Connect with us

Economy

Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej

Published

on

Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej

Jak daleko mogą przejechać obecne samochody elektryczne na jednym ładowaniu akumulatora? Tutaj znajdziesz odpowiedź – z liczbami od producentów i praktycznym asortymentem.

Lęk przed zasięgiem – zaledwie kilka lat temu tak nazywano zjawisko kierowców pojazdów elektrycznych obawiających się, że prąd nie dotrze do celu. Ale technologia znacznie się poprawiła: każdy, kto dziś kupi samochód zasilany akumulatorem, może spodziewać się zasięgu 300 kilometrów lub więcej.

Oto dziesięć samochodów o najwyższych zasięgach

Ale które samochody mają największy zasięg? W celu zapewnienia porównywalności poniższe informacje opierają się na tzw. standardzie WLTP, który stosowany jest również przez producentów samochodów. W tym celu wszystkie specyficzne dla modelu kombinacje silnika i skrzyni biegów, w tym wyposażenie specjalne, są testowane w ciągu 30 minut na dystansie 23,25 km. Temperatury wahają się tutaj od 23 do 14 stopni Celsjusza.

Samochody o największym zasięgu to często większe pojazdy, niektóre SUV-y – i żaden z nich nie jest tani. Aby osiągnąć duży zasięg, często potrzebne są duże baterie. I to jest drogie. Oto pierwsza dziesiątka:

  1. Zasięg wersji Lucid Air Dream: 883 km
  2. Mercedes EQS 450+: 753 km
  3. Tesla Model S 19-calowy, dwusilnikowy: 723 km
  4. SUV Mercedes EQS 450+: 720 km
  5. Fisker Ocean One/Extreme: 707 km
  6. Tesla Model 3 dalekiego zasięgu 18 cali: 678 km
  7. Jednosilnikowy Polestar 2, duży zasięg: 655 km
  8. BMW iX xDrive50: 633 km
  9. SUV Mercedes EQE 350+: 628 km
  10. BMW i7 xDrive60: 625 km

Model Tesli

Jednak wartości te mogą się szybko zmieniać: w przypadku nowych wariantów akumulatorów lub zmian w oprogramowaniu lub silnikach zasięg (ale także cena) może w krótkim okresie wzrosnąć – lub spaść.

Dostęp ma wiele czynników

O czym nie należy zapominać: zasięg na papierze to jedno, praktyka to drugie: podobnie jak w przypadku pojazdów z silnikiem Diesla i silnikami benzynowymi, wiele zależy od tego, gdzie i jak samochód jest prowadzony. Na autostradzie przy prędkości 130 km/h zużycie jest znacznie wyższe niż podczas ciągłej podróży po wiejskiej drodze. Ruch miejski może również mieć różny wpływ na maksymalny zasięg, w zależności od stylu jazdy. Istnieją również czynniki takie jak temperatura: jeśli jest zimno, samochód zużywa więcej energii na ogrzewanie, a ogniwa akumulatora szybciej się wyczerpują.

Tak daleko mogą praktycznie pojechać samochody elektryczne

Jeszcze dziesięć lat temu przeciętny samochód elektryczny mógł przejechać średnio zaledwie 167 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora. I dzisiaj? Wartość ta podwoiła się, jak wykazała ocena przeprowadzona przez Abu Dhabi Airports Company.

Traffic Club przyjrzał się bliżej testom 39 samochodów elektrycznych przeprowadzonych w 2023 r. Pojazdy na jednym ładowaniu akumulatora przejechały średnio 393 km, o siedem kilometrów więcej niż w 2022 r. i aż o 60 km więcej niż w 2021 r. (333 km).

Ecotest: tak mierzy ADAC

W ramach testowania pojazdów ADAC wykorzystuje połączenie standardowego zalecanego cyklu testowego WLTP i standardowej podróży autostradą, aby sprawdzić, jaki dystans mogą pokonać samochody elektryczne w życiu codziennym. Dzięki własnym procedurom testowym testerzy obiecują bardziej realistyczne informacje na temat zużycia i zasięgu.

Lider wśród samochodów testowanych w zeszłym roku: Hyundai IONIQ 6 z zasięgiem 555 km. Siedem innych samochodów również przekroczyło granicę 500 km.

Spośród wszystkich samochodów elektrycznych przetestowanych na lotniskach w Abu Zabi dwanaście ma najwyższy ogólny zasięg:

  1. BMW iX xDrive 50: 610 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 105,2 kWh)
  2. Lucid Air Dual Motor Grand Touring AWD: 610 km (rozmiar akumulatora producenta: 112 kWh netto)
  3. Mercedes EQS 450+ typ elektryczny: 575 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 107,8 kWh netto)
  4. Hyundai Ioniq 6 Pakiet Uniq 2WD: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 77,4 kWh netto)
  5. Mercedes EQE SUV 350+ Electric Art Advanced: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
  6. BMW i7 xDrive 60: 545 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 101,7 kWh)
  7. Mercedes EQS 580 Electric Art 4Matic: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 108,4 kWh netto)
  8. Mercedes EQE 350+: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
  9. Pojedynczy Polestar 2 dalekiego zasięgu (82 kWh): 530 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
  10. Nio ET5 Touring (100 kWh): 515 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 90 kWh)
  11. Audi Q8 e-tron Sportback 55 quattro: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 106 kWh)
  12. Volvo XC40 Naładuj czysty el. Zwiększony zasięg na jednym silniku: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
READ  Ukraińska taśma wojenna na żywo: +++ 03:45 Stany Zjednoczone powinny pomóc Ukrainie w przeprowadzeniu ataków na generałów +++

Z tyłu znajdują się Renault Twingo Electric Intens (150 km), Fiat 500e (23,8 kWh RED) z przebiegiem 150 km i Mazda MX-30 e-SKYACTIV Makoto z przebiegiem 170 km.

A na autostradzie?

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Meteorolog BBC wyrzucona z samolotu z powodu alergii córki na orzeszki ziemne | rozrywka

Published

on

Meteorolog BBC wyrzucona z samolotu z powodu alergii córki na orzeszki ziemne |  rozrywka

Turbulenzen schon vor dem Abflug.

Georgie Palmer (49) ist Wettermoderatorin bei der BBC. Vorigen Dienstag wollte sie mit ihrer Familie von London aus in die Türkei fliegen. Doch schon vor dem Start flog sie direkt wieder aus dem Flieger.

Grund: Die Mama von zwei Töchtern hatte das Flugpersonal gebeten, eine Ansage zu machen. Es sollte alle Passagiere bitten, während des Fluges keine Erdnüsse zu essen – weil eine ihrer Töchter eine lebensbedrohliche Allergie hat. Das Personal weigerte sich. Also sprach Palmer die anderen Fluggäste auf eigene Faust an.

DAS gefiel dem Kapitän von „SunExpress“ gar nicht. Er weigerte sich, die Familie zu befördern und bat sie, das Flugzeug zu verlassen.

In der „Daily Mail“ erklärt Georgie Palmer die Krankheit ihrer Tochter: „Es handelt sich um ein flüchtiges Allergen. Selbst wenn Rosie nicht direkt mit einer Erdnuss in Kontakt gekommen wäre, hätte sie sterben können, wenn jemand an Bord eine davon gegessen hätte.“

Und weiter: „Die Art und Weise, wie wir behandelt wurden, war ekelhaft – niemand, der in diesem Flugzeug arbeitete, zeigte einen Funken Mitgefühl. Wir wurden aus dem Flugzeug geworfen – wegen des wütenden kleinen Kapitäns aus dem Cockpit.“

Als er erfahren habe, dass sie mit den anderen Passagieren sprach, habe er sie aus dem Cockpit heraus angeschrien.

Die Airline stellt den Fall anders dar. Nicht der Kapitän sei ausgerastet, sondern Georgia Palmer.

READ  „Phasa-35”: nowy dron pomyślnie przetestowany! | Polityka

In einem Statement heißt es: „Aufgrund des aufdringlichen Verhaltens des Passagiers gegenüber den anderen Passagieren an Bord entschied der Kapitän, dass es am sichersten sei, wenn die Familie nicht reiste. Als dem Fluggast dies erklärt wurde, verhielt er sich aggressiv gegenüber unseren Besatzungsmitgliedern und versuchte, sich Zugang zum Cockpit zu verschaffen.“

Und weiter: „Um die Sicherheit unserer Besatzung und unserer Passagiere an Bord zu gewährleisten, können wir aggressives und widerspenstiges Verhalten auf unseren Flügen nicht tolerieren.“ Außerdem verweise die Airline darauf, dass Passagiere 48 Stunden um Voraus spezielle Gesundheitsprobleme mitteilen müssen. „In diesem Fall haben die Fluggäste keine solche Mitteilung gemacht“, so „SunExpress“.

Die Familie buchte kurzerhand ein Hotel am Flughafen und nahm am nächsten Tag einen „EasyJet“-Flug nach Dalaman – was sie zusätzliche 5000 Pfund (rund 5800 Euro) kostete.

Continue Reading

Economy

Edika i Nito z apelem – ryzyko obrażeń wewnętrznych

Published

on

Edika i Nito z apelem – ryzyko obrażeń wewnętrznych
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Wycofanie produktów Edeka i Netto: Wycofanie dotyczy dwóch produktów z bułek. Według producenta klienci mogą odzyskać swoje pieniądze.

Bleicherode – wycofanie dotyczy obecnie ofert w Edeka i Netto Marken-Discount. Potencjalne odłamki drewna w wypiekach mogą stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia. Producent zdecydowanie odradza spożywanie dotkniętych produktów.

Panem Backstube GmbH ogłasza wycofanie dwóch produktów z kategorii bułki: „bułki mieszane GUT&GÜNSTIG do pieczywa gotowego” i „bułki mieszane Kornmühle do pieczywa gotowego”. Obie pozycje dostępne są w opakowaniach 540 g i obowiązują do wszystkich terminów przydatności do 30 maja 2024 r.

Zagrożenia dla zdrowia związane z produktami Edeka i Netto: punkty sprzedaży i obszary dotknięte

Edeka i Netto Marken-Discount natychmiast zareagowały i wycofały ze sprzedaży wadliwy towar. Klienci, którzy już kupili oferty, pod żadnym pozorem nie powinni ich spożywać. Produkty można zwrócić do sklepów internetowych. Jest napisane, że cena zakupu zostanie zwrócona nawet bez przedstawienia paragonu Przypominamy wiadomość od producenta.

Wycofanie dotyczy dwóch produktów: bułki mieszane Kornmühle i bułki mieszane GUT&GÜNSTIG do pieczywa gotowego © Panem Backstube GmbH

Zdaniem firmy w cewkach mogą znajdować się ciała obce wykonane z drewna. W przypadku połknięcia może powodować obrażenia wewnętrzne i krwawienie. Z tego powodu konsumenci w żadnym wypadku nie powinni spożywać dotkniętych produktów.

W zwojach znajdują się ciała obce: uszkodzona Edica, Marktkov i Nito

Zgodnie z zawiadomieniem producenta o wycofaniu, „Rolki mieszane GUT&GÜNSTIG do przygotowania do pieczenia” zostały wprowadzone na dużych obszarach Niemiec, głównie w Edeka i Marktkauf. Wykluczono regiony Szlezwik-Holsztyn, Meklemburgia-Pomorze Przednie, Hamburg, Brema, Berlin, Brandenburgia, Saksonia-Anhalt, Dolna Saksonia i przyległe części Nadrenii Północnej-Westfalii.

Panem Backstube GmbH
GUT&GÜNSTIG Mieszane bułki gotowe do pieczenia
edica, rynek zakupów
540 gramów
Wszystko do 30 maja 2024 r

Produkt „Kornmühle mieszane bułki do gotowego chleba” sprzedawany był na terenie całego kraju po cenie Netto Marken-Discount, podał producent w swoim oświadczeniu.

Wycofanie nie dotyczy innych produktów firmy Panem Backstube GmbH oraz bułek z datą przydatności do spożycia przed 30 maja 2024 r. Wycofanie dotyczy wyłącznie wymienionych produktów i terminów przydatności do spożycia.

Bakterie, ciała obce i nie tylko: Klienci powinni poważnie podchodzić do wycofania produktów i zdobywać wiedzę

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz dodatkowych informacji, konsumenci mogą skontaktować się z obsługą klienta Panem Backstube GmbH. Można się z nimi skontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem [email protected] lub telefonicznie od poniedziałku do niedzieli w godzinach 8:00–20:00 pod numerem 036338 577 308.

Niedawno wycofano także kiełbaski Rewe, których spożycie może powodować nudności i wymioty. Niedawno z obiegu wycofano także produkty owocowe wywołujące wysypkę skórną i duszność. (Funt syryjski)

Continue Reading

Economy

Duża sieć fast foodów zbankrutowała – zadłużenie przekracza 1 miliard dolarów

Published

on

Duża sieć fast foodów zbankrutowała – zadłużenie przekracza 1 miliard dolarów
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Przedsiębiorstwa dostawcze odczuwają słabą gospodarkę i skutki epidemii. Red Lobster, czołowa sieć restauracji w Stanach Zjednoczonych, zbankrutowała.

ORLANDO, Floryda – Nie tylko restauracje w Niemczech cierpią: amerykańska sieć restauracji rybnych Red Lobster zbankrutowała. Firma oficjalnie ogłosiła to w poniedziałek, 20 maja. Amerykańskie media podały, że Red Lobster zamknął już 99 restauracji i rozpoczął sprzedaż lokalu w poprzednim tygodniu Newsweek.

Sieć fast foodów, rozsławiona dzięki serialom i filmom, twierdzi, że ma 578 restauracji w 44 stanach USA i Kanady i obsługuje 64 miliony klientów rocznie. Roczna sprzedaż firmy wynosi dwa miliardy dolarów.

Sieć fast foodów jest niewypłacalna: złe zarządzanie, konkurencja i inflacja powodują bankructwo Red Lobster

Jednak teraz nadchodzi upadłość. Firma ma ponad miliard dolarów długu. Ale majątek wynosi mniej niż 30 milionów dolarów CNN W nawiązaniu do firmy. Celem jest sprzedaż spółki pożyczkodawcom. W zamian otrzymujesz fundusze potrzebne do przetrwania.

Przyczynami nierównowagi jest zwiększona konkurencja ze strony innych wschodzących sieci restauracji, inflacja oraz konsekwencje pandemii korony. Od 2019 roku jest o tym głośno CNN Liczba klientów spadła o 30 proc., ale już nie wzrosła znacząco.

Red Lobster przyznaje się do strategicznych błędów po bankructwie

Przyczyną jest także złe zarządzanie. W swoim wniosku o upadłość Red Lobster stwierdził, że ma „nadęty i słabo radzący sobie portfel restauracji”. Za straty firma obwiniła także swojego byłego największego akcjonariusza, firmę Thai Union. Według raportów firma Red Lobster rozwiązała umowę z dwoma dostawcami smażonych krewetek i zawarła umowę na wyłączność z Thai Union, co podniosło koszty sieci restauracji. CNN.

Reprezentowana niemal wszędzie w USA: sieć restauracji Red Lobster zbankrutowała. (Zdjęcie pliku) © Scott Brower/Imago

„Zauważyliśmy bezpodstawne zarzuty zawarte we wnioskach do sądu upadłościowego i nie możemy się doczekać pełnej prezentacji faktów” – stwierdziła Thai Union w odpowiedzi na zarzuty dotyczące Red Lobster.

READ  Pilne wycofanie kiełbas w Rio i Kaufland

Thai Union, wieloletni dostawca Red Lobster, planuje kontynuować współpracę. „Jesteśmy przekonani, że proces sądowy umożliwi firmie Red Lobster restrukturyzację zobowiązań finansowych i wykorzystanie jej długoterminowego potencjału w bardziej pozytywnym otoczeniu” – stwierdziła spółka w swoim oświadczeniu.

Firma Red Lobster jest niewypłacalna: upadłość wisiała na horyzoncie już od dłuższego czasu

Upadłość ogłoszono kilka miesięcy temu. W styczniu 2024 roku Red Lobster zatrudnił eksperta ds. restrukturyzacji Jonathana Tebusa, który od marca pełni funkcję dyrektora zarządzającego. Niektóre restauracje zostały ostatecznie wyprzedane 13 maja.

Red Lobster to godny uwagi przykład z USA. Jednak restauracje w Niemczech również muszą stawić czoła trudnym warunkom ekonomicznym. Między innymi ze względu na skutki pandemii i słabą gospodarkę branży restauracyjnej grozi fala bankructw. (SM)

Continue Reading

Trending