Connect with us

Economy

Elektroniczna funkcja dowodu osobistego: jak używać dowodu osobistego jako dowodu osobistego online

Published

on

Elektroniczna funkcja dowodu osobistego: jak używać dowodu osobistego jako dowodu osobistego online

Funkcja E-ID
Tak działa dowód osobisty jako identyfikator internetowy

Zarządzaj danymi zdrowotnymi online lub zezwól samochodowi na połączenie z Internetem: Można to osiągnąć za pomocą chipa w dowodzie osobistym, który może potwierdzić tożsamość online. Funkcja E-ID jest jak dotąd mało używana.

To znana sytuacja: w pewnym momencie trzeba udać się do urzędów, na przykład po zaświadczenie, albo samochód musi być zarejestrowany lub wyrejestrowany. To zwykle oznacza: czekaj. Na umówione spotkanie, w pozornie niekończącej się kolejce, do następnej wolnej lady.

Aby uniknąć takich problemów, dowód osobisty został przed laty wzbogacony o funkcję E-ID. Obywatele mogą to wykorzystać do identyfikacji w Internecie za pomocą mikroczipa na karcie. Dzięki temu nie musisz przyjeżdżać osobiście przy każdej wizycie w destynacji lub przy każdej umowie zawartej z towarzystwami ubezpieczeniowymi.

Ale jak dotąd odpowiedź była ograniczona. W corocznym badaniu e-administracji przeprowadzonym przez inicjatywę „D21” w 2021 r. tylko 9 proc. ankietowanych stwierdziło, że faktycznie korzystało z funkcji tożsamości online. Dzieje się tak pomimo faktu, że trzy czwarte Niemców posiada odpowiednio wyposażony dowód osobisty w postaci karty kredytowej.

Identyfikator online można aktywować w dowolnym momencie

Chociaż od 15 lipca 2017 r. wydawane są tylko nowe dowody osobiste z aktywną funkcją E-ID, według ankiety tylko jedna czwarta dorosłej populacji (26 proc.) posiada identyfikator z aktywowanym elektronicznym identyfikatorem. Jeśli nie jesteś jeszcze członkiem i chcesz aktywować swoją tożsamość online, możesz to zrobić bezpłatnie w Biurze Rejestracji Obywateli.

Każdy, kto zapomniał lub zgubił swój kod PIN, może poprosić online o wiadomość o zresetowaniu kodu PIN. Zostanie on wysłany na zarejestrowany adres bezpłatnie i zawiera kod aktywacyjny, kod QR oraz nowy PIN.

A co z funkcją Internet ID? Portal legitymacji Federalnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych zawiera około 170 wniosków: od organów rejestracji pojazdów, przez Krajowy Rejestr Broni, po wnioski BAFöG. Zaangażowani są również dostawcy usług telekomunikacyjnych i banki.

Dzięki nim możesz bezpośrednio zidentyfikować się podczas zakupu karty przedpłaconej do telefonu komórkowego lub otwierania konta bez konieczności chodzenia do sklepu lub rozpoczynania procesu identyfikacji wideo. Za pomocą portalu zarządzania finansami Elster można zarejestrować elektroniczny identyfikator.

Smartfon lub czytnik kart

A czego dokładnie potrzebujesz? Nowszy smartfon z chipem NFC, którego można użyć do odczytania chipa w identyfikatorze, jeśli dla rządu federalnego zainstalowano aplikację „ID app2”. Technologia NFC to także podstawa płatności zbliżeniowych. Jeśli więc płacisz już np. smartfonem, jesteś dobrze przygotowany do korzystania z E-ID.

Ale możesz też osiągnąć swój cel bez smartfona. Wymaga to jednak odpowiedniego czytnika kart, który można podłączyć do komputera, na którym jest również zainstalowany „Ausweisapp2”.

Obecnie istnieją również zewnętrzni dostawcy identyfikacji E-ID. To, czy powinieneś zainstalować ich aplikacje lub oprogramowanie, zależy od firmy, o której chcesz się dowiedzieć.

Proces identyfikacji przebiega wtedy w następujący sposób: Przytrzymaj dowód osobisty pod smartfonem lub włóż go do czytnika kart i wprowadź kod PIN, gdy zostaniesz o to poproszony.

Dane są przesyłane w postaci zaszyfrowanej

Tylko ci, którzy mają pod ręką swój identyfikator i wprowadzili poprawny kod PIN, mogą zidentyfikować się online za pomocą elektronicznego identyfikatora. Ponadto dane wrażliwe są przesyłane w postaci zaszyfrowanej od końca do końca bezpośrednio z chipa tożsamości do dostawcy usług, wyjaśnia Matthias Gartner, rzecznik prasowy Federalnego Urzędu Bezpieczeństwa Informacji (BSI).

„Wymaga to technicznej autoryzacji i certyfikacji”, mówi Gärtner – bez certyfikatu i bez dostępu do danych. Ponadto z góry pokazywane jest upoważnienie dostawcy, takiego jak organ wydający licencje lub bank, oraz dane, które mają zostać przekazane użytkownikowi.

Jak dotąd wydaje się, że to działa: „BSI nie wie o żadnych przypadkach kradzieży tożsamości lub nieautoryzowanego odczytu danych, które mogłyby wynikać z naruszenia charakterystyki bezpieczeństwa chipa lub infrastruktury identyfikatora elektronicznego” – Gartner.

Jeśli Twój dowód osobisty został skradziony lub zgubiony lub obawiasz się, że funkcja E-ID została niewłaściwie wykorzystana, możesz zablokować ofertę online. Można to zrobić na policji lub w urzędzie stanu cywilnego. Istnieje również infolinia blokująca (116 116).

„Hasło blokujące przesłane w liście PIN powinno być nadal gotowe do połączenia” – mówi Birgit Paschke z Federalnego Urzędu Zarządzania, który jest odpowiedzialny za operacje blokowania. Jeśli karta pojawi się ponownie lub chcesz ją odblokować, możesz to zrobić we właściwym urzędzie stanu cywilnego.

Po E-ID przychodzi Smart-E-ID. Ta ostatnia ma na celu ułatwienie identyfikacji w Internecie poprzez trwałe przechowywanie danych dowodu osobistego na smartfonie. Procedura miała rozpocząć się pod koniec 2020 r., ale złożenie wniosku było wielokrotnie przekładane. Z jednej strony wynika to z wyzwań technicznych. Z drugiej strony Smart-E-ID powinien stać się również częścią aplikacji portfela, gdzie również możliwe jest przeniesienie prawa jazdy, karty szczepień itp.

(Ten artykuł został opublikowany po raz pierwszy w piątek, 27 maja 2022 r.)

READ  Panzer Thriller: Były ambasador wyjaśnia, dlaczego Polacy już nam nie ufają | Polityka
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Raport rynkowy: Inwestorzy wycofują się

Published

on


Raport rynkowy

Stan na: 8 lipca 2024 o 18:49

Inwestorzy na niemieckim rynku akcji pozostają ostrożni. W poniedziałek początkowe zyski DAX wyparowały wraz z zamknięciem sesji po tym, jak we Francji nie doszło do przesunięcia w prawo.

Inwestorzy na niemieckim rynku akcji pozostają ostrożni, a początkowe wzrosty DAX wyparowały wraz z zamknięciem sesji. Główny niemiecki indeks, który rano wzrósł o ponad 18 600 punktów, ostatecznie zakończył sesję zwyżką o 0,02% do 18 472 punktów. Wiodące indeksy strefy euro, EuroStoxx 50 i francuski Cac 40, również zamknęły się nieco niżej.

Po niespodziewanym zwycięstwie lewicy w wyborach Francji grozi impas w parlamencie i niestabilność polityczna. Nigdzie nie widać skutecznej większości. „Kulawa kaczka” w sercu UE nie do końca budzi zaufanie i wiąże się z perspektywami dla inwestorów na przyszłość” – napisał Jürgen Molnar, strateg ds. rynku kapitałowego w firmie handlowej Robomarkets.

Główny ekonomista Thomas Gitzel z VP Bank powiedział, że rząd kierowany przez Jeana-Luca Mélenchona, lidera Partii Lewicy, byłby „straszydłem dla UE”. Ponieważ przeciwnik UE może stale ignorować Pakt Stabilności i Wzrostu. Deficyt narodowy, już odbiegający od unijnego, może wzrosnąć, a Francja, druga co do wielkości gospodarka UE, może stać się „czynnikiem destabilizującym”.

Na początku tygodnia w USA pełnego wydarzeń, z ważnymi danymi o inflacji i początkiem sezonu obrachunkowego, inwestorzy na Wall Street są nastawieni optymistycznie. Zarówno szeroki indeks S&P 500, jak i technologiczny indeks Nasdaq 100 osiągnęły nowe maksima.

Giełdom amerykańskim nie udało się jednak utrzymać początkowych wzrostów. Indeks Standard & Poor’s 500 wzrósł w ostatnich notowaniach o 0,12 proc. do 5573 punktów, a indeks Nasdaq 100 pozostał na poziomie około 20 395 punktów. Główny indeks Dow Jones Industrial Average wzrósł o 0,36 procent do 39 519 punktów. Indeksy wspierały przede wszystkim akcje dużych spółek technologicznych: rekordowe poziomy osiągnęły akcje firmy komputerowej Apple, internetowego giganta Amazon i spółki-matki Facebooka.

READ  Wycofanie Lidla w całych Niemczech: Nigdy nie jedz zamrożonego produktu

Z perspektywy inwestorów giełdowych, sygnały o zmianie stóp procentowych we wrześniu uległy dalszemu wzmocnieniu po piątkowych danych z rynku pracy, które wskazywały na spowolnienie gospodarcze. „Mają teraz możliwość obniżek stóp procentowych, jeśli chcą” – powiedział Thomas Hayes z Great Hill Capital, odnosząc się do amerykańskiej Rezerwy Federalnej.

Nowe informacje w tej sprawie mogą pojawić się we wtorek – wtedy prezes Fed Jerome Powell odpowie na pytania senatorów z Komisji Bankowości podczas przesłuchania w Kongresie. Inwestorzy z niecierpliwością wyczekują także czwartkowych cen towarów i usług konsumenckich w USA w czerwcu, które będą stanowić oznaki osłabienia presji cenowej.

Z punktu widzenia prezesa holenderskiego banku centralnego Claesa Knotta nadal nie jest jasne, kiedy EBC dokona kolejnej obniżki stóp procentowych. W przyszłym tygodniu EBC prawdopodobnie utrzyma się na nogach. Członek Rady EBC stwierdził, że oczekiwania inflacyjne nie uzasadniają już obniżki o ćwierć punktu „Handelsblatta” W wywiadzie.

Teraz z niemieckiej gospodarki napływają wyraźne oznaki słabości, a eksport spada gwałtowniej niż kiedykolwiek od grudnia. Eksport w maju spadł o 3,6 proc. w porównaniu z poprzednim miesiącem, do 131,6 mld euro. Ekonomiści spodziewali się jedynie spadku o 1,9 proc. „Po dobrych dwóch miesiącach sektor eksportowy wrócił na ziemię” – powiedział główny ekonomista Alexander Krüger z Hauck Aufhäuser Lamp Privatbank.

W poniedziałek euro nieznacznie wzrosło. Cena wspólnej waluty osiągnęła po południu poziom 1,0842 dolara amerykańskiego. Rano został przesunięty nieco niżej. W ten sposób euro kontynuowało niedawny wzrost cen. Europejski Bank Centralny ustalił cenę referencyjną na 1,0835 (piątek: 1,0824) dolara. Tym samym cena dolara osiągnęła poziom 0,9229 euro.

Na rynku surowców ropa Brent z Morza Północnego spadła o 1,0 procent, do 85,67 dolarów za baryłkę (159 litrów). Eksperci obawiają się jednak niedoborów w dostawach, gdyż główne porty w Teksasie zostaną zamknięte, zanim burza tropikalna Beryl – która prawdopodobnie przekształci się w huragan – dotrze na ląd.

Według raportu oficjalnej agencji prasowej Anatolia, chiński producent samochodów elektrycznych BYD buduje fabrykę w Turcji kosztem miliarda dolarów. W poniedziałek Anadolu poinformowało, że firma podpisała podobny kontrakt z rządem tureckim. Wydajność fabryki ma osiągnąć 150 000 samochodów rocznie. Planowane jest także utworzenie centrum rozwojowego.

READ  Fabryka w Szanghaju idzie naprzód: Tesla prawie podwaja dostawy

Komisja Europejska rozpoczyna dochodzenie w sprawie wielomiliardowej pomocy państwa dla Lufthansy podczas pandemii korony. Ma to na celu wyjaśnienie, czy pomoc jest zgodna z przepisami europejskimi. Tłem śledztwa jest orzeczenie sądu UE, w którym sędziowie w Luksemburgu uznali, że Komisja Europejska nie powinna zatwierdzać pomocy o wartości około sześciu miliardów euro.

Po spadku cen czasami o ponad 17 procent, akcje Delivery Hero spadły obecnie po południu o niecałe trzy procent. Potencjalne naruszenia unijnego prawa antymonopolowego będą prawdopodobnie kosztować firmę dostarczającą żywność znacznie więcej, niż wcześniej sądzono. Berlińska firma ogłosiła w niedzielny wieczór, że odpowiadająca jej grzywna może przekroczyć 400 milionów euro. Do tej pory Delivery Hero przeznaczyła na konflikt jedynie 186 milionów euro.

Tradycyjna hollywoodzka franczyza Paramount ma nowego właściciela. Po miesiącach negocjacji producent filmowy David Ellison ostatecznie zwyciężył. On i jego wspólnicy wydają na przejęcie ponad 8 miliardów dolarów. Ellison (41 l.) zostanie nowym prezesem Paramount po sfinalizowaniu transakcji. Jego ojcem jest Larry Ellison, miliarder, założyciel firmy programistycznej Oracle.

Spośród poszczególnych akcji w Stanach Zjednoczonych w centrum uwagi inwestorów znajdują się dziś akcje Boeinga. Producent samolotu przyznał się do oszukania rządu USA w celu uniknięcia oskarżenia w związku z dwiema katastrofami 737 MAX. Analityk Ken Herbert z kanadyjskiego banku RBC napisał, że inwestorzy w dużej mierze już spodziewali się, że Boeing przyzna się do winy. Ponadto wpływ finansowy jest ograniczony. Akcje producenta samolotów zyskały solidne trzy procent.

W sporze dotyczącym wykorzystania rur, w których prowadzone są kable internetowe, Deutsche Telekom przegrał w sądzie. Sąd Administracyjny w Kolonii zapowiedział, że spółka musi udzielić swojemu konkurentowi, firmie Deutsche Glawasser, dostępu do sieci finansowanej ze środków publicznych, powołując się na odpowiedni obowiązek wynikający z ustawy Prawo telekomunikacyjne. Pilny wniosek Telekomu został odrzucony.

READ  Rolnictwo - Polscy rolnicy wysypują zboże z Ukrainy - Gospodarka

Według amerykańskiej firmy wysyłkowej Amazon w Dammerstorf koło Rostocku powstanie 1000 nowych miejsc pracy. Z oświadczenia firmy wynika, że ​​Amazon planuje otworzyć jesienią nowe centrum realizacji zamówień na miejscu. Centrum początkowo rozpocznie działalność częściową. W tym roku zatrudnienie znajdzie ok. 450 osób, a w przyszłym kolejne 550.

Według osoby wtajemniczonej w sporze taryfowym między Chinami a Unią Europejską monachijski producent samochodów BMW spodziewa się w ciągu kilku miesięcy niższej oceny swojego samochodu Mini. BMW zwróciło się do Komisji Europejskiej o ponowne otwarcie sprawy Mini, powiedziała osoba zaznajomiona ze sprawą. Celem jest włączenie Mini do grona tzw. „firm współpracujących”, wobec których obowiązuje stawka celna w wysokości 20,8 proc.

Duński browar Carlsberg prawdopodobnie przejmie grupę pubową Marston’s i producenta napojów bezalkoholowych Britvic. Carlsberg chce kupić Marston’s od spółki joint venture obu firm i przejąć Britvic za 3,3 miliarda funtów, aby utworzyć brytyjską spółkę zależną.

Duński przewoźnik Maersk ostrzegł przed opóźnieniami lotów u wybrzeży Republiki Południowej Afryki, co wywarło presję na jego akcje. Papiery na kopenhaskiej giełdzie spadają o dobre cztery procent. Firma podała, że ​​statki znajdujące się w tym obszarze będą zmuszone w ciągu najbliższych kilku dni szukać schronienia lub zmienić kurs ze względu na trudne warunki pogodowe.

Według informacji związkowych duża liczba pracowników Samsung Electronics, wiodącego na świecie producenta chipów, przestała pracować. Krajowa Unia Samsung Electronics Union (NSEU) wezwała prawie 28 000 członków do trwającego od dzisiaj trzydniowego strajku. Analitycy spodziewają się, że strajk będzie miał niewielki wpływ na produkcję chipów, ponieważ jest w dużej mierze zautomatyzowana.

Continue Reading

Economy

Samochody elektryczne wymagają więcej napraw niż silniki spalinowe

Published

on

  1. tz
  2. Samochody

Naciska

Niektórzy są przekonani, że samochody elektryczne są mniej podatne na naprawy niż silniki spalinowe. Amerykańskie badanie pokazuje, że jest odwrotnie.

W samochodach elektrycznych jest mniej podzespołów niż w pojazdach spalinowych. Zatem – przynajmniej teoretycznie – zużycie może być mniejsze, a co za tym idzie – mniej uszkodzeń. Jednak według niedawnego badania przeprowadzonego przez amerykańską firmę zajmującą się badaniami rynku Dinar energetyczny Jest to założenie fałszywe: ocenione dane pokazują, że we wszystkich kategoriach napraw pojazdy elektryczne i hybrydowe wymagają więcej napraw niż pojazdy spalinowe.

Mężczyzna pracujący nad samochodem elektrycznym
Z analizy amerykańskiej firmy badawczej wynika, że ​​samochody elektryczne wymagają znacznie więcej napraw niż silniki spalinowe. (Obraz symboliczny) © Marijane Murad/DPA

Samochody elektryczne i hybrydy wymagają napraw u dealerów trzy razy częściej niż silniki spalinowe

„Właściciele zaawansowanych, zaawansowanych technologicznie pojazdów BEV i PHEV borykają się z problemami tak poważnymi, że trzykrotnie częściej oddają swój nowy pojazd dealerowi niż właściciele pojazdów napędzanych benzyną” – powiedział Frank Hanley, starszy dyrektor ds. benchmarkingu motoryzacyjnego. W Dinar energetyczny. Inne badanie przeprowadzone niedawno temu doprowadziło do podobnego wniosku: To badanie wykazało również, że samochody elektryczne muszą częściej trafiać do warsztatu niż samochody spalinowe.

Więcej ekscytujących tematów motoryzacyjnych znajdziesz w bezpłatnym biuletynie naszego partnera 24.auto.de.

W badaniu J.D. Power Badano nie tylko wizyty naprawcze u autoryzowanych dealerów, ale także pytano klientów o opinie na temat ich samochodów. Pojawiły się między innymi następujące problemy:

  • Pokonaj ostrzeżenia: Wielu właścicieli samochodów nie rozumie, dlaczego ich samochód ostrzega ich. Wiele osób błędnie zinterpretowało „Przypomnienie o tylnym siedzeniu”: system ten ma zapobiegać przypadkowemu pozostawieniu dzieci lub zwierząt na tylnym siedzeniu, ale niektórzy uważają, że ta technologia ostrzega, jeśli pas bezpieczeństwa nie jest zapięty. Inne systemy wspomagania, które w rzeczywistości mają na celu ratowanie życia i ograniczenie obrażeń – takie jak asystent cofania, który będzie obowiązkowy w UE od 7 lipca 2024 r. – irytowały kierowców niedokładnymi ostrzeżeniami.
READ  Aldi usuwa całą kategorię produktów ze swoich półek
  • Trudności operacyjne: Nawet proste funkcje, takie jak włączenie wycieraczki czy regulacja lusterka wstecznego, sprawiają problemy współczesnym użytkownikom samochodów. To samo tyczy się aplikacji producentów na smartfony i tutaj również samochody elektryczne okazują się szczególnie problematyczne. Według badania jednym z przykładów, który wywołuje złość u wielu osób, jest zmiana sposobu działania Tesli: teraz kierunkowskazami steruje się za pomocą kierownicy.
  • Rzeczy w środku: Badania pokazują, że coraz powszechniejszym problemem jest nieprzyjemny zapach samochodu. Właściciele opisują, że irytujące zapachy pochodzą z ogrzewania, klimatyzacji lub wentylacji. Problem nieprzyjemnego zapachu pogorszył się w porównaniu z 2023 rokiem w przypadku wszystkich marek – z wyjątkiem Kia i Nissana.

Continue Reading

Economy

Samochody elektryczne wymagają więcej napraw niż silniki spalinowe

Published

on

  1. tz
  2. Samochody

Naciska

Niektórzy są przekonani, że samochody elektryczne są mniej podatne na naprawy niż silniki spalinowe. Amerykańskie badanie pokazuje, że jest odwrotnie.

W samochodach elektrycznych jest mniej podzespołów niż w pojazdach spalinowych. Zatem – przynajmniej teoretycznie – zużycie może być mniejsze, a co za tym idzie – mniej uszkodzeń. Jednak według niedawnego badania przeprowadzonego przez amerykańską firmę zajmującą się badaniami rynku Dinar energetyczny Jest to założenie fałszywe: ocenione dane pokazują, że we wszystkich kategoriach napraw pojazdy elektryczne i hybrydowe wymagają więcej napraw niż pojazdy spalinowe.

Mężczyzna pracujący nad samochodem elektrycznym
Z analizy amerykańskiej firmy badawczej wynika, że ​​samochody elektryczne wymagają znacznie więcej napraw niż silniki spalinowe. (Obraz symboliczny) © Marijane Murad/DPA

Samochody elektryczne i hybrydy wymagają napraw u dealerów trzy razy częściej niż silniki spalinowe

„Właściciele zaawansowanych, zaawansowanych technologicznie pojazdów BEV i PHEV borykają się z problemami tak poważnymi, że trzykrotnie częściej oddają swój nowy pojazd dealerowi niż właściciele pojazdów napędzanych benzyną” – powiedział Frank Hanley, starszy dyrektor ds. benchmarkingu motoryzacyjnego. W Dinar energetyczny. Inne badanie przeprowadzone niedawno temu doprowadziło do podobnego wniosku: To badanie wykazało również, że samochody elektryczne muszą częściej trafiać do warsztatu niż samochody spalinowe.

Więcej ekscytujących tematów motoryzacyjnych znajdziesz w bezpłatnym biuletynie naszego partnera 24.auto.de.

W badaniu J.D. Power Badano nie tylko wizyty naprawcze u autoryzowanych dealerów, ale także pytano klientów o opinie na temat ich samochodów. Pojawiły się między innymi następujące problemy:

  • Pokonaj ostrzeżenia: Wielu właścicieli samochodów nie rozumie, dlaczego ich samochód ostrzega ich. Wiele osób błędnie zinterpretowało „Przypomnienie o tylnym siedzeniu”: system ten ma zapobiegać przypadkowemu pozostawieniu dzieci lub zwierząt na tylnym siedzeniu, ale niektórzy uważają, że ta technologia ostrzega, jeśli pas bezpieczeństwa nie jest zapięty. Inne systemy wspomagania, które w rzeczywistości mają na celu ratowanie życia i ograniczenie obrażeń – takie jak asystent cofania, który będzie obowiązkowy w UE od 7 lipca 2024 r. – irytowały kierowców niedokładnymi ostrzeżeniami.
READ  Wycofanie Lidla w całych Niemczech: Nigdy nie jedz zamrożonego produktu
  • Trudności operacyjne: Nawet proste funkcje, takie jak włączenie wycieraczki czy regulacja lusterka wstecznego, sprawiają problemy współczesnym użytkownikom samochodów. To samo tyczy się aplikacji producentów na smartfony i tutaj również samochody elektryczne okazują się szczególnie problematyczne. Jednym z przykładów, który według badania wywołuje wiele złości, jest zmiana sposobu działania Tesli: teraz kierunkowskazami steruje się za pomocą kierownicy.
  • Rzeczy w środku: Badania pokazują, że coraz powszechniejszym problemem jest nieprzyjemny zapach samochodu. Właściciele opisują, że irytujące zapachy pochodzą z ogrzewania, klimatyzacji lub wentylacji. Problem nieprzyjemnego zapachu pogorszył się w porównaniu z 2023 rokiem w przypadku wszystkich marek – z wyjątkiem Kia i Nissana.

Continue Reading

Trending