Connect with us

Tech

W teście sprzed 15 lat: Xigmatek był na dobrej drodze do sukcesu z HDT-S1283

Published

on

W teście sprzed 15 lat: Xigmatek był na dobrej drodze do sukcesu z HDT-S1283

Po tym, jak Xigmatek wstrząsnął rynkiem chłodziw w segmencie 92 mm z HDT-S963 (testowany 15 lat temu) za 25 euro, za nim uplasował się 120 mm (testowany) z HDT-S1283. W cenie 35 euro płyn chłodzący był tani i zapewniał doskonałą wydajność chłodzenia.

Rura cieplna z bezpośrednim dotykiem 8 mm

Podobnie jak mniejszy HDT-S963, HDT-1283 został oparty na technologii Heatpipe Direct Touch (HDT) firmy Xigmatek, w której rurki cieplne miały bezpośredni kontakt z radiatorem procesora. HDT-1283 wykorzystuje trzy rurki cieplne o średnicy 8 mm, które przekazują ciepło odpadowe do 55 aluminiowych żeber. Całkowita waga chłodziwa, która wynosi 120 x 76 x 159 mm (dł. x szer. x wys.), wyniosła około 680 g. Wbudowany wentylator 120 mm działa z maksymalną prędkością 2200 obr./min i jest sterowany przez PWM.

Rura cieplna z bezpośrednim dotykiem z rurką cieplną 8 mm
Rura cieplna z bezpośrednim dotykiem z rurką cieplną 8 mm
Gumowy odłącznik wentylatora
Gumowy odłącznik wentylatora
Brak problemów z miejscem - nie jest wymagane wyjmowanie płyty głównej
Brak problemów z miejscem – nie jest wymagane wyjmowanie płyty głównej
Uwaga na puszki, które są zbyt płaskie: chłodnica jest za wysoka przy 159mm
Uwaga na puszki, które są zbyt płaskie: chłodnica jest za wysoka przy 159mm

Instalacja chłodnicy była łatwa i nieskomplikowana. HDT-S1283 został podłączony do systemów Intel za pomocą systemu pinów, a użytkownicy AMD mogą podłączyć chłodnicę do modułu mocującego płyty głównej, zachowując zaciski. Płyta główna nigdy nie jest zdejmowana, co oszczędza czas i nerwy. Użytkownicy z płaskimi torbami musieli tylko uważać, ponieważ model był stosunkowo wysoki przy 159 mm.

niezwykłe wykonanie

Wydajność chłodzenia Xigmatek HDT-S1283 była świetna, dzieląc pierwsze miejsce w teście z Scythe Infinity przy pełnej prędkości. Jeśli zdławisz dostarczony wentylator z około 1800 obr/min do 900 obr/min, będziesz musiał stracić tylko 4 K i jednocześnie obniżyć poziom ciśnienia akustycznego z 50,9 dB (A) do akceptowalnego 36,8 dB (A). Wydajność była zauważalnie niższa przy niesłyszalnym 31,0 dB(A) przy około 230 obr./min.Tutaj temperatura procesora wzrosła o kolejne 16 K do 78°C. Dla porównania: Scythe Infinity osiągnęła 65°C przy 565 obr./min przy poziomie ciśnienia akustycznego 30,4 dB(A). W związku z tym mocne strony HDT-S1283 wyraźnie leżą w wyższych zakresach prędkości z silną wentylacją.

Porównanie wydajności chłodzenia procesora

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

    • temperatury ładowania

    • Głośność w dB(A)

wniosek

Za 35 euro Xigmatek HDT-S1283 był doskonałą chłodziarką – szczególnie dla użytkowników, którzy chcieli bardzo wysokiej wydajności chłodzenia. Z wentylatorem przykręconym do 900 obr./min poziom ciśnienia akustycznego był w porządku. Każdy, kto naprawdę cenił niesłyszalny system, musiał uciec się do konkurencji w postaci nieskończonej kosy. Alternatywą było zastąpienie dostarczonego śmigła, które również wydało zgrzytanie przy prędkościach poniżej 500 obr/min, lepszym modelem.

W kategorii „W testach od 15 lat” redakcja przegląda archiwum testów w każdą sobotę od lipca 2017 r. Poniżej wymieniono ostatnie 20 artykułów, które ukazały się w tej serii:

Więcej tego typu treści oraz wiele innych relacji i anegdot można znaleźć w starym zakątku forum ComputerBase.

READ  Ziemia ma drugi księżyc - przynajmniej przez następne 300 lat
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Helldivers 2: Konto PlayStation wkrótce będzie obowiązkowe na platformie Steam

Published

on

Helldivers 2: Konto PlayStation wkrótce będzie obowiązkowe na platformie Steam
Zdjęcie: Studio gier Arrowhead

Obecnie w Helldivers 2 (Benchmarks) można grać na komputerze PC za pośrednictwem platformy Steam bez połączonego konta PlayStation. Ale to wkrótce się skończy. Od 6 maja konto PlayStation jest obowiązkowe dla wszystkich nowych graczy, a od 4 czerwca dla wszystkich graczy Helldivers 2. Będzie to wymagane od 30 maja.

Zawsze planowano, ale technicznie nie było to możliwe

Sony Interactive Entertainment poinformowało w oświadczeniu, że do tej pory można było się z niego zrezygnować ze względu na problemy techniczne Wiadomość na steamie.

Uważajcie nurkowie,

Ze względu na problemy techniczne związane z wydaniem HELLDIVERS™ 2 tymczasowo uznaliśmy wymóg łączenia kont Steam z kontami PlayStation Network jako opcjonalny.

Według Sony łączenie kont zapewnia „Kluczową rolę w ochronie naszych graczy i utrzymywaniu wartości bezpieczeństwa gier PlayStation i PlayStation Studios„To jedyny możliwy sposób na banowanie graczy, aby banować innych.”Aby chronić przed smutkiem i przemocąJeśli ktoś uważa, że ​​został zablokowany przez pomyłkę, ma również możliwość złożenia odwołania za pośrednictwem swojego konta.

To są terminy

Według Sony wymagania dotyczące powiązania Steam z kontem PlayStation Network będą wprowadzane falami:

  • 6 maja: Nowi gracze muszą połączyć konto PlayStation
  • 30 maja: Obecni gracze otrzymają powiadomienie
  • 4 czerwca: Obecni gracze muszą połączyć konto PlayStation

Dlatego od 6 maja wszyscy nowi gracze w HELLDIVERS™ 2 na platformie Steam będą musieli połączyć swoje konto Steam z kontem PlayStation Network. Gracze grający obecnie na Steamie będą zobowiązani do rejestracji od 30 maja i będą musieli połączyć swoje konta Steam z kontami PlayStation Network do 4 czerwca. […] Zdajemy sobie sprawę, że może to zdenerwować niektórych graczy, ale takie podejście pomoże nam w dalszym budowaniu społeczności, z której wszyscy gracze mogą być dumni.

Problem dotyczy wielu graczy

To były szalone ostatnie 24 godziny na Steamie SteamDB W Helldivers 2 gra jednocześnie niemal 120 000 graczy. Konta PlayStation Network są bezpłatne i można je kupić pod adresem Witryna PlayStation Zostać stworzonym.

READ  Pizza Possum ukaże się 28 września na PC i konsole

Continue Reading

Tech

Interpretacja 108: Ochrona danych w branży gier

Published

on

Interpretacja 108: Ochrona danych w branży gier

Sprzedaż gier komputerowych w Niemczech stale rośnie. Rok 2023 był pełen gier komputerowych i konsolowych Wolumen obrotu wynosi ponad 3,7 miliarda euro. Szczególnie dynamicznie rozwija się rynek smartfonów i tabletów: rodzice kupili przedmioty, skórki lub monety w grach w sklepach z aplikacjami za prawie trzy miliardy euro.

reklama

W przemyśle w tym kraju obowiązują te same ograniczenia w zakresie ochrony danych, co na przykład w przypadku sieci społecznościowych. Istnieją jednak również rygorystyczne przepisy chroniące młodych ludzi. Gry nie są już kupowane (tylko) w sklepach, ale głównie za pośrednictwem platform takich jak Steam, Playstation lub sklepy z aplikacjami Google i Apple. Podczas zakupu i korzystania z niego generowanych jest wiele danych.

Profesor Christian Henner Hentsch

O kwestii interpretacji mówi profesor Christian Henner Hensch

W podkaście c’t o ochronie danych ekspert prawny i interesariusz wyjaśnia punkt widzenia niemieckiej branży gier: Profesor Christian Henner Hentsch Profesor Prawa autorskie i prawo mediów w Kolońskim Centrum Badań nad Prawem Mediów na Uniwersytecie TH w Kolonii, a także jako kierownik działu prawa i regulacji w Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Zabawkarskiego „Zabawka” Wszystkie wewnętrzne kwestie prawne, a także kwestie polityki prawnej.

Hentsch zapewnia wgląd w branżę i wyjaśnia, jakie strony obecnie w niej pracują, od platform, przez wydawców, po niezależne studia. Ponieważ powierzchnia reklamowa w grach jest rzadko sprzedawana, dostawcy gier z reguły nie wymagają zgody na gromadzenie danych. W tym obszarze wszystko regulują umowy kupna i użytkowania. Obejmuje to również przetwarzanie danych osobowych generowanych podczas rozgrywki.

Hinch twierdzi, że same platformy będą gromadzić dużo danych, ale będą one przekazywane wydawcom i programistom jedynie w bardzo ograniczonym zakresie. Ale oczywiście gracze są monitorowani w celu poprawy wrażeń z gry, a czasami także w celu znalezienia odpowiednich miejsc, w których ktoś może być szczególnie zainteresowany, na przykład przyspieszeniem postępu w grze poprzez dodatkowe zakupy.

Odcinek 108:


Tutaj znajdziesz wszystkie poprzednie odcinki:


(Skrobia)

Do strony głównej

READ  Mówi się, że Electronic Arts jest na sprzedaż w New Tower
Continue Reading

Tech

Wygląda na to, że Apple chce przenieść te aplikacje na iOS 18

Published

on

Wygląda na to, że Apple chce przenieść te aplikacje na iOS 18

Apple pracuje nad wieloma nowymi funkcjami dla aplikacji wbudowanych w iOS. Słynna plotka o Apple gotuje. W związku z tym powinny nastąpić poważne zmiany w kilkunastu programach magazynowych – od projektu, przez funkcjonalność AI, aż po całkowite przeprojektowanie. Niektóre szczegóły już wyciekły. Obiecują, że iOS 18 będzie bardziej odpowiedni po dość umiarkowanej aktualizacji do iOS 17. Zmiany dotyczą też ekranu głównego, który ma być bardziej płynnie zaprojektowany – m.in. bezpłatne umieszczenie ikon.

reklama

W nowej aplikacji Mapy po raz pierwszy pojawią się tzw. trasy niestandardowe, za pomocą których będzie można samodzielnie zdefiniować trasę. Mapy topograficzne – na przykład do pieszych wędrówek – są również zaplanowane tak, jak w watchOS 10. Apple Music po raz pierwszy w iOS 18 powinno mieć możliwość automatycznego tworzenia list odtwarzania – przy pomocy generatywnej sztucznej inteligencji. Apple Mail może mieć nowy wygląd i funkcjonalność AI. Aplikacja SMS otrzymuje długo oczekiwane wsparcie dla standardu przesyłania wiadomości RCS. Planowany jest zintegrowany dyktafon i wyświetlanie symboli matematycznych dla notatek.

Mówią, że Apple chce całkowicie przebudować kalkulator, łącznie z funkcją daty. Wprowadzono również poważne zmiany w aplikacjach do zdjęć i fitness, ale szczegóły są nadal niejasne. Aplikacja Apple Health otrzyma nowe funkcje AI. Rozwiązanie Freeform do mapowania myśli zawiera nowe sceny ułatwiające nawigację po dokumentach. Safari po raz pierwszy otrzyma funkcje AI i obiecuje innowacje w interfejsie.

Wreszcie Apple chce także ulepszyć Pages, Numbers i Keynote za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji, a Skróty powinny umożliwiać łatwiejszą automatyzację złożonych zadań. Istnieją również doniesienia o integracji kalendarza z aplikacją Przypomnienia – Bardzo logiczny krok. Czas pokaże, czy Memories wymrze jako samodzielna aplikacja w dłuższej perspektywie.

READ  Weekendowe oferty na telefony komórkowe: w poniedziałek te smartfony są jeszcze tańsze

iOS 18 zadebiutuje na WWDC w czerwcu. Jest i pozostaje flagowym systemem operacyjnym Apple. Nowa funkcjonalność sztucznej inteligencji prawdopodobnie trafi do systemu MacOS i innych platform Apple.



(licencjat)

Do strony głównej

Continue Reading

Trending