Connect with us

Economy

Ver.di intensyfikuje strajk ostrzegawczy na lotnisku w Hamburgu | NDR.de – Aktualności

Published

on

Ver.di intensyfikuje strajk ostrzegawczy na lotnisku w Hamburgu |  NDR.de – Aktualności

Stan na: 5 marca 2024 r. o 17:12

Ver.di intensyfikuje planowany strajk ostrzegawczy na ruch lotniczy. Równolegle ze strajkiem personelu naziemnego Lufthansy związek wzywa również siły bezpieczeństwa lotnictwa w Hamburgu i Frankfurcie do zaprzestania prac w czwartek.

Oznacza to, że w czwartek pasażerowie mogą nie mieć możliwości wejścia na lotnisko w Hamburgu od zewnątrz. Pracownicy pracują dla prywatnych firm, które na zlecenie Policji Federalnej sprawdzają pasażerów, pracowników i bagaże przy wejściach do strefy bezpieczeństwa. W poniedziałek ver.di wezwał cały personel naziemny Lufthansy do strajku w czwartek i piątek tego tygodnia. Oprócz lotniska w Hamburgu dotyczy to również lotniska w Hanowerze.

Pracownicy naziemni Lufthansy będą strajkować przez dwa dni

Strajk ostrzegawczy personelu naziemnego Lufthansy w obszarach bliskich pasażerom rozpocznie się w czwartek o 4:00 i zakończy w sobotę o 7:10. Z powodu strajku w czwartek i piątek odwołano wiele lotów w Hamburgu. Ma to wpływ na komunikację do i z Frankfurtu i Monachium. Linia Eurowings Lufthansy, która również obsługuje te trasy, nie odwołała jeszcze żadnego lotu. Port lotniczy w Hamburgu prosi pasażerów dotkniętych strajkiem, aby uzyskali więcej informacji na temat możliwości anulowania i zmiany rezerwacji oferowanych przez ich linie lotnicze.

W czwartek i piątek na lotnisku w Hanowerze nie będzie lotów Lufthansy. Rzeczniczka lotniska powiedziała: „Podobnie jak w przypadku poprzednich strajków, wszystkie loty Lufthansy do i z Monachium i Frankfurtu w czwartek i piątek zostały odwołane”.

Spór dotyczący rokowań zbiorowych dotyczy 25 000 pracowników

W toczącym się sporze dotyczącym rokowań zbiorowych dotyczącym około 25 000 pracowników na miejscu miały już miejsce dwie fale strajków ostrzegawczych, z których każda paraliżowała ruch pasażerski na około jeden dzień. W zeszłym tygodniu ver.di strajkowało w działach technologii i obsługi cargo Lufthansy, chcąc wymusić na firmie lepszą ofertę.

Ver.di żąda zwiększenia podaży

Następna runda odbędzie się obecnie 13 i 14 marca. ver.di jest skłonny prowadzić wcześniejsze rozmowy tylko w przypadku nadpodaży. Jak podaje ver.di, w sobotę strajkowali pracownicy kontrolujący załadunek maszyn w Lufthansa Cargo lub zajmujący się obsługą frachtu. Według rzeczniczki Lufthansy, na przykład w związku ze strajkiem ostrzegawczym wstrzymano przyjmowanie przesyłek specjalnych. Teraz staramy się jak najszybciej nadrobić zaległości.

READ  Ostrzeżenie MFW: ryzyko dla finansów publicznych

Lufthansa jest wściekła

Lufthansa zareagowała gniewnie na zapowiedź strajku i skrytykowała warunki wstępne Verdiego dotyczące powrotu do stołu negocjacyjnego. Dlatego też grupa zakwestionowała negocjacje zbiorowe jako całość. Marvin Reczynski, negocjator Ver.di, w oświadczeniu ubolewał nad wpływem na pasażerów: „W ciągu ostatnich kilku dni naszymi strajkami celowo zakłócaliśmy ruch pasażerski. Jednak ignorując naszą prośbę o negocjacje, Lufthansa informuje nas, że to będzie działać tylko wtedy, gdy będzie kontynuowane.” Presja rośnie. Pasażerowie pilnie potrzebują rozwiązań i niezawodności. „My i nasi pracownicy jesteśmy gotowi, aby to osiągnąć, przedstawiając poważną ofertę”.

Więcej informacji

Prezes GDL Klaus Weselski wyjaśnił rano, że strajk w transporcie towarowym powinien rozpocząć się w środę wieczorem. Jeśli zajdzie taka potrzeba, mogą nastąpić kolejne strajki. (04.03.2024) Więcej

Pracownik trzyma tabliczkę z napisem Lufthansa #SayYesTo w sprawie podwyżki taryfy podczas wiecu działu Lufthansa Technik przed halą odlotów w Terminalu 1 Lotniska BER.  © Carsten Kohl/DPA

Oczekuje się, że strajk będzie kontynuowany w różnych dziedzinach technicznych do piątkowego wieczoru. Już niedługo może dojść do kolejnego strajku u przewoźnika Cityline należącego do Lufthansy. (29.02.2024) Więcej

Pasażerowie ustawiają się w kolejce przy stanowiskach odprawy w Terminalu 1 na lotnisku w Hamburgu.  © Picture Allianz / DPA Foto: Bodo Marx

W piątek pracownicy naziemni na lotnisku rozpoczęli strajk. Jednak operacje lotnicze obejmujące starty i lądowania przebiegały w dużej mierze normalnie. (01.02.2024) Więcej

Kobieta trzymająca mocno torebkę w dłoni czeka za kolejką ludzi na pasie startowym, aby wejść na pokład samolotu © Colourbox Photo: Big Shot Theory

W przypadku odwołania lub opóźnienia lotu pasażerowie mają prawo do alternatywnego transportu, a w niektórych przypadkach do odszkodowania. więcej

Ten temat w programie:

NDR 90,3 | Aktualny NDR 90,3 | 03.04.2024 | O 17:00

logo NDR
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Published

on

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Dostawca samochodów Voit został sprzedany chińskiej firmie. Spółka z siedzibą w St. Ingbert ogłosiła to w piątek. Z informacji dostępnych dla naszej gazety wynika, że ​​dostawcy samochodów groziło nieuchronne bankructwo. Według kierownictwa w całym Voit zostanie zachowanych około 1750 stanowisk pracy, w tym około 1000 w Kraju Saary.

Funkcjonalność Voit musi zostać w pełni zachowana

Giełdowa spółka Millison Technologie z Chongqing nabyła wszystkie akcje od dotychczasowych akcjonariuszy – za cenę zakupu rzędu średnio dwucyfrowych milionów. Fundusze zostaną przeznaczone na restrukturyzację firmy i przygotowanie jej na przyszłość – bo w świetle zmian na światowym rynku odchodzącym od silnika spalinowego, Voit stawia na kompleksową restrukturyzację.

Przejęcie wymaga jeszcze zgody Federalnego Urzędu ds. Karteli. Według Ministerstwa Gospodarki, Innowacji, Cyfryzacji i Energii Minister Gospodarki Kraju Saary Jürgen Park od początku ściśle towarzyszył temu procesowi. „Jesteśmy zatem bardzo zadowoleni, że w zakładzie w Saarland znaleziono solidne rozwiązanie na przyszłość poprzez przejęcie Millison Technologies” – powiedział Minister Parke, który we współpracy z nowymi akcjonariuszami widzi szansę dla nowych produktów i perspektywy dla Voit. Możliwości zatrudnienia zostaną zabezpieczone, a my oferujemy firmie dalsze możliwości rozwoju w Kraju Saary.”

Plan popiera związek

Związek również optymistycznie podchodzi do projektu: „Cieszymy się z przejęcia Voit przez Melison w kontekście trudności na rynku dostawców motoryzacyjnych” – powiedział SZ zapytany starszy przedstawiciel IG Metall Saarbrücken, Patrick Selzer. Poprzednia struktura klientów była bardzo jednostronna.

Według Selzera IG Metall nawiązał już pierwszy kontakt z potencjalnymi nabywcami. Związkowcy odnieśli wrażenie, że chińscy biznesmeni chcą kontynuować wspólne podejmowanie decyzji i układy zbiorowe w strukturze Voigta i wydawało się, że chcą stworzyć konkurencyjność nie kosztem 1000 pracowników w St. Ingbert, ale kosztem rynku i z klientami.

Millison Technologies produkuje komponenty z metali lekkich

Według Voigta, Chongqing Millison Technologies Inc. Globalny dostawca komponentów z metali lekkich wytwarzanych w procesie odlewania ciśnieniowego, zatrudnia 5000 pracowników i osiąga sprzedaż przekraczającą 500 milionów euro.

Continue Reading

Economy

Hannover Messe: Schulz ma nadzieję na nowy impuls dla transformacji energetycznej

Published

on

Hannover Messe: Schulz ma nadzieję na nowy impuls dla transformacji energetycznej

Stan na: 21 kwietnia 2024 o 21:43

Zdaniem organizatorów to najważniejsze targi przemysłowe na świecie: Hannover Messe do piątku prezentuje innowacje z branży energetycznej i budowy maszyn. Doradca ma nadzieję, że wystawa nabierze nowego rozmachu.

Hanower jest przez tydzień miejscem spotkań przemysłu. Wieczorem wystawę otworzyli kanclerz Olaf Scholz, przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen oraz premier tegorocznego kraju partnerskiego, Norwegii Jonas Gahr Sture, wraz z kilkoma przedstawicielami świata biznesu i polityki.

Około 4000 wystawców z 60 krajów zaprezentuje do piątku innowacje w dziedzinie inżynierii mechanicznej, inżynierii instalacji, elektrotechniki i technologii ochrony klimatu.

Niedroga energia i więcej innowacji

Kanclerz Schulz ma nadzieję, że Targi Hanowerskie nadadzą nowy impuls transformacji energetycznej i zwiększą konkurencyjność niemieckiego przemysłu. To, czego nasz kraj doświadczy w przyszłości, można zobaczyć na tych targach: opracowujemy nowe rzeczy, stale udoskonalamy produkty, badamy i stosujemy technologie zorientowane na przyszłość” – powiedział Schulz podczas otwarcia. Organizatorzy twierdzą, że to najważniejsze wydarzenie światowych targów przemysłowych.

Koncentrując się na rozwiązaniach w zakresie sztucznej inteligencji i transformacji energetycznej, targi przemysłowe wyznaczają ważne priorytety, powiedział polityk Partii Socjaldemokratycznej. Niedroga energia i więcej innowacji są warunkiem wstępnym zwiększenia produktywności i wzrostu gospodarczego. Wymaga to inteligentnych rozwiązań AI, takich jak te prezentowane na targach: „maszyny, które wyręczają nas w prostych zadaniach, dzięki czemu pracownicy mogą przejść na bardziej wykwalifikowane stanowiska”.

Jak głośno podkreślał Prezes Targów Jochen Köckler NDR: Sztuczna inteligencja odgrywa kluczową rolę w zapewnianiu konkurencyjności branży w przyszłości. „Sztuczna inteligencja jest kluczem do konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu”. Pomimo niedoboru siły roboczej daje to branży szansę na rozwój, powiedział Kockler. Na targach zaprezentowany zostanie asystent sztucznej inteligencji, który umożliwia sterowanie robotami przemysłowymi za pomocą głosu. Można także zobaczyć urządzenia automatycznie wykrywające awarie lub systemy samodzielnie planujące ich konserwację.

READ  Polska powoli budzi się z blokady Corona

Ponad 500 wystawców na wodorze

Na targach reprezentowanych jest także kilka firm technologicznych, w tym Microsoft, Google, Amazon Web Services, Dell, SAP, Siemens i Bosch. Istnieje również wiele średnich firm i ponad 300 start-upów. Tylko do branży wodorowej należy ponad 500 wystawców. „Oznacza to, że Hannover Messe jest w tym temacie światowym liderem” – powiedział Kokler, szef targów.

Mając na uwadze ten cel, celowo wybrano także Norwegię, tegoroczny kraj partnerski. Dzięki bogatej elektrowni wodnej kraj jest w stanie dostarczyć duże ilości zielonego wodoru, czyli wodoru przyjaznego dla klimatu.

Dużo biurokracji

Ostatnio w gospodarce pojawiła się krytyka ze względu na nadmierną biurokrację i wysokie ceny energii. Z punktu widzenia branży zagraża to atrakcyjności lokalizacji, szczególnie w porównaniu z innymi regionami, takimi jak USA. „Nowoczesna polityka dostaw oznacza w sposób naturalny, że staliśmy się szybsi i prostsi” – podkreślił Scholz. „Ograniczenie biurokracji nic nie kosztuje, a wiele daje”.

Komisja Europejska pracuje również nad likwidacją przepisów przy wsparciu rządu federalnego. „To również prawda, ponieważ większość biurokratycznych przepisów pochodzi z Brukseli”. Celem jest zmniejszenie o co najmniej jedną czwartą liczby raportów, które przedsiębiorstwa muszą składać zgodnie z przepisami unijnymi.

Ceny energii są bardzo wysokie

Jeśli chodzi o ceny energii, rząd federalny rozważa również, w jaki sposób nadal zapewniać wsparcie energochłonnym przedsiębiorstwom. Niedawno szef Stowarzyszenia Przemysłu Elektrycznego i Cyfrowego ZVEI Günter Kegel skrytykował fakt, że pomimo spadku ceny energii są w dalszym ciągu zbyt wysokie dla energochłonnych przedsiębiorstw.

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, która po raz pierwszy przemawiała podczas otwarcia targów, zgodziła się ze Scholzem. Tylko jeśli Europa stanie się prostsza, szybsza i tańsza, obiekt przetrwa w obliczu coraz silniejszej globalnej konkurencji. „Najważniejsze jest zmniejszenie obciążeń przedsiębiorstw i zmniejszenie biurokracji”. Należy także zwiększyć prędkość energii wiatrowej.

Continue Reading

Economy

Ciężarówka bez kierowcy na autostradzie A96 do Landsbergu

Published

on

Ciężarówka bez kierowcy na autostradzie A96 do Landsbergu
  1. Strona główna
  2. lokalny
  3. Landsberga

Naciska

Samojezdne ciężarówki jeżdżą teraz także na autostradzie A96 pomiędzy Monachium a Landsbergiem. © Człowiek

MAN Truck & Bus jest pierwszym producentem, który otrzymał zezwolenie na testy autonomicznych ciężarówek na niemieckich autostradach. Trasa testowa biegnie z Norymbergi przez Monachium do Ulm i Landsberg. W Lechstadt znajduje się zarówno Centrum Testów Mobilności ADAC (Penzing), jak i Centrum Logistyczne EDEKA.

Landsberg – „Wymagana do tego technologia była przez pewien czas testowana w Centrum Testów Mobilności ADAC w Penzing” – wyjaśnia dr inż. Reinhard Kölke, dyrektor Centrum Technologicznego ADAC w Landsbergu.

Federalny Minister Transportu dr. Volker Wessing wraz z dyrektorem generalnym MAN Alexandrem Vlaskampem towarzyszył w dziewiczym locie na krótkim odcinku między Alershausen a Vorholzen. Według firmy MAN w firmie MAN i jej spółce macierzystej TRATON Group nad tematyką „jazdy autonomicznej” pracuje 500 inżynierów. Zarejestrowano już ponad 130 patentów.

Trasa testowa MAN do Landsbergu – autonomiczna ciężarówka na autostradzie A96

Autonomiczna jazda ciężarówką – zacznij
Federalny Minister Transportu dr. Udział wzięli Volker Wessing i dyrektor zarządzający MAN Alexander Vlaskamp (po lewej). © Człowiek

Samobieżne ciężarówki mogą potencjalnie zapobiegać wypadkom związanym ze zmęczeniem, usprawniać transport i zaradzić niedoborowi 100 000 kierowców ciężarówek.

Samodzielna jazda - ciężarówka - tor testowy
Samobieżne ciężarówki można testować na czerwonych odcinkach autostrady – na trasie A96 do Landsberg. © Człowiek

Z Biuletyn Crespota Codziennie na koniec dnia lub z nowym Aplikacja „Crespot”. Zawsze na bieżąco z najważniejszymi historiami.

READ  Klient supermarketu denerwuje się z powodu drogich warzyw
Continue Reading

Trending