Connect with us

Tech

Resident Evil Village: seria survival horrorów w obliczu kryzysu tożsamości

Published

on

Z Resident Evil Village Kultowa seria survival horrorów firmy Capcom obchodzi w tym roku 25-lecie istnienia. W trakcie zabawy staje się jasne, co było już widoczne u przodków, czasem więcej, czasem mniej: łańcuch kastowy przeżywa kryzys tożsamości, bo w międzyczasie trudno jest w ogóle zdefiniować, co stanowi „RE”. Początek tego trendu jest zapewne wyznaczony przez wyraźny przykład obecnej branży: „RE4”.

Przed Village: Resident Evil 4 była rewolucją

Bez przesady można powiedzieć, że „Resident Evil 4” to kamień milowy w historii gier wideo, który wpłynął nie tylko na jej serię, ale także na całokształt jej gatunku. Po tym, jak Capcom opracował kilka prototypów, a następnie je porzucił, to twórca serii, Shinji Mikami, nadał projektowi jasny kierunek i dodał więcej emocji do survival horroru z dawnych czasów.

Fakt, że ta równowaga nadal działała w tamtym czasie, wynikał z dalszego tempa gry i tempa tytułu. Było więcej akcji i dynamicznego strzelania niż jego poprzednicy, ale w gruncie rzeczy była to umiarkowana rozgrywka – tylko z nowej perspektywy. W przypadku zadu, zwłaszcza „Resident Evil 6”, programiści jeszcze bardziej zaostrzyli śruby akcji. Brzmi pytanie, czy „RE” wciąż jest coraz głośniejsze. Kryzys tożsamości pojawił się wraz ze zmianami osobowości i perspektyw, postaciami z supermocarstwami i historiami, które do niczego nie doszły.

Resident Evil 4 - Nowa notatka o remake'u?

Chociaż serial coraz częściej zastępuje horror i horror horrorem i że serial ukształtował coś więcej niż rollercoaster, sukces musi w jakiś sposób udowodnić, że Capcom ma rację, w końcu „RE5” i „RE6” to najbardziej udane odgałęzienia tej serii. Seria. Dzisiejsza seria. Szczególnie na Zachodzie oba tytuły spisały się wyjątkowo dobrze, być może także dlatego, że łączyły je pewne podobieństwa z marką wojskowych strzelanek „Call of Duty”. Jednak filmowcy zdali sobie również sprawę, że nie jest już jasne, co w ogóle stanowiło „Resident Evil”.

READ  Demo Xbox: wieści o Diablo IV i nie tylko

Resident Evil 7 i Village wracają do korzeni horroru – ok

Wraz z „Resident Evil 7” serial przyniósł kolejną zmianę w trajektorii i po prostu komicznie powrócił do korzeni survival horroru. Pierwotnie zaplanowana perspektywa pierwszoosobowa została wykorzystana w pierwszej gałęzi i połączona z intensywną atmosferą, mniejszą pracą i bardzo ograniczonymi zasobami – przynajmniej na duże odległości. Jednak w ostatnim rozdziale gry znacznie wzrosła część akcji, co nie zostało wówczas dobrze przyjęte przez fanów czy prasę profesjonalną.

Był to symptom kryzysu tożsamości, przez który od lat przechodził łańcuch sekciarski, a jednocześnie protekcjonalny wobec wszystkich fanów, którym podobało się takie podejście do poprzedników, którzy liczyli na jego więcej. „Resident Evil Village”, która w różnych aspektach wyraźnie opiera się na „Resident Evil 4”, teraz również stawia kontroler ruchu na szczyt. Na początku dobrze rozmieszczonymi dawkami, które oddają „poczucie horroru” w „RE4” i „RE5”, ale w ostatniej trzeciej twórcy przesadzają do tego stopnia, że ​​wspomnienia z „Call of Duty” i „RE6” są obudzić.

Dodatkowo gra pokazuje również w całości, że na końcu nie wiesz, kim naprawdę chcesz być. Cichy wstęp, po którym następuje paragraf akcji, jak początkowo w „RE4”, by później rozprzestrzenić się w psychologicznym horrorze przypominającym urzekającą atmosferę „Silent Hills”, którą później rozdziera nudne dialogi i słaba równowaga gry. Resident Evil Village wygląda jak układanka, której części nie pasują do siebie idealnie, ale są mocno ściśnięte.

Dlatego wielu fanów wciąż zastanawia się, co jest takiego specjalnego w Resident Evil. Podobnie jak w przypadku innych znanych marek, takich jak „Gwiezdne Wojny”, na to pytanie nie ma już poprawnej odpowiedzi. Powinieneś także docenić Capcom za jej gotowość do podjęcia ryzyka związanego z serią, pokierowania nią w nowych kierunkach i spełnienia oczekiwań fanów, aby zachować świeżość „RE”. Jednak osiągnięto punkt, w którym Capcom musi zdecydować, jaka seria powinna być w przyszłości.

READ  Fritzbox: W ten sposób wzmacniasz sieć WLAN starego urządzenia

na ten temat: Resident Evil Village: Capcom o trudnościach w rozwoju

Nach Village: Quo vadis, Resident Evil?

Jak pokazał sukces serii w ostatnich latach, z pewnością istnieje rynek dla różnych kierunków franczyzy: są fani, którzy kochają szybki, zorientowany na akcję „terror” „RE5” / „RE6” lub nawet teraz znajdujący „Resident Evil Village”. W tym samym czasie tam i tamto Pojawiły się nowe wydania Od „Resident Evil 2” i „Resident Evil 3”, a także wielu fanów, którzy kochają bardziej klasyczny survival horror i chcą, aby seria znów poszła dalej w tym kierunku.

Z czysto finansowego punktu widzenia zrozumiałe jest, dlaczego serial od lat przyciąga miłośników scen akcji. Horrory należą do gatunku niszowego i niewielu aktorom udaje się osiągnąć naprawdę duży sukces komercyjny. Biorąc pod uwagę obecne koszty rozwoju dużych produkcji AAA, idealne dostosowanie się do survival horroru to luksus, na który nie stać już nawet przodka gatunku. Dlatego jest mało prawdopodobne, aby główne części serii „Resident Evil” całkowicie odbiegały od elementów akcji, tak jak w dającej się przewidzieć przyszłości końcówce „Wioski”.

Jedną z możliwości jest dążenie do znacznie lepszej równowagi między survival horrorem a akcją w kluczowych częściach, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Jednocześnie Capcom mógłby pójść dalej w kierunku horroru lub, alternatywnie, pracować nad rozszerzeniem franczyzy na spółki zależne, takie jak ta, którą mieliśmy w ostatnich latach z „Revelations”, które wymagają nieco mniej budżet. Nie ma wątpliwości, że Resident Evil będzie z nami przez długi czas, ale nadszedł czas, aby Capcom wreszcie przezwyciężył kryzys tożsamości franczyzy i wyartykułował, czym naprawdę chce być marka w przyszłości.

Teraz twoja kolej: na co liczysz w nadchodzących grach Resident Evil?


Więcej wiadomości też Resident Evil Village.

READ  Ryzen 5 5600X3D: przetestowany ekskluzywny procesor AMD do gier

Zwykle linki do Amazon, Media Markt, Saturn i niektórych innych sprzedawców detalicznych są linkami stowarzyszonymi. Dokonując zakupu, otrzymujemy niewielką prowizję, którą możemy wykorzystać do sfinansowania strony, z której można korzystać bezpłatnie. Nie masz żadnych wad.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Helldivers 2: Konto PlayStation wkrótce będzie obowiązkowe na platformie Steam

Published

on

Helldivers 2: Konto PlayStation wkrótce będzie obowiązkowe na platformie Steam
Zdjęcie: Studio gier Arrowhead

Obecnie w Helldivers 2 (Benchmarks) można grać na komputerze PC za pośrednictwem platformy Steam bez połączonego konta PlayStation. Ale to wkrótce się skończy. Od 6 maja konto PlayStation jest obowiązkowe dla wszystkich nowych graczy, a od 4 czerwca dla wszystkich graczy Helldivers 2. Będzie to wymagane od 30 maja.

Zawsze planowano, ale technicznie nie było to możliwe

Sony Interactive Entertainment poinformowało w oświadczeniu, że do tej pory można było się z niego zrezygnować ze względu na problemy techniczne Wiadomość na steamie.

Uważajcie nurkowie,

Ze względu na problemy techniczne związane z wydaniem HELLDIVERS™ 2 tymczasowo uznaliśmy wymóg łączenia kont Steam z kontami PlayStation Network jako opcjonalny.

Według Sony łączenie kont zapewnia „Kluczową rolę w ochronie naszych graczy i utrzymywaniu wartości bezpieczeństwa gier PlayStation i PlayStation Studios„To jedyny możliwy sposób na banowanie graczy, aby banować innych.”Aby chronić przed smutkiem i przemocąJeśli ktoś uważa, że ​​został zablokowany przez pomyłkę, ma również możliwość złożenia odwołania za pośrednictwem swojego konta.

To są terminy

Według Sony wymagania dotyczące powiązania Steam z kontem PlayStation Network będą wprowadzane falami:

  • 6 maja: Nowi gracze muszą połączyć konto PlayStation
  • 30 maja: Obecni gracze otrzymają powiadomienie
  • 4 czerwca: Obecni gracze muszą połączyć konto PlayStation

Dlatego od 6 maja wszyscy nowi gracze w HELLDIVERS™ 2 na platformie Steam będą musieli połączyć swoje konto Steam z kontem PlayStation Network. Gracze grający obecnie na Steamie będą zobowiązani do rejestracji od 30 maja i będą musieli połączyć swoje konta Steam z kontami PlayStation Network do 4 czerwca. […] Zdajemy sobie sprawę, że może to zdenerwować niektórych graczy, ale takie podejście pomoże nam w dalszym budowaniu społeczności, z której wszyscy gracze mogą być dumni.

Problem dotyczy wielu graczy

To były szalone ostatnie 24 godziny na Steamie SteamDB W Helldivers 2 gra jednocześnie niemal 120 000 graczy. Konta PlayStation Network są bezpłatne i można je kupić pod adresem Witryna PlayStation Zostać stworzonym.

READ  Elden Ring: Nie pojawił się na Gamescom 2021 – pomimo nagrody

Continue Reading

Tech

Interpretacja 108: Ochrona danych w branży gier

Published

on

Interpretacja 108: Ochrona danych w branży gier

Sprzedaż gier komputerowych w Niemczech stale rośnie. Rok 2023 był pełen gier komputerowych i konsolowych Wolumen obrotu wynosi ponad 3,7 miliarda euro. Szczególnie dynamicznie rozwija się rynek smartfonów i tabletów: rodzice kupili przedmioty, skórki lub monety w grach w sklepach z aplikacjami za prawie trzy miliardy euro.

reklama

W przemyśle w tym kraju obowiązują te same ograniczenia w zakresie ochrony danych, co na przykład w przypadku sieci społecznościowych. Istnieją jednak również rygorystyczne przepisy chroniące młodych ludzi. Gry nie są już kupowane (tylko) w sklepach, ale głównie za pośrednictwem platform takich jak Steam, Playstation lub sklepy z aplikacjami Google i Apple. Podczas zakupu i korzystania z niego generowanych jest wiele danych.

Profesor Christian Henner Hentsch

O kwestii interpretacji mówi profesor Christian Henner Hensch

W podkaście c’t o ochronie danych ekspert prawny i interesariusz wyjaśnia punkt widzenia niemieckiej branży gier: Profesor Christian Henner Hentsch Profesor Prawa autorskie i prawo mediów w Kolońskim Centrum Badań nad Prawem Mediów na Uniwersytecie TH w Kolonii, a także jako kierownik działu prawa i regulacji w Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Zabawkarskiego „Zabawka” Wszystkie wewnętrzne kwestie prawne, a także kwestie polityki prawnej.

Hentsch zapewnia wgląd w branżę i wyjaśnia, jakie strony obecnie w niej pracują, od platform, przez wydawców, po niezależne studia. Ponieważ powierzchnia reklamowa w grach jest rzadko sprzedawana, dostawcy gier z reguły nie wymagają zgody na gromadzenie danych. W tym obszarze wszystko regulują umowy kupna i użytkowania. Obejmuje to również przetwarzanie danych osobowych generowanych podczas rozgrywki.

Hinch twierdzi, że same platformy będą gromadzić dużo danych, ale będą one przekazywane wydawcom i programistom jedynie w bardzo ograniczonym zakresie. Ale oczywiście gracze są monitorowani w celu poprawy wrażeń z gry, a czasami także w celu znalezienia odpowiednich miejsc, w których ktoś może być szczególnie zainteresowany, na przykład przyspieszeniem postępu w grze poprzez dodatkowe zakupy.

Odcinek 108:


Tutaj znajdziesz wszystkie poprzednie odcinki:


(Skrobia)

Do strony głównej

READ  Ryzen 5 5600X3D: przetestowany ekskluzywny procesor AMD do gier
Continue Reading

Tech

Wygląda na to, że Apple chce przenieść te aplikacje na iOS 18

Published

on

Wygląda na to, że Apple chce przenieść te aplikacje na iOS 18

Apple pracuje nad wieloma nowymi funkcjami dla aplikacji wbudowanych w iOS. Słynna plotka o Apple gotuje. W związku z tym powinny nastąpić poważne zmiany w kilkunastu programach magazynowych – od projektu, przez funkcjonalność AI, aż po całkowite przeprojektowanie. Niektóre szczegóły już wyciekły. Obiecują, że iOS 18 będzie bardziej odpowiedni po dość umiarkowanej aktualizacji do iOS 17. Zmiany dotyczą też ekranu głównego, który ma być bardziej płynnie zaprojektowany – m.in. bezpłatne umieszczenie ikon.

reklama

W nowej aplikacji Mapy po raz pierwszy pojawią się tzw. trasy niestandardowe, za pomocą których będzie można samodzielnie zdefiniować trasę. Mapy topograficzne – na przykład do pieszych wędrówek – są również zaplanowane tak, jak w watchOS 10. Apple Music po raz pierwszy w iOS 18 powinno mieć możliwość automatycznego tworzenia list odtwarzania – przy pomocy generatywnej sztucznej inteligencji. Apple Mail może mieć nowy wygląd i funkcjonalność AI. Aplikacja SMS otrzymuje długo oczekiwane wsparcie dla standardu przesyłania wiadomości RCS. Planowany jest zintegrowany dyktafon i wyświetlanie symboli matematycznych dla notatek.

Mówią, że Apple chce całkowicie przebudować kalkulator, łącznie z funkcją daty. Wprowadzono również poważne zmiany w aplikacjach do zdjęć i fitness, ale szczegóły są nadal niejasne. Aplikacja Apple Health otrzyma nowe funkcje AI. Rozwiązanie Freeform do mapowania myśli zawiera nowe sceny ułatwiające nawigację po dokumentach. Safari po raz pierwszy otrzyma funkcje AI i obiecuje innowacje w interfejsie.

Wreszcie Apple chce także ulepszyć Pages, Numbers i Keynote za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji, a Skróty powinny umożliwiać łatwiejszą automatyzację złożonych zadań. Istnieją również doniesienia o integracji kalendarza z aplikacją Przypomnienia – Bardzo logiczny krok. Czas pokaże, czy Memories wymrze jako samodzielna aplikacja w dłuższej perspektywie.

READ  Zwiastun fabuły zegara w trybie współpracy dla wielu graczy • Nintendo Connect

iOS 18 zadebiutuje na WWDC w czerwcu. Jest i pozostaje flagowym systemem operacyjnym Apple. Nowa funkcjonalność sztucznej inteligencji prawdopodobnie trafi do systemu MacOS i innych platform Apple.



(licencjat)

Do strony głównej

Continue Reading

Trending