Connect with us

Economy

Działalność gospodarcza cudzoziemców w Polsce

Published

on

Rozwój gospodarczy w ostatnich dziesięcioleciach wyraźnie przyspieszył. Jesteśmy krajem, który dynamicznie się rozwija i cały czas idzie do przodu. Choć nadal potrzebujemy nowych reform odpowiadających oczekiwaniom obywateli, polska gospodarka jest w bardzo dobrej sytuacji. Po reformach politycznych Polska zbudowała mocne i trwałe fundamenty w postaci podstawowych instytucji gospodarki rynkowej i prawa. Zbudowaliśmy także system demokratycznego nadzoru. Powoli wszystkie te elementy ulegają udoskonaleniu.

Dlaczego Łódzki?

Najszybciej rozwijającym się regionem w Polsce jest województwo łódzkie. W ostatnich latach jego pozycja została na tyle wzmocniona, że ​​postrzegana jest jako obszar wysoce innowacyjny, o dużym potencjale. Nie tylko centralne położenie oraz wykwalifikowana i doświadczona kadra, ale także doskonale rozwinięta infrastruktura komunikacyjna. O inwestycjach w tym powiecie można mówić wiele. Jednym z argumentów jest kapitał ludzki, czyli posiadanie dobrze wyszkolonej i elastycznej wyspecjalizowanej kadry, która kosztuje stosunkowo niewiele. Kapitał ludzki wpływa także na efektywność i efektywność przedsiębiorstw. Polscy pracownicy cieszą się uznaniem na całym świecie. Ich dwie najważniejsze cechy to inicjatywa i skuteczność. Dla przedsiębiorców ważnych jest także wiele innych czynników, takich jak dostępność powierzchni biurowej, rozwój infrastruktury oraz inne zapewniane udogodnienia i świadczenia (takie jak dotacje, fundusze unijne czy specjalne strefy ekonomiczne).

Małe i średnie przedsiębiorstwa w województwie łódzkim

Małe i średnie przedsiębiorstwa rozwijają się w regionie bardzo dynamicznie. W województwie łódzkim zlokalizowanych jest 6,5% polskich firm. Na 1000 mieszkańców przypada 47,88 małych i średnich przedsiębiorstw. Daje to regionowi siódme miejsce w Polsce. Według raportów nakłady inwestycyjne w 2014 roku poniesione przez spółkę wyniosły 100% średniej krajowej. Ale jeśli przeliczyć to na współczynnik, przekracza to średnią krajową wynoszącą 107%. W 2016 roku zanotowaliśmy wzrost w stosunku do roku poprzedniego wśród wszystkich województw Polski. Zmniejsza się także liczba upadłości przedsiębiorstw. Liczba pracujących w sektorze gospodarczym nie uległa zmianie. Osób jest o 17,6 tys. więcej niż w roku poprzednim.

READ  Projekt pomaga imigrantkom w znalezieniu pracy w Niemczech

Jak zarejestrować firmę jako obcokrajowiec?

Polskie prawo nie stanowi przeszkody dla cudzoziemców chcących prowadzić działalność gospodarczą. Zasady są bardzo proste i dla części obcokrajowców są takie same jak dla obywateli Polski. Ale są też pewne wymagania, które trzeba spełnić. Zależą one głównie od kraju, z którego pochodzi dana osoba. Obowiązują te same zasady, co dla obywateli Polski, jeżeli:

– Obywatel pochodzi z państwa członkowskiego Unii Europejskiej
– Obywatel musi pochodzić z jednego z państw członkowskich Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA).
– Obywatel musi pochodzić z państwa członkowskiego Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej

W pozostałych przypadkach konieczne jest posiadanie co najmniej jednego zezwolenia, które można znaleźć na stronie internetowej MSWiA (http://www.migrant.info.pl/).

Czy jako właściciel muszę być na miejscu?

Cudzoziemiec pragnący zarejestrować spółkę jako spółka komandytowa, spółka komandytowa, spółka akcyjna lub spółka z ograniczoną odpowiedzialnością nie musi uzyskiwać prawa pobytu. Właściciel nie musi być na miejscu, może zarejestrować firmę również online. Jeśli jednak chce wykonywać konkretną pracę w firmie, musi uzyskać zezwolenie na pracę i dokument pobytowy w Polsce (wiza lub karta pobytu).
Należy zaznaczyć, że niektóre umowy międzynarodowe zawarte pomiędzy tym krajem a Polską mogą nakładać dalsze ograniczenia. Więcej informacji można znaleźć tutaj: https://tractaty.msz.gov.pl/indexen.php.

Gdzie możesz szukać więcej informacji?

Więcej informacji można znaleźć na wielu stronach internetowych. W okolicy działają Centra Innowacji Biznesu, a ich pracownicy chętnie służą pomocą.

Zakładanie małej firmy – zalety

Sektor MŚP jest bardzo dobrą formą prowadzenia biznesu. MŚP otrzymują w regionie duże wsparcie finansowe i pozafinansowe – pomagają preferencyjne pożyczki, gwarancje kredytowe, fundusze unijne, ale także liczne szkolenia i inkubatory. Firmy działające w sektorze MŚP mają szansę konkurować z największymi korporacyjnymi gigantami w regionie. Jedną z zalet małych firm jest ich elastyczność. Małe firmy są bliżej rynku i odbiorców, a dzięki bliskiemu kontaktowi tworzą się trwałe relacje. Tworzy to również bezpośrednie interakcje z klientami. Małą firmę też łatwiej prowadzić. Duże firmy często komplikują zarządzanie, a to prowadzi do większej pracy i nerwów.

READ  Pilne wycofanie trzech rodzajów oliwy z oliwek – kontakt z pestycydami może prowadzić do uszkodzenia mózgu

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Znakomite warunki: Polska – Niedowartościowana i atrakcyjna

Published

on

Znakomite warunki: Polska – Niedowartościowana i atrakcyjna

Sąsiedni kraj od lat szczyci się ponadprzeciętnym wzrostem gospodarczym. Jednak inwestorzy zagraniczni trzymali się dotychczas z daleka od polskiej giełdy.

Zwiększony dobrobyt

Pomimo dynamicznego wzrostu gospodarczego od końca komunizmu, Polski wciąż nie ma na mapie wielu inwestorów. Od 1990 roku polska gospodarka wzrosła o 5,5 proc., a miesięczne płace o 13,7 proc. Ponad 87% Polaków posiada nieruchomości, a wiele osób wzbogaciło się dzięki ogromnemu wzrostowi cen mieszkań i domów w ostatnich latach.

Tymczasem polska giełda pozostaje w porównaniu z tym słabo rozwinięta. Stosunek kapitalizacji rynkowej do PKB wynosi około 24%, czyli jest znacznie niższy niż w Niemczech (47,9%) i Francji (>85%), nie mówiąc już o USA (>190%). Powodem są błędne decyzje polityczne, zwłaszcza częściowa nacjonalizacja prywatnych funduszy emerytalnych w 2014 roku, a także skandale, takie jak ta, która wydarzyła się z notowaną na giełdzie spółką finansową GetBack w 2018 roku, która kosztowała inwestorów miliardy i znacznie zniszczyła zaufanie.

Redakcja WallstreetONLINE

0 Obserwujący

Pokaż więcej

Zapisz się tutaj, aby otrzymywać newsletter od redakcji WallstreetONLINE – przegląd wszystkich najważniejszych tematów tygodnia giełdowego! Nie przegap żadnego ważnego dla inwestorów tematu!

Za treści na rzecz tego kanału dziennikarskiego odpowiada redaktor naczelny zespołu redakcyjnego WallstreetONLINE.

Dedykowani dziennikarze z zespołu redakcyjnego WallstreetONLINE wraz z kolegami z partnerskich zespołów redakcyjnych zapewniają inwestorom ekskluzywne, solidne, zrównoważone i niezależne raporty.

Centralny zespół redakcyjny prowadzi szeroko zakrojone badania, aby zapewnić inwestorom z kategorii samodecyzji informacje istotne dla ich decyzji inwestycyjnych.

Pokaż więcej

Subskrybuj kanał RSS

READ  Polska zakazuje międzynarodowych podatków minimalnych - EURACTIV.de
Continue Reading

Economy

Fala bankructw uderza w przemysł samochodowy, a najgorsze prawdopodobnie dopiero nadejdzie

Published

on

Fala bankructw uderza w przemysł samochodowy, a najgorsze prawdopodobnie dopiero nadejdzie
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Samochody elektryczne sprzedają się obecnie powoli – co ma również konsekwencje dla dostawców. (Awatar) © Kirchner-Media/Imago

Branża dostawców samochodów znajduje się pod presją. W sytuacji, gdy od 2018 r. utracono prawie 40 000 miejsc pracy, istnieje ryzyko fali bankructw.

BRUKSELA/BERLIN – Przejście z tradycyjnych silników spalinowych na mobilność elektryczną stanowi ogromne wyzwanie dla wielu średnich firm. Podczas gdy większe przedsiębiorstwa dostosowują się do nowych warunków, małe i średnie przedsiębiorstwa coraz częściej borykają się z trudnościami finansowymi.

Wycofanie się silników spalinowych do 2035 r. stawia przemysł samochodowy w trudnej sytuacji

Te Unia Europejska Planowana rezygnacja z silnika spalinowego do 2035 roku powoduje trudności egzystencjalne dla części średnich firm. Jürgen Schlott, dyrektor zarządzający grupy dostawców Schlott, krytykuje to rozwiązanie i wzywa do przeglądu polityki. „Wycofując silnik spalinowy, porzuciliśmy technologię, w której byliśmy liderami – i to zupełnie niepotrzebnie” – stwierdził Schlott w wywiadzie dla brytyjskiego dziennika „The Sun”. Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).

Ursula von der Leyen, przewodnicząca Komisji Europejskiej, chciałaby przyjrzeć się decyzji o rezygnacji z silnika spalinowego w późniejszym terminie. wysoki Skup się w Internecie Wskazała, że ​​przegląd odbędzie się w 2026 r., na krótko przed wyborami do Parlamentu Europejskiego. Następnie zakaz dotyczący silników spalinowych powinien zostać ponownie wystawiony na próbę. Bilans śródroczny UE powinien zatem dostarczać informacji, w jakim stopniu koniec silnika spalinowego przyczynia się do redukcji emisji CO2.

Branża samochodowa znajduje się pod presją: od 2018 r. zwolniono 40 000 stanowisk pracy

Od 2018 r. u niemieckich dostawców samochodów zwolniono prawie 40 000 stanowisk pracy. Odpowiada to głośnemu wygrał. Około jedna trzecia siły roboczej pracuje w przemyśle samochodowym. Obecnie dostawcy, w tym duże firmy, takie jak Continental, Krzak ZF Friedrichshafen oraz małe i średnie przedsiębiorstwa nadal zatrudniają około 274 000 pracowników.

READ  Commerzbank: zwycięzca przyszłych odsetek - Capital.de

Sytuacja dostawców jest niepewna. Dyrektor firmy samochodowej, który pragnie pozostać anonimowy, wypowiada się w… wygrał Martwi się: „Nikt w polityce nie powinien być zaskoczony, jeśli wkrótce nadejdzie fala bankructw”.

Nawet firmy, które akceptują zmiany, cierpią z powodu „siły rynkowej producentów markowych, którzy często bezlitośnie przenoszą swoje ryzyko i problemy na dostawców pośrednich” – mówi Christoph Münzer, dyrektor generalny Stowarzyszenia Przemysłowego Baden. Reprezentuje firmy średniej wielkości, często rodzinne. „Wiele osób jest coraz bardziej zmęczonych wyboistym, zmiennym i zagrażającym życiu biznesem samochodowym. Odchodzą z branży, sprzedając samochody i przeprowadzając się za granicę”. Niewypłacalność„.

Liczba upadłości w branży motoryzacyjnej rośnie

W rzeczywistości problem dotyczył już niektórych dostawców w Niemczech. Wnioski o ogłoszenie upadłości wpływają co miesiąc. W marcu tego roku firma „Easmann Automobiles” w Tybindze została zmuszona do ogłoszenia upadłości. – poinformowała spółka, która produkuje komponenty na rynek motoryzacyjny SWR Upadłość dotknęła prawie 1000 pracowników.

W kwietniu 2024 r. Hanselmann & Cie. Technologies z siedzibą w Oppenweiler ogłosiła, że ​​przeżywa trudności finansowe. Do Sądu Rejonowego w Ludwigsburgu złożono wówczas wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego. wysoki Gazeta ze Stuttgartu Problem dotyczy około 140 pracowników. Kryzys w branży motoryzacyjnej, który doprowadził do znacznego spadku sprzedaży, zadecydował o ogłoszeniu upadłości firmy. Sprzedaż w tym roku spadła o 30 procent.

Popyt na samochody elektryczne spada, co rzuca branżę na kolana

Pojawia się także dostawca samochodów Franken Goose Bawaria Walczy z włamaniami. wysoki Generał Augsburg W maju 2024 roku firma ogłosiła upadłość, co potencjalnie dotknęło ponad 600 pracowników. Franken Guss produkuje części z żelaza i aluminium do samochodów osobowych i pojazdów użytkowych. Gwałtowny spadek sprzedaży pojazdów elektrycznych wywarł presję na rodzinną firmę, ponieważ Franken Juice przygotowywał się do przejścia na pojazdy elektryczne. W ostatnich latach firma zainwestowała dużo pieniędzy w swoją działalność odlewniczą i obróbkę skrawaniem, co obecnie nie zwraca się.

READ  20 stycznia 2022 - Międzynarodowy komunikat prasowy

Sprzedaż samochodów elektrycznych w Niemczech spada. Według Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego w pierwszym kwartale 2024 r. zarejestrowano nowo 81 tys. samochodów w pełni elektrycznych. Oznacza to spadek liczby pojazdów o 14,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Silnik benzynowy pozostaje jednak bardzo popularny: w pierwszym kwartale 2024 r. zarejestrowano nowo 89 498 samochodów benzynowych, co stanowi wzrost o 2,1% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.

Continue Reading

Economy

W niektórych namiotach cena bloku przekracza magiczny znak

Published

on

W niektórych namiotach cena bloku przekracza magiczny znak
  1. tz
  2. Monachium
  3. Pastwiska

Naciska

Na gości Oktoberfest w tym roku czeka niemiła niespodzianka: cena kufla piwa po raz pierwszy przekracza 15 euro. Nowy rekord, który nadwyręży portfele gości Oktoberfestu.

Monachium – Magiczny znak upadł! Po raz pierwszy piwo na Oktoberfest będzie kosztować więcej niż 15 euro. Według informacji tz dotyczy to następujących namiotów piwnych:

W tym roku goście Oktoberfestu za kufel piwa w namiocie Hackerfest zapłacą ponad 15 euro. © Karl Joseph Hildenbrand

Namiot Paulanera: W zeszłym roku gospodyni Arabella Schorguber i jej dwójka dzieci, Ramona i Alexander Pongratz, zostali obciążeni opłatą w wysokości 14,50 euro za mszę.

Namiot piratów: Rodzina goszcząca Roiderer chciał 14,40 euro za litr Hacker-Pschorr 2023.

Namiot strzelecki. W zeszłym roku Eddie i Matthias Reinboldowie za litr Winbro zapłacili 14,50 euro. Teraz jest co najmniej o 50 centów więcej.

Bruksela: Peter Reichert również przekroczył granicę 15 euro. W 2023 r. litr Hacker-Pschorr będzie nadal kosztować 14,30 euro.

Pozostaje nieco poniżej nowej ceny maksymalnej Schottenhamela: Blok kosztuje w tym roku 14,95 euro.

Tak ewoluowała cena kufla piwa (15.09.2023).
Grafika pokazuje: Piwo Oktoberfest z roku na rok jest coraz droższe. © dpa-infografika GmbH

Niektóre namioty na Oktoberfest będą wkrótce pobierać opłaty w wysokości od 15 euro za mszę

Grawitacja Oktoberfestu! Oznacza to, że ceny piwa na Oktoberfest w Monachium (od 21 września do 6 października) ponownie wzrosną. W 2023 r. ceny grupowe wahały się od 12,60 do 14,90 euro. W 2022 r. przedział ten wahał się od 12,60 do 13,80 euro.

Właściciele hoteli przekazali miastu ceny piwa już w maju. Jednakże właściwy departament ekonomiczny jeszcze go nie opublikował. Miasto nie może wiele zrobić w sprawie cen. Właściciele go wyznaczyli, a zarząd pilnuje jedynie, aby nie było lichwy.

(Nasz biuletyn monachijski regularnie informuje Cię o wszystkich ważnych historiach z Isara. Zarejestruj się tutaj.)

Piwo powyżej 15 euro: recenzenci podejrzewali to od dawna

Zapytany o to, żaden z właścicieli hotelu nie chciał komentować kwoty 15 euro. Z doniesień wynika, że ​​właściciele hosteli uzasadniają wysokie ceny m.in. wysokimi zarobkami i wysokimi kosztami budowy. „Obniżyliśmy cenę tak bardzo, jak się dało” – stwierdziła jedna z osób. „Właściwie potrzebowaliśmy wyższego standardu”.

READ  Klasyczna kiełbasa dostępna jest teraz wyłącznie w wersji wegetariańskiej: firma widzi „długoterminowy rozwój”

W zeszłym roku właściciele barów zdrapywali już 15 euro. W ośmiu dużych namiotach blok kosztuje 14,50 euro, mały namiot od Vinzenzmurr kosztuje 14,90 euro. Odwiedzających to nie zniechęciło: Oktoberfest 2023 był najbardziej udanym w historii – wzięło w nim udział 7,2 miliona osób. Czy w tym roku wszystko znów pójdzie dobrze?

Ekscytujące: w 2015 r. audytorzy firmy Ernst & Young przewidywali, że w 2024 r. po raz pierwszy msza będzie kosztować 15 euro. Trudno było wtedy w to uwierzyć, ponieważ cena piwa wynosiła około 10 euro. Teraz stało się to rzeczywistością.

Continue Reading

Trending