Connect with us

Economy

Przekształcenie zwykłego roweru w e-rower: czy ten zestaw do konwersji jest naprawdę taki łatwy?

Published

on

Z Lisa Brack AM 08.08.2021

Zestaw do konwersji roweru elektrycznego dla niezdarnego: jak łatwo jest zainstalować Swytch?

Kochasz swój rower, ale potrzebujesz więcej pary? Zestaw do konwersji na rower elektryczny może być odpowiedzią, ale przeraża wielu właścicieli rowerów, którzy nie są technicznie doświadczeni. Zestaw Swytch Conversion Kit chce zrobić to inaczej, ponieważ silnik przychodzi do Ciebie wstępnie zmontowany w przednim kole. Zbudowany w Swytch: Czy to wszystko jest łatwe, czy nieco trudne?

Już pod koniec marca Poinformuj nas po raz pierwszy O Swytch Bike — zestaw do konwersji, który kosztuje około 750 euro, który mniej doświadczeni właściciele rowerów mogą wykorzystać do przekształcenia własnych rowerów w rower elektryczny. Reakcja naszych czytelników była bardzo dobra. Z jednej strony wynika to z faktu, że rynek e-rowerów przeżywa rozkwit od pandemii i wynikającą z tego niechęć do korzystania z komunikacji miejskiej, a z drugiej strony instalacja Swytch Bike powinna być bardzo łatwa. W przeciwieństwie do wielu innych zestawów do konwersji e-rowerów, które zwykle mają tak wiele pojedynczych części, że po prostu przytłaczają najmniejsze doświadczenie. Ale zanim uwierzymy w obietnice londyńskiego startupu, chcemy poznać siebie i zamówić zestaw do konwersji pasujący do naszego starego roweru.

Ranking: Otwórz oczy na rozmiar końcówki!

Proces zamawiania jest bardzo prosty. Przede wszystkim wspominamy o rozmiarze obręczy przedniego koła naszego roweru turystycznego – w tym przypadku to zwykłe 28 cali, co jest bardzo powszechne w Niemczech. Ponadto duże znaczenie ma sposób zaprojektowania czubków przedniego widelca – w żargonie technicznym określa się je jako haki goleni widelca. To jedyny sposób, w jaki Swytch może wysłać prawe przednie koło, ponieważ piasta roweru idealnie pasuje do haka. Na razie w porządku! Zamówienie zostało w końcu wysłane, po kilku dniach dotarło do naszej redakcji. W tamtym czasie nadal musieliśmy płacić dużo taryf (dzięki Brexitowi), które również krytykujemy w powyższym filmie. W międzyczasie Swytch ma magazyn w Amsterdamie, więc cła w Unii Europejskiej należą już do przeszłości.

Wracając do rozmiaru felgi: podczas pierwszego montażu zauważyliśmy, że obudowa i dętka ze starego przedniego koła nie pasują idealnie do nowego przedniego koła. Co się stało? W rzeczywistości istnieją niewielkie różnice w wielkości felgi. Mamy przednie koło w rozmiarze 630, ale co to oznacza? Wewnętrzna średnica opony wynosi 630 mm. Ale to równa się 27-calowym felgom. Jednak nasza stara średnica przedniego koła wynosiła 622 mm. Chociaż wydaje się to sprzeczne, mniejsza średnica wewnętrzna opony jest odpowiednia dla większej felgi (tj. 28 cali). Tak się złożyło, że znów musieliśmy zastąpić grupę grupą 622.

Tak więc jest to ważne: sprawdź swoje opony pod kątem wewnętrznej średnicy i pamiętaj o tym, a także o rozmiarze cala opony przy zakupie Swytcha!

Treść: Na szczęście w poszczególnych częściach nie ma bałaganu

Kiedy nadejdzie paczka, jesteśmy ciekawi: z ilu poszczególnych części naprawdę składa się zestaw do konwersji? Jak dobre są instrukcje? Czy potrzebujemy wsparcia? Bo jedno jest jasne: nasz tester nie jest zbyt dobrym mechanikiem rowerowym – wręcz przeciwnie. Ale i o to chodzi: sprawdzić, czy możemy dobrze dopasować Swytch lewą ręką.

W rzeczywistości jesteśmy pozytywnie zaskoczeni: oprócz przedniego koła z wbudowanym silnikiem i końcówkami kabli, w pudełku znajduje się tylko akumulator z kablem do ładowania i adapterem do gniazdka, czujnik pedału, uchwyt na kierownicę do akumulatora, dwa złącza kablowe oraz pudełko z kilkoma opaskami do kabli i drobiazgami, takimi jak pokrowiec przeciwdeszczowy na siodło z dowcipnym powiedzeniem („Moja druga jazda to Tesla”). To wciąż wydaje nam się możliwe.

Czego brakuje: narzędzi. Potrzebny będzie klucz imbusowy, zestaw kluczy imbusowych, szczypce do późniejszego zaciśnięcia końcówek opasek kablowych, pompka powietrza i, co najważniejsze, dwie łyżki do opon. W szczególności ta ostatnia miałaby sens, aby znaleźć się w pakiecie Swytch.

INSTALACJA: Dużo opasek kablowych, wiele opasek kablowych!

Więc zabierzmy się do pracy. Istnieje wiele pochwał za wiele pomocy, które Swytch zapewnia podczas instalacji. W pakiecie znajduje się również instrukcja w języku angielskim Dostępny online On. Jest napisany w sposób zrozumiały i przechodzi przez instalację w krótkich i logicznych krokach. Również na Youtube WideoKtóry opisuje najważniejsze kroki i przedstawia kilka szczegółów w około dwie minuty. Nadal możesz znaleźć stronę producenta Interaktywny przewodnikKto współpracuje z Tobą na wszystkich etapach instalacji punkt po punkcie. I wreszcie, klienci mogą się z Tobą skontaktować Skontaktuj się z pomocą pisemną, jeśli są problemy. Naszym zdaniem wisienką na torcie będzie wsparcie wideo, z którego można korzystać codziennie.

Przede wszystkim musimy to zrobić Wymień przednie koło, a więc poluzuj hamulce, odkręć przednie koło kluczem imbusowym, usuń powietrze, zdejmij obudowę i wąż – dokładnie tego potrzebujesz do wspomnianych łyżek do opon, które wcześniej kupiliśmy za 5 euro w sklepie rowerowym. Nasz tester wciąga stary wąż i płaszcz na nowe koło Swytch – nie ma praktyki w obracaniu się w sabotaż, dopóki wszystko nie będzie już na swoim miejscu i napompowane. Koło jest następnie wciskane w opadające części goleni widelca i ponownie dokręcane za pomocą sześciokąta. W końcu ponownie włączamy hamulce.

Potem jest plik uchwyt na akumulator Twoja kolej. To też nie jest łatwe, bo Swytch dodaje tylko dodatkową gumową osłonę kierownicy – w naszym przypadku jest dość gruba, a bez osłony kierownica jest tak cienka – musimy improwizować dłuższymi śrubami. Lepiej będzie inna grubość gumowej obudowy.

Nawet przy późniejszej instalacji pedały z pierścieniem magnetycznym Mamy trudności, bo ani tester, ani koledzy nie pomagają w przekręceniu pierścienia magnetycznego między dźwignią pedału a ramą roweru – do zdjęcia dźwigni pedału potrzebne będą specjalne narzędzia od profesjonalnego rowerzysty. Musimy więc pracować z wieloma opaskami kablowymi, aby jakoś zamocować pierścień magnetyczny wokół dźwigni pedału. To nie jest przyjemne.

potem zaczyna drut – To proste: w zasadzie wystarczy podłączyć silnik do uchwytu baterii za pomocą kabla i podłączyć kabel do czujnika pedału. Aby kable nie przeszkadzały, nasz tester ponownie używa wystarczająco dostępnych opasek kablowych.

I z tym główna część jest kompletna – teraz wystarczy naładować baterię, wsunąć ją do uchwytu i gotowe.

Wstępny wniosek: poszczególne kroki można kontrolować, ale tester napotkał pewne problemy. Instalacja trwała od dwóch do trzech godzin.

Pierwszy test: czy zestaw narzędzi do konwersji w ogóle działa?

Po instalacji tester, miejmy nadzieję, podniesie rower i uruchomi akumulator – ale podczas jazdy próbnej nie czujesz żadnego wsparcia ze strony silnika. dlaczego on? W rzeczywistości czujnik nie styka się z pierścieniem magnetycznym. To naprawdę wymaga starannej pracy – czujnik powinien znajdować się wystarczająco za pierścieniem magnetycznym i otrzymywać informacje o tym, jak szybko pedałujesz.

Po ulepszeniu zarówno czujnika, jak i pierścienia magnetycznego (oczywiście z opaskami kablowymi ;-)) Swytch działa i pcha zaskakująco mocno. Za pomocą przycisków na akumulatorze można wybrać różne poziomy mocy. Dodatkowo logo Swytch może być używane jako oświetlenie – ale to nie działa jako pełnoprawne oświetlenie w tym kraju i dlatego jest nieco bezużyteczne. Uwielbiamy wskaźnik poziomu baterii.

Pierwsza długa jazda ze Swytchem: dużo zabawy, ale duży czynnik nerwowy

Kiedy pierścień magnetyczny w końcu ładnie się instaluje i niezawodnie komunikuje się z czujnikiem, Swytch naprawdę świetnie się bawi na drodze. Ciąg ze startu z postoju jest nieco opóźniony, ale potem tak zgrabnie, że możemy z łatwością uciec z miejsca i szybko pedałować na małej podjeździe w Monachium bez zapierania dech w piersiach. Jednak różnica między poziomami wsparcia jest prawie niezauważalna – chyba że porównasz poziomy wyższy i niższy. I tak w zasadzie spacerujemy po mieście i po całym kraju na najwyższym poziomie.

W zależności od wersji baterii (albo Eco lub Pro) istnieje zasięg od 35 do 50 kilometrów – potwierdza to również nasz praktyczny test.

Ale na akumulatorze narasta krytyka – to po prostu nie jest dobre rozwiązanie. Po pierwsze, rower staje się zbyt ciężki i przez to traci zwinność. Byłoby lepiej, gdyby akumulator znalazł swoje miejsce na ramie, np. tam, gdzie inaczej byłby uchwyt na butelkę. Drugi minus: Niestety podczas jazdy gubisz akumulator – nie musimy podjeżdżać pod górkę i szaleć, wystarczy małe wyboje na ścieżkach rowerowych. I tak tester musi się co chwila zatrzymywać i wpychać akumulator z powrotem do uchwytu, aż do zatrzaśnięcia blokady – niestety trwa to najwyżej 15 minut do ponownego poluzowania. Swytch musi tutaj wprowadzić ulepszenia, ponieważ mieliśmy takie same doświadczenia z dwoma różnymi pakietami baterii.

Wniosek: Świetny zestaw z wieloma problemami z ząbkowaniem

Przemiana z roweru turystycznego na e-rower nigdy nie była prosta – ten zestaw do konwersji wymaga również umiejętności i odrobiny wiedzy rowerowej. Jeśli interesuje Cię Swytch i masz dwie lewe ręce, potrzebujesz pomocy – pomimo dobrych instrukcji producenta.

Kiedy wszystko jest już na swoim miejscu, zestaw do konwersji Swytch dobrze wykonuje swoją pracę, a kupujący może oczekiwać odpowiedniego wsparcia od nie tak oczywistego silnika. Ale ostatecznie przerobionego roweru nie można porównać z prawdziwym e-rowerem z silnikiem Bosch – rozwiązania opasek kablowych wydają się zbyt tymczasowe, poziomy wsparcia i zawodne mocowanie akumulatora, co ostatecznie okazało się poważną wadą , bardzo na wpół upieczony. Większy ciężar finalnego produktu drażnił również nasze stanowisko testowe – rowerem nie dało się już prowadzić tak sportowo i zwinnie przez miejską dżunglę.

Cena około 750 euro jest z pewnością uczciwa, aby odpicować swój ukochany motocykl za pomocą silnika. Jednak nadal istnieje wiele problemów z ząbkowaniem, w których Swytch musi wprowadzić ulepszenia, aby chcieli zainwestować te pieniądze.

Zestawy do konwersji rowerów elektrycznych: musisz wiedzieć

Czy jesteś teraz w nastroju na amatorów i odważysz się zamienić swój ulubiony rower na rower elektryczny? W naszych poradach dotyczących zakupów pokażemy Ci różne zestawy do konwersji i poinformujemy Cię, na co zwracać uwagę przy zakupie.

Zestaw do konwersji roweru elektrycznego: jak szybko przekształcić rower w pedał

READ  Polska: 3 czynniki czynią z niej mistrza europejskiego kryzysu w czasie pandemii
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Sarrazin: W ten sposób budżet federalny znów staje się zdrowy

Published

on

W latach 2002-2009 podciął budżet Berlina i uratował miasto przed ruiną. Były senator finansów socjaldemokratów, następnie bankier federalny i dziennikarz Thilo Sarrazin opowiada o tym, jak zrestrukturyzować budżet federalny

Zdaniem byłego berlińskiego senatora ds. finansów Thilo Sarrazina, początkowe pytanie w przypadku jakiejkolwiek restrukturyzacji finansów państwa brzmi: „Gdzie nie są pokrywane niezbędne wydatki, a gdzie wydatki niepotrzebne?”

Brakuje środków na obronę narodową i infrastrukturę. Co roku do armii niemieckiej powinno wpływać 40 miliardów euro, na autostrady od pięciu do sześciu miliardów euro, a kolejne pięć miliardów do Deutsche Bahn.

Dodatkowe wydatki należy zaoszczędzić gdzie indziej. Tutaj Sarrazin proponuje: zmniejszenie funduszy obywateli i umożliwienie mniejszej liczbie beneficjentów składek – oszczędność 30 miliardów euro. Obetnij pomoc rozwojową, ponieważ jest „w dużej mierze niepotrzebna lub nawet szkodliwa dla odbiorców”: kolejne dwanaście miliardów.

Dodatkowe pięć miliardów można by zaoszczędzić, gdyby wyeliminowano wydatki pozadyplomatyczne w Departamencie Stanu – na przykład prezenty wręczane przez minister spraw zagranicznych Annalenę Baerbock podczas jej podróży; Powstało tu swego rodzaju drugie Ministerstwo Pomocy Rozwojowej.

Bariera konfliktu dla rodziny

„Lukę między rozumem a nonsensem wypełnia się pastą państwową”.

„Jeśli teraz zwolnicie sześciu z siedmiu ministrów stanu Roberta Habecka, aby poprawić jakość jego pracy, a następnie zaczniecie tam ponownie pracować i zmniejszycie liczbę urzędników państwowych, zaoszczędzicie jeszcze kilkaset milionów” – szacuje Sarrazin. Ministerstwo Gospodarki.

Bo to nie tylko przyciągnęło uwagę ministrów stanu z lobby klimatycznego, ale także spowodowało wysokie koszty doradztwa. „Myśląc samodzielnie i korzystając z wiedzy urzędników ministerstwa, jakość wszystkich decyzji ulegnie poprawie, a na głowy decydentów wiać zupełnie inne wiatry. Umożliwiłoby to nowe, nieznane oszczędności, które szacuję na kolejne 20 miliardów euro.

„Te propozycje są w 98% poważne” – podsumowuje Sarrazin ironicznie. Uważa, że ​​obecny rząd „nie ma pomysłów ani woli politycznej, aby przeprowadzić niezbędną reorganizację”.

READ  Niedrogi lokalizator GPS w Aldi: jak chronić swoją torbę, rower, samochód itp

Można by pomyśleć, że Christian Lindner i FDP to partnerzy koalicji w rządzie, którzy chcą i potrafią wdrożyć oszczędności. Zamiast jednak wyznaczać cele w zakresie oszczędności, Lindner wysłał okólniki do swoich kolegów z gabinetu, prosząc ich o sugestie. „żart!” Komentarz Sarrazina. Minister, który nie chce oszczędzać, „zaproponuje dokładnie te rzeczy, które są politycznie kontrowersyjne lub niemożliwe do zrealizowania”. Podważałoby to wysiłki oszczędnościowe.

„Nigdy nie udało się przekonać ministra, aby zaoszczędził pieniądze, przekonując go”. Ponieważ „kwestie przywództwa są także kwestiami władzy”, celem kanclerza jest jedynie utrzymanie się przy władzy do końca kadencji. Oszczędzanie nie pomaga. Rada Sarrazina: Schulz będzie musiał sporządzić z Lindnerem listę oszczędności i jej przestrzegać.

Wydany 27 sierpnia:
Thilo Sarrazin, Niemcy są na złej drodze Dokąd zmierza nasz kraj? LMV, twarda oprawa z obwolutą, 288 stron, 26,00 €.
Zamów już teraz w przedsprzedaży w sklepie TE!!!


Kupując w sklepie TE, wspierasz niezależne dziennikarstwo Tichys Insight! Dziękuję bardzo za to!!>>>

Continue Reading

Economy

Szeroko wyciągaj owoce z Ediki, Rio i Kauflandu – ryzyko zadławienia

Published

on

Szeroko wyciągaj owoce z Ediki, Rio i Kauflandu – ryzyko zadławienia
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Obecnie trwa odzysk jagód w słoikach. Mogą się w nim znajdować ciała obce. Owoce sprzedawano w kilku krajach związkowych.

FRANKFURT – Konserwy szklane mają szczególnie długi okres przydatności do spożycia. W supermarkecie można znaleźć wszelkiego rodzaju żywność w szklanych słoikach, w tym owoce. Ale bądź ostrożny: jagody mają obecnie dalekosiężny charakter On pamięta dotknięty. Producent zaleca ostrożność.

Konkretnie są to „Wild Lusitzer Berries – lekko kandyzowane” w słoiczku 340 g. Dotyczy to tylko produktów z datą przydatności do spożycia 18 kwietnia 2027 r. i numerem partii 24040379.

Wycofane owoce z Edica, Rio i Kaufland: Istnieje ryzyko infekcji i krwawienia wewnętrznego

Producent profilaktycznie wycofuje owoce. Nie można wykluczyć, że nie można wykluczyć „czasami obecności ciał obcych (kamieni) w produkcie”. ogłoszenie Firma. W związku z powyższym nie zaleca się spożywania produktu marek Edeka, Rewe, Kaufland i innych.

Wycofanie dotyczy tych jagód w filiżance. © Informacja prasowa Lausitzer Fruchtverarbeitug GmbH

Według Federalnego Urzędu Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności (BVL) ciała obce w żywności mogą stanowić poważne zagrożenie. Może powodować obrażenia jamy ustnej i gardła, a także krwawienie wewnętrzne. Istnieje również ryzyko uduszenia.

Jagody pamiętają: owoce sprzedawano w tych supermarketach

Każdy, kto zakupił borówki objęte wycofaniem, może je zwrócić do odpowiednich oddziałów. Klienci mogą odzyskać pieniądze nawet bez przedstawienia paragonu. Borówki oferowane są w następujących supermarketach i sklepach:

  • edica
  • Roy
  • Kaufland
  • On uderza
  • Desca
  • Kup rynek
  • Hala Targowa Galerii
  • Bella
  • Jerzego Gossa. Case GmbH

Jeśli chodzi o przypominanie BawariaBadenia-Wirtembergia, Brandenburgia, Meklemburgia-Pomorze Przednie, Nadrenia Północna-Westfalia, Saksonia-Anhalt i Turyngia. Z wycofania wyłączone są inne produkty pochodzące z przetwórstwa owoców łużyckich oraz inne preferowane daktyle żurawinowe.

Wycofanie dotyczy również tych produktów

W Niemczech zawsze dochodzi do wycofywania produktów. Ale nie tylko żurawiny w szklance są dotknięte problemem. Obecnie wycofywane są trzy przyprawy, które mogą powodować stany zapalne. Niedawno Nestlé wycofała także swoje sosy czosnkowe i Maggi. (ser)

Continue Reading

Economy

Wyprzedaże w Apple and Co.: Akcje spółek technologicznych pod presją

Published

on

Wyprzedaże w Apple and Co.: Akcje spółek technologicznych pod presją

Sprzedaży w Apple and Company
Akcje spółek technologicznych są pod presją

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Dane o inflacji są zachęcające i pojawia się coraz więcej oznak rychłej obniżki stóp procentowych. Inwestorzy z Wall Street wolą jednak korzystać z akcji spółek technologicznych. Firmy wagi ciężkiej, takie jak Apple i Nvidia, poddają się. Pożądane jest między innymi złoto.

Wall Street nie zdołała utrzymać wzrostów po czerwcowym raporcie o inflacji w USA. Straty cen akcji największych spółek technologicznych dotknęły rynki amerykańskie. the Indeks Dow Jonesa Rekordowe wartości zamknęły się w czwartek nieznacznie i wyniosły 39 753 pkt. Ciężka technologia Nasdaq Po pozytywnym początku ostatecznie spadł o 1,9 procent, do 18 283 punktów. Szeroki Standard & Poor’s 500 Straciła 0,9 procent do 5584 miejsc pracy.

Nvidia
Nvidia 117.10

Sprzedaż na dużą skalę akcji spółek takich jak… Apple, Microsoft, alfabet I NvidięKtóra straciła od 2,3 do 5,5 proc. Tymczasem analitycy zwrócili uwagę na zaskakująco duży wzrost indeksu amerykańskich małych spółek Russella 2000 Tam. „Czy to przypadek? Jest zbyt wcześnie, aby z całą pewnością stwierdzić, czy na horyzoncie widać coś istotnego, ale może to być początek przynajmniej krótkoterminowej rotacji w sektorze” – powiedział Salah Eddine Bouhamidi, dyrektor biura maklerskiego IG.

Strateg Samir Samana z największego amerykańskiego banku Wells Fargo zwrócił uwagę na rosnące nadzieje inwestorów na rychłą obniżkę stóp procentowych w Stanach Zjednoczonych. „Jeśli Fed przejdzie teraz z zacieśniania polityki na akomodację, będzie to oznaczać lepsze czasy dla gospodarki, a tym samym dla szerszej gamy firm niż wąska grupa inwestorów technologicznych, na której dotychczas polegali inwestorzy.”

Zdaniem prezesa Fed Jerome’a ​​Powella władze monetarne ostatecznie wygrają walkę z wysoką inflacją. Jednak niedawno podczas przesłuchania w Kongresie powiedział, że potrzeba więcej „dobrych danych”. Wielu inwestorów oczekuje zmiany stóp procentowych we wrześniu, zwłaszcza że oznaki spowolnienia gospodarczego również nasilają się. Inflacja cen w USA obecnie nadal spada: stopa inflacji spadła do 3,0% w czerwcu z 3,3% w maju. Ekonomiści spodziewali się spadku do 3,1 proc. „Wygląda na to, że test inflacji się zakończył” – powiedział Timo Emden z firmy analitycznej Emden Research.

Zły dzień dla linii lotniczych

Po raporcie inwestorzy podjęli m.in. działania Złoto, obligacje rządowe, ropa naftowa i Bitcoin Do. Z drugiej strony, amerykańska waluta była pod presją. the Indeks dolara Spadł o około pół procent do 104,48 pkt. the euro W zamian wygrał tę samą kwotę, czyli 1,09 dolara.

linie lotnicze Deltalinie lotnicze Delta
linie lotnicze Delta 40,73

Rozczarowujące prognozy linii lotniczej wpłynęły na indywidualne wartości Delta Giełdy w całym sektorze. Akcje linii lotniczej z Atlanty spadły o około cztery procent. Akcje konkurentów American Airlines i United Airlines Stracili po nich odpowiednio 3,7 i 3,2 proc. Delta spodziewa się, że skorygowany zysk za trzeci kwartał wyniesie od 1,70 do 2,00 dolarów na akcję. Analitycy oczekiwali 2,05 dolara. Tłem są spadające ceny w branży. Eksperci twierdzą, że linie lotnicze zwiększyły przepustowość do tego stopnia, że ​​nie są w stanie wykorzystać niedawnego wzrostu popytu.

Tymczasem akcje dużego amerykańskiego banku zostały ukarane grzywną Citigroup Negatywny nacisk. Liście straciły prawie dwa procent. Amerykański bank centralny i organ nadzorczy OCC nałożyły na instytucję finansową karę w wysokości 136 mln dolarów. Tłem jest „niewystarczający postęp” Citigroup w rozwiązywaniu niektórych problemów z zapewnieniem jakości danych wykrytych w 2020 r.

Z drugiej strony papiery były nie w porządku Pfizera Ze wzrostem o nieco ponad jeden procent. Firma farmaceutyczna pracuje nad nową postacią dawkowania leku odchudzającego Danuglipron.

Więcej o dzisiejszych wydarzeniach na giełdzie możesz przeczytać tutaj.

READ  15 kwietnia 2023 r. - Międzynarodowy Biuletyn Prasowy
Continue Reading

Trending