Connect with us

Economy

1800 KM w nowym Bugatti V16 – jak to dokładnie działa?

Published

on

1800 KM w nowym Bugatti V16 – jak to dokładnie działa?

Kiedy Bugatti Veyron 16.4 trafił na rynek w 2005 roku, był to pierwszy na świecie samochód produkcyjny o mocy ponad 1000 koni mechanicznych. Od tego czasu sercem mocy Bugatti jest ośmiolitrowy silnik W16 z czterema turbosprężarkami, który w końcowej fazie ekspansji Chirona wytwarza moc do 1600 KM. Prawie 20 lat po pierwszym występie Veyron urodził się jej wnuk, Tourbillon. Ponownie podnosi poziom wydajności dzięki mocy 1800 koni mechanicznych. Jak to działa?

Bugatti całkowicie przemyślało sprawę

Przede wszystkim nowy dyrektor generalny Bugatti, Mate Rimac, został zmuszony lub pozwolono mu całkowicie przemyśleć przywództwo podczas pierwszych szkiców następcy Chirona. W końcu quad-turbo W16 Grupy Volkswagen jest już przestarzały po 20 latach – także ze względu na nowoczesne przepisy dotyczące emisji. Oczywiście mniejsza moc niż wcześniej nie wchodziła w grę. Entuzjaści silników spalinowych już obawiali się, że następny samochód Bugatti będzie napędzany całkowicie elektrycznie, podobnie jak Rimac Nevera.

© Rimac

Rimac Nevera okazał się porażką sprzedażową
„Bogaci ludzie wolą posiadać silniki spalinowe”.

Było kilka powodów, dla których zespół Mate Rimac nadal trzymał się koncepcji silnika spalinowego Bugatti. Z jednej strony Rimac Nievera pokazuje, że najbogatsi klienci na świecie nie są jeszcze do końca gotowi na rezygnację z niesamowitego potencjału wyczynowego silnika spalinowego. Po drugie, dużym zainteresowaniem cieszyły się wówczas dwa niesamowite supersamochody sportowe z niespotykaną dotąd technologią silników spalinowych. Ważne było, żeby ich ominąć.

Aston Martin Valkyrie i Gordon Murray T.50

Mowa tutaj o Valkyrie Astona Martina i T.50 Gordona Murraya – obu supersportowych samochodach z Wyspy Brytyjskiej, które napędzane są bardzo wysokoobrotowym, wolnossącym silnikiem V12. W wartym trzy miliony euro Astonie Martinie wolnossący silnik o pojemności 6,5 litra wytwarza 1014 koni mechanicznych przy 10 000 obrotów na minutę. Najwyżej obrotowa jednostka V12 w silniku T.50 Gordona Murraya wytwarza 663 KM z czterolitrowej pojemności skokowej przy 12 100 obr./min.

READ  Wykrywanie nielegalnego transportu odpadów na granicy niemiecko-polskiej

©Aston Martin

Silnik V12 Astona Martina Valkyrie
Technologia silnika wolnossącego o pojemności 6,5 litra i mocy ponad 1000 koni mechanicznych

Odgałęzienie Formuły 1 Valkyrie i legalny następca McLarena F1 T.50 mają ze sobą coś wspólnego. Obydwa silniki V12 zostały zaprojektowane przez konstruktora silników Coswortha z Northampton w Anglii. I właśnie w tym miejscu zadzwonił telefon, gdy Matti Rimac podniósł słuchawkę na początku procesu tworzenia nowego Bugatti.

Cosworth stał się tajnym dostawcą supersamochodów

Od początku było jasne, że nowy silnik Bugatti nie może zadowolić się „tylko” dwunastoma cylindrami. Numer 16 został również wybrany wcześniej ze względu na pomyślną historię. Ze względu na reakcję, emocje, przyspieszenie i oczywiście dźwięk należy teraz unikać turbosprężarek. Według wstępnych projektów zasada W16 – zgodnie z którą cylindry są kompaktowo przemieszczone i rozmieszczone w dwóch szerokich rzędach cylindrów – okazała się nieodpowiednia.

© Gordona Murraya

Gordon Murray T.50 i T.50S (2022)
Pierwsze jazdy testowe na torze testowym Top Gear

Cylindry i ścieżki holownicze wymagają znacznie więcej miejsca na swobodne holowanie. Rozwiązaniem było ustawienie ośmiu cylindrów w rzędzie na dwóch rzędach z przesunięciem o 90 stopni. Te silniki V16 pojawiają się wielokrotnie w historii motoryzacji – na przykład w samochodach wyścigowych z lat 30. XX wieku lub w badaniach i prototypach Cadillaca lub BMW. Ogromne i bardzo długie silniki V16 nie weszły jednak do produkcji seryjnej. Teraz to się zmieni wraz z Bugatti Tourbillon. Planuje się wyprodukowanie co najmniej 250 egzemplarzy „modelu podstawowego”.

8,3-litrowy silnik V16 waży 252 kg

W przeciwieństwie do brytyjskich zawodników wagi lekkiej Astona Martina i Gordona Murraya, rozwój silnika Bugatti nie polegał wyłącznie na przyjemnym przyspieszaniu i maksymalnych osiągach. Zamiast tego układ napędowy musi zachować suwerenny charakter Chirona z jego ogromnym momentem obrotowym (1600 Nm). Z natury niski moment obrotowy silników wolnossących ma być kompensowany przez mocne silniki elektryczne (patrz poniżej).

READ  Faza nauki: Nowa polityka firmy Amazon dotycząca biura domowego: Liderzy zespołów indywidualnie regulują godziny pracy pracowników | biuletyn

Tak wygląda nowy silnik Bugatti V16
25 sekund.

Ważący 252 kg nowy odkurzacz ma pojemność 8,3 litra i bardzo wysoki stopień sprężania wynoszący 14,5:1. Pomimo tych mocnych liczb, maksymalna prędkość 90-stopniowego V16 wynosi 9000 obrotów przy tej samej mocy. Pomaga duży otwór (92 mm) i mały skok wynoszący zaledwie 78,55 mm. Dzięki mocy 1000 KM i momentowi obrotowemu 900 Nm ta bestia jest jednym z najpotężniejszych silników wolnossących w historii motoryzacji. I wygląda niesamowicie, co widać na filmie.

Moc silnika spalinowego o mocy 1000 KM przekazywana jest wyłącznie na tylne koła

Za blokiem silnika o długości jednego metra Bugatti zamontowało masywną i równie wysoką ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię biegów, która przekazuje moc V16 na oba tylne koła za pośrednictwem elektronicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Noszą opony Michelin Cup2 w formacie 345/30 ZR21 i muszą nie tylko przenieść na drogę moc silnika spalinowego, ale także poradzić sobie z dodatkową mocą silnika elektrycznego.

tabela

Polecane treści redakcyjne

W tym momencie pokazujemy więcej treści uzupełniających artykuł. Kliknij przycisk, aby przejść do naszej witryny mobilnej.

Ukryty jest w skrzyni biegów w postaci stałego synchronizatora o mocy 250 kW, a jednocześnie zapewnia bieg wsteczny. Sama skrzynia biegów może więc obejść się bez przestrzeni i ciężaru dodatkowego biegu wstecznego. Ale 22-kilogramowy zespół napędowy elektryczny, który może osiągnąć do 24 000 obrotów, nie jest jedynym silnikiem elektrycznym w nowym Bugatti Tourbillon.

Napęd na cztery koła dzięki technologii hybrydowej

Według zwykłej konwersji silnik elektryczny ma moc 340 koni mechanicznych. Sama ta moc wystarczy, aby zapewnić dobre osiągi elektrycznemu samochodowi sportowemu. Bugatti Tourbillon ma również dwa dodatkowe identyczne silniki elektryczne na przedniej osi. Pod nosem kryje się dodatkowe 680 koni mechanicznych, które jest o 45 mm niższe od Chirona. Bugatti twierdzi, że moc systemowa wszystkich czterech silników wynosi 1800 koni mechanicznych. Spektakl jest nie z tego świata. Wyjaśniamy to w poniższym artykule.

READ  Aktualizacja Ukrainy: Rosja wyznacza batalion Azowski na grupę terrorystyczną dzisiaj Europa | DW

© Bugatti Automobile SAS

Bugatti Tourbillon z silnikiem hybrydowym V16
Możliwa prędkość 500 km/h

Pomimo posiadania obu silników elektrycznych, przednia oś waży zaledwie 125 kg, choć mieszczą się w niej także dwa falowniki 800 V wykonane z węglika krzemu. Obydwa silniki przednie obsługują napęd i regenerację wyłącznie na przedniej osi. Nie ma mechanicznego połączenia poprzez napęd karty pomiędzy dwiema osiami. Jednak Bugatti Tourbillon wymaga tunelu centralnego. Pod spodem kryją się bardzo specjalne składniki.

Części Rimaca w Bugatti Tourbillon

Ogniwa akumulatora trakcyjnego znajdują się w środkowym tunelu karbonowego nadwozia typu monocoque. Opierają się one na technologii 800 V firmy Rimac i łącznie zapewniają moc wyjściową ponad 600 kilowatów (moc szczytowa). Okrągłe ogniwa NCA (litowo-niklowo-kobaltowo-aluminiowe) typu 21700 są montowane bezpośrednio w tunelu węglowym bez płaszcza i są chłodzone olejem.

© Bugatti / Schoenfeld

Najbardziej niesamowite cechy nowego Bugatti
7 niesamowitych szczegółów na temat tourbillonu

Łącznie akumulator Rimac ma pojemność 24,7 kWh. Dzięki temu źródłu zasilania Bugatti Tourbillon może przejechać 60 kilometrów wyłącznie na napędzie elektrycznym. Aby to osiągnąć, inżynierowie chcą wdrożyć różne programy hybrydowe i napędowe. Wiadomo już, że będzie dostępny tryb jazdy w pełni elektryczny. Dzięki całej tej technologii i dodatkowej mocy elektrycznej Bugatti Tourbillon jest lżejszy od swojego poprzednika, Chirona.

Wniosek

Bugatti Tourbillon będzie pierwszym seryjnym samochodem z silnikiem V16, który wyruszy na drogi. Jakby tego było mało, 1000-konny silnik o pojemności 8,3 litra i krótkim skoku napędzany jest także trzema bardzo mocnymi silnikami elektrycznymi. Wyjaśniamy technologię, komponenty i historię związaną z prowadzeniem nowego Bugatti Tourbillon.

Artykuł ten może zawierać linki do usługodawców, od których auto motor und sport może otrzymać prowizję (tzw. „linki partnerskie”). Więcej informacji tutaj.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Imigracja pozytywnie wpływa na rynek pracy w Polsce

Published

on

Imigracja pozytywnie wpływa na rynek pracy w Polsce

Badanie wymaga działania Unikalne wydarzenia historyczne Wróćmy do wyjaśnienia rozmieszczenia ukraińskich uchodźców w Polsce. Po II wojnie światowej większość Ukraińców zamieszkujących nowe granice Polski została przesiedlona do Związku Radzieckiego. Pozostała mniejszość – około 1Ukraińcówktóry mieszkał głównie w południowo-wschodniej Polsce – był częścią Eksploatacja Wisły (Działanie Wisły) W kwietniu 1947 r Obowiązkowy Z Ludowego Wojska Polskiego Zostali przesiedleni na terenie Polski. Oficjalnym celem tego przymusowego przeniesienia było zapobieżenie werbowaniu nowych członków do Ukraińskiej Powstańczej Armii (UPA) i stłumienie wszelkiej potencjalnej współpracy z tą ukraińską nacjonalistyczną formacją paramilitarną. Ukraińców, którzy mieszkali w południowo-wschodniej Polsce, należy „rozdzielić wśród ludności polskiej, aby nie stanowili zagrożenia”. [für die Polnische Volksrepublik] Reprezentuj w ten sposób Jak podaje historyk Eugeniusz Mysilo.
Wysiłki polskich władz zmierzające do stworzenia zjednoczonego państwa i stłumienia ukraińskiej tożsamości narodowej doprowadziły na początku lat pięćdziesiątych do wprowadzenia zakazu języka i kultury ukraińskiej. Z biegiem czasu przepisy te złagodzono, a w Polsce rozwinęły się ukraińskie instytucje i sieci. Obecność tych ośrodków przyciągnęła także współczesnych pracowników migrujących z Ukrainy. Dane historyczne wyjaśniają obecne rozmieszczenie ukraińskich uchodźców: osiedlali się oni daleko od granicy z Ukrainą i w miejscach niezamieszkanych przez Ukraińców przed II wojną światową.

READ  Aktualizacja Ukrainy: Rosja wyznacza batalion Azowski na grupę terrorystyczną dzisiaj Europa | DW
Continue Reading

Economy

Biznes motoryzacyjny słabnie: Tesla znów przeciwstawia się oczekiwaniom – martwią się analitycy

Published

on

Biznes motoryzacyjny słabnie: Tesla znów przeciwstawia się oczekiwaniom – martwią się analitycy

Branża samochodowa słabnie
Tesla po raz kolejny przeciwstawia się oczekiwaniom – niepokoją się analitycy

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Dawno minęły czasy, gdy klienci musieli stać w kolejkach w Tesli. Konkurencja wzrosła, a samochody pionierów pojazdów elektrycznych nie sprzedają się już same, co widać wyraźnie w bilansie.

Wojna cenowa na rynku samochodów elektrycznych odcisnęła głębokie piętno na bilansie amerykańskiego producenta samochodów elektrycznych Tesli. Firma odnotowała najniższą marżę zysku od ponad pięciu lat po zamknięciu rynku amerykańskiego. Zysk netto spadł o prawie połowę, do nieco poniżej 1,5 miliarda dolarów. Elon Musk wspomniał o chwilowym zastoju popytu na samochody elektryczne i wskazał na możliwości wzrostu, jakie oferuje branża samochodów autonomicznych. Szczegóły dotyczące automatycznej taksówki ogłoszono 10 października, dwa miesiące później niż pierwotnie planowano.

Tesli
Tesli 219,95

Wśród inwestorów rosną jednak wątpliwości. Akcje spadły o siedem procent w handlu po godzinach. „Inwestorzy Tesli prawdopodobnie potrzebują wyników bardziej niż kiedykolwiek w najnowszej historii firmy” – powiedział Thomas Montero, analityk Investing.com. „Te rzeczy muszą nastąpić szybko – zarówno w przypadku robotów humanoidalnych, jak i robo-taksówek”. Tesla od czterech kwartałów z rzędu przewyższa oczekiwania analityków, powiedział Dan Coatsworth, analityk w AJ Bell. „Tesla musi teraz szybko znaleźć lepszy sposób radzenia sobie z trudnym środowiskiem dla pojazdów elektrycznych”.

Musk: „Był nadmiernym optymistą”

Musk zapowiedział, że jego firma będzie w coraz większym stopniu skupiać się na taksówkach i sztucznej inteligencji. Ważną rolę powierzono także humanoidalnemu robotowi Optimus, który początkowo zostanie wykorzystany w produkcji. „Elon jest dobry w rzucaniu marchewek przed inwestorami, ale nowe pomysły mają zwykle dużą wizję, ale słabe wykonanie” – powiedział David Wagner, zarządzający portfelem w inwestorze Tesli, Aptus Capital Advisors.

Musk powiedział, że Tesla w ostatnim czasie poczyniła duże postępy w dziedzinie robotyki. „W przeszłości moje oczekiwania były zbyt optymistyczne” – przyznał. „Byłbym zszokowany, gdyby Tesla w przyszłym roku nie pojechała autonomicznie bez bezpiecznego kierowcy”. W odróżnieniu od Mercedesa czy BMW Tesla nie oferuje jeszcze systemu wspomagania prowadzenia pojazdu, który pozwalałby kierowcy odwrócić jego uwagę od drogi. Ale to musi się zmienić. Musk powiedział, że Tesla złoży wniosek o zatwierdzenie systemu „w pełni autonomicznego prowadzenia pojazdu” w Europie i Chinach, a zatwierdzenie prawdopodobnie nastąpi przed końcem roku.

Tańsze samochody Tesli ruszą w przyszłym roku

Ale branża samochodowa również powinna się odbić, zwłaszcza dzięki nowym modelom. Tesla spodziewała się zwiększyć produkcję w trzecim kwartale. Firma stwierdziła, że ​​realizuje swój plan oferowania tańszych samochodów od pierwszej połowy 2025 r. Jednak korzyści kosztowe będą prawdopodobnie mniejsze niż pierwotnie oczekiwano. Musk niedawno wstrzymał prace nad nowym modelem podstawowym i zamiast tego konieczne będzie zmodyfikowanie istniejących modeli. Zareagował także na spadający popyt na samochody elektryczne. W sektorze motoryzacyjnym przychody spadły w drugim kwartale o siedem procent do 19,9 miliarda dolarów, głównie z powodu mniejszej sprzedaży samochodów niż rok temu.

Większemu niedoborowi zapobiegł fakt, że inni producenci samochodów zakupili od Tesli więcej certyfikatów emisji niż w roku poprzednim. Po wyłączeniu tych certyfikatów marża zysku brutto wyniosła 14,65%, znacznie poniżej oczekiwań analityków. Poprawiła się sytuacja w dziedzinie energii, która obejmuje magazynowanie baterii w domach. Uwzględniając te usługi i dział usług, przychody nieznacznie wzrosły do ​​25,5 miliarda dolarów.

READ  McDonald's zrewolucjonizował proces zamawiania, w którym wszyscy klienci muszą używać tych samych słów
Continue Reading

Economy

Mercedes eliminuje stałe ceny: rewolucja cenowa u producenta samochodów

Published

on

Mercedes eliminuje stałe ceny: rewolucja cenowa u producenta samochodów

Rewolucja cenowa Mercedesa: od środy klienci nie będą już mogli poznać prawdziwego kosztu swojego samochodu. Co to znaczy? Jaki jest sens?

Koniec mercedesów z cenami: od środy luksusowa marka nie będzie już informować klientów, ile faktycznie kosztuje samochód. Również ceny poszczególnych dodatków będą w przyszłości zupełnie niejasne. Mercedes obiecuje swoim klientom większy komfort. Ale prawdziwy zamiar może być inny. Tutaj jesteś informowany o wszystkim, co ważne.

Zwykły, stały cennik pojazdów Mercedes należy już do przeszłości. Zamiast tego ceny mogą się zmieniać w zależności od warunków rynkowych – podobnie jak ceny akcji na giełdzie. Od tej chwili rzeczywistą cenę sprzedaży pojazdu zobaczysz jedynie na stronach internetowych Mercedesa, w sklepie internetowym i w konfiguratorze. Wciąż nie jest jasne, skąd ta cena. Ponadto w przyszłości Mercedes skupi się na miesięcznej stawce wynajmu, a nie na całkowitej cenie samochodu.

Producent obiecuje klientom szereg korzyści wynikających z tego posunięcia: takich jak bardziej elastyczne ceny, które pozwalają szybciej dostosować się do warunków rynkowych. Zakupy w Internecie powinny także stać się łatwiejsze, ponieważ klienci będą mogli indywidualnie ustalać stawki czynszu. Mercedes twierdzi, że dzięki temu zakup samochodu będzie wygodniejszy.

W przyszłości w Mercedesie będzie mniejsza przejrzystość cen. Bez stałego cennika trudno jest porównać oferty i tym samym oszacować cenę modelu. Dla klientów nadal nie jest do końca jasne, czy reklamowana cena samochodu może znacząco przewyższać jego wartość. Szczególnie niedoświadczeni nabywcy mogą znaleźć się w niekorzystnej sytuacji, ponieważ mają mniejszą zdolność oceny cen rynkowych.

Zamiast rozmawiać z dealerem, klienci muszą po prostu dogadać się z Mercedesem online. Po tym terminie negocjacje nie były już możliwe. Nie ma też zniżek.

Jako nabywca Mercedesa będziesz musiał w przyszłości lepiej współpracować z rynkiem, aby znaleźć dobre oferty. Przed podjęciem decyzji o zakupie sensowne może być monitorowanie cen przez dłuższy okres czasu. Wymaga to więcej czasu i uwagi w procesie zakupowym. Mercedes twierdzi, że dzięki temu zakup samochodu jest wygodniejszy. Prawdopodobnie stanie się przede wszystkim jednym: znów droższym.

READ  Start-up Schüttflix rozszerza się na Europę Wschodnią
Continue Reading

Trending