Connect with us

science

Zmniejszanie ryzyka demencji poprzez chodzenie: liczba kroków jest ważna

Published

on

Zmniejszanie ryzyka demencji poprzez chodzenie: liczba kroków jest ważna
  1. 24vita
  2. Żyj zdrowo

Zdrowy styl życia obejmuje zbilansowaną dietę i odpowiednią aktywność fizyczną. Jak można zapobiec demencji, po prostu chodząc?

Wraz z wiekiem u coraz większej liczby osób zapada na demencję. Według szacunków Niemieckie Stowarzyszenie Alzheimera (Dalzj) Na tę powszechną chorobę cierpi około 1,8 miliona obywateli w Niemczech, a tendencja ta stale rośnie. Oprócz predyspozycji genetycznych, które zostały obliczone Inicjatywa badawcza nad chorobą Alzheimera Chociaż występuje tylko w około jednym procentu wszystkich chorób Alzheimera, styl życia danej osoby odgrywa ważną rolę w indywidualnym ryzyku. Dieta i aktywność fizyczna to dwa czynniki, które mogą wpływać na ryzyko demencji. Jak pokazują wyniki jednego z badań, liczba kroków wykonywanych każdego dnia również może mieć znaczenie.

Zmniejszanie ryzyka demencji: ile kroków należy wykonywać każdego dnia

W swoim badaniu naukowcy wykorzystali krokomierz do rejestrowania częstotliwości kroków uczestników. Następnie porównano to z diagnozą demencji postawioną siedem lat później. © Monkey Business 2/Imago

dla Ciebie Przestudiuj to JAMA Neuronauka Został opublikowanyZespół badaczy z Wielkiej Brytanii przeanalizował dane ponad 78 000 osób w wieku od 40 do 79 lat. Naukowcy sprawdzili, ile kroków wiąże się z najniższym ryzykiem rozwoju demencji. W tym celu rejestrowano dzienną liczbę kroków uczestników za pomocą krokomierza, a następnie oceniano. Naukowcy porównali także kroki podejmowane przez osoby, u których siedem lat później zdiagnozowano demencję. Częstotliwość kroków w badaniu podzielono na trzy kategorie: kroki przypadkowe (mniej niż 40 kroków na minutę), kroki docelowe (ponad 40 kroków na minutę) i szczytowe częstotliwości kroków (uczestnicy, którzy chodzili 30 minut dziennie – niekoniecznie kolejno po sobie). -najszybszy).

Wyniki badania wykazały, że u osób, które wykonywały około 9830 kroków dziennie, ryzyko wystąpienia demencji w ciągu siedmiu lat było o 50% mniejsze. Ponadto osoby z drugą kategorią częstotliwości kroków (ponad 40 kroków na minutę) były w stanie zmniejszyć ryzyko demencji o 57% przy około 6320 krokach dziennie. Według autora badania, profesora Borji del Pozo Cruz z Uniwersytetu Południowej Danii w Odense, ten „szybki marsz jest bardzo podobny do szybkiego marszu”. Jednak według wyników badania nawet mniejsza liczba kroków (około 3800 dziennie) przy dowolnej częstotliwości może zmniejszyć ryzyko demencji o 25 procent.

READ  Większość niepowodzeń – czy potrafisz rozwiązać zadanie w szkole podstawowej?

Nie przegap okazji: wszystko, co dotyczy zdrowia, znajdziesz w biuletynie naszego partnera 24vita.de.

Zdrowe starzenie się bez demencji: szybkie chodzenie może spowolnić proces starzenia

Ale nie tylko liczba kroków odgrywa decydującą rolę: jak wykazało badanie, ważna jest również prędkość. Ci uczestnicy, którzy chodzili przez 30 minut dziennie w bardzo szybkim tempie 112 kroków na minutę, byli w stanie zmniejszyć ryzyko demencji o 62 procent, co stanowi największą redukcję. Chodząc szybko, możesz nie tylko zapobiec demencji, ale także ogólnie spowolnić proces starzenia. Do tego wniosku prowadzi jeszcze jeden wniosek Zostań Z magazynu specjalistycznego Natura. Zgodnie z tym osoby, które chodzą szybciej, dłużej zachowują młodość i mogą przedłużyć życie nawet o 16 lat.

Artykuł ten zawiera jedynie ogólne informacje na dany temat zdrowotny i dlatego nie jest przeznaczony do autodiagnostyki, leczenia ani przyjmowania leków. W żadnym wypadku nie zastępuje to wizyty u lekarza. Nasz zespół redakcyjny nie ma prawa odpowiadać na indywidualne pytania dotyczące schorzeń.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

science

Mity żywieniowe: co jest naprawdę zdrowe, a co niezdrowe?

Published

on

Mity żywieniowe: co jest naprawdę zdrowe, a co niezdrowe?
Nauki Mity żywieniowe

Co jest naprawdę zdrowe, a co nie?

Archiwum - 22 lutego 2024, Brema: Ilustracja - Owoce umieszczone wokół szklanki z sokiem.  (Do Niemieckiej Agencji Prasowej:

Czy sok jest tak zdrowy jak bezpośrednie jedzenie owoców?

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

W celu przeglądania treści osadzonych konieczne jest uzyskanie Twojej odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako zewnętrzni usługodawcy. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

Czasami wyniki badań naukowych na temat żywienia są nadinterpretowane. Tak właśnie powstają mity żywieniowe. W innych przypadkach stan wiedzy się zmienił, ale nowa wiedza nie dotarła jeszcze do ludzi. Oto kilka przykładów.

IJeśli chodzi o odżywianie, istnieje wiele prób i udręk. Dietetyk z Paderborn, Lars Leboda, rozumie mity żywieniowe jako zasady dotyczące zachowań żywieniowych, które nie są oparte na odkryciach naukowych, a mimo to są stosowane przez większe grupy populacji.

Przyczyny szerzenia się takich mitów są różne: między innymi przyczyną może być nadinterpretacja nowych wyników badań – mówi profesor. Instytut Żywienia, Konsumpcji i Zdrowia Na Uniwersytecie w Paderborn. Nie można wykluczyć, że poszczególne punkty zostały celowo umieszczone lub przynajmniej utrzymane przy życiu. Niektóre produkty spożywcze są wzbogacane witaminami, dzięki czemu wyglądają szczególnie zdrowo. „W takim razie mit, że każdemu z nas brakuje różnych witamin i dlatego potrzebujemy takich wzbogaconych produktów, z pewnością może pomóc w lepszej sprzedaży produktu”.

READ  Aerozol do nosa zmniejsza ryzyko rozwoju infekcji - praktyka lecznicza

Poniżej staramy się poznać prawdę o niektórych szeroko rozpowszechnionych zasadach żywieniowych: mit, błąd, a może nawet kłamstwo?

Twierdzenie: Niektórych owoców i warzyw, takich jak jabłka czy ogórki, nie należy obierać. Ponieważ pod skórką kryje się mnóstwo witamin.

Ocena: prawda. Velin Lenz, prelegent w Federalne Centrum Żywienia (BZfE) stwierdza: „Tak właśnie jest”. Oczywiście że są Witaminy i minerały Nie tylko w obszarze skórki, ale w całym owocu i warzywie. Ale część pod skorupą jest jedną z najwyższych części. „Dlatego najlepiej jeść je bez skórki”. Jeśli dobrze opłuczesz te owoce i warzywa i wyszorujesz je szmatką, możesz mieć całkowitą pewność, że żywność jest wolna od brudu i pozostałości pestycydów.

Twierdzenie: Produkty bezglutenowe są zdrowsze niż te zawierające gluten.

Ocena: Generalnie jest to błędne. Osoby z nietolerancją lub nietolerancją Algolten Warto zwrócić uwagę na dietę bezglutenową. Jednak według raportu Harvard Medical School w przypadku innych osób nie zaobserwowano żadnych udowodnionych korzyści z takiej diety. Poszczególne pokarmy można wyeliminować bez zdiagnozowania nietolerancji Niemieckie Towarzystwo Żywienia (DGE) zwiększa ryzyko niedoborów składników odżywczych i prowadzi do długotrwałych problemów zdrowotnych.

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

W celu przeglądania treści osadzonych konieczne jest uzyskanie Twojej odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako zewnętrzni usługodawcy. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

Twierdzenie: Sok jest tak samo zdrowy jak owoce i warzywa za jednym razem.

Ocena: Zgodna z jednym koktajl Część owoców i warzyw można czasem zastąpić. DGE również oferuje takie porady. Jednak ogólnie rzecz biorąc, najlepiej jest zjeść te produkty na raz. Ponieważ żucie sprawia, że ​​zostajemy dłużej, a większy rozmiar w większym stopniu przyczynia się do uczucia sytości, mówi rzecznik BZfE Linz. Według niej pewien procent składników soków z supermarketu może zostać utracony w wyniku przetwarzania, transportu i przechowywania. Lepiej jednak pić sok, niż nie jeść wcale owoców i warzyw.

READ  Leonidy: Astronomowie spodziewają się przelotnych opadów

Twierdzenie: Kawa usuwa wodę z organizmu.

Ocena: fałszywa. W tym temacie ma Stan wiedzy naukowej Zmieniło się to w ostatnich latach. Kawa ma działanie moczopędne. Jednak zdaniem Lenza określenie kawy jako „złodzieja płynu” jest już przestarzałe. Kawa może pokryć część dziennego zapotrzebowania na płyny. DGE również widzi to w ten sposób. Jednak według BZfE nie należy pić więcej niż cztery do pięciu filiżanek dziennie.

– Brak wiary w proste rozwiązania złożonych problemów

Ale co mogą zrobić konsumenci, jeśli nie wiedzą, co myśleć o poradach żywieniowych? Dietetyk Liboda twierdzi, że zwykłym ludziom nie jest łatwo poprawnie uporządkować mity. Zaleca się zachowanie sceptycyzmu w przypadku oferowania prostych rozwiązań złożonych problemów.

Tutaj znajdziesz treści pochodzące od osób trzecich

W celu przeglądania treści osadzonych konieczne jest uzyskanie Twojej odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako zewnętrzni usługodawcy. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

Przydatne są także rekomendacje specjalistycznych stowarzyszeń, takich jak DGE. Pierwszym krokiem do zweryfikowania pytania może być sprawdzenie, czy możesz znaleźć porady żywieniowe. Jeśli nic tam nie znajdziesz, teoretycznie powinieneś poszukać w trybie nauki – mówi Liboda. „W rzeczywistości jest to nieosiągalne dla przeciętnego konsumenta”. Należy zachować ostrożność, jeśli produkt jest reklamowany obok porad żywieniowych: „Muszę przyznać, że byłbym sceptyczny”.

READ  Jakie są trzy wczesne objawy, które wystąpiły lata temu?

Continue Reading

science

Amerykańskie Centra Kontroli i Zapobiegania Chorobom wzywają zakażonych pacjentów z Covid-19 do powrotu do miejsc pracy i szkół

Published

on

Amerykańskie Centra Kontroli i Zapobiegania Chorobom wzywają zakażonych pacjentów z Covid-19 do powrotu do miejsc pracy i szkół

W piątek amerykańskie Centra Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC) wydały nowe wytyczne wzywające osoby chore na Covid-19 do powrotu do szkół i miejsc pracy, zarażając w ten sposób swoich kolegów i społeczeństwo.

Wytyczne zalecają, aby pracownicy powrócili do pracy 24 godziny po ostatniej gorączce, czyli w momencie, w którym zdecydowana większość pacjentów z Covid-19 nadal będzie aktywnie zakaźna.

Takie instrukcje nie mają podstaw w służbie zdrowia. Dąży do osiągnięcia dwóch podstawowych celów. Po pierwsze, należy zadbać o to, aby pracownicy pojawiali się w pracy nawet wówczas, gdy stanowią istotne zagrożenie dla bezpieczeństwa swoich współpracowników i klientów, tak aby generować zyski dla dużych firm.

Po drugie, co nie mniej ważne, rząd USA w imieniu oligarchii finansowej próbuje obniżyć średnią długość życia i stworzyć warunki do przedwczesnej śmierci starszych Amerykanów i osób z obniżoną odpornością, umożliwiając niezakłócone rozprzestrzenianie się Covid-19.

Zmiana polityki Centrów Kontroli i Zapobiegania Chorobom następuje w warunkach, w których koronawirus rozprzestrzenia się na wyższym poziomie niż w tym samym czasie w jakimkolwiek poprzednim roku pandemii, oraz w warunkach, w których usunięte zostały wszelkie bariery w rozprzestrzenianiu się wirusa. Ponieważ monitorowanie pandemii ustało po zniesieniu przez administrację Bidena stanu nadzwyczajnego dotyczącego zdrowia publicznego związanego z koronawirusem w maju ubiegłego roku, można to ustalić jedynie na podstawie danych dotyczących ścieków.

Dane dotyczące ścieków w USA z Biobot Analytics pokazują, że obecne stężenie SARS-CoV-2 w ściekach jest wyższe niż w jakimkolwiek innym roku pandemii o tej porze roku. [Photo: Wastewater data from Biobot Analytics]

Nowe wytyczne CDC klasyfikują COVID-19 z innymi wirusowymi chorobami układu oddechowego, w tym grypą sezonową i wirusem syncytialnym układu oddechowego (RSV), i zachęcają każdą osobę zarażoną tymi patogenami, aby zgłosiła się do pracy i wznowiła normalne czynności w celu rejestracji.

Co najmniej jedna czwarta pracujących Amerykanów nie korzysta ze zwolnień lekarskich, które często są odliczane od dni urlopu. W sektorze prywatnym jedynie 40% najniżej opłacanych pracowników korzysta ze zwolnień lekarskich. Teraz szefowie i menedżerowie mogą polegać na wytycznych CDC, aby wymagać od pracowników przychodzenia do pracy z powodu choroby lub ryzyka zwolnienia.

Każdy aspekt nowych wytycznych stoi w sprzeczności ze znanymi faktami naukowymi na temat Covid-19: bez testów pacjenci nie są w stanie samodzielnie określić, czy są zakaźni; Duża część przenoszenia wirusa Covid-19 następuje poprzez pacjentów bezobjawowych; Gorączka to tylko jeden z kilkunastu objawów COVID-19; Ponad 20 do 40% pacjentów z Covid-19 pozostaje zakaźny po pięciu dniach, a niektórzy nawet po ponad tygodniu.

Wytyczne te stoją w bezpośredniej sprzeczności z podstawowymi zasadami zdrowia publicznego, których celem jest ograniczenie rozprzestrzeniania się wszystkich patogenów oraz zmniejszenie obciążenia społeczeństwa chorobami i śmiertelnością. Zamiast wzywać do rozszerzenia płatnych zwolnień lekarskich dla wszystkich pracowników, a także masowych testów, ustalania kontaktów zakaźnych i innych podstawowych środków zdrowotnych przeciwko Covid-19, grypie i syncytialnemu wirusowi oddechowemu, Centra Kontroli i Zapobiegania Chorobom ograniczyły swoje zalecenia dotyczące izolowanie do minimum wszystkich wirusów układu oddechowego, podczas gdy… W przypadku Covid-19 w ogóle nie zaleca się wykonywania testów.

READ  Tak nasza dieta wpływa na bioróżnorodność

To tylko ostatnia z serii nienaukowych zmian w polityce CDC, które w trakcie pandemii zostały zdyskredytowane w oczach wszystkich poważnych naukowców, lekarzy i przeciwników Covida.

lekarz. Lucky Tran, specjalista ds. komunikacji naukowej na Uniwersytecie Columbia, potępił zmianę wytycznych CDC i powiedział: Forbesa„Zmiany w wytycznych CDC są w rzeczywistości wynikiem nacisków politycznych i instytucjonalnych. Jest to niebezpieczna zmiana, która rzuca wyzwanie nauce, zachęca do rozprzestrzeniania się chorób, priorytetowo traktuje interesy korporacji i ułatwia wyzysk pracowników. „

Continue Reading

science

Powinieneś trzymać się z daleka od tych 6 typów toksycznych osobowości

Published

on

Powinieneś trzymać się z daleka od tych 6 typów toksycznych osobowości

Kolega jest zazdrosny, przyjaciel widzi wszystko w ciemności – pewne cechy osobowości naszych bliźnich wywierają trwały wpływ. Jakie toksyczne wpływy szkodzą nam najbardziej?

Chcesz więcej mocy?
➡ Wyszukaj teraz Gwen Najnowszy odcinek!

6 typów toksycznych osobowości

Oprócz wielu wspaniałych osobistości, które spotykamy w życiu, niestety zawsze pojawiają się ludzie, którzy stają na naszej drodze i nie mają wobec nas dobrych życzeń – świadomie lub nieświadomie. Ciągle narzekają, zarażają złym humorem lub wykorzystują innych. Nikt nie jest doskonały, ale jeśli ktoś zachowuje się w ten sposób przez cały czas, lepiej niech odejdzie. W ten sposób się chronisz, ponieważ toksyczni ludzie naprawdę mogą nas poniżyć. Następujące typy osobowości mogą występować pojedynczo, ale także w połączeniu. Zatem: bądź ostrożny, spotykając się z nimi.

W klipie: Te znaki wskazują na toksyczną przyjaźń

1. Zazdrosny

Choć nikt nie lubi się do tego przyznawać, zazdrość jest uczuciem zupełnie normalnym. Prawdopodobnie każdy z nas był kiedyś o kogoś zazdrosny. Ale? Trwale niezadowolony Twoje życie prywatne i ciągła zazdrość o innych wywierają presję nie tylko na ciebie, ale także na otaczających cię ludzi.

Interesujesz się psychologią? Jaki ma to na nas wpływ, czy jesteśmy introwertykami, czy ekstrawertykami, czy nasza intuicja może nas dobrze poprowadzić przez życie, jakie jest sześć typowych wzorców zachowań podzielanych przez nieszczęśliwych ludzi i jak można je przełamać. Czy szybko podchodzisz do wszystkiego osobiście? Mamy 6 wskazówek w zanadrzu, jak położyć kres negatywnym myślom.

2. Wieczni bluźniercy

Czy znasz kogoś, kto ciągle źle mówi o innych i nigdy nie mówi o nich nic dobrego? Jest bardzo prawdopodobne, że w pewnym momencie znajdziesz się także w środku tej sytuacji Bluźnierstwo. Ten typ osobowości jest często sprawiedliwy Niezadowolony Ze sobą i potrzebujesz czegoś, co sprawi, że codzienne życie stanie się bardziej ekscytujące. Zachowaj dystans, ponieważ takie zachowanie nie jest dobre dla nikogo.

READ  Model komputerowy rozwiązuje zagadkę wyginięcia dinozaurów

3. Kłamcy

Kłamstwa nie zaczynają się od wielkich rzeczy, zwykle zaczynają się od małych rzeczy. Możesz dołączyć Ludzie są nieuczciwi Nigdy nie polegaj na tym, czy to, co mówią, jest prawdą. Czasami jest tak źle, że całkowicie gubią się w budowaniu swojej historii i nikt nie może już im ufać.

4. Agresja

Choleryczne i agresywne typy osobowości mogą być niebezpieczne na wielu poziomach. Doprowadzili nas do skrajności Wysoki poziom stresu I stawia nas w bardzo nieprzyjemnych sytuacjach. Tu wymagana jest szczególna ostrożność – pamiętajcie o zachowaniu dystansu!

W klipie: W ten sposób można poznać, czy dana osoba posiada inteligencję emocjonalną

5. Negatywy

Jest ktoś, kto zawsze narzeka, kto ma na co narzekać we wszystkim, i zawsze jest to ktoś inny wada? To naprawdę może zrujnować Twój nastrój. Otaczaj się ludźmi, którzy pomimo trudnych doświadczeń aspirują i chcą widzieć piękno w świecie. Tutaj powiemy Ci, jak możesz zamienić negatywne przekonania w pozytywne.

6. Toksyczne pozytywy

Nie tylko negatywni ludzie są stresujący, pozytywni ludzie są również toksyczni. Nie wszystko w życiu idzie dobrze i czasami musimy przejść przez trudne etapy. Szczególnie ważne jest poddanie się tym uczuciom i pozostawienie miejsca na złość, smutek lub strach.

Continue Reading

Trending