Connect with us

Tech

Wywiad z założycielem „Mimimi Games” Johannesem Rothem – Monachium

Published

on

Mimi, monachijski producent gier komputerowych, zdobyła niemiecką nagrodę gier komputerowych w dwóch kategoriach. Z tej okazji założyciel firmy Johannes Roth opowiada o rozwoju branży gier – oraz o roli, jaką rynek niemiecki odgrywa w porównaniach międzynarodowych.

s. Z: Panie Roth, pańska firma, Mimi, otrzymała we wtorek wieczorem nagrodę German Computer Games Award. Jak świętujesz tę nagrodę podczas pandemii?

Johannes Roth: Niestety tuż przed kamerą. Wraz z zespołem śledziliśmy transmisję na żywo z ceremonii wręczenia nagród. Oczywiście nie jest to tak urocze jak wspólne świętowanie – ale możesz nadrobić zaległości.

Oprócz nagrody za najlepszą grę, zostałeś również uhonorowany tytułem Best Studio. Co było w tym kluczowe?

Mamy na przykład bardzo jasne stanowisko w sprawie nadgodzin, których chcemy unikać, kiedy tylko jest to możliwe. Nasza branża jest często oskarżana o ogromną ilość nadgodzin, zwłaszcza przy realizacji projektu.

Czy to nie jest z tobą?

Staramy się zachować równowagę i połączyć nasze wymagania dotyczące gier z osobistymi potrzebami naszych pracowników. dobra gra? Tak, chętnie – ale nie kosztem wolnego czasu naszych pracowników.

Czy duże obciążenie pracą w branży gier to duży problem?

Jeśli ludzie dobrowolnie zdecydują się dużo pracować, ponieważ są bardzo zainteresowani rozwojem gry, to tak, możesz. Ale widzę, że osoba, która ma wystarczająco dużo czasu na hobby i życie prywatne, radzi sobie twórczo lepiej niż ktoś, kto siedzi przed ekranem od rana do wieczora. To problem w naszej branży, zwłaszcza w przypadku dużych firm produkcyjnych. Ale w ciągu ostatnich kilku lat niektóre rzeczy zmieniły się na lepsze.

Otrzymałeś nagrodę za najlepszą grę za „Desperados III”. Kontrolujesz to jako łowca nagród, a historia, która się za tym kryje, jest w zasadzie klasycznym westernem. Co wyróżnia tę grę?

READ  Sports Story — długo oczekiwana historia golfa jest już dostępna

Ponieważ „Desperados III” to taktyczna gra czasu rzeczywistego, musisz być bardzo strategiczny. Masz tylko małą drużynę i dużą liczbę przeciwników. Aby je pokonać, musisz być kreatywny. Elementy taktyczne sprawiają, że gra jest dużym wyzwaniem dla graczy.

Czy chcesz powiedzieć, że projektując „Desperados III”, znajdujesz się w głównym nurcie branży gier?

Zwłaszcza na Zachodzie w ostatnich latach nastąpił boom w mediach. Jednak czas jest zwykle przedstawiany w bardzo ciemny, prawie ponury sposób. Czas wychwalania dzielnego kowboja dobiegł końca. Kierujemy się ku klasycznym historiom. Jesteśmy bardziej zabawni. Jednak są też poważne problemy. Ale w tej chwili podczas Corona, moim zdaniem, potrzeba więcej pozytywnych impulsów. Nie udajemy, że mamy do czynienia z historycznym problemem w naszych grach. Gry to przede wszystkim rozrywka.

Za swoje nagrody otrzymaliście łącznie 140 000 euro w postaci nagród, a tysiące widzów oglądało imprezę na żywo. Czy branża gier wciąż rośnie w tym samym tempie?

Chciałbym od razu to podpisać. Branża gier rozwijała się już przed pandemią. Dzięki Coronie więcej ludzi zaczyna grać, jeśli siedzisz cały czas w domu, to jasne.

Kryzys musi mieć jakieś zalety.

Jednak nie tylko wykorzystujemy kryzys. Zmagamy się również z tym, co pandemia wyrządza naszym ludziom. Ale ogólnie rzecz biorąc, na początku nie widzę, żeby przemysł się zatrzymał.

Większość gier jest wciąż w fazie rozwoju w Stanach Zjednoczonych. Jak wypada niemiecki przemysł gier na arenie międzynarodowej?

Niemcy to bardzo dobry rynek zbytu. Jednak większość sprzedawanych tutaj gier nie jest produktami niemieckimi. Widzę dwie główne przyczyny, dla których Niemcy pozostają w tyle za innymi krajami: Z jednej strony rynek niemiecki był tak silny od dawna, że ​​można pozwolić sobie na publikowanie gier z grupą docelową złożoną wyłącznie z Niemców. Poza tym od dawna nie mieliśmy wsparcia ze strony rządu. Na szczęście finansowanie w kraju rozpoczęło się pod koniec ubiegłego roku, ale oczywiście było to niekorzystne dla konkurencji.

READ  Raport: Apple TV z trudną przyszłością - nowy produkt planowany na 2023 | Aktualności
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Martw się negatywnymi opiniami: sztuczna inteligencja w iOS 18 powinna być eksperymentalna

Published

on

Martw się negatywnymi opiniami: sztuczna inteligencja w iOS 18 powinna być eksperymentalna

Apple zaprezentuje nadchodzące funkcje sztucznej inteligencji w iOS 18 i innych systemach operacyjnych podczas nadchodzącej konferencji Worldwide Developers Conference (WWDC). Jednak według Marka Gurmana z Bloomberga funkcje te mogą być reklamowane w wersji beta lub w wersji zapoznawczej. Sugeruje to, że Apple wciąż ma trochę do nadrobienia w szybko rozwijającym się krajobrazie sztucznej inteligencji.

Ostrożne podejście Apple do integracji sztucznej inteligencji sugeruje, że funkcje planowane dla iOS 18 mogą nie być jeszcze wystarczająco niezawodne lub zaawansowane, aby można je było uruchomić bez oznaczenia w wersji beta.

Apple jest postrzegane jako spóźniony uczestnik wyścigu sztucznej inteligencji, ale problemy, z którymi borykają się inne firmy, mogły skłonić do wzmożonej ostrożności. Przegląd sztucznej inteligencji wyszukiwarki Google jest tak zły, że Google całkowicie się zawstydził.

Strategia Apple dotycząca sztucznej inteligencji jest wieloaspektowa

Oczekuje się, że Apple zastosuje warstwowe podejście do sztucznej inteligencji, przy czym niektóre żądania będą przetwarzane lokalnie na urządzeniu, a inne w infrastrukturze chmurowej Apple. Decyzja, czy przetwarzać żądania na urządzeniu, czy w chmurze, jest podejmowana indywidualnie dla każdego zadania. Nadal nie wiadomo, czy użytkownik ma na to jakikolwiek wpływ.

Przetwarzanie sztucznej inteligencji na urządzeniu może być ograniczone do nowszych urządzeń Apple, takich jak iPhone, iPad i komputer Mac ostatniej generacji. Według doniesień firma pracuje również nad makietą urządzenia specjalnie dla Apple Watch.

Oczekiwane funkcje oparte na sztucznej inteligencji w iOS 18

Krążą plotki, że nadchodzące funkcje oparte na sztucznej inteligencji w iOS 18 obejmą wysyłanie wiadomości tekstowych i grupowanie powiadomień, transkrypcję notatek głosowych, edytowanie zdjęć przez sztuczną inteligencję, automatyczne sugestie odpowiedzi na wiadomości oraz ulepszenia Safari i wyszukiwania Spotlight. Użytkownicy mogą również spodziewać się modernizacji Siri i możliwości tworzenia nowych odmian emoji przy użyciu generatywnej sztucznej inteligencji.

READ  Przedstawiamy grę Forza Horizon 5 Series 10 Forza x Extreme E.

Równowaga między ochroną danych a przetwarzaniem w chmurze

Apple stoi przed wyzwaniem zrównoważenia swojego wieloletniego skupienia się na przetwarzaniu na urządzeniu z oczekiwaniami klientów dotyczącymi generatywnych możliwości sztucznej inteligencji. Wiele poszukiwanych funkcji wymaga obecnie mocy obliczeniowej dużych federacji serwerów, co wymaga zmiany podejścia Apple do ochrony danych.

Mimo że Apple Cloud wykorzystuje w swoich serwerach chipy krzemowe Apple, dane nadal opuszczają urządzenie użytkownika, zagrażając poziomowi prywatności zapewnianemu przez przetwarzanie na urządzeniu.

Partnerstwa i współpraca

Oprócz funkcji AI wbudowanych w iOS 18, Apple dołączy chatbota opartego na technologii ChatGPT OpenAI. Krążą pogłoski, że dyrektor generalny OpenAI Sam Altman może pojawić się podczas wideo WWDC, aby ogłosić partnerstwo. Ale krążą też pogłoski, że chatbot nie zostanie zainstalowany.

Popularne treści z Mac Life+

Apple iPhone 13 (128 GB) – niebieski

593,99 euro

Continue Reading

Tech

MediaMarkt oferuje nielimitowaną taryfę dla iPhone’a 15 Pro

Published

on

MediaMarkt oferuje nielimitowaną taryfę dla iPhone’a 15 Pro

W świecie taryf MediaMarkt znaleźliśmy ofertę na iPhone’a 15 Pro, która naprawdę jest tego warta. Ponieważ tutaj otrzymujesz dwie nieograniczone taryfy i iPhone’a 15 Pro za tę samą miesięczną opłatę, jaką normalnie kosztowałaby jedna z taryf osobno.

Tylko na krótki czas – MediaMarkt oferuje nielimitowaną taryfę na iPhone’a 15 Pro

Tylko na krótki czas – MediaMarkt oferuje nielimitowaną taryfę na iPhone’a 15 Pro

Taryfa O2 Usługa Mobile Unlimited na żądanie kosztuje zazwyczaj 59,99 EUR miesięcznie indywidualnie (+ opłata za połączenie). Jednak w MediaMarkt otrzymujesz podwójną stawkę i możesz zapewnić sobie i swojemu partnerowi lub dzieciom nieograniczoną ilość danych. Możesz także kupić iPhone’a 15 Pro Jest wart około 1000 euro Ponadto. Żart jest taki: podstawowa opłata miesięczna w tym mega pakiecie jest o cent tańsza niż w przypadku wykupienia taryfy indywidualnie. Ponadto płacisz tylko jednorazową opłatę w wysokości 5,95 € za urządzenie i koszty wysyłki plus 39,99 € za cenę połączenia. Przy okazji: koszty połączenia będziesz musiał również zapłacić, jeśli kupisz taryfę indywidualnie.

Jest to uwzględnione w nielimitowanych taryfach

Transakcja w świecie taryf MediaMarkt jest częścią O2 Według MediaMarkt kampania podwójnej karty potrwa tylko do 31 maja. To, co otrzymujesz w tym pakiecie za podstawową miesięczną opłatę w wysokości mniej niż 60 €, jest niesamowite. Najpierw przyjrzyjmy się taryfie. Jak już wspomniano, O2 Taryfa Mobile Unlimited On Demand jest tu uwzględniona dwukrotnie. Oznacza to, że możesz samodzielnie korzystać z obu taryf, np. aby podłączyć swój smartfon i tablet do sieci komórkowej. Możesz także podzielić się drugą taryfą z dobrym przyjacielem lub rodziną.

W każdej z taryf otrzymujesz nieograniczoną ilość danych w szybkiej sieci 5G, dzięki czemu Twoja prędkość nie zostanie zmniejszona jak w przypadku niektórych innych nielimitowanych taryf. Tutaj możesz surfować po Internecie z prędkością do 300 Mbps.

Taryfa ma jednak mały haczyk. W zasadzie automatycznie masz dostępną ograniczoną ilość danych wynoszącą „tylko” 10 GB dziennie. To już wystarczy, aby przesyłać strumieniowo około dziesięciu godzin wideo HD lub 50 godzin korzystania z mediów społecznościowych. Jest więc mało prawdopodobne, aby możliwe było wykorzystanie do 10 GB dziennie. Jeśli tak się stanie, nadal możesz zarezerwować bezpłatny dodatkowy wolumen danych w odstępach 2 GB za pośrednictwem wiadomości SMS, kiedy tylko chcesz. Na początku może się to wydawać dziwne, ale chroni dostawcę przed nadużywaniem. Nawet intensywnie korzystający użytkownicy nie mają właściwie żadnych wad. Dodatkowo w ramach każdej taryfy otrzymujesz również ryczałt za rozmowy telefoniczne i SMS-y do wszystkich niemieckich sieci. Roaming UE jest tu również uwzględniony.

READ  Google aktywuje rozszerzenia AI dla Niemiec

Tylko tyle naprawdę zaoszczędzisz

iPhone’a 15 Pro można zamówić w różnych wersjach kolorystycznych – zawsze jednak jest to model ze 128 GB pamięci wewnętrznej. Podsumujmy teraz, ile zapłaciłbyś w porównaniu z tym, gdybyś kupił iPhone’a 15 Pro osobno. Pakiet MediaMarkt wiąże się z kosztami przez okres minimum 24 miesięcy W sumie około 1485 euro.

Gdybyś jednak kupił iPhone’a osobno, obecnie musiałbyś zapłacić niecałe 940 euro (Zobacz porównanie cen). Za dodatkową opłatą w wysokości około 545 euro lub około 22,50 euro miesięcznie możesz także zaoszczędzić na dwóch urządzeniach – lub dwóch osobach – w ramach nieograniczonej taryfy. Jeśli na przykład podzielisz się kosztami ze znajomym, każdy będzie musiał zapłacić zaledwie 11 euro i otrzymać naprawdę silną taryfę 5G niemal bez ograniczeń. I odwrotnie, możesz otrzymać jedną z dwóch taryf całkowicie za darmo. Ale uwaga: oferta ma obowiązywać tylko do 31 maja – po czym wygasa.

Continue Reading

Tech

Dataminer znajduje wskazówkę w bieżącej grze

Published

on

Dataminer znajduje wskazówkę w bieżącej grze

Prawie 20 lat od premiery Paper Mario: Legenda Bramy Wiecznych W czwartek na Nintendo Switch ukazała się nowa, dopracowana graficznie wersja. Wygląda na to, że ta nowa wersja przeznaczona jest nie tylko na już dostępny Switch i Switch OLED, ale być może także na nadchodzącą Nintendo Switch 2. Potwierdza to co najmniej anomalia w kodzie programu wykryta przez eksploratora danych.

Obsługa UHD – ale dlaczego?

W związku z tym w kodzie gry znajduje się sekcja służąca do obsługi rozdzielczości UHD. Nie jest to jednak obsługiwane przez Nintendo Switch (OLED) – nawet w stacji dokującej osiąga się maksymalnie 1080p. Dodatkowo zainstalowany SoC często osiąga swoje granice nawet w tym zakresie rozdzielczości. Trudno sobie wyobrazić wyższą rozdzielczość jak UHD z chipem.

Polecane treści redakcyjneTutaj znajdziesz treści zewnętrzne z [PLATTFORM]. Aby chronić Twoje dane osobowe, integracje zewnętrzne zostaną wyświetlone tylko wtedy, gdy potwierdzisz to klikając „Wczytaj całą zawartość zewnętrzną”: