Connect with us

Economy

„Polska gospodarka albo dobre kłamstwa żyją dłużej”

Published

on

„Polska gospodarka albo dobre kłamstwa żyją dłużej”
  1. Sauerland Kurier
  2. Dzielnica Olpe
  3. Finnentrop

Naciska

Zespół Teatru Holschoten prezentuje spektakl „Polska gospodarka, czyli dobre kłamstwa żyją dłużej”. Zaginęli Willy i Erika von Alt. Zdjęcie: Denise Fischer © Fischer, Denise

Holskoten. Grupa teatralna Hülschotten zaprezentowała nową sztukę. Tym razem prezentuje komedię „Polska gospodarka, czyli dobre kłamstwa żyją dłużej” reżysera Bernda Gombolda.

Aktorzy amatorzy Hülschottera dadzą sześć przedstawień. To czternasty spektakl prezentowany przez grupę teatralną. Jednakże zespół, który istnieje dzisiaj, jest odrodzeniem dawnej trupy teatralnej Holshutter, istniejącej od około 50 lat.

Grupa teatralna powstała w 2003 roku z Richardem Hesselerem i Herbertem Schulte. Tym razem opowiadamy o dobrodusznym Manfredie Müllerze i jego żonie Monice, którzy są właścicielami małego warsztatu samochodowego. Problem: Firma jest na minusie, a bank grozi odcięciem środków.

Wymagania banku wydają się nie do spełnienia, a nielegalne porady polskiego nielegalnego pracownika Kazimierza niewiele pomagają. Ponadto Matthias, lokator domu Müllerów, nakłada na parę dodatkowe obciążenie, ponieważ uważa się za genialnego wynalazcę, ale nie jest w stanie opłacić czynszu. Ale wtedy przychodzi mi do głowy szalony wynalazek.

Każdy, kto chce się przekonać, czy parze uda się wyrwać z tej fatalnej sytuacji, będzie miał okazję to zrobić w następujące dni meczowe: piątek 18 listopada o 19:30, sobota 19 listopada o 19:30 niedziela 20 listopada o 17:00 .

Kto nie będzie mógł przybyć w tym dniu, będzie miał kolejną okazję zobaczyć spektakl w najbliższy weekend. 25 i 26 listopada o godzinie 19:30 oraz 27 listopada o godzinie 17:00. Wstęp na godzinę przed rozpoczęciem spektaklu.

Bilety dostępne będą od 1 listopada. Dorośli płacą 7 euro, młodzież w wieku 13-16 lat 3,50 euro, a dzieci mają wstęp bezpłatny. Część dochodu zostanie zwrócona.

Bilety można zamówić pod numerem 02721/959795 w godzinach 10:00–12:00 i 15:00–17:00. Zamówienia w przedsprzedaży nie obejmują rezerwacji miejsc.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Raport rynkowy: Giełdy w USA bez dynamiki | tagesschau.de

Published

on

Raport rynkowy: Giełdy w USA bez dynamiki |  tagesschau.de


Raport rynkowy

Stan na: 27 czerwca 2024 o 22:48

W obliczu napiętych rynków inwestorzy amerykańscy nie podejmowali dziś dużego ryzyka. Emocje rosną w związku z jutrzejszymi danymi cenowymi, które powinny dostarczyć informacji o ścieżce stóp procentowych banku centralnego.

Inwestorzy amerykańscy odnotowali dziś niewielki wzrost w obliczu negatywnych wiadomości korporacyjnych i oczekiwań co do głównych danych o inflacji. Wiodący indeks Dow Jones zakończył notowania przy niewielkich wahaniach na poziomie 39 164 punktów, co oznacza wzrost o 0,1%. W tym okresie indeks kilkakrotnie zmieniał swoje znaki.

Pomimo negatywnych wiadomości z branży chipów, która ostatnio odnosiła takie sukcesy, giełda technologii Nasdaq utrzymała swoją pozycję ze wzrostem o 0,3 proc., a indeks Nasdaq 100 wzrósł o 0,19 proc. Indeks Standard & Poor’s 500 zamknął rynek na poziomie 5482 punktów, co oznacza wzrost o 0,1 procent, więc zmiany były niewielkie. Nowe dane makroekonomiczne nie miały większego wpływu.

Przed publikacją kluczowych danych o inflacji w USA, które zostaną opublikowane w piątek, żaden inwestor nie chciał brać w nich udziału na dużą skalę, powiedziała Fiona Cincotta z firmy handlowej City Index.

Dziś odbędzie się także pierwsza debata telewizyjna pomiędzy prezydentem Joe Bidenem a jego rywalem Donaldem Trumpem. Ostatnio ciągły temat odwrócenia stóp procentowych został przyćmiony dyskusją na temat sztucznej inteligencji (AI), która konsekwentnie ustanawia nowe rekordy w przypadku niewielkiej liczby firm zaawansowanych technologicznie.

W branży chipów, która ostatnio odniosła ogromny sukces, nastroje pogorszył spadek ceny akcji Microna o 7,1%. Biorąc pod uwagę utrzymujący się wzrost sprzedaży sztucznej inteligencji i układów pamięci, prognozy sprzedaży były dla inwestorów niewystarczające – choć cele spółki na bieżący kwartał były mniej więcej zgodne z konsensusem. Optymizm co do popytu napędzanego sztuczną inteligencją spowodował, że w tym miesiącu akcje spółki wzrosły o 14 procent.

Słabsze były także akcje innych firm produkujących półprzewodniki, w tym lidera sztucznej inteligencji Nvidii. „Pytanie brzmi, czy zyski przedsiębiorstw w sektorze technologicznym mogą pozostać stabilne” – powiedział Mike Gallagher, szef działu badań w Continuum Economics. „Jeśli nie, prawdopodobnie będziemy świadkami tymczasowej realizacji zysków i niewielkich korekt”.

„Rośnie strach, że rajd pod przewodnictwem sztucznej inteligencji w USA może wkrótce się zakończyć” – mówi analityk Thomas Altman z QC Partners Asset Management. Niedawny wzrost indeksu technologicznego Nasdaq 100 wynika z coraz mniejszej liczby akcji. Dlatego hossa może znajdować się w późnej fazie i pojawiają się oznaki odwrócenia trendu.

Liczba pierwszych wniosków o zasiłek dla bezrobotnych w Stanach Zjednoczonych spadła w zeszłym tygodniu bardziej niż oczekiwano. Departament Pracy w Waszyngtonie ogłosił dziś po południu, że liczba wniosków o pomoc spadła o 6 000 do 233 000. Ekonomiści spodziewali się średnio spadku do 235 tys. roszczeń. Oznacza to, że rynek pracy pozostaje silny pomimo rosnących stóp procentowych.

Trzeci szacunek PKB za pierwszy kwartał również pokazuje, że gospodarka amerykańska znajduje się pod presją. Według Departamentu Handlu Waszyngtonu produkt krajowy brutto wzrósł o 1,4 procent rok do roku w porównaniu z poprzednim kwartałem. Poprzedni szacunek został podniesiony o 0,1 punktu procentowego. W ostatnim kwartale 2023 roku największa gospodarka świata znacząco wzrosła, bo o 3,4 proc.

READ  Nowe minimum | Gaz w Europie jest tak samo tani, jak przed wojną na Ukrainie

Dzisiejsza sytuacja na lokalnym rynku akcji była podobna do tej z poprzednich dni handlowych: indeks DAX w dalszym ciągu poruszał się w rozsądnym przedziale od 18 000 do 18 400 punktów, a zamknął się nieco wyżej na poziomie 18 210 punktów, co oznacza wzrost o 0,3%. Zakres wahań wahał się od 18 141 do 18 265 punktów w wąskim przedziale. Oznacza to, że wiodący niemiecki indeks nadal znajduje się na wysokim poziomie i powyżej poziomu 18 tys. punktów, ale na razie nie wystarczy, aby zrobić więcej.

Wczoraj wiodący niemiecki indeks chwilowo spadł do 18 045 punktów, po czym ponownie się ustabilizował. Nieznacznie, bo o 0,15 proc., wzrósł także indeks średnich spółek MDAX.

„Płynność rynku prawdopodobnie pozostanie niska do końca tygodnia, szczególnie w Europie, przy jednoczesnym wzroście napięcia” – wynika z oceny ekspertów IndexRadar. „Oprócz danych o inflacji, które pojawią się w USA w piątek (PCE), niedzielna pierwsza tura wyborów parlamentarnych we Francji powoduje powściągliwość”.

Choć we Francji widać oznaki masowego przesunięcia się w prawo, sytuacja wokół polityki pieniężnej amerykańskiej Rezerwy Federalnej pozostaje niejasna. Obniżki stóp oczekiwano już w styczniu, ale utrzymująca się na bardzo wysokim poziomie inflacja skłoniła bankierów centralnych do spowolnienia. Amerykańscy bankierzy centralni skupieni wokół przewodniczącego Jerome’a Powella chcą podejmować decyzje w swojej polityce pieniężnej w oparciu o dane, podobnie jak Europejski Bank Centralny, to znaczy chcą sięgać dalej w horyzoncie.

W piątek opublikowany zostanie Indeks Cen Osobistych Wydatków Konsumenckich, będący centralnym zbiorem danych Rezerwy Federalnej. „Jeśli rynkowi nie spodobają się dane o inflacji, nastroje mogą szybko się zmienić” – ostrzega Jochen Stanzel z CMC Markets. „Ponieważ gospodarka amerykańska nie wykazuje oznak recesji, władze monetarne skupione wokół Jerome’a Powella teoretycznie mają możliwość zaczekania do grudnia lub nawet nowego roku z obniżką stóp procentowych”.

Tymczasem euro nieznacznie wzrosło. Niedawno wspólna waluta kosztowała w amerykańskim obrocie 1,0705 dolara, czyli nieco więcej niż jej cena z rana. Europejski Bank Centralny ustalił stopę referencyjną na poziomie 1,0696 (środa: 1,0689) dolara amerykańskiego. Handel pomiędzy euro a dolarem był jak dotąd spokojny.

Euro zyskało na wartości, zwłaszcza po południu, po lepszych od oczekiwań danych makroekonomicznych ze Stanów Zjednoczonych. W strefie euro dynamika podaży pieniądza w ostatnim czasie uległa dalszemu przyspieszeniu, przy niewielkim pogorszeniu nastrojów gospodarczych. Dane na temat nastrojów z Włoch były mieszane.

Korona szwedzka znalazła się pod presją. Władze monetarne początkowo pozostawiły politykę pieniężną na niezmienionym poziomie po posiedzeniu stóp procentowych. Wskazali jednak na dalsze łagodzenie polityki pieniężnej w ciągu roku w celu uwzględnienia niższej inflacji. Twoi tureccy koledzy stoją przed zupełnie innymi wyzwaniami: walczą ze spiralną inflacją, stosując kluczową stopę procentową na poziomie 50 procent, która według banku centralnego raczej nie ulegnie zmianie w najbliższym czasie.

READ  Ostrone Morsky: Plaża Stranded

Jednocześnie wzrosły ceny ropy. Wieczorem cena baryłki (159 litrów) ropy North Sea Brent i amerykańskiej ropy West Texas Intermediate wzrosła o około jeden procent. Nieznaczne osłabienie dolara amerykańskiego stanowiło pewne wsparcie dla cen ropy. Słaby dolar sprawia, że ​​ropa staje się tańsza dla odbiorców z innych obszarów walutowych. To wspiera popyt.

Od kilku tygodni ceny ropy naftowej szukają kierunku. Decydujących uderzeń pozostało niewiele do końca. Poziom cen sprzyja wielu konfliktom i kryzysom geopolitycznym, szczególnie w bogatym w ropę regionie Bliskiego Wschodu. Ponadto brakuje dostaw ze strony rozszerzonego kartelu naftowego OPEC+. Jednak poza siecią podaż jest wystarczająca, co ogranicza wzrost cen.

Rheinmetall zdobył duże zamówienie w sektorze zaopatrzenia motoryzacji. Dostawca branży motoryzacyjnej i obronnej ogłosił, że znana światowa firma samochodowa zamówiła kilka milionów elektrycznych pomp chłodzących. Wartość wywoławcza mieści się w niskim trzycyfrowym przedziale milionów euro. Pompy montowane są w pojazdach z napędem hybrydowym. Produkcja planowana do 2030 roku już się rozpoczęła. Umowa serwisowa obowiązuje do 2045 roku.

Według amerykańskiej Rezerwy Federalnej (Fed) największe instytucje finansowe w Stanach Zjednoczonych posiadają zasoby kapitałowe odporne na kryzys. Rezerwa Federalna ogłosiła, że ​​wszystkie 31 przetestowanych instytucji przeszło coroczny test warunków skrajnych przeprowadzany przez organy nadzoru finansowego. Deutsche Bank również nie odnotował żadnych problemów ze swoim amerykańskim oddziałem podczas testu warunków skrajnych opartego na symulowanych scenariuszach kryzysowych. Powiedziała, że ​​w przypadku hipotetycznej recesji każda instytucja znalazłaby się powyżej minimalnych wymogów kapitałowych. Przetestowano trzydzieści jeden banków, każdy z aktywami o wartości co najmniej 100 miliardów dolarów.

Sprzedawca odzieży Hennes & Mauritz (H&M) rozpoczął trzeci kwartał słabo. Szwedzi podali, że sprzedaż w czerwcu będzie o sześć procent niższa w walucie lokalnej niż w roku poprzednim. Złe warunki pogodowe wywierają presję na biznes na wielu rynkach, zwłaszcza na początku miesiąca. Ponadto przychody w czerwcu 2023 r. mają wysoką wartość porównawczą. Nowy prezes H&M Daniel Ervier podtrzymuje swój roczny cel i nadal dąży do osiągnięcia 10% marży operacyjnej w 2024 r.

Amerykański gigant branży sportowej Nike już się nie rozwija. Globalna sprzedaż firmy przed Adidasem w czwartym kwartale roku 2023/24 (stan na koniec maja) ukształtowała się na ubiegłorocznym poziomie 12,6 miliarda dolarów (po uwzględnieniu różnic kursowych), ogłosiło Nike wieczorem po notowaniach w USA. Zamknięte. Analitycy oczekiwali średnio 12,8 miliarda dolarów.

Zwłaszcza w USA Nike musi stawić czoła konkurencji ze strony nowych marek, takich jak Hoka firmy Deckers czy On, wspieranych przez gwiazdę tenisa Rogera Federera. Nowa strategia polegania w większym stopniu na sprzedaży bezpośredniej bez pośrednictwa sprzedawców detalicznych nie sprawdziła się w czwartym kwartale. I właśnie w tym sektorze, ze wszystkich miejsc, sprzedaż spadała, a marże znajdowały się pod presją.

READ  Skorzystaj z limitowanej oferty już teraz: 28 GB LTE w sieci Telekom za jedyne 9,99 euro miesięcznie

Analitycy uważają, że minie trochę czasu, zanim Nike będzie w stanie ożywić popyt – po prostu dlatego, że innowacje i nowe linie produktów wymagają czasu. Akcje Nike spadły po godzinach o 4,7 proc. Nie pomógł fakt, że zysk netto w czwartym kwartale był o 45 procent wyższy niż rok wcześniej i wyniósł 1,50 miliarda dolarów (1,03 miliarda dolarów). Inicjatywy cenowe w połączeniu z niższymi kosztami wysyłki i magazynowania zwiększyły marżę brutto. Nike utrzymało wydatki na marketing na stałym poziomie, a koszty administracyjne spadły o dziewięć procent po wprowadzeniu programu oszczędnościowego

Ponure perspektywy biznesowe obciążają Walgreens Boots Alliance. Amerykańska sieć drogerii obniżyła dziś prognozę zysków i ogłosiła, że ​​będzie zamykać kolejne sklepy o niskiej sprzedaży w USA. Spółka nie podała liczby oddziałów, które zostaną zamknięte. Wiadomość została źle przyjęta na giełdzie: akcje Walgreens spadły o prawie jedną czwartą do 11,72 dolarów – najniższego poziomu od 27 lat.

W bieżącym roku finansowym 2023/24 grupa oczekuje obecnie, że skorygowany zysk na akcję wyniesie 2,80–2,95 USD zamiast 3,20–3,35 USD. Walgreens zmaga się ze słabym środowiskiem handlu detalicznego w USA i presją na kasy. Konsumenci niechętnie kupują produkty zdrowotne dostępne bez recepty ze względu na utrzymującą się inflację.

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy strata netto wzrosła do 5,6 miliarda dolarów z 2,9 miliarda dolarów w tym samym okresie ubiegłego roku. Zarząd wyjaśnił, że osiągnął punkt, w którym obecny model apteki nie jest już zrównoważony. Spółka spodziewa się, że trudne otoczenie w branży farmaceutycznej i spowolnienie popytu konsumenckiego utrzymają się do roku podatkowego 2025

Wygląda na to, że SpaceX, należąca do miliardera Elona Muska, ma zostać wyceniona na 210 miliardów dolarów (równowartość około 196 miliardów euro) w kolejnej rundzie finansowania. Agencja Bloomberg News podała, powołując się na osoby zaznajomione ze sprawą, że o taką wielkość będzie zabiegana w przypadku zaoferowania inwestorom dodatkowych akcji. Byłoby to o 30 miliardów dolarów więcej niż w grudniu, gdy akcje spółki były sprzedawane. Spółka nie chciała komentować tych informacji.

Według doniesienia prasowego niemiecki start-up AI Helsing rozmawia z inwestorami o zastrzyku finansowym w wysokości około 500 milionów dolarów. Według „Financial Times” oznaczałoby to wycenę spółki na 4,5 miliarda dolarów. Helsing prowadzi rozmowy z inwestorami z Doliny Krzemowej, w tym z Accel i Lightspeed Venture Partners, którzy zainwestują w spółkę. Helsing z Monachium opracowuje oprogramowanie i sztuczną inteligencję (AI), które znajdują zastosowanie w obronności. Firma współpracuje z siłami zbrojnymi, władzami i przemysłem.

Continue Reading

Economy

Hyundai wraz z Insterem wkracza do segmentu małych samochodów elektrycznych

Published

on

Hyundai wraz z Insterem wkracza do segmentu małych samochodów elektrycznych

Od stycznia ubiegłego roku wiadomo było, że Hyundai chce od tego roku wprowadzać na rynek w Korei Południowej minivana Casper z silnikiem spalinowym, jako samochód elektryczny – pod nazwą Hyundai Inster. Teraz model świętował swoją światową premierę na Międzynarodowych Targach Mobilności w Busan. Producent pozycjonuje model jako samochód segmentu A „z mocną stylistyką SUV-a i zmiennym wnętrzem” i podkreśla, że ​​w małym aucie zastosowano „technologie elektroniczne zaczerpnięte z większych samochodów elektrycznych Hyundaia”.

Zasadniczo Inster jest oferowany z dwoma opcjami napędu: w wersji podstawowej model wyposażony jest w akumulator o pojemności 42 kWh i silnik elektryczny o mocy 71 kW. Jeśli chcesz jechać dalej i potrzebujesz większej mocy, możesz zdecydować się na akumulator 49 kWh z jednostką o mocy 85 kW. Moment obrotowy wynosi w każdym przypadku 147 Nm. Hyundai podał, że zasięg najnowszej wersji sięga 355 kilometrów według WLTP, ale podkreśla, że ​​jest to liczba tymczasowa. Koreańczycy nie podali jeszcze wartości zasięgu dla bazowego wariantu. Wszystkie znane dane techniczne można znaleźć w tabeli na dole tego artykułu.

AC-Laden ma maksymalną moc na pokładzie 11 kW z silnikiem pokładowym 11 kW, jeśli DC-Laden może mieć maksymalnie 120 kW mocy, tego Hyundaia należy zainstalować na 30 minut, a następnie będzie działać przy 80 minut. „Wysokowydajny system podgrzewania akumulatora i pompa ciepła poprawiają czas i zasięg ładowania” – czytamy w załączonym oświadczeniu. W tym momencie Inster powinien technicznie korzystać ze swojego większego rodzeństwa. Model posiada także funkcję V2L (in i out) umożliwiającą ładowanie urządzeń zewnętrznych napięciem 230V.

Model opiera się w głównej mierze na silniku spalinowym Hyundai Casper, który został wprowadzony na rynek w 2021 roku i jest dostępny wyłącznie w Korei Południowej. Inster wyróżnia się jednak dłuższym nadwoziem i większym rozstawem osi. Konkretnie wymiary małego samochodu wynoszą 3,8 x 1,6 x 1,5 metra przy rozstawie osi 2,5 metra. To plasuje go „pomiędzy tradycyjnymi samochodami miejskimi segmentu A a większymi modelami segmentu B” – mówi Hyundai.

READ  Ostrone Morsky: Plaża Stranded

Wizualnie wydatne błotniki i przyciągający wzrok zderzak zostały zaprojektowane tak, aby zapewniać wrażenie SUV-a. Światła do jazdy dziennej, kierunkowskazy i tylne światła w stylu pikselowym nawiązują do innych pojazdów elektrycznych Hyundaia. Wyraźnym kontrastem są okrągłe reflektory z przodu – cecha przejęta z Caspera. W zależności od wyposażenia Hyundai oferuje do Instera 15-calowe felgi stalowe z kołpakami lub 15- lub 17-calowe felgi ze stopów lekkich. Opcjonalnie dostępne jest także dwukolorowe wykończenie lakieru. Zasadniczo do wyboru jest wiele lakierów, a nowe dostępne kolory to Sienna Orange Metallic, Aero Silver Matte, Dusk Blue Matte, Buttercream Yellow Pearl i Abyss Black Pearl.

Wewnątrz Instera znajduje się 10,3-calowy wyświetlacz oraz 10,3-calowy ekran dotykowy z nawigacją. Zintegrowana konsola środkowa zawiera między innymi uchwyt na smartfon z funkcją ładowania indukcyjnego, ale nie zawiera dźwigni zmiany biegów. Biegi reguluje się za pomocą dźwigni na kolumnie kierownicy. Wewnątrz mały samochód musi zdobywać punkty z jak największą zwinnością na małej przestrzeni. Wszystkie siedzenia – łącznie z fotelem kierowcy – można złożyć, a dzielone w proporcji 50:50 siedzenia w drugim rzędzie można również przesunąć o 16 cm. Dzięki temu przestrzeń bagażową można powiększyć w kilku krokach. Od 280 litrów w standardzie do 351 litrów przy tylnych siedzeniach przesuniętych do przodu i do 1059 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach.

Hyundai oferuje także 64-kolorowe oświetlenie otoczenia LED, elektrycznie sterowany szyberdach i cyfrowy kluczyk samochodowy z funkcją NFC jako funkcjami specjalnymi, „dzięki czemu można otworzyć samochód bez kluczyka i udostępnić go rodzinie i przyjaciołom” – czytamy w dokumencie. Opcjonalnie dostępna jest także podgrzewana kierownica i podgrzewane przednie siedzenia. Hyundai twierdzi, że zarówno w projektowaniu nadwozia, jak i wystroju wnętrza wykorzystuje zrównoważone materiały, takie jak farba z recyklingu lub PET z butelek pochodzących z recyklingu oraz organiczny polipropylen z trzciny cukrowej.

READ  Współpraca krajów V4 jest kluczowa dla powstrzymania unijnego federalizmu

Stosunkowo bogaty pakiet bezpieczeństwa i pomocy Instera obejmuje między innymi kamerę 360 stopni, asystenta parkowania tyłem z funkcją hamowania awaryjnego, system ostrzegania o martwym polu i autonomicznego asystenta hamowania awaryjnego. Parkowanie i manewrowanie w ciasnych miejscach powinno być łatwiejsze dzięki przednim i tylnym asystentom parkowania oraz kamerze cofania. Dodatkowi asystenci są dostępni za dodatkową opłatą.

Hyundai nie podał jeszcze żadnych informacji na temat ceny. Szczegóły dotyczące innych funkcji zapewniających komfort i konstrukcję zostaną również opublikowane na krótko przed wprowadzeniem na rynek. Koreańczycy z południa krótko wspominają, że później pojawi się inny wariant o nazwie Inster Cross o „bardziej agresywnym designie”. Faktem jest, że Hyundai dodaje do swojego portfolio nowy podstawowy model eMobility wraz z Insterem – i chce go wykorzystać do pozyskania nowych grup nabywców. Ponieważ: Obecnie e-Hyundai powinno być już możliwe: najtańszy można kupić za około 40 000 euro.

„Dzięki Insterowi na nowo definiujemy, co to znaczy prowadzić mniejszy pojazd elektryczny” – mówi Simon Losby, starszy wiceprezes i dyrektor Hyundai Design Center. „Inster ma charakterystyczny design i wnętrze, które maksymalizuje jego potencjał w ekscytujący, skupiony na kliencie sposób”.

Inster (mała bateria) Inster (duża bateria)
wydajność 71 kW 85 kW
maksymalna prędkość 140 km/ 150 kilometrów na godzinę
Przyśpieszenie 11,7 sekundy 10,6 sekundy
bateria 42 kWh 49 kWh
zakresy* Ponad 300 km, wartość docelowa 355 km (WLTP)
Moc ładowania AC 11 kW 11 kW
Czas ładowania AC 4 godziny 4:35 godz
Moc ładowania DC 120 kW 120 kW
Czas ładowania DC 10-80% Około 30 minut Około 30 minut

* Wartości tymczasowe

hyundai.com, pressebox.de

Continue Reading

Economy

Kolonia: W Fordzie nie ma szefów | Polityka

Published

on

Kolonia: W Fordzie nie ma szefów |  Polityka

Boss-Beben bei Ford!

In der Deutschland-Zentrale des amerikanischen Autoherstellers in Köln wurde fast die komplette Führung entmachtet. Von derzeit zehn Geschäftsführern sollen „maximal“ nur noch vier übrig bleiben.

Der bisherige Deutschland-Chef Martin Sander hatte das Unternehmen schon Mitte Juni verlassen, wird Vertriebs-Vorstand bei VW. Wollte er gehen, weil er bei Ford keine Zukunft mehr sah?

Die Unruhe im Unternehmen ist groß – in einer kurzen Pressemitteilung teilte Ford nur mit: „Im Rahmen der Transformation des Europa-Geschäfts vereinfacht Ford seine Verwaltungs- und Führungsstruktur in Deutschland und verkleinert die Geschäftsführung der Ford-Werke GmbH. Mit Wirkung vom 1. Juli 2024 werden maximal vier Mitglieder die Geschäftsführung bilden.“

„Diese Veränderung vereinfacht unsere Verwaltungs- und Führungsstruktur in Deutschland, gibt uns mehr Handlungsgeschwindigkeit und erlaubt dem Management-Team, sich voll auf seine operativen Aufgaben zu konzentrieren und Ford in eine erfolgreiche Zukunft zu führen“, begründete Aufsichtsrats-Chef Kieran Cahill den drastischen Schritt.

Damit verliert die deutsche Konzern-Tochter (schon 1925 gegründet) weiter an Unabhängigkeit.

Einen direkten Nachfolger des zu VW „geflüchteten“ Deutschland-Chefs Sander soll es nicht geben, bestätigt ein Ford-Sprecher gegenüber BILD. Verkaufs-Chef Christian Weingärtner bleibe „als einer der Geschäftsführer wie bislang verantwortlich für das Geschäft in Deutschland, Österreich und der Schweiz.“ Sanders übrige Aufgaben übernehme Europa-Manager Jon Williams.

Fords ehemaliger Deutschland-Chef Martin Sanders wechselte zu VW

Foto: Marius Becker/dpa

Vorher war bereits ein massiver Abbau von Arbeitsplätzen bekannt geworden. So sollen überall dort Jobs wegfallen, die nicht direkt mit der Autoproduktion zusammenhängen. Schon 2023 hatte Ford mit einem Sparkurs begonnen, bei dem europaweit 3800 Stellen gestrichen werden sollen– die meisten davon in Deutschland.

READ  Niemcy chcą, aby Rosja wygrała wojnę

Der Anfang vom Ende?

Auto-Experten sehen die Maßnahmen kritisch – es könnte der Anfang vom Ende von Ford in Deutschland sein. „Das Unternehmen blutet in Europa komplett aus“, sagt „Auto-Papst“ Prof. Ferdinand Dudenhöffer zu BILD. „Die Entscheidungen werden immer mehr in den USA getroffen, die Veränderungen im Management sind jetzt der nächste Schritt.“ Ford habe das Problem, in Europa zuletzt nur noch Klein- und Kompaktwagen gebaut zu haben. „Die will in den USA keiner haben, und für den asiatischen Markt sind sie zu teuer.“ Zwar sei Ford in Europa noch mit Transportern erfolgreich, „die werden aber in der Türkei gebaut“.

Auto-Experte Prof. Ferdinand Dudenhöffer sieht die Zukunft von Ford in Deutschland und Europa kritisch

Auto-Experte Prof. Ferdinand Dudenhöffer sieht die Zukunft von Ford in Deutschland und Europa kritisch

Foto: dpa

Hoffnung setzt Ford auf den Bau des neuen Elektro-SUV „Explorer“ in Köln, dessen Plattform aber von VW entwickelt wurde. Dudenhöffer: „Der Explorer ist keine eigene Entwicklung, und er kommt auch noch in einer Situation, in der die Käufer keine Lust mehr auf Elektroautos haben. Das sind keine guten Voraussetzungen.“ Er sieht Parallelen zu der Entwicklung bei Opel, die in Deutschland zunächst auch massiv Jobs abgebaut, Fabriken geschlossen hatten und inzwischen zum Stellantis-Konzern (Peugeot, Fiat, Chrysler) gehören. Dudenhöffer: „Ford bräuchte einen starken Partner für sein Europa-Geschäft – wie etwa Renault.“

Das sieht man bei Ford anders. Ein Sprecher: „Wir werden in Europa weiterhin eine starke Produktionsbasis mit vier Fahrzeugfertigungszentren in Deutschland, Spanien und unseren Joint Ventures in der Türkei und in Rumänien haben. Köln und die Ford-Werke spielen eine entscheidende Rolle in der Zukunft von Ford in Europa und weltweit.“

READ  Konferencja Ukraina na taśmie - w Lugano, walka o odbudowę Ukrainy

Continue Reading

Trending