Connect with us

Tech

Resident Evil Village: seria survival horrorów w obliczu kryzysu tożsamości

Published

on

Resident Evil Village: seria survival horrorów w obliczu kryzysu tożsamości

Z Resident Evil Village Kultowa seria survival horrorów firmy Capcom obchodzi w tym roku 25-lecie istnienia. W trakcie zabawy staje się jasne, co było już widoczne u przodków, czasem więcej, czasem mniej: łańcuch kastowy przeżywa kryzys tożsamości, bo w międzyczasie trudno jest w ogóle zdefiniować, co stanowi „RE”. Początek tego trendu jest zapewne wyznaczony przez wyraźny przykład obecnej branży: „RE4”.

Przed Village: Resident Evil 4 była rewolucją

Bez przesady można powiedzieć, że „Resident Evil 4” to kamień milowy w historii gier wideo, który wpłynął nie tylko na jej serię, ale także na całokształt jej gatunku. Po tym, jak Capcom opracował kilka prototypów, a następnie je porzucił, to twórca serii, Shinji Mikami, nadał projektowi jasny kierunek i dodał więcej emocji do survival horroru z dawnych czasów.

Fakt, że ta równowaga nadal działała w tamtym czasie, wynikał z dalszego tempa gry i tempa tytułu. Było więcej akcji i dynamicznego strzelania niż jego poprzednicy, ale w gruncie rzeczy była to umiarkowana rozgrywka – tylko z nowej perspektywy. W przypadku zadu, zwłaszcza „Resident Evil 6”, programiści jeszcze bardziej zaostrzyli śruby akcji. Brzmi pytanie, czy „RE” wciąż jest coraz głośniejsze. Kryzys tożsamości pojawił się wraz ze zmianami osobowości i perspektyw, postaciami z supermocarstwami i historiami, które do niczego nie doszły.

Resident Evil 4 - Nowa notatka o remake'u?

Chociaż serial coraz częściej zastępuje horror i horror horrorem i że serial ukształtował coś więcej niż rollercoaster, sukces musi w jakiś sposób udowodnić, że Capcom ma rację, w końcu „RE5” i „RE6” to najbardziej udane odgałęzienia tej serii. Seria. Dzisiejsza seria. Szczególnie na Zachodzie oba tytuły spisały się wyjątkowo dobrze, być może także dlatego, że łączyły je pewne podobieństwa z marką wojskowych strzelanek „Call of Duty”. Jednak filmowcy zdali sobie również sprawę, że nie jest już jasne, co w ogóle stanowiło „Resident Evil”.

READ  Prime Day Apple: MacBook to iPhone i Apple Watch — oferty dnia

Resident Evil 7 i Village wracają do korzeni horroru – ok

Wraz z „Resident Evil 7” serial przyniósł kolejną zmianę w trajektorii i po prostu komicznie powrócił do korzeni survival horroru. Pierwotnie zaplanowana perspektywa pierwszoosobowa została wykorzystana w pierwszej gałęzi i połączona z intensywną atmosferą, mniejszą pracą i bardzo ograniczonymi zasobami – przynajmniej na duże odległości. Jednak w ostatnim rozdziale gry znacznie wzrosła część akcji, co nie zostało wówczas dobrze przyjęte przez fanów czy prasę profesjonalną.

Był to symptom kryzysu tożsamości, przez który od lat przechodził łańcuch sekciarski, a jednocześnie protekcjonalny wobec wszystkich fanów, którym podobało się takie podejście do poprzedników, którzy liczyli na jego więcej. „Resident Evil Village”, która w różnych aspektach wyraźnie opiera się na „Resident Evil 4”, teraz również stawia kontroler ruchu na szczyt. Na początku dobrze rozmieszczonymi dawkami, które oddają „poczucie horroru” w „RE4” i „RE5”, ale w ostatniej trzeciej twórcy przesadzają do tego stopnia, że ​​wspomnienia z „Call of Duty” i „RE6” są obudzić.

Dodatkowo gra pokazuje również w całości, że na końcu nie wiesz, kim naprawdę chcesz być. Cichy wstęp, po którym następuje paragraf akcji, jak początkowo w „RE4”, by później rozprzestrzenić się w psychologicznym horrorze przypominającym urzekającą atmosferę „Silent Hills”, którą później rozdziera nudne dialogi i słaba równowaga gry. Resident Evil Village wygląda jak układanka, której części nie pasują do siebie idealnie, ale są mocno ściśnięte.

Dlatego wielu fanów wciąż zastanawia się, co jest takiego specjalnego w Resident Evil. Podobnie jak w przypadku innych znanych marek, takich jak „Gwiezdne Wojny”, na to pytanie nie ma już poprawnej odpowiedzi. Powinieneś także docenić Capcom za jej gotowość do podjęcia ryzyka związanego z serią, pokierowania nią w nowych kierunkach i spełnienia oczekiwań fanów, aby zachować świeżość „RE”. Jednak osiągnięto punkt, w którym Capcom musi zdecydować, jaka seria powinna być w przyszłości.

READ  Pisanie wiadomości WhatsApp za pomocą Telegramu? | C 3003

na ten temat: Resident Evil Village: Capcom o trudnościach w rozwoju

Nach Village: Quo vadis, Resident Evil?

Jak pokazał sukces serii w ostatnich latach, z pewnością istnieje rynek dla różnych kierunków franczyzy: są fani, którzy kochają szybki, zorientowany na akcję „terror” „RE5” / „RE6” lub nawet teraz znajdujący „Resident Evil Village”. W tym samym czasie tam i tamto Pojawiły się nowe wydania Od „Resident Evil 2” i „Resident Evil 3”, a także wielu fanów, którzy kochają bardziej klasyczny survival horror i chcą, aby seria znów poszła dalej w tym kierunku.

Z czysto finansowego punktu widzenia zrozumiałe jest, dlaczego serial od lat przyciąga miłośników scen akcji. Horrory należą do gatunku niszowego i niewielu aktorom udaje się osiągnąć naprawdę duży sukces komercyjny. Biorąc pod uwagę obecne koszty rozwoju dużych produkcji AAA, idealne dostosowanie się do survival horroru to luksus, na który nie stać już nawet przodka gatunku. Dlatego jest mało prawdopodobne, aby główne części serii „Resident Evil” całkowicie odbiegały od elementów akcji, tak jak w dającej się przewidzieć przyszłości końcówce „Wioski”.

Jedną z możliwości jest dążenie do znacznie lepszej równowagi między survival horrorem a akcją w kluczowych częściach, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Jednocześnie Capcom mógłby pójść dalej w kierunku horroru lub, alternatywnie, pracować nad rozszerzeniem franczyzy na spółki zależne, takie jak ta, którą mieliśmy w ostatnich latach z „Revelations”, które wymagają nieco mniej budżet. Nie ma wątpliwości, że Resident Evil będzie z nami przez długi czas, ale nadszedł czas, aby Capcom wreszcie przezwyciężył kryzys tożsamości franczyzy i wyartykułował, czym naprawdę chce być marka w przyszłości.

Teraz twoja kolej: na co liczysz w nadchodzących grach Resident Evil?


Więcej wiadomości też Resident Evil Village.

READ  iOS 17, tvOS 17, watchOS 10, iPadOS 17 i macOS Sonoma: Opublikowano wersje kandydujące do wydania

Zwykle linki do Amazon, Media Markt, Saturn i niektórych innych sprzedawców detalicznych są linkami stowarzyszonymi. Dokonując zakupu, otrzymujemy niewielką prowizję, którą możemy wykorzystać do sfinansowania strony, z której można korzystać bezpłatnie. Nie masz żadnych wad.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

„Starliner”: problemy z kapsułą Boeinga – astronauci muszą pozostać na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej

Published

on

„Starliner”: problemy z kapsułą Boeinga – astronauci muszą pozostać na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej

Dwóch astronautów NASA miało pozostać na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej przez około tydzień. Jednak problemy z kapsułą kosmiczną wyprodukowaną przez Boeinga opóźniły ich powrót. Obecnie przebywają w kosmosie od około dwóch miesięcy.

W związku z problemami z nową kapsułą kosmiczną producenta Boeing, dwóch astronautów musi pozostać na ISS przez dłuższy czas. Dokładna data, kiedy Butch Wilmore i Sonny Williams będą mogli wrócić na Ziemię, pozostaje niejasna, powiedział w czwartek Steve Stich z NASA. Najpierw inżynierowie będą musieli rozwiązać problemy z kapsułą Boeinga.

Po pierwsze należy przeprowadzić więcej testów, aby zidentyfikować problemy z silnikiem i wycieki helu, wyjaśnił Stitch. Testy te będą prowadzone w dużej mierze na Ziemi przy użyciu identycznych silników. – Wrócimy do domu, kiedy będziemy gotowi.

Możliwe jest również, że astronautka Williams i jej kolega Wilmore pozostaną na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej przez cały sierpień, powiedział Stitch. Plan jest nadal taki, aby sprowadzić je na Ziemię za pomocą Starlinera, ale istnieją również alternatywne opcje. „Załoga to wszystko rozumie, chłonie wszystkie informacje i wydaje się, że jest w dobrym nastroju” – powiedział Mark Nappi z Boeing Aerospace, który opracował i zbudował Starliner dla NASA.

Podatna na błędy alternatywa dla statku kosmicznego Muska

„Starliner” to statek kosmiczny częściowo wielokrotnego użytku, składający się z kapsuły o wysokości około trzech metrów dla załogi i modułu serwisowego, który w odróżnieniu od „Crew Dragon” firmy SpaceX Elona Muska nie ląduje na wodzie, a na lądzie.

Statek kosmiczny został po raz pierwszy wystrzelony w załogowy lot testowy na początku czerwca z portu kosmicznego Cape Canaveral w amerykańskim stanie Floryda, po latach opóźnień. Lot testowy był wcześniej kilkakrotnie przekładany z powodu różnych problemów technicznych ze statkiem kosmicznym i rakietą – a pogrążony w kryzysie statek kosmiczny był w stanie zadokować dopiero przy drugiej próbie w miejscu załogowym na wysokości około 400 kilometrów nad Ziemią po problemy. Z silnikami.

READ  Plotka: następną grą NetherRealm będzie Mortal Kombat 12, a nie Injustice 3

W maju 2022 roku Starliner po raz pierwszy wykonał udany bezzałogowy lot na Międzynarodową Stację Kosmiczną i spędził tam cztery dni. Będzie w przyszłości wykorzystywana jako alternatywa dla kapsuły kosmicznej „Crew Dragon” do transportu astronautów na Międzynarodową Stację Kosmiczną.

dpa/ap/praca

Continue Reading

Tech

Linux Mint 22 „Wilma” aktualizuje infrastrukturę

Published

on

Linux Mint 22 „Wilma” aktualizuje infrastrukturę

Popularna Linux Mint została wydana w nowej wersji 22, której zespół programistów chce dostarczać aktualizacje jako wydanie długoterminowe do 2029 roku. Długoterminowe wsparcie zapewnia głównie Ubuntu 24.04 LTS, który stanowi podstawę dla Mint. Dzięki najnowszemu jądru Linuksa 6.8 Linux Mint 22 obsługuje bardziej nowoczesne komponenty sprzętowe niż poprzednia wersja. Jednak Linux Mint nie pozostanie z tym jądrem aż do 2029 r.: przyszłe mniejsze wydania będą korzystać z pakietu Ubuntu Hardware Enablement (HWE), dzięki czemu będą korzystać między innymi z nieco nowszego jądra Linuksa.

reklama

Obecnie ukazują się tłumaczenia na powszechnie używane języki europejskie, takie jak niemiecki, francuski, hiszpański i włoski. Jeśli podczas instalacji nie zostanie uwzględniony wymagany język, Linux Mint automatycznie pobierze odpowiedni pakiet z Internetu. Po instalacji Linux Mint usuwa wszystkie istniejące, ale niepotrzebne pakiety językowe.

W tle Pipewire zastępuje teraz poprzedni serwer audio PulseAudio. Plymouth, odpowiedzialny za animację rozruchu i wspaniały ekran logowania, oferuje lepszą obsługę wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości (HiDPI).

Menedżer aplikacji w Linux Mint 22 promuje wybrane programy w małym pokazie slajdów u góry.

(Zdjęcie: zrzut ekranu)

Zespół Linux Mint włożył także pracę w zarządzanie aplikacjami. Na ekranie wygląda znacznie szybciej i działa pod maską dzięki ulepszonej wielowątkowości. Ponadto Menedżer aplikacji zezwala tylko na zweryfikowane aplikacje Flathub. Strony informacyjne odpowiednich programów Flatpak ujawniają również odpowiedzialnego administratora.

Środki te mają na celu ochronę użytkowników przed instalacją złośliwego oprogramowania. Dyskusyjne jest, czy faktycznie zwiększa to bezpieczeństwo, ponieważ zespół Flathub sprawdza wszystkie zgłoszenia, a prawie wszystkie aplikacje Flatpak są zbudowane na infrastrukturze Flathub. Jeśli nadal chcesz importować nieokreślone pakiety Flatpak, musisz wyraźnie zezwolić na to w poprawionych ustawieniach zarządzania aplikacjami. Niesprawdzone mieszkania są wówczas opatrzone odpowiednią notatką i nie mają żadnych ocen ani recenzji.

Programiści Linux Mint utrzymują swój własny mały zestaw przydatnych narzędzi o nazwie XApps, który również otrzymał kilka drobnych zmian. Na przykład aplikację do robienia notatek Sticky można wywołać z wiersza poleceń. Ma to przede wszystkim na celu ułatwienie przypisywania skrótów klawiaturowych. Od teraz użytkownicy mogą sami decydować, gdzie domyślnie na ekranie będą pojawiać się nowe notatki. Edytor tekstu Xed powiela wybrany tekst na żądanie i zapamiętuje nie tylko pięć plików, ale wszystkie dziesięć, które były ostatnio otwierane.

Musisz wyraźnie zezwolić na instalację niezweryfikowanego Flatpak.

(Zdjęcie: zrzut ekranu)

Podczas opracowywania Linux Mint 22 programiści musieli wymienić lub nawet usunąć niektóre komponenty i aplikacje. Na przykład zespół Linux Mint zastępuje konfigurację klienta IRC Hexchat klientem dla sieci Matrix. Jeśli wywołasz odpowiednią pozycję w menu Start, pojawi się nowa aplikacja internetowa, która z kolei automatycznie połączy użytkownika z Linux Mint Space poprzez element Matrix Client.

Canonical dostarcza coraz więcej aplikacji dla Ubuntu wyłącznie w formie pakietów Snap. Dotyczy to teraz także klienta poczty e-mail Thunderbird. Ponieważ zespół Linux Mint domyślnie dezaktywuje dostęp do Snap Store w swojej dystrybucji, teraz dołącza swój pakiet DEB do Thunderbirda. Linux Mint 22 obsługuje nowy format pakietu Debiana DEB822.

Komponent klienta Matrix z Linux Mint Space.

(Zdjęcie: zrzut ekranu)

Linux Mint 22 zapewnia także wewnętrzne środowiska graficzne Mate, Xfce i Cinnamon. Najnowszy desktop dostępny jest w wersji 6.2, która przede wszystkim naprawia część błędów i ma na celu poprawę wydajności. Bądź ostrożny z przełącznikiem obszaru roboczego: kliknięcie środkowym przyciskiem myszy na obszarze roboczym usuwa go bez komentarza, nawet jeśli nadal są w nim otwarte okna.

Sam Cynamon jest zbudowany na GTK3 i Gnome. Jednak w wersji 46 Gnome zarządzanie kontami online i biblioteka Libgoa zostały przeniesione do GTK4. W rezultacie w Cinnamon brakuje odpowiednich funkcji do przechowywania kont online.

Dane dostępowe do usług chmurowych przechowywane są w osobnym programie w Linux Mint 22.

(Zdjęcie: zrzut ekranu)

Zespół Linux Mint zaproponował rozwiązanie w postaci nowej aplikacji o nazwie GNOME Online Accounts GTK. W niemieckiej Linux Mint narzędzie jest ukryte w menu Start za pozycją „Konta internetowe”. To rozdzielenie na oddzielną aplikację umożliwia również zarządzanie kontami online w wariantach Linux Mint z komputerami stacjonarnymi Mate i Xfce.

I był jeszcze jeden problem: wszystkie wersje Minta zawierają kilka aplikacji Gnome. Jednak wersje zawarte w Ubuntu 24.04 rysują okna przy użyciu biblioteki Libadwaita, która z kolei ignoruje ogólnosystemowy motyw ustawiony w Mint.

Ponieważ programistom Linux Mint zależy na spójnym wyglądzie, po prostu wprowadzają do swoich dystrybucji starsze wersje aplikacji Gnome. Szczególnie dotknięte są Baobab, Celluloid, Kalkulator GNOME, Kalendarz GNOME, File Roller, Simple Scan, Monitor System i Zenity. Trzeba było całkowicie porzucić przeglądarkę czcionek GNOME.

Możesz spróbować zainstalować Linux Mint 22 poprzez Dostarczono obrazy ISO. System wymaga systemu 64-bitowego z procesorem x86 firmy AMD lub Intel. Jeśli chcesz korzystać z dystrybucji na maszynie wirtualnej pod VirtualBoxem, musisz postępować zgodnie z instrukcjami programistów zawartymi w pliku Informacje o wydaniu Oglądanie. Istnieje kilka innych znanych problemów i ważnych wskazówek, którym powinieneś przynajmniej przyjrzeć się przed instalacją Linux Mint.



(Luty)

READ  Zaskakujące odkrycie w atmosferze Wenus: niemieccy badacze znaleźli tlen
Continue Reading

Tech

Najczęstsze błędy podczas ładowania smartfona: Po co szkodzić baterii?

Published

on

Większość użytkowników smartfonów popełnia ogromny błąd podczas ładowania swoich urządzeń. Ze względu na ryzyko przegrzania można nawet uszkodzić akumulator.

Problemy z ładowaniem smartfona: Etui ładujące mogą uniemożliwić ładowanie

Kolejnym wyzwaniem jest to, że ładowanie może w ogóle nie nastąpić, jeśli wtyczka nie zostanie prawidłowo włożona do gniazdka ładowania. Gruba osłona może zablokować styk, uniemożliwiając przepływ prądu. Powoduje to, że telefon nie ładuje się przez całą noc, a następnego ranka jest pusty. Dlatego ważne jest, aby upewnić się, że wtyczka jest prawidłowo dopasowana do gniazda ładowania.

Tutaj podsumowujemy inne błędy podczas ładowania smartfona.

Pochodzenie tego wpisuEksperci ostrzegają: przestań ładować telefon, gdy znajduje się w etui„Pochodzi z Futurezone.de.

W przypadku Androida 15 Google chce pójść do przodu, aby poprawić wydajność baterii smartfonów: jedna z nowych funkcji pozwala użytkownikom ustawić limit ręcznego ładowania. Umożliwia to ustawienie poziomu naładowania akumulatora na przykład na 80 procent, co może wydłużyć jego żywotność.

Inne aktualne najpopularniejsze tematy

Continue Reading

Trending