Connect with us

Tech

Wieloplatformowy framework, który przyspiesza Flutter 3.13 dzięki nowemu silnikowi renderującemu

Published

on

Wieloplatformowy framework, który przyspiesza Flutter 3.13 dzięki nowemu silnikowi renderującemu

Google wydało wersję 3.13 swojego wieloplatformowego frameworka Flutter, który otrzymał 724 pull requestów. Nowa wersja pomocnicza 3.1 języka programowania Dart jest również zawarta w wydaniu z niewielkimi zmianami. Flutter 3.13 kontynuuje prace nad wprowadzeniem Material Design 3 i ujednolici system projektowania w następnej stabilnej wersji – wpływa to na kolory, style tekstu i inne elementy wizualne w aplikacjach. Flutter zwiększa również wydajność renderowania i umożliwia przewijanie 2D.

reklama

Impeller to nowy silnik renderujący grafikę Fluttera, następca Skia. Impeller jest domyślnie aktywowany w iOS od ostatniej wersji i jest teraz dostępny jako podgląd dla macOS i nie osiągnął jeszcze statusu podglądu dla Androida, ale można go tam aktywować jako opcję.

W Flutter 3.13 zespół programistów wprowadził więcej aktualizacji wydajności na iOS. Renderer powinien teraz uzyskać krótszy czas odpowiedzi, a także wyższą średnią przepustowość w niektórych testach porównawczych. W szczególności test porównawczy „Flutter Gallery Transitions Performance” ma teraz podobno średni czas rastra klatki o około połowę krótszy niż w przypadku Skia.

Zespół Flutter demonstruje to za pomocą testu porównawczego na iPhonie 11:

Nowy silnik renderujący grafikę Impeller dla testu porównawczego ”  Wykonaj przejścia galerii Flutter & quot;  Średni zoptymalizowany czas rasteryzacji klatek na iPhonie 11 w przybliżonym okresie między wersjami Fluttera 3.10 i 3.13.

Nowy silnik renderujący grafikę Impeller pokazuje średni zoptymalizowany czas rasteryzacji klatek na iPhonie 11 w przybliżonym czasie między wersjami Flutter 3.10 i 3.13 dla testu porównawczego Flutter Gallery Transitions Performance.

(zdjęcie: google)

O celach nowego silnika renderującego Liczy się zapewnienie przewidywalnej wydajności, np. poprzez kompilację wszystkich shaderów i odbić w trybie offline w czasie kompilacji. Impulse jest również przenośny, ponieważ Flutter nie wiąże się z konkretnym interfejsem API do renderowania klienta i korzysta z funkcji nowoczesnych interfejsów API, takich jak Metal i Vulkan, nie będąc od nich zależnym.

reklama

Flutter stanowi teraz podstawę do tworzenia widżetów, które przewijają się w dwóch wymiarach. Wraz z tym idą nowe rozdziały, takie jak TwoDimensionalChildDelegate i abstrakcyjna klasa bazowa TwoDimensionalScrollView po drodze. Otwiera to również możliwość przewijania po przekątnej.

Zespół Fluttera pokazuje przykład sieci 2D wykorzystującej lazy loading w około 200 liniach kodu, Zaimplementowane w internetowym edytorze rzutek DartPad. Może przewijać poziomo, pionowo i po przekątnej.

Android API poziomy 16, 17 i 18 są przestarzałe w Flutter 3.13. Obecny poziom API to 34 dla nadchodzącego Androida 14 Można go już używać we Flutterze. Przygotowując się do iOS 17 i Xcode 15, programiści muszą używać Fluttera 3.13. Według zespołu Flutter, po pobraniu Xcode 15 upewnij się, że pobrałeś także emulator iOS 17.

Wszystkie inne szczegóły dotyczące nowego wydania Flutter Ma gotowy szczegółowy wpis na blogu.

Jak wyjaśnia zespół programistów Dart, pierwsza stabilna wersja od czasu głównej wersji 3.0 w maju 2023 r. przynosi jedynie drobne innowacje i kilka zmian w interfejsie API. Wpływają one na modyfikatory klas wprowadzone w wersji 3.0. Głównym celem Dart 3.1 jest przeniesienie nowych elementów mapy drogowej do stanu beta lub stanu ustalonego w nadchodzących wydaniach. Tak więc wpis na blogu zapowiadający nowe funkcje darta nie wspomina o tym Omawia programowanie w stylu funkcjonalnym w Dart. Jeśli chcesz dowiedzieć się o zmianach w Dart 3.1, Dziennik zmian można przejrzeć.


(Może)

do strony głównej

READ  230 000 fanów Steam już oczekuje rozpoczęcia wczesnego dostępu • JPGAMES.DE
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Helldivers 2: Konto PlayStation wkrótce będzie obowiązkowe na platformie Steam

Published

on

Helldivers 2: Konto PlayStation wkrótce będzie obowiązkowe na platformie Steam
Zdjęcie: Studio gier Arrowhead

Obecnie w Helldivers 2 (Benchmarks) można grać na komputerze PC za pośrednictwem platformy Steam bez połączonego konta PlayStation. Ale to wkrótce się skończy. Od 6 maja konto PlayStation jest obowiązkowe dla wszystkich nowych graczy, a od 4 czerwca dla wszystkich graczy Helldivers 2. Będzie to wymagane od 30 maja.

Zawsze planowano, ale technicznie nie było to możliwe

Sony Interactive Entertainment poinformowało w oświadczeniu, że do tej pory można było się z niego zrezygnować ze względu na problemy techniczne Wiadomość na steamie.

Uważajcie nurkowie,

Ze względu na problemy techniczne związane z wydaniem HELLDIVERS™ 2 tymczasowo uznaliśmy wymóg łączenia kont Steam z kontami PlayStation Network jako opcjonalny.

Według Sony łączenie kont zapewnia „Kluczową rolę w ochronie naszych graczy i utrzymywaniu wartości bezpieczeństwa gier PlayStation i PlayStation Studios„To jedyny możliwy sposób na banowanie graczy, aby banować innych.”Aby chronić przed smutkiem i przemocąJeśli ktoś uważa, że ​​został zablokowany przez pomyłkę, ma również możliwość złożenia odwołania za pośrednictwem swojego konta.

To są terminy

Według Sony wymagania dotyczące powiązania Steam z kontem PlayStation Network będą wprowadzane falami:

  • 6 maja: Nowi gracze muszą połączyć konto PlayStation
  • 30 maja: Obecni gracze otrzymają powiadomienie
  • 4 czerwca: Obecni gracze muszą połączyć konto PlayStation

Dlatego od 6 maja wszyscy nowi gracze w HELLDIVERS™ 2 na platformie Steam będą musieli połączyć swoje konto Steam z kontem PlayStation Network. Gracze grający obecnie na Steamie będą zobowiązani do rejestracji od 30 maja i będą musieli połączyć swoje konta Steam z kontami PlayStation Network do 4 czerwca. […] Zdajemy sobie sprawę, że może to zdenerwować niektórych graczy, ale takie podejście pomoże nam w dalszym budowaniu społeczności, z której wszyscy gracze mogą być dumni.

Problem dotyczy wielu graczy

To były szalone ostatnie 24 godziny na Steamie SteamDB W Helldivers 2 gra jednocześnie niemal 120 000 graczy. Konta PlayStation Network są bezpłatne i można je kupić pod adresem Witryna PlayStation Zostać stworzonym.

READ  Blizzard ogłasza trzy nowe rozszerzenia do World of WarCraft

Continue Reading

Tech

Interpretacja 108: Ochrona danych w branży gier

Published

on

Interpretacja 108: Ochrona danych w branży gier

Sprzedaż gier komputerowych w Niemczech stale rośnie. Rok 2023 był pełen gier komputerowych i konsolowych Wolumen obrotu wynosi ponad 3,7 miliarda euro. Szczególnie dynamicznie rozwija się rynek smartfonów i tabletów: rodzice kupili przedmioty, skórki lub monety w grach w sklepach z aplikacjami za prawie trzy miliardy euro.

reklama

W przemyśle w tym kraju obowiązują te same ograniczenia w zakresie ochrony danych, co na przykład w przypadku sieci społecznościowych. Istnieją jednak również rygorystyczne przepisy chroniące młodych ludzi. Gry nie są już kupowane (tylko) w sklepach, ale głównie za pośrednictwem platform takich jak Steam, Playstation lub sklepy z aplikacjami Google i Apple. Podczas zakupu i korzystania z niego generowanych jest wiele danych.

Profesor Christian Henner Hentsch

O kwestii interpretacji mówi profesor Christian Henner Hensch

W podkaście c’t o ochronie danych ekspert prawny i interesariusz wyjaśnia punkt widzenia niemieckiej branży gier: Profesor Christian Henner Hentsch Profesor Prawa autorskie i prawo mediów w Kolońskim Centrum Badań nad Prawem Mediów na Uniwersytecie TH w Kolonii, a także jako kierownik działu prawa i regulacji w Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Zabawkarskiego „Zabawka” Wszystkie wewnętrzne kwestie prawne, a także kwestie polityki prawnej.

Hentsch zapewnia wgląd w branżę i wyjaśnia, jakie strony obecnie w niej pracują, od platform, przez wydawców, po niezależne studia. Ponieważ powierzchnia reklamowa w grach jest rzadko sprzedawana, dostawcy gier z reguły nie wymagają zgody na gromadzenie danych. W tym obszarze wszystko regulują umowy kupna i użytkowania. Obejmuje to również przetwarzanie danych osobowych generowanych podczas rozgrywki.

Hinch twierdzi, że same platformy będą gromadzić dużo danych, ale będą one przekazywane wydawcom i programistom jedynie w bardzo ograniczonym zakresie. Ale oczywiście gracze są monitorowani w celu poprawy wrażeń z gry, a czasami także w celu znalezienia odpowiednich miejsc, w których ktoś może być szczególnie zainteresowany, na przykład przyspieszeniem postępu w grze poprzez dodatkowe zakupy.

Odcinek 108:


Tutaj znajdziesz wszystkie poprzednie odcinki:


(Skrobia)

Do strony głównej

READ  Sonda rtęciowa "BepiColombo" na krótki czas blisko celu - dpa
Continue Reading

Tech

Wygląda na to, że Apple chce przenieść te aplikacje na iOS 18

Published

on

Wygląda na to, że Apple chce przenieść te aplikacje na iOS 18

Apple pracuje nad wieloma nowymi funkcjami dla aplikacji wbudowanych w iOS. Słynna plotka o Apple gotuje. W związku z tym powinny nastąpić poważne zmiany w kilkunastu programach magazynowych – od projektu, przez funkcjonalność AI, aż po całkowite przeprojektowanie. Niektóre szczegóły już wyciekły. Obiecują, że iOS 18 będzie bardziej odpowiedni po dość umiarkowanej aktualizacji do iOS 17. Zmiany dotyczą też ekranu głównego, który ma być bardziej płynnie zaprojektowany – m.in. bezpłatne umieszczenie ikon.

reklama

W nowej aplikacji Mapy po raz pierwszy pojawią się tzw. trasy niestandardowe, za pomocą których będzie można samodzielnie zdefiniować trasę. Mapy topograficzne – na przykład do pieszych wędrówek – są również zaplanowane tak, jak w watchOS 10. Apple Music po raz pierwszy w iOS 18 powinno mieć możliwość automatycznego tworzenia list odtwarzania – przy pomocy generatywnej sztucznej inteligencji. Apple Mail może mieć nowy wygląd i funkcjonalność AI. Aplikacja SMS otrzymuje długo oczekiwane wsparcie dla standardu przesyłania wiadomości RCS. Planowany jest zintegrowany dyktafon i wyświetlanie symboli matematycznych dla notatek.

Mówią, że Apple chce całkowicie przebudować kalkulator, łącznie z funkcją daty. Wprowadzono również poważne zmiany w aplikacjach do zdjęć i fitness, ale szczegóły są nadal niejasne. Aplikacja Apple Health otrzyma nowe funkcje AI. Rozwiązanie Freeform do mapowania myśli zawiera nowe sceny ułatwiające nawigację po dokumentach. Safari po raz pierwszy otrzyma funkcje AI i obiecuje innowacje w interfejsie.

Wreszcie Apple chce także ulepszyć Pages, Numbers i Keynote za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji, a Skróty powinny umożliwiać łatwiejszą automatyzację złożonych zadań. Istnieją również doniesienia o integracji kalendarza z aplikacją Przypomnienia – Bardzo logiczny krok. Czas pokaże, czy Memories wymrze jako samodzielna aplikacja w dłuższej perspektywie.

READ  Samsung Unpacked: Media Markt przyciąga dużą konkurencję ze strony Samsunga i rabat na zamówienia w przedsprzedaży

iOS 18 zadebiutuje na WWDC w czerwcu. Jest i pozostaje flagowym systemem operacyjnym Apple. Nowa funkcjonalność sztucznej inteligencji prawdopodobnie trafi do systemu MacOS i innych platform Apple.



(licencjat)

Do strony głównej

Continue Reading

Trending