Connect with us

Economy

Marzenie organizacji Traffic Light Alliance o 15 milionach samochodów elektrycznych zostało zniszczone

Published

on

Marzenie organizacji Traffic Light Alliance o 15 milionach samochodów elektrycznych zostało zniszczone
Marzenie organizacji Traffic Light Alliance o 15 milionach samochodów elektrycznych zostało zniszczone
Stacje ładowania na stacji kolejowej w Wolfsburgu | Zdjęcie: Christian Boxy/Bloomberg

Kiedy w tym tygodniu szef BMW Oliver Zipse stał w pierwszym rzędzie podczas przyjęcia noworocznego w lobby samochodowym VDA w Berlinie, miał wszelkie powody, aby czuć się dobrze, jeśli chodzi o samochody elektryczne:

Na scenie minister transportu Volker Wessing (FDP) z Koalicji sygnalizacji świetlnej rozmawiał z politykami i liderami biznesu o znaczeniu „otwartości technologicznej” w ograniczaniu emisji gazów cieplarnianych. Nie ma już mowy o niemal wyłącznym skupieniu się na silnikach elektrycznych do samochodów.

Vissing stwierdził, według Bloomberg News, że jednostronne skupienie polityków i producentów na samochodach zasilanych akumulatorowo naraża na ryzyko najważniejszy sektor przemysłowy w Niemczech i spodziewał się załamania popytu na samochody elektryczne w Niemczech, największym rynku samochodowym w Niemczech Europa.

Promocja samochodów elektrycznych była błędem

Dyrektor generalny BMW Oliver Zipse
Dyrektor generalny BMW Oliver Zipse | Zdjęcie: Bloomberg

Najwyższy menedżer BMW, Oliver Zipse, od lat wzywa do stworzenia elastycznych linii produkcyjnych samochodów spalinowych, hybrydowych, a nawet wodorowych. Jej strategia dywersyfikacji, zgodna ze strategią poprzedniczki, była w przeszłości krytykowana jako niewystarczająco postępowa, aby rzucić wyzwanie wiodącemu producentowi samochodów elektrycznych Tesli. Jednak jego gwiazda (czerwona linia na dolnym wykresie akcji) stopniowo maleje pod wpływem globalnej konkurencji w sektorze pojazdów elektrycznych, szczególnie ze strony zaciekłych konkurentów z Azji.

Notowania akcji BMW (EUR) vs. Tesla (USD).
Trendy cen akcji BMW (EUR) vs. Tesla (USD) w ciągu ostatnich 12 miesięcy

Dziś wydaje się, że Zipse miał właściwą wizję przyszłości: wraz ze spowolnieniem rozprzestrzeniania się samochodów elektrycznych i ponownym wzrostem popularności pojazdów hybrydowych bardziej ostrożne podejście BMW nie wydaje się już takim złym pomysłem.

Rok 2024 będzie trudny, bo sprzedaż spadnie o 14 proc

„Sytuacja w Niemczech nie wygląda dobrze, jeśli chodzi o popyt na samochody elektryczne w 2024 r.” – powiedział Bloomberg News Jan Burgard, szef firmy konsultingowej Berels. „Górna część rynku pojazdów elektrycznych jest nasycona, a w dolnej części nadal jest niewielka podaż w segmencie 25 000 euro”.

Po latach szybkiego wzrostu, napędzanego m.in. ogromnymi dotacjami rządowymi, sprzedaż pojazdów elektrycznych staje się coraz wolniejsza. Hojne zachęty rządowe w Europie dobiegają końca, a w USA korzysta z nich mniej samochodów. Choć wiele nowych modeli i opcji wynajmu wzbudziło zainteresowanie entuzjastów pojazdów elektrycznych, po kilku latach rewolucji elektrycznej nieodpowiednia infrastruktura ładowania i wysokie ceny zakupu nadal stanowią przeszkody w powszechnej akceptacji.

READ  Elon Musk zezwolił na testowanie implantów mózgowych u ludzi z życiem i wiedzą

Po roku boomu coraz więcej właścicieli samochodów elektrycznych zadaje sobie to pytanie Wartość rezydualna wokół. Trudność w obliczeniu wartości odsprzedaży jest również powodem, dla którego duzi operatorzy flot, jak np. B.C. Firmy wynajmujące samochody, niezależnie od ich zasobów samochodów elektrycznych. W ostatnim czasie światowy lider rynku wypożyczalni samochodów, amerykańska firma Hertz Corp. Tysiące Zastąpienie samochodów elektrycznych silnikami spalinowymi.

Oczekuje się, że w Niemczech sprzedaż pojazdów elektrycznych spadnie w tym roku o 14% po wycofaniu przez rząd federalny dotacji w grudniu – według VDA będzie to pierwszy spadek od 2016 roku (Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Motoryzacyjnego V.). Obserwatorzy rynku na całym świecie zrewidowali swoje prognozy w dół, ponieważ pomimo wojny cenowej zainicjowanej przez Teslę, pojazdy te są nadal znacznie tańsze od podobnych pojazdów z silnikami spalinowymi.

Według VDA sprzedaż pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami spadnie w 2024 r. o 14 procent.
Według VDA oczekuje się, że sprzedaż pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami spadnie w Niemczech w 2024 r. o 14 procent.

Wyzwanie związane z infrastrukturą ładowania i cenami energii elektrycznej

Czwartkowe wydarzenie było próbą wtłoczenia optymizmu w coraz bardziej rozczarowaną branżę. Vissing wychwalał niemieckich producentów samochodów jako pionierów sztucznej inteligencji i jazdy autonomicznej oraz pochwalił ich technologię jako „celebrowaną” za granicą. Zapytany, co rząd mógłby zrobić, aby pobudzić niemiecki rynek pojazdów elektrycznych, minister transportu miał tylko jeden pomysł: „infrastrukturę ładowania”.

Tutaj szczególnie Berlin pozostaje w tyle za planami: w październiku 2022 roku Vissing przedstawił ambitną strategię, która zakłada zainwestowanie 6,3 miliarda euro w kompleksową infrastrukturę, aby zwiększyć liczbę stacji ładowania w Niemczech do miliona do 2030 roku.

To nie następuje tak szybko, jak oczekiwano. Według Federalna Agencja Sieci W Niemczech działa jedynie około 105 000 publicznych stacji ładowania. Aby sprostać codziennym wymaganiom infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych oraz planom stowarzyszenia Traffic Light Alliance, konieczne będzie podjęcie ogromnych wysiłków finansowych i strukturalnych.

Rosnące ceny energii elektrycznej zmniejszają popyt na pojazdy elektryczne – pisze analityk Deutsche Bank.

READ  Wojna z Ukrainą: taka jest sytuacja

Tempo rozbudowy infrastruktury musi się potroić

Ustawa o rozwoju obszarów wiejskich zakłada, że ​​przy obecnym tempie rozwoju Niemcy będą musiały potroić tempo, aby osiągnąć cel na rok 2030.

Po wielu latach przechodzenia na elektromobilność kwestia ładowania i tego, kto za to płaci, pozostaje nierozwiązana. Chociaż politycy i przedstawiciele branży motoryzacyjnej byli zgodni na konferencji VDA, że ładowanie jest kluczem do ożywienia zainteresowania pojazdami elektrycznymi, nikt nie chciał powiedzieć, kto i w jaki sposób będzie finansował taką rozbudowę infrastruktury.

Samochody elektryczne są nadal zbyt drogie dla rynku masowego

Kolejnym poważnym wyzwaniem związanym z przyjęciem pojazdów elektrycznych jest cena. Traffic Light Alliance musi osiągnąć swój cel, jakim jest wprowadzenie na drogi 15 milionów samochodów elektrycznych do 2030 r., w przeciwnym razie grozi mu nieosiągnięcie celów w zakresie emisji. W listopadzie zaledwie około 1 miliona samochodów, czyli 2% całej floty pojazdów, było w pełni elektrycznych na niemieckich drogach. Bez kolejnych dotacji osiągnięcie celu na rok 2030 będzie trudne, twierdzą niektórzy analitycy Bloomberg News.

„Z obecnej perspektywy osiągnięcie tych celów wydaje mi się nierealne” – mówi Jan Burgard, konsultant ds. zrównoważonych pojazdów samochodowych z Uniwersytetu Kalifornijskiego. Kolekcja Beryli Celem rządu federalnego jest, aby do 2030 roku na niemieckich drogach jeździło 15 milionów samochodów elektrycznych.

Niemieccy producenci samochodów zaczęli już zmieniać kurs, jeśli chodzi o samochody elektryczne

Producenci samochodów już zaczynają ponownie dywersyfikować. Volkswagen AG, a zwłaszcza marka Audi, ograniczają zasięg pojazdów elektrycznych, a VW wstrzymuje się z planami sprzedaży udziałów w dziale akumulatorów. Jeśli spowolnienie popytu na pojazdy elektryczne przekształci się w długoterminowy spadek, może to zagrozić miliardom dolarów inwestycji i oznaczać, że producenci samochodów nie będą w stanie nadążać za nowymi przepisami dotyczącymi emisji.

READ  Zamkną dwa popularne sklepy internetowe: oto, co musisz wiedzieć już teraz jako klient
Volkswagen po raz kolejny skupia się w większym stopniu na dywersyfikacji typów silników, aby w perspektywie średnioterminowej przetrwać na rynku światowym.

Według badań przeprowadzonych przez Deutsche Automobil Treuhand (DAT) długa droga do pojazdów elektrycznych zachęca kierowców do dłuższego korzystania ze starych samochodów.

Tego wszystkiego może być pewien szef BMW Zipse. W zeszłym roku w wywiadzie dla gazety Handelsblatt posunął się nawet do określenia zwolenników wycofywania silników spalinowych jako „zaniedbania”, ponieważ przed samochodami elektrycznymi jest jeszcze długa droga.

„Czy sądzisz, że za dwanaście lat w każdej wiosce w regionach takich jak południowe Włochy będą stacje ładowania?”

FMW/Bloomberg

Aby czytać i pisać komentarze, kliknij tutaj

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Raport rynkowy: DAX jest na dobrej drodze do ożywienia tagesschau.de

Published

on

Raport rynkowy: DAX jest na dobrej drodze do ożywienia  tagesschau.de


Raport rynkowy

Stan na: 26 lipca 2024 r. o 18:12

Tydzień pełen wydarzeń na giełdzie zakończył się pozytywnym akcentem wzrostami cen na DAX. Tymczasem oczy inwestorów w dalszym ciągu zwrócone są w stronę Stanów Zjednoczonych, gdzie w przyszłym tygodniu spodziewane są ważne dane.

Wraz ze wzrostem na Wall Street, niemiecka giełda weszła w weekend ze wzrostami. DAX, który rano nadal znajdował się na minusie i odnotował dzienne minimum na poziomie 18 218 punktów, zamknął się na poziomie 18 417 punktów i tym samym zbliżył się do dziennego maksimum na poziomie 18 428 punktów. W ujęciu procentowym wiodący niemiecki indeks wzrósł o 0,65 proc. W ujęciu tygodniowym zysk wynosi 1,3 proc. Słaby ostatnio indeks średnich spółek MDAX wzrósł o 0,66 proc. do 25 116 pkt.

Oznacza to, że po gwałtownych wzrostach i spadkach w ciągu tygodnia handel na DAX zakończył się na plusie. „Biorąc pod uwagę, że w tym tygodniu akcje amerykańskich spółek technologicznych znacząco spadły, a czasami nawet wpadły w panikę, niemiecki indeks giełdowy wyglądał dość stabilnie” – skomentował Konstantin Oldenberger, analityk w domu maklerskim CMC Markets.

Dane o nowych lokalnych biznesach były mieszane. Dane opublikowane przez DAX BASF i Mercedesa za drugi kwartał nie napawały optymizmem. Nowe dane o inflacji w USA nie przyniosły większych niespodzianek.

Jednak inwestorzy na całym świecie patrzą na Nowy Jork, podobnie jak przez cały tydzień, zwłaszcza w sezonie raportowym dla dużych, wysoko cenionych spółek technologicznych.

Kwartalne raporty Tesli i Alphabetu, spółki-matki Google’a, które nie spełniły oczekiwań rynku, pokazały, jak szybko potrafią zmienić się nastroje społeczne i do jakiego stopnia można zakreślić koło. W rezultacie w szczególności NASDAQ załamał się dramatycznie w środku tygodnia, co spowodowało spadki na rynkach na całym świecie. Wall Street przeżyła nawet najczarniejszy dzień od 2022 roku.

Problemem nie tyle słabnący biznes technologicznych gigantów, co ich wysokie wyceny, które można uzasadnić jedynie zbyt optymistycznymi prognozami zysków. Jednak zdaniem ekspertów z Hesische Landesbank (Helaba) „założone konsensusowe szacunki zysków mogą być zawyżone i dlatego wymagają dalszej korekty”.

W przyszłym tygodniu czterech gigantów technologicznych z „Gig Seven” – Microsoft, Meta, Apple i Amazon – zaprezentuje swoje kwartalne raporty. W połączeniu z niekończącymi się spekulacjami na temat rychłej obniżki stóp procentowych przez Rezerwę Federalną USA, dane te prawdopodobnie określą przyszły kierunek rozwoju giełdy. Ponadto pod koniec przyszłego tygodnia zostaną opublikowane oficjalne lipcowe dane rządowe z amerykańskiego rynku pracy – ważny element układanki w zbiorze danych dotyczących polityki pieniężnej Fed.

READ  Wirus koronowy — Johnson and Johnson: niewłaściwa szczepionka

Pod koniec tygodnia amerykańskie giełdy odreagowały i wszystkie wzrosły. Benchmarkowy indeks Dow Jones kontynuuje swoje wzrosty i obecnie zyskuje około 1,5 proc. Indeks Nasdaq również wzrósł o 0,6 proc., a ogólnorynkowy indeks Standard & Poor’s 500 wzrósł o 0,9 proc.

Wśród poszczególnych akcji uwaga skupiona jest na Grupie 3M, której akcje w indeksie Dow Jones wzrosły o 19 procent i znajdują się na szczycie indeksu. Spółka jest bardziej pewna swoich tegorocznych zysków. 3M po raz kolejny miało dobry kwartał z dwucyfrowym wzrostem zysku na akcję i dużymi przepływami pieniężnymi, powiedział dyrektor generalny 3M William Brown. Taka sytuacja prawdopodobnie utrzyma się w drugiej połowie roku. Prognozy sprzedaży pozostały niezmienione.

Oprócz raportów kwartalnych inwestorzy po obu stronach Atlantyku przyjrzeli się także deflatorowi cen amerykańskich wydatków na konsumpcję osobistą (PCE), będącym centralnym wskaźnikiem banku centralnego dotyczącym rozwoju inflacji, a tym samym polityki pieniężnej.

W szczególności wartość pomiaru wzrosła o 2,5 procent w porównaniu z analogicznym miesiącem poprzedniego roku. Miesiąc wcześniej wskaźnik ten wynosił 2,6 proc. Spodziewano się spadku. Stopa bazowa (z wyłączeniem energii i żywności) pozostała na poziomie 2,6%. Tutaj spodziewany jest spadek do 2,5 proc.

Rynki finansowe w dużej mierze wyczekują pierwszej obniżki stóp procentowych we wrześniu. Fed pójdzie zatem za przykładem Europejskiego Banku Centralnego, który w czerwcu rozpoczął niedźwiedzią zmianę, a 12 września może za nią pójść, wykonując drugi etap łagodzenia polityki pieniężnej. Na środowym posiedzeniu nie przewiduje się żadnych poprawek.

Perspektywa zmiany stóp procentowych w USA wspiera euro, które rośnie w stosunku do dolara do 1,0858 dolara. Europejski Bank Centralny ustalił stopę referencyjną na 1,0860 (czwartek: 1,0851) dolara. Tymczasem słaby dolar wspiera cenę złota, która ostatnio wzrosła o 0,75% do 2381 dolarów. Ceny ropy naftowej wykazują obecnie tendencję spadkową, wynoszącą 2,0%.

Czwartkowe dane pokazały, że gospodarka amerykańska w drugim kwartale wzrosła bardziej niż oczekiwano. Komentując wydarzenia handlowe, ekspert ds. wymiany walut Volkmar Bauer z Commerzbanku powiedział: „Lepsze od oczekiwań dane dotyczące wzrostu gospodarczego w USA położyły kres obserwowanej do tej pory ucieczce do bezpiecznych przystani i odwróciły rozwój sytuacji”.

Dziś Bitcoin opiera się na wzrostach cen uzyskanych poprzedniego wieczoru i ponownie wzrasta powyżej 67 000 dolarów. Poprzedniego dnia cena gwałtownie spadła na początku handlu i chwilowo spadła poniżej 64 000 dolarów. Następnie rozpoczęło się znaczne ożywienie cen. Rozwój cen w ciągu tygodnia po raz kolejny pokazuje, jak podatny jest handel kryptowalutami na zmienność. Dlatego często pojawiają się ostrzeżenia o możliwości znacznych spadków cen kryptowalut.

READ  Elon Musk zezwolił na testowanie implantów mózgowych u ludzi z życiem i wiedzą

Akcje ulubionego dostawcy produktów farmaceutycznych i laboratoryjnych Sartorius kontynuowały dziś próbę odbicia i znalazły się na szczycie DAX ze wzrostem o 6,5%. W 2024 roku będzie nadal spadać o około 27%, co oznacza, że ​​zajmie ostatnie miejsce w indeksie.

Wraz ze wzrostem cen pod koniec tygodnia, akcje Göttingen również zamknęły lukę cenową, która otworzyła się tydzień temu w wyniku kolejnej obniżki celów rocznych. Rozczarowanie inwestorów nową prognozą spowodowało, że cena spadła w stronę poziomu 200 euro. Grupa nadal odczuwa niechęć klientów, którzy w czasie pandemii Corona zamawiali duże ilości, a po ustąpieniu kryzysu znaleźli się z pełnymi magazynami.

Akcje Rheinmetall były jednym z największych zwycięzców indeksu DAX: firma zbrojeniowa dostarcza do Szwajcarii amunicję moździerzową. Konfederaci zażądali nabojów moździerzowych 81 mm jako amunicji transportowej dla swoich sił zbrojnych. Zamówienie ma łączną wartość mieszczącą się w dwucyfrowym przedziale milionów euro.

Mercedes sprzedał w drugim kwartale znacznie mniej samochodów i tym samym odnotował znaczny spadek zysków. Sprzedaż spadła o sześć procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, a zysk netto o 15,9 procent, do 3,06 miliarda euro. Szczególnie słaba jest działalność w Chinach, najważniejszym rynku firmy. Akcje Mercedesa lekko spadły na DAX.

Na dnie indeksu DAX akcje BASF straciły około 2,3%, chwilami osiągając najniższy poziom od dobrych sześciu miesięcy. Spółka chemiczna odnotowała zaskakująco duży spadek sprzedaży w drugim kwartale. EBITDA operacyjna (skorygowana EBITDA) skorygowana o pozycje szczególne również była nieco poniżej oczekiwań. Analityk Warburga, Oliver Schwartz, skomentował, że liczby nie są do końca inspirujące.

Po dobrym drugim kwartale grupa farmaceutyczno-chemiczna Merck KGaA wyznaczyła sobie cele na bieżący rok. Oczekuje się, że sprzedaż netto wyniesie od 20,7 do 22,1 miliardów euro, ogłosił DAX wieczorem po zamknięciu giełdy w Darmstadt. Wcześniej Zarząd zakładał dolną granicę przedziału wynoszącą 100 mln euro mniej.

Oczekuje się, że zysk przed odsetkami, podatkami, amortyzacją (Ebitda) skorygowany o efekty specjalne wyniesie od 5,8 do 6,4 miliarda euro za rok. Jak dotąd menedżerowie z obu krańców spektrum mieli w składzie o 100 milionów euro mniej. W drugim kwartale Merck osiągnął dobrą sprzedaż na poziomie 5,3 miliarda euro. Z tej kwoty około 1,5 miliarda euro pozostało w skorygowanym zysku operacyjnym.

READ  Liddell, Aldi & Co.: Pamiętam ser! Spożycie może prowadzić do biegunki i wymiotów

W handlu poza godzinami pracy akcje Merck na platformie transakcyjnej Tradegate nieznacznie wzrosły w porównaniu z ceną zamknięcia jej flagowej działalności Xetra. Pełny raport ma zostać opublikowany 1 sierpnia.

Dziś w Wolfsburgu rozpoczęło się tradycyjne spotkanie GTI dla fanów samochodu sportowego VW Golf. Po raz pierwszy odbędzie się ono bezpośrednio w siedzibie Volkswagena. Oczekuje się, że podczas trzydniowego wydarzenia liczba odwiedzających osiągnie 35 000 osób.

Spółka zależna Volkswagena, Traton, zajmująca się pojazdami użytkowymi, w pierwszej połowie roku zarobiła więcej pomimo spadającej sprzedaży. Skorygowany wynik operacyjny poprawił się do 2,1 miliarda euro z prawie 2 miliardów euro rok temu. Rentowność wzrosła o pół punktu procentowego do 9,1%.

Thyssenkrupp pogrąża się coraz głębiej w kryzysie: akcje grupy z Essen spadły o ponad osiem procent do końca indeksu MDAX po tym, jak grupa poprzedniego wieczoru ponownie obniżyła swoje prognozy. Thyssenkrupp spodziewa się obecnie spadku sprzedaży o od sześciu do ośmiu procent w roku finansowym 2023/24 w porównaniu z rokiem poprzednim.

W świetle rosnącego europejskiego budżetu obronnego w grupie zajmującej się elektroniką obronną Hensoldt gromadzą się zamówienia. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy otrzymano zamówienia o wartości 1,36 miliarda euro (rok poprzedni: 1,07) miliarda euro, co oznacza wzrost o 27 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Zwiększyło to portfel zamówień o prawie 900 mln do rekordowej wartości 6,55 mld euro.

Od miesięcy spekulowano, że twórca ChatGPT, OpenAI, może rzucić wyzwanie Google z własną wyszukiwarką – i teraz nadszedł czas. Po pierwsze, „mała grupa użytkowników” może wypróbować usługę o nazwie SearchGPT, której celem jest dostarczanie konkretnych odpowiedzi na pytania, a nie linków.

Meta, spółka matka Facebooka, chce dołączyć do największego na świecie dostawcy okularów EssilorLuxottica. Prezes giganta francusko-włoskiego koncernu przemysłowego Francesco Milleri zapowiedział zainteresowanie tą sprawą, nie podając dalszych szczegółów. Firma jest dumna, ale w obecnej sytuacji Meta będzie musiała kupować akcje na giełdzie, mówi Melleri.

Według firmy zajmującej się cyberbezpieczeństwem Crowdstrike ponad 97 procent czujników bezpieczeństwa systemu Windows ponownie działa online po około tygodniu od globalnego naruszenia IT. W ubiegły piątek błąd aktualizacji oprogramowania sparaliżował komputery z systemem operacyjnym Microsoft na całym świecie, od banków po kliniki i linie lotnicze.

Continue Reading

Economy

Imigracja pozytywnie wpływa na rynek pracy w Polsce

Published

on

Imigracja pozytywnie wpływa na rynek pracy w Polsce

Badanie wymaga działania Unikalne wydarzenia historyczne Wróćmy do wyjaśnienia rozmieszczenia ukraińskich uchodźców w Polsce. Po II wojnie światowej większość Ukraińców zamieszkujących nowe granice Polski została przesiedlona do Związku Radzieckiego. Pozostała mniejszość – około 1Ukraińcówktóry mieszkał głównie w południowo-wschodniej Polsce – był częścią Eksploatacja Wisły (Działanie Wisły) W kwietniu 1947 r Obowiązkowy Z Ludowego Wojska Polskiego Zostali przesiedleni na terenie Polski. Oficjalnym celem tego przymusowego przeniesienia było zapobieżenie werbowaniu nowych członków do Ukraińskiej Powstańczej Armii (UPA) i stłumienie wszelkiej potencjalnej współpracy z tą ukraińską nacjonalistyczną formacją paramilitarną. Ukraińców, którzy mieszkali w południowo-wschodniej Polsce, należy „rozdzielić wśród ludności polskiej, aby nie stanowili zagrożenia”. [für die Polnische Volksrepublik] Reprezentuj w ten sposób Jak podaje historyk Eugeniusz Mysilo.
Wysiłki polskich władz zmierzające do stworzenia zjednoczonego państwa i stłumienia ukraińskiej tożsamości narodowej doprowadziły na początku lat pięćdziesiątych do wprowadzenia zakazu języka i kultury ukraińskiej. Z biegiem czasu przepisy te złagodzono, a w Polsce rozwinęły się ukraińskie instytucje i sieci. Obecność tych ośrodków przyciągnęła także współczesnych pracowników migrujących z Ukrainy. Dane historyczne wyjaśniają obecne rozmieszczenie ukraińskich uchodźców: osiedlali się oni daleko od granicy z Ukrainą i w miejscach niezamieszkanych przez Ukraińców przed II wojną światową.

READ  Elon Musk zezwolił na testowanie implantów mózgowych u ludzi z życiem i wiedzą
Continue Reading

Economy

Biznes motoryzacyjny słabnie: Tesla znów przeciwstawia się oczekiwaniom – martwią się analitycy

Published

on

Biznes motoryzacyjny słabnie: Tesla znów przeciwstawia się oczekiwaniom – martwią się analitycy

Branża samochodowa słabnie
Tesla po raz kolejny przeciwstawia się oczekiwaniom – niepokoją się analitycy

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Dawno minęły czasy, gdy klienci musieli stać w kolejkach w Tesli. Konkurencja wzrosła, a samochody pionierów pojazdów elektrycznych nie sprzedają się już same, co widać wyraźnie w bilansie.

Wojna cenowa na rynku samochodów elektrycznych odcisnęła głębokie piętno na bilansie amerykańskiego producenta samochodów elektrycznych Tesli. Firma odnotowała najniższą marżę zysku od ponad pięciu lat po zamknięciu rynku amerykańskiego. Zysk netto spadł o prawie połowę, do nieco poniżej 1,5 miliarda dolarów. Elon Musk wspomniał o chwilowym zastoju popytu na samochody elektryczne i wskazał na możliwości wzrostu, jakie oferuje branża samochodów autonomicznych. Szczegóły dotyczące automatycznej taksówki ogłoszono 10 października, dwa miesiące później niż pierwotnie planowano.

Tesli
Tesli 219,95

Wśród inwestorów rosną jednak wątpliwości. Akcje spadły o siedem procent w handlu po godzinach. „Inwestorzy Tesli prawdopodobnie potrzebują wyników bardziej niż kiedykolwiek w najnowszej historii firmy” – powiedział Thomas Montero, analityk Investing.com. „Te rzeczy muszą nastąpić szybko – zarówno w przypadku robotów humanoidalnych, jak i robo-taksówek”. Tesla od czterech kwartałów z rzędu przewyższa oczekiwania analityków, powiedział Dan Coatsworth, analityk w AJ Bell. „Tesla musi teraz szybko znaleźć lepszy sposób radzenia sobie z trudnym środowiskiem dla pojazdów elektrycznych”.

Musk: „Był nadmiernym optymistą”

Musk zapowiedział, że jego firma będzie w coraz większym stopniu skupiać się na taksówkach i sztucznej inteligencji. Ważną rolę powierzono także humanoidalnemu robotowi Optimus, który początkowo zostanie wykorzystany w produkcji. „Elon jest dobry w rzucaniu marchewek przed inwestorami, ale nowe pomysły mają zwykle dużą wizję, ale słabe wykonanie” – powiedział David Wagner, zarządzający portfelem w inwestorze Tesli, Aptus Capital Advisors.

Musk powiedział, że Tesla w ostatnim czasie poczyniła duże postępy w dziedzinie robotyki. „W przeszłości moje oczekiwania były zbyt optymistyczne” – przyznał. „Byłbym zszokowany, gdyby Tesla w przyszłym roku nie pojechała autonomicznie bez bezpiecznego kierowcy”. W odróżnieniu od Mercedesa czy BMW Tesla nie oferuje jeszcze systemu wspomagania prowadzenia pojazdu, który pozwalałby kierowcy odwrócić jego uwagę od drogi. Ale to musi się zmienić. Musk powiedział, że Tesla złoży wniosek o zatwierdzenie systemu „w pełni autonomicznego prowadzenia pojazdu” w Europie i Chinach, a zatwierdzenie prawdopodobnie nastąpi przed końcem roku.

Tańsze samochody Tesli ruszą w przyszłym roku

Ale branża samochodowa również powinna się odbić, zwłaszcza dzięki nowym modelom. Tesla spodziewała się zwiększyć produkcję w trzecim kwartale. Firma stwierdziła, że ​​realizuje swój plan oferowania tańszych samochodów od pierwszej połowy 2025 r. Jednak korzyści kosztowe będą prawdopodobnie mniejsze niż pierwotnie oczekiwano. Musk niedawno wstrzymał prace nad nowym modelem podstawowym i zamiast tego konieczne będzie zmodyfikowanie istniejących modeli. Zareagował także na spadający popyt na samochody elektryczne. W sektorze motoryzacyjnym przychody spadły w drugim kwartale o siedem procent do 19,9 miliarda dolarów, głównie z powodu mniejszej sprzedaży samochodów niż rok temu.

Większemu niedoborowi zapobiegł fakt, że inni producenci samochodów zakupili od Tesli więcej certyfikatów emisji niż w roku poprzednim. Po wyłączeniu tych certyfikatów marża zysku brutto wyniosła 14,65%, znacznie poniżej oczekiwań analityków. Poprawiła się sytuacja w dziedzinie energii, która obejmuje magazynowanie baterii w domach. Uwzględniając te usługi i dział usług, przychody nieznacznie wzrosły do ​​25,5 miliarda dolarów.

READ  Wirus koronowy — Johnson and Johnson: niewłaściwa szczepionka
Continue Reading

Trending