Kolonia (ots)
- Adrien Fourmaux / Alexandre Coria będą starali się wykorzystać swoją piątą najlepszą pozycję startową w rankingach Mistrzostw Świata w siódmej rundzie Mistrzostw Świata.
- Z kolejnym Fordem Puma Hybrid Rally1 o mocy 368 kW (500 KM) Grégoire Munster / Louis Louka dąży do zdobycia czołowej pozycji.
- Nowi członkowie zespołu Martins Sesks / Renars Francis pomagają wprowadzić wariant Forda Puma Rallye1 bez technologii hybrydowej do jego przewagi konkurencyjnej.
Podobnie jak wszyscy uczestnicy Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC), M-Sport Ford z niecierpliwością czeka na nadchodzący Rajd Polski. Ostatni raz do kalendarza WRC dodano go w sezonie 2017. Siódma runda Pucharu Świata, która odbędzie się w dniach 27–30 czerwca 2024 r., będzie obejmować szybkie odcinki specjalne i płynne zakręty na bezlitosnych szutrowych drogach. W Polsce M-Sport Ford ponownie użyje Forda Puma Hybrid Rally1 o mocy 368 kW (500 KM) dla Adriena Fourmaux/Alexandre Corii i Grégoire’a Munstera/Louisa Louki. Obecni są także Martins Sesks i Renars Francis. Obaj Łotysze jadą niehybrydową wersją Pumy Rallye1 na jej debiut w zawodach.
Rajd Polski rozpocznie się w najbliższy czwartkowy wieczór uroczystym startem w miejscowości Mikołajki, położonej w środku Pojezierza Mazurskiego na północy kraju. Pierwsza runda odbędzie się na Odcinku Super Specjalnym w Mikołajkach Arenie, gdzie rywalizują ze sobą dwa zespoły pojazdów. W piątek w ciągu dnia będzie dostępna tylko jedna oficjalna strefa wymiany opon. Szersze prace serwisowe na pojazdach będą ponownie dozwolone dopiero w godzinach wieczornych na miejscu docelowym etapu. Kierowcy powinni zatem szczególnie uważać na sprzęt roboczy znajdujący się na stanowiskach specjalnych (WP). Po kolejnym etapie Rajd Polski zakończy się w niedzielne popołudnie na Mikołajkach Power Stage.
Nowicjusz Martins Ceskes ma duże doświadczenie na polskich stokach: Łotysz brał udział w trzech ostatnich edycjach Rajdu Polski w ramach Rajdowych Mistrzostw Europy FIA (ERC). W ubiegłym roku zwyciężył w imprezie na Mazurach i wywalczył awans za kierownicą samochodu Rally1. Sesks przechodzi do historii na rundzie Mistrzostw Świata Polski: po raz pierwszy na start wprowadza pojazd Rally1 bez elementów hybrydowych. Zamiast tego, mając system hybrydowy lżejszy o 100 kilogramów, 24-latek chce zapoznać się z Fordem Pumą Rally1, zanim za kilka tygodni weźmie udział w znacznie mocniejszej wersji hybrydowej podczas swojego domowego rajdu na Łotwie.
Gregoire Munster po raz pierwszy od 2021 roku wraca do Rajdu Polski. Dwukrotnie startował na torze ERC, zanim awansował do kategorii WRC2. Nowo zmotywowany Belg będzie chciał zdobyć więcej punktów w rankingach Mistrzostw Świata i zdobyć więcej doświadczenia na szybkich torach szutrowych: wcześniej osiągnął swój najlepszy wynik w karierze na poziomie Mistrzostw Świata, zajmując piąte miejsce na Sardynii.
Adrien Fourmaux po raz pierwszy prowadzi rajd na polskiej ziemi. Ma nadzieję, że pomoże mu doświadczenie zdobyte na stanowiskach specjalizacyjnych w Finlandii i Estonii. Francuz zajmujący obecnie piąte miejsce w klasyfikacji kierowców Mistrzostw Świata ma korzystną pozycję startową, którą zamierza wykorzystać do dotarcia do kierowców stojących przed nim. Po mocnej pierwszej połowie sezonu 2024 Fourmaux będzie chciał wykorzystać nadchodzące rajdy szutrowe, aby jeszcze bardziej wzmocnić swoją dobrą pozycję startową w klasyfikacji Mistrzostw Świata.
Szef zespołu M-Sport Richard Millener kocha Rajd Polski z kilku powodów. „Jestem bardzo szczęśliwy, że wróciłem do kalendarza Pucharu Świata. Jeździmy w pięknej części kraju i spotykamy entuzjastycznych fanów, którzy rozprzestrzeniają cudowną atmosferę. Rajd ze względu na dużą prędkość oferuje wiele zapierających dech w piersiach obrazów. same trasy zapewniają: „To w pewnym sensie nowy teren dla naszych kierowców, więc mamy wszystko. Pokonujemy go krok po kroku. Robiliśmy to przez cały sezon i chcemy tutaj osiągać dobre wyniki.
Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (F/F, Ford Puma Hybrid Rally1, numer startowy 16); Klasyfikacja Mistrzostw Świata: 5. Rajd Polski Start: 0.
„Mój pierwszy start w Polsce oznacza dla nas początek serii trzech rajdów szutrowych z rzędu z bardzo szybkimi odcinkami specjalnymi. Dlatego chcę wykorzystać ten wyścig przede wszystkim do poprawy na tej nawierzchni i przygotowania się do dwóch kolejnych. . ” , głosi swoje hasło Adrien Fourmaux. „Nasz plan jest taki, aby zapomnieć o wydarzeniach na Sardynii i osiągnąć z nami dobry wynik. Kontynuując pracę z zespołem, możemy podnieść nasze oczekiwania nieco wyżej i wkrótce wrócimy na podium. Oczywiście, że to zrobimy dać z siebie wszystko. „Wiem o Rajdzie Polski tylko tyle, że tory są bardzo szybkie i piaszczyste, więc jest jeszcze wiele do nauczenia się” – twierdzi 29-letni Francuz.
Grégoire Munster / Louis Louka (B/B, Ford Puma Hybrid Rally1, numer startowy 13); Klasyfikacja Mistrzostw Świata: 10. Rajd Polski Start: 0.
Grégoire Munster nie może się doczekać serii trzech szybkich przejazdów po szutrze z rzędu. „Nasz test w Estonii w zeszłym tygodniu wypadł naprawdę dobrze. Niesamowitym uczuciem jest latać Pumą z taką prędkością na szutrze. Nigdy lepiej nie poznasz samochodu. Bardzo się cieszę, że mogę tego doświadczyć na zawodach” – zachwyca się 25-latek roczny. Belgijski. „Polski rajd jest również bardzo ważny, ponieważ stworzona tam konstrukcja będzie bazą dla dwóch kolejnych rajdów Mistrzostw Świata. W porównaniu z testem nawierzchnia w Polsce będzie nieco bardziej miękka, napotkamy też mocne nierówności. . „Zobaczmy, jak to jest? Ponieważ rajdy to dla większości naszych przeciwników nowy teren, zaczynamy z tą samą znajomością toru – ekscytujące będzie zobaczyć, jak sobie poradzimy z tej perspektywy. ”
Martins Sesks / Francis Renars (LV/LV, Ford Puma Hybrid Rally1, numer startowy 22); Klasyfikacja Mistrzostw Świata: 0. Rajd Polski Start: 0.
„Myślę, że wspaniale jest znów jeździć w Polsce: przeżyliśmy tu wspaniałe chwile, zwłaszcza moje zwycięstwo w zeszłorocznej rundzie Mistrzostw Europy” – wyjaśnia Martins Cesks, debiutant Łotewskiego Rajdu 1. „W tym roku, gdy po raz pierwszy startujemy w pojeździe pierwszej klasy, stajemy przed zupełnie innym zadaniem” – przyznaje 24-latek. „Zeszłotygodniowe testy były niesamowitym przeżyciem, zupełnie innym od wszystkiego, czego doświadczyłem wcześniej. Samochód jest bardzo zwinny i szybki w zakrętach – jest wyjątkowy. Każdy, kto wcześniej nie jeździł tym samochodem, nie może sobie wyobrazić, jak się do niego przyzwyczaić. Wysokie prędkości będą wyzwaniem, ale jesteśmy hybrydami. Zdecydowaliśmy się zrobić to bez systemu, aby przyzwyczaić się do aerodynamiki samochodu, poznać zespół i pojechać na Łotwę i uczyć się jak najwięcej.”
Ford Works GmbH
Ford-Werk GmbH to niemiecki producent samochodów i dostawca rozwiązań mobilnych z siedzibą w Kolonii. Firma zatrudnia blisko 16 500 osób w Kolonii, Charlevoix i Akwizgranie. Od założenia firmy w 1925 roku fabryki Forda wyprodukowały ponad 47 milionów pojazdów. Więcej informacji prasowych można znaleźć tutaj http://www.media.ford.com.
Kontakt prasowy:
Oto Behrendt
Ford Works GmbH
Kontakt produktowy Ford Niemcy
+49 (0) 221 / 90 175 18
[email protected]
Oryginalna treść: przesłane przez Ford-Werke GmbH, aktualności aktualne