Connect with us

Economy

Przekształcenie zwykłego roweru w e-rower: czy ten zestaw do konwersji jest naprawdę taki łatwy?

Published

on

Z Lisa Brack AM 08.08.2021

Zestaw do konwersji roweru elektrycznego dla niezdarnego: jak łatwo jest zainstalować Swytch?

Kochasz swój rower, ale potrzebujesz więcej pary? Zestaw do konwersji na rower elektryczny może być odpowiedzią, ale przeraża wielu właścicieli rowerów, którzy nie są technicznie doświadczeni. Zestaw Swytch Conversion Kit chce zrobić to inaczej, ponieważ silnik przychodzi do Ciebie wstępnie zmontowany w przednim kole. Zbudowany w Swytch: Czy to wszystko jest łatwe, czy nieco trudne?

Już pod koniec marca Poinformuj nas po raz pierwszy O Swytch Bike — zestaw do konwersji, który kosztuje około 750 euro, który mniej doświadczeni właściciele rowerów mogą wykorzystać do przekształcenia własnych rowerów w rower elektryczny. Reakcja naszych czytelników była bardzo dobra. Z jednej strony wynika to z faktu, że rynek e-rowerów przeżywa rozkwit od pandemii i wynikającą z tego niechęć do korzystania z komunikacji miejskiej, a z drugiej strony instalacja Swytch Bike powinna być bardzo łatwa. W przeciwieństwie do wielu innych zestawów do konwersji e-rowerów, które zwykle mają tak wiele pojedynczych części, że po prostu przytłaczają najmniejsze doświadczenie. Ale zanim uwierzymy w obietnice londyńskiego startupu, chcemy poznać siebie i zamówić zestaw do konwersji pasujący do naszego starego roweru.

Ranking: Otwórz oczy na rozmiar końcówki!

Proces zamawiania jest bardzo prosty. Przede wszystkim wspominamy o rozmiarze obręczy przedniego koła naszego roweru turystycznego – w tym przypadku to zwykłe 28 cali, co jest bardzo powszechne w Niemczech. Ponadto duże znaczenie ma sposób zaprojektowania czubków przedniego widelca – w żargonie technicznym określa się je jako haki goleni widelca. To jedyny sposób, w jaki Swytch może wysłać prawe przednie koło, ponieważ piasta roweru idealnie pasuje do haka. Na razie w porządku! Zamówienie zostało w końcu wysłane, po kilku dniach dotarło do naszej redakcji. W tamtym czasie nadal musieliśmy płacić dużo taryf (dzięki Brexitowi), które również krytykujemy w powyższym filmie. W międzyczasie Swytch ma magazyn w Amsterdamie, więc cła w Unii Europejskiej należą już do przeszłości.

Wracając do rozmiaru felgi: podczas pierwszego montażu zauważyliśmy, że obudowa i dętka ze starego przedniego koła nie pasują idealnie do nowego przedniego koła. Co się stało? W rzeczywistości istnieją niewielkie różnice w wielkości felgi. Mamy przednie koło w rozmiarze 630, ale co to oznacza? Wewnętrzna średnica opony wynosi 630 mm. Ale to równa się 27-calowym felgom. Jednak nasza stara średnica przedniego koła wynosiła 622 mm. Chociaż wydaje się to sprzeczne, mniejsza średnica wewnętrzna opony jest odpowiednia dla większej felgi (tj. 28 cali). Tak się złożyło, że znów musieliśmy zastąpić grupę grupą 622.

Tak więc jest to ważne: sprawdź swoje opony pod kątem wewnętrznej średnicy i pamiętaj o tym, a także o rozmiarze cala opony przy zakupie Swytcha!

Treść: Na szczęście w poszczególnych częściach nie ma bałaganu

Kiedy nadejdzie paczka, jesteśmy ciekawi: z ilu poszczególnych części naprawdę składa się zestaw do konwersji? Jak dobre są instrukcje? Czy potrzebujemy wsparcia? Bo jedno jest jasne: nasz tester nie jest zbyt dobrym mechanikiem rowerowym – wręcz przeciwnie. Ale i o to chodzi: sprawdzić, czy możemy dobrze dopasować Swytch lewą ręką.

W rzeczywistości jesteśmy pozytywnie zaskoczeni: oprócz przedniego koła z wbudowanym silnikiem i końcówkami kabli, w pudełku znajduje się tylko akumulator z kablem do ładowania i adapterem do gniazdka, czujnik pedału, uchwyt na kierownicę do akumulatora, dwa złącza kablowe oraz pudełko z kilkoma opaskami do kabli i drobiazgami, takimi jak pokrowiec przeciwdeszczowy na siodło z dowcipnym powiedzeniem („Moja druga jazda to Tesla”). To wciąż wydaje nam się możliwe.

Czego brakuje: narzędzi. Potrzebny będzie klucz imbusowy, zestaw kluczy imbusowych, szczypce do późniejszego zaciśnięcia końcówek opasek kablowych, pompka powietrza i, co najważniejsze, dwie łyżki do opon. W szczególności ta ostatnia miałaby sens, aby znaleźć się w pakiecie Swytch.

INSTALACJA: Dużo opasek kablowych, wiele opasek kablowych!

Więc zabierzmy się do pracy. Istnieje wiele pochwał za wiele pomocy, które Swytch zapewnia podczas instalacji. W pakiecie znajduje się również instrukcja w języku angielskim Dostępny online On. Jest napisany w sposób zrozumiały i przechodzi przez instalację w krótkich i logicznych krokach. Również na Youtube WideoKtóry opisuje najważniejsze kroki i przedstawia kilka szczegółów w około dwie minuty. Nadal możesz znaleźć stronę producenta Interaktywny przewodnikKto współpracuje z Tobą na wszystkich etapach instalacji punkt po punkcie. I wreszcie, klienci mogą się z Tobą skontaktować Skontaktuj się z pomocą pisemną, jeśli są problemy. Naszym zdaniem wisienką na torcie będzie wsparcie wideo, z którego można korzystać codziennie.

Przede wszystkim musimy to zrobić Wymień przednie koło, a więc poluzuj hamulce, odkręć przednie koło kluczem imbusowym, usuń powietrze, zdejmij obudowę i wąż – dokładnie tego potrzebujesz do wspomnianych łyżek do opon, które wcześniej kupiliśmy za 5 euro w sklepie rowerowym. Nasz tester wciąga stary wąż i płaszcz na nowe koło Swytch – nie ma praktyki w obracaniu się w sabotaż, dopóki wszystko nie będzie już na swoim miejscu i napompowane. Koło jest następnie wciskane w opadające części goleni widelca i ponownie dokręcane za pomocą sześciokąta. W końcu ponownie włączamy hamulce.

Potem jest plik uchwyt na akumulator Twoja kolej. To też nie jest łatwe, bo Swytch dodaje tylko dodatkową gumową osłonę kierownicy – w naszym przypadku jest dość gruba, a bez osłony kierownica jest tak cienka – musimy improwizować dłuższymi śrubami. Lepiej będzie inna grubość gumowej obudowy.

Nawet przy późniejszej instalacji pedały z pierścieniem magnetycznym Mamy trudności, bo ani tester, ani koledzy nie pomagają w przekręceniu pierścienia magnetycznego między dźwignią pedału a ramą roweru – do zdjęcia dźwigni pedału potrzebne będą specjalne narzędzia od profesjonalnego rowerzysty. Musimy więc pracować z wieloma opaskami kablowymi, aby jakoś zamocować pierścień magnetyczny wokół dźwigni pedału. To nie jest przyjemne.

potem zaczyna drut – To proste: w zasadzie wystarczy podłączyć silnik do uchwytu baterii za pomocą kabla i podłączyć kabel do czujnika pedału. Aby kable nie przeszkadzały, nasz tester ponownie używa wystarczająco dostępnych opasek kablowych.

I z tym główna część jest kompletna – teraz wystarczy naładować baterię, wsunąć ją do uchwytu i gotowe.

Wstępny wniosek: poszczególne kroki można kontrolować, ale tester napotkał pewne problemy. Instalacja trwała od dwóch do trzech godzin.

Pierwszy test: czy zestaw narzędzi do konwersji w ogóle działa?

Po instalacji tester, miejmy nadzieję, podniesie rower i uruchomi akumulator – ale podczas jazdy próbnej nie czujesz żadnego wsparcia ze strony silnika. dlaczego on? W rzeczywistości czujnik nie styka się z pierścieniem magnetycznym. To naprawdę wymaga starannej pracy – czujnik powinien znajdować się wystarczająco za pierścieniem magnetycznym i otrzymywać informacje o tym, jak szybko pedałujesz.

Po ulepszeniu zarówno czujnika, jak i pierścienia magnetycznego (oczywiście z opaskami kablowymi ;-)) Swytch działa i pcha zaskakująco mocno. Za pomocą przycisków na akumulatorze można wybrać różne poziomy mocy. Dodatkowo logo Swytch może być używane jako oświetlenie – ale to nie działa jako pełnoprawne oświetlenie w tym kraju i dlatego jest nieco bezużyteczne. Uwielbiamy wskaźnik poziomu baterii.

Pierwsza długa jazda ze Swytchem: dużo zabawy, ale duży czynnik nerwowy

Kiedy pierścień magnetyczny w końcu ładnie się instaluje i niezawodnie komunikuje się z czujnikiem, Swytch naprawdę świetnie się bawi na drodze. Ciąg ze startu z postoju jest nieco opóźniony, ale potem tak zgrabnie, że możemy z łatwością uciec z miejsca i szybko pedałować na małej podjeździe w Monachium bez zapierania dech w piersiach. Jednak różnica między poziomami wsparcia jest prawie niezauważalna – chyba że porównasz poziomy wyższy i niższy. I tak w zasadzie spacerujemy po mieście i po całym kraju na najwyższym poziomie.

W zależności od wersji baterii (albo Eco lub Pro) istnieje zasięg od 35 do 50 kilometrów – potwierdza to również nasz praktyczny test.

Ale na akumulatorze narasta krytyka – to po prostu nie jest dobre rozwiązanie. Po pierwsze, rower staje się zbyt ciężki i przez to traci zwinność. Byłoby lepiej, gdyby akumulator znalazł swoje miejsce na ramie, np. tam, gdzie inaczej byłby uchwyt na butelkę. Drugi minus: Niestety podczas jazdy gubisz akumulator – nie musimy podjeżdżać pod górkę i szaleć, wystarczy małe wyboje na ścieżkach rowerowych. I tak tester musi się co chwila zatrzymywać i wpychać akumulator z powrotem do uchwytu, aż do zatrzaśnięcia blokady – niestety trwa to najwyżej 15 minut do ponownego poluzowania. Swytch musi tutaj wprowadzić ulepszenia, ponieważ mieliśmy takie same doświadczenia z dwoma różnymi pakietami baterii.

Wniosek: Świetny zestaw z wieloma problemami z ząbkowaniem

Przemiana z roweru turystycznego na e-rower nigdy nie była prosta – ten zestaw do konwersji wymaga również umiejętności i odrobiny wiedzy rowerowej. Jeśli interesuje Cię Swytch i masz dwie lewe ręce, potrzebujesz pomocy – pomimo dobrych instrukcji producenta.

Kiedy wszystko jest już na swoim miejscu, zestaw do konwersji Swytch dobrze wykonuje swoją pracę, a kupujący może oczekiwać odpowiedniego wsparcia od nie tak oczywistego silnika. Ale ostatecznie przerobionego roweru nie można porównać z prawdziwym e-rowerem z silnikiem Bosch – rozwiązania opasek kablowych wydają się zbyt tymczasowe, poziomy wsparcia i zawodne mocowanie akumulatora, co ostatecznie okazało się poważną wadą , bardzo na wpół upieczony. Większy ciężar finalnego produktu drażnił również nasze stanowisko testowe – rowerem nie dało się już prowadzić tak sportowo i zwinnie przez miejską dżunglę.

Cena około 750 euro jest z pewnością uczciwa, aby odpicować swój ukochany motocykl za pomocą silnika. Jednak nadal istnieje wiele problemów z ząbkowaniem, w których Swytch musi wprowadzić ulepszenia, aby chcieli zainwestować te pieniądze.

Zestawy do konwersji rowerów elektrycznych: musisz wiedzieć

Czy jesteś teraz w nastroju na amatorów i odważysz się zamienić swój ulubiony rower na rower elektryczny? W naszych poradach dotyczących zakupów pokażemy Ci różne zestawy do konwersji i poinformujemy Cię, na co zwracać uwagę przy zakupie.

Zestaw do konwersji roweru elektrycznego: jak szybko przekształcić rower w pedał

READ  Kurs tureckiej waluty spada: Eksperci ostrzegają przed niebezpieczeństwem kryzysu liry
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Raport rynkowy: Nagle poziom 18 000 w DAX staje się kuszący?

Published

on

Raport rynkowy: Nagle poziom 18 000 w DAX staje się kuszący?


Raport rynkowy

Stan na: 23 lutego 2024 r. o 9:37

Może się to zdarzyć bardzo szybko: DAX od tygodni zmaga się z poziomem 17 000, a teraz inwestorzy nagle widzą kolejną rundę. Ale są też sygnały ostrzegawcze, które zachęcają do zachowania ostrożności.

Boom na giełdzie wywołany przez amerykańską firmę produkującą chipy wokół sztucznej inteligencji i technologii również wsparł pod koniec tygodnia niemiecką giełdę. DAX zaczyna od 17 372 punktów – nieco powyżej wczorajszej ceny zamknięcia. Zawsze w zasięgu wzroku: wczorajszy rekord wynoszący 17 429 punktów.

Techniczna cena docelowa na poziomie 17 450 punktów na DAX została już osiągnięta. „Niemiecki indeks giełdowy zbliża się do 18 000 punktów większymi krokami, niż wielu sądziło” – potwierdza Jochen Stanzel, analityk w firmie maklerskiej CMC Markets. Końca dynamicznego trendu wzrostowego nie widać.

„W tej chwili wydaje się, że ten rajd nabiera skrzydeł” – mówi obserwator rynku Thomas Altman z QC Partners. Mimo całej euforii ekspert przestrzegł przed znaczącym wzrostem wycen, zwłaszcza słynnego indeksu technologicznego Nasdaq 100. Wskazał na ryzyko, że wyższe stopy procentowe mogą mieć negatywny wpływ na gospodarkę dłużej niż początkowo sądzono.

Niektórzy obserwatorzy rynku również ostrzegają, że DAX znajduje się obecnie na terytorium „wykupu”. Eksperci giełdowi opisują akcje lub indeksy, których cena charakteryzuje się długotrwałym lub silnym wzrostem, jako „wykupione”. Jednak im wyższa cena, tym mniej inwestorów jest skłonnych kupować na wysokim poziomie. Zatem stan wykupienia na rynku zwykle wskazuje na spadek cen.

Tymczasem na giełdach poszczególnych spółek doszło dziś do zmian: dziś rano trzy spółki DAX, Allianz, BASF i Deutsche Telekom, otworzyły swoje księgi. Nowe impulsy płyną także z indeksu ifo, najważniejszego indeksu wyprzedzającego w Niemczech. Oczekiwana jest lekka poprawa nastrojów, choć na niskim poziomie. W przeciwnym razie niewielu mówców z banków centralnych będzie chciało zabrać głos, w tym prezes Europejskiego Banku Centralnego (EBC) Christine Lagarde.

READ  YouTuberzy z Londynu podróżują do Polski samolotem, żeby robić tańsze zakupy

Euforia sztucznej inteligencji przyniosła wczoraj duże zyski także na Wall Street. Indeks akcji Dow Jones zamknął się o 1,2 procent, do 39 069 punktów. Indeks Nasdaq, w którym dominują spółki technologiczne, wzrósł o trzy procent do 16 041 punktów. Szerszy indeks Standard & Poor's 500 wzrósł o 2,1 procent, do 5087 punktów.

Nvidia nagrodziła się rekordową kwotą na Wall Street: wczorajszy wzrost cen o 16,4 procent zapewnił firmie produkującej chipy największy wzrost wartości giełdowej w ciągu jednego dnia. Kapitalizacja rynkowa Nvidii wzrosła o 277 miliardów dolarów. To zbliża firmę do granicy 2 bilionów dolarów. Pod względem kapitalizacji rynkowej Nvidia dorównuje obecnie jedynie Apple i Microsoftowi.

Pod koniec tygodnia chińskie giełdy miały trudności ze znalezieniem kierunku. Indeksy Shanghai Composite Index i Shanghai-Shenzhen Big Cap Index podlegały gwałtownym wahaniom w tę i z powrotem. Pod koniec notowań nieznacznie wzrosły. Japońskie giełdy pozostały zamknięte ze względu na święto. Zaledwie wczoraj japoński referencyjny indeks Nikkei osiągnął nowy rekord po prawie 35 latach.

Ceny ropy nieznacznie spadły rano. Na początku notowań koszt baryłki ropy Brent (159 litrów) z dostawą w kwietniu wyniósł 83,15 dolarów. To o 0,6 proc. mniej niż dzień wcześniej. Przez cały tydzień ceny ropy naftowej nie ulegały większym zmianom. Od początku roku ruchy cen również są ograniczone. Od tego czasu cena europejskiej ropy naftowej oscyluje wokół poziomu 80 dolarów, podczas gdy cena amerykańskiej ropy jest nieco niższa.

Na początku handlu na rynku Forex euro waha się w bok, a wspólna waluta europejska jest obecnie notowana na poziomie 1,0832 USD. Cena złota w dalszym ciągu spada do około 2022 dolarów za uncję.

Firma chemiczna BASF uruchamia kolejny program oszczędnościowy w związku ze słabym popytem w Europie. Grupa DAX ogłosiła dzisiaj, przedstawiając ostateczne dane roczne za 2023 r., że do 2026 r. w zakładzie w Ludwigshafen zostaną osiągnięte dodatkowe oszczędności w wysokości 1 miliarda euro rocznie. Będzie to obejmować również dalsze zwolnienia, a szczegóły są obecnie opracowywane.

READ  Ze Schottenhamel Wirtshaus: Nowy budynek w Schwabing zostanie otwarty w 2024 roku

Dzięki silnemu wzrostowi liczby klientów Deutsche Telekom osiągnął swoje cele całoroczne. Skorygowany zysk operacyjny wzrósł o cztery procent do 40,5 miliarda euro, a wolne przepływy pieniężne wzrosły o ponad 40 procent do 16,1 miliarda euro. Na tej podstawie firma spodziewa się wzrostu zysków operacyjnych o sześć procent do 42,9 miliarda euro i przepływów pieniężnych o 16 procent do 18,9 miliarda euro za rok 2024.

W zeszłym roku Allianz po raz kolejny osiągnął rekordowe wyniki operacyjne. Wynik operacyjny monachijskiej grupy ubezpieczeń na życie wzrósł o około siedem procent, do 14,7 miliarda euro. Tym razem źródłem zysków były ubezpieczenia na życie i zdrowie, które skorzystały z wyższych stóp procentowych. Dywidendy wzrosną o 2,40 do 13,80 euro na akcję, ponieważ Allianz chce w przyszłości przekazać akcjonariuszom większą część swoich zysków.

Gazety Hensoldta reagują dużym rabatem na roczne dane i prognozy producenta elektroniki obronnej. Biorąc pod uwagę wzrost liczby wojen i konfliktów na świecie, Grupa MDAX planuje w tym roku sprzedaż na poziomie około dwóch miliardów euro. Analitycy średnio liczyli na więcej.

W Lufthansie czterech z sześciu członków zarządu odejdzie, ale prezes Lufthansy Carsten Spohr pozostanie na stanowisku. Lufthansa ogłosiła wczoraj, że Zarząd zostanie zredukowany z sześciu do pięciu stanowisk. Przewodniczący Rady Nadzorczej Karl-Ludwig Klee powiedział, że celem jest sprostanie wyzwaniom stojącym przed branżą „z nowym impetem i zmienionym zespołem, który łączy więcej międzynarodowego doświadczenia i różnorodnych perspektyw”.

Przed zbliżającą się decyzją Komisji Europejskiej o nałożeniu wysokiej kary na Apple przedstawiciel firmy odrzucił twierdzenia, że ​​Apple w jakikolwiek sposób zaszkodziło konkurencji na rynku muzyki cyfrowej. „Financial Times” doniósł niedawno, że Apple’owi grozi kara w wysokości około 500 milionów euro za naruszenie prawa konkurencji Unii Europejskiej. Komisja Europejska planuje ogłosić dokładną kwotę w marcu.

READ  Czarny Piątek: Wyprzedaż w Phillips

Platforma internetowa Reddit robi kolejny krok w stronę upublicznienia. Firma z San Francisco opublikowała wczoraj swój prospekt emisyjny – dwa lata po pierwotnym złożeniu poufnego wniosku do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC). Według informacji serwisu finansowego Bloomberg Reddit rekomendował wycenę na około pięć miliardów dolarów.

Continue Reading

Economy

Bitcoin zmierza w stronę kolejnego halvingu: co może się wydarzyć dalej dla ceny Bitcoina | 22.02.24

Published

on

Bitcoin zmierza w stronę kolejnego halvingu: co może się wydarzyć dalej dla ceny Bitcoina |  22.02.24

• Oczekuje się, że cena Bitcoina spadnie o połowę w kwietniu
• Halving prawdopodobnie będzie miał pozytywny wpływ na cenę Bitcoina
• Część ekspertów ma bardzo optymistyczne prognozy

Po rekordowym poziomie w listopadzie 2021 r. na poziomie około 69 000 dolarów, w 2022 r. Bitcoin gwałtownie spadł. Na rynku kryptowalut doszło do zamieszania, co wpłynęło na ceny wielu monet. Następnie ożywienie rozpoczęło się w 2023 roku i potrwa do nowego roku.

Pierwszą pozytywną wiadomością w 2024 roku, która w ostatnich tygodniach wspierała cenę Bitcoina, było zatwierdzenie funduszy ETF Bitcoin przez amerykańską Komisję Papierów Wartościowych i Giełd (SEC). Od tego czasu inwestorzy mogą inwestować w fundusze notowane na giełdzie Bitcoin, które z kolei inwestują bezpośrednio w Bitcoin.

W ciągu wciąż młodego roku Bitcoinowi udało się przekroczyć granicę 45 000 dolarów, a następnie około 50 000 dolarów. Od początku roku cena Bitcoina wzrosła już o 23,7 proc., a jego koszt osiągnął ostatnio poziom 51 872 dolarów (stan na 21 lutego 2024 r.).

Halving Bitcoina jest nieuchronny

Kolejne ważne wydarzenie i potencjalna siła napędowa ceny najstarszej i największej kryptowaluty według kapitalizacji rynkowej nadejdzie w tym roku wraz z halvingiem Bitcoina.

Górnicy Bitcoin otrzymują pewną ilość nowo wygenerowanych Bitcoinów jako nagrodę za zapewnienie mocy obliczeniowej do tworzenia nowych bloków w sieci Bitcoin. Jednak ilość monet rozdawanych jako nagroda za każdy blok zawsze zmniejsza się o połowę, gdy górnicy tworzą około 210 000 nowych bloków. Ta połowa nagrody nazywa się halvingiem Bitcoina.

reklama

Kupno Bitcoina jest bardzo skomplikowane i czasochłonne.
» Tutaj możesz łatwo kupować i sprzedawać Bitcoin

Według NiceHash pierwsza nagroda za blok Bitcoin wyniosła 50 BTC. Po trzech wydarzeniach związanych z halvingiem nagroda wynosi obecnie 6,25 BTC. W nadchodzącym halvingu nagroda górnika zostanie zmniejszona do 3125 BTC. Ilość dostępnych bitcoinów rośnie powoli coraz bardziej – aż do osiągnięcia górnej granicy 21 milionów monet.

READ  Unia Europejska dyskutuje, jak postępować z firmami, które wspierają Rosję w wojnie

Halving następuje mniej więcej co cztery lata. Witryna Bitcoinsensus obecnie datuje tę datę na 21 kwietnia 2024 r., w oparciu o średni czas generowania bloku wynoszący dziesięć minut, oraz 16 kwietnia 2024 r., w oparciu o bieżący czas generowania bloku wynoszący 9,21 minuty. Według Bitcoinsensus przed halvingiem (stan na 21 lutego 2024 r.) pozostało do utworzenia 8634 bloków. NiceHash obliczył teraz 19 kwietnia jako oczekiwaną datę halvingu. Według strony do tego czasu pozostało jeszcze 8635 bloków (stan na 21 lutego 2024 r.).

Oczekiwany pozytywny efekt

Rynek oczekuje, że halving Bitcoina będzie miał długoterminowy pozytywny wpływ na cenę pierwotnej kryptowaluty. W miarę wielokrotnego zmniejszania nagrody podaż bitcoinów rośnie coraz wolniej, co ma zapobiegać hiperinflacji. Spowolnienie wzrostu podaży Bitcoina może spowodować dalszy wzrost ceny Bitcoina, jeśli popyt będzie wysoki.

Poprzednie halvingi w latach 2012, 2016 i 2020 pokazały już, że Bitcoin był w stanie osiągnąć znaczne zyski po obniżkach nagród za bloki – szczególnie w dłuższej perspektywie. Jak pokazuje Bitpanda w tabeli, w pierwszym dniu halvingu w 2012 roku cena Bitcoina wynosiła 12,35 USD. Po 365 dniach jego wartość podwoiła się i kosztowała 1003,38 USD. W dniu halvingu w 2016 roku Bitcoin był wart 650,53 dolarów. Rok później jego cena wynosiła już 2518,44 dolarów. W dniu halvingu bitcoina w 2020 r. cena jednego bitcoina wynosiła 8821,42 USD, a 365 dni później jeden bitcoin kosztował 55 986,51 USD.

Jednakże halving może mieć negatywny wpływ na górników Bitcoina, którzy staną w obliczu utraty dochodów z powodu halvingu. Według BTC-ECHO część analityków spodziewa się, że po halvingu Bitcoina pozostanie tylko pięć rentownych spółek wydobywczych.

READ  Ekspert wyjaśnia, co łączy europejskie prawicowe partie – i co je dzieli

Prognoza ceny Bitcoina

Po gwałtownym wzroście cen w przeszłości niektórzy eksperci są również bardzo pewni ceny Bitcoina w tym roku. Według BTC-ECHO analitycy Galaxy Digital są ostrożnymi optymistami co do ceny docelowej na poziomie 59 000 dolarów, podobnie jak Mark Mobius, który według CNBC spodziewa się wzrostu do 60 000 dolarów. Yuwei Yang, główny ekonomista w firmie wydobywczej Bitcoin BIT Mining, spodziewa się, że cena bitcoina osiągnie jeszcze w tym roku 75 000 dolarów, podało CNBC. CoinShares prognozuje obecnie wzrost do 80 000 dolarów, podczas gdy Anthony Trenchev, współzałożyciel giełdy kryptowalut Nexo, uważa, że ​​Bitcoin osiągnie około 100 000 dolarów – a Standard Bank również przedstawił tę samą prognozę.Chartered i profesor finansów Uniwersytetu Sussex Carol Alexander, raporty CNBC . .

Firma analityczna Matrixport uważa, że ​​cena Bitcoina może wzrosnąć do 125 000 dolarów do końca roku. Według BTC-ECHO, autor książki „Bogaty ojciec, biedny ojciec” Robert Kiyosaki przewiduje, że Bitcoin osiągnie 135 000 dolarów. Tymczasem zwolennik kryptowalut Tim Draper uważa, że ​​weteran kryptowalut może wzrosnąć do 250 000 dolarów. Seth Janes, partner zarządzający w CoinFund, powiedział CNBC, że „rozsądna prognoza” na rok 2024 wynosi od 250 000 do 500 000 dolarów – chociaż wierzy, że Bitcoin może osiągnąć 1 milion dolarów „w następnym cyklu”. – Dolary za walutę.

Zespół redakcyjny Finanzen.ch

Continue Reading

Economy

Polskie przedsiębiorstwa energetyczne poszerzają zakres morskiej energetyki wiatrowej

Published

on

Polskie przedsiębiorstwa energetyczne poszerzają zakres morskiej energetyki wiatrowej

© PGE / Grupa PKN Orlin

Warszawa – Dwa największe polskie koncerny energetyczne podpisały deklarację woli wspólnej pracy nad rozwojem morskiej energetyki wiatrowej w Polsce. Oprócz opcji związanych z branżą energetyczną obie firmy analizują także wpływ gospodarki przemysłowej.

Polski państwowy dostawca energii PGE i Grupa PKN Orlen, działająca dotychczas głównie w branży olejów mineralnych i jako operator stacji paliw, chcą w przyszłości współpracować przy rozwoju swoich projektów offshore w Polsce. Morze Bałtyckie. Współpraca ma na celu wykorzystanie efektów synergii i przyspieszenie rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Polsce z perspektywy energetycznej i przemysłowej.

Współpraca na rzecz przyspieszenia ekspansji morskiej Polski

Grupa PGE i Grupa PKN Orlen chcą w przyszłości rozwijać morską energetykę wiatrową w Polsce. Łącząc wiedzę, obie firmy chcą wesprzeć bezpieczną transformację energetyczną Polski i stopniowe przechodzenie na gospodarkę niskoemisyjną. Jednocześnie współpraca powinna także pomóc polskiej gospodarce czerpać korzyści z morskiej energetyki wiatrowej. Celem jest maksymalizacja udziału polskich dostawców i wykonawców. Henryk Baranowski, Prezes Zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej, wyraził nadzieję, że rozwój morskiej energetyki wiatrowej nastąpi możliwie najszybciej, wykorzystując efekty synergiczne.

PGE i PKN Orlen w dalszym ciągu opierają się na partnerach strategicznych

Pomimo współpracy obie firmy w dalszym ciągu poszukują międzynarodowych partnerów strategicznych, którzy mogliby uczestniczyć w przygotowaniu, budowie i eksploatacji ich koncesji offshore na Morzu Bałtyckim. PGE Baltica, spółka odpowiedzialna za realizację programu offshore w Grupie Kapitałowej PGE, stawia sobie za cel wybudowanie do 2030 roku morskiej farmy wiatrowej o łącznej mocy 2500 MW, co zapewni jej wiodącą pozycję na polskim rynku morskiej energetyki wiatrowej. . Obecnie firma koordynuje trzy projekty morskiej energetyki wiatrowej: Baltika 1 (EWB1) oraz bardziej zaawansowane Baltika 2 (EWB2) i Baltika 3 (EWB3). W styczniu 2019 r. Baltica 2 otrzymała ofertę od PSE na połączenie międzysystemowe o mocy 1500 MW, a Baltica 3 posiada węzły połączeń międzysystemowych o mocy 1000 MW. „Kontynuujemy proces wyboru partnerów i planujemy go zakończyć do końca roku” – powiedziała Monica Morawiecka, Prezes PGE Baltica.

READ  Czarny Piątek: Wyprzedaż w Phillips

Baltic Power, odpowiedzialna za projekt morskiej energetyki wiatrowej PKN Orlen, w dalszym ciągu śledzi działalność Grupy na morzu. Z początkiem tego roku rozpoczęły się badania środowiskowe i pomiary stanu wiatru na obszarze koncesyjnym PKN Orlen. Celem jest określenie wymagań i ramowych warunków budowy morskiej farmy wiatrowej o mocy 1200 MW.

Morska energetyka wiatrowa – ważny polski budulec osiągania celów energetyki odnawialnej

Rozwój morskiej energetyki wiatrowej wpisuje się w cele polityki energetycznej Polski do 2040 roku. Morska energetyka wiatrowa określana jest jako jedno z najważniejszych narzędzi realizacji celów energetyki odnawialnej. Grupa PGE rozpoczęła już dywersyfikację źródeł wytwarzania energii w celu ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Jako największy producent zielonej energii w Polsce, spółka jest obecnie właścicielem 14 lądowych farm wiatrowych, 29 elektrowni wodnych, 4 elektrowni szczytowo-pompowych oraz elektrowni słonecznej na górze Alar. Całkowita moc zainstalowana tych systemów wynosi około 2200 MW.

Źródło: Internetowe IWR

© IWR, 2019

Continue Reading

Trending