Connect with us

Economy

Zniszczono bilion dolarów – zapasy pojazdów elektrycznych gwałtownie spadają

Published

on

Zniszczono bilion dolarów – zapasy pojazdów elektrycznych gwałtownie spadają

Wpłynęło to również na Teslę: Spalanie 1 biliona dolarów: zapasy pojazdów elektrycznych gwałtownie spadają

  • e-mail

  • Dzieli


  • więcej

  • Świergot


  • Naciska


  • Zgłoś błąd

    Zauważyłeś błąd?

    Proszę zaznaczyć w tekście odpowiednie słowa. Za pomocą zaledwie dwóch kliknięć możesz zgłosić błąd redakcji.

    Nie ma inżynierii genetycznej u roślin

    Ale nie martw się:
    Modyfikowany genetycznie
    ona

Wartość rynkowa producentów pojazdów elektrycznych straciła prawie 1 bilion dolarów od boomu w 2021 r. Szczególnie dziesięciu największych amerykańskich producentów, w tym Tesla, Rivian i Lucid, odnotowało ogromne straty.

Wartość rynkowa dziesięciu największych producentów pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych spadła z 1,5 biliona dolarów do niecałych 600 miliardów dolarów w ciągu nieco ponad dwóch lat. Tak ustalono.”„Handelsblatta” W niedawnym badaniu. Wśród nich Tesla jest wyraźnie reprezentowana. Chińscy producenci, m.in BYD,Wygasanie i Nowy Miało to również wpływ na to, co spowodowało, że łączne straty osiągnęły prawie 1 bilion dolarów. To dobre 926 miliardów euro.

Eksperci są pesymistyczni: poprzednie maksima cen nie są już możliwe do osiągnięcia

Z artykułu wynika, że ​​analityk Pal spódnica z Bankhaus Metzler wątpi, czy ceny akcji branży będą mogły powrócić do poprzednich maksimów. „Oceny opierały się na czystej wyobraźni” – mówi spódnica, patrząc wstecz. Nie wierzy się, że można ponownie osiągnąć poprzednie szczyty. Ekspert zwraca uwagę, że nawet rygorystyczne przepisy dotyczące emisji i hojne dotacje nie zapobiegną spadkom cen akcji producentów samochodów elektrycznych.

Tradycyjni producenci zmierzają w stronę rynku pojazdów elektrycznych

Oprócz rosnącej konkurencji ze strony uznanych producentów samochodów wchodzących na rynek pojazdów elektrycznych, oczekiwania klientów dotyczące nowych produktów spadły. Ponadto rynek pojazdów elektrycznych rośnie znacznie wolniej niż oczekiwano. Wszystko to powoduje problemy dla producentów. Artykuł udowadnia to na przykładzie: nawet lidera na rynku elektromobilności Tesli Od czasu osiągnięcia rekordowego poziomu w listopadzie 2021 r. stracił prawie 60 proc. swojej wartości.

Firma Tesla Akcje imienne DL-,001

Mali producenci stoją tyłem do ściany

Zdaniem Handelsblatta spadające marże, słaby popyt i społeczne przesunięcie w kierunku utrzymania dobrobytu i bezpieczeństwa dostaw energii stanowią główne wyzwania dla producentów pojazdów elektrycznych. Zwłaszcza mali producenci samochodów elektronicznych w Stanach Zjednoczonych będą mieli trudności z technologią i dotrzymaniem kroku wielkościom głównych producentów. „Mali usługodawcy nie są w stanie sobie z tym poradzić” – twierdzi analityk spódnica, jak wynika z raportu. Jest to szczególnie prawdziwe w obecnej sytuacji, w której kapitał stał się kosztowny.

W dłuższej perspektywie wśród zwycięzców najprawdopodobniej znajdą się producenci pojazdów elektrycznych

Pomimo obecnych wyzwań długoterminowe perspektywy dla pojazdów elektrycznych pozostają pozytywne. Według raportu Elizabeth Krier z firmy analitycznej JD Power przewiduje, że do 2031 r. udział w rynku pojazdów elektrycznych przekroczy 50 proc. Analitycy szczególnie optymistycznie patrzą na chińską firmę BYD („Built Your Dreams”), która niedawno zastąpiła Teslę na stanowisku największego producent pojazdów elektrycznych. .

Xiaomi wywiera presję na Teslę, BYD i inne

Innym przykładem jest chiński producent telefonów komórkowych Xiaomi. Obecnie rozpoczyna sprzedaż swojego nowego samochodu elektrycznego SU7. Samochód jest o 4000 dolarów tańszy niż podstawowy model Tesli. Dzięki dużemu popytowi akcje Xiaomi we wtorek znacząco wzrosły w Chinach.

W sklepie internetowym Xiaomi obowiązuje obecnie pięciomiesięczny termin dostawy podstawowej wersji SU7. Wspomniałem o tym CNBC. Xiaomi poinformowało następnie, że otrzymało zamówienia na ponad 50 000 samochodów w ciągu 27 minut od rozpoczęcia sprzedaży.

To także pokazuje, że założyciel Tesli, Elon Musk, musi coś wymyślić.

Więcej wiadomości finansowych

Jako dziecko Omeswaran Arunagirinathan uciekł z ogarniętego wojną domową kraju Sri Lanki. Zupełnie samotny. Przyjechał do Niemiec, wychował się na obszarze społecznie ubogim, ukończył studia i studiował. Dziś jest kardiochirurgiem. Co „wspinacz” taki jak dr Omis (46 l.) sądzi o obecnej sytuacji w kraju?

Federalny minister finansów Christian Lindner zapowiedział pomoc dla milionów obywateli podczas świąt wielkanocnych. Ale mieszkańcy Bawarii nie wierzą w te obietnice. Po raz kolejny jest to po prostu „ulga placebo” – twierdzi bawarski minister finansów, wzywając wreszcie do postępu w sprawie podatków.

Bądź na bieżąco, zrozum i podejmuj właściwe decyzjeTutaj możesz uzyskać podstawowe informacje na temat bieżących wiadomości finansowych. W każdy piątek w formie biuletynu.

*Pola oznaczone * są obowiązkowe

mbe

READ  Co przyciąga niemiecki przemysł do Polski?
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Published

on

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Dostawca samochodów Voit został sprzedany chińskiej firmie. Spółka z siedzibą w St. Ingbert ogłosiła to w piątek. Z informacji dostępnych dla naszej gazety wynika, że ​​dostawcy samochodów groziło nieuchronne bankructwo. Według kierownictwa w całym Voit zostanie zachowanych około 1750 stanowisk pracy, w tym około 1000 w Kraju Saary.

Funkcjonalność Voit musi zostać w pełni zachowana

Giełdowa spółka Millison Technologie z Chongqing nabyła wszystkie akcje od dotychczasowych akcjonariuszy – za cenę zakupu rzędu średnio dwucyfrowych milionów. Fundusze zostaną przeznaczone na restrukturyzację firmy i przygotowanie jej na przyszłość – bo w świetle zmian na światowym rynku odchodzącym od silnika spalinowego, Voit stawia na kompleksową restrukturyzację.

Przejęcie wymaga jeszcze zgody Federalnego Urzędu ds. Karteli. Według Ministerstwa Gospodarki, Innowacji, Cyfryzacji i Energii Minister Gospodarki Kraju Saary Jürgen Park od początku ściśle towarzyszył temu procesowi. „Jesteśmy zatem bardzo zadowoleni, że w zakładzie w Saarland znaleziono solidne rozwiązanie na przyszłość poprzez przejęcie Millison Technologies” – powiedział Minister Parke, który we współpracy z nowymi akcjonariuszami widzi szansę dla nowych produktów i perspektywy dla Voit. Możliwości zatrudnienia zostaną zabezpieczone, a my oferujemy firmie dalsze możliwości rozwoju w Kraju Saary.”

Plan popiera związek

Związek również optymistycznie podchodzi do projektu: „Cieszymy się z przejęcia Voit przez Melison w kontekście trudności na rynku dostawców motoryzacyjnych” – powiedział SZ zapytany starszy przedstawiciel IG Metall Saarbrücken, Patrick Selzer. Poprzednia struktura klientów była bardzo jednostronna.

Według Selzera IG Metall nawiązał już pierwszy kontakt z potencjalnymi nabywcami. Związkowcy odnieśli wrażenie, że chińscy biznesmeni chcą kontynuować wspólne podejmowanie decyzji i układy zbiorowe w strukturze Voigta i wydawało się, że chcą stworzyć konkurencyjność nie kosztem 1000 pracowników w St. Ingbert, ale kosztem rynku i z klientami.

Millison Technologies produkuje komponenty z metali lekkich

Według Voigta, Chongqing Millison Technologies Inc. Globalny dostawca komponentów z metali lekkich wytwarzanych w procesie odlewania ciśnieniowego, zatrudnia 5000 pracowników i osiąga sprzedaż przekraczającą 500 milionów euro.

Continue Reading

Economy

Hannover Messe: Schulz ma nadzieję na nowy impuls dla transformacji energetycznej

Published

on

Hannover Messe: Schulz ma nadzieję na nowy impuls dla transformacji energetycznej

Stan na: 21 kwietnia 2024 o 21:43

Zdaniem organizatorów to najważniejsze targi przemysłowe na świecie: Hannover Messe do piątku prezentuje innowacje z branży energetycznej i budowy maszyn. Doradca ma nadzieję, że wystawa nabierze nowego rozmachu.

Hanower jest przez tydzień miejscem spotkań przemysłu. Wieczorem wystawę otworzyli kanclerz Olaf Scholz, przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen oraz premier tegorocznego kraju partnerskiego, Norwegii Jonas Gahr Sture, wraz z kilkoma przedstawicielami świata biznesu i polityki.

Około 4000 wystawców z 60 krajów zaprezentuje do piątku innowacje w dziedzinie inżynierii mechanicznej, inżynierii instalacji, elektrotechniki i technologii ochrony klimatu.

Niedroga energia i więcej innowacji

Kanclerz Schulz ma nadzieję, że Targi Hanowerskie nadadzą nowy impuls transformacji energetycznej i zwiększą konkurencyjność niemieckiego przemysłu. To, czego nasz kraj doświadczy w przyszłości, można zobaczyć na tych targach: opracowujemy nowe rzeczy, stale udoskonalamy produkty, badamy i stosujemy technologie zorientowane na przyszłość” – powiedział Schulz podczas otwarcia. Organizatorzy twierdzą, że to najważniejsze wydarzenie światowych targów przemysłowych.

Koncentrując się na rozwiązaniach w zakresie sztucznej inteligencji i transformacji energetycznej, targi przemysłowe wyznaczają ważne priorytety, powiedział polityk Partii Socjaldemokratycznej. Niedroga energia i więcej innowacji są warunkiem wstępnym zwiększenia produktywności i wzrostu gospodarczego. Wymaga to inteligentnych rozwiązań AI, takich jak te prezentowane na targach: „maszyny, które wyręczają nas w prostych zadaniach, dzięki czemu pracownicy mogą przejść na bardziej wykwalifikowane stanowiska”.

Jak głośno podkreślał Prezes Targów Jochen Köckler NDR: Sztuczna inteligencja odgrywa kluczową rolę w zapewnianiu konkurencyjności branży w przyszłości. „Sztuczna inteligencja jest kluczem do konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu”. Pomimo niedoboru siły roboczej daje to branży szansę na rozwój, powiedział Kockler. Na targach zaprezentowany zostanie asystent sztucznej inteligencji, który umożliwia sterowanie robotami przemysłowymi za pomocą głosu. Można także zobaczyć urządzenia automatycznie wykrywające awarie lub systemy samodzielnie planujące ich konserwację.

READ  Co przyciąga niemiecki przemysł do Polski?

Ponad 500 wystawców na wodorze

Na targach reprezentowanych jest także kilka firm technologicznych, w tym Microsoft, Google, Amazon Web Services, Dell, SAP, Siemens i Bosch. Istnieje również wiele średnich firm i ponad 300 start-upów. Tylko do branży wodorowej należy ponad 500 wystawców. „Oznacza to, że Hannover Messe jest w tym temacie światowym liderem” – powiedział Kokler, szef targów.

Mając na uwadze ten cel, celowo wybrano także Norwegię, tegoroczny kraj partnerski. Dzięki bogatej elektrowni wodnej kraj jest w stanie dostarczyć duże ilości zielonego wodoru, czyli wodoru przyjaznego dla klimatu.

Dużo biurokracji

Ostatnio w gospodarce pojawiła się krytyka ze względu na nadmierną biurokrację i wysokie ceny energii. Z punktu widzenia branży zagraża to atrakcyjności lokalizacji, szczególnie w porównaniu z innymi regionami, takimi jak USA. „Nowoczesna polityka dostaw oznacza w sposób naturalny, że staliśmy się szybsi i prostsi” – podkreślił Scholz. „Ograniczenie biurokracji nic nie kosztuje, a wiele daje”.

Komisja Europejska pracuje również nad likwidacją przepisów przy wsparciu rządu federalnego. „To również prawda, ponieważ większość biurokratycznych przepisów pochodzi z Brukseli”. Celem jest zmniejszenie o co najmniej jedną czwartą liczby raportów, które przedsiębiorstwa muszą składać zgodnie z przepisami unijnymi.

Ceny energii są bardzo wysokie

Jeśli chodzi o ceny energii, rząd federalny rozważa również, w jaki sposób nadal zapewniać wsparcie energochłonnym przedsiębiorstwom. Niedawno szef Stowarzyszenia Przemysłu Elektrycznego i Cyfrowego ZVEI Günter Kegel skrytykował fakt, że pomimo spadku ceny energii są w dalszym ciągu zbyt wysokie dla energochłonnych przedsiębiorstw.

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, która po raz pierwszy przemawiała podczas otwarcia targów, zgodziła się ze Scholzem. Tylko jeśli Europa stanie się prostsza, szybsza i tańsza, obiekt przetrwa w obliczu coraz silniejszej globalnej konkurencji. „Najważniejsze jest zmniejszenie obciążeń przedsiębiorstw i zmniejszenie biurokracji”. Należy także zwiększyć prędkość energii wiatrowej.

Continue Reading

Economy

Ciężarówka bez kierowcy na autostradzie A96 do Landsbergu

Published

on

Ciężarówka bez kierowcy na autostradzie A96 do Landsbergu
  1. Strona główna
  2. lokalny
  3. Landsberga

Naciska

Samojezdne ciężarówki jeżdżą teraz także na autostradzie A96 pomiędzy Monachium a Landsbergiem. © Człowiek

MAN Truck & Bus jest pierwszym producentem, który otrzymał zezwolenie na testy autonomicznych ciężarówek na niemieckich autostradach. Trasa testowa biegnie z Norymbergi przez Monachium do Ulm i Landsberg. W Lechstadt znajduje się zarówno Centrum Testów Mobilności ADAC (Penzing), jak i Centrum Logistyczne EDEKA.

Landsberg – „Wymagana do tego technologia była przez pewien czas testowana w Centrum Testów Mobilności ADAC w Penzing” – wyjaśnia dr inż. Reinhard Kölke, dyrektor Centrum Technologicznego ADAC w Landsbergu.

Federalny Minister Transportu dr. Volker Wessing wraz z dyrektorem generalnym MAN Alexandrem Vlaskampem towarzyszył w dziewiczym locie na krótkim odcinku między Alershausen a Vorholzen. Według firmy MAN w firmie MAN i jej spółce macierzystej TRATON Group nad tematyką „jazdy autonomicznej” pracuje 500 inżynierów. Zarejestrowano już ponad 130 patentów.

Trasa testowa MAN do Landsbergu – autonomiczna ciężarówka na autostradzie A96

Autonomiczna jazda ciężarówką – zacznij
Federalny Minister Transportu dr. Udział wzięli Volker Wessing i dyrektor zarządzający MAN Alexander Vlaskamp (po lewej). © Człowiek

Samobieżne ciężarówki mogą potencjalnie zapobiegać wypadkom związanym ze zmęczeniem, usprawniać transport i zaradzić niedoborowi 100 000 kierowców ciężarówek.

Samodzielna jazda - ciężarówka - tor testowy
Samobieżne ciężarówki można testować na czerwonych odcinkach autostrady – na trasie A96 do Landsberg. © Człowiek

Z Biuletyn Crespota Codziennie na koniec dnia lub z nowym Aplikacja „Crespot”. Zawsze na bieżąco z najważniejszymi historiami.

READ  Rewe wezwał z niesmakiem: Pod żadnym pozorem nie jedz mrożonych produktów
Continue Reading

Trending