netz zbiera ogromną kwotę dla pracowników Burger King

Wizualnie wydatne błotniki i przyciągający wzrok zderzak zostały zaprojektowane tak, aby zapewniać wrażenie SUV-a. Światła do jazdy dziennej, kierunkowskazy i tylne światła w stylu pikselowym nawiązują do innych pojazdów elektrycznych Hyundaia. Wyraźnym kontrastem są okrągłe reflektory z przodu – cecha przejęta z Caspera. W zależności od wyposażenia Hyundai oferuje do Instera 15-calowe felgi stalowe z kołpakami lub 15- lub 17-calowe felgi ze stopów lekkich. Opcjonalnie dostępne jest także dwukolorowe wykończenie lakieru. Zasadniczo do wyboru jest wiele lakierów, a nowe dostępne kolory to Sienna Orange Metallic, Aero Silver Matte, Dusk Blue Matte, Buttercream Yellow Pearl i Abyss Black Pearl.

Wewnątrz Instera znajduje się 10,3-calowy wyświetlacz oraz 10,3-calowy ekran dotykowy z nawigacją. Zintegrowana konsola środkowa zawiera między innymi uchwyt na smartfon z funkcją ładowania indukcyjnego, ale nie zawiera dźwigni zmiany biegów. Biegi reguluje się za pomocą dźwigni na kolumnie kierownicy. Wewnątrz mały samochód musi zdobywać punkty z jak największą zwinnością na małej przestrzeni. Wszystkie siedzenia – łącznie z fotelem kierowcy – można złożyć, a dzielone w proporcji 50:50 siedzenia w drugim rzędzie można również przesunąć o 16 cm. Dzięki temu przestrzeń bagażową można powiększyć w kilku krokach. Od 280 litrów w standardzie do 351 litrów przy tylnych siedzeniach przesuniętych do przodu i do 1059 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach.

Hyundai oferuje także 64-kolorowe oświetlenie otoczenia LED, elektrycznie sterowany szyberdach i cyfrowy kluczyk samochodowy z funkcją NFC jako funkcjami specjalnymi, „dzięki czemu można otworzyć samochód bez kluczyka i udostępnić go rodzinie i przyjaciołom” – czytamy w dokumencie. Opcjonalnie dostępna jest także podgrzewana kierownica i podgrzewane przednie siedzenia. Hyundai twierdzi, że zarówno w projektowaniu nadwozia, jak i wystroju wnętrza wykorzystuje zrównoważone materiały, takie jak farba z recyklingu lub PET z butelek pochodzących z recyklingu oraz organiczny polipropylen z trzciny cukrowej.

READ  „Zielona energia jądrowa” prawie bez odpadów radioaktywnych: Anglia powinna dostać urządzenie termojądrowe

Stosunkowo bogaty pakiet bezpieczeństwa i pomocy Instera obejmuje między innymi kamerę 360 stopni, asystenta parkowania tyłem z funkcją hamowania awaryjnego, system ostrzegania o martwym polu i autonomicznego asystenta hamowania awaryjnego. Parkowanie i manewrowanie w ciasnych miejscach powinno być łatwiejsze dzięki przednim i tylnym asystentom parkowania oraz kamerze cofania. Dodatkowi asystenci są dostępni za dodatkową opłatą.

Hyundai nie podał jeszcze żadnych informacji na temat ceny. Szczegóły dotyczące innych funkcji zapewniających komfort i konstrukcję zostaną również opublikowane na krótko przed wprowadzeniem na rynek. Koreańczycy z południa krótko wspominają, że później pojawi się inny wariant o nazwie Inster Cross o „bardziej agresywnym designie”. Faktem jest, że Hyundai dodaje do swojego portfolio nowy podstawowy model eMobility wraz z Insterem – i chce go wykorzystać do pozyskania nowych grup nabywców. Ponieważ: Obecnie e-Hyundai powinno być już możliwe: najtańszy można kupić za około 40 000 euro.

„Dzięki Insterowi na nowo definiujemy, co to znaczy prowadzić mniejszy pojazd elektryczny” – mówi Simon Losby, starszy wiceprezes i dyrektor Hyundai Design Center. „Inster ma charakterystyczny design i wnętrze, które maksymalizuje jego potencjał w ekscytujący, skupiony na kliencie sposób”.

Inster (mała bateria) Inster (duża bateria)
wydajność 71 kW 85 kW
maksymalna prędkość 140 km/ 150 kilometrów na godzinę
Przyśpieszenie 11,7 sekundy 10,6 sekundy
bateria 42 kWh 49 kWh
zakresy* Ponad 300 km, wartość docelowa 355 km (WLTP)
Moc ładowania AC 11 kW 11 kW
Czas ładowania AC 4 godziny 4:35 godz
Moc ładowania DC 120 kW 120 kW
Czas ładowania DC 10-80% Około 30 minut Około 30 minut

* Wartości tymczasowe

hyundai.com, pressebox.de

Continue Reading

Trending