Connect with us

Economy

Testowany samochód elektryczny średniej klasy: jaki powinien być – VW ID.7 czy Hyundai Ioniq 5?

Published

on

Testowany samochód elektryczny średniej klasy: jaki powinien być – VW ID.7 czy Hyundai Ioniq 5?

Klasa średnia jest uważana za jeden z filarów niemieckiego rynku samochodowego. Sektor ten jest ważny także dla elektromobilności. ntv.de przygląda się dwóm bardzo różnym koncepcjom w tej kategorii.

Jak dobrze wiadomo, mobilność elektryczna wiąże się z dwiema poważnymi pułapkami, które choć nie do końca są prawdą, stały się utrzymującym się stereotypem. Często mówi się o nieprzystępności cenowej – pojawia się także strach przed zmienną skalą.

Typowe dla Hyundaia: pikselowe tylne światła LED w stylu retro wyglądają świetnie.

Typowe dla Hyundaia: pikselowe tylne światła LED w stylu retro wyglądają świetnie.

(Zdjęcie: Hyundai)

Skoro mówimy o klasie średniej, powinno być też jasne, że obaj omawiani kandydaci, czyli Hyundai Ioniq 5 i Volkswagen ID.7, generalnie nie są najtańszymi nowymi samochodami na rynku. Przy długości zewnętrznej wynoszącej odpowiednio 4,64 m (Ioniq 5) i 4,96 m (ID.7) oba samochody są pojazdami bardzo dużymi i spełniającymi wymagania pod każdym względem, przy czym Hyundai znajduje się na samym dole, a Volkswagen na szczycie tej kategorii.

Jak na ironię, znacznie krótszy koreański model ma o trzy metry większy rozstaw osi niż model Wolfsburg (2,97 m), dzięki czemu oferuje dużo miejsca również w drugim rzędzie. Wybierasz się na wakacje w kilka osób? W obu przypadkach nie ma problemu.

Ale czekaj, ten punkt może być problemem. Ale teraz spójrzmy na cennik. Każdy, kto zamówi podstawowy Ioniq o kodzie piątym (jak samochód testowy), będzie musiał zapłacić co najmniej 43 900 euro. W tym miejscu należy również powiedzieć, że cena katalogowa niekoniecznie jest czynnikiem decydującym, ponieważ obecnie są one zwykle wynajmowane lub finansowane.

Podstawowy model oferuje akumulator o pojemności 58 kWh i maksymalnej mocy ładowania 180 kW. Jest to o tyle ciekawe, że Hyundai działa na napięciu 800 woltów, podczas gdy ID.7, oparty na modułowym układzie elektrycznym Volkswagena, ma maksymalną moc ładowania 175 kilowatów przy napięciu 400 woltów.

Samochodami elektrycznymi możliwe są także dłuższe podróże

Zainteresowani Ioniq 5, którzy często pokonują dłuższe dystanse, w tym wyjazdy weekendowe, będą musieli zainwestować 4000 euro w wersję z akumulatorem 77 kWh – wówczas maksymalna moc ładowania wyniesie 240 kW, co będzie wyraźną przewagą nad ID.7, który nawiasem mówiąc, nie jest dostępny za mniej niż 50 425 euro.

READ  Czy sprzedaż się zbliża?: Goldman Sachs: Te akcje technologiczne mogą bardzo ucierpieć z powodu planów podatkowych Bidena | Wiadomość

Dlatego kwestia długich podróży jest kwestią, którą należy wziąć pod uwagę przy zakupie. Problemem mobilności elektrycznej, który nie został jeszcze rozwiązany, jest brak możliwości odtworzenia prędkości ładowania. Czasem chodzi o temperaturę akumulatora, czasem o regionalną sieć energetyczną.

W każdym razie inżynierowie Volkswagena dołożyli wszelkich starań, aby zapewnić jak największą przejrzystość. Oznacza to, że na ekranie można przynajmniej wyświetlić aktualną potencjalną pojemność ładowania pojazdu. Na dużym ekranie możesz także zobaczyć, ile czasu zajmuje ręcznie uruchamiana grzałka akumulatora, aby doprowadzić akumulator do odpowiedniej temperatury. Na przykład, jeśli temperatura zewnętrzna wynosi 14 stopni, może to zająć ponad 20 minut. Dobrze wiedzieć. Przecież ID.7 miał w testach zasięg około 250 kilometrów, choć w umiarkowanych warunkach pogodowych.

W przeciwieństwie do VW ID.7, Hyundai Ioniq 5 ma również fizyczne przyciski na konsoli środkowej.  Kamery zamiast lusterek zewnętrznych, które podlegają dodatkowej opłacie, mogą być denerwujące.W przeciwieństwie do VW ID.7, Hyundai Ioniq 5 ma również fizyczne przyciski na konsoli środkowej.  Kamery zamiast lusterek zewnętrznych, które podlegają dodatkowej opłacie, mogą być denerwujące.

W przeciwieństwie do VW ID.7, Hyundai Ioniq 5 ma również fizyczne przyciski na konsoli środkowej. Kamery zamiast lusterek zewnętrznych, które podlegają dodatkowej opłacie, mogą być denerwujące.

(Zdjęcie: Hyundai)

Wartość, którą Ioniq 5 z małą baterią nie zawsze osiągał – jest niewyobrażalna zwłaszcza na mrozie. Czasami może osiągnąć 150 kilometrów w zaledwie 20 minut. Jednakże różne wersje platformy E-GMP grupy (Genesis, Hyundai i Kia) z dużymi akumulatorami wykazały w różnych testach doskonałą wydajność ładowania i pozwoliły niemal pustemu magazynowi energii osiągnąć poziom naładowania 80% w ciągu około 20 minut. .

Poruszanie się po menu jest kwestią wprawy

Każdy, kto nie boi się ładowania (a w Niemczech i krajach sąsiednich jest obecnie wystarczająco dużo stacji szybkiego ładowania), może zwrócić się ku imponującym właściwościom tych samochodów elektrycznych średniej klasy.

Obie oferty oferują świetne fotele, choć w tej kategorii wyróżniają się fotele ID.7 „ErgoActive” z rozszerzoną funkcją masażu, które są dostępne za dodatkową opłatą. Komfort jest dla Volkswagena szczególnie ważny, co wyjaśnia również wyjątkowo płynną współpracę zespołu amortyzatorów sprężynowych. Co ważne, za pomocą domyślnego suwaka można ustawić pełny zakres właściwości tłumika. Nawiasem mówiąc, dzieje się tak w dość wesołym menu ID.7, które charakteryzuje się przede wszystkim jasną kolorystyką i dość intuicyjną obsługą.

READ  Producent samochodów elektrycznych wyprzedza Volkswagena w Chinach

Należy skrytykować nadal używane przyciski na kierownicy – ​​jako nieco źle zdefiniowane powierzchnie styku – i problem ten został już przezwyciężony w seriach modeli takich jak Golf, Passat i Tiguan.

Dzięki trzymetrowemu rozstawowi osi Ioniq 5 oferuje dużo miejsca z tyłu.Dzięki trzymetrowemu rozstawowi osi Ioniq 5 oferuje dużo miejsca z tyłu.

Dzięki trzymetrowemu rozstawowi osi Ioniq 5 oferuje dużo miejsca z tyłu.

(Zdjęcie: Hyundai)

Z kolei Ioniq 5 jest mniej zabawny, ale w żadnym wypadku nie mniej bogaty w menu. Tak czy inaczej musisz spróbować, praktyka czyni mistrza.

170 KM wystarczy

Po stronie napędu dostępnych jest kilka opcji, ale ntv.de pozostaje realistyczne. Przynajmniej z Ioniq 5. Zatem 170 koni mechanicznych powinno dziś wystarczyć i tak jest. prawdziwie? Baza z tylną osią jest w zupełności wystarczająca. Jasne, trzeba przewieźć ponad 1,9 tony, ale moment obrotowy 350 Nm jest przykładany wcześnie, a tylko jedno przełożenie (bez przerw w przyczepności) pomaga w robieniu postępów. Aby przyspieszyć do 100 km/h, wystarczy zaledwie 8,5 sekundy.

Volkswagen ID.7 wygląda dość konwencjonalnie.  Jednak tylne światła LED mają coś wyjątkowego.Volkswagen ID.7 wygląda dość konwencjonalnie.  Jednak tylne światła LED mają coś wyjątkowego.

Volkswagen ID.7 wygląda dość konwencjonalnie. Jednak tylne światła LED mają coś wyjątkowego.

(Zdjęcie: Volkswagen)

ID.7 nie jest obecnie dostępny w wersji o mocy mniejszej niż 286 KM, więc porusza się znacznie szybciej. Jest jednak również o około 200 kg cięższy od Ioniq 5 (większa pojemność baterii), co nieco spowalnia efekt dodatkowej mocy. Jednak do 100 km/h osiąga sportowe 6,5 sekundy.

Maksymalna prędkość wynosi 185 km/h

Jakie to uczucie mieć 545 Nm na tylnej osi? Jednak Dolna Saksonia nie zachęca do utrzymywania równowagi na zakręcie przy kącie skrętu i pełnym obciążeniu – możesz spróbować tego później z ID.3 GTX. Nawiasem mówiąc, oba samochody elektryczne nie są kandydatami do dużych prędkości i poruszają się z prędkością zaledwie 180 km/h (Volkswagen) i 185 km/h (Hyundai).

W ID.7 dominuje duży ekran.  Podświetlane elementy dekoracyjne są fantazyjne.W ID.7 dominuje duży ekran.  Podświetlane elementy dekoracyjne są fantazyjne.

W ID.7 dominuje duży ekran. Podświetlane elementy dekoracyjne są fantazyjne.

(Zdjęcie: Volkswagen)

Jednakże nadal istnieje dobry powód, dla którego nabywcy Ioniq 5 powinni wybrać 229 KM zamiast praktycznych 170 KM – duży akumulator po prostu nie jest dostępny w małej maszynie. 384 kilometry fabrycznego cyklu WLTP to tylko kilka przykładów w praktyce. Tym bardziej, że w niskich temperaturach na liczniku jest zaledwie 300 kilometrów.

READ  Strajki - Weiterstadt - Lider lewicy: Kierowcy ciężarówek prowadzący strajk głodowy pilnie płacą - Gospodarka

Nawet ID.7 nie zawsze osiąga optymalną wartość z deklarowanych specyfikacji fabrycznych w rzeczywistych warunkach. Dlatego na ekranie komputera pokładowego samochodu z łatwością traci 100 km – przy pełnym naładowaniu akumulatora pokazuje jedynie 491 km zamiast 621 km. Kierowcy samochodów elektrycznych muszą przygotować się na takie doświadczenia.

Bardziej popularne w Niemczech: kombi

Co ciekawe, Volkswagen testuje w tym kraju klasycznego sedana, gdyż najpopularniejszy kombi jest już w produkcji. To tylko kwestia wizualna, bo czterodrzwiowy jest bardzo praktyczny. Oparcia tylnych siedzeń można złożyć, zwiększając w ten sposób objętość bagażu do 1586 litrów.

ID.7 sprawdza się także jako sedan.  Po złożeniu oparć tylnych siedzeń bagażnik pomieści około 1600 litrów bagażu.ID.7 sprawdza się także jako sedan.  Po złożeniu oparć tylnych siedzeń bagażnik pomieści około 1600 litrów bagażu.

ID.7 sprawdza się także jako sedan. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń bagażnik pomieści około 1600 litrów bagażu.

(Zdjęcie: Volkswagen)

Ioniq 5 o pojemności 1587 litrów oferuje taką samą pojemność bagażnika jak koncepcja hatchbacka, która jest bardziej popularna w Niemczech, z wyjątkiem jednego litra. Tutaj jedno drugiemu nic nie daje.

Wniosek

Więc ostatecznie wszystko jest tylko kwestią gustu? Można w końcu powiedzieć, że obydwoje kandydaci wyróżniają się wyjątkowym spojrzeniem. Hyundai od lat zaspokaja odwieczne pragnienia ludzi i zyskał sławę dzięki oszałamiającym tylnym światłom LED (dostępnym również w innych modelach marki). Nieuchronnie przypomina nam to, jak ludzie wyobrażali sobie przyszłość w latach 80.

W tylnych światłach Volkswagena nie ma takich pikseli, ale są one w stanie wykonać wiele pożegnalnych choreografii i kierunkowskazów dynamicznych. Chcesz więcej pysznych dań? Ekscytującą rzeczą jest duży panoramiczny dach z możliwością zmiany go na ciemny kolor za naciśnięciem przycisku. Wzbudzone elektrycznie ciekłe kryształy umożliwiają coś takiego.

Nawiasem mówiąc, Ioniq 5 może być również kolorowy – z 64 różnymi kolorami oświetlenia otoczenia. ID.7 znów jest fantazyjny i cieszy oko podświetlanymi elementami dekoracyjnymi. Niezależnie od tego, który z bardzo różnych samochodów elektrycznych średniej klasy wybierzesz, oba są na swój sposób indywidualne. I wygodne. Nadaje się na duże odległości. Nie da się jednak uniknąć jednej czy dwóch przerw na ładowanie. Ale żaden z nich nie ma tak naprawdę słabych stron.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Ceny wody mineralnej na lotnisku znacząco rosną

Published

on

Ceny wody mineralnej na lotnisku znacząco rosną

Podróżni muszą wydać więcej pieniędzy na butelkę wody na lotnisku na Majorce.Zdjęcie: Niemiecka Agencja Prasowa / Clara Marges

Wakacje i rozrywka

Anniki Danielmeyer

Na pokład nie wolno wnosić płynów. Oczywiście dotyczy to również wszystkich napojów. Ponieważ trudno komukolwiek chcieć wejść na pokład samolotu bez drinka, zwłaszcza podczas dłuższego lotu – zwłaszcza, że ​​napoje nie zawsze są bezpłatne na pokładzie – pasażerowie ponownie gromadzą zapasy na lotnisku.

To denerwujące, gdy wodę butelkowaną można kupić jedynie na lotnisku po wygórowanych cenach. Na lotnisku na Majorce podróżni muszą teraz głębiej sięgnąć do kieszeni.

Majorka: Podróżni muszą dużo płacić za wodę na lotnisku

Kilka tygodni temu cena litra wody na lotnisku na popularnej wśród niemieckich turystów turystycznej wyspie Majorce wynosiła 1,10 euro. Teraz cena wzrosła o 30 procent do 1,50 eurostwierdzając, że „Magazyn Majorka„.

Bardzo duża różnica w porównaniu do cen wody poza lotniskiem. Tutaj 1,5-litrowa butelka kosztuje zwykle nie więcej niż 50 centów.

Lotnisko na Majorce nie wyróżnia się szczególnie. Na innych lotniskach pasażerowie czasami muszą zapłacić więcej. Według raportu autorstwaKorespondent podróżniczy„Od zeszłego roku butelka wody o pojemności 0,5 litra kosztuje na lotnisku w Monachium 2,65 euro za 3,20 euro, a w Hamburgu za 2 euro.

Wakacje na Majorce: Spór o ceny wody na lotnisku trwa

Ceny wody na lotnisku na Majorce są jednak powracającym problemem od lat. Podróżni skarżyli się na wysokie ceny, a rzecznicy konsumentów zajęli się tą kwestią. Po protestach dyrektor lotniska AENA ustaliła dla operatorów i sklepów na lotnisku limit cen wody, którego nie wolno było przekraczać.

Od października 2019 r. woda jest dostępna za 1 euro. Nie można go sprzedać po wyższej cenie, niezależnie od tego, czy butelka ma pojemność 0,33 litra, czy 0,5 litra. Jednak w 2022 roku Sąd Najwyższy uchylił tę regulację. Skutek: wodę można odsprzedać podróżnym po wyższej cenie.

Jednak cena wody na lotnisku na Balearach od dłuższego czasu utrzymuje się na stałym poziomie – pisze „Magazyn Mallorca”. Dlatego obecny wzrost cen wynika z inflacji.

Jeśli jednak ceny wzrosły dla Ciebie zbyt wysoko lub jeśli w ogóle nie chcesz wydawać pieniędzy na wodę, możesz skorzystać z dystrybutorów wody na hiszpańskich lotniskach. Można tam wygodnie i bezpłatnie napełnić swoją butelkę.

Continue Reading

Economy

Migranci zarobkowi: wzbogacenie dla obu stron

Published

on

Migranci zarobkowi: wzbogacenie dla obu stron

Jakie są dalsze perspektywy polskiego rynku pracy po ukończeniu szkoły średniej?

Wojciech Kuropawiński Kaiser: O ile pamiętam, szanse nie były wtedy szczególnie duże. Polska gospodarka po upadku komunizmu nie była stabilna, a dużych pracodawców było niewielu.

Jakie miałeś wówczas ambicje zawodowe? Czy naprawdę chciałeś wtedy wyjechać za granicę?

Myślałem o studiowaniu informatyki lub matematyki, ale zdecydowałem się studiować elektrotechnikę ze względu na lepsze możliwości pracy. Rok przed ukończeniem liceum mój starszy brat przez dwa semestry studiował na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie w ramach programu wymiany. W tym okresie często go odwiedzałem i bardzo podobało mi się ówczesne życie studenckie w Berlinie. Dlatego podczas studiów chciałam wyjechać za granicę.

Program wymiany zakończył się sukcesem: ukończyłem kurs mistrzowski z elektrotechniki na TU Karlsruhe. Czy już na studiach wiedziałeś, że chcesz zostać w Niemczech?

Nie, chciałem wrócić do Polski po studiach. Nie chciałem zostać i złożyłem wniosek o pobyt w Niemczech dopiero po tym, jak poznałem moją obecną żonę.

Ilu Twoich kolegów z klasy, kończących szkołę średnią, mieszka dziś w Polsce?

Wśród moich kolegów z liceum w Polsce zostało około 15 osób, z czego 10 wyjechało za granicę – do Niemiec, Anglii, Holandii, Hiszpanii i USA.

To prawie połowa kadencji – w zasadzie wszyscy młodzi ludzie, których Polska straciła…

Nie uważam tego za dramatyczne. Oczywiście wielu młodych ludzi wyemigrowało z Polski i mam nadzieję, że wzbogacą kraj, do którego się wybiorą. Ale znam też takich, którzy po pewnym czasie spędzonym za granicą wrócili do Polski. Tu widzę korzyści dla Polaków, bo mieszkając za granicą ci młodzi Polacy stali się bardziej otwarci i pewni siebie, zwłaszcza że poprawiła się ich znajomość języków obcych.

READ  DHL: Dlaczego dostawcy paczek dzwonią tak szybko?

Jak długo czujesz się w Niemczech jak w domu?

Odkąd założyłem tu rodzinę. Ale czasami mam wrażenie, że nie jestem u siebie, czy to w Polsce, czy w Niemczech. Z drugiej strony cieszę się, że mam teraz dobre grono przyjaciół zarówno w Polsce, jak i w Niemczech.

Continue Reading

Economy

Tesla daje Grünheide pociąg elektryczny Siemens – i eliminuje wadę diesla

Published

on

Tesla daje Grünheide pociąg elektryczny Siemens – i eliminuje wadę diesla
Praca „Giga Fabryka”

Wada diesla została wyeliminowana – Tesla przekazała Grünheide pociąg elektryczny od Siemensa

Pociąg do Gigafabrik, prowadzony przez lokomotywę spalinową, kursuje od września 2023 roku Pociąg do Gigafabrik, prowadzony przez lokomotywę spalinową, kursuje od września 2023 roku

Pociąg do Gigafabrik, prowadzony przez lokomotywę spalinową, kursuje od września 2023 roku

Źródło: Photo Alliance/Geisler-Fotopres/Thomas Bartilla/Geisler-Fotopres

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

W celu przeglądania treści osadzonych konieczne jest uzyskanie Twojej odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako zewnętrzni usługodawcy. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

Grünheide otrzymało transport wahadłowy do jedynej fabryki Tesli w Europie, z którego osoby niebędące pracownikami mogą korzystać bezpłatnie. To wciąż jakieś bluźnierstwo, bo fabryka samochodów elektrycznych była połączona z lokomotywą spalinową. To już koniec.

AKażdego dnia roboczego o godzinie 5:01 ze stacji Berlin-Lichtenberg odjeżdża mały niebiesko-biały pociąg regionalny. Podróż trwa 22 minuty do małego miasteczka Erkner w Brandenburgii, a stamtąd kolejne 11 minut do miejsca docelowego i końcowego, Fangschleuse Süd w Grünheide. To bardzo krótka podróż, ale nic nie kosztuje pasażerów. Transfer na stację kolejową fabryki w tzw. Gigafactory odbywa się na koszt Tesli.

W kwietniu amerykański producent samochodów uruchomił wczesny pociąg z Berlina, a kilka miesięcy temu autobusy wahadłowe między Gruenheide i Erkner kursowały 26 razy dziennie. Pracownicy i osoby niebędące pracownikami Tesli nic za to nie płacą.

READ  Börse Express - organizacje naukowe tworzą międzynarodową grupę promującą ukraińską naukę i wspierającą naukowców; Fundacja Breakthrough Prize obiecuje 3 miliony dolarów

Tesla twierdzi, że codziennie z oferty skorzystało 3500 osób. Jednakże, podobnie jak cała fabryka Tesli, również jej bezpłatny transport spotkał się z krytyką. Fakt, że rzekomo zrównoważony producent samochodów pozwolił swoim pracownikom przyjechać lokomotywą spalinową, jest absurdem, w co przeciwnicy Tesli nie mogą uwierzyć. Ale to już koniec.

Przeczytaj także

W rzeczywistości Elon Musk opisał ścisłą koncepcję rozwoju swojej firmy

Kontrowersyjny podajnik diesla po raz ostatni pojedzie do Grünheide w połowie czerwca. Następnie Tesla chce w razie potrzeby podłączyć swoją fabrykę samochodów elektrycznych do pociągu elektrycznego.

Przeczytaj także

„Zgodnie z naszą misją przyspieszenia przejścia na zrównoważoną energię, jesteśmy dumni z przejścia z pociągu z silnikiem wysokoprężnym na pociąg akumulatorowo-elektryczny latem 2024 r.” – oznajmiła Tesla w środowym komunikacie prasowym. Nie możemy się doczekać, aż będziemy mogli zaoferować naszym pracownikom „bardziej zrównoważoną podróż biznesową”.

Pociąg wyposażony jest w internet i klimatyzację

Pociąg, którym Tesla chce uciszyć swoich krytyków w Berlinie i Brandenburgii, nazywa się Mirio Smart i nie pochodzi od specjalistów od samochodów elektrycznych, ale od Siemensa. W listopadzie ubiegłego roku grupa wprowadziła elektryczną wersję swojego modelu wagonu.

Pociąg, który powstał w mieście Krefeld, może pomieścić 214 miejsc siedzących i pomieścić 21 rowerów oraz dwa wózki inwalidzkie, jest wyposażony w Internet, klimatyzację i ekrany TFT. Jego maksymalna prędkość wynosi 160 kilometrów na godzinę, a napędzane są silnikami elektrycznymi zasilanymi akumulatorami litowo-jonowymi. Czas dostawy wg Siemens – 18 miesięcy. Oczywiście Tesla dostanie to wcześniej.

Tak jak poprzednio, fabryczny autobus nie będzie obsługiwany przez samą Teslę, ale przez Niederbarnem Railway (NEB) w imieniu Tesli. Dzierżawi kolej jednoszynową od dostawcy leasingu Smart Train Lease, którego operatorem jest Siemens.

Tutaj znajdziesz treści pochodzące od osób trzecich

W celu przeglądania treści osadzonych konieczne jest uzyskanie Twojej odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako zewnętrzni usługodawcy. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

Firma z siedzibą w Monachium założyła spółkę zależną dopiero w lutym tego roku, aby w niskoprogowy sposób wprowadzać na rynek nowe akumulatory, pociągi wodorowe i elektryczne. Zapewnia operatorom regionalnych stowarzyszeń transportowych, często pozbawionym środków pieniężnych, możliwość osiągnięcia celów w zakresie zrównoważonego rozwoju przy niskich inwestycjach początkowych.

READ  Propaganda w Rosji: Atak na Kreml z pierwszoosobową strzelanką

Potrzeby Tesli w zakresie mobilności w Grünheide mogą być przydatne dla firmy Siemens jako prezentacja nowej oferty – podobnie jak pociąg Tesla.

Continue Reading

Trending