Connect with us

Tech

Spotify nazywa plany Apple App Store „wymuszeniami”

Published

on

Spotify nazywa plany Apple App Store „wymuszeniami”

Plany Apple dotyczące spełnienia wymogów UE dla App Store spotykają się z ostrą krytyką ze strony coraz większej liczby firm. W piątek na blogu lidera rynku strumieniowego przesyłania muzyki Spotify ze Szwecji stwierdzono, że projekt ten jest „kompletną farsą” i powinien zostać odrzucony przez Komisję Europejską.

reklama

W szczególności zaatakowała nową roczną opłatę za aplikację Spotify w wysokości 50 eurocentów: „To jest wymuszenie”. Nowa unijna ustawa o rynkach cyfrowych (DMA) nakłada na dużych operatorów platform obowiązek umożliwienia pobierania aplikacji ze źródeł zewnętrznych. Stanowi również, że twórcy aplikacji mogą korzystać z systemów płatności stron trzecich zamiast z własnych usług płatniczych platformy. Żadne z tych rozwiązań nie było wcześniej możliwe w przypadku iPhone'ów firmy Apple.

Regulacje DMA wchodzą w życie od 7 marca 2024 r. W związku z tym Apple przedstawił w czwartek odpowiednie alternatywy dla swojej działalności aplikacyjnej w UE. Obejmuje to obniżenie podatku od sprzedaży produktów cyfrowych i subskrypcji za pośrednictwem wewnętrznego sklepu z aplikacjami. Poprzednie dwa procenty wyniosą odpowiednio 30 procent i 15 procent w przypadku subskrypcji od drugiego roku i odpowiednio 17 i 10 procent. Apple podkreśla jednak, że udział ten powinien być pobierany niezależnie od usługi płatniczej, z której korzysta twórca aplikacji. Jeśli aplikacja korzysta z systemu płatności Apple, należy zapłacić dodatkowe trzy procent. Nowa „opłata za technologię podstawową” dotyczy często instalowanych aplikacji.

Opłata jest pobierana po uzyskaniu przez aplikację miliona pierwszych instalacji w ciągu dwunastu miesięcy – w tym okresie kolejne aktualizacje nie są liczone na tym samym koncie. Po osiągnięciu poziomu 1 miliona za każdą dodatkową pierwszą instalację aplikacji do końca dwunastu miesięcy naliczana będzie opłata w wysokości 50 eurocentów. Kiedy rozpoczyna się kolejny dwunastomiesięczny okres, opłata musi zostać dokonana ponownie. Te „Opłaty za technologię podstawową” obowiązują również w przypadku przesłania aplikacji za pośrednictwem platformy innego dostawcy bez dodatkowych opłat dla Apple.

READ  Podgląd: Laptopy LG Gram (2022) — lekkie, o wysokiej wydajności

Spotify potwierdzoneA mając bazę około 100 milionów użytkowników Apple w UE, będziesz musiał zapłacić dużo. Podatek będą musiały zapłacić także osoby, które w ogóle nie korzystają z usługi, a jedynie posiadają aplikację na swoim iPhonie. Apple daje także programistom swobodę pozostania w App Store na istniejących warunkach aplikacji. Spotify skrytykował firmę iPhone za wymyślenie alternatywy, która jest nie do przyjęcia dla programistów, więc wolą pozostać w starym systemie. W odpowiedzi na krytykę Spotify Apple odpowiedział m.in., że dzięki nowym zasadom 99 proc. deweloperów będzie musiało płacić firmie tyle samo, co wcześniej, lub mniej. Zmiany dadzą im więcej możliwości.


(nigdy)

Do strony głównej

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Helldivers 2: Konto PlayStation wkrótce będzie obowiązkowe na platformie Steam

Published

on

Helldivers 2: Konto PlayStation wkrótce będzie obowiązkowe na platformie Steam
Zdjęcie: Studio gier Arrowhead

Obecnie w Helldivers 2 (Benchmarks) można grać na komputerze PC za pośrednictwem platformy Steam bez połączonego konta PlayStation. Ale to wkrótce się skończy. Od 6 maja konto PlayStation jest obowiązkowe dla wszystkich nowych graczy, a od 4 czerwca dla wszystkich graczy Helldivers 2. Będzie to wymagane od 30 maja.

Zawsze planowano, ale technicznie nie było to możliwe

Sony Interactive Entertainment poinformowało w oświadczeniu, że do tej pory można było się z niego zrezygnować ze względu na problemy techniczne Wiadomość na steamie.

Uważajcie nurkowie,

Ze względu na problemy techniczne związane z wydaniem HELLDIVERS™ 2 tymczasowo uznaliśmy wymóg łączenia kont Steam z kontami PlayStation Network jako opcjonalny.

Według Sony łączenie kont zapewnia „Kluczową rolę w ochronie naszych graczy i utrzymywaniu wartości bezpieczeństwa gier PlayStation i PlayStation Studios„To jedyny możliwy sposób na banowanie graczy, aby banować innych.”Aby chronić przed smutkiem i przemocąJeśli ktoś uważa, że ​​został zablokowany przez pomyłkę, ma również możliwość złożenia odwołania za pośrednictwem swojego konta.

To są terminy

Według Sony wymagania dotyczące powiązania Steam z kontem PlayStation Network będą wprowadzane falami:

  • 6 maja: Nowi gracze muszą połączyć konto PlayStation
  • 30 maja: Obecni gracze otrzymają powiadomienie
  • 4 czerwca: Obecni gracze muszą połączyć konto PlayStation

Dlatego od 6 maja wszyscy nowi gracze w HELLDIVERS™ 2 na platformie Steam będą musieli połączyć swoje konto Steam z kontem PlayStation Network. Gracze grający obecnie na Steamie będą zobowiązani do rejestracji od 30 maja i będą musieli połączyć swoje konta Steam z kontami PlayStation Network do 4 czerwca. […] Zdajemy sobie sprawę, że może to zdenerwować niektórych graczy, ale takie podejście pomoże nam w dalszym budowaniu społeczności, z której wszyscy gracze mogą być dumni.

Problem dotyczy wielu graczy

To były szalone ostatnie 24 godziny na Steamie SteamDB W Helldivers 2 gra jednocześnie niemal 120 000 graczy. Konta PlayStation Network są bezpłatne i można je kupić pod adresem Witryna PlayStation Zostać stworzonym.

READ  W Atlas Fallen gra się w trybie współpracy: grajcie razem w piasku!

Continue Reading

Tech

Interpretacja 108: Ochrona danych w branży gier

Published

on

Interpretacja 108: Ochrona danych w branży gier

Sprzedaż gier komputerowych w Niemczech stale rośnie. Rok 2023 był pełen gier komputerowych i konsolowych Wolumen obrotu wynosi ponad 3,7 miliarda euro. Szczególnie dynamicznie rozwija się rynek smartfonów i tabletów: rodzice kupili przedmioty, skórki lub monety w grach w sklepach z aplikacjami za prawie trzy miliardy euro.

reklama

W przemyśle w tym kraju obowiązują te same ograniczenia w zakresie ochrony danych, co na przykład w przypadku sieci społecznościowych. Istnieją jednak również rygorystyczne przepisy chroniące młodych ludzi. Gry nie są już kupowane (tylko) w sklepach, ale głównie za pośrednictwem platform takich jak Steam, Playstation lub sklepy z aplikacjami Google i Apple. Podczas zakupu i korzystania z niego generowanych jest wiele danych.

Profesor Christian Henner Hentsch

O kwestii interpretacji mówi profesor Christian Henner Hensch

W podkaście c’t o ochronie danych ekspert prawny i interesariusz wyjaśnia punkt widzenia niemieckiej branży gier: Profesor Christian Henner Hentsch Profesor Prawa autorskie i prawo mediów w Kolońskim Centrum Badań nad Prawem Mediów na Uniwersytecie TH w Kolonii, a także jako kierownik działu prawa i regulacji w Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Zabawkarskiego „Zabawka” Wszystkie wewnętrzne kwestie prawne, a także kwestie polityki prawnej.

Hentsch zapewnia wgląd w branżę i wyjaśnia, jakie strony obecnie w niej pracują, od platform, przez wydawców, po niezależne studia. Ponieważ powierzchnia reklamowa w grach jest rzadko sprzedawana, dostawcy gier z reguły nie wymagają zgody na gromadzenie danych. W tym obszarze wszystko regulują umowy kupna i użytkowania. Obejmuje to również przetwarzanie danych osobowych generowanych podczas rozgrywki.

Hinch twierdzi, że same platformy będą gromadzić dużo danych, ale będą one przekazywane wydawcom i programistom jedynie w bardzo ograniczonym zakresie. Ale oczywiście gracze są monitorowani w celu poprawy wrażeń z gry, a czasami także w celu znalezienia odpowiednich miejsc, w których ktoś może być szczególnie zainteresowany, na przykład przyspieszeniem postępu w grze poprzez dodatkowe zakupy.

Odcinek 108:


Tutaj znajdziesz wszystkie poprzednie odcinki:


(Skrobia)

Do strony głównej

READ  Wiedźmin 3 ma poważne problemy z wydajnością na PC po aktualizacji nowej generacji
Continue Reading

Tech

Wygląda na to, że Apple chce przenieść te aplikacje na iOS 18

Published

on

Wygląda na to, że Apple chce przenieść te aplikacje na iOS 18

Apple pracuje nad wieloma nowymi funkcjami dla aplikacji wbudowanych w iOS. Słynna plotka o Apple gotuje. W związku z tym powinny nastąpić poważne zmiany w kilkunastu programach magazynowych – od projektu, przez funkcjonalność AI, aż po całkowite przeprojektowanie. Niektóre szczegóły już wyciekły. Obiecują, że iOS 18 będzie bardziej odpowiedni po dość umiarkowanej aktualizacji do iOS 17. Zmiany dotyczą też ekranu głównego, który ma być bardziej płynnie zaprojektowany – m.in. bezpłatne umieszczenie ikon.

reklama

W nowej aplikacji Mapy po raz pierwszy pojawią się tzw. trasy niestandardowe, za pomocą których będzie można samodzielnie zdefiniować trasę. Mapy topograficzne – na przykład do pieszych wędrówek – są również zaplanowane tak, jak w watchOS 10. Apple Music po raz pierwszy w iOS 18 powinno mieć możliwość automatycznego tworzenia list odtwarzania – przy pomocy generatywnej sztucznej inteligencji. Apple Mail może mieć nowy wygląd i funkcjonalność AI. Aplikacja SMS otrzymuje długo oczekiwane wsparcie dla standardu przesyłania wiadomości RCS. Planowany jest zintegrowany dyktafon i wyświetlanie symboli matematycznych dla notatek.

Mówią, że Apple chce całkowicie przebudować kalkulator, łącznie z funkcją daty. Wprowadzono również poważne zmiany w aplikacjach do zdjęć i fitness, ale szczegóły są nadal niejasne. Aplikacja Apple Health otrzyma nowe funkcje AI. Rozwiązanie Freeform do mapowania myśli zawiera nowe sceny ułatwiające nawigację po dokumentach. Safari po raz pierwszy otrzyma funkcje AI i obiecuje innowacje w interfejsie.

Wreszcie Apple chce także ulepszyć Pages, Numbers i Keynote za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji, a Skróty powinny umożliwiać łatwiejszą automatyzację złożonych zadań. Istnieją również doniesienia o integracji kalendarza z aplikacją Przypomnienia – Bardzo logiczny krok. Czas pokaże, czy Memories wymrze jako samodzielna aplikacja w dłuższej perspektywie.

READ  PS5 Slim: Business Insider prezentuje zdjęcie projektu — fani pozostają sceptyczni

iOS 18 zadebiutuje na WWDC w czerwcu. Jest i pozostaje flagowym systemem operacyjnym Apple. Nowa funkcjonalność sztucznej inteligencji prawdopodobnie trafi do systemu MacOS i innych platform Apple.



(licencjat)

Do strony głównej

Continue Reading

Trending