Connect with us

Tech

Mokre naczynia i tysiąc nowych – tydzień nowości fotograficznych 2023/35

Published

on

Mokre naczynia i tysiąc nowych – tydzień nowości fotograficznych 2023/35

Nadchodzi weekend IFA, a wraz z nim czas na telewizję, i jeszcze więcej telewizji. i smartfony. To właśnie one są głównymi tematami berlińskiej wystawy, a nie fotografia. Ale to w ogóle nie ma znaczenia, ponieważ rynek fotograficzny ma swoje własne wydarzenia, a nawet na targach IFA jest jedno lub dwa narzędzia, z których mogą korzystać również fotografowie.

reklama

Jednym z takich urządzeń jest projektor HDR o nazwie „Horizon Ultra” firmy Xgimi. Jest całkowicie kolorowa i nie stanowi problemu w rozłożeniu, ponieważ łączy światło laserowe z oświetleniem LED. Dzięki temu można go dopasować do ekranu bez znaczącej utraty ostrości. Każdy, kto ogląda zdjęcia lub filmy w podróży, szybko nauczy się doceniać zalety tych małych projektorów, ponieważ nie ma potrzeby układania ich idealnie płasko na ekranie. Choć Horizon, podobnie jak większość projektorów DLP, nie oferuje prawdziwej rozdzielczości 4K, to zapewnia bardzo bogate kolory, także przy Dolby Vision.

Trzeba jednak najpierw znaleźć w tym celu odpowiednie zdjęcia i w tym celu wiosną i jesienią przed dużymi galeriami zdjęć pojawiają się nowe aparaty. Kolejne modele kompaktowego pełnoklatkowego aparatu Sony Alpha były gotowe w tym tygodniu. Linia produktów rozszerza się: po poprzedniej Alpha 7C pojawiły się Alpha 7C II i Alpha 7R. W firmie Sony R zawsze oznacza „rozdzielczość”, dlatego ten model ma czujnik 61 MP, taki jak w modelu Alpha 7R V. Mark II z poprzedniego modelu 7C ma 33 MP zamiast 24 MP wcześniej.

Wszystkie szczegóły można znaleźć w szczegółowym raporcie, więc tutaj tylko nawiązanie do jego właściwości związanych z fotografowaniem i vlogowaniem – ponieważ Sony integruje go również ze swoimi większymi aparatami, a także modelami wyraźnie przeznaczonymi do tego celu, takimi jak ZV-1 II . Tendencja ta jest kontynuowana konsekwentniej niż u niemal każdego innego producenta. Nowa Alpha 7C ma składany, obrotowy ekran i pełni także funkcję kamery internetowej 4K przez USB-C. Już samo to może być decydującym czynnikiem dla rosnącej liczby producentów wideo w Internecie: kompaktowa kamera do noszenia w ruchu, używana również do transmisji na żywo.

Odpowiednio, nowo wprowadzony na rynek szerokokątny obiektyw 16-35 mm f/2.8 ma również tryb zrzutu. Wtedy przysłona nie fazuje, to znaczy nie klika, co może być denerwujące podczas fotografowania. Swoją drogą: w przeciwieństwie do ultrakompaktowych i tańszych modeli jak Nikon Z30, nowe Alfy posiadają także wizjer, który nie jest od razu widoczny z przodu, więc nadaje się także do fotografowania z ostrością przed okiem .

reklama

W przypadku dużych i ciężkich teleobiektywów fotografowie zwykle korzystają z wizjera ze względów czysto dotykowych. Wśród tych obiektywów jest jeszcze jeden, bardzo ciekawy, dostępny wcześniej tylko dla mocowania Sony E – a teraz także dla Nikona Z-mount: 35-150mm f/2.0-2.8 firmy Tamron. To kolejny dowód na ścisłą współpracę obu firm, a podatek Nikona, z którego w ostatnich latach często się wyśmiewano, jest umiarkowany. Sugerowana cena detaliczna jest tylko o 100 euro wyższa od wersji Sony, co może wynikać również z nowości i czynnika inflacyjnego. Jednak 2000 euro to już reklama, ale jest prawie zwykły profesjonalny teleobiektyw 70-200 mm. Tamron ma normalny zakres dla f/2.0 zamiast f/2.8, znowu trzeba wiedzieć czego się chce.

Dotyczy to również przypadku zainstalowania w aparacie obiektywu Lensbaby. Są to obiektywy demonstracyjne dla tych, którzy lubią eksperymentować. Oznacza to, że efekty takie jak obrotowy bokeh można tworzyć bezpośrednio w aparacie, a nie dopiero później na komputerze. Zaprezentowanie pomysłu na stronie i zabawa z projektem obrazu jest wciąż znacznie szybsza niż żmudna obróbka końcowa. Praca z wieloma płaszczyznami ostrości, które można przesuwać jedna pod drugą, jest również znacznie łatwiejsza dzięki prostemu obrotowi obiektywu niż przy użyciu wielu kliknięć.

Dotyk i kreatywność własnych rąk w dużej mierze decydują o atrakcyjności fotografii, nawet z zaawansowanym technologicznie blokiem w dłoni. A jeśli zbudujesz aparat samodzielnie, stanie się to rzemiosłem, jak niedawno zrobił to nasz autor Markus Hofstadter. Świetnie sprawdza się w przypadku aparatów wielkoformatowych, które można samemu zbudować korzystając z kilku euroboxów i starego wizjera z pchlego targu. 13 października w Ars Electronica Center w Linz w Austrii Hofstätter pokaże, co jeszcze Hofstätter robi za pomocą dużych aparatów, aby robić duże zdjęcia.

Potem jest wykład.Wykład o kosmosie„, która nie ma nic wspólnego z astrofotografią. „Deep Space” to nawet nazwa nowej demonstracji muzeum, która opiera się na projektorze laserowym 8K. Obrazy Hofstadtera o wymiarach 16 na 9 metrów mają tak wysoką rozdzielczość, że je produkuje w niemal namacalny sposób, wykorzystując proces mokrej płyty, który łączy 170-letnią technologię z projekcją laserową. Z festiwalu Ars Electronicaktóre faktycznie odbędzie się w dniach 6-10 września, ale jako osobne wydarzenie.

Nasza rekomendacja na weekendową lekturę leży w środku historii. Chodzi o nieistniejącą już markę Minolta. W 2005 roku Sony zakupiło resztki, które stanowiły podstawę sukcesu aparatów Alpha. Mniej znane jest dziś to, że Minolta opracowała wiele przełomowych innowacji, takich jak pierwszy aparat z funkcją automatycznego ustawiania ostrości i zmotoryzowany przenośnik folii. Tak było w przypadku Maxxum 7000, wypuszczonego na rynek w 1985 roku. Już w 1958 roku, na przykład na długo przed Leicą, Minolta pomogła ukształtować konstrukcję swojej lustrzanki jednoobiektywowej pryzmat pięciokątny. Potem przyszedł czas na SR-2, który także znalazł się na okładce tego felietonu.

To był zaledwie rok od pojawienia się pierwszego projektu tego typu od Pentaxa. Minolta zmieniła jednak projekt i teraz ma srebrny pasek na czarnym korpusie. Niezliczone Canony, Nikony i Leiki wyglądały potem podobnie stylowo. W latach sześćdziesiątych i osiemdziesiątych aparat Minolta był często wybierany przez początkujących profesjonalistów i amatorów, a także przez pozostałe główne marki. Jak to się dzieje, wyjaśniono kolegom z Petapixel za pomocą wielu informacji i zdjęć Napisane naprawdę warto przeczytać.


(cbr)

na stronę główną

READ  Kupowanie PS5 przez PlayStation Direct: Serwery znów działają, trwa „sprzedaż fabryczna” (aktualizacja)
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Helldivers 2: Konto PlayStation wkrótce będzie obowiązkowe na platformie Steam

Published

on

Helldivers 2: Konto PlayStation wkrótce będzie obowiązkowe na platformie Steam
Zdjęcie: Studio gier Arrowhead

Obecnie w Helldivers 2 (Benchmarks) można grać na komputerze PC za pośrednictwem platformy Steam bez połączonego konta PlayStation. Ale to wkrótce się skończy. Od 6 maja konto PlayStation jest obowiązkowe dla wszystkich nowych graczy, a od 4 czerwca dla wszystkich graczy Helldivers 2. Będzie to wymagane od 30 maja.

Zawsze planowano, ale technicznie nie było to możliwe

Sony Interactive Entertainment poinformowało w oświadczeniu, że do tej pory można było się z niego zrezygnować ze względu na problemy techniczne Wiadomość na steamie.

Uważajcie nurkowie,

Ze względu na problemy techniczne związane z wydaniem HELLDIVERS™ 2 tymczasowo uznaliśmy wymóg łączenia kont Steam z kontami PlayStation Network jako opcjonalny.

Według Sony łączenie kont zapewnia „Kluczową rolę w ochronie naszych graczy i utrzymywaniu wartości bezpieczeństwa gier PlayStation i PlayStation Studios„To jedyny możliwy sposób na banowanie graczy, aby banować innych.”Aby chronić przed smutkiem i przemocąJeśli ktoś uważa, że ​​został zablokowany przez pomyłkę, ma również możliwość złożenia odwołania za pośrednictwem swojego konta.

To są terminy

Według Sony wymagania dotyczące powiązania Steam z kontem PlayStation Network będą wprowadzane falami:

  • 6 maja: Nowi gracze muszą połączyć konto PlayStation
  • 30 maja: Obecni gracze otrzymają powiadomienie
  • 4 czerwca: Obecni gracze muszą połączyć konto PlayStation

Dlatego od 6 maja wszyscy nowi gracze w HELLDIVERS™ 2 na platformie Steam będą musieli połączyć swoje konto Steam z kontem PlayStation Network. Gracze grający obecnie na Steamie będą zobowiązani do rejestracji od 30 maja i będą musieli połączyć swoje konta Steam z kontami PlayStation Network do 4 czerwca. […] Zdajemy sobie sprawę, że może to zdenerwować niektórych graczy, ale takie podejście pomoże nam w dalszym budowaniu społeczności, z której wszyscy gracze mogą być dumni.

Problem dotyczy wielu graczy

To były szalone ostatnie 24 godziny na Steamie SteamDB W Helldivers 2 gra jednocześnie niemal 120 000 graczy. Konta PlayStation Network są bezpłatne i można je kupić pod adresem Witryna PlayStation Zostać stworzonym.

READ  Uwaga użytkownicy Androida: wprowadzenie niewielkiej zmiany może spowodować usunięcie wszystkich kontaktów

Continue Reading

Tech

Interpretacja 108: Ochrona danych w branży gier

Published

on

Interpretacja 108: Ochrona danych w branży gier

Sprzedaż gier komputerowych w Niemczech stale rośnie. Rok 2023 był pełen gier komputerowych i konsolowych Wolumen obrotu wynosi ponad 3,7 miliarda euro. Szczególnie dynamicznie rozwija się rynek smartfonów i tabletów: rodzice kupili przedmioty, skórki lub monety w grach w sklepach z aplikacjami za prawie trzy miliardy euro.

reklama

W przemyśle w tym kraju obowiązują te same ograniczenia w zakresie ochrony danych, co na przykład w przypadku sieci społecznościowych. Istnieją jednak również rygorystyczne przepisy chroniące młodych ludzi. Gry nie są już kupowane (tylko) w sklepach, ale głównie za pośrednictwem platform takich jak Steam, Playstation lub sklepy z aplikacjami Google i Apple. Podczas zakupu i korzystania z niego generowanych jest wiele danych.

Profesor Christian Henner Hentsch

O kwestii interpretacji mówi profesor Christian Henner Hensch

W podkaście c’t o ochronie danych ekspert prawny i interesariusz wyjaśnia punkt widzenia niemieckiej branży gier: Profesor Christian Henner Hentsch Profesor Prawa autorskie i prawo mediów w Kolońskim Centrum Badań nad Prawem Mediów na Uniwersytecie TH w Kolonii, a także jako kierownik działu prawa i regulacji w Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Zabawkarskiego „Zabawka” Wszystkie wewnętrzne kwestie prawne, a także kwestie polityki prawnej.

Hentsch zapewnia wgląd w branżę i wyjaśnia, jakie strony obecnie w niej pracują, od platform, przez wydawców, po niezależne studia. Ponieważ powierzchnia reklamowa w grach jest rzadko sprzedawana, dostawcy gier z reguły nie wymagają zgody na gromadzenie danych. W tym obszarze wszystko regulują umowy kupna i użytkowania. Obejmuje to również przetwarzanie danych osobowych generowanych podczas rozgrywki.

Hinch twierdzi, że same platformy będą gromadzić dużo danych, ale będą one przekazywane wydawcom i programistom jedynie w bardzo ograniczonym zakresie. Ale oczywiście gracze są monitorowani w celu poprawy wrażeń z gry, a czasami także w celu znalezienia odpowiednich miejsc, w których ktoś może być szczególnie zainteresowany, na przykład przyspieszeniem postępu w grze poprzez dodatkowe zakupy.

Odcinek 108:


Tutaj znajdziesz wszystkie poprzednie odcinki:


(Skrobia)

Do strony głównej

READ  „Gran Turismo 7”: Obowiązkowa kampania online dla jednego gracza
Continue Reading

Tech

Wygląda na to, że Apple chce przenieść te aplikacje na iOS 18

Published

on

Wygląda na to, że Apple chce przenieść te aplikacje na iOS 18

Apple pracuje nad wieloma nowymi funkcjami dla aplikacji wbudowanych w iOS. Słynna plotka o Apple gotuje. W związku z tym powinny nastąpić poważne zmiany w kilkunastu programach magazynowych – od projektu, przez funkcjonalność AI, aż po całkowite przeprojektowanie. Niektóre szczegóły już wyciekły. Obiecują, że iOS 18 będzie bardziej odpowiedni po dość umiarkowanej aktualizacji do iOS 17. Zmiany dotyczą też ekranu głównego, który ma być bardziej płynnie zaprojektowany – m.in. bezpłatne umieszczenie ikon.

reklama

W nowej aplikacji Mapy po raz pierwszy pojawią się tzw. trasy niestandardowe, za pomocą których będzie można samodzielnie zdefiniować trasę. Mapy topograficzne – na przykład do pieszych wędrówek – są również zaplanowane tak, jak w watchOS 10. Apple Music po raz pierwszy w iOS 18 powinno mieć możliwość automatycznego tworzenia list odtwarzania – przy pomocy generatywnej sztucznej inteligencji. Apple Mail może mieć nowy wygląd i funkcjonalność AI. Aplikacja SMS otrzymuje długo oczekiwane wsparcie dla standardu przesyłania wiadomości RCS. Planowany jest zintegrowany dyktafon i wyświetlanie symboli matematycznych dla notatek.

Mówią, że Apple chce całkowicie przebudować kalkulator, łącznie z funkcją daty. Wprowadzono również poważne zmiany w aplikacjach do zdjęć i fitness, ale szczegóły są nadal niejasne. Aplikacja Apple Health otrzyma nowe funkcje AI. Rozwiązanie Freeform do mapowania myśli zawiera nowe sceny ułatwiające nawigację po dokumentach. Safari po raz pierwszy otrzyma funkcje AI i obiecuje innowacje w interfejsie.

Wreszcie Apple chce także ulepszyć Pages, Numbers i Keynote za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji, a Skróty powinny umożliwiać łatwiejszą automatyzację złożonych zadań. Istnieją również doniesienia o integracji kalendarza z aplikacją Przypomnienia – Bardzo logiczny krok. Czas pokaże, czy Memories wymrze jako samodzielna aplikacja w dłuższej perspektywie.

READ  Kupowanie PS5 przez PlayStation Direct: Serwery znów działają, trwa „sprzedaż fabryczna” (aktualizacja)

iOS 18 zadebiutuje na WWDC w czerwcu. Jest i pozostaje flagowym systemem operacyjnym Apple. Nowa funkcjonalność sztucznej inteligencji prawdopodobnie trafi do systemu MacOS i innych platform Apple.



(licencjat)

Do strony głównej

Continue Reading

Trending