Connect with us

Tech

Google zachwala sztuczną inteligencję, która przegląda mnóstwo treści w ciągu kilku sekund; Dyrektor generalny oczekuje zarobków – 15 lutego 2024 r. o godzinie 16:00

Published

on

Google zachwala sztuczną inteligencję, która przegląda mnóstwo treści w ciągu kilku sekund;  Dyrektor generalny oczekuje zarobków – 15 lutego 2024 r. o godzinie 16:00

Przeczytanie Wojny i pokoju, ogromnej powieści Lwa Tołstoja, zawierającej pół miliona słów i często ponad 1000 stron, dla nowego modelu sztucznej inteligencji Google może zająć kilka minut.

Firma należąca do Alphabet zaprezentowała w czwartek Gemini 1.5, aktualizację pakietu modeli AI ogłoszoną dwa miesiące temu. Za pomocą jednego monitu użytkownik może poprosić sztuczną inteligencję Google o przeanalizowanie znacznie większej ilości treści niż dotychczas – 30 000 linii kodu, 11 godzin dźwięku i pełnej godziny wideo – twierdzi Google.

Dotyczy to Pro, średniej wielkości modelu w rodzinie. W szczególności Pro może przetwarzać milion danych, tak zwane tokeny – pięć razy więcej niż Anthropic i być może jego najbliższy konkurent pod tym względem, gdy zostanie zapytany o technologię Claude 2.1.

Reuters nie był w stanie niezależnie zweryfikować tych zarzutów.

Rosnący apetyt Google na sztuczną inteligencję w następstwie wydań wydanych przez OpenAI, twórcę ChatGPT i innych, odzwierciedla szybki wyścig zbrojeń w Dolinie Krzemowej mający na celu opracowanie najpotężniejszej – i najlepiej sprzedającej się – technologii w historii.

W wywiadzie dla Reuters dyrektor generalny Alphabet, Sundar Pichai, opisał postęp jako jeden z kilku „przełomów”, które wzmocnią wiele biznesów jego firmy. Pichai twierdzi, że podstawą przemysłu badawczego jest umożliwienie prowadzenia badań nowego rodzaju.

„Daje ludziom znacznie szerszą perspektywę, dzięki której mogą zadawać pytania o świat”.

Jednym z przykładów omawianych wewnętrznie przez Google jest to, jak reżyser może poprosić sztuczną inteligencję o ocenę nieobrobionego filmu niczym krytyk, powiedział Pichai. „To tylko jeden przypadek użycia, o którym rozmawialiśmy jako zespół, ale możliwości są nieograniczone” – powiedział.

Inny: sprawdzaj raporty finansowe wielu firm jednocześnie, powiedział Pichai. Demo prasowe pokazało, jak sztuczna inteligencja może wyodrębnić informacje z 44-minutowego filmu w około 59 sekund, a także podpowiedzi multimedialne, w których użytkownik prosi sztuczną inteligencję o odpowiedź na kombinację tekstu i obrazów.

READ  Szukasz smartfona z długim czasem pracy na baterii? To są najlepsze modele

Dzięki Gemini 1.5 Alphabet chce nie tylko zaktualizować wyszukiwarkę Google i YouTube o najnowszą technologię, ale także pozyskać klientów na swoją jednostkę chmurową. Konkurując z większym rywalem i zwolennikiem OpenAI, Microsoftem, Alphabet odnotował ostatnio odbicie wzrostu przychodów w swoim dziale.

Od czwartku Google udostępni swoją sztuczną inteligencję zawierającą 1 milion kodów ograniczonej liczbie klientów komercyjnych, natomiast każdy programista będzie mógł tworzyć rozwiązania w wersji 1.0 i wdrażać najnowszą generację, gdy tylko będzie ona dostępna.

Zapytany, kiedy te potężne, zwykle drogie modele sztucznej inteligencji staną się opłacalne dla Alphabet, Pichai powiedział: „To dochodowe rzeczy, które robimy. Poza tym z biegiem czasu będziemy bardzo skuteczni w uruchamianiu tych modeli”.

Wydajność była kolejnym ulepszeniem, na które zwrócił uwagę Google dla Gemini 1.5. Google oświadczyło, że wprowadziło mniej uciążliwą metodę gromadzenia informacji przez sztuczną inteligencję, zwaną „tasowaniem ekspertów”, zgodnie ze swoimi wcześniejszymi badaniami i niedawnym ogłoszeniem konkurencji.

Jeden z urzędników firmy porównał to podejście do wzywania naukowca, aby odpowiedział na pytanie, zamiast dzwonić do wszystkich znajomych.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Helldivers 2: Konto PlayStation wkrótce będzie obowiązkowe na platformie Steam

Published

on

Helldivers 2: Konto PlayStation wkrótce będzie obowiązkowe na platformie Steam
Zdjęcie: Studio gier Arrowhead

Obecnie w Helldivers 2 (Benchmarks) można grać na komputerze PC za pośrednictwem platformy Steam bez połączonego konta PlayStation. Ale to wkrótce się skończy. Od 6 maja konto PlayStation jest obowiązkowe dla wszystkich nowych graczy, a od 4 czerwca dla wszystkich graczy Helldivers 2. Będzie to wymagane od 30 maja.

Zawsze planowano, ale technicznie nie było to możliwe

Sony Interactive Entertainment poinformowało w oświadczeniu, że do tej pory można było się z niego zrezygnować ze względu na problemy techniczne Wiadomość na steamie.

Uważajcie nurkowie,

Ze względu na problemy techniczne związane z wydaniem HELLDIVERS™ 2 tymczasowo uznaliśmy wymóg łączenia kont Steam z kontami PlayStation Network jako opcjonalny.

Według Sony łączenie kont zapewnia „Kluczową rolę w ochronie naszych graczy i utrzymywaniu wartości bezpieczeństwa gier PlayStation i PlayStation Studios„To jedyny możliwy sposób na banowanie graczy, aby banować innych.”Aby chronić przed smutkiem i przemocąJeśli ktoś uważa, że ​​został zablokowany przez pomyłkę, ma również możliwość złożenia odwołania za pośrednictwem swojego konta.

To są terminy

Według Sony wymagania dotyczące powiązania Steam z kontem PlayStation Network będą wprowadzane falami:

  • 6 maja: Nowi gracze muszą połączyć konto PlayStation
  • 30 maja: Obecni gracze otrzymają powiadomienie
  • 4 czerwca: Obecni gracze muszą połączyć konto PlayStation

Dlatego od 6 maja wszyscy nowi gracze w HELLDIVERS™ 2 na platformie Steam będą musieli połączyć swoje konto Steam z kontem PlayStation Network. Gracze grający obecnie na Steamie będą zobowiązani do rejestracji od 30 maja i będą musieli połączyć swoje konta Steam z kontami PlayStation Network do 4 czerwca. […] Zdajemy sobie sprawę, że może to zdenerwować niektórych graczy, ale takie podejście pomoże nam w dalszym budowaniu społeczności, z której wszyscy gracze mogą być dumni.

Problem dotyczy wielu graczy

To były szalone ostatnie 24 godziny na Steamie SteamDB W Helldivers 2 gra jednocześnie niemal 120 000 graczy. Konta PlayStation Network są bezpłatne i można je kupić pod adresem Witryna PlayStation Zostać stworzonym.

READ  Odkrycie 50-metrowej asteroidy – NASA nie może wykluczyć zderzenia w 2046 roku

Continue Reading

Tech

Interpretacja 108: Ochrona danych w branży gier

Published

on

Interpretacja 108: Ochrona danych w branży gier

Sprzedaż gier komputerowych w Niemczech stale rośnie. Rok 2023 był pełen gier komputerowych i konsolowych Wolumen obrotu wynosi ponad 3,7 miliarda euro. Szczególnie dynamicznie rozwija się rynek smartfonów i tabletów: rodzice kupili przedmioty, skórki lub monety w grach w sklepach z aplikacjami za prawie trzy miliardy euro.

reklama

W przemyśle w tym kraju obowiązują te same ograniczenia w zakresie ochrony danych, co na przykład w przypadku sieci społecznościowych. Istnieją jednak również rygorystyczne przepisy chroniące młodych ludzi. Gry nie są już kupowane (tylko) w sklepach, ale głównie za pośrednictwem platform takich jak Steam, Playstation lub sklepy z aplikacjami Google i Apple. Podczas zakupu i korzystania z niego generowanych jest wiele danych.

Profesor Christian Henner Hentsch

O kwestii interpretacji mówi profesor Christian Henner Hensch

W podkaście c’t o ochronie danych ekspert prawny i interesariusz wyjaśnia punkt widzenia niemieckiej branży gier: Profesor Christian Henner Hentsch Profesor Prawa autorskie i prawo mediów w Kolońskim Centrum Badań nad Prawem Mediów na Uniwersytecie TH w Kolonii, a także jako kierownik działu prawa i regulacji w Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Zabawkarskiego „Zabawka” Wszystkie wewnętrzne kwestie prawne, a także kwestie polityki prawnej.

Hentsch zapewnia wgląd w branżę i wyjaśnia, jakie strony obecnie w niej pracują, od platform, przez wydawców, po niezależne studia. Ponieważ powierzchnia reklamowa w grach jest rzadko sprzedawana, dostawcy gier z reguły nie wymagają zgody na gromadzenie danych. W tym obszarze wszystko regulują umowy kupna i użytkowania. Obejmuje to również przetwarzanie danych osobowych generowanych podczas rozgrywki.

Hinch twierdzi, że same platformy będą gromadzić dużo danych, ale będą one przekazywane wydawcom i programistom jedynie w bardzo ograniczonym zakresie. Ale oczywiście gracze są monitorowani w celu poprawy wrażeń z gry, a czasami także w celu znalezienia odpowiednich miejsc, w których ktoś może być szczególnie zainteresowany, na przykład przyspieszeniem postępu w grze poprzez dodatkowe zakupy.

Odcinek 108:


Tutaj znajdziesz wszystkie poprzednie odcinki:


(Skrobia)

Do strony głównej

READ  „Największa eksplozja od czasu Wielkiego Wybuchu”: zderzające się ze sobą czarne dziury
Continue Reading

Tech

Wygląda na to, że Apple chce przenieść te aplikacje na iOS 18

Published

on

Wygląda na to, że Apple chce przenieść te aplikacje na iOS 18

Apple pracuje nad wieloma nowymi funkcjami dla aplikacji wbudowanych w iOS. Słynna plotka o Apple gotuje. W związku z tym powinny nastąpić poważne zmiany w kilkunastu programach magazynowych – od projektu, przez funkcjonalność AI, aż po całkowite przeprojektowanie. Niektóre szczegóły już wyciekły. Obiecują, że iOS 18 będzie bardziej odpowiedni po dość umiarkowanej aktualizacji do iOS 17. Zmiany dotyczą też ekranu głównego, który ma być bardziej płynnie zaprojektowany – m.in. bezpłatne umieszczenie ikon.

reklama

W nowej aplikacji Mapy po raz pierwszy pojawią się tzw. trasy niestandardowe, za pomocą których będzie można samodzielnie zdefiniować trasę. Mapy topograficzne – na przykład do pieszych wędrówek – są również zaplanowane tak, jak w watchOS 10. Apple Music po raz pierwszy w iOS 18 powinno mieć możliwość automatycznego tworzenia list odtwarzania – przy pomocy generatywnej sztucznej inteligencji. Apple Mail może mieć nowy wygląd i funkcjonalność AI. Aplikacja SMS otrzymuje długo oczekiwane wsparcie dla standardu przesyłania wiadomości RCS. Planowany jest zintegrowany dyktafon i wyświetlanie symboli matematycznych dla notatek.

Mówią, że Apple chce całkowicie przebudować kalkulator, łącznie z funkcją daty. Wprowadzono również poważne zmiany w aplikacjach do zdjęć i fitness, ale szczegóły są nadal niejasne. Aplikacja Apple Health otrzyma nowe funkcje AI. Rozwiązanie Freeform do mapowania myśli zawiera nowe sceny ułatwiające nawigację po dokumentach. Safari po raz pierwszy otrzyma funkcje AI i obiecuje innowacje w interfejsie.

Wreszcie Apple chce także ulepszyć Pages, Numbers i Keynote za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji, a Skróty powinny umożliwiać łatwiejszą automatyzację złożonych zadań. Istnieją również doniesienia o integracji kalendarza z aplikacją Przypomnienia – Bardzo logiczny krok. Czas pokaże, czy Memories wymrze jako samodzielna aplikacja w dłuższej perspektywie.

READ  „Największa eksplozja od czasu Wielkiego Wybuchu”: zderzające się ze sobą czarne dziury

iOS 18 zadebiutuje na WWDC w czerwcu. Jest i pozostaje flagowym systemem operacyjnym Apple. Nowa funkcjonalność sztucznej inteligencji prawdopodobnie trafi do systemu MacOS i innych platform Apple.



(licencjat)

Do strony głównej

Continue Reading

Trending