Connect with us

Economy

Biała woda: Paliwo Boxberg jest dobre dla klimatu

Published

on

Od połowy przyszłego roku osady ściekowe będą suszone w temperaturze 200°C na terenie elektrowni Boxberg. Veolia Deutschland GmbH inwestuje w tej dziedzinie dziesięć milionów euro. Chociaż wczoraj rano nie było tak gorąco, jak w suszarce, goście nadal mocno się pocili w deszczową pogodę. Zwłaszcza tych, którzy złamali symboliczną ceremonię wmurowania kamienia węgielnego. Wśród nich jest burmistrz Boxberg Achim Junker (CDU). Postrzega projekt jako „pierwszy konkretny konkretny środek pomyślnego rozwoju strukturalnego”.

Ścisły proces zatwierdzania

Oczekuje się, że nowa instalacja odwadniania osadów ściekowych o długości 60 metrów, szerokości 15 metrów i wysokości ośmiu metrów zacznie działać za około rok. Jej piasta, 20-metrowa suszarka taśmowa, będzie pracować w zamkniętym skarbcu. „Oznacza to, że nic nie czujemy” – potwierdził Laurent Hequet, dyrektor generalny Veolia Deutschland GmbH. Kwestia ta została dokładnie zbadana przez Radę Kontroli Niskiej Immunologii w Görlitz. Mokry szlam jest równomiernie rozprowadzany na drobne nitki poprzez prasowanie i suszenie dwóch taśm suszących ze stali nierdzewnej. Woda w osadzie odparowuje, a wilgotne powietrze suszące jest zawracane przez system kondensacji. Granulki wycięte z nici gromadzone są w silosie o wysokości około 25 metrów.

Tutaj znajdziesz przydatne wskazówki i najnowsze wiadomości dotyczące zakupów i prezentów z Twojej okolicy.

W zakładzie poddawanych będzie recyklingowi do 50 000 ton osadów ściekowych rocznie. Dzieje się to za pomocą ciepła odpadowego wytwarzanego w elektrowni Boxberg w Lausitz Energie Kraftwerk AG (Leag). Większość osadów ściekowych dostarczana jest z lokalnych oczyszczalni ścieków. Dr potwierdził. Matthias Staub, dyrektor ds. rozwoju komunalnego w Veolia Wasser Deutschland GmbH. Od pięciu do ośmiu ciężarówek dziennie będzie transportować osady ściekowe do terminalu drogą B 156.

Veolia wkrótce będzie usuwać osady ściekowe na Łużycach - poinformowała podczas wczorajszej uroczystości wmurowania kamienia węgielnego: dr.  Matthias Staub, kierownik rozwoju komunalnego w Veolia, członek zarządu związku Hubertus Altmann, radny powiatowy Friedrich Adelsberger, prezes Veolia Niemcy

Veolia wkrótce będzie usuwać osady ściekowe na Łużycach – poinformowała podczas wczorajszej uroczystości wmurowania kamienia węgielnego: dr. Matthias Staub, kierownik rozwoju komunalnego w Veolia, członek zarządu związku Hubertus Altmann, radny powiatowy Friedrich Adelsberger, prezes Veolia Germany © Constanze Knappe

Veolia od 30 lat jest zaufanym partnerem w świadczeniu usług publicznych w wielu niemieckich miastach i gminach, eksploatuje 120 oczyszczalni ścieków w całych Niemczech i unieszkodliwia około 500 000 ton osadów ściekowych powstających podczas oczyszczania ścieków na oczyszczalniach ścieków komunalnych – głównie w Saksonia i Łużyce. W przyszłości warunki nowych ram prawnych ograniczą rozprzestrzenianie się osadów ściekowych na polach. Tym samym jego recykling jest „jednym z najważniejszych komunalnych problemów przyszłości” w całych Niemczech, jak podkreśla szef Veolia Germany.

Jak słyszeliśmy, Veolia i Liege zawsze były „dobrze wyszkolonym zespołem”. Osady ściekowe są spalane w elektrowni Boxberg od prawie 20 lat. „Wykorzystując ciepło odpadowe z elektrowni, możemy odwadniać osady ściekowe w sposób oszczędzający zasoby. Oznacza to, że cenna energia nie jest tracona. jest używany”, mówi Laurent Heckett. W ten sposób Veolia i Leag wspólnie przyczynią się do zamknięcia torów w sposób racjonalny ekologicznie. Około 4,5 miliona kWh energii i około 1000 ton dwutlenku węgla można zaoszczędzić rocznie dzięki wykorzystaniu ciepła odpadowego. To nie jedyny powód, dla którego projekt jest postrzegany jako „zrównoważony projekt dla regionu Łużyce i ważny wkład w ochronę klimatu w Wolnym Kraju Saksonii”.

Bezpieczeństwo dostaw i utylizacji

Ze względu na wcześniejsze suszenie osadu ściekowego jego wartość opałowa jest większa niż surowego węgla brunatnego. Około 90 procent pelet jest wykorzystywane jako przyjazne dla środowiska paliwo alternatywne w elektrowni Boxberg do wytwarzania energii elektrycznej. Reszta trafia do cementowni, które wymagają dużej energii. Przyczynia się to również do ochrony zasobów, obniża koszty transportu, a tym samym emisję dwutlenku węgla.
Veolia planuje do czterech miejsc pracy przy obsłudze instalacji odwadniania osadów ściekowych w Boxbergu. Planuje się, że po zatrzymaniu dwóch ostatnich bloków elektrowni w 2038 r. ciepło do suszenia osadów ściekowych będzie pozyskiwane z odnawialnych źródeł energii.

Odpowiedni i przyjazny dla środowiska recykling termiczny paliw alternatywnych i osadów ściekowych odbywa się we wszystkich elektrowniach Leag w Saksonii i Brandenburgii. „W dużym stopniu odciąża to gminy i przedsiębiorstwa, podobnie jak klimat, ponieważ ilość zużywanego węgla można zmniejszyć przy wytwarzaniu energii elektrycznej i ciepła” – wyjaśnił Hubertus Altmann, członek Rady Dyrektorów Ligi. Powiedział, że wczoraj podczas wmurowania kamienia węgielnego otworzył się nowy rozdział współpracy z Veolią. „Nie jesteśmy organem wydającym licencje, ale jesteśmy dobrymi sąsiadami i chcemy to udowodnić” – powiedział zarząd Leag.

Recykling termiczny odpadów to nie tylko ważny wkład w ochronę klimatu, ale także w transformację firmy. Jest to jeden z nowych obszarów biznesowych otwieranych przez stowarzyszenie. Na przykład prowadzą również rozmowy z gminą Boxberg w sprawie inwestycji w odnawialne źródła energii. „Mamy przestrzeń i wiedzę” – mówi Altman. Odwadnianie osadów ściekowych i rozszerzona współspalanie w Boxberg, a także zakład odzysku ciepła w Jänschwalde, zaplanowane wspólnie z Veolią i uruchomione w 2024 roku, to inwestycje na przyszłość. „Pomoże to zapewnić ciągłą utylizację i bezpieczeństwo dostaw” – powiedział.

Inwestorzy są już dawno spóźnieni

Na początku 2019 r. rada miasta Boxberg zdecydowała, że ​​wycofywanie węgla „potrzebuje konkretnych czynników napędzających lokalną gospodarkę, która jest prawie całkowicie zależna od węgla”, jak wyjaśnił burmistrz Achim Juncker. Roczna siła ekonomiczna trzech milionów euro z turystyki nie może nawet zrównoważyć 400 milionów euro z przemysłu energetycznego. Mieszkańcy 18 dzielnic liczącej 4500 mieszkańców gminy będą bacznie obserwować, jak powstają nowe elektrownie jądrowe lub na węgiel brunatny w bezpośrednim sąsiedztwie Polski lub Czech oraz jak specjalne strefy ekonomiczne tworzą idealny klimat dla miliardowych inwestycji.

Inne artykuły

Stacje wodne Boxberg zostaną później podłączone do sieci

Ceremonia wmurowania kamienia węgielnego pod nowy budynek Veolia firmy Boxberg jest, kontynuuje Junker, „pierwszą iskrą dla innych długo oczekiwanych inwestorów”. To jeden z powodów, powiedział, że Boxbergerowie są „zasadniczo pozytywnie nastawieni do projektu”. Świadczy o tym udział społeczeństwa w procesie zatwierdzania.

Więcej informacji z Weißwasser i okolic można przeczytać tutaj.

READ  Gospodarka Polski w 2022 roku będzie nadal rosła | Poczta Wyszehradzka
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Published

on

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.

MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.

Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach

W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.

Rosyjska gospodarka cierpi z powodu załamania eksportu gazu. © Gavril Grigorov/DPA

W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.

Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki

Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że ​​w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.

READ  Niedrogi lokalizator GPS w Aldi: jak chronić swoją torbę, rower, samochód itp

Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.

LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.

Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?

Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.

Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.

Continue Reading

Economy

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Published

on

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Frankfurt nad Odrą (dpa) – Od niedzielnego popołudnia protesty rolników w Polsce doprowadziły do ​​poważnych zakłóceń w ruchu na przejściu granicznym na autostradzie A12 w pobliżu Frankfurtu nad Odrą. Rzecznik policji powiedział: „Od skrzyżowania Frankfurt (Oder) Mitte ruch tranzytowy zostanie przekierowany na drogę B112”. Autostradą nie można wjechać ani zjechać. Na razie natężenie ruchu na autostradzie jest pod kontrolą. Policja uważa, że ​​zakłócenia mogą trwać kilka dni, aż do środy.

Operator polskiej autostrady A2 poinformował na swojej stronie internetowej, że odcinek od granicy niemiecko-polskiej do skrzyżowania z autostradą Świecko został zamknięty. Po stronie polskiej utworzono objazdy. Należy spodziewać się korków. Protest ma potrwać do środy do godziny 22:00. Blokada rozciąga się od węzła drogowego Świecko (Landesstraße 29) aż do granicy z Niemcami.

Trwające od tygodni protesty polskich rolników skierowane są przeciwko polityce rolnej UE, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy.

© dpa-infocom, dpa:240317-99-370884/2

READ  Miliard transakcji w północnej Hesji: Habeck chce sprawdzić sprzedaż Viessmann hessenschau.de
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Handel na Giełdzie rozpocznie się w środę 29 września 2021 r.
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending