Connect with us

Tech

Sony dąży do nawet czterokrotnej wydajności i oczekuje niesamowitych 67 TFLOPS

Published

on

Sony dąży do nawet czterokrotnej wydajności i oczekuje niesamowitych 67 TFLOPS

Wygląda na to, że upubliczniony został poufny dokument Sony przedstawiający wydajność sprzętu PS5 Pro.
Wygląda na to, że upubliczniony został poufny dokument Sony przedstawiający wydajność sprzętu PS5 Pro.

Aktualizacja z 15 marca o 23:00: Pisze także wcześniej niezawodny znawca PlayStation, Tom Henderson Gry wewnętrzneDokument pochodził z wewnętrznych kręgów Sony i został w ciągu tygodnia przesłany do zewnętrznych producentów gier za pośrednictwem portalu deweloperskiego.

Coraz więcej dowodów wskazuje na to, że dokument opublikowany przez Moore's Law is Dead w rzeczywistości nie jest fałszerstwem YouTubera, ale raczej dziełem Sony.

Nowy tydzień, nowe plotki o PS5 Pro. To może być naprawdę trudna sprzedaż dla Sony. Dobrze znany przeciek ujawnił kilka stron rzekomo wewnętrznego poufnego dokumentu szczegółowo opisującego początkowe cechy Project Trinity – kryptonimu PS5 Pro.

Sprawdziliśmy szczegóły techniczne i nie możemy się doczekać zapowiedzi mocniejszej konsoli.

W zależności od trybu nawet czterokrotna wydajność!

W niedawnym filmie opublikowanym na YouTube znany wyciek technologii Moore's Law is Dead zamieścił fragmenty (według niego) wewnętrznego dokumentu Sony, w którym szczegółowo opisano niektóre specyfikacje sprzętowe rzekomego PS5 Pro.

Segment aktualizacji średniej generacji rozpoczyna się w minucie 7:20:

Polecane treści redakcyjne

Na tym etapie znajdziesz treści zewnętrzne z YouTube, które będą uzupełnieniem artykułu.
Możesz go ponownie wyświetlić i ukryć jednym kliknięciem.

Zgadzam się na wyświetlanie treści z YouTube.

Dane osobowe mogą być przekazywane do platform podmiotów zewnętrznych. Przeczytaj więcej o naszej polityce prywatności.

łączyć z Treści z YouTube'a

Jeden z nich jest interesujący Wzrost o 45 procent Wydajność w grach, które opierają się na klasycznych technikach wyświetlania rastrowego bez dokładnej symulacji wiązki światła Śledzenie promieni Wycofać się.

Na przykład w praktyce podbicie wystarczy, aby w grach poruszających się w niepewnym zakresie 45 klatek na sekundę (takich jak Final Fantasy 16 lub Elden Ring) do stałego 60 klatek na sekundę.

READ  RPG z otwartym światem ustanawia nowy rekord dla graczy na Steamie

Elden Ring nie działa w 100% stabilnie w żadnym trybie obrazu na PS5.  To może się zmienić wraz z wersją Pro.Elden Ring nie działa w 100% stabilnie w żadnym trybie obrazu na PS5.  To może się zmienić wraz z wersją Pro.





Elden Ring nie działa w 100% stabilnie w żadnym trybie obrazu na PS5. To może się zmienić wraz z wersją Pro.

Możesz też wycisnąć dodatkowe klatki z gier, które mają włączone tryby 120 Hz, np. God of War Ragnarök.

Przy podstawowej wartości 80 klatek na sekundę na standardowym PS5 oznacza to skok do 116 klatek na sekundę!

Będzie to prawdopodobnie możliwe dzięki zastosowaniu szybszej pamięci i dwukrotnie większej liczby jednostek obliczeniowych w procesorze graficznym Pro w porównaniu z podstawowym PS5.

Często zadawane pytania: Co to są jednostki rozliczeniowe?

Układy graficzne AMD składają się z kilku grup roboczych (WGP), z których każda składa się z dwóch zestawów modułów cieniujących i tekstur, akceleratorów ray tracingu oraz komponentów pamięci. Połączenia te nazywane są jednostkami rozliczeniowymi.

Schemat ideowy procesora grupy roboczej (WGP).Schemat ideowy procesora grupy roboczej (WGP).





Schemat ideowy procesora grupy roboczej (WGP).


Z drugiej strony śledzenie promieni powinno być możliwe od dwóch do trzech razy szybciej na chipie Pro, a w niektórych scenariuszach może osiągnąć czterokrotnie większą wydajność. Według doniesień Sony zamówiło specjalnie przystosowany do tego celu sprzęt do śledzenia promieni.

Jest jednak mało prawdopodobne, aby aż tak znacząco zwiększyła się liczba klatek na sekundę w grach, gdyż technologia ta jest wykorzystywana jako rozwiązanie hybrydowe przez wszystkie tytuły obsługujące ray tracing.

W zależności od gry powstają cienie, odbicia lub oświetlenie, ale pozostała część grafiki jest nadal wykonywana przy użyciu tradycyjnych metod renderowania.

Nawet w trybie Ray Tracing Overdrive w grze Cyberpunk 2077 na PC większość gry została stworzona bez technik śledzenia promieni.Nawet w trybie Ray Tracing Overdrive w grze Cyberpunk 2077 na PC większość gry została stworzona bez technik śledzenia promieni.





Nawet w trybie Ray Tracing Overdrive w grze Cyberpunk 2077 na PC większość gry została stworzona bez technik śledzenia promieni.

Powinien osiągnąć 67 TFLOPS, ale coś jest nie tak!

Jeśli pamiętasz: Przed wydaniem PS5 (około 10 TFLOPS) i Xbox Series

Sony mogłoby przywrócić go na miejsce w PS5 Pro, ponieważ dokument przeglądowy skupiający się na technologii wyraźnie wspomina o mocy obliczeniowej do 67 TFLOPS.

READ  Kod źródłowy GTA 5 udostępniony przez hakerów

Zwróć uwagę na wykonywanie obliczeń z pojedynczą precyzją (FP16).

Jednak wartość jest nieco zawyżona, ponieważ podwójna precyzja (FP32) jest bardziej powszechna w grach. Informacje należy praktycznie podzielić na pół.

Nowoczesne gry, takie jak Spider-Man 2, również w dalszym ciągu opierają się na technologii Single Precision (FP16).Nowoczesne gry, takie jak Spider-Man 2, również w dalszym ciągu opierają się na technologii Single Precision (FP16).





Nowoczesne gry, takie jak Spider-Man 2, również w dalszym ciągu opierają się na technologii Single Precision (FP16).

Są też dodatkowe logiczne jednostki przetwarzania dla nowocześniejszej architektury RDNA3, które zwiększają TFLOPS dwukrotnie, ale gry prawie na tym nie korzystają.

W praktyce PS5 Pro będzie bliżej 16,8 TFLOPS. Wyższe wartości osiągane są jedynie w obliczeniach AI, np. dotyczących wcześniej nieznanych danych PSSR-Aktualizacja.

Powinno to umożliwiać skalowanie gier o niskiej rozdzielczości do 4K przy użyciu algorytmów AI, zapewniając ostre jak brzytwa wyniki i odblokowując dużą wydajność.

Ponadto, według wtajemniczonych i filmów z publicznych prezentacji, Sony chce w przyszłości w większym stopniu polegać na sztucznej inteligencji. Sugerowana w dokumencie wydajność AI może zaprocentować później.

Jak niezawodny jest wyciek?

Gra Moore's Law is Dead pojawia się na konsolach częściej niż w przeszłości, ale jej wiarygodność na PC jest dość przeciętna. z 50 dopóki 66 proc Jego twierdzenia są prawdziwe, jego wskaźnik sukcesu jest znacznie niższy niż w przypadku najbardziej wiarygodnych insiderów.

Jednak w tym przypadku przeciekający otrzymuje wsparcie od Keplera_L2, który jest bardziej wiarygodnym źródłem. Kto pisze na X (dawniej: Twitter), że dokument wygląda „realnie”:

Jedyną rzeczą, na którą nie zgodzili się obaj autorzy przecieków, było określenie częstotliwości taktowania – Kepler zakłada, że ​​jednostka graficzna będzie pracować z częstotliwością do 2,45 GHz, a prawo Moore’a obowiązuje od 2,18 GHz, czyli nieco mniej niż w standardowym PS5.

READ  Chrome przywraca RSS z powrotem do przeglądarki i to dobrze

Dokument nie zawiera jednak żadnych konkretnych informacji w tym zakresie, więc pełna specyfikacja pozostaje tajemnicą.

Kiedy pojawi się PS5 Pro?

Fakt, że Sony tak długo było w stanie utrzymać specyfikację PS5 Pro w tajemnicy, jest nieco niezwykły, ponieważ podobno zestawy deweloperskie zostały już wysłane do zewnętrznych producentów gier.

Przynajmniej według nakładających się plotek:

Może w tym roku nie ma szans na premierę? Kalendarz premier Sony jest na razie tajemnicą, ale premiera GTA 6 prawdopodobnie będzie dużym katalizatorem dla potężnej konsoli.

Być może w nadchodzących miesiącach dowiemy się więcej lub gigant PlayStation wycofa się do czasu ustalenia dokładnej daty premiery sagi gangsterskiej.

Jaka technologia najbardziej ekscytuje Cię w PS5 Pro?

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

„Szok” w NASA: Zderzenie dwóch satelitów było bliżej, niż oczekiwano

Published

on

„Szok” w NASA: Zderzenie dwóch satelitów było bliżej, niż oczekiwano

Pod koniec lutego zbliżające się zderzenie dwóch satelitów było znacznie bliżej, niż wcześniej sądzono. Choć początkowo zakładano, że nieaktywny rosyjski satelita szpiegowski Cosmos i amerykański satelita obserwacyjny Ziemi TIMED minęły się od siebie o około 20 metrów, to według nowych analiz było to mniej niż 10 metrów. Poinformował o tym magazyn Electronic Space Cytowane przez Pam Milroy z NASA. Kilka dni temu na konferencji kosmicznej wyjaśniła, że ​​odkrycie przeraziło wszystkich w NASA: „To był prawdziwy szok – dla mnie osobiście i dla wszystkich w NASA”. Zderzenie mogło mieć katastrofalne skutki.

reklama

NASA otrzymała informację z kilkugodzinnym wyprzedzeniem, że oba satelity zmierzają w kierunku nieuchronnej kolizji Ogłoszono to 28 lutego. NASA zakładała wówczas, że obie planety miną się nawzajem, ale w wyniku zderzenia wygenerowane zostaną duże ilości śmieci. Ponadto kolizja mogła oznaczać koniec misji TIMED, poświęconej badaniu atmosfery ziemskiej. Jeszcze 28 lutego Amerykańska Agencja Kosmiczna ogłosiła, że ​​oba satelity minęły się i w dającej się przewidzieć przyszłości nie zbliżą się do siebie na swoich orbitach. Jak blisko było tego, stało się jasne dopiero później.

Ponieważ obydwoma satelitami nie można było już sterować z Ziemi, osoby odpowiedzialne za Ziemię musiały siedzieć bezczynnie i czekać. Gdyby się zderzyły, powstałaby duża chmura gruzu, złożona z fragmentów różnej wielkości, przyspieszająca wokół Ziemi z prędkością dziesiątek tysięcy kilometrów na godzinę. Potem już tylko czekali, aż „wystrzelą dziurę w innym statku kosmicznym, potencjalnie zagrażając ludziom”, jak nadal cytuje SpaceMilroy.

Wraz ze wzrostem liczby satelitów na orbicie wzrasta również ryzyko takich zbliżających się kolizji. Nawet jeden z nich może wystarczyć, aby rozpocząć reakcję łańcuchową, w wyniku której szczątki wymazują orbity całych satelitów. Jest to jeden z powodów, dla których ludzie wielokrotnie ostrzegają przed zagrożeniami związanymi ze śmieciami kosmicznymi, czyli nieaktywnymi obiektami, które nie są już w stanie manewrować na orbicie. Szczególnie ostra krytyka dotyczy praktyki niszczenia satelitów w przestrzeni kosmicznej w celach testowych, co również powoduje powstawanie takich chmur śmieci. Niedawno taki test przeprowadzony przez Rosję naraził Międzynarodową Stację Kosmiczną (ISS) na niebezpieczeństwo. Ponieważ możliwe jest przynajmniej uniknięcie tych chmur gruzu, wezwania do zakończenia takich testów stają się coraz głośniejsze.

READ  Wielkanocne promocje MediaMarkt tylko do poniedziałku - teraz bezpieczne rabaty!


(meh)

Do strony głównej

Continue Reading

Tech

Niespodzianki w nowej funkcjonalności WhatsApp – długie dotknięcie wiadomości otwiera nową opcję

Published

on

Niespodzianki w nowej funkcjonalności WhatsApp – długie dotknięcie wiadomości otwiera nową opcję
  1. Strona główna
  2. panorama

Naciska

Nowa funkcja notatek w WhatsApp może ułatwić życie użytkownikom. Z planowaną innowacją Messengera wiąże się jednak pewien problem.

Brema – Ostatnio doszło do… WhatsApp Trochę zmian. Zacząłem kilka tygodni temu Usługa Messenger wprowadza nowy design. Wielu użytkowników zauważyło, że kolor ich komunikatora zmienił się z niebieskiego na zielony. Chociaż zmiana ta została dotychczas wdrożona tylko dla niektórych użytkowników, WhatsApp już planuje kolejną aktualizację: zintegrowaną funkcję notatek.

WhatsApp planuje wprowadzić nową funkcję, z której będzie można korzystać poprzez długie naciśnięcie wiadomości

Ogólnie oświecony blog fanów WABetaInfo Stwierdzono, że WhatsApp pracuje nad „integracją funkcji robienia notatek z przyszłą aktualizacją aplikacji”. Według raportu niektórzy użytkownicy wersji beta mogą już testować tę funkcję, ale nadal znajduje się ona na etapie rozwoju. Użytkownicy WhatsApp mogą obecnie długo naciskać poszczególne wiadomości, aby otworzyć menu kontekstowe oferujące różne opcje. Za pomocą tego menu użytkownicy mogą przesyłać dalej, kopiować, przypinać i odpowiadać na wiadomości. Planowana aktualizacja ma na celu dodanie kolejnej funkcjonalności.

WhatsApp prawdopodobnie będzie pracował nad funkcją notatek dla swojego komunikatora. (Awatar) © Thomas Trutschel/imago-images

Zrzut ekranu z wersji beta WhatsApp WABetaInfo Pokazuje, że dodano element menu Dodaj do notatki. Dzięki temu użytkownicy za pomocą kilku kliknięć utworzą nową notatkę z wiadomości i szybko zapiszą ważne informacje. Ta funkcja może być szczególnie przydatna do szybkiego zapisywania otrzymanych adresów lub informacji o płatnościach bez konieczności ręcznego przesyłania ich do aplikacji do robienia notatek.

WhatsApp otrzymuje funkcję notatek – na razie zwykli użytkownicy są wykluczeni

Istnieje jednak problem innowacji. Wydaje się, że WhatsApp opracował tę funkcjonalność głównie dla klientów biznesowych. Dlatego funkcja notatek będzie prawdopodobnie początkowo dostępna tylko dla użytkowników WhatsApp Business. Dlatego też zwykli użytkownicy zwykłego komunikatora początkowo nie będą mogli skorzystać z nowej funkcjonalności.

READ  Assassin's Creed Valhalla: Ubisoft jest samokrytyczny

WhatsApp

W 2009 roku uruchomiono i rozwijano program do obsługi komunikatorów internetowych Najpopularniejszy od lat program do obsługi wiadomości błyskawicznych W Niemczech. Od 2014 roku firma jest częścią spółki-matki Facebooka, Meta Platforms.

WhatsApp Business został uruchomiony w 2018 roku i jest skierowany szczególnie do właścicieli małych firm. WhatsApp twierdzi na swojej stronie internetowej, że komunikator „ułatwia komunikację z klientami dzięki funkcjom automatyzacji, organizowania i szybkiego reagowania na wiadomości”. Jeśli funkcjonalność zostanie dobrze przyjęta przez użytkowników biznesowych, można przynajmniej rozważyć przeniesienie jej na standardowy komunikator.

W kwietniu WhatsApp ogłosił także dalsze zmiany w swoich warunkach świadczenia usług. Tutaj Użytkownicy muszą podjąć niezbędne działania, aby móc dalej korzystać z Usługi. (fd)

Continue Reading

Tech

Mini PC z procesorem AMD Ryzen 8000G w wysokiej jakości 3-litrowej obudowie

Published

on

Mini PC z procesorem AMD Ryzen 8000G w wysokiej jakości 3-litrowej obudowie

Tajwański producent Gigabyte ma Gigabyte Metal Gear Plus Wprowadzono nową serię ultrakompaktowych minikomputerów opartych na 3-litrowej aluminiowej obudowie, która zawiera wiele procesorów AMD Ryzen 8000G („Phoenix”) z maksymalnie 8 rdzeniami Zen 4 i Radeon 700M z maksymalnie 12 jednostkami CU i maksymalną wydajnością. wynosi 768 jednostek cienia. W sumie trzy Barbones dla użytkowników z branży DIY są gotowe do wprowadzenia na rynek.




źródło: GB

Gigabyte Metal Gear Plus (8)
źródło: GB





Gigabyte Metal Gear Plus (4)
źródło: GB

Gigabyte Metal Gear Plus (5)
źródło: GB



Chińska platforma e-commerce jd.com będzie oferować w chwili premiery trzy Barbones w następującej konfiguracji.

Barbone składa się z odpowiedniego pakietu APU Zen 4, płyty głównej Gigabyte Aorus B650I ITX, niskoprofilowej chłodnicy Jonsbo i kompaktowej „3-litrowej obudowy” o wymiarach 200 x 210 x 85 mm wykonanej z aluminium. Systemy są również oferowane jako najlepsze komputery do gier z 16 GB pamięci DDR5-5600 i 512 GB NVMe SSD w cenie 899, 739 i 689 dolarów.



Gigabyte Metal Gear Plus (2)
źródło: GB

Gigabyte Metal Gear Plus (3)
źródło: GB



Oprócz zasilacza GAN o mocy 180 W dostępne są również Wi-Fi 6, Bluetooth 5.3, LAN 2,5 Gb/s, a także HDMI 2.1a i DisplayPort 2.0. Nie zostało jeszcze jednoznacznie wyjaśnione, czy Gigabyte będzie oferować także w tym kraju serię Metal Gear Plus. Obecnie uwaga skupia się na regionie azjatyckim.



Gigabyte Metal Gear Plus
źródło: GB

Gigabyte Metal Gear Plus
źródło: GB



READ  Dziwny wypadek - astronom z magnesem w nosie
Continue Reading

Trending