Connect with us

science

Zapobieganie zawałowi serca: Dziesięć wskazówek dotyczących higieny jamy ustnej przed zapaleniem dziąseł

Published

on

Zapobieganie zawałowi serca: Dziesięć wskazówek dotyczących higieny jamy ustnej przed zapaleniem dziąseł
  1. 24vita
  2. Żyj zdrowo

Zapalenie dziąseł to przewlekłe zapalenie, które jest uważane za czynnik ryzyka zawału serca. Dlatego niezbędna jest staranna higiena jamy ustnej.

Choroby układu krążenia pozostają główną przyczyną zgonów w Niemczech. Dlatego należy poważnie potraktować zwiastun zawału serca (zawału mięśnia sercowego) lub udaru mózgu. Na przykład zawał serca może wystąpić kilka tygodni wcześniej z pewnymi objawami. Pierwsze oznaki zawału mięśnia sercowego mogą pojawić się także w jamie ustnej. Według Niemieckie Towarzystwo Periodontologiczne (DG PARO) Zapalenie dziąseł jest związane z chorobami naczyń i serca. To sprawia, że ​​prawidłowa higiena jamy ustnej staje się jeszcze ważniejsza.

Zapobieganie zawałom serca: Zwróć uwagę na prawidłową higienę jamy ustnej – dziesięć porad na zapalenie dziąseł

Aby uchronić się przed zawałem serca, należy dbać o higienę jamy ustnej. © Westend61/Imago

Każda osoba podatna na zapalenie dziąseł może w najgorszym przypadku cierpieć na zapalenie wewnętrznej wyściółki serca. Jeśli zapalenie dziąseł nie jest leczone, do krwiobiegu często przedostaje się zwiększona ilość bakterii. Chociaż ta predyspozycja na ogół nie prowadzi do choroby, osoby nią dotknięte są obarczone większym ryzykiem. Dlatego też dokładna higiena jamy ustnej obejmująca regularne szczotkowanie zębów i wizyty kontrolne u dentysty jest niezbędna, aby zapobiec zapaleniu dziąseł, np. zapaleniu dziąseł. zahntips.at Zostałem poinformowany. Aby uchronić się przed zapaleniem dziąseł, należy przestrzegać następujących wskazówek dotyczących higieny jamy ustnej:

  • 2 x 2 minuty dziennie na szczotkowanie zębów i jamy ustnej pastą z fluorem
  • Codzienne czyszczenie przestrzeni (np. za pomocą nici dentystycznej)
  • Codziennie czyść język, aby usunąć płytkę bakteryjną na języku
  • Regularnie zmieniaj szczoteczkę do zębów (co najmniej cztery razy w roku i po przeziębieniu)
  • Zrównoważona, przyjazna dla zębów dieta (spożywaj słodkie produkty z umiarem i nie jako przekąskę, ale po głównych posiłkach)
  • Regularnie płucz jamę ustną świeżą wodą, aby zapobiec wysuszeniu jamy ustnej i wypłukać bakterie i resztki jedzenia
  • Oczyść obszary problematyczne (np. krwawiące dziąsła) ze szczególną ostrożnością
  • Profesjonalne czyszczenie zębów (przynajmniej dwa do czterech razy w roku)
  • Regularne kontrole stomatologiczne (co najmniej dwa razy w roku)
  • Unikaj palenia
READ  Istotne korzyści zdrowotne wynikające z ćwiczeń - Uzdrawianie przez ćwiczenia

Wyjątkowo czysta i higieniczna dzięki szczoteczce sonicznej

Taka jest szczoteczka soniczna Sonicare 9000 DiamondClean firmy Philips (link promocyjny) – Zwycięzcą testu Stiftung Warentest jest specjalna elektryczna szczoteczka do zębów. Wykorzystują fale dźwiękowe do czyszczenia zębów poprzez szybkie wibracje. Technologia ta pozwala na dokładne czyszczenie, nawet w trudno dostępnych miejscach, a często jest delikatniejsza dla zębów i dziąseł.

Nie przegap okazji: wszystko, co dotyczy zdrowia, znajdziesz w biuletynie naszego partnera 24vita.de.

Zmniejszanie ryzyka zawału serca: Zdrowe zęby są ważne dla bezpieczeństwa organizmu

Zdrowe zęby i dziąsła mają fundamentalne znaczenie dla dobrego samopoczucia całego ludzkiego organizmu – wyjaśnia Dyrekcja Generalna Barrow. Choroby zapalne jamy ustnej mogą wpływać na cały organizm, ponieważ substancje zapalne i bakterie dostają się z jamy ustnej do krwioobiegu. Przewlekły stan zapalny – który obejmuje również zapalenie dziąseł – jest czynnikiem ryzyka zawału serca. Jednak skuteczne leczenie zapalenia dziąseł ma również wpływ na krwiobieg i naczynia, co może zmniejszyć ryzyko chorób sercowo-naczyniowych.

Artykuł ten zawiera jedynie ogólne informacje na dany temat zdrowotny i dlatego nie jest przeznaczony do autodiagnostyki, leczenia ani przyjmowania leków. W żadnym wypadku nie zastępuje to wizyty u lekarza. Nasz zespół redakcyjny nie ma prawa odpowiadać na indywidualne pytania dotyczące schorzeń.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

science

Mity żywieniowe: co jest naprawdę zdrowe, a co niezdrowe?

Published

on

Mity żywieniowe: co jest naprawdę zdrowe, a co niezdrowe?
Nauki Mity żywieniowe

Co jest naprawdę zdrowe, a co nie?

Archiwum - 22 lutego 2024, Brema: Ilustracja - Owoce umieszczone wokół szklanki z sokiem.  (Do Niemieckiej Agencji Prasowej:

Czy sok jest tak zdrowy jak bezpośrednie jedzenie owoców?

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

W celu przeglądania treści osadzonych konieczne jest uzyskanie Twojej odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako zewnętrzni usługodawcy. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

Czasami wyniki badań naukowych na temat żywienia są nadinterpretowane. Tak właśnie powstają mity żywieniowe. W innych przypadkach stan wiedzy się zmienił, ale nowa wiedza nie dotarła jeszcze do ludzi. Oto kilka przykładów.

IJeśli chodzi o odżywianie, istnieje wiele prób i udręk. Dietetyk z Paderborn, Lars Leboda, rozumie mity żywieniowe jako zasady dotyczące zachowań żywieniowych, które nie są oparte na odkryciach naukowych, a mimo to są stosowane przez większe grupy populacji.

Przyczyny szerzenia się takich mitów są różne: między innymi przyczyną może być nadinterpretacja nowych wyników badań – mówi profesor. Instytut Żywienia, Konsumpcji i Zdrowia Na Uniwersytecie w Paderborn. Nie można wykluczyć, że poszczególne punkty zostały celowo umieszczone lub przynajmniej utrzymane przy życiu. Niektóre produkty spożywcze są wzbogacane witaminami, dzięki czemu wyglądają szczególnie zdrowo. „W takim razie mit, że każdemu z nas brakuje różnych witamin i dlatego potrzebujemy takich wzbogaconych produktów, z pewnością może pomóc w lepszej sprzedaży produktu”.

READ  ++ Liczby Corona w Trewirze i regionie Trier-Sarburg: liczba wypadków nadal spada ++

Poniżej staramy się poznać prawdę o niektórych szeroko rozpowszechnionych zasadach żywieniowych: mit, błąd, a może nawet kłamstwo?

Twierdzenie: Niektórych owoców i warzyw, takich jak jabłka czy ogórki, nie należy obierać. Ponieważ pod skórką kryje się mnóstwo witamin.

Ocena: prawda. Velin Lenz, prelegent w Federalne Centrum Żywienia (BZfE) stwierdza: „Tak właśnie jest”. Oczywiście że są Witaminy i minerały Nie tylko w obszarze skórki, ale w całym owocu i warzywie. Ale część pod skorupą jest jedną z najwyższych części. „Dlatego najlepiej jeść je bez skórki”. Jeśli dobrze opłuczesz te owoce i warzywa i wyszorujesz je szmatką, możesz mieć całkowitą pewność, że żywność jest wolna od brudu i pozostałości pestycydów.

Twierdzenie: Produkty bezglutenowe są zdrowsze niż te zawierające gluten.

Ocena: Generalnie jest to błędne. Osoby z nietolerancją lub nietolerancją Algolten Warto zwrócić uwagę na dietę bezglutenową. Jednak według raportu Harvard Medical School w przypadku innych osób nie zaobserwowano żadnych udowodnionych korzyści z takiej diety. Poszczególne pokarmy można wyeliminować bez zdiagnozowania nietolerancji Niemieckie Towarzystwo Żywienia (DGE) zwiększa ryzyko niedoborów składników odżywczych i prowadzi do długotrwałych problemów zdrowotnych.

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

W celu przeglądania treści osadzonych konieczne jest uzyskanie Twojej odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako zewnętrzni usługodawcy. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

Twierdzenie: Sok jest tak samo zdrowy jak owoce i warzywa za jednym razem.

Ocena: Zgodna z jednym koktajl Część owoców i warzyw można czasem zastąpić. DGE również oferuje takie porady. Jednak ogólnie rzecz biorąc, najlepiej jest zjeść te produkty na raz. Ponieważ żucie sprawia, że ​​zostajemy dłużej, a większy rozmiar w większym stopniu przyczynia się do uczucia sytości, mówi rzecznik BZfE Linz. Według niej pewien procent składników soków z supermarketu może zostać utracony w wyniku przetwarzania, transportu i przechowywania. Lepiej jednak pić sok, niż nie jeść wcale owoców i warzyw.

READ  Co tam było wcześniej? Astrofizyk wyjaśnia

Twierdzenie: Kawa usuwa wodę z organizmu.

Ocena: fałszywa. W tym temacie ma Stan wiedzy naukowej Zmieniło się to w ostatnich latach. Kawa ma działanie moczopędne. Jednak zdaniem Lenza określenie kawy jako „złodzieja płynu” jest już przestarzałe. Kawa może pokryć część dziennego zapotrzebowania na płyny. DGE również widzi to w ten sposób. Jednak według BZfE nie należy pić więcej niż cztery do pięciu filiżanek dziennie.

– Brak wiary w proste rozwiązania złożonych problemów

Ale co mogą zrobić konsumenci, jeśli nie wiedzą, co myśleć o poradach żywieniowych? Dietetyk Liboda twierdzi, że zwykłym ludziom nie jest łatwo poprawnie uporządkować mity. Zaleca się zachowanie sceptycyzmu w przypadku oferowania prostych rozwiązań złożonych problemów.

Tutaj znajdziesz treści pochodzące od osób trzecich

W celu przeglądania treści osadzonych konieczne jest uzyskanie Twojej odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako zewnętrzni usługodawcy. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

Przydatne są także rekomendacje specjalistycznych stowarzyszeń, takich jak DGE. Pierwszym krokiem do zweryfikowania pytania może być sprawdzenie, czy możesz znaleźć porady żywieniowe. Jeśli nic tam nie znajdziesz, teoretycznie powinieneś poszukać w trybie nauki – mówi Liboda. „W rzeczywistości jest to nieosiągalne dla przeciętnego konsumenta”. Należy zachować ostrożność, jeśli produkt jest reklamowany obok porad żywieniowych: „Muszę przyznać, że byłbym sceptyczny”.

READ  Stosowanie ultradźwięków przeciwko rakowi wątroby - częściowe zniszczenie guza za pomocą ultradźwięków powoduje całkowite zniknięcie nowotworu

Continue Reading

science

Amerykańskie Centra Kontroli i Zapobiegania Chorobom wzywają zakażonych pacjentów z Covid-19 do powrotu do miejsc pracy i szkół

Published

on

Amerykańskie Centra Kontroli i Zapobiegania Chorobom wzywają zakażonych pacjentów z Covid-19 do powrotu do miejsc pracy i szkół

W piątek amerykańskie Centra Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC) wydały nowe wytyczne wzywające osoby chore na Covid-19 do powrotu do szkół i miejsc pracy, zarażając w ten sposób swoich kolegów i społeczeństwo.

Wytyczne zalecają, aby pracownicy powrócili do pracy 24 godziny po ostatniej gorączce, czyli w momencie, w którym zdecydowana większość pacjentów z Covid-19 nadal będzie aktywnie zakaźna.

Takie instrukcje nie mają podstaw w służbie zdrowia. Dąży do osiągnięcia dwóch podstawowych celów. Po pierwsze, należy zadbać o to, aby pracownicy pojawiali się w pracy nawet wówczas, gdy stanowią istotne zagrożenie dla bezpieczeństwa swoich współpracowników i klientów, tak aby generować zyski dla dużych firm.

Po drugie, co nie mniej ważne, rząd USA w imieniu oligarchii finansowej próbuje obniżyć średnią długość życia i stworzyć warunki do przedwczesnej śmierci starszych Amerykanów i osób z obniżoną odpornością, umożliwiając niezakłócone rozprzestrzenianie się Covid-19.

Zmiana polityki Centrów Kontroli i Zapobiegania Chorobom następuje w warunkach, w których koronawirus rozprzestrzenia się na wyższym poziomie niż w tym samym czasie w jakimkolwiek poprzednim roku pandemii, oraz w warunkach, w których usunięte zostały wszelkie bariery w rozprzestrzenianiu się wirusa. Ponieważ monitorowanie pandemii ustało po zniesieniu przez administrację Bidena stanu nadzwyczajnego dotyczącego zdrowia publicznego związanego z koronawirusem w maju ubiegłego roku, można to ustalić jedynie na podstawie danych dotyczących ścieków.

Dane dotyczące ścieków w USA z Biobot Analytics pokazują, że obecne stężenie SARS-CoV-2 w ściekach jest wyższe niż w jakimkolwiek innym roku pandemii o tej porze roku. [Photo: Wastewater data from Biobot Analytics]

Nowe wytyczne CDC klasyfikują COVID-19 z innymi wirusowymi chorobami układu oddechowego, w tym grypą sezonową i wirusem syncytialnym układu oddechowego (RSV), i zachęcają każdą osobę zarażoną tymi patogenami, aby zgłosiła się do pracy i wznowiła normalne czynności w celu rejestracji.

Co najmniej jedna czwarta pracujących Amerykanów nie korzysta ze zwolnień lekarskich, które często są odliczane od dni urlopu. W sektorze prywatnym jedynie 40% najniżej opłacanych pracowników korzysta ze zwolnień lekarskich. Teraz szefowie i menedżerowie mogą polegać na wytycznych CDC, aby wymagać od pracowników przychodzenia do pracy z powodu choroby lub ryzyka zwolnienia.

Każdy aspekt nowych wytycznych stoi w sprzeczności ze znanymi faktami naukowymi na temat Covid-19: bez testów pacjenci nie są w stanie samodzielnie określić, czy są zakaźni; Duża część przenoszenia wirusa Covid-19 następuje poprzez pacjentów bezobjawowych; Gorączka to tylko jeden z kilkunastu objawów COVID-19; Ponad 20 do 40% pacjentów z Covid-19 pozostaje zakaźny po pięciu dniach, a niektórzy nawet po ponad tygodniu.

Wytyczne te stoją w bezpośredniej sprzeczności z podstawowymi zasadami zdrowia publicznego, których celem jest ograniczenie rozprzestrzeniania się wszystkich patogenów oraz zmniejszenie obciążenia społeczeństwa chorobami i śmiertelnością. Zamiast wzywać do rozszerzenia płatnych zwolnień lekarskich dla wszystkich pracowników, a także masowych testów, ustalania kontaktów zakaźnych i innych podstawowych środków zdrowotnych przeciwko Covid-19, grypie i syncytialnemu wirusowi oddechowemu, Centra Kontroli i Zapobiegania Chorobom ograniczyły swoje zalecenia dotyczące izolowanie do minimum wszystkich wirusów układu oddechowego, podczas gdy… W przypadku Covid-19 w ogóle nie zaleca się wykonywania testów.

READ  Co tam było wcześniej? Astrofizyk wyjaśnia

To tylko ostatnia z serii nienaukowych zmian w polityce CDC, które w trakcie pandemii zostały zdyskredytowane w oczach wszystkich poważnych naukowców, lekarzy i przeciwników Covida.

lekarz. Lucky Tran, specjalista ds. komunikacji naukowej na Uniwersytecie Columbia, potępił zmianę wytycznych CDC i powiedział: Forbesa„Zmiany w wytycznych CDC są w rzeczywistości wynikiem nacisków politycznych i instytucjonalnych. Jest to niebezpieczna zmiana, która rzuca wyzwanie nauce, zachęca do rozprzestrzeniania się chorób, priorytetowo traktuje interesy korporacji i ułatwia wyzysk pracowników. „

Continue Reading

science

Powinieneś trzymać się z daleka od tych 6 typów toksycznych osobowości

Published

on

Powinieneś trzymać się z daleka od tych 6 typów toksycznych osobowości

Kolega jest zazdrosny, przyjaciel widzi wszystko w ciemności – pewne cechy osobowości naszych bliźnich wywierają trwały wpływ. Jakie toksyczne wpływy szkodzą nam najbardziej?

Chcesz więcej mocy?
➡ Wyszukaj teraz Gwen Najnowszy odcinek!

6 typów toksycznych osobowości

Oprócz wielu wspaniałych osobistości, które spotykamy w życiu, niestety zawsze pojawiają się ludzie, którzy stają na naszej drodze i nie mają wobec nas dobrych życzeń – świadomie lub nieświadomie. Ciągle narzekają, zarażają złym humorem lub wykorzystują innych. Nikt nie jest doskonały, ale jeśli ktoś zachowuje się w ten sposób przez cały czas, lepiej niech odejdzie. W ten sposób się chronisz, ponieważ toksyczni ludzie naprawdę mogą nas poniżyć. Następujące typy osobowości mogą występować pojedynczo, ale także w połączeniu. Zatem: bądź ostrożny, spotykając się z nimi.

W klipie: Te znaki wskazują na toksyczną przyjaźń

1. Zazdrosny

Choć nikt nie lubi się do tego przyznawać, zazdrość jest uczuciem zupełnie normalnym. Prawdopodobnie każdy z nas był kiedyś o kogoś zazdrosny. Ale? Trwale niezadowolony Twoje życie prywatne i ciągła zazdrość o innych wywierają presję nie tylko na ciebie, ale także na otaczających cię ludzi.

Interesujesz się psychologią? Jaki ma to na nas wpływ, czy jesteśmy introwertykami, czy ekstrawertykami, czy nasza intuicja może nas dobrze poprowadzić przez życie, jakie jest sześć typowych wzorców zachowań podzielanych przez nieszczęśliwych ludzi i jak można je przełamać. Czy szybko podchodzisz do wszystkiego osobiście? Mamy 6 wskazówek w zanadrzu, jak położyć kres negatywnym myślom.

2. Wieczni bluźniercy

Czy znasz kogoś, kto ciągle źle mówi o innych i nigdy nie mówi o nich nic dobrego? Jest bardzo prawdopodobne, że w pewnym momencie znajdziesz się także w środku tej sytuacji Bluźnierstwo. Ten typ osobowości jest często sprawiedliwy Niezadowolony Ze sobą i potrzebujesz czegoś, co sprawi, że codzienne życie stanie się bardziej ekscytujące. Zachowaj dystans, ponieważ takie zachowanie nie jest dobre dla nikogo.

READ  ++ Liczby Corona w Trewirze i regionie Trier-Sarburg: liczba wypadków nadal spada ++

3. Kłamcy

Kłamstwa nie zaczynają się od wielkich rzeczy, zwykle zaczynają się od małych rzeczy. Możesz dołączyć Ludzie są nieuczciwi Nigdy nie polegaj na tym, czy to, co mówią, jest prawdą. Czasami jest tak źle, że całkowicie gubią się w budowaniu swojej historii i nikt nie może już im ufać.

4. Agresja

Choleryczne i agresywne typy osobowości mogą być niebezpieczne na wielu poziomach. Doprowadzili nas do skrajności Wysoki poziom stresu I stawia nas w bardzo nieprzyjemnych sytuacjach. Tu wymagana jest szczególna ostrożność – pamiętajcie o zachowaniu dystansu!

W klipie: W ten sposób można poznać, czy dana osoba posiada inteligencję emocjonalną

5. Negatywy

Jest ktoś, kto zawsze narzeka, kto ma na co narzekać we wszystkim, i zawsze jest to ktoś inny wada? To naprawdę może zrujnować Twój nastrój. Otaczaj się ludźmi, którzy pomimo trudnych doświadczeń aspirują i chcą widzieć piękno w świecie. Tutaj powiemy Ci, jak możesz zamienić negatywne przekonania w pozytywne.

6. Toksyczne pozytywy

Nie tylko negatywni ludzie są stresujący, pozytywni ludzie są również toksyczni. Nie wszystko w życiu idzie dobrze i czasami musimy przejść przez trudne etapy. Szczególnie ważne jest poddanie się tym uczuciom i pozostawienie miejsca na złość, smutek lub strach.

Continue Reading

Trending