Connect with us

Economy

Przekształcenie zwykłego roweru w e-rower: czy ten zestaw do konwersji jest naprawdę taki łatwy?

Published

on

Z Lisa Brack AM 08.08.2021

Zestaw do konwersji roweru elektrycznego dla niezdarnego: jak łatwo jest zainstalować Swytch?

Kochasz swój rower, ale potrzebujesz więcej pary? Zestaw do konwersji na rower elektryczny może być odpowiedzią, ale przeraża wielu właścicieli rowerów, którzy nie są technicznie doświadczeni. Zestaw Swytch Conversion Kit chce zrobić to inaczej, ponieważ silnik przychodzi do Ciebie wstępnie zmontowany w przednim kole. Zbudowany w Swytch: Czy to wszystko jest łatwe, czy nieco trudne?

Już pod koniec marca Poinformuj nas po raz pierwszy O Swytch Bike — zestaw do konwersji, który kosztuje około 750 euro, który mniej doświadczeni właściciele rowerów mogą wykorzystać do przekształcenia własnych rowerów w rower elektryczny. Reakcja naszych czytelników była bardzo dobra. Z jednej strony wynika to z faktu, że rynek e-rowerów przeżywa rozkwit od pandemii i wynikającą z tego niechęć do korzystania z komunikacji miejskiej, a z drugiej strony instalacja Swytch Bike powinna być bardzo łatwa. W przeciwieństwie do wielu innych zestawów do konwersji e-rowerów, które zwykle mają tak wiele pojedynczych części, że po prostu przytłaczają najmniejsze doświadczenie. Ale zanim uwierzymy w obietnice londyńskiego startupu, chcemy poznać siebie i zamówić zestaw do konwersji pasujący do naszego starego roweru.

Ranking: Otwórz oczy na rozmiar końcówki!

Proces zamawiania jest bardzo prosty. Przede wszystkim wspominamy o rozmiarze obręczy przedniego koła naszego roweru turystycznego – w tym przypadku to zwykłe 28 cali, co jest bardzo powszechne w Niemczech. Ponadto duże znaczenie ma sposób zaprojektowania czubków przedniego widelca – w żargonie technicznym określa się je jako haki goleni widelca. To jedyny sposób, w jaki Swytch może wysłać prawe przednie koło, ponieważ piasta roweru idealnie pasuje do haka. Na razie w porządku! Zamówienie zostało w końcu wysłane, po kilku dniach dotarło do naszej redakcji. W tamtym czasie nadal musieliśmy płacić dużo taryf (dzięki Brexitowi), które również krytykujemy w powyższym filmie. W międzyczasie Swytch ma magazyn w Amsterdamie, więc cła w Unii Europejskiej należą już do przeszłości.

Wracając do rozmiaru felgi: podczas pierwszego montażu zauważyliśmy, że obudowa i dętka ze starego przedniego koła nie pasują idealnie do nowego przedniego koła. Co się stało? W rzeczywistości istnieją niewielkie różnice w wielkości felgi. Mamy przednie koło w rozmiarze 630, ale co to oznacza? Wewnętrzna średnica opony wynosi 630 mm. Ale to równa się 27-calowym felgom. Jednak nasza stara średnica przedniego koła wynosiła 622 mm. Chociaż wydaje się to sprzeczne, mniejsza średnica wewnętrzna opony jest odpowiednia dla większej felgi (tj. 28 cali). Tak się złożyło, że znów musieliśmy zastąpić grupę grupą 622.

Tak więc jest to ważne: sprawdź swoje opony pod kątem wewnętrznej średnicy i pamiętaj o tym, a także o rozmiarze cala opony przy zakupie Swytcha!

Treść: Na szczęście w poszczególnych częściach nie ma bałaganu

Kiedy nadejdzie paczka, jesteśmy ciekawi: z ilu poszczególnych części naprawdę składa się zestaw do konwersji? Jak dobre są instrukcje? Czy potrzebujemy wsparcia? Bo jedno jest jasne: nasz tester nie jest zbyt dobrym mechanikiem rowerowym – wręcz przeciwnie. Ale i o to chodzi: sprawdzić, czy możemy dobrze dopasować Swytch lewą ręką.

W rzeczywistości jesteśmy pozytywnie zaskoczeni: oprócz przedniego koła z wbudowanym silnikiem i końcówkami kabli, w pudełku znajduje się tylko akumulator z kablem do ładowania i adapterem do gniazdka, czujnik pedału, uchwyt na kierownicę do akumulatora, dwa złącza kablowe oraz pudełko z kilkoma opaskami do kabli i drobiazgami, takimi jak pokrowiec przeciwdeszczowy na siodło z dowcipnym powiedzeniem („Moja druga jazda to Tesla”). To wciąż wydaje nam się możliwe.

Czego brakuje: narzędzi. Potrzebny będzie klucz imbusowy, zestaw kluczy imbusowych, szczypce do późniejszego zaciśnięcia końcówek opasek kablowych, pompka powietrza i, co najważniejsze, dwie łyżki do opon. W szczególności ta ostatnia miałaby sens, aby znaleźć się w pakiecie Swytch.

INSTALACJA: Dużo opasek kablowych, wiele opasek kablowych!

Więc zabierzmy się do pracy. Istnieje wiele pochwał za wiele pomocy, które Swytch zapewnia podczas instalacji. W pakiecie znajduje się również instrukcja w języku angielskim Dostępny online On. Jest napisany w sposób zrozumiały i przechodzi przez instalację w krótkich i logicznych krokach. Również na Youtube WideoKtóry opisuje najważniejsze kroki i przedstawia kilka szczegółów w około dwie minuty. Nadal możesz znaleźć stronę producenta Interaktywny przewodnikKto współpracuje z Tobą na wszystkich etapach instalacji punkt po punkcie. I wreszcie, klienci mogą się z Tobą skontaktować Skontaktuj się z pomocą pisemną, jeśli są problemy. Naszym zdaniem wisienką na torcie będzie wsparcie wideo, z którego można korzystać codziennie.

Przede wszystkim musimy to zrobić Wymień przednie koło, a więc poluzuj hamulce, odkręć przednie koło kluczem imbusowym, usuń powietrze, zdejmij obudowę i wąż – dokładnie tego potrzebujesz do wspomnianych łyżek do opon, które wcześniej kupiliśmy za 5 euro w sklepie rowerowym. Nasz tester wciąga stary wąż i płaszcz na nowe koło Swytch – nie ma praktyki w obracaniu się w sabotaż, dopóki wszystko nie będzie już na swoim miejscu i napompowane. Koło jest następnie wciskane w opadające części goleni widelca i ponownie dokręcane za pomocą sześciokąta. W końcu ponownie włączamy hamulce.

Potem jest plik uchwyt na akumulator Twoja kolej. To też nie jest łatwe, bo Swytch dodaje tylko dodatkową gumową osłonę kierownicy – w naszym przypadku jest dość gruba, a bez osłony kierownica jest tak cienka – musimy improwizować dłuższymi śrubami. Lepiej będzie inna grubość gumowej obudowy.

Nawet przy późniejszej instalacji pedały z pierścieniem magnetycznym Mamy trudności, bo ani tester, ani koledzy nie pomagają w przekręceniu pierścienia magnetycznego między dźwignią pedału a ramą roweru – do zdjęcia dźwigni pedału potrzebne będą specjalne narzędzia od profesjonalnego rowerzysty. Musimy więc pracować z wieloma opaskami kablowymi, aby jakoś zamocować pierścień magnetyczny wokół dźwigni pedału. To nie jest przyjemne.

potem zaczyna drut – To proste: w zasadzie wystarczy podłączyć silnik do uchwytu baterii za pomocą kabla i podłączyć kabel do czujnika pedału. Aby kable nie przeszkadzały, nasz tester ponownie używa wystarczająco dostępnych opasek kablowych.

I z tym główna część jest kompletna – teraz wystarczy naładować baterię, wsunąć ją do uchwytu i gotowe.

Wstępny wniosek: poszczególne kroki można kontrolować, ale tester napotkał pewne problemy. Instalacja trwała od dwóch do trzech godzin.

Pierwszy test: czy zestaw narzędzi do konwersji w ogóle działa?

Po instalacji tester, miejmy nadzieję, podniesie rower i uruchomi akumulator – ale podczas jazdy próbnej nie czujesz żadnego wsparcia ze strony silnika. dlaczego on? W rzeczywistości czujnik nie styka się z pierścieniem magnetycznym. To naprawdę wymaga starannej pracy – czujnik powinien znajdować się wystarczająco za pierścieniem magnetycznym i otrzymywać informacje o tym, jak szybko pedałujesz.

Po ulepszeniu zarówno czujnika, jak i pierścienia magnetycznego (oczywiście z opaskami kablowymi ;-)) Swytch działa i pcha zaskakująco mocno. Za pomocą przycisków na akumulatorze można wybrać różne poziomy mocy. Dodatkowo logo Swytch może być używane jako oświetlenie – ale to nie działa jako pełnoprawne oświetlenie w tym kraju i dlatego jest nieco bezużyteczne. Uwielbiamy wskaźnik poziomu baterii.

Pierwsza długa jazda ze Swytchem: dużo zabawy, ale duży czynnik nerwowy

Kiedy pierścień magnetyczny w końcu ładnie się instaluje i niezawodnie komunikuje się z czujnikiem, Swytch naprawdę świetnie się bawi na drodze. Ciąg ze startu z postoju jest nieco opóźniony, ale potem tak zgrabnie, że możemy z łatwością uciec z miejsca i szybko pedałować na małej podjeździe w Monachium bez zapierania dech w piersiach. Jednak różnica między poziomami wsparcia jest prawie niezauważalna – chyba że porównasz poziomy wyższy i niższy. I tak w zasadzie spacerujemy po mieście i po całym kraju na najwyższym poziomie.

W zależności od wersji baterii (albo Eco lub Pro) istnieje zasięg od 35 do 50 kilometrów – potwierdza to również nasz praktyczny test.

Ale na akumulatorze narasta krytyka – to po prostu nie jest dobre rozwiązanie. Po pierwsze, rower staje się zbyt ciężki i przez to traci zwinność. Byłoby lepiej, gdyby akumulator znalazł swoje miejsce na ramie, np. tam, gdzie inaczej byłby uchwyt na butelkę. Drugi minus: Niestety podczas jazdy gubisz akumulator – nie musimy podjeżdżać pod górkę i szaleć, wystarczy małe wyboje na ścieżkach rowerowych. I tak tester musi się co chwila zatrzymywać i wpychać akumulator z powrotem do uchwytu, aż do zatrzaśnięcia blokady – niestety trwa to najwyżej 15 minut do ponownego poluzowania. Swytch musi tutaj wprowadzić ulepszenia, ponieważ mieliśmy takie same doświadczenia z dwoma różnymi pakietami baterii.

Wniosek: Świetny zestaw z wieloma problemami z ząbkowaniem

Przemiana z roweru turystycznego na e-rower nigdy nie była prosta – ten zestaw do konwersji wymaga również umiejętności i odrobiny wiedzy rowerowej. Jeśli interesuje Cię Swytch i masz dwie lewe ręce, potrzebujesz pomocy – pomimo dobrych instrukcji producenta.

Kiedy wszystko jest już na swoim miejscu, zestaw do konwersji Swytch dobrze wykonuje swoją pracę, a kupujący może oczekiwać odpowiedniego wsparcia od nie tak oczywistego silnika. Ale ostatecznie przerobionego roweru nie można porównać z prawdziwym e-rowerem z silnikiem Bosch – rozwiązania opasek kablowych wydają się zbyt tymczasowe, poziomy wsparcia i zawodne mocowanie akumulatora, co ostatecznie okazało się poważną wadą , bardzo na wpół upieczony. Większy ciężar finalnego produktu drażnił również nasze stanowisko testowe – rowerem nie dało się już prowadzić tak sportowo i zwinnie przez miejską dżunglę.

Cena około 750 euro jest z pewnością uczciwa, aby odpicować swój ukochany motocykl za pomocą silnika. Jednak nadal istnieje wiele problemów z ząbkowaniem, w których Swytch musi wprowadzić ulepszenia, aby chcieli zainwestować te pieniądze.

Zestawy do konwersji rowerów elektrycznych: musisz wiedzieć

Czy jesteś teraz w nastroju na amatorów i odważysz się zamienić swój ulubiony rower na rower elektryczny? W naszych poradach dotyczących zakupów pokażemy Ci różne zestawy do konwersji i poinformujemy Cię, na co zwracać uwagę przy zakupie.

Zestaw do konwersji roweru elektrycznego: jak szybko przekształcić rower w pedał

READ  Skandal emisyjny daleki od zakończenia: Winterkorn grozi kłopotami pozwem przeciwko SdK
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Airbus Helicopters RACER: najszybszy helikopter w Europie

Published

on

Airbus Helicopters RACER: najszybszy helikopter w Europie

420 kilometrów na godzinę. 227 węzłów. Jak na helikopter, zwłaszcza europejski, jest to duża wartość – w Europie ustępuje jedynie jego śródlądowemu poprzednikowi, X3Który w 2013 r. osiągnął prędkość 472 km/h. Jednak RACER, obecnie najszybszy koń w stajni Airbus Helicopters, wykonał zaledwie siedem lotów od swojego pierwszego startu z ziemi 25 kwietnia. Jest to „zdeklarowany kompromis pomiędzy szybkością, opłacalnością i wydajnością misji”, jak mówią jego twórcy, więc nie jest przeznaczony tylko do polowania na rekordy prędkości. Jednak eksperymentalny helikopter potrzebował pełnych dziewięciu godzin lotu, aby przekroczyć kamień milowy wynoszący 407 km/h (220 węzłów) w locie poziomym.

Treści w mediach społecznościowych

Polecane treści redakcyjne

W tym momencie pokazujemy więcej treści uzupełniających artykuł. Kliknij przycisk, aby przejść do naszej witryny mobilnej.

Obiecujące oferty

Według Airbus Helicopters lot próbny, podczas którego udało się tego dokonać, odbył się 21 czerwca na południu Francji. Zaledwie dwa miesiące po pierwszym locie RACERA „zasięg lotu został prawie całkowicie wyczerpany” – zapewnia producent. „Ten sukces w tak krótkim czasie jest świadectwem ciężkiej pracy naszych 40 partnerów w 13 krajach europejskich, którzy wprowadzili tę innowację w powietrze” – powiedział Bruno Even, dyrektor zarządzający Airbus Helicopters, promieniując. „Obiecujące są również właściwości aerodynamiczne i stabilność samolotu”.



© Airbusa

RACER lata z głównym wirnikiem i dwoma pchaczami zamontowanymi na bocznych skrzydłach skrzynkowego skrzydła. Dostępna jest maksymalna moc WPS wynosząca 5000.

Loty w „trybie ekonomicznym”

Urzędnicy RACER stoją teraz przed kolejną fazą testów w locie, która w mniejszym stopniu skupia się na prędkości, a bardziej na wydajności. Dotyczy to np. „trybu ekologicznego” testowego helikoptera, „który pozwala na wyłączenie silnika podczas lotu do przodu, a tym samym zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2” – kontynuował szef helikoptera. Tryb Eco, który można włączyć podczas lotu, zapewnia RACERowi o około 20 procent niższe zużycie paliwa w porównaniu z popularnymi modelami helikopterów w tej samej klasie wagowej. Dzięki silnikowi elektrycznemu można szybko i automatycznie przywrócić pełną moc silnika. RACER zademonstruje również, w jaki sposób specjalna konstrukcja z głównym wirnikiem i dwoma bocznymi wirnikami może pomóc w zmniejszeniu poziomu hałasu podczas pracy.


© Airbusa

READ  Najlepsze ETF-y: Jak osiągnąć milion z planem oszczędnościowym

Szybki i ekonomiczny eksperymentalny helikopter wykonał siedem lotów testowych od czasu swojego dziewiczego lotu i przepracował około dziewięciu godzin lotu.

Technologia z Francji i Niemiec

Prototyp Airbusa napędzany jest dwoma silnikami Aneto 1X o mocy 2500 KM francuskiego producenta Safran Helicopter Engines. Safran Electrical & Power ma swój wkład w elektryczny „automatyczny system start/stop”. Śmigła zamontowane na wysięgnikach skrzydeł skrzynkowych są połączone za pomocą zdalnych wałów obracających się z prędkością 3000 obr./min. Dwa sześciołopatowe drewniane śmigła pochodzą od MT Propeller w Niemczech i mają profile łopatek zoptymalizowane pod kątem hałasu i wydajności.

Artykuł ten może zawierać linki do dostawców usług, od których FLUG REVUE może otrzymać prowizję (tzw. „linki partnerskie”). Więcej informacji tutaj.

Continue Reading

Economy

Raport rynkowy: DAX jest na dobrej drodze do ożywienia tagesschau.de

Published

on

Raport rynkowy: DAX jest na dobrej drodze do ożywienia  tagesschau.de


Raport rynkowy

Stan na: 26 lipca 2024 r. o 18:12

Tydzień pełen wydarzeń na giełdzie zakończył się pozytywnym akcentem wzrostami cen na DAX. Tymczasem oczy inwestorów w dalszym ciągu zwrócone są w stronę Stanów Zjednoczonych, gdzie w przyszłym tygodniu spodziewane są ważne dane.

Wraz ze wzrostem na Wall Street, niemiecka giełda weszła w weekend ze wzrostami. DAX, który rano nadal znajdował się na minusie i odnotował dzienne minimum na poziomie 18 218 punktów, zamknął się na poziomie 18 417 punktów i tym samym zbliżył się do dziennego maksimum na poziomie 18 428 punktów. W ujęciu procentowym wiodący niemiecki indeks wzrósł o 0,65 proc. W ujęciu tygodniowym zysk wynosi 1,3 proc. Słaby ostatnio indeks średnich spółek MDAX wzrósł o 0,66 proc. do 25 116 pkt.

Oznacza to, że po gwałtownych wzrostach i spadkach w ciągu tygodnia handel na DAX zakończył się na plusie. „Biorąc pod uwagę, że w tym tygodniu akcje amerykańskich spółek technologicznych znacząco spadły, a czasami nawet wpadły w panikę, niemiecki indeks giełdowy wyglądał dość stabilnie” – skomentował Konstantin Oldenberger, analityk w domu maklerskim CMC Markets.

Dane o nowych lokalnych biznesach były mieszane. Dane opublikowane przez DAX BASF i Mercedesa za drugi kwartał nie napawały optymizmem. Nowe dane o inflacji w USA nie przyniosły większych niespodzianek.

Jednak inwestorzy na całym świecie patrzą na Nowy Jork, podobnie jak przez cały tydzień, zwłaszcza w sezonie raportowym dla dużych, wysoko cenionych spółek technologicznych.

Kwartalne raporty Tesli i Alphabetu, spółki-matki Google’a, które nie spełniły oczekiwań rynku, pokazały, jak szybko potrafią zmienić się nastroje społeczne i do jakiego stopnia można zakreślić koło. W rezultacie w szczególności NASDAQ załamał się dramatycznie w środku tygodnia, co spowodowało spadki na rynkach na całym świecie. Wall Street przeżyła nawet najczarniejszy dzień od 2022 roku.

Problemem nie tyle słabnący biznes technologicznych gigantów, co ich wysokie wyceny, które można uzasadnić jedynie zbyt optymistycznymi prognozami zysków. Jednak zdaniem ekspertów z Hesische Landesbank (Helaba) „założone konsensusowe szacunki zysków mogą być zawyżone i dlatego wymagają dalszej korekty”.

W przyszłym tygodniu czterech gigantów technologicznych z „Gig Seven” – Microsoft, Meta, Apple i Amazon – zaprezentuje swoje kwartalne raporty. W połączeniu z niekończącymi się spekulacjami na temat rychłej obniżki stóp procentowych przez Rezerwę Federalną USA, dane te prawdopodobnie określą przyszły kierunek rozwoju giełdy. Ponadto pod koniec przyszłego tygodnia zostaną opublikowane oficjalne lipcowe dane rządowe z amerykańskiego rynku pracy – ważny element układanki w zbiorze danych dotyczących polityki pieniężnej Fed.

READ  Umowa inwestycyjna z Unią Europejską: „Bazooka” przeciwko chińskiej arbitralności

Pod koniec tygodnia amerykańskie giełdy odreagowały i wszystkie wzrosły. Benchmarkowy indeks Dow Jones kontynuuje swoje wzrosty i obecnie zyskuje około 1,5 proc. Indeks Nasdaq również wzrósł o 0,6 proc., a ogólnorynkowy indeks Standard & Poor’s 500 wzrósł o 0,9 proc.

Wśród poszczególnych akcji uwaga skupiona jest na Grupie 3M, której akcje w indeksie Dow Jones wzrosły o 19 procent i znajdują się na szczycie indeksu. Spółka jest bardziej pewna swoich tegorocznych zysków. 3M po raz kolejny miało dobry kwartał z dwucyfrowym wzrostem zysku na akcję i dużymi przepływami pieniężnymi, powiedział dyrektor generalny 3M William Brown. Taka sytuacja prawdopodobnie utrzyma się w drugiej połowie roku. Prognozy sprzedaży pozostały niezmienione.

Oprócz raportów kwartalnych inwestorzy po obu stronach Atlantyku przyjrzeli się także deflatorowi cen amerykańskich wydatków na konsumpcję osobistą (PCE), będącym centralnym wskaźnikiem banku centralnego dotyczącym rozwoju inflacji, a tym samym polityki pieniężnej.

W szczególności wartość pomiaru wzrosła o 2,5 procent w porównaniu z analogicznym miesiącem poprzedniego roku. Miesiąc wcześniej wskaźnik ten wynosił 2,6 proc. Spodziewano się spadku. Stopa bazowa (z wyłączeniem energii i żywności) pozostała na poziomie 2,6%. Tutaj spodziewany jest spadek do 2,5 proc.

Rynki finansowe w dużej mierze wyczekują pierwszej obniżki stóp procentowych we wrześniu. Fed pójdzie zatem za przykładem Europejskiego Banku Centralnego, który w czerwcu rozpoczął niedźwiedzią zmianę, a 12 września może za nią pójść, wykonując drugi etap łagodzenia polityki pieniężnej. Na środowym posiedzeniu nie przewiduje się żadnych poprawek.

Perspektywa zmiany stóp procentowych w USA wspiera euro, które rośnie w stosunku do dolara do 1,0858 dolara. Europejski Bank Centralny ustalił stopę referencyjną na 1,0860 (czwartek: 1,0851) dolara. Tymczasem słaby dolar wspiera cenę złota, która ostatnio wzrosła o 0,75% do 2381 dolarów. Ceny ropy naftowej wykazują obecnie tendencję spadkową, wynoszącą 2,0%.

Czwartkowe dane pokazały, że gospodarka amerykańska w drugim kwartale wzrosła bardziej niż oczekiwano. Komentując wydarzenia handlowe, ekspert ds. wymiany walut Volkmar Bauer z Commerzbanku powiedział: „Lepsze od oczekiwań dane dotyczące wzrostu gospodarczego w USA położyły kres obserwowanej do tej pory ucieczce do bezpiecznych przystani i odwróciły rozwój sytuacji”.

Dziś Bitcoin opiera się na wzrostach cen uzyskanych poprzedniego wieczoru i ponownie wzrasta powyżej 67 000 dolarów. Poprzedniego dnia cena gwałtownie spadła na początku handlu i chwilowo spadła poniżej 64 000 dolarów. Następnie rozpoczęło się znaczne ożywienie cen. Rozwój cen w ciągu tygodnia po raz kolejny pokazuje, jak podatny jest handel kryptowalutami na zmienność. Dlatego często pojawiają się ostrzeżenia o możliwości znacznych spadków cen kryptowalut.

READ  Finansowy koszmar kultowej marki: bankructwo firmy po ponad 120 latach

Akcje ulubionego dostawcy produktów farmaceutycznych i laboratoryjnych Sartorius kontynuowały dziś próbę odbicia i znalazły się na szczycie DAX ze wzrostem o 6,5%. W 2024 roku będzie nadal spadać o około 27%, co oznacza, że ​​zajmie ostatnie miejsce w indeksie.

Wraz ze wzrostem cen pod koniec tygodnia, akcje Göttingen również zamknęły lukę cenową, która otworzyła się tydzień temu w wyniku kolejnej obniżki celów rocznych. Rozczarowanie inwestorów nową prognozą spowodowało, że cena spadła w stronę poziomu 200 euro. Grupa nadal odczuwa niechęć klientów, którzy w czasie pandemii Corona zamawiali duże ilości, a po ustąpieniu kryzysu znaleźli się z pełnymi magazynami.

Akcje Rheinmetall były jednym z największych zwycięzców indeksu DAX: firma zbrojeniowa dostarcza do Szwajcarii amunicję moździerzową. Konfederaci zażądali nabojów moździerzowych 81 mm jako amunicji transportowej dla swoich sił zbrojnych. Zamówienie ma łączną wartość mieszczącą się w dwucyfrowym przedziale milionów euro.

Mercedes sprzedał w drugim kwartale znacznie mniej samochodów i tym samym odnotował znaczny spadek zysków. Sprzedaż spadła o sześć procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, a zysk netto o 15,9 procent, do 3,06 miliarda euro. Szczególnie słaba jest działalność w Chinach, najważniejszym rynku firmy. Akcje Mercedesa lekko spadły na DAX.

Na dnie indeksu DAX akcje BASF straciły około 2,3%, chwilami osiągając najniższy poziom od dobrych sześciu miesięcy. Spółka chemiczna odnotowała zaskakująco duży spadek sprzedaży w drugim kwartale. EBITDA operacyjna (skorygowana EBITDA) skorygowana o pozycje szczególne również była nieco poniżej oczekiwań. Analityk Warburga, Oliver Schwartz, skomentował, że liczby nie są do końca inspirujące.

Po dobrym drugim kwartale grupa farmaceutyczno-chemiczna Merck KGaA wyznaczyła sobie cele na bieżący rok. Oczekuje się, że sprzedaż netto wyniesie od 20,7 do 22,1 miliardów euro, ogłosił DAX wieczorem po zamknięciu giełdy w Darmstadt. Wcześniej Zarząd zakładał dolną granicę przedziału wynoszącą 100 mln euro mniej.

Oczekuje się, że zysk przed odsetkami, podatkami, amortyzacją (Ebitda) skorygowany o efekty specjalne wyniesie od 5,8 do 6,4 miliarda euro za rok. Jak dotąd menedżerowie z obu krańców spektrum mieli w składzie o 100 milionów euro mniej. W drugim kwartale Merck osiągnął dobrą sprzedaż na poziomie 5,3 miliarda euro. Z tej kwoty około 1,5 miliarda euro pozostało w skorygowanym zysku operacyjnym.

READ  Często zadawane pytania: Zniżki na szafki wygasają – zapełnij się szybko przed wrześniem? - Mobilność - Ekonomia

W handlu poza godzinami pracy akcje Merck na platformie transakcyjnej Tradegate nieznacznie wzrosły w porównaniu z ceną zamknięcia jej flagowej działalności Xetra. Pełny raport ma zostać opublikowany 1 sierpnia.

Dziś w Wolfsburgu rozpoczęło się tradycyjne spotkanie GTI dla fanów samochodu sportowego VW Golf. Po raz pierwszy odbędzie się ono bezpośrednio w siedzibie Volkswagena. Oczekuje się, że podczas trzydniowego wydarzenia liczba odwiedzających osiągnie 35 000 osób.

Spółka zależna Volkswagena, Traton, zajmująca się pojazdami użytkowymi, w pierwszej połowie roku zarobiła więcej pomimo spadającej sprzedaży. Skorygowany wynik operacyjny poprawił się do 2,1 miliarda euro z prawie 2 miliardów euro rok temu. Rentowność wzrosła o pół punktu procentowego do 9,1%.

Thyssenkrupp pogrąża się coraz głębiej w kryzysie: akcje grupy z Essen spadły o ponad osiem procent do końca indeksu MDAX po tym, jak grupa poprzedniego wieczoru ponownie obniżyła swoje prognozy. Thyssenkrupp spodziewa się obecnie spadku sprzedaży o od sześciu do ośmiu procent w roku finansowym 2023/24 w porównaniu z rokiem poprzednim.

W świetle rosnącego europejskiego budżetu obronnego w grupie zajmującej się elektroniką obronną Hensoldt gromadzą się zamówienia. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy otrzymano zamówienia o wartości 1,36 miliarda euro (rok poprzedni: 1,07) miliarda euro, co oznacza wzrost o 27 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Zwiększyło to portfel zamówień o prawie 900 mln do rekordowej wartości 6,55 mld euro.

Od miesięcy spekulowano, że twórca ChatGPT, OpenAI, może rzucić wyzwanie Google z własną wyszukiwarką – i teraz nadszedł czas. Po pierwsze, „mała grupa użytkowników” może wypróbować usługę o nazwie SearchGPT, której celem jest dostarczanie konkretnych odpowiedzi na pytania, a nie linków.

Meta, spółka matka Facebooka, chce dołączyć do największego na świecie dostawcy okularów EssilorLuxottica. Prezes giganta francusko-włoskiego koncernu przemysłowego Francesco Milleri zapowiedział zainteresowanie tą sprawą, nie podając dalszych szczegółów. Firma jest dumna, ale w obecnej sytuacji Meta będzie musiała kupować akcje na giełdzie, mówi Melleri.

Według firmy zajmującej się cyberbezpieczeństwem Crowdstrike ponad 97 procent czujników bezpieczeństwa systemu Windows ponownie działa online po około tygodniu od globalnego naruszenia IT. W ubiegły piątek błąd aktualizacji oprogramowania sparaliżował komputery z systemem operacyjnym Microsoft na całym świecie, od banków po kliniki i linie lotnicze.

Continue Reading

Economy

Imigracja pozytywnie wpływa na rynek pracy w Polsce

Published

on

Imigracja pozytywnie wpływa na rynek pracy w Polsce

Badanie wymaga działania Unikalne wydarzenia historyczne Wróćmy do wyjaśnienia rozmieszczenia ukraińskich uchodźców w Polsce. Po II wojnie światowej większość Ukraińców zamieszkujących nowe granice Polski została przesiedlona do Związku Radzieckiego. Pozostała mniejszość – około 1Ukraińcówktóry mieszkał głównie w południowo-wschodniej Polsce – był częścią Eksploatacja Wisły (Działanie Wisły) W kwietniu 1947 r Obowiązkowy Z Ludowego Wojska Polskiego Zostali przesiedleni na terenie Polski. Oficjalnym celem tego przymusowego przeniesienia było zapobieżenie werbowaniu nowych członków do Ukraińskiej Powstańczej Armii (UPA) i stłumienie wszelkiej potencjalnej współpracy z tą ukraińską nacjonalistyczną formacją paramilitarną. Ukraińców, którzy mieszkali w południowo-wschodniej Polsce, należy „rozdzielić wśród ludności polskiej, aby nie stanowili zagrożenia”. [für die Polnische Volksrepublik] Reprezentuj w ten sposób Jak podaje historyk Eugeniusz Mysilo.
Wysiłki polskich władz zmierzające do stworzenia zjednoczonego państwa i stłumienia ukraińskiej tożsamości narodowej doprowadziły na początku lat pięćdziesiątych do wprowadzenia zakazu języka i kultury ukraińskiej. Z biegiem czasu przepisy te złagodzono, a w Polsce rozwinęły się ukraińskie instytucje i sieci. Obecność tych ośrodków przyciągnęła także współczesnych pracowników migrujących z Ukrainy. Dane historyczne wyjaśniają obecne rozmieszczenie ukraińskich uchodźców: osiedlali się oni daleko od granicy z Ukrainą i w miejscach niezamieszkanych przez Ukraińców przed II wojną światową.

READ  Dzień Giełdy, środa, 17 kwietnia 2024 r
Continue Reading

Trending