Connect with us

Tech

Sony dąży do nawet czterokrotnej wydajności i oczekuje niesamowitych 67 TFLOPS

Published

on

Sony dąży do nawet czterokrotnej wydajności i oczekuje niesamowitych 67 TFLOPS

Wygląda na to, że upubliczniony został poufny dokument Sony przedstawiający wydajność sprzętu PS5 Pro.
Wygląda na to, że upubliczniony został poufny dokument Sony przedstawiający wydajność sprzętu PS5 Pro.

Aktualizacja z 15 marca o 23:00: Pisze także wcześniej niezawodny znawca PlayStation, Tom Henderson Gry wewnętrzneDokument pochodził z wewnętrznych kręgów Sony i został w ciągu tygodnia przesłany do zewnętrznych producentów gier za pośrednictwem portalu deweloperskiego.

Coraz więcej dowodów wskazuje na to, że dokument opublikowany przez Moore's Law is Dead w rzeczywistości nie jest fałszerstwem YouTubera, ale raczej dziełem Sony.

Nowy tydzień, nowe plotki o PS5 Pro. To może być naprawdę trudna sprzedaż dla Sony. Dobrze znany przeciek ujawnił kilka stron rzekomo wewnętrznego poufnego dokumentu szczegółowo opisującego początkowe cechy Project Trinity – kryptonimu PS5 Pro.

Sprawdziliśmy szczegóły techniczne i nie możemy się doczekać zapowiedzi mocniejszej konsoli.

W zależności od trybu nawet czterokrotna wydajność!

W niedawnym filmie opublikowanym na YouTube znany wyciek technologii Moore's Law is Dead zamieścił fragmenty (według niego) wewnętrznego dokumentu Sony, w którym szczegółowo opisano niektóre specyfikacje sprzętowe rzekomego PS5 Pro.

Segment aktualizacji średniej generacji rozpoczyna się w minucie 7:20:

Polecane treści redakcyjne

Na tym etapie znajdziesz treści zewnętrzne z YouTube, które będą uzupełnieniem artykułu.
Możesz go ponownie wyświetlić i ukryć jednym kliknięciem.

Zgadzam się na wyświetlanie treści z YouTube.

Dane osobowe mogą być przekazywane do platform podmiotów zewnętrznych. Przeczytaj więcej o naszej polityce prywatności.

łączyć z Treści z YouTube'a

Jeden z nich jest interesujący Wzrost o 45 procent Wydajność w grach, które opierają się na klasycznych technikach wyświetlania rastrowego bez dokładnej symulacji wiązki światła Śledzenie promieni Wycofać się.

Na przykład w praktyce podbicie wystarczy, aby w grach poruszających się w niepewnym zakresie 45 klatek na sekundę (takich jak Final Fantasy 16 lub Elden Ring) do stałego 60 klatek na sekundę.

READ  Ninja w piżamach zgarniają nagrodę w wysokości 1 000 000 $ «readmore.de

Elden Ring nie działa w 100% stabilnie w żadnym trybie obrazu na PS5.  To może się zmienić wraz z wersją Pro.Elden Ring nie działa w 100% stabilnie w żadnym trybie obrazu na PS5.  To może się zmienić wraz z wersją Pro.





Elden Ring nie działa w 100% stabilnie w żadnym trybie obrazu na PS5. To może się zmienić wraz z wersją Pro.

Możesz też wycisnąć dodatkowe klatki z gier, które mają włączone tryby 120 Hz, np. God of War Ragnarök.

Przy podstawowej wartości 80 klatek na sekundę na standardowym PS5 oznacza to skok do 116 klatek na sekundę!

Będzie to prawdopodobnie możliwe dzięki zastosowaniu szybszej pamięci i dwukrotnie większej liczby jednostek obliczeniowych w procesorze graficznym Pro w porównaniu z podstawowym PS5.

Często zadawane pytania: Co to są jednostki rozliczeniowe?

Układy graficzne AMD składają się z kilku grup roboczych (WGP), z których każda składa się z dwóch zestawów modułów cieniujących i tekstur, akceleratorów ray tracingu oraz komponentów pamięci. Połączenia te nazywane są jednostkami rozliczeniowymi.

Schemat ideowy procesora grupy roboczej (WGP).Schemat ideowy procesora grupy roboczej (WGP).





Schemat ideowy procesora grupy roboczej (WGP).


Z drugiej strony śledzenie promieni powinno być możliwe od dwóch do trzech razy szybciej na chipie Pro, a w niektórych scenariuszach może osiągnąć czterokrotnie większą wydajność. Według doniesień Sony zamówiło specjalnie przystosowany do tego celu sprzęt do śledzenia promieni.

Jest jednak mało prawdopodobne, aby aż tak znacząco zwiększyła się liczba klatek na sekundę w grach, gdyż technologia ta jest wykorzystywana jako rozwiązanie hybrydowe przez wszystkie tytuły obsługujące ray tracing.

W zależności od gry powstają cienie, odbicia lub oświetlenie, ale pozostała część grafiki jest nadal wykonywana przy użyciu tradycyjnych metod renderowania.

Nawet w trybie Ray Tracing Overdrive w grze Cyberpunk 2077 na PC większość gry została stworzona bez technik śledzenia promieni.Nawet w trybie Ray Tracing Overdrive w grze Cyberpunk 2077 na PC większość gry została stworzona bez technik śledzenia promieni.





Nawet w trybie Ray Tracing Overdrive w grze Cyberpunk 2077 na PC większość gry została stworzona bez technik śledzenia promieni.

Powinien osiągnąć 67 TFLOPS, ale coś jest nie tak!

Jeśli pamiętasz: Przed wydaniem PS5 (około 10 TFLOPS) i Xbox Series

Sony mogłoby przywrócić go na miejsce w PS5 Pro, ponieważ dokument przeglądowy skupiający się na technologii wyraźnie wspomina o mocy obliczeniowej do 67 TFLOPS.

READ  Kodek H.265: Microsoft jest teraz członkiem pakietu patentowego HEVC Advance

Zwróć uwagę na wykonywanie obliczeń z pojedynczą precyzją (FP16).

Jednak wartość jest nieco zawyżona, ponieważ podwójna precyzja (FP32) jest bardziej powszechna w grach. Informacje należy praktycznie podzielić na pół.

Nowoczesne gry, takie jak Spider-Man 2, również w dalszym ciągu opierają się na technologii Single Precision (FP16).Nowoczesne gry, takie jak Spider-Man 2, również w dalszym ciągu opierają się na technologii Single Precision (FP16).





Nowoczesne gry, takie jak Spider-Man 2, również w dalszym ciągu opierają się na technologii Single Precision (FP16).

Są też dodatkowe logiczne jednostki przetwarzania dla nowocześniejszej architektury RDNA3, które zwiększają TFLOPS dwukrotnie, ale gry prawie na tym nie korzystają.

W praktyce PS5 Pro będzie bliżej 16,8 TFLOPS. Wyższe wartości osiągane są jedynie w obliczeniach AI, np. dotyczących wcześniej nieznanych danych PSSR-Aktualizacja.

Powinno to umożliwiać skalowanie gier o niskiej rozdzielczości do 4K przy użyciu algorytmów AI, zapewniając ostre jak brzytwa wyniki i odblokowując dużą wydajność.

Ponadto, według wtajemniczonych i filmów z publicznych prezentacji, Sony chce w przyszłości w większym stopniu polegać na sztucznej inteligencji. Sugerowana w dokumencie wydajność AI może zaprocentować później.

Jak niezawodny jest wyciek?

Gra Moore's Law is Dead pojawia się na konsolach częściej niż w przeszłości, ale jej wiarygodność na PC jest dość przeciętna. z 50 dopóki 66 proc Jego twierdzenia są prawdziwe, jego wskaźnik sukcesu jest znacznie niższy niż w przypadku najbardziej wiarygodnych insiderów.

Jednak w tym przypadku przeciekający otrzymuje wsparcie od Keplera_L2, który jest bardziej wiarygodnym źródłem. Kto pisze na X (dawniej: Twitter), że dokument wygląda „realnie”:

Jedyną rzeczą, na którą nie zgodzili się obaj autorzy przecieków, było określenie częstotliwości taktowania – Kepler zakłada, że ​​jednostka graficzna będzie pracować z częstotliwością do 2,45 GHz, a prawo Moore’a obowiązuje od 2,18 GHz, czyli nieco mniej niż w standardowym PS5.

READ  Dużo mocy, niedrogie i ciche: Mini PC Geekom AE7 z Ryzenem 9 w testach

Dokument nie zawiera jednak żadnych konkretnych informacji w tym zakresie, więc pełna specyfikacja pozostaje tajemnicą.

Kiedy pojawi się PS5 Pro?

Fakt, że Sony tak długo było w stanie utrzymać specyfikację PS5 Pro w tajemnicy, jest nieco niezwykły, ponieważ podobno zestawy deweloperskie zostały już wysłane do zewnętrznych producentów gier.

Przynajmniej według nakładających się plotek:

Może w tym roku nie ma szans na premierę? Kalendarz premier Sony jest na razie tajemnicą, ale premiera GTA 6 prawdopodobnie będzie dużym katalizatorem dla potężnej konsoli.

Być może w nadchodzących miesiącach dowiemy się więcej lub gigant PlayStation wycofa się do czasu ustalenia dokładnej daty premiery sagi gangsterskiej.

Jaka technologia najbardziej ekscytuje Cię w PS5 Pro?

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

„Starliner”: problemy z kapsułą Boeinga – astronauci muszą pozostać na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej

Published

on

„Starliner”: problemy z kapsułą Boeinga – astronauci muszą pozostać na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej

Dwóch astronautów NASA miało pozostać na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej przez około tydzień. Jednak problemy z kapsułą kosmiczną wyprodukowaną przez Boeinga opóźniły ich powrót. Obecnie przebywają w kosmosie od około dwóch miesięcy.

W związku z problemami z nową kapsułą kosmiczną producenta Boeing, dwóch astronautów musi pozostać na ISS przez dłuższy czas. Dokładna data, kiedy Butch Wilmore i Sonny Williams będą mogli wrócić na Ziemię, pozostaje niejasna, powiedział w czwartek Steve Stich z NASA. Najpierw inżynierowie będą musieli rozwiązać problemy z kapsułą Boeinga.

Po pierwsze należy przeprowadzić więcej testów, aby zidentyfikować problemy z silnikiem i wycieki helu, wyjaśnił Stitch. Testy te będą prowadzone w dużej mierze na Ziemi przy użyciu identycznych silników. – Wrócimy do domu, kiedy będziemy gotowi.

Możliwe jest również, że astronautka Williams i jej kolega Wilmore pozostaną na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej przez cały sierpień, powiedział Stitch. Plan jest nadal taki, aby sprowadzić je na Ziemię za pomocą Starlinera, ale istnieją również alternatywne opcje. „Załoga to wszystko rozumie, chłonie wszystkie informacje i wydaje się, że jest w dobrym nastroju” – powiedział Mark Nappi z Boeing Aerospace, który opracował i zbudował Starliner dla NASA.

Podatna na błędy alternatywa dla statku kosmicznego Muska

„Starliner” to statek kosmiczny częściowo wielokrotnego użytku, składający się z kapsuły o wysokości około trzech metrów dla załogi i modułu serwisowego, który w odróżnieniu od „Crew Dragon” firmy SpaceX Elona Muska nie ląduje na wodzie, a na lądzie.

Statek kosmiczny został po raz pierwszy wystrzelony w załogowy lot testowy na początku czerwca z portu kosmicznego Cape Canaveral w amerykańskim stanie Floryda, po latach opóźnień. Lot testowy był wcześniej kilkakrotnie przekładany z powodu różnych problemów technicznych ze statkiem kosmicznym i rakietą – a pogrążony w kryzysie statek kosmiczny był w stanie zadokować dopiero przy drugiej próbie w miejscu załogowym na wysokości około 400 kilometrów nad Ziemią po problemy. Z silnikami.

READ  Oto najbardziej szalona oferta czwartku

W maju 2022 roku Starliner po raz pierwszy wykonał udany bezzałogowy lot na Międzynarodową Stację Kosmiczną i spędził tam cztery dni. Będzie w przyszłości wykorzystywana jako alternatywa dla kapsuły kosmicznej „Crew Dragon” do transportu astronautów na Międzynarodową Stację Kosmiczną.

dpa/ap/praca

Continue Reading

Tech

Linux Mint 22 „Wilma” aktualizuje infrastrukturę

Published

on

Linux Mint 22 „Wilma” aktualizuje infrastrukturę

Popularna Linux Mint została wydana w nowej wersji 22, której zespół programistów chce dostarczać aktualizacje jako wydanie długoterminowe do 2029 roku. Długoterminowe wsparcie zapewnia głównie Ubuntu 24.04 LTS, który stanowi podstawę dla Mint. Dzięki najnowszemu jądru Linuksa 6.8 Linux Mint 22 obsługuje bardziej nowoczesne komponenty sprzętowe niż poprzednia wersja. Jednak Linux Mint nie pozostanie z tym jądrem aż do 2029 r.: przyszłe mniejsze wydania będą korzystać z pakietu Ubuntu Hardware Enablement (HWE), dzięki czemu będą korzystać między innymi z nieco nowszego jądra Linuksa.

reklama

Obecnie ukazują się tłumaczenia na powszechnie używane języki europejskie, takie jak niemiecki, francuski, hiszpański i włoski. Jeśli podczas instalacji nie zostanie uwzględniony wymagany język, Linux Mint automatycznie pobierze odpowiedni pakiet z Internetu. Po instalacji Linux Mint usuwa wszystkie istniejące, ale niepotrzebne pakiety językowe.

W tle Pipewire zastępuje teraz poprzedni serwer audio PulseAudio. Plymouth, odpowiedzialny za animację rozruchu i wspaniały ekran logowania, oferuje lepszą obsługę wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości (HiDPI).

Menedżer aplikacji w Linux Mint 22 promuje wybrane programy w małym pokazie slajdów u góry.

(Zdjęcie: zrzut ekranu)

Zespół Linux Mint włożył także pracę w zarządzanie aplikacjami. Na ekranie wygląda znacznie szybciej i działa pod maską dzięki ulepszonej wielowątkowości. Ponadto Menedżer aplikacji zezwala tylko na zweryfikowane aplikacje Flathub. Strony informacyjne odpowiednich programów Flatpak ujawniają również odpowiedzialnego administratora.

Środki te mają na celu ochronę użytkowników przed instalacją złośliwego oprogramowania. Dyskusyjne jest, czy faktycznie zwiększa to bezpieczeństwo, ponieważ zespół Flathub sprawdza wszystkie zgłoszenia, a prawie wszystkie aplikacje Flatpak są zbudowane na infrastrukturze Flathub. Jeśli nadal chcesz importować nieokreślone pakiety Flatpak, musisz wyraźnie zezwolić na to w poprawionych ustawieniach zarządzania aplikacjami. Niesprawdzone mieszkania są wówczas opatrzone odpowiednią notatką i nie mają żadnych ocen ani recenzji.

Programiści Linux Mint utrzymują swój własny mały zestaw przydatnych narzędzi o nazwie XApps, który również otrzymał kilka drobnych zmian. Na przykład aplikację do robienia notatek Sticky można wywołać z wiersza poleceń. Ma to przede wszystkim na celu ułatwienie przypisywania skrótów klawiaturowych. Od teraz użytkownicy mogą sami decydować, gdzie domyślnie na ekranie będą pojawiać się nowe notatki. Edytor tekstu Xed powiela wybrany tekst na żądanie i zapamiętuje nie tylko pięć plików, ale wszystkie dziesięć, które były ostatnio otwierane.

Musisz wyraźnie zezwolić na instalację niezweryfikowanego Flatpak.

(Zdjęcie: zrzut ekranu)

Podczas opracowywania Linux Mint 22 programiści musieli wymienić lub nawet usunąć niektóre komponenty i aplikacje. Na przykład zespół Linux Mint zastępuje konfigurację klienta IRC Hexchat klientem dla sieci Matrix. Jeśli wywołasz odpowiednią pozycję w menu Start, pojawi się nowa aplikacja internetowa, która z kolei automatycznie połączy użytkownika z Linux Mint Space poprzez element Matrix Client.

Canonical dostarcza coraz więcej aplikacji dla Ubuntu wyłącznie w formie pakietów Snap. Dotyczy to teraz także klienta poczty e-mail Thunderbird. Ponieważ zespół Linux Mint domyślnie dezaktywuje dostęp do Snap Store w swojej dystrybucji, teraz dołącza swój pakiet DEB do Thunderbirda. Linux Mint 22 obsługuje nowy format pakietu Debiana DEB822.

Komponent klienta Matrix z Linux Mint Space.

(Zdjęcie: zrzut ekranu)

Linux Mint 22 zapewnia także wewnętrzne środowiska graficzne Mate, Xfce i Cinnamon. Najnowszy desktop dostępny jest w wersji 6.2, która przede wszystkim naprawia część błędów i ma na celu poprawę wydajności. Bądź ostrożny z przełącznikiem obszaru roboczego: kliknięcie środkowym przyciskiem myszy na obszarze roboczym usuwa go bez komentarza, nawet jeśli nadal są w nim otwarte okna.

Sam Cynamon jest zbudowany na GTK3 i Gnome. Jednak w wersji 46 Gnome zarządzanie kontami online i biblioteka Libgoa zostały przeniesione do GTK4. W rezultacie w Cinnamon brakuje odpowiednich funkcji do przechowywania kont online.

Dane dostępowe do usług chmurowych przechowywane są w osobnym programie w Linux Mint 22.

(Zdjęcie: zrzut ekranu)

Zespół Linux Mint zaproponował rozwiązanie w postaci nowej aplikacji o nazwie GNOME Online Accounts GTK. W niemieckiej Linux Mint narzędzie jest ukryte w menu Start za pozycją „Konta internetowe”. To rozdzielenie na oddzielną aplikację umożliwia również zarządzanie kontami online w wariantach Linux Mint z komputerami stacjonarnymi Mate i Xfce.

I był jeszcze jeden problem: wszystkie wersje Minta zawierają kilka aplikacji Gnome. Jednak wersje zawarte w Ubuntu 24.04 rysują okna przy użyciu biblioteki Libadwaita, która z kolei ignoruje ogólnosystemowy motyw ustawiony w Mint.

Ponieważ programistom Linux Mint zależy na spójnym wyglądzie, po prostu wprowadzają do swoich dystrybucji starsze wersje aplikacji Gnome. Szczególnie dotknięte są Baobab, Celluloid, Kalkulator GNOME, Kalendarz GNOME, File Roller, Simple Scan, Monitor System i Zenity. Trzeba było całkowicie porzucić przeglądarkę czcionek GNOME.

Możesz spróbować zainstalować Linux Mint 22 poprzez Dostarczono obrazy ISO. System wymaga systemu 64-bitowego z procesorem x86 firmy AMD lub Intel. Jeśli chcesz korzystać z dystrybucji na maszynie wirtualnej pod VirtualBoxem, musisz postępować zgodnie z instrukcjami programistów zawartymi w pliku Informacje o wydaniu Oglądanie. Istnieje kilka innych znanych problemów i ważnych wskazówek, którym powinieneś przynajmniej przyjrzeć się przed instalacją Linux Mint.



(Luty)

READ  Gracz odkrywa małego kraba z jego mechaniką Pokemon
Continue Reading

Tech

Najczęstsze błędy podczas ładowania smartfona: Po co szkodzić baterii?

Published

on

Większość użytkowników smartfonów popełnia ogromny błąd podczas ładowania swoich urządzeń. Ze względu na ryzyko przegrzania można nawet uszkodzić akumulator.

Problemy z ładowaniem smartfona: Etui ładujące mogą uniemożliwić ładowanie

Kolejnym wyzwaniem jest to, że ładowanie może w ogóle nie nastąpić, jeśli wtyczka nie zostanie prawidłowo włożona do gniazdka ładowania. Gruba osłona może zablokować styk, uniemożliwiając przepływ prądu. Powoduje to, że telefon nie ładuje się przez całą noc, a następnego ranka jest pusty. Dlatego ważne jest, aby upewnić się, że wtyczka jest prawidłowo dopasowana do gniazda ładowania.

Tutaj podsumowujemy inne błędy podczas ładowania smartfona.

Pochodzenie tego wpisuEksperci ostrzegają: przestań ładować telefon, gdy znajduje się w etui„Pochodzi z Futurezone.de.

W przypadku Androida 15 Google chce pójść do przodu, aby poprawić wydajność baterii smartfonów: jedna z nowych funkcji pozwala użytkownikom ustawić limit ręcznego ładowania. Umożliwia to ustawienie poziomu naładowania akumulatora na przykład na 80 procent, co może wydłużyć jego żywotność.

Inne aktualne najpopularniejsze tematy

Continue Reading

Trending