Connect with us

Tech

Astrofizyka: symulacje komputerowe wszechświata są 1000 razy szybsze dzięki sztucznej inteligencji

Published

on

Dzięki sztucznej inteligencji można teraz symulować duże, złożone wszechświaty około tysiąc razy szybciej niż tradycyjna technologia. Przynajmniej tak powiedziała grupa astrofizyków i teraz pokazują swoją pracę.

W związku z tym z powodzeniem opracowali sztuczną inteligencję, która może obliczać modele o wysokiej rozdzielczości na podstawie niskorozdzielczych symulacji całych regionów Wszechświata. W niektórych przypadkach prowadzi to do znacznych oszczędności czasu i może zrewolucjonizować badania wykorzystujące symulacje kosmiczne i umożliwiając ważne odkrycia.

Jak pokazał teraz zespół kierowany przez Yin Li z Flatiron Institute, nadal nie jest możliwa symulacja Wszechświata przy użyciu obecnej technologii o wysokiej rozdzielczości i jednocześnie dużych rozmiarach. Odnosi się do doświadczeń takich jak IllustrisTNG, jak dotąd najbardziej ambitna symulacja wielkoskalowej ewolucji naszego wszechświata. Pozwala to na eksplorację wielkoskalowych struktur, a także tworzenie galaktyk i formowanie się gwiazd. IllustrisTNG wygenerowało więcej niż petabajt danych. Ze względu na ograniczenia techniczne symulacje te musiały być przeprowadzone z różną precyzją, ale ostatecznie potwierdziły ważne założenia współczesnej kosmologii. teraz Technologię przedstawiono w Proceedings of the National Academy of Sciences To ograniczenie może zostać zniesione w przyszłości.

Jeśli masz problemy z odtwarzaniem wideo, włącz JavaScript

Zmienne powiększenie symulacji sceny (gęstość ciemnej materii, temperatura gazu, mineralizacja gazu, światło gwiazd, gęstość gazu, prędkość gazu)

(Te: Illustris-Project.org)

Grupa postawiła więc na technologię sztucznej inteligencji (GAN), w której dwa algorytmy działają przeciwko sobie. Jeden wykonuje symulacje wszechświata w niskiej rozdzielczości i wykorzystuje je do generowania symulacji o wysokiej wierności, a drugi próbuje odróżnić je od tych obliczonych metodą klasyczną. Z biegiem czasu oba ulegną poprawie, aż do zwycięstwa wysokoprecyzyjnego generatora symulacji. Ale to nie działało przez dwa lata, Przyznaj mnie teraz„Ale nagle zaczęło działać”. Potem osiągnęliby „świetne wyniki”, których się spodziewali. Nawet większość ludzi nie była w stanie ich rozróżnić na ślepych testach.

Symulacja kostek o różnych rozmiarach – specyfikacje odległości Megaparsk są oparte na stałej Hubble’a, która nie jest do końca znana.

(Bild: Wai Li et al / Proceedings of the National Academy of Sciences 2021)

Symulacja sześcianu o długości krawędzi około 560 milionów lat świetlnych i zawierającej 134 miliony cząstek zajęłaby rdzeniu procesora 560 godzin przy użyciu klasycznej technologii. Dzięki ich technologii zajęło to tylko 36 minut, wyjaśniają teraz. Tymczasem tysiąckrotnie większy wszechświat ze 134 miliardami cząstek zajmuje 16 godzin i nie można go obliczyć klasyczną metodą bez superkomputera. Jak dotąd ich algorytm może jednak uwzględniać tylko ciemną materię i siłę grawitacji. W przyszłości należy uwzględnić inne siły i zjawiska, podczas gdy sztuczna inteligencja działa równolegle z klasycznymi symulacjami, aby były dokładniejsze, nawet jeśli nie wiesz dokładnie, jak sobie z nimi radzić, mówi mi.


(Pon)

Do strony głównej

READ  Nowy tablet Samsunga będzie małą rewolucją
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Po Macbooku Air: Macbook Pro z M3 będzie obsługiwał dwa zewnętrzne wyświetlacze

Published

on

Po Macbooku Air: Macbook Pro z M3 będzie obsługiwał dwa zewnętrzne wyświetlacze

Kiedy Apple wprowadziło niedawno nowego Macbooka Air z chipem M3, prawdziwą niespodzianką nie był sam chipset M3. Co ciekawe, nowa generacja obsługuje dwa zewnętrzne ekrany, a nie tylko jeden. Posiadacze droższego Macbooka Pro z chipem M3 (test) zapewne będą się zastanawiać, czy oni też mają taką opcję.






Apple potwierdzone Magazyn 9to5Mac Teraz modele Pro są również aktualizowane za pomocą aktualizacji oprogramowania. Można wówczas wykorzystać dwa panele zewnętrzne, jak w nowym 13- i 15-calowym Macbooku Air. Generalnie jest jednak pewien haczyk. Można połączyć dwa panele o rozdzielczości 5K i częstotliwości obrazu 60 Hz. Jednak w tym celu klienci muszą zamknąć wbudowany wyświetlacz Macbooka.

Łącznie maksymalnie dwa ekrany

W praktyce M3 może nadal sterować maksymalnie dwoma panelami. Możliwa jest dowolna kombinacja wyświetlaczy zewnętrznych i wbudowanych. Jest to nadal zaleta w produktywnym środowisku pracy, ponieważ większe wyświetlacze mogą wyświetlać więcej okien obok siebie, bez sprawiania wrażenia, że ​​czcionki i elementy obrazu są zbyt małe. Monitory zewnętrzne można również regulować w wygodniejszy sposób. Jest to bardzo ważne na dłuższą metę w przypadku pracy biurowej.

Firma Apple nie ogłosiła jeszcze, kiedy klienci otrzymają aktualizację dla swojego MacBooka Pro M3. Być może zostanie on wydany w nadchodzących tygodniach. Rodzi się również pytanie: czy ta funkcja jest możliwa również w przypadku Macbooka Air z chipem M2? W końcu urządzenie nadal jest oferowane przez Apple jako tania alternatywa. W przyszłości klienci mogą być zaskoczeni, jeśli ich nowo zakupione M2 obsługuje tylko jedną kartę zewnętrzną.

READ  Apple apeluje od orzeczenia – zmiany w App Store mogą się opóźnić › Macerkopf


Continue Reading

Tech

Nintendo Switch: ugoda w wysokości 1 miliona dolarów w sporze prawnym dotyczącym emulatora Yuzu

Published

on

Nintendo Switch: ugoda w wysokości 1 miliona dolarów w sporze prawnym dotyczącym emulatora Yuzu

Emulator Switch Yuzu spowodował między innymi, że The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom zostało pirackie ponad milion razy, dlatego Nintendo złożyło pozew. Teraz okazuje się, że trwa już ugoda na kwotę miliona dolarów.

Emulator Switch Yuzu został pierwotnie wydany w 2018 roku, kilka miesięcy po premierze samego Nintendo Switch, a oprogramowanie umożliwiło granie w gry Switcha na komputerach stacjonarnych lub smartfonach – w tym hitowy hit The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.

Nintendo niedawno rozpoczęło spór prawny przeciwko twórcom Yuzu z powodu ponad miliona ataków hakerskich na samo Tears of the Kingdom przy użyciu Yuzu – nie wspominając już o innych tytułach na Switcha i wynikających z tego szkodach. To, co początkowo wydawało się czasochłonnym i długotrwałym procesem prawnym, teraz okazało się szybkim rozwiązaniem.

Mówi się, że pozew przeciwko twórcom Yuzu został już rozstrzygnięty, ponieważ osiągnęli ugodę z Nintendo. Zapewnia to Nintendo odszkodowanie w wysokości 2,4 miliona dolarów oraz stały nakaz sądowy, dzięki czemu emulator Yuzu należy już do przeszłości. Dalsza dystrybucja Emulatora, a także marketing lub wzmianki w mediach społecznościowych są surowo zabronione. Z nazwy domeny też warto zrezygnować.

Nintendo i twórcy Yuzu for Tropic Haze złożyli do sądu dokumenty ugodowe po tym, jak Nintendo potępiło naruszenie praw autorskich, obejście zabezpieczeń Switcha i sprzedaż takich technologii obchodzenia. Aby osiągnięte obecnie porozumienie mogło ostatecznie zakończyć postępowanie, nadal konieczna jest zgoda sędziego.

Japończycy podkreślają w ten sposób swoją reputację podmiotu walczącego z naruszeniami ich praw własności intelektualnej. W przeszłości podejmowano już różne działania w tym zakresie, m.in. przeciwko witrynom pirackim, takim jak RomUnivers, któremu również nakazano zapłacić ponad 2 mln dolarów odszkodowania. Haker Switcha, Gary Bowser, został ukarany mandatem za sprzedaż hacków na Switcha. Jego wyrok już wygasł, ale nadal jest winien Nintendo 10 milionów dolarów odszkodowania.

READ  Apple apeluje od orzeczenia – zmiany w App Store mogą się opóźnić › Macerkopf
The Legend of Zelda – dlatego Tears of the Kingdom jest na każdym Switchu!

Powiemy Ci, dlaczego teraz jest idealny moment, aby zacząć grać w The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.

Continue Reading

Tech

Nowy odcinek podcastu: Wymiana ciepła w oczyszczalni ścieków w Jenie: gazeta dla zakładów komunalnych

Published

on

Nowy odcinek podcastu: Wymiana ciepła w oczyszczalni ścieków w Jenie: gazeta dla zakładów komunalnych

„2% zapotrzebowania energetycznego sieci ciepłowniczej pokrywamy biogazem, a w przyszłości podwoimy ten udział” – wyjaśnia Christian Dornak, dyrektor ds. strategii w Stadtwerke Jena Netze.

Tutaj również zastosowany zostanie elektrolizer: „Chcemy wtłoczyć wytwarzany tu zielony wodór do fermentora, a następnie wykorzystać go poprzez bioretrofitację za pomocą CO2”.2 Oraz wodór, który dodatkowo będzie produkował zielony metan.” Podwoiłoby to wydajność biogazowni.

Biogaz ma przyszłość w Turyngii

„Biogaz odgrywa w Turyngii dużą rolę ze względu na nasz krajobraz” – wyjaśnia Jana Liebe, dyrektor generalna sieci energii odnawialnej w Turyngii (ThEEN). W sumie działają 273 biogazownie. „Nasi uczestnicy sieci znajdują rozwiązania zwiększające wykorzystanie tego biogazu, aby można go było wprowadzać do sieci gazowych lub sieci ciepłowniczych”.

Sieć Energii Odnawialnej Turyngii to sieć jurysdykcyjna, której członkiem jest również Stadtwerke Jena. „Prawo klimatyczne dało nam możliwość wyjścia poza nasze linie dostaw, ponieważ istnieją wymogi umożliwiające postęp w zakresie dekarbonizacji” – mówi Dornak. „Łączymy wiedzę i wspólnie pracujemy nad rozwiązaniem”.

„Wszędzie będzie mieszanka technologii”.

Stało się jasne, że nie ma złotego standardu, który zapewniłby neutralność klimatyczną dostaw ciepła: „Wszędzie będzie stosowana mieszanka technologii, a my wywodzimy się z systemu opartego w 100% na gaz ziemny i, co do zasady, cztery do pięciu zastosowane zostaną technologie.” Wykorzystaj to w przyszłości.”

W podcaście dowiesz się, jak przebiega transformacja cieplna w Jenie i jaka jest misja komunikacyjna ThEEN.

Nasz podcast o wymianie ciepła

Cały pierwszy sezon „In Focus” poświęcony jest tematowi ciepła. Aby nie przegapić żadnego odcinka Zasubskrybuj „In Focus” w swojej aplikacji do podcastów. (BFA)

READ  The Last of Us Part 1: Wymagania dotyczące komputerów wahają się od GTX 970 do RTX 4080
Continue Reading

Trending