Connect with us

Economy

Studium: Zielona transformacja w Europie Środkowej i Wschodniej jako szansa dla Austrii

Published

on

Studium: Zielona transformacja w Europie Środkowej i Wschodniej jako szansa dla Austrii

© Gerd Altmann pixabay.com



Polska, Czechy, Słowacja i Węgry pozostają w tyle pod względem Zielonego Ładu – Austria może odnieść korzyści jako lider technologiczny w dziedzinie klimatu i środowiska – Rozwijanie współpracy ponad granicami


Cztery kraje wyszehradzkie: Polska, Czechy, Słowacja i Węgry pozostają w tyle za Austrią i 15 krajami UE, jeśli chodzi o ekologizację ich gospodarek. Tak wynika z nowego badania przeprowadzonego przez Wiedeński Instytut Międzynarodowych Porównań Gospodarczych (WIIW) na zlecenie Ministerstwa Finansów. Z drugiej strony identyfikuje główne przeszkody w przejściu na zrównoważony, niskoemisyjny model wzrostu w tych krajach. Z drugiej strony status quo jej zielonej transformacji podlega szczegółowej inwentaryzacji. Zbadano udział energii odnawialnej w obszarach energii elektrycznej, transportu i budownictwa, efektywności energetycznej i surowców oraz funkcjonowanie zasady gospodarki o obiegu zamkniętym ustanowionej w Europejskim Zielonym Ładzie.

Wniosek: Nawet jeśli kraje Grupy Wyszehradzkiej osiągną swoje krajowe cele na 2020 r., to w porównaniu z UE jest jeszcze wiele do nadrobienia, na przykład w dziedzinie energii odnawialnej. Podczas gdy w Austrii stanowią one nieco poniżej 40%, liderzy z Wyszehradu, Czech i Słowacji stanowią tylko połowę. Nadal istnieje również wiele do zrobienia w zakresie recyklingu surowców, efektywności energetycznej oraz w sektorze transportu. Otwiera to ogromne możliwości dla austriackiego przemysłu, który jest liderem technologicznym w wielu technologiach środowiskowych, takich jak hydroelektryczność, energia wiatrowa, biomasa, pompy ciepła i termoregeneracja budynków. W badaniu zaleca się, aby Republika Alp odgrywała wiodącą rolę w transgranicznych projektach środowiskowych z krajami Grupy Wyszehradzkiej.

READ  Następujący sprzedawcy obuwia ogłosili upadłość: Ponad 3000 sklepów dotkniętych

Przemysł motoryzacyjny i górnictwo węgla kamiennego jako przeszkody strukturalne

Ale dlaczego region pozostaje w tyle pod względem zielonej transformacji? „Powody tego są oczywiste” – mówi Tobias Ripple, ekonomista wiiw i współautor badania wraz z Susanną Zawarską. „Na przykład przemysł motoryzacyjny, którego tworzenie wartości i łańcuchy dostaw są nadal zorientowane na silniki spalinowe, odgrywa dominującą rolę w regionie” — mówi Ripple. Jedna czwarta samochodów produkowanych w Unii Europejskiej pochodzi z tych czterech krajów. Ich przejście na produkcję wyłącznie samochodów elektrycznych może kosztować wiele miejsc pracy. To samo dotyczy pracochłonnego górnictwa węglowego w Polsce. „Obawiając się, że zmiany strukturalne nastąpią zbyt szybko, polski rząd, co zrozumiałe, forsuje Europejski Zielony Ład” – wyjaśnia Ripple.

Dziedzictwo komunistyczne

Istotne przyczyny konieczności nadrobienia zaległości w redukcji dwutlenku węgla wynikają także z komunistycznej przeszłości. Pomimo imponującego procesu doganiania od zjednoczenia w 1989 r., poziom rozwoju gospodarczego w czterech krajach jest nadal niższy niż w Austrii czy Niemczech. I to pomimo faktu, że udało im się względnie oddzielić wzrost gospodarczy od konsumpcji dwutlenku węgla, czyli wzrost rośnie szybciej niż emisje dwutlenku węgla. „Kraje Grupy Wyszehradzkiej wciąż znajdują się w procesie konwergencji gospodarczej, która ma tendencję do zwiększania emisji dwutlenku węgla, a tym samym częściowo stoi w sprzeczności z celami klimatycznymi UE” – analizuje Ripple. Dodatkowo odziedziczyli wiele nieefektywnych energetycznie budynków i gałęzi przemysłu z czasów komunizmu, a także produkcję energii elektrycznej, która w dużym stopniu opierała się na elektrowniach jądrowych i węglowych. Na przykład Polska wytwarza 70% swojej energii elektrycznej z węgla, podczas gdy Czechy, Węgry i Słowacja wytwarzają od 37% do 54% z energii jądrowej. W świetle takiej struktury ekonomicznej świadomość społeczeństwa na temat konsekwencji zmian klimatycznych jest znacznie mniej wyraźna niż w Europie Zachodniej.

READ  Ochrona akumulatora roweru elektrycznego: jak opóźnić zużycie akumulatora roweru?

Ponadto istnieje pokusa, aby w kontekście wojny na Ukrainie chcieć zastąpić rosyjski gaz ziemny i ropę naftową dostępnymi w kraju paliwami kopalnymi, takimi jak węgiel, w celu zmniejszenia silnej zależności od Rosji. W przypadku całkowitego zamrożenia przez Rosję dostaw gazu ziemnego Słowacja, Węgry i Czechy stanęłyby w obliczu niedoborów w dostawach na poziomie co najmniej 40% ich zapotrzebowania. W każdym razie dalsza ekspansja energetyki jądrowej i wzrost wykorzystania węgla są już widoczne.

Główna rola Austrii

Według badania Austria może odegrać ważną rolę w zielonej transformacji w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Z jednej strony ze względu na bliskie relacje gospodarcze z tymi krajami, az drugiej strony z powodu technologicznego przywództwa swojej branży w sektorze ochrony środowiska. „Prawdziwym motorem zielonej transformacji są tam znaczne środki finansowe z Brukseli” — mówi Ripple. „Prawie 40% wszystkich projektów w ramach programu odbudowy po koronawirusie NextGenerationEU musi być związanych z klimatem”. „Krajom wyszehradzkim brakuje jednak bazy przemysłowej i kompetencji technologicznych, by je zastosować. Austria ma duże doświadczenie, a także duże doświadczenie w tych krajach” – mówi Rebel.

W badaniu zaleca się zatem, aby Austria opracowała transgraniczne projekty wytwarzania zielonej energii elektrycznej, na przykład elektrownie wodne na Węgrzech, biomasę w Polsce lub energię wiatrową w Czechach i na Słowacji. Ponadto autorzy apelują o nawiązanie współpracy regionalnej w celu zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego w przypadku odnawialnych źródeł energii. Szczególnie obiecujące są sektory budownictwa i transportu. Pomimo ogromnego postępu w ocieplaniu budynków dzięki Narodowym Programom Dofinansowania Budownictwa Efektywnego Energooszczędnie, w krajach wyszehradzkich brakuje firm, które mogą przeprowadzać termomodernizacje. Jeśli chodzi o pompy ciepła, wykorzystanie ciepła odpadowego i ekologiczne technologie budowlane, austriackie firmy należą do światowych liderów rynku. To samo dotyczy bardzo potrzebnej elektryfikacji dróg i kolei w tych krajach. Do tej pory transport opierał się głównie na wykorzystaniu nieefektywnych energetycznie biopaliw.

READ  Nieco inna hybryda: Renault Scenic ma zapasy wodoru

Wreszcie badania nad zielonymi technologiami, takimi jak magazynowanie energii elektrycznej, powinny być promowane ponad granicami. W badaniu zaleca się, aby Austria, w ścisłej współpracy z Polską, Czechami, Słowacją i Węgrami, wykorzystała impet polityczny stworzony przez wojnę z Ukrainą do przejścia na odnawialne źródła energii we wszystkich państwach Grupy Wyszehradzkiej.

Badanie jest dostępne do pobrania tutaj .



Opublikowanie artykułu w Internecie przez: / Doris Holler /

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

McDonald’s zrewolucjonizował proces zamawiania, w którym wszyscy klienci muszą używać tych samych słów

Published

on

McDonald’s zrewolucjonizował proces zamawiania, w którym wszyscy klienci muszą używać tych samych słów
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

U giganta fast foodów zawsze jest coś nowego. Ale nie zawsze chodzi o listę. W niektórych lokalizacjach McDonald’s, jeśli powiesz coś niewłaściwego, nie dostaniesz jedzenia.

Saiki – Wiele się zmieniło w przypadku „Golden M” na przestrzeni lat, i nie tylko cena. McDonald’s używa teraz ekologicznych pojemników kartonowych zamiast plastikowych, zamawianie komputerów zwykle pozwala uniknąć długich kolejek, a dzieci z lat 90. musiały przez jakiś czas zamawiać „Happy Meal”, jeśli chciały „torbę-wiadro”.

Jednak nie wszystkie innowacje są dobrze odbierane; Zdaniem jednego z klientów nowy burger wegetariański nie był potrzebny. W niektórych gałęziach sieci fast foodów dźwięk stał się tym, co tworzy muzykę. Klienci muszą używać tych samych słów przy realizacji swoich zamówień. Tu nie chodzi o „proszę”, nawet jeśli jest to zawsze właściwe.

Oddziały McDonald’s korzystają ze sztucznej inteligencji, rozumieją jedynie jasne polecenia

Luźne usta z pewnością nie są w ogóle skuteczne. Pozornie absurdalna zasada językowa McDonald’s ma szczególnie prostą historię: bez określonego sformułowania zamówienie nie może zostać zrealizowane. Ponieważ: Komputer to akceptuje i rozumie tylko jasne polecenia.

Według postu na Reddicie w barze McDonald’s testowana jest sztuczna inteligencja (AI). Pod głośnikiem znajduje się napis w języku angielskim, który informuje o tym. Aby ułatwić pracę wirtualnemu pracownikowi, klienci proszeni są o określone zachowanie.

  • Mów bardzo wyraźnie
  • Oznacz produkty według ich dokładnych nazw na liście
  • Odpowiadaj na pytania licznika od AI przed dodaniem kolejnych produktów
  • Zakończ słowami „To wszystko”.

Jeśli nie ufasz technologii, nie będziesz musiał wracać do domu głodny. Jeśli chcesz, możesz zostać obsłużony także przez pracownika z krwi i kości. Służy do tego polecenie: „Członek zespołu”.

Sztuczna inteligencja McDonald’s ma na celu poprawę obsługi klienta i została przetestowana tysiące razy na całym świecie

Nie wiadomo, który to oddział. Ale może to być w USA. McDonald’s ogłosił w notatce prasowej, że od 2024 roku planuje testować sztuczną inteligencję w tysiącach lokalizacji na całym świecie. Firma współpracuje w tym celu z Google. Technologia ta ma na celu usprawnienie procesów operacyjnych. „Ułatwi to prowadzenie restauracji, ale co ważniejsze, poprawi komfort naszych klientów i pracowników” – powiedział Brian Rice, wiceprezes McDonald’s.

READ  Nieco inna hybryda: Renault Scenic ma zapasy wodoru
W oddziale McDonald’s klienci muszą uzupełnić zamówienie wyraźnymi słowami, aby otrzymać jedzenie. (Awatar) © Christoph Schmidt/DPA

Jednak nie wszyscy wydają się tak optymistyczni, jeśli chodzi o nowe podejścia. Nie oznacza to, że sztuczna inteligencja jest często wykorzystywana w nikczemnych oszustwach. Portal z wiadomościami technologicznymi krawędź Obawia się, że w dłuższej perspektywie może to kosztować wielu pracowników utratę pracy. Nawet jeśli według szyldu na zdjęciu Reddit oddział McDonald’s w dalszym ciągu poszukuje pracowników. W Wielkiej Brytanii najważniejsza była siła robocza Jednym zamachem odwrócił się od firmy ma.

Cyberprzyszłość „Zamówiona na życzenie”: klienci kpią z innowacji AI McDonald’s

Ogłoszenie o pracę stało się również obiektem urazy wśród użytkowników Reddita. „Uważam, że sformułowanie «zatrudniamy» jest bardzo ironiczne” – napisała jedna z osób. Inni klienci również sceptycznie lub cynicznie reagują na innowacje AI. „Zabawne, jak ten samochód wygląda tak zaniedbany. Można by pomyśleć, że sztuczna inteligencja będzie prezentowana w postaci błyszczących robotów, a nie żałosnego znaku PowerPointa”. Inny sucho odpowiedział: „Żyjemy w cyberpunkowej dystopii, o którą prosił Wish”.

Niektórym użytkownikom przypomina się scena z hollywoodzkiej komedii „Stary, gdzie jest mój samochód” (2000). W tej scenie próba złożenia zamówienia w azjatyckiej restauracji na wynos doprowadza głównego bohatera do szału. Sprzedawca przy biurku na wszystko, co mówi, odpowiada: „A potem?” Nigdy nie mógł zobaczyć swojego jedzenia, bo ona po prostu nie pozwoliła mu dokończyć zamówienia. Jest więc możliwe, że sztuczna inteligencja McDonald’s uzyskała dane szkoleniowe z filmu i dlatego wyraźnie zażądała zakończenia współpracy. (Raku)

Continue Reading

Economy

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r

Published

on

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kupno samochodu może szybko stać się pułapką kosztową. Aby chronić klimat i Twój portfel, obowiązuje już nowe rozporządzenie.

MONACHIUM – Wielu Niemców nie docenia miesięcznych kosztów zakupu samochodu. Dochodzi się do takiego wniosku Badanie przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Badań Ekonomicznych RWI-Leibniz A także uniwersytety w Mannheim i Yale. Zgodnie z tym ludzie mają rabat w wysokości ponad 50 procent w swoich szacunkach rzeczywistej kwoty. Nowe wymogi dotyczące etykietowania pojazdów mają na celu dokładne informowanie konsumentów o potencjalnych pułapkach kosztowych.

Zachowaj ostrożność przy zakupie samochodu — oto, co konsumenci powinni wiedzieć o nowych wymaganiach dotyczących naklejek samochodowych

Rozporządzenie wchodzi w życie w lutym 2024 r. Najpóźniej od 1 maja dealerzy i producenci muszą podawać dokładne informacje na temat zużycia i emisji. Jest on mocowany bezpośrednio jako naklejka na pojeździe wystawionym w salonie samochodowym lub w inny sposób identyfikowany podczas zakupów online. Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Zunar / Imago

Oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji CO2 emituje pojazd w porównaniu z ofertą modeli alternatywnych – podaje w swoim oświadczeniu Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W odróżnieniu od etykiety CO₂ opracowanej w 2011 r. masa pojazdu nie odgrywa już żadnej roli. Uznano to za kontrowersyjne, ponieważ pod uwagę brano nie tylko bezwzględne wartości spożycia, ale także wartości związane z wagą.

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują także dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają jedną klasę CO2 dla każdego silnika: jedną dla pracy hybrydowej i drugą dla pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat, dając im możliwość wyboru pojazdów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych.

READ  Zbiór aktualnych cen przekracza próg jednego euro - fracht

Obowiązkowe oznakowanie samochodów zapewnia „przejrzystość przy zakupie samochodu” – i uniemożliwia oszustwo

Zdaniem BMWK celem jest znaczna poprawa informacji dla konsumentów i innych ważnych informacji. Federalny minister gospodarki Robert Habeck (Sojusz 90/Zieloni) popiera wymogi dotyczące etykietowania samochodów: „Poprawa oznakowania nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu. W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być ustalane na podstawie bardziej precyzyjna metoda pomiaru w ramach testu WLTP. Realistyczna.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

Dzięki nowym wymogom dotyczącym etykietowania samochodów producenci nie będą już mogli oszukiwać w kwestii zużycia paliwa. K Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT wyjaśnia, że ​​nowe samochody często potrzebują więcej paliwa, niż podaje producent. Choć w 2018 r. różnica ta wyniosła około 8%, w 2022 r. faktycznie wzrosła o 14%. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie doceniają rzeczywistych kosztów. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Udany początek roku: indeks DAX wzrósł o ponad 14 000 punktów
Continue Reading

Trending