Connect with us

Economy

Duża sieć fast foodów zbankrutowała – zadłużenie przekracza 1 miliard dolarów

Published

on

Duża sieć fast foodów zbankrutowała – zadłużenie przekracza 1 miliard dolarów
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Przedsiębiorstwa dostawcze odczuwają słabą gospodarkę i skutki epidemii. Red Lobster, czołowa sieć restauracji w Stanach Zjednoczonych, zbankrutowała.

ORLANDO, Floryda – Nie tylko restauracje w Niemczech cierpią: amerykańska sieć restauracji rybnych Red Lobster zbankrutowała. Firma oficjalnie ogłosiła to w poniedziałek, 20 maja. Amerykańskie media podały, że Red Lobster zamknął już 99 restauracji i rozpoczął sprzedaż lokalu w poprzednim tygodniu Newsweek.

Sieć fast foodów, rozsławiona dzięki serialom i filmom, twierdzi, że ma 578 restauracji w 44 stanach USA i Kanady i obsługuje 64 miliony klientów rocznie. Roczna sprzedaż firmy wynosi dwa miliardy dolarów.

Sieć fast foodów jest niewypłacalna: złe zarządzanie, konkurencja i inflacja powodują bankructwo Red Lobster

Jednak teraz nadchodzi upadłość. Firma ma ponad miliard dolarów długu. Ale majątek wynosi mniej niż 30 milionów dolarów CNN W nawiązaniu do firmy. Celem jest sprzedaż spółki pożyczkodawcom. W zamian otrzymujesz fundusze potrzebne do przetrwania.

Przyczynami nierównowagi jest zwiększona konkurencja ze strony innych wschodzących sieci restauracji, inflacja oraz konsekwencje pandemii korony. Od 2019 roku jest o tym głośno CNN Liczba klientów spadła o 30 proc., ale już nie wzrosła znacząco.

Red Lobster przyznaje się do strategicznych błędów po bankructwie

Przyczyną jest także złe zarządzanie. W swoim wniosku o upadłość Red Lobster stwierdził, że ma „nadęty i słabo radzący sobie portfel restauracji”. Za straty firma obwiniła także swojego byłego największego akcjonariusza, firmę Thai Union. Według raportów firma Red Lobster rozwiązała umowę z dwoma dostawcami smażonych krewetek i zawarła umowę na wyłączność z Thai Union, co podniosło koszty sieci restauracji. CNN.

Reprezentowana niemal wszędzie w USA: sieć restauracji Red Lobster zbankrutowała. (Zdjęcie pliku) © Scott Brower/Imago

„Zauważyliśmy bezpodstawne zarzuty zawarte we wnioskach do sądu upadłościowego i nie możemy się doczekać pełnej prezentacji faktów” – stwierdziła Thai Union w odpowiedzi na zarzuty dotyczące Red Lobster.

READ  Elektroniczna funkcja dowodu osobistego: jak używać dowodu osobistego jako dowodu osobistego online

Thai Union, wieloletni dostawca Red Lobster, planuje kontynuować współpracę. „Jesteśmy przekonani, że proces sądowy umożliwi firmie Red Lobster restrukturyzację zobowiązań finansowych i wykorzystanie jej długoterminowego potencjału w bardziej pozytywnym otoczeniu” – stwierdziła spółka w swoim oświadczeniu.

Firma Red Lobster jest niewypłacalna: upadłość wisiała na horyzoncie już od dłuższego czasu

Upadłość ogłoszono kilka miesięcy temu. W styczniu 2024 roku Red Lobster zatrudnił eksperta ds. restrukturyzacji Jonathana Tebusa, który od marca pełni funkcję dyrektora zarządzającego. Niektóre restauracje zostały ostatecznie wyprzedane 13 maja.

Red Lobster to godny uwagi przykład z USA. Jednak restauracje w Niemczech również muszą stawić czoła trudnym warunkom ekonomicznym. Między innymi ze względu na skutki pandemii i słabą gospodarkę branży restauracyjnej grozi fala bankructw. (SM)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Czy muszę płacić opłaty za przesyłanie strumieniowe nawet bez kabla?

Published

on

Czy muszę płacić opłaty za przesyłanie strumieniowe nawet bez kabla?
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Opłaty za transmisję są obowiązkowe dla większości gospodarstw domowych w Niemczech. Ale czy trzeba płacić tę kwotę również wtedy, gdy nie ma połączenia z telewizorem?

Monachium – opłaty za transmisję wynoszą 18,36 euro na gospodarstwo domowe w Niemczech. Od 1 lipca opłaty za telewizję kablową nie są już wliczane do kosztów dodatkowych – od tej chwili rodzaj odbioru telewizji będzie można dowolnie wybierać.

Nie obowiązuje już przywilej dodatkowych kosztów – czy każdy powinien w dalszym ciągu płacić opłaty za transmisję?

Przydzielanie kosztów telewizji kablowej mieszkańcom domów za pośrednictwem rachunku kosztów operacyjnych nazywano ulgą na opłaty dodatkowe. Każde gospodarstwo domowe musiało płacić za wspólne łącze kablowe w domu, niezależnie od tego, czy z niego korzystało, czy nie. Jednocześnie było to możliwe również w przypadku komunikacji internetowej i telefonicznej, jednak rząd sygnalizacji świetlnej uchylił tę regulację, zmieniając ustawę Prawo telekomunikacyjne (TKG).

Gospodarstwa domowe w Niemczech muszą płacić 18,36 euro miesięcznie za opłaty za transmisję strumieniową – czy jest to w ogóle konieczne bez połączenia kablowego? © Fernando Gutierrez-Juarez/DPA

Jednakże opłaty za nadawanie pozostają przez TKG niezmienione. Miesięczną opłatę w wysokości 18,36 euro, wcześniej zwaną opłatą GEZ, płaci prawie każde gospodarstwo domowe w Niemczech. Nie ma znaczenia ilość odbiorników radiowych i telewizyjnych oraz liczba osób w rodzinie. Nawet osoby, które nie mają w domu łącza kablowego, muszą uiszczać opłaty za streaming – niektórzy mogą czuć się zawstydzeni tą regulacją, ale ma to swoje podłoże.

Niektóre gospodarstwa domowe mogą być zwolnione z opłat za nadawanie

W Niemczech każde gospodarstwo domowe musi uiszczać opłatę za nadawanie, aby zapewnić finansowanie ARD, ZDF i Deutschlandradio. Jeśli wiele gospodarstw domowych zostanie nagle zwolnionych z płacenia, to pozostałe gospodarstwa będą musiały to zrekompensować, bo w przeciwnym razie w ich kasie będzie bardzo duża dziura.

READ  Impuls dla transformacji energetycznej, podpisanie polsko-niemieckiej umowy o współpracy, Gütsel Online, OWL na żywo

„Wszyscy obywatele, firmy, instytucje i publiczne zakłady opieki w Niemczech wnoszą swój wkład, aby każdy mógł z tego skorzystać” – podaje serwis zajmujący się składkami. Nawet bez połączenia kablowego rodziny mogą uzyskać dostęp do programów telewizyjnych za pośrednictwem połączenia internetowego.

Osoby te mogą być zwolnione z opłat za nadawanie:

  • Odbiorcy pieniędzy obywatelskich
  • Beneficjenci świadczeń dla osób ubiegających się o azyl
  • Beneficjenci pomocy społecznej
  • Beneficjenci BAföG
  • Beneficjenci podstawowego zabezpieczenia na starość lub w przypadku obniżonej zdolności do pracy
  • Osoby poszukujące ochrony ze strony Ukrainy

Serwis często twierdzi, że opłaty za streaming będą musiały w przyszłości wzrosnąć, aby utrzymać obecną jakość. Wiele osób prawdopodobnie będzie zainteresowanych tym, czy mogą zostać zwolnione z płacenia. Jest to szczególnie możliwe w przypadku beneficjentów takich świadczeń socjalnych Pieniądze obywatelskie. Z opłat za transmisję zwolnieni są także beneficjenci pomocy społecznej oraz osoby otrzymujące BAföG. Rejestracja jest prosta, wystarczy się zalogować Model usługi składkowej nadawca. (prawie)

Continue Reading

Economy

Coś więcej niż tylko system awaryjny: Apple może zamienić radio satelitarne w biznes wart miliardy dolarów

Published

on

Coś więcej niż tylko system awaryjny: Apple może zamienić radio satelitarne w biznes wart miliardy dolarów

Dzięki systemowi iOS 18 użytkownicy iPhone’a będą mogli wysyłać wiadomości tekstowe przez satelitę – funkcja, która początkowo będzie oferowana bezpłatnie. Ale coś się za tym kryje Według informacji Handelsblatta więcej.






Początkowo przesyłanie wiadomości tekstowych za pośrednictwem satelity będzie możliwe wyłącznie w USA, ale ma się to zmienić w późniejszym czasie.

Apple współpracuje nad tą funkcją z operatorem satelitarnym Globalstar, który wykorzystuje 24 satelity dla służb ratunkowych i zainwestował już w firmę ponad 250 milionów dolarów.

Według informacji Handelsblatt, Globalstar planuje radykalne zwiększenie tej pojemności. Wynika to z wniosków złożonych w Niemczech i Francji, które opisują budowę dużej konstelacji satelitów składającej się z 3080 pojedynczych satelitów. Mają one na celu sześciokrotne zwiększenie przepustowości.




Rola Apple w dziedzinie radia satelitarnego

Choć Apple nie jest oficjalnie wymieniane w planach, zdaniem Handelsblatta eksperci branżowi spodziewają się możliwego udziału, ponieważ jest mało prawdopodobne, aby sam Globalstar miał środki finansowe na taki projekt.

Jak podaje gazeta, dzięki rozbudowie możliwe będzie wykonywanie połączeń telefonicznych i dostęp do Internetu, być może bezpośrednio z iPhone’a.

Tim Farrar, prezes firmy konsultingowej TMF Associates, opisuje ogłoszenie Apple przekazane Handelsblatt jako… „Odważny krok”. Wątpi, aby konkurenci tacy jak Google czy Samsung mogli teraz znaleźć się pod presją.

READ  Nord Stream 2 nie zapadnie w Polsce - RT DE

Jak dotąd Apple nie wygenerowało żadnych dodatkowych przychodów z funkcji satelitarnych. Jednak eksperci tacy jak Lluc Palerm-Serra z Analysis Mason uważają, że na rozszerzonej ofercie z pewnością można zarobić.


Continue Reading

Economy

Hisense, BYD, Alipay: dlaczego na Mistrzostwach Europy jest tak dużo reklam z Chin | pieniądze

Published

on

Hisense, BYD, Alipay: dlaczego na Mistrzostwach Europy jest tak dużo reklam z Chin |  pieniądze

Sind Ihnen die vielen chinesischen EM-Sponsoren auf den Banden am Spielfeldrand aufgefallen?

40 Prozent aller Hauptsponsoren kommen aus dem Reich der Mitte. Der Onlineshop AliExpress, der dazu passende Zahlungsanbieter Alipay, das E-Auto-Unternehmen BYD, TV-Hersteller Hisense und Smartphonehersteller Vivo sind allgegenwärtig bei unserer Heim-EM. Zum Vergleich: Nur Adidas, Lidl und Engelbert Strauss schafften es als deutsche Unternehmen in den exklusiven Club der 13 EM-Hauptsponsoren.

Was verspricht sich China vom aggressiven Marketing?

Chinesische Zeichen auf der Bande

Chinesische Werbung von Hisense beim Spiel Deutschland gegen Ungarn

Foto: IMAGO/MIS

Eigentlich wäre es durch die neue digitale Bandenwerbung kein Problem, die Sprache an das Publikum anzupassen. Trotzdem sendet Elektronikkonzern Hisense seine Botschaft „Zhongguo diyi“ (dt. „Die Nummer eins in China“) in chinesischen Schriftzeichen. Die Werbung richtet sich also klar an den Heimatmarkt und nicht an die deutschen Zuschauer.

Gegenüber der „Zeit“ erklärt Matthias Fifka, Professor für Betriebswirtschaftslehre in Erlangen und Experte für strategisches Management: „Wer im europäischen Kontext auftaucht, gilt als schick und vertrauenswürdiger.“

Das Interesse an Fußball nimmt mächtig zu. Zur vergangenen Fußball-EM 2021 schalteten mit 352 Millionen Chinesen 43 Prozent mehr ein als noch 2016. Auch 2016 war Hisense aktiv – damals noch der einzige chinesische Hauptsponsor.

Influencer-Werbung geht nach hinten los

David Beckham (49) als neues Markengesicht im AliExpress-TV-Spot

David Beckham (49) als neues Markengesicht im AliExpress-TV-Spot

Foto: AliExpress/YouTube

Anders als Hisense spricht der Versandhandel AliExpress gezielt den nicht chinesischen Markt an. Nach China versendet das Unternehmen AliExpress nämlich keine Produkte. Das Gesicht der Kampagne ist Ex-Fußballstar David Beckham (49).

READ  Upadek akcji Henkla: płaskie zyski w 2023 r. – dalsze zwolnienia

Auch in Influencer-Marketing investiert AliExpress. Das kommt allerdings nicht bei allen gut an. Online fordern Tausende Fans ein Stadionverbot für Influencer, weil diese „echten“ Fans die Plätze wegnehmen würden.

Der sogenannte E-Mobilitätspartner der Europameisterschaft, der Autokonzern BYD, verspricht sich vom Sponsoring ein besseres Image und mehr Markenpräsenz. Grund: In Deutschland wurden im Mai 2024 gerade einmal 201 neue BYDs zugelassen. Zum Vergleich: Im selben Zeitraum verkaufte BMW mehr als 18 000 seiner Autos. Die möglichen Strafzölle der EU gegen BYD in Höhe von 17,4 Prozent helfen dem Image des chinesischen E-Auto-Herstellers wohl kaum.

Auf den Straßen noch eine Seltenheit, bei der EM omnipräsent: die E-Autos von BYD

Auf den Straßen noch eine Seltenheit, bei der EM omnipräsent: die E-Autos von BYD

Foto: IMAGO/Beautiful Sports

Noch ein weiterer chinesischer Konzern findet sich im Fußballstadion: Zum Abpfiff wird der beste Spieler als „Vivo-Player of the Match“ ausgezeichnet. Der chinesische Handyhersteller Vivo passt seine Bandenwerbung übrigens den Fans an. Die Werbung im Stadion ist auf deutsch, in China oder den USA wird sie dann digital übersetzt.

Chinas große Fußballpläne

Wie viel sich die chinesischen Konzerne die Werbung kosten lassen, ist nicht bekannt. China hat allerdings große Pläne im Fußball.

Präsident Xi Jinping soll schon 2011 drei Wünsche geäußert haben: „Dass sich China für die WM qualifiziert, dass China eine WM ausrichtet und China eine WM gewinnt.“ Bis nächstes Jahr sollen 50 000 Fußballschulen in China eröffnet werden.

Bis zum WM-Erfolg wird es wohl noch dauern, Stand jetzt belegt China den 88. Platz der FIFA-Weltrangliste. Aber die Bandenwerbung dominiert China schon heute – daran scheint sich so schnell auch nichts zu ändern.

READ  Opozycja kwestionuje drogę Schweiga w Polsce | NDR.de - Aktualności

Continue Reading

Trending