Connect with us

entertainment

„Maska” – krytyczny polski film o swoim kraju

Published

on

„Maska” – krytyczny polski film o swoim kraju
  1. Strona główna
  2. kultura
  3. Telewizja i kino

Po wypadku staje się dziwny. ©Grandfilm

Najbardziej prowokacyjna polska reżyserka Małgorzata Szumowska swoją surrealistyczną farsą Maska atakuje konserwatyzm religijny.

Polski konserwatyzm stał się już eksportem. Przynajmniej negatywnie, co mu służy: polskie filmy krytycznie na temat jej kraju cieszą się obecnie szczególną popularnością na festiwalach filmowych. W 2018 roku płodna artystka filmowa Małgorzata Szumowska zdobyła Nagrodę Jury Berlinale za satyryczny utwór o fanatyzmie religijnym i dumie narodowej.

46-letnia aktorka od dawna należy do najważniejszych filmowców w swoim kraju: w 2008 roku nakręciła z Julią Jentsch autobiograficzny dramat „33 sceny z życia”. Tymczasem rozwinęła ten emocjonalny realizm w kierunku mocnego wizualnie, czasem wręcz na wzór Felliniego kina satyrycznego, w którym subtelnie wyolbrzymia surrealność życia codziennego. W tym kierunku poszedł jej odważny dramat Ciało, który w 2015 roku zdobył Nagrodę Reżyserską na Berlinale.

Również w „Masce” reżyser ujawnia masowe zjawiska społeczne irracjonalne w swoim surrealizmie: z jednej strony ogromny posąg Jezusa we wsi Świbodzin, który oklaskiwano nie tylko fanatyków religijnych; Z drugiej strony przeszczep twarzy został uznany w całym kraju za pionierskie osiągnięcie medycyny.

Szumowska każe robotnikowi wpaść do wydrążonej podstawy pomnika, po czym przeszczepia się w nią twarz zmarłego. Początkowo stylizowany na bohatera, biedny człowiek wkrótce został przez młodzież nazwany „Świnią Twarzą”. Na początku filmu odbywają się zabawy z głową świni po uboju.

W tej chaotycznej sekwencji scen nie brakuje groteskowych rytuałów: na przykład orgia podczas zakupów bielizny, rasistowskie żarty podczas rodzinnej uroczystości przy wódce czy sprośne pytania księdza podczas spowiedzi. Szumowska pokazuje społeczeństwo przerażone swoim konserwatyzmem, które jednak pragnie ekstazy. Ale gdzie to znaleźć? W samych superlatywach branży budowlanej, która nie buduje już budynków z prefabrykatów, ale wizerunki Jezusa w betonie? W zachłanności cudów, które socjalizm połączył z postępem technicznym?

READ  Ramstein w Hamburgu: ostrzałki do noży, armaty i słupy ogniowe | NDR.de - Kultura

W czasach bloku wschodniego kino polskie cieszyło się niesamowitą swobodą. Nie tylko formalnie, ale także w swym często religijnym wizerunku Wojda, Kieślowski i Zanussi pozostali w dużej mierze niezakłóceni. Szumowska studiowała w słynnej szkole filmowej pod kierunkiem Wojciecha Jerzego Haasa, którego surrealistyczne arcydzieło Pismo Saragossy jest jednym z najbardziej wpływowych filmów w Polsce. Szumowska nie tylko nawiązuje do tej tradycji, ale jej najnowsze filmy sprawiają wrażenie przejawów wizualnie eksperymentalnego kina, które niegdyś charakteryzowało europejską sztukę filmową, a obecnie jest rzadko spotykane w quasi-komercyjnym kinie namiotowym. Tak naprawdę, pomimo całego swego politycznego konserwatyzmu, Polska i Węgry są obecnie najlepszymi źródłami wymagającej wizualnie sztuki filmowej.

Kamera Michela Englerta odgrywa kluczową rolę w tym, aby „maska”, mimo swojej nadmiernej wyrazistości, nigdy nie wydawała się uderzająca: poprzez celowe rozmycie produkcja odbiera klarowność współautorskiego tekstu, który często jest zbyt ostry. Czasem też można odnieść wrażenie, że mocna koncepcja wizualna koryguje coś niekompletnego. Z jednej strony wynik jest odświeżająco niekonwencjonalny, ale z drugiej strony odbiega od wzorca do naśladowania. Polskie kino lat 70. i 80. swoją siłę wizualną służyło wielkim opowieściom.

Maska. Polska 2018. Reżyseria: Małgorzata Szomovska. 91 minut

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

entertainment

Władimir Putin: Trzęsący się i noszący pieluchy: szef Kremla zdemaskowany na filmie

Published

on

Władimir Putin: Trzęsący się i noszący pieluchy: szef Kremla zdemaskowany na filmie

W zwiastunie nadchodzącego filmu Putina można zobaczyć szalone sceny. Pokazano głowę Kremla uprawiającą seks i noszącą pieluchy. Reżyser chce poznać „jedne z najbardziej intymnych momentów” z życia Putina.

W nowym filmie Władimira Putina zastępuje sztuczna inteligencja. Zdjęcie: Picture Alliance/DPA/Planet Pix za pośrednictwem ZUMA Press Wire | Gavriil Grigorov / Basen Kremla

  • Polski reżyser kręci film o życiu Władimira Putina
  • Władimira Putina zastępuje sztuczna inteligencja
  • Reżyser chce usunąć strach widzów przed Putinem
  • Wątpliwe sceny w zwiastunie: Putin w pieluchach

Od rozpoczęcia rosyjskiej wojny agresywnej przeciwko Ukrainie w lutym 2022 roku świat z coraz większą uwagą przygląda się Władimirowi Putinowi i próbuje zrozumieć, co porusza i motywuje rosyjskiego prezydenta. Pozostaje wątpliwe, czy film fabularny o jego życiu, zrealizowany przy użyciu sztucznej inteligencji, dostarczyłby wielu przydatnych informacji.

News.de jest teraz także dostępny na WhatsApp – Tutaj Wypróbuj od razu!

Wznowienie zastąpienia Władimira Putina modelem sztucznej inteligencji na potrzeby filmów

Jak wynika z zapowiedzi filmu w reżyserii polskiego reżysera Patricka Vegi, pokazane zostaną sceny przedstawiające „z bliska i osobiste” spojrzenie na Władimira Putina. Ale prawdopodobnie konieczna będzie dyskusja. Bo w filmie, którego celem jest zbadanie życia Władimira Putina, szef Kremla ukazany jest jako całkowicie szalony za sprawą zastosowania sztucznej inteligencji – i nie da się tego inaczej ująć.

  • „Zaproszenie Putina do studia w celu zrobienia 20 000 zdjęć nie wchodziło w grę, a materiały archiwalne dostępne w Internecie nie pozwoliły na stworzenie wysokiej rozdzielczości, gotowego do sfilmowania modelu deepfake” – wyjaśnia głośno reżyser Vega. komunikat prasowy.
  • „Tak więc po prawie dwóch latach prac opracowaliśmy zaawansowaną technologię opartą na sztucznej inteligencji, która pozwala nam stworzyć postać filmową bez polegania na prawdziwym modelu człowieka”.
  • Vega wyjaśnia, że ​​jego celem w filmie Putina jest „złagodzenie strachu i niepewności, które dominują w dzisiejszym świecie”.
  • „To odpowiedź na globalne poszukiwania motywów i działań jednej z najbardziej kontrowersyjnych postaci współczesnej polityki”.

Przeczytaj także:

Władimir Putin nosi pieluchy w szalonym filmie o swoim życiu

Nowy zwiastun filmuktórego premiera zaplanowana jest na 26 września 2024 r., przedstawia stworzoną przez sztuczną inteligencję postać Władimira Putina w nigdy wcześniej nie widzianych sytuacjach.

  • W jednym z fragmentów widać Władimira Putina drżącego przed łóżkiem i wyglądającego, jakby zmoczył się w pieluchę.
  • Jedna scena przedstawia Władimira Putina rzucającego ciosami karate.
  • Animowanego Władimira Putina można zobaczyć także w intymnej sytuacji z kobietą, którą rzekomo obserwuje jego żona.

Wniosek: Widzowie obiecują, że „będą mogli z bliska poznać historię wodza Kremla i zmierzyć się z najbardziej intymnymi momentami jego życia”. Nie należy jednak czekać na klasyczną filmową biografię. Zamiast tego prawdopodobnie pojawi się wiele spekulacyjnych rzeczy do zobaczenia.

On podąża News.de Już w środku Facebook, Świergot, Pinteresta I youtube? Tutaj znajdziesz gorące aktualności, aktualne filmy i bezpośredni kontakt z redakcją. root/spa/news.de

READ  Sofia Tomalla pojawia się w bikini – dane prywatne
Continue Reading

entertainment

Musical o polskim nazistowskim bojowniku ruchu oporu – Kultura i rozrywka

Published

on

Musical o polskim nazistowskim bojowniku ruchu oporu – Kultura i rozrywka

Berlin (dpa) – W zwolnionym tempie Irina zostaje pobita przez funkcjonariuszy SS pałkami i kopnięciami. Gra muzyka jazzowa. Wszystko to dzieje się na scenie, zazwyczaj w Polsce, ale teraz także w Berlinie – raz, w niedzielę (5 maja). Musical „Irena” opowiada historię polskiej bojowniczki o wolność Ireny Sendlerowej (1910-2008), która przemyciła z getta warszawskiego 2500 żydowskich dzieci.

Dzieci na fałszywych dokumentach ukrywała w rodzinach zastępczych, klasztorach i sierocińcach. Pomnik Holokaustu Yad Vashem w Jerozolimie uznał ją za Sprawiedliwą wśród Narodów Świata. Jest to hołd dla ludzi, którzy ratowali Żydów w czasach nazistowskich.

Continue Reading

entertainment

Ryan Gosling: Na premierze filmu pojawia się jako postać z kreskówki „totalny idiota” | rozrywka

Published

on

Ryan Gosling: Na premierze filmu pojawia się jako postać z kreskówki „totalny idiota” |  rozrywka

Da mussten die Fans zweimal hinschauen!

Zur L.A.-Premiere von „The Fall Guy“ kam Ryan Gosling (43) nicht als Stuntman Colt Seavers, sondern als eine andere ikonische TV-Figur. Als Beavis! Im Schlepptau hatte er – wen sonst? – Butt-Head.

Warum dieser kuriose Auftritt als Zeichentrickfigur der 90er?

Da stimmt jedes Detail: Beavis (Gosling) und Butt-Head (Mikey Day) sind große Heavy-Metal-Fans, tragen immer Bandshirts – und natürlich Helmfrisuren

Foto: Geisler-Fotopress

Schon Mitte April war Gosling neben Mikey Day (44) in der Show „Saturday Night Live“ als Beavis erschienen. Der Auftritt ging viral, die Fans waren völlig aus dem Häuschen. Der Clip wurde millionenfach auf der Videoplattform YouTube aufgerufen.

Im Sketch klärt ein Professor (gespielt von US-Comedian Kenan Thompson, 45) über die Gefahren künstlicher Intelligenz auf. Aber er kann seine Aufmerksamkeit nicht auf die Moderatorin (Heidi Gardner, 40) richten, weil ihn zwei Leute im Publikum, Jeff (Day) und Dean (Gosling), wegen ihrer frappierenden Ähnlichkeit mit den Zeichentrickfiguren der 90er total aus dem Konzept bringen.

Emily Blunt spielt in „The Fall Guy“ eine Regisseurin, die bei ihrem wichtigsten Dreh ausgerechnet auf ihren Ex trifft – den Stuntman Colt Seavers (Gosling). Der Film läuft seit dem 30. April im Kino

Emily Blunt spielt in „The Fall Guy“ eine Regisseurin, die bei ihrem wichtigsten Dreh ausgerechnet auf ihren Ex trifft – den Stuntman Colt Seavers (Gosling). Der Film läuft seit dem 30. April im Kino

Foto: Geisler-Fotopress

Ein riesiger Spaß, den Gosling jetzt auf dem roten Teppich wieder aufleben ließ. Kurz zuvor war er aber trotzdem – ganz Hollywoodstar – im mintfarbenen Anzug und mit sexy Wuschel-Frisur an der Seite von „The Fall Guy“-Kollegin Emily Blunt (41) vor die Fotografen getreten.

Die US-Zeichentrickserie „Beavis and Butt-Head“ (dt. „Vollidiot und „A****gesicht“) startete 1993 beim Musiksender MTV und wurde sofort zum globalen Hit. Die Folgen zeigen das Leben der zwei Teenager-Freunde Beavis und Butt-Head – die meistens auf dem Sofa zu Hause sitzen, sich Heavy-Metal-Videos anschauen und sich durch ihren infantilen Humor, ihre Lethargie und mangelnde Intelligenz (nicht) hervortun.

Und damit das komplette Gegenteil von Megastar Gosling sind.

Die Anti-Helden der Generation X: Teenager weltweit feierten das Loser-Leben von Beavis (r.) und Butt-Head auf dem Sender MTV

Die Anti-Helden der Generation X: Teenager weltweit feierten das Loser-Leben von Beavis (r.) und Butt-Head auf dem Sender MTV

Foto: ddp images

Continue Reading

Trending