Connect with us

Economy

Raport rynkowy: Losy DAX zadecydują w USA

Published

on

Raport rynkowy: Losy DAX zadecydują w USA


Raport rynkowy

Stan na: 12 marca 2024 r. o 11:54

Rośnie napięcie na giełdach w związku z oczekiwanymi z niecierpliwością danymi o inflacji w USA. Jeżeli inflacja cen ustabilizuje się zgodnie z oczekiwaniami, DAX powinien wystrzelić w stronę poziomu 18 000.

Drugiego dnia handlowego tygodnia inwestorzy na niemieckiej giełdzie zmienili kierunek. Po niedawnej realizacji zysków ponownie kupili akcje i pchnęli DAX w górę. Rano wzrósł do 17 817 punktów. Wiodący niemiecki indeks zbliża się obecnie do rekordowego poziomu 17 879 punktów, jaki osiągnął w ubiegłym tygodniu.

Pozytywnym wiatrem dla DAX jest także mocny SAP, który – wsparty dobrymi danymi amerykańskiego rywala Oracle – wzrósł w porze lunchu o ponad jeden procent.

„Indeks DAX nadal znajduje się w bardzo silnym trendzie wzrostowym” – potwierdza ekspert ds. technologii wykresów Christian Zoller z ING. „Od najniższego poziomu na koniec października wynoszącego 14 588 punktów, sytuacja praktycznie wzrosła”. Następnym celem jest teraz poziom 18 000 pipsów.

DAX mógłby teraz osiągnąć ten poziom bardzo szybko – pod warunkiem, że ceny konsumenckie w USA oczekiwane o 13:30 będą sprzyjać bykom DAX. Rynek oczekuje, że stopa inflacji w lutym ustabilizuje się na poziomie 3,1 proc. z poprzedniego miesiąca.

Wartość na tym poziomie lub nawet poniżej tego poziomu może dać rynkom akcji nowy impuls w górę, gdyż wzmocni oczekiwania na czerwcową zmianę stóp procentowych w USA. Niskie stopy procentowe zwiększają atrakcyjność inwestycji w akcje.

Jeśli jednak inflacja wzrośnie wbrew oczekiwaniom, nadzieje na pierwszą obniżkę stóp procentowych w czerwcu prawdopodobnie zostaną zachwiane, a rynki akcji powinny podążać w dół. Ekspert IG Christian Henke spodziewa się, że problem ten będzie miał „poważne konsekwencje dla rynków akcji”.

Rynek kontraktów terminowych Kontrakty terminowe wskazują na ostrożny optymizm na Wall Street przed ważnymi danymi o inflacji. Przyszłość wiodącego amerykańskiego indeksu Dow Jones Industrial Average zmierza obecnie w złym kierunku. Obciążone technologią i dlatego szczególnie wrażliwe na oprocentowanie kontrakty terminowe Nasdaq 100 zwyżkowały o 0,5%. Poprzedniego dnia inwestorzy na amerykańskich giełdach byli w stanie gotowości w związku z publikacją ważnych danych.

READ  Ingrida Simonet o Putinie, Ukrainie i Zachodzie

Dolar prawie się nie porusza, a jednocześnie euro również porusza się w trendzie bocznym przy 1,0928 dolara. W południe uncja złota kosztuje 2176 dolarów. Notowania żółtego metalu szlachetnego wynoszą obecnie około 20 dolarów poniżej rekordowej wartości 2195 dolarów, która została osiągnięta pod koniec tygodnia.

Ceny ropy naftowej kontynuowały początkowe wzrosty. Koszt baryłki (159 litrów) ropy Brent z Morza Północnego z dostawą w maju wyniósł 82,92 USD w handlu południowym. To wzrost o 0,9 procent w porównaniu z poprzednią nocą. Sytuacja na rynku ropy naftowej w dalszym ciągu charakteryzuje się tendencją wzrostową, aczkolwiek okresowo charakteryzującą się znacznymi wahaniami.

Akcje SAP są poszukiwane w indeksie DAX. Rywal branżowy, firma Oracle, przekroczyła prognozy zysków ekspertów dzięki rosnącemu popytowi na jej usługi w chmurze w następstwie boomu na sztuczną inteligencję. Zysk na akcję, z wyłączeniem pozycji, za trzeci kwartał finansowy wyniósł 1,41 dolara. Akcje Oracle początkowo wzrosły o prawie 10 procent w handlu po godzinach w USA.

Spółka zależna VW zajmująca się samochodami sportowymi, Porsche AG, wyznacza ostrożne cele w zakresie rentowności w świetle kilku zmian modelowych w tym roku. Kierownictwo skupione wokół prezesa Olivera Blooma oczekuje, że operacyjny zwrot ze sprzedaży wyniesie od 15 do 17 procent. Byłaby to niższa od marży, która w roku ubiegłym utrzymywała się na stabilnym poziomie 18,0 proc., a także niższa od oczekiwań analityków.

Pomimo obniżki dywidendy i malejących zysków inwestorzy kupują Wacker Chemie. Akcje indeksu MDAX chwilowo zwyżkowały o ponad dziewięć procent, odrabiając straty notowane od początku roku. Według komentarza Baader Helvia, po słabym początku roku, perspektywy były lepsze niż oczekiwano. Wacker Chemie spodziewa się, że zysk przed odsetkami, podatkami, amortyzacją (Ebitda) wyniesie w 2024 r. od 600 do 800 mln euro.

MDAX TAG Immobilien odczuła skutki zwiększonych kosztów finansowania w ubiegłym roku. Końcowym rezultatem była strata w wysokości około 411 mln euro w 2023 r. Rok temu osiągnięto solidny zysk w wysokości 117 mln euro. W porze lunchu akcje TAG były największymi stratami na indeksie MDAX, tracąc ponad trzy procent.

READ  Fabryka Bosch w Dreźnie: oto, co nowy kierownik budowy mówi o swojej pracy

Producent środków smarnych Fuchs chce kontynuować wzrost po zeszłorocznym wzroście, ale jego cele są odbiegające od oczekiwań rynku. Oczekuje się, że w 2024 roku sprzedaż wzrośnie do 3,6 miliarda euro. Prezes firmy szacuje zysk operacyjny przed odsetkami i podatkami na około 430 milionów euro. Analitycy oczekiwali więcej w przypadku obu wskaźników.

Lufthansę spowalnia kolejny strajk: Rano na lotnisku we Frankfurcie odbywa się strajk personelu pokładowego zorganizowany przez związek UFO. Wszystkie loty Lufthansy na największym lotnisku w Niemczech będą strajkować do godziny 23:00. UFO wezwało personel pokładowy Lufthansy na lotnisku w Monachium do rozpoczęcia jutro strajku.

Akcje Hypoport znalazły się na szczycie SDAX ze wzrostem cen o ponad pięć procent. Przy cenie 218,60 euro w tym dniu gazeta osiągnęła najwyższy poziom od sierpnia 2022 r. Analityk Simon Keller z Hauck & Aufhäuser uważa jednak, że akcje są drogie i podtrzymuje cenę docelową na poziomie 170 euro.

Sieć perfum Douglas chce wejść na parkiet jeszcze przed Wielkanocą. Celem spółki jest osiągnięcie całkowitych wpływów z emisji do 907 mln euro. Douglas chce wyemitować maksymalnie 32,7 mln nowych akcji, a przedział cenowy ustalono na 26–30 euro za banknot. Odpowiada to kapitalizacji rynkowej na poziomie od 2,8 do 3,1 miliarda euro. Pierwszy dzień notowań na giełdzie we Frankfurcie zaplanowano na 21 marca.

Platforma noclegowa Airbnb całkowicie zabrania gospodarzom instalowania kamer bezpieczeństwa w pomieszczeniach zamkniętych. Wcześniej mogły przebywać w przestrzeniach wspólnych, takich jak pokoje dzienne czy korytarze – pod warunkiem, że zostało to zaznaczone przed dokonaniem rezerwacji i były wyraźnie widoczne. Od 30 kwietnia dozwolone będą wyłącznie kamery zewnętrzne, takie jak te w dzwonkach do drzwi.

Według doniesień prasowych amerykański producent samolotów Boeing nie przeszedł ponad jednej trzeciej testów szeroko zakrojonych testów bezpieczeństwa przeprowadzonych na Boeingu 737 MAX przez Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA). „The New York Times” doniósł, że w trakcie dochodzenia dotyczącego procesu produkcyjnego rozpoczętego po rozdarciu ściany kabiny podczas lotu rywal Airbusa nie przeszedł pomyślnie 33 z 89 testów.

READ  Te niemieckie miasta są dotknięte

Klienci Amazona będą musieli w przyszłości szybciej podejmować decyzje. Amerykańska marka skraca okres zwrotu wielu produktów z 30 do 14 dni. Amazon potwierdził to wczoraj. Nowe rozporządzenie musi wejść w życie od 25 kwietnia. Dotknięte grupy produktów to elektronika, aparaty fotograficzne, artykuły biurowe, muzyka, filmy i gry wideo.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  Ingrida Simonet o Putinie, Ukrainie i Zachodzie

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Polska: Sejmowy projekt ustawy liberalizującej...

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  8 miliardów dolarów dla Polski

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Trending