Connect with us

Tech

Rewolucja komputerowa: Apple wprowadziło pierwszego Maca 40 lat temu

Published

on

Rewolucja komputerowa: Apple wprowadziło pierwszego Maca 40 lat temu

Rewolucja komputerowa
Apple wprowadziło swojego pierwszego Maca 40 lat temu

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Trudno w to uwierzyć, ale minęło 40 lat od pojawienia się pierwszego komputera Apple Macintosh. Były już wcześniej komputery i nie odniósł wielkiego sukcesu kasowego, ale nadal uważany jest za kamień milowy w historii technologii.

To był historyczny moment w Dolinie Krzemowej w Kalifornii. 24 stycznia 1984 roku na scenie Flint Center w Cupertino zaprezentowano nowy rodzaj komputera: „Witam, jestem Macintosh” – powiedział robotyczny głos. Prawdziwą sensacją nie był sztuczny dźwięk pierwszego Apple Macintosha, ale jego interfejs użytkownika.

„Apple Macintosh był rewolucją dla użytkowników” – mówi Michael Mikolajica, kurator Forum Muzeum Heinza Nixdorfa (HNF) i znawca historii komputerów osobistych. „Używanie myszy do obsługi kursora, przesuwanie okien menu, klikanie pasków menu – żaden komputer nie był wcześniej tak intuicyjny.”

„Matka wszystkich seriali”.

Apple nie wynalazł myszy ani graficznego interfejsu użytkownika. Douglasa C. Engelbarta z Instytutu Badawczego Stanforda (SRI) pod koniec lat 60. Jednak po niesamowitej demonstracji w San Francisco, która przeszła do historii jako „Matka Wszystkich Demonstracji”, jego wynalazek zniknął w szufladzie na około dziesięć lat.

Dzięki założycielowi Apple, Steve’owi Jobsowi i jego zespołowi, mysz komputerowa i jej graficzny interfejs użytkownika zostały w końcu odkryte i dostępne dla masowego odbiorcy. Tymczasem wynalazek Engelbarta został ukończony w laboratorium badawczym Xerox Park w Kalifornii. Tam mysz została podłączona do komputera Alto, za pomocą którego mogła wykonywać polecenia na komputerze, zaznaczać teksty i otwierać pliki. Jednak sprzedano tylko kilka komputerów, ponieważ kosztowały ponad 32 000 dolarów. Po uwzględnieniu inflacji wynosi to obecnie ponad 100 000 euro.

Apple kupił prawo do odwiedzenia PARC w 1979 r. w ramach transakcji giełdowej, która była korzystna dla Xerox. Jobs zabrał ze sobą cały zespół, który przesłuchiwał badaczy firmy Xerox, takich jak Adele Goldberg i Larry Tesler. Tesler był pod wrażeniem: „Po godzinie lepiej zrozumieli technologię zastosowaną w naszych demonstracjach i jej znaczenie niż jakikolwiek inny dyrektor firmy Xerox po tylu latach, jakie im pokazaliśmy”.

Po wizycie w Xerox PARC inżynierom Apple udało się połączyć graficzny interfejs użytkownika i mysz w znacznie tańszym komputerze. Reszta jest historią. To nie Xerox stworzył pierwszy komputer z myszą dla mas, lecz Apple.

Oczekiwany sukces nie nastąpił

Jednak po szybkim starcie pierwszy komputer Macintosh firmy Apple nie okazał się gigantem sprzedaży, na jaki liczyli. W wyniku sporu dotyczącego przyczyn słabej sprzedaży Jobs został zmuszony do odejścia z firmy przez ówczesnego dyrektora generalnego Apple, Johna Sculleya. W kolejnych latach Mac wraz z pierwszymi drukarkami laserowymi zapoczątkował erę DTP. W końcu było to dochodowe miejsce. Jednak komputer Mac nadal pozostawał w tyle pod względem udziału w rynku. Scully został zwolniony w październiku 1993 r. i zastąpiony przez Niemca Michaela Spindlera.

Sytuacja Apple pogorszyła się dramatycznie po wypuszczeniu przez Microsoft w sierpniu 1995 roku systemu Windows 95, który w dużej mierze opierał się na interfejsie Mac. W połączeniu z tanim sprzętem od producentów komputerów, takich jak Compaq i Dell, system Windows zwyciężył. Sprzedaż komputerów Macintosh zaczęła spadać, a Spindler nie mógł znaleźć sposobu na uratowanie komputera Mac. W lutym 1996 roku „Diesel” został zastąpiony przez eksperta ds. restrukturyzacji Gila Amelio.

Ratunek: Powrót Steve'a Jobsa

Największym wkładem Amelio w ratowanie Apple był powrót do Steve’a Jobsa. Współzałożyciel Apple, zwolniony w 1985 roku, wykorzystał ten czas na opracowanie komputerów nowej generacji w swojej nowej firmie NeXT. Branża sprzętu była powolna, ale oprogramowanie okazało się perełką. W lutym 1997 r. Apple nabył NeXT za 429 milionów dolarów — z czego większość przeznaczona była na system operacyjny — i ponownie zatrudnił Jobsa jako konsultanta. Siedem miesięcy później Steve Jobs powrócił na stanowisko dyrektora generalnego firmy jako dyrektor generalny.

Jobs musiał się teraz spieszyć, aby uniknąć bankructwa Apple. Najpierw zdobył pożyczkę w wysokości 150 milionów dolarów od Microsoftu i zawarł rozejm ze swoim arcywrogiem. Dzięki pieniądzom Microsoftu i pomysłom brytyjskiego projektanta Jony'ego Ive'a Apple mógł teraz rozpocząć nowy etap prac nad komputerem Mac. „Wraz z wprowadzeniem na rynek iMaca w 1998 r. Apple powrócił na ścieżkę sukcesu” – mówi Mikołaj, kurator HNF. „Po raz kolejny Apple zaskoczył świat komputerów nowo zaprojektowanym produktem. iMac odniósł komercyjny sukces, dostępny w różnych kolorach i jako komputer typu all-in-one”.

Wiele zmieniło się także za kulisami. Pod przywództwem Sculleya Apple często gromadził w magazynach nienadające się do sprzedaży modele komputerów Mac, podczas gdy inne modele były wyprzedane i nie można było ich dostarczyć. W marcu 1998 roku Steve Jobs zatrudnił Tima Cooka, eksperta ds. logistyki z firmy Compaq. Cook szybko zamknął nieefektywne fabryki Apple w USA i przeniósł produkcję komputerów Mac do Azji.

Topowe i klapowe produkty firmy Apple

Do renesansu komputerów Macintosh przyczyniły się zwłaszcza modele laptopów. Wprowadzony na rynek w 2008 roku ultralekki MacBook Air odniósł ogromny sukces sprzedażowy. Ale Apple również musiało stawić czoła pewnym niepowodzeniom pod rządami Steve'a Jobsa i Tima Cooka. Ze względu na swój nietypowy design Power Mac G4 Cube znalazł miejsce w kolekcji designu Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku, jednak nie przekonał klientów Apple’a ze względu na wysoką cenę. Ogromny błąd popełnił także Apple, wydając cylindrycznego Maca Pro (2013), który ledwo dawał się rozbudowywać i przez to nie spotkał się z dużą akceptacją.

Transformacja technologiczna napędza obecnie sprzedaż komputerów Mac. W 2020 roku Apple wypuścił na rynek swoje pierwsze komputery Macintosh z nowymi wersjami MacBooka Air, Mac mini i MacBooka Pro, które nie działają już na chipach firmy Intel, ale na „Apple Silicon”. Są to systemy, które Apple pierwotnie zaprojektował dla samego iPhone'a i są szczególnie energooszczędne.

Według analityka Neila Cybarta z Upper Avalon Apple stoi teraz przed szczególnym wyzwaniem: „Niektóre nowe komputery Mac mają więcej mocy, niż 95 procent użytkowników Apple potrzebuje do swojej pracy”.

READ  Microsoft: Zespoły muszą stać się szybsze i bardziej energooszczędne
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Shadow of the Erdtree – taki jest rozmiar nowej mapy w DLC.

Published

on

Shadow of the Erdtree – taki jest rozmiar nowej mapy w DLC.
  1. w grze
  2. Wiadomości o grach

Shadow of the Earthtree to długo oczekiwany dodatek DLC Elden Ring. Jak duża będzie mapa? Menedżer Elden Ring odpowiedział na pytanie poprzez porównanie.

Tokio, Japonia – W ekskluzywnym wywiadzie dla IGN dyrektor Elden Ring, Hidetaka Miyazaki, odpowiedział na kilka pytań dotyczących nowej zawartości Elden Ring. Wielu fanów chce wiedzieć, jak duża jest mapa w Shadow of the Erdtree. Reżyser wyjaśnił tę kwestię w porównaniu do podstawowej wersji gry.

Mapa DLC Shadow of the Erdtree – Reżyser porównuje ją do Limgrave z Elden Ring

Oto rozmiar mapy DLC: Mapa Shadow of the Erdtree będzie mniej więcej tego samego rozmiaru co obszar startowy Limgrave z Elden Ring. To właśnie ujawnił w wywiadzie Hidetaka Miyazaki. Zapytany o rozmiar mapy w porównaniu z mapą Elden Ring, odpowiedział:

Trudno udzielić odpowiedzi, nie zdradzając zbyt wiele i nie zachowując się konkretnie, ale pod względem wielkości i skali jest on prawdopodobnie porównywalny z obszarem Limgrave z gry podstawowej, jeśli nie większy.

Jeśli nie grałeś w tę grę od jakiegoś czasu i nie masz pomysłu na grę, po prostu spójrz na obrazek poniżej. Obszar zaznaczony na czerwono na mapie Elden Ring to Limgrave. Jest to obszar początkowy Elden Ring i stanowi około jednej szóstej całej mapy. Oczywiście będzie też kilka lochów, które nadadzą nowej mapie większą objętość w pionie.

Dodatek Elden Ring: Porównanie map Shadow of the Erdtree © FromSoftware

DLC Shadow of the Earthtree – Nowa broń i 10 bitew z bossami

To także jest dostępne w DLC: W wywiadzie dla IGN dyrektor Elden Ring ujawnił także więcej informacji na temat dodatku. W DLC Shadow of the Erdtree pojawi się osiem nowych typów broni, a także nowy sprzęt i umiejętności. Ponadto na graczy czeka dziesięć bitew z bossami, być może dość trudnych.

READ  Pro Plus: Samsung przyspiesza karty microSD do 160 MB/s

Każdy, kto miał problemy z bossem Malenią w Elden Ring, również będzie potrzebował dużo cierpliwości w DLC. Hidetaka Miyazaki ujawnił w wywiadzie, że Chiefs są sprzymierzeni w podobny sposób z Malinyą. Na szczęście reżyser wspomniał także, że niektórzy bardzo trudni bossowie są opcjonalni. Nie musisz więc walczyć z każdym bossem, aby ukończyć historię. Są one przeznaczone dla zagorzałych fanów gry.

Jeśli nie możesz się doczekać dodatku DLC Elden Ring Shadow of the Erdtree i chcesz udowodnić swoje umiejętności gdzie indziej, powinieneś rzucić okiem na te gry: Waiting for Elden Ring DLC ​​- najlepsze alternatywy do premiery.

Continue Reading

Tech

Microsoft automatycznie aktualizuje system Windows 11 do wersji 23H2

Published

on

Microsoft automatycznie aktualizuje system Windows 11 do wersji 23H2

Zaledwie dwa tygodnie temu Microsoft rozwiązał niektóre przeszkody, które uniemożliwiały instalację aktualizacji Windows 11 23H2 w niektórych systemach. Teraz firma z Redmond idzie o krok dalej i rozpoczyna automatyczną dystrybucję aktualizacji do wszystkich kwalifikujących się systemów Windows 11.

reklama

w Programiści Microsoftu piszą notatki zdrowotne dla wersji dla systemu WindowsTa automatyczna aktualizacja ma wpływ na urządzenia z systemem Windows 11, których okres świadczenia usług jest bliski lub bliski; Oznacza to starsze wersje aktualizacji funkcji systemu Windows 11. Dystrybucja opiera się na dotychczasowych eksperymentach uczących się maszynowo (ML). Microsoft chce kontynuować szkolenie w zakresie inteligentnego modelu uczenia maszynowego, aby bezpiecznie dystrybuować nową wersję systemu Windows w wielu fazach i zapewniać bezproblemową aktualizację.

Jeśli klienci posiadają kwalifikujące się urządzenie Home lub Pro, mogą teraz dokonać aktualizacji do wersji 23H2. Można to zrobić otwierając Ustawienia, aktywując opcję „Otrzymuj najnowsze aktualizacje, gdy tylko będą dostępne”, a następnie klikając przycisk „Sprawdź dostępność aktualizacji”. Gdy aktualizacja będzie dostępna dla systemu użytkownika, wyświetli się opcja pobrania i zainstalowania.

Algorytm uczenia maszynowego wygląda podobnie do tego, co Microsoft oferuje klientom korzystającym z licencji korporacyjnych jako „Windows Autopatch”. Jest to mechanizm, który falowo rozprowadza aktualizacje systemu Windows i sprawdza, czy nie występują błędy. W razie potrzeby może odinstalować aktualizacje lub ich części – całkowicie automatycznie. Funkcja Windows Autopatch kontroluje także odroczoną dodatkową dystrybucję do większej liczby systemów bez konieczności interwencji administratora.

Microsoft udostępnił wielu użytkownikom aktualizację systemu Windows 11 23H2 w listopadzie ubiegłego roku. Aktualizacja, znana również jako „Moment 4” lub „2023 Update”, przyniosła między innymi obsługę haseł i Windows Copilot.


(twoja krew)

READ  Komputer do gier dla 165 Hz WQHD

Do strony głównej

Continue Reading

Tech

Streamer kwestionuje jakość nowej gry Ubisoftu

Published

on

Streamer kwestionuje jakość nowej gry Ubisoftu
  1. Strona główna
  2. życie
  3. Gry

Naciska

Streamer kwestionuje jakość nowej gry Ubisoftu © Twitch: Gronkh / Ubisoft (montaż)

Skull and Bones zrobiło furorę wraz ze swoją premierą. Teraz Gronkh odpowiedział także na ostatnie wypowiedzi Ubisoftu na temat gry.

HAMBURG – W niedawno wydanym klipie TIK Tok Gronkh podzielił się swoją opinią na temat niedawnych oświadczeń „Quadruple A” wydanych przez Skull & Bones i dyrektora generalnego Ubisoft Yvesa Guillemota. Dyskusja wybuchła po wypowiedzi prezesa Ubisoftu broniącego ceny gry. Guillemot stwierdził niedawno, że Skull and Bones to nie tylko gra AAA, ale także zasługuje na wyższy status jako gra AAAA.
Przeczytaj tutaj, dlaczego Gronk nie traktuje poważnie stwierdzeń na temat Czaszki i Kości.

Gronk, znany ze swoich zdecydowanych opinii i dużej rzeszy fanów, dołączył do jego transmisji na żywo Skurcz Niedawno mówiłem o remake'u Skull and Bones. Krótko przed premierą Yves Guillemot, prezes Ubisoftu, nazwał grę „Kwadrant A„Tytuł mówi wszystko. Piracka gra wieloosobowa powstawała przez 11 lat i miała budżet przekraczający 200 milionów dolarów.

READ  Radeon RX 6900 XT LC: wysokiej jakości, chłodzona wodą karta graficzna prosto od AMD
Continue Reading

Trending