Connect with us

Economy

Inwestor: Nowy właściciel dołącza do Airline Condor Vacation – Economy

Published

on

Frankfurt / Main (dpa) – W środku kryzysu związanego z koronawirusem wspierana przez państwo linia lotnicza Condor znalazła nowego większościowego właściciela.

W czwartek, po podpisaniu umowy we Frankfurcie, Condor ogłosił, że londyńska firma zarządzająca aktywami Attestor Capital przejmie 51 procent akcji i zainwestuje w spółkę znaczne kwoty. Atestor wniesie 450 mln euro w postaci nowych udziałów, z czego 250 mln euro trafi do nowej floty dalekiego zasięgu. Dodał, że zachowano wszystkie 4050 miejsc pracy.

Republika Federalna i kraj związkowy Hesja chcą wesprzeć nowy start, rezygnując z 150 mln euro pożyczki KfW w wysokości 550 mln euro, która Condor do tej pory pozostawała w powietrzu. Podobnie jak sprawy z zakresu prawa konkurencji, podlega to zatwierdzeniu przez Unię Europejską. Nowy inwestor oferuje dobre i trwałe perspektywy dla lokalizacji i pracowników, zgodnie z zapowiedziami rządów federalnych i stanowych. Condor oczekuje zezwoleń w ciągu sześciu do ośmiu tygodni.

Przedstawiciel funduszu, który twierdzi, że opiekuje się aktywami o wartości około 5,5 miliarda euro, głównie pochodzącymi z instytucji uniwersyteckich i firm rodzinnych, powiedział, że 65-latek kilkakrotnie przeszedł „idealną burzę”. Nawiązał do bankructwa Thomasa Cooka, byłej matki Condora, w 2019 roku i późniejszego zakłócenia linii lotniczej w kryzysie Corona.

Po nagłym wycofaniu się polskiego inwestora PGL, Condor przeszedł w 2020 roku kompleksową restrukturyzację w Operation Protective Shield Extended. Po grudniowym bankructwie właścicielem była firma powiernicza, która zastawiła wszystkie swoje udziały w państwowej spółce KfW. SG pozostanie początkowo mniejszościowym udziałowcem Condora z 49 procentami.

Osoba uwierzytelniająca zamierza również nabyć te udziały, wyjaśnił przedstawiciel funduszu Friedrich Andrea. Postrzegasz firmę jako inwestycję długoterminową. Jako rekreacyjne linie lotnicze Condor zajmuje dobrą pozycję pod względem świadomości marki. (…) Nikt nie zbliżał się ani nie spotykał się na wakacjach ”, odnosząc się do wszechobecnego oprogramowania do wideokonferencji, które obecnie zastępuje podróże służbowe.

READ  Staatliche KfW-Bank: Innovationen brauchen Förderung

Firma została odbudowana pod parasolem ochrony i ograniczona, aby obniżyć koszty. Liczba pracowników spadła o około 800 do 4050 obecnie, a dla pozostałych pracowników ze związkami zawarto układy zbiorowe o restrukturyzacji. Według Ufo główne punkty zostały ukończone od stycznia 2020 roku w ciągu ostatnich kilku tygodni. Ale związek powiedział, że nie ma już nowych franczyz.

Flota Condora składa się z około 50 samolotów. „Nasi ludzie w imponujący sposób pokazali, że robią wszystko, co w ich mocy – dla Condor jako firmy, ale także dla naszych klientów i partnerów. „I to jest dokładnie to, co będziemy robić w przyszłości” – powiedział prezes Condor Ralph Tekinterrup.

Andrea wyjaśnił, że TechIntrap i CFO Christophe Debus powinni nadal kierować firmą. Firma przeniosła swoją siedzibę z lotniska we Frankfurcie do niedrogiej nieruchomości w pobliskim Nowym Essenburgu i planuje ponownie wprowadzić bardziej wszechstronny program lotów tego lata. Ponadto chodzi o jak najszybsze uzupełnienie starej floty długodystansowej. Teckentrup powiedział, że wraz z ogłoszeniem praw własności w wysokości 250 milionów euro można by sfinansować samoloty o wartości około miliarda euro. Powinno to minąć jak najszybciej ze zwykłych dwóch lat dla takiego procesu.

Konkurencja prawdopodobnie zaostrzy się po tym, jak Corona pojawi się w manewrze Lufthansy, również wykupionym przez państwo, który jednostronnie rozwiązał długoterminowy kontrakt na loty dowozowe do Condora startującego jesienią we Frankfurcie. Po znacznej presji ze strony Brukseli i Federalnego Urzędu Kartelowego umowa została przedłużona o kolejny rok, do maja 2022 r. Grupa Lufthansa chce być bardziej zaangażowana w działalność związaną z turystyką długodystansową obsługiwaną przez Condor i ogłosiła siedem nowych rejsów długodystansowych od Frankfurt i Monachium latem 2022 r. Czwartek.

© dpa-infocom, dpa: 210520-99-681073 / 3

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Published

on

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.

MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.

Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach

W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.

Rosyjska gospodarka cierpi z powodu załamania eksportu gazu. © Gavril Grigorov/DPA

W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.

Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki

Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że ​​w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.

READ  Biontech ogłasza 500 nowych miejsc pracy

Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.

LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.

Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?

Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.

Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.

Continue Reading

Economy

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Published

on

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Frankfurt nad Odrą (dpa) – Od niedzielnego popołudnia protesty rolników w Polsce doprowadziły do ​​poważnych zakłóceń w ruchu na przejściu granicznym na autostradzie A12 w pobliżu Frankfurtu nad Odrą. Rzecznik policji powiedział: „Od skrzyżowania Frankfurt (Oder) Mitte ruch tranzytowy zostanie przekierowany na drogę B112”. Autostradą nie można wjechać ani zjechać. Na razie natężenie ruchu na autostradzie jest pod kontrolą. Policja uważa, że ​​zakłócenia mogą trwać kilka dni, aż do środy.

Operator polskiej autostrady A2 poinformował na swojej stronie internetowej, że odcinek od granicy niemiecko-polskiej do skrzyżowania z autostradą Świecko został zamknięty. Po stronie polskiej utworzono objazdy. Należy spodziewać się korków. Protest ma potrwać do środy do godziny 22:00. Blokada rozciąga się od węzła drogowego Świecko (Landesstraße 29) aż do granicy z Niemcami.

Trwające od tygodni protesty polskich rolników skierowane są przeciwko polityce rolnej UE, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy.

© dpa-infocom, dpa:240317-99-370884/2

READ  Postbank z radykalną zmianą! Klienci nie mają innego wyjścia
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Postbank z radykalną zmianą! Klienci nie mają innego wyjścia
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending