Z Lisa Brack AM 08.08.2021
Kochasz swój rower, ale potrzebujesz więcej pary? Zestaw do konwersji na rower elektryczny może być odpowiedzią, ale przeraża wielu właścicieli rowerów, którzy nie są technicznie doświadczeni. Zestaw Swytch Conversion Kit chce zrobić to inaczej, ponieważ silnik przychodzi do Ciebie wstępnie zmontowany w przednim kole. Zbudowany w Swytch: Czy to wszystko jest łatwe, czy nieco trudne?
Już pod koniec marca Poinformuj nas po raz pierwszy O Swytch Bike — zestaw do konwersji, który kosztuje około 750 euro, który mniej doświadczeni właściciele rowerów mogą wykorzystać do przekształcenia własnych rowerów w rower elektryczny. Reakcja naszych czytelników była bardzo dobra. Z jednej strony wynika to z faktu, że rynek e-rowerów przeżywa rozkwit od pandemii i wynikającą z tego niechęć do korzystania z komunikacji miejskiej, a z drugiej strony instalacja Swytch Bike powinna być bardzo łatwa. W przeciwieństwie do wielu innych zestawów do konwersji e-rowerów, które zwykle mają tak wiele pojedynczych części, że po prostu przytłaczają najmniejsze doświadczenie. Ale zanim uwierzymy w obietnice londyńskiego startupu, chcemy poznać siebie i zamówić zestaw do konwersji pasujący do naszego starego roweru.
Ranking: Otwórz oczy na rozmiar końcówki!
Proces zamawiania jest bardzo prosty. Przede wszystkim wspominamy o rozmiarze obręczy przedniego koła naszego roweru turystycznego – w tym przypadku to zwykłe 28 cali, co jest bardzo powszechne w Niemczech. Ponadto duże znaczenie ma sposób zaprojektowania czubków przedniego widelca – w żargonie technicznym określa się je jako haki goleni widelca. To jedyny sposób, w jaki Swytch może wysłać prawe przednie koło, ponieważ piasta roweru idealnie pasuje do haka. Na razie w porządku! Zamówienie zostało w końcu wysłane, po kilku dniach dotarło do naszej redakcji. W tamtym czasie nadal musieliśmy płacić dużo taryf (dzięki Brexitowi), które również krytykujemy w powyższym filmie. W międzyczasie Swytch ma magazyn w Amsterdamie, więc cła w Unii Europejskiej należą już do przeszłości.
Wracając do rozmiaru felgi: podczas pierwszego montażu zauważyliśmy, że obudowa i dętka ze starego przedniego koła nie pasują idealnie do nowego przedniego koła. Co się stało? W rzeczywistości istnieją niewielkie różnice w wielkości felgi. Mamy przednie koło w rozmiarze 630, ale co to oznacza? Wewnętrzna średnica opony wynosi 630 mm. Ale to równa się 27-calowym felgom. Jednak nasza stara średnica przedniego koła wynosiła 622 mm. Chociaż wydaje się to sprzeczne, mniejsza średnica wewnętrzna opony jest odpowiednia dla większej felgi (tj. 28 cali). Tak się złożyło, że znów musieliśmy zastąpić grupę grupą 622.
Tak więc jest to ważne: sprawdź swoje opony pod kątem wewnętrznej średnicy i pamiętaj o tym, a także o rozmiarze cala opony przy zakupie Swytcha!
Treść: Na szczęście w poszczególnych częściach nie ma bałaganu
Kiedy nadejdzie paczka, jesteśmy ciekawi: z ilu poszczególnych części naprawdę składa się zestaw do konwersji? Jak dobre są instrukcje? Czy potrzebujemy wsparcia? Bo jedno jest jasne: nasz tester nie jest zbyt dobrym mechanikiem rowerowym – wręcz przeciwnie. Ale i o to chodzi: sprawdzić, czy możemy dobrze dopasować Swytch lewą ręką.
W rzeczywistości jesteśmy pozytywnie zaskoczeni: oprócz przedniego koła z wbudowanym silnikiem i końcówkami kabli, w pudełku znajduje się tylko akumulator z kablem do ładowania i adapterem do gniazdka, czujnik pedału, uchwyt na kierownicę do akumulatora, dwa złącza kablowe oraz pudełko z kilkoma opaskami do kabli i drobiazgami, takimi jak pokrowiec przeciwdeszczowy na siodło z dowcipnym powiedzeniem („Moja druga jazda to Tesla”). To wciąż wydaje nam się możliwe.
Czego brakuje: narzędzi. Potrzebny będzie klucz imbusowy, zestaw kluczy imbusowych, szczypce do późniejszego zaciśnięcia końcówek opasek kablowych, pompka powietrza i, co najważniejsze, dwie łyżki do opon. W szczególności ta ostatnia miałaby sens, aby znaleźć się w pakiecie Swytch.
5 zdjęć
EFAHRER.plSwytch dostarcza nowe przednie koło z pełnym napędem i połączeniem kablowym.
INSTALACJA: Dużo opasek kablowych, wiele opasek kablowych!
Więc zabierzmy się do pracy. Istnieje wiele pochwał za wiele pomocy, które Swytch zapewnia podczas instalacji. W pakiecie znajduje się również instrukcja w języku angielskim Dostępny online On. Jest napisany w sposób zrozumiały i przechodzi przez instalację w krótkich i logicznych krokach. Również na Youtube WideoKtóry opisuje najważniejsze kroki i przedstawia kilka szczegółów w około dwie minuty. Nadal możesz znaleźć stronę producenta Interaktywny przewodnikKto współpracuje z Tobą na wszystkich etapach instalacji punkt po punkcie. I wreszcie, klienci mogą się z Tobą skontaktować Skontaktuj się z pomocą pisemną, jeśli są problemy. Naszym zdaniem wisienką na torcie będzie wsparcie wideo, z którego można korzystać codziennie.
Przede wszystkim musimy to zrobić Wymień przednie koło, a więc poluzuj hamulce, odkręć przednie koło kluczem imbusowym, usuń powietrze, zdejmij obudowę i wąż – dokładnie tego potrzebujesz do wspomnianych łyżek do opon, które wcześniej kupiliśmy za 5 euro w sklepie rowerowym. Nasz tester wciąga stary wąż i płaszcz na nowe koło Swytch – nie ma praktyki w obracaniu się w sabotaż, dopóki wszystko nie będzie już na swoim miejscu i napompowane. Koło jest następnie wciskane w opadające części goleni widelca i ponownie dokręcane za pomocą sześciokąta. W końcu ponownie włączamy hamulce.
Potem jest plik uchwyt na akumulator Twoja kolej. To też nie jest łatwe, bo Swytch dodaje tylko dodatkową gumową osłonę kierownicy – w naszym przypadku jest dość gruba, a bez osłony kierownica jest tak cienka – musimy improwizować dłuższymi śrubami. Lepiej będzie inna grubość gumowej obudowy.
Nawet przy późniejszej instalacji pedały z pierścieniem magnetycznym Mamy trudności, bo ani tester, ani koledzy nie pomagają w przekręceniu pierścienia magnetycznego między dźwignią pedału a ramą roweru – do zdjęcia dźwigni pedału potrzebne będą specjalne narzędzia od profesjonalnego rowerzysty. Musimy więc pracować z wieloma opaskami kablowymi, aby jakoś zamocować pierścień magnetyczny wokół dźwigni pedału. To nie jest przyjemne.
potem zaczyna drut – To proste: w zasadzie wystarczy podłączyć silnik do uchwytu baterii za pomocą kabla i podłączyć kabel do czujnika pedału. Aby kable nie przeszkadzały, nasz tester ponownie używa wystarczająco dostępnych opasek kablowych.
I z tym główna część jest kompletna – teraz wystarczy naładować baterię, wsunąć ją do uchwytu i gotowe.
Wstępny wniosek: poszczególne kroki można kontrolować, ale tester napotkał pewne problemy. Instalacja trwała od dwóch do trzech godzin.
Pierwszy test: czy zestaw narzędzi do konwersji w ogóle działa?
Po instalacji tester, miejmy nadzieję, podniesie rower i uruchomi akumulator – ale podczas jazdy próbnej nie czujesz żadnego wsparcia ze strony silnika. dlaczego on? W rzeczywistości czujnik nie styka się z pierścieniem magnetycznym. To naprawdę wymaga starannej pracy – czujnik powinien znajdować się wystarczająco za pierścieniem magnetycznym i otrzymywać informacje o tym, jak szybko pedałujesz.
Po ulepszeniu zarówno czujnika, jak i pierścienia magnetycznego (oczywiście z opaskami kablowymi ;-)) Swytch działa i pcha zaskakująco mocno. Za pomocą przycisków na akumulatorze można wybrać różne poziomy mocy. Dodatkowo logo Swytch może być używane jako oświetlenie – ale to nie działa jako pełnoprawne oświetlenie w tym kraju i dlatego jest nieco bezużyteczne. Uwielbiamy wskaźnik poziomu baterii.
3 zdjęcia
EFAHRER.plSwytch w biegu: to świetna zabawa, ale sprawia, że nasz trekkingowy rower testowy jest wyjątkowo ciężki.
Pierwsza długa jazda ze Swytchem: dużo zabawy, ale duży czynnik nerwowy
Kiedy pierścień magnetyczny w końcu ładnie się instaluje i niezawodnie komunikuje się z czujnikiem, Swytch naprawdę świetnie się bawi na drodze. Ciąg ze startu z postoju jest nieco opóźniony, ale potem tak zgrabnie, że możemy z łatwością uciec z miejsca i szybko pedałować na małej podjeździe w Monachium bez zapierania dech w piersiach. Jednak różnica między poziomami wsparcia jest prawie niezauważalna – chyba że porównasz poziomy wyższy i niższy. I tak w zasadzie spacerujemy po mieście i po całym kraju na najwyższym poziomie.
W zależności od wersji baterii (albo Eco lub Pro) istnieje zasięg od 35 do 50 kilometrów – potwierdza to również nasz praktyczny test.
Ale na akumulatorze narasta krytyka – to po prostu nie jest dobre rozwiązanie. Po pierwsze, rower staje się zbyt ciężki i przez to traci zwinność. Byłoby lepiej, gdyby akumulator znalazł swoje miejsce na ramie, np. tam, gdzie inaczej byłby uchwyt na butelkę. Drugi minus: Niestety podczas jazdy gubisz akumulator – nie musimy podjeżdżać pod górkę i szaleć, wystarczy małe wyboje na ścieżkach rowerowych. I tak tester musi się co chwila zatrzymywać i wpychać akumulator z powrotem do uchwytu, aż do zatrzaśnięcia blokady – niestety trwa to najwyżej 15 minut do ponownego poluzowania. Swytch musi tutaj wprowadzić ulepszenia, ponieważ mieliśmy takie same doświadczenia z dwoma różnymi pakietami baterii.
Wniosek: Świetny zestaw z wieloma problemami z ząbkowaniem
Przemiana z roweru turystycznego na e-rower nigdy nie była prosta – ten zestaw do konwersji wymaga również umiejętności i odrobiny wiedzy rowerowej. Jeśli interesuje Cię Swytch i masz dwie lewe ręce, potrzebujesz pomocy – pomimo dobrych instrukcji producenta.
Kiedy wszystko jest już na swoim miejscu, zestaw do konwersji Swytch dobrze wykonuje swoją pracę, a kupujący może oczekiwać odpowiedniego wsparcia od nie tak oczywistego silnika. Ale ostatecznie przerobionego roweru nie można porównać z prawdziwym e-rowerem z silnikiem Bosch – rozwiązania opasek kablowych wydają się zbyt tymczasowe, poziomy wsparcia i zawodne mocowanie akumulatora, co ostatecznie okazało się poważną wadą , bardzo na wpół upieczony. Większy ciężar finalnego produktu drażnił również nasze stanowisko testowe – rowerem nie dało się już prowadzić tak sportowo i zwinnie przez miejską dżunglę.
Cena około 750 euro jest z pewnością uczciwa, aby odpicować swój ukochany motocykl za pomocą silnika. Jednak nadal istnieje wiele problemów z ząbkowaniem, w których Swytch musi wprowadzić ulepszenia, aby chcieli zainwestować te pieniądze.
3 zdjęcia
EFAHRER.plAkumulator Swytch: waży około 3 kilogramy.
Zestawy do konwersji rowerów elektrycznych: musisz wiedzieć
Czy jesteś teraz w nastroju na amatorów i odważysz się zamienić swój ulubiony rower na rower elektryczny? W naszych poradach dotyczących zakupów pokażemy Ci różne zestawy do konwersji i poinformujemy Cię, na co zwracać uwagę przy zakupie.
Zestaw do konwersji roweru elektrycznego: jak szybko przekształcić rower w pedał