Ponad 100 000 graczy w chwili premiery i miażdżąca liczba graczy w poprzedniej grze Cities: Skylines nie może ukryć faktu, że złożony symulator budowania miast firmy Paradox Interactive cierpi na ogromne problemy z wydajnością.
Wspomniał już o tym bardzo szczegółowy test techniczny przeprowadzony przez naszych redaktorów specjalistycznych PCGH, Raphaela Futtera i Tristana Heisera, i nieprzypadkowo nosi on tytuł „Wzmacniacz sprzętowy z problemami wydajnościowymi”.
W związku z tym wydawca opublikował za pośrednictwem platformy dystrybucji gier Steam oficjalny poradnik konfiguracyjny od fińskiego studia deweloperskiego Colossal Order, który ma, przynajmniej na razie, zapewnić chwilową ulgę. W tej chwili gracze nie powinni wiele oczekiwać od tych środków.
08:49 Cities: Skylines 2: Wydajność jest naprawdę słaba
Zanim jednak przejdziemy do oficjalnego przewodnika po tuningu Cities: Skylines 2, deweloper Colossal Order i wydawca Paradox Interactive powinni ponownie zabrać głos, który prawdopodobnie odpowie również na ponad 6000, głównie negatywnych recenzji (źródło: SteamDB) oddziaływać.
Cities: Skylines 2 to gra wymagająca dużej wydajności, a biorąc pod uwagę różne urządzenia, z których korzystasz jako gracz, ten przewodnik może ci się przydać.
Zależy nam na tym, aby każdy miał dostęp do możliwie najlepszych wrażeń z gry. Chociaż różne urządzenia mogą wiązać się z różnymi wyzwaniami, jesteśmy tutaj, aby Cię wspierać i pomóc w optymalizacji pod kątem najlepszej możliwej wydajności.
Interaktywny paradoks
Poniżej znajdziesz ustawienia zalecane przez dewelopera, zapewniające w miarę płynną rozgrywkę w Cities: Skylines 2, również wybrane przez PCGH i uzupełnione własnymi rekomendacjami.
Jedna z kluczowych rekomendacji twórców Cities: Skylines 2 dotyczy wirtualnego compositingu, który ma pomóc komputerom gamingowym efektywniej wykorzystywać pamięć graficzną karty graficznej. Studio deweloperskie w swoim oficjalnym oświadczeniu podało, że gracze powinni poczekać, aż zakończy się cały proces wirtualnej instalacji Przewodnik po tuningu miejskim: Skyline 2Który jest dostępny bezpośrednio przez Steam.
Domyślna kombinacja musi zostać całkowicie ukończona Źródło: Paradox Interactive
W czasie, gdy gra i karta graficzna przetwarzają tekstury, budynki mogą stać się ciemne lub zawierać inne artefakty graficzne. Czas potrzebny systemowi na wyświetlenie zaktualizowanych tekstur zależy od konkretnego sprzętu, ale proces ten zwykle nie trwa dłużej niż maksymalnie 1 minutę.
Rozdzielczość i głębia ostrości
Poniższe zalecenie dla deweloperów jest nie tylko stosunkowo rygorystyczne, ale także pokazuje, jak duże były problemy z wydajnością symulatora budowy miasta zaraz po jego wydaniu. Niezależnie od dostępnego procesora i karty graficznej, Colossal Order zaleca rozdzielczość 1920 x 1080 pikseli („Full HD”) przy niskiej częstotliwości odświeżania 60 Hz. Dodatkowo głębię ostrości należy dostosować w ustawieniach Cities: Skylines 2 można odpowiednio dezaktywować.
Twórcy zalecają rozdzielczość Full HD („1080p”) przy 60 Hz i wyłączenie głębi ostrości. Źródło: Paradox Interactive
Twórcy twierdzą, że w zależności od systemu istnieje pewna swoboda działania, ale zalecają takie ustawienia, aby zapewnić płynne renderowanie symulacji, która jest prawdopodobnie jedną z najbardziej wymagających sprzętu gier w dotychczasowej historii.
Rozmycie wolumetryczne i ruchowe
Zaleca się także dezaktywację tzw. „ustawień jakości wolumetrycznej”, które znacznie obniżają jakość rysunku wolumetrycznego i odpowiednio zmniejszają obciążenie karty graficznej. Ponadto należy całkowicie wyłączyć rozmycie ruchu, aby zwolnić więcej zasobów.
Gracze powinni także unikać rozmycia ruchu i chmur wolumetrycznych Źródło: Paradox Interactive
Ale to nie wystarczy, twórcy mają jeszcze w zanadrzu jeszcze jedną „poprawkę”, która powinna przyspieszyć rozgrywkę w Cities: Skylines 2.
Dynamiczna rozdzielczość
Podobnie jak w przypadku opcji regulacji „Jakość głębi ostrości” i „Rozmycie ruchu”, zdaniem twórcy gracze powinni wypróbować opcję „Jakość skali rozwiązania dynamicznego”, ponieważ te trzy ustawienia wpływają na wydajność, ale także znacząco wpływają na jakość obrazu. Ma to negatywny wpływ.
Gracze powinni poeksperymentować, aby sprawdzić, czy dynamiczna rozdzielczość zapewnia korzyści w ich konfiguracji Źródło: Paradox Interactive
Ogólnie rzecz biorąc, zalecenia programistów mają daleko idący wpływ na ustawienia grafiki, a tym samym na wrażenia z gry, ale za które dźwignie tak naprawdę należy pociągnąć?
To jest to, co zaleca PCGH
W testach technicznych PCGH udowodniono już, że następujące parametry mają szkodliwy wpływ na rzeczywistą wydajność:
Ustawienia jakości wolumetrycznej
Globalna jakość oświetlenia
Jakość głębi ostrości
poziom detali
Ustawienie poziomu szczegółowości na Bardzo niski i dezaktywacja opcji Ustawienia jakości skali, Globalne oświetlenie i Jakość głębi ostrości ostatecznie ma największy wpływ.
Wszystkie inne ustawienia mają bardzo niewielki lub żaden wpływ na wydajność w Cities: Skylines 2. Aby nadal móc jak najlepiej grać w symulację budowy miasta w jego obecnym, opustoszałym stanie, gracze powinni skorzystać z poniższych ustawień.
Ustawienia
Zalecenia
Przygotowanie jakości wolumetrycznej (ustawienia jakości objętościowej)
Nie na miejscu
Ogólna jakość światła (globalna jakość oświetlenia)
Nie na miejscu
Jakość głębi ostrości (jakość głębi ostrości)
Nie na miejscu
Szczegóły jakości (poziom detali)
Bardzo niski – średni
Zespół redakcyjny PCGH pozostanie oczywiście na bieżąco i w nadchodzących dniach przyjrzy się bliżej oficjalnej wersji gry Cities: Skylines 2 i wyciągnie odpowiednie rekomendacje z nowych ustaleń. Jak trafnie podsumowali nasi koledzy z PC Games, Cities: Skylines 2 to obecnie doskonałe miejsce do tworzenia dzieł sztuki.
Polecane treści redakcyjneTutaj znajdziesz treści zewnętrzne z [PLATTFORM]. Aby chronić Twoje dane osobowe, integracje zewnętrzne zostaną wyświetlone tylko wtedy, gdy potwierdzisz to klikając „Wczytaj całą zawartość zewnętrzną”:Wyrażam zgodę na wyświetlanie mi treści zewnętrznych. Oznacza to, że dane osobowe przekazywane są do platform zewnętrznych. Więcej na ten temat na naszej stronie internetowej Ochrona danych.
Twoja opinia jest potrzebna!
Co sądzisz o Cities: Skylines 2? Nie możecie się doczekać premiery? Redakcja chętnie przeczyta Państwa ugruntowaną opinię w komentarzach do niniejszego raportu. Aby móc komentować, musisz zalogować się na PCGH.de lub na forum Extreme. Jeśli nie masz jeszcze konta, możesz zarejestrować się tutaj Rejestracja bez zobowiązań. Proszę wziąć to pod uwagę przy komentowaniu Regulamin forum.
Arrowhead Game Studios wypuściło obligacje wojenne premium „Polar Patriots”. Piekielni nurkowie 2 Zaplanowano na 9 maja. Dodatkowe informacje możemy przeczytać w powiązanej notatce prasowej:
Nowe obligacje wojenne premium „Polarni Patrioci” wprowadzają nowy sprzęt i niszczycielską broń, aby zantagonizować wrogów demokracji.
„Obligacje wojenne” to bezpośrednia usługa w Piekielni nurkowie 2, który zapewnia dostęp do szerokiej gamy zawartości do odblokowania. Każdy z dostępnych przedmiotów ma unikalne właściwości, które umożliwiają różne style gry w obronie krainy.
W Polar Patriots dostępny jest następujący sprzęt:
AR-61 Tenderizer, SMG-72 Pummeler i broń oczyszczająca PLAS-101.
Obecnie w Helldivers 2 (Benchmarks) można grać na komputerze PC za pośrednictwem platformy Steam bez połączonego konta PlayStation. Ale to wkrótce się skończy. Od 6 maja konto PlayStation jest obowiązkowe dla wszystkich nowych graczy, a od 4 czerwca dla wszystkich graczy Helldivers 2. Będzie to wymagane od 30 maja.
Zawsze planowano, ale technicznie nie było to możliwe
Sony Interactive Entertainment poinformowało w oświadczeniu, że do tej pory można było się z niego zrezygnować ze względu na problemy techniczne Wiadomość na steamie.
Uważajcie nurkowie,
Ze względu na problemy techniczne związane z wydaniem HELLDIVERS™ 2 tymczasowo uznaliśmy wymóg łączenia kont Steam z kontami PlayStation Network jako opcjonalny.
Według Sony łączenie kont zapewnia „Kluczową rolę w ochronie naszych graczy i utrzymywaniu wartości bezpieczeństwa gier PlayStation i PlayStation Studios„To jedyny możliwy sposób na banowanie graczy, aby banować innych.”Aby chronić przed smutkiem i przemocąJeśli ktoś uważa, że został zablokowany przez pomyłkę, ma również możliwość złożenia odwołania za pośrednictwem swojego konta.
To są terminy
Według Sony wymagania dotyczące powiązania Steam z kontem PlayStation Network będą wprowadzane falami:
6 maja: Nowi gracze muszą połączyć konto PlayStation
30 maja: Obecni gracze otrzymają powiadomienie
4 czerwca: Obecni gracze muszą połączyć konto PlayStation
Dlatego od 6 maja wszyscy nowi gracze w HELLDIVERS™ 2 na platformie Steam będą musieli połączyć swoje konto Steam z kontem PlayStation Network. Gracze grający obecnie na Steamie będą zobowiązani do rejestracji od 30 maja i będą musieli połączyć swoje konta Steam z kontami PlayStation Network do 4 czerwca. […] Zdajemy sobie sprawę, że może to zdenerwować niektórych graczy, ale takie podejście pomoże nam w dalszym budowaniu społeczności, z której wszyscy gracze mogą być dumni.
Problem dotyczy wielu graczy
To były szalone ostatnie 24 godziny na Steamie SteamDB W Helldivers 2 gra jednocześnie niemal 120 000 graczy. Konta PlayStation Network są bezpłatne i można je kupić pod adresem Witryna PlayStation Zostać stworzonym.
Sprzedaż gier komputerowych w Niemczech stale rośnie. Rok 2023 był pełen gier komputerowych i konsolowych Wolumen obrotu wynosi ponad 3,7 miliarda euro. Szczególnie dynamicznie rozwija się rynek smartfonów i tabletów: rodzice kupili przedmioty, skórki lub monety w grach w sklepach z aplikacjami za prawie trzy miliardy euro.
reklama
W przemyśle w tym kraju obowiązują te same ograniczenia w zakresie ochrony danych, co na przykład w przypadku sieci społecznościowych. Istnieją jednak również rygorystyczne przepisy chroniące młodych ludzi. Gry nie są już kupowane (tylko) w sklepach, ale głównie za pośrednictwem platform takich jak Steam, Playstation lub sklepy z aplikacjami Google i Apple. Podczas zakupu i korzystania z niego generowanych jest wiele danych.
Zgoda jest nieaktualna
W podkaście c’t o ochronie danych ekspert prawny i interesariusz wyjaśnia punkt widzenia niemieckiej branży gier: Profesor Christian Henner Hentsch Profesor Prawa autorskie i prawo mediów w Kolońskim Centrum Badań nad Prawem Mediów na Uniwersytecie TH w Kolonii, a także jako kierownik działu prawa i regulacji w Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Zabawkarskiego „Zabawka” Wszystkie wewnętrzne kwestie prawne, a także kwestie polityki prawnej.
Hentsch zapewnia wgląd w branżę i wyjaśnia, jakie strony obecnie w niej pracują, od platform, przez wydawców, po niezależne studia. Ponieważ powierzchnia reklamowa w grach jest rzadko sprzedawana, dostawcy gier z reguły nie wymagają zgody na gromadzenie danych. W tym obszarze wszystko regulują umowy kupna i użytkowania. Obejmuje to również przetwarzanie danych osobowych generowanych podczas rozgrywki.
Hinch twierdzi, że same platformy będą gromadzić dużo danych, ale będą one przekazywane wydawcom i programistom jedynie w bardzo ograniczonym zakresie. Ale oczywiście gracze są monitorowani w celu poprawy wrażeń z gry, a czasami także w celu znalezienia odpowiednich miejsc, w których ktoś może być szczególnie zainteresowany, na przykład przyspieszeniem postępu w grze poprzez dodatkowe zakupy.