Connect with us

Economy

Zniszczono bilion dolarów – zapasy pojazdów elektrycznych gwałtownie spadają

Published

on

Zniszczono bilion dolarów – zapasy pojazdów elektrycznych gwałtownie spadają

Wpłynęło to również na Teslę: Spalanie 1 biliona dolarów: zapasy pojazdów elektrycznych gwałtownie spadają

  • e-mail

  • Dzieli


  • więcej

  • Świergot


  • Naciska


  • Zgłoś błąd

    Zauważyłeś błąd?

    Proszę zaznaczyć w tekście odpowiednie słowa. Za pomocą zaledwie dwóch kliknięć możesz zgłosić błąd redakcji.

    Nie ma inżynierii genetycznej u roślin

    Ale nie martw się:
    Modyfikowany genetycznie
    ona

Wartość rynkowa producentów pojazdów elektrycznych straciła prawie 1 bilion dolarów od boomu w 2021 r. Szczególnie dziesięciu największych amerykańskich producentów, w tym Tesla, Rivian i Lucid, odnotowało ogromne straty.

Wartość rynkowa dziesięciu największych producentów pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych spadła z 1,5 biliona dolarów do niecałych 600 miliardów dolarów w ciągu nieco ponad dwóch lat. Tak ustalono.”„Handelsblatta” W niedawnym badaniu. Wśród nich Tesla jest wyraźnie reprezentowana. Chińscy producenci, m.in BYD,Wygasanie i Nowy Miało to również wpływ na to, co spowodowało, że łączne straty osiągnęły prawie 1 bilion dolarów. To dobre 926 miliardów euro.

Eksperci są pesymistyczni: poprzednie maksima cen nie są już możliwe do osiągnięcia

Z artykułu wynika, że ​​analityk Pal spódnica z Bankhaus Metzler wątpi, czy ceny akcji branży będą mogły powrócić do poprzednich maksimów. „Oceny opierały się na czystej wyobraźni” – mówi spódnica, patrząc wstecz. Nie wierzy się, że można ponownie osiągnąć poprzednie szczyty. Ekspert zwraca uwagę, że nawet rygorystyczne przepisy dotyczące emisji i hojne dotacje nie zapobiegną spadkom cen akcji producentów samochodów elektrycznych.

Tradycyjni producenci zmierzają w stronę rynku pojazdów elektrycznych

Oprócz rosnącej konkurencji ze strony uznanych producentów samochodów wchodzących na rynek pojazdów elektrycznych, oczekiwania klientów dotyczące nowych produktów spadły. Ponadto rynek pojazdów elektrycznych rośnie znacznie wolniej niż oczekiwano. Wszystko to powoduje problemy dla producentów. Artykuł udowadnia to na przykładzie: nawet lidera na rynku elektromobilności Tesli Od czasu osiągnięcia rekordowego poziomu w listopadzie 2021 r. stracił prawie 60 proc. swojej wartości.

Firma Tesla Akcje imienne DL-,001

Mali producenci stoją tyłem do ściany

Zdaniem Handelsblatta spadające marże, słaby popyt i społeczne przesunięcie w kierunku utrzymania dobrobytu i bezpieczeństwa dostaw energii stanowią główne wyzwania dla producentów pojazdów elektrycznych. Zwłaszcza mali producenci samochodów elektronicznych w Stanach Zjednoczonych będą mieli trudności z technologią i dotrzymaniem kroku wielkościom głównych producentów. „Mali usługodawcy nie są w stanie sobie z tym poradzić” – twierdzi analityk spódnica, jak wynika z raportu. Jest to szczególnie prawdziwe w obecnej sytuacji, w której kapitał stał się kosztowny.

W dłuższej perspektywie wśród zwycięzców najprawdopodobniej znajdą się producenci pojazdów elektrycznych

Pomimo obecnych wyzwań długoterminowe perspektywy dla pojazdów elektrycznych pozostają pozytywne. Według raportu Elizabeth Krier z firmy analitycznej JD Power przewiduje, że do 2031 r. udział w rynku pojazdów elektrycznych przekroczy 50 proc. Analitycy szczególnie optymistycznie patrzą na chińską firmę BYD („Built Your Dreams”), która niedawno zastąpiła Teslę na stanowisku największego producent pojazdów elektrycznych. .

Xiaomi wywiera presję na Teslę, BYD i inne

Innym przykładem jest chiński producent telefonów komórkowych Xiaomi. Obecnie rozpoczyna sprzedaż swojego nowego samochodu elektrycznego SU7. Samochód jest o 4000 dolarów tańszy niż podstawowy model Tesli. Dzięki dużemu popytowi akcje Xiaomi we wtorek znacząco wzrosły w Chinach.

W sklepie internetowym Xiaomi obowiązuje obecnie pięciomiesięczny termin dostawy podstawowej wersji SU7. Wspomniałem o tym CNBC. Xiaomi poinformowało następnie, że otrzymało zamówienia na ponad 50 000 samochodów w ciągu 27 minut od rozpoczęcia sprzedaży.

To także pokazuje, że założyciel Tesli, Elon Musk, musi coś wymyślić.

Więcej wiadomości finansowych

Jako dziecko Omeswaran Arunagirinathan uciekł z ogarniętego wojną domową kraju Sri Lanki. Zupełnie samotny. Przyjechał do Niemiec, wychował się na obszarze społecznie ubogim, ukończył studia i studiował. Dziś jest kardiochirurgiem. Co „wspinacz” taki jak dr Omis (46 l.) sądzi o obecnej sytuacji w kraju?

Federalny minister finansów Christian Lindner zapowiedział pomoc dla milionów obywateli podczas świąt wielkanocnych. Ale mieszkańcy Bawarii nie wierzą w te obietnice. Po raz kolejny jest to po prostu „ulga placebo” – twierdzi bawarski minister finansów, wzywając wreszcie do postępu w sprawie podatków.

Bądź na bieżąco, zrozum i podejmuj właściwe decyzjeTutaj możesz uzyskać podstawowe informacje na temat bieżących wiadomości finansowych. W każdy piątek w formie biuletynu.

*Pola oznaczone * są obowiązkowe

mbe

READ  Deutsche Bank lub Commerzbank: To teraz mój ulubiony!
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  Deutsche Bank lub Commerzbank: To teraz mój ulubiony!

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Prezenty wyborcze na gorsze czasy dla Polaków

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  Hamburg: Rodzina Görtz opuściła firmę

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Trending