Connect with us

Economy

1800 KM w nowym Bugatti V16 – jak to dokładnie działa?

Published

on

1800 KM w nowym Bugatti V16 – jak to dokładnie działa?

Kiedy Bugatti Veyron 16.4 trafił na rynek w 2005 roku, był to pierwszy na świecie samochód produkcyjny o mocy ponad 1000 koni mechanicznych. Od tego czasu sercem mocy Bugatti jest ośmiolitrowy silnik W16 z czterema turbosprężarkami, który w końcowej fazie ekspansji Chirona wytwarza moc do 1600 KM. Prawie 20 lat po pierwszym występie Veyron urodził się jej wnuk, Tourbillon. Ponownie podnosi poziom wydajności dzięki mocy 1800 koni mechanicznych. Jak to działa?

Bugatti całkowicie przemyślało sprawę

Przede wszystkim nowy dyrektor generalny Bugatti, Mate Rimac, został zmuszony lub pozwolono mu całkowicie przemyśleć przywództwo podczas pierwszych szkiców następcy Chirona. W końcu quad-turbo W16 Grupy Volkswagen jest już przestarzały po 20 latach – także ze względu na nowoczesne przepisy dotyczące emisji. Oczywiście mniejsza moc niż wcześniej nie wchodziła w grę. Entuzjaści silników spalinowych już obawiali się, że następny samochód Bugatti będzie napędzany całkowicie elektrycznie, podobnie jak Rimac Nevera.

© Rimac

Rimac Nevera okazał się porażką sprzedażową
„Bogaci ludzie wolą posiadać silniki spalinowe”.

Było kilka powodów, dla których zespół Mate Rimac nadal trzymał się koncepcji silnika spalinowego Bugatti. Z jednej strony Rimac Nievera pokazuje, że najbogatsi klienci na świecie nie są jeszcze do końca gotowi na rezygnację z niesamowitego potencjału wyczynowego silnika spalinowego. Po drugie, dużym zainteresowaniem cieszyły się wówczas dwa niesamowite supersamochody sportowe z niespotykaną dotąd technologią silników spalinowych. Ważne było, żeby ich ominąć.

Aston Martin Valkyrie i Gordon Murray T.50

Mowa tutaj o Valkyrie Astona Martina i T.50 Gordona Murraya – obu supersportowych samochodach z Wyspy Brytyjskiej, które napędzane są bardzo wysokoobrotowym, wolnossącym silnikiem V12. W wartym trzy miliony euro Astonie Martinie wolnossący silnik o pojemności 6,5 litra wytwarza 1014 koni mechanicznych przy 10 000 obrotów na minutę. Najwyżej obrotowa jednostka V12 w silniku T.50 Gordona Murraya wytwarza 663 KM z czterolitrowej pojemności skokowej przy 12 100 obr./min.

READ  Rolnictwo - Protesty chłopskie w całej Polsce - Gospodarka

©Aston Martin

Silnik V12 Astona Martina Valkyrie
Technologia silnika wolnossącego o pojemności 6,5 litra i mocy ponad 1000 koni mechanicznych

Odgałęzienie Formuły 1 Valkyrie i legalny następca McLarena F1 T.50 mają ze sobą coś wspólnego. Obydwa silniki V12 zostały zaprojektowane przez konstruktora silników Coswortha z Northampton w Anglii. I właśnie w tym miejscu zadzwonił telefon, gdy Matti Rimac podniósł słuchawkę na początku procesu tworzenia nowego Bugatti.

Cosworth stał się tajnym dostawcą supersamochodów

Od początku było jasne, że nowy silnik Bugatti nie może zadowolić się „tylko” dwunastoma cylindrami. Numer 16 został również wybrany wcześniej ze względu na pomyślną historię. Ze względu na reakcję, emocje, przyspieszenie i oczywiście dźwięk należy teraz unikać turbosprężarek. Według wstępnych projektów zasada W16 – zgodnie z którą cylindry są kompaktowo przemieszczone i rozmieszczone w dwóch szerokich rzędach cylindrów – okazała się nieodpowiednia.

© Gordona Murraya

Gordon Murray T.50 i T.50S (2022)
Pierwsze jazdy testowe na torze testowym Top Gear

Cylindry i ścieżki holownicze wymagają znacznie więcej miejsca na swobodne holowanie. Rozwiązaniem było ustawienie ośmiu cylindrów w rzędzie na dwóch rzędach z przesunięciem o 90 stopni. Te silniki V16 pojawiają się wielokrotnie w historii motoryzacji – na przykład w samochodach wyścigowych z lat 30. XX wieku lub w badaniach i prototypach Cadillaca lub BMW. Ogromne i bardzo długie silniki V16 nie weszły jednak do produkcji seryjnej. Teraz to się zmieni wraz z Bugatti Tourbillon. Planuje się wyprodukowanie co najmniej 250 egzemplarzy „modelu podstawowego”.

8,3-litrowy silnik V16 waży 252 kg

W przeciwieństwie do brytyjskich zawodników wagi lekkiej Astona Martina i Gordona Murraya, rozwój silnika Bugatti nie polegał wyłącznie na przyjemnym przyspieszaniu i maksymalnych osiągach. Zamiast tego układ napędowy musi zachować suwerenny charakter Chirona z jego ogromnym momentem obrotowym (1600 Nm). Z natury niski moment obrotowy silników wolnossących ma być kompensowany przez mocne silniki elektryczne (patrz poniżej).

READ  Oczekuje się kilku dodatkowych płatności: Ogrzewanie będzie kosztować najemców znacznie więcej w 2023 r

Tak wygląda nowy silnik Bugatti V16
25 sekund.

Ważący 252 kg nowy odkurzacz ma pojemność 8,3 litra i bardzo wysoki stopień sprężania wynoszący 14,5:1. Pomimo tych mocnych liczb, maksymalna prędkość 90-stopniowego V16 wynosi 9000 obrotów przy tej samej mocy. Pomaga duży otwór (92 mm) i mały skok wynoszący zaledwie 78,55 mm. Dzięki mocy 1000 KM i momentowi obrotowemu 900 Nm ta bestia jest jednym z najpotężniejszych silników wolnossących w historii motoryzacji. I wygląda niesamowicie, co widać na filmie.

Moc silnika spalinowego o mocy 1000 KM przekazywana jest wyłącznie na tylne koła

Za blokiem silnika o długości jednego metra Bugatti zamontowało masywną i równie wysoką ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię biegów, która przekazuje moc V16 na oba tylne koła za pośrednictwem elektronicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Noszą opony Michelin Cup2 w formacie 345/30 ZR21 i muszą nie tylko przenieść na drogę moc silnika spalinowego, ale także poradzić sobie z dodatkową mocą silnika elektrycznego.

tabela

Polecane treści redakcyjne

W tym momencie pokazujemy więcej treści uzupełniających artykuł. Kliknij przycisk, aby przejść do naszej witryny mobilnej.

Ukryty jest w skrzyni biegów w postaci stałego synchronizatora o mocy 250 kW, a jednocześnie zapewnia bieg wsteczny. Sama skrzynia biegów może więc obejść się bez przestrzeni i ciężaru dodatkowego biegu wstecznego. Ale 22-kilogramowy zespół napędowy elektryczny, który może osiągnąć do 24 000 obrotów, nie jest jedynym silnikiem elektrycznym w nowym Bugatti Tourbillon.

Napęd na cztery koła dzięki technologii hybrydowej

Według zwykłej konwersji silnik elektryczny ma moc 340 koni mechanicznych. Sama ta moc wystarczy, aby zapewnić dobre osiągi elektrycznemu samochodowi sportowemu. Bugatti Tourbillon ma również dwa dodatkowe identyczne silniki elektryczne na przedniej osi. Pod nosem kryje się dodatkowe 680 koni mechanicznych, które jest o 45 mm niższe od Chirona. Bugatti twierdzi, że moc systemowa wszystkich czterech silników wynosi 1800 koni mechanicznych. Spektakl jest nie z tego świata. Wyjaśniamy to w poniższym artykule.

READ  DAX startuje z wyraźną przewagą: inwestorzy stają się odważni

© Bugatti Automobile SAS

Bugatti Tourbillon z silnikiem hybrydowym V16
Możliwa prędkość 500 km/h

Pomimo posiadania obu silników elektrycznych, przednia oś waży zaledwie 125 kg, choć mieszczą się w niej także dwa falowniki 800 V wykonane z węglika krzemu. Obydwa silniki przednie obsługują napęd i regenerację wyłącznie na przedniej osi. Nie ma mechanicznego połączenia poprzez napęd karty pomiędzy dwiema osiami. Jednak Bugatti Tourbillon wymaga tunelu centralnego. Pod spodem kryją się bardzo specjalne składniki.

Części Rimaca w Bugatti Tourbillon

Ogniwa akumulatora trakcyjnego znajdują się w środkowym tunelu karbonowego nadwozia typu monocoque. Opierają się one na technologii 800 V firmy Rimac i łącznie zapewniają moc wyjściową ponad 600 kilowatów (moc szczytowa). Okrągłe ogniwa NCA (litowo-niklowo-kobaltowo-aluminiowe) typu 21700 są montowane bezpośrednio w tunelu węglowym bez płaszcza i są chłodzone olejem.

© Bugatti / Schoenfeld

Najbardziej niesamowite cechy nowego Bugatti
7 niesamowitych szczegółów na temat tourbillonu

Łącznie akumulator Rimac ma pojemność 24,7 kWh. Dzięki temu źródłu zasilania Bugatti Tourbillon może przejechać 60 kilometrów wyłącznie na napędzie elektrycznym. Aby to osiągnąć, inżynierowie chcą wdrożyć różne programy hybrydowe i napędowe. Wiadomo już, że będzie dostępny tryb jazdy w pełni elektryczny. Dzięki całej tej technologii i dodatkowej mocy elektrycznej Bugatti Tourbillon jest lżejszy od swojego poprzednika, Chirona.

Wniosek

Bugatti Tourbillon będzie pierwszym seryjnym samochodem z silnikiem V16, który wyruszy na drogi. Jakby tego było mało, 1000-konny silnik o pojemności 8,3 litra i krótkim skoku napędzany jest także trzema bardzo mocnymi silnikami elektrycznymi. Wyjaśniamy technologię, komponenty i historię związaną z prowadzeniem nowego Bugatti Tourbillon.

Artykuł ten może zawierać linki do usługodawców, od których auto motor und sport może otrzymać prowizję (tzw. „linki partnerskie”). Więcej informacji tutaj.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

W teście smaku kciuk w dół otrzymały tylko dwa produkty, w tym kiełbaski z Lidla

Published

on

W teście smaku kciuk w dół otrzymały tylko dwa produkty, w tym kiełbaski z Lidla
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kiełbasy w porównaniu NDR. Wśród testerów pod względem smaku wyróżniają się dwa produkty. Jeśli chodzi o jakość, wyścig wygrywają pozostali.

MONACHIUM — Przy letnich temperaturach i słońcu nie ma nic lepszego dla wielu kucharzy-amatorów niż rozpoczęcie sezonu grillowego. Teraz trwa to pełną parą – niezależnie od tego, czy chodzi o węgiel, gaz czy energię elektryczną, opcje są różnorodne. Wybór produktów, które ostatecznie trafiają do sieci, jest większy. Szczególnie popularne: kiełbaski. the NDR Wiele produktów zostało przetestowanych pod kątem smaku i jakości. Jeśli chodzi o jogurt truskawkowy, w teście ZDF pojawił się ostatnio zdecydowany zwycięzca. Kto wygra wyścig hot dogów?

Seria NDR testuje pięć wyrobów wędliniarskich znanych marek

W ramach kampanii „Życzę NDR” przeprowadzono test na reporterce „Marek” będzie emitowany od 10 czerwca Razem z członkami klubu tenisowego Psyche Różne produkty wędliniarskie. Badane produkty wędliniarskie obejmują:

  • Grillmeister Roastbratwurst (Lidl), opakowanie 10 sztuk, 1000g
  • Pratmax (mika), opakowanie 5 sztuk, 313 g
  • Kiełbaski Natura, 200 gramów, opakowanie 4 szt
  • Oryginał Brukseli (Wessenhof), 400g, opakowanie 5 szt
  • Wegetariańska kiełbasa Bundesligi (Rügenwalder), opakowanie 3 szt., 180g

Kiełbasy z Lidla robią wrażenie na testerach – mimo dużej zawartości soli

Pierwsza z nich to Pork Grillmeister Rostbratwurst z Lidla w cenie 60 centów za kiełbasę (za opakowanie 101 000 g). Smak jest pozytywnie odbierany przez osoby badane. „Myślę, że smakuje bardzo pikantnie, myślę, że smakuje jak kminek” – zauważa jeden z testerów. Inna osoba biorąca udział w teście pomyślała: „Trochę soli”.

Szczególnie latem na grillu ląduje mnóstwo kiełbasek – firma NDR przetestowała wiele produktów pod kątem smaku i jakości. (Awatar) © Thorsten Wagner/Imago

Patrząc na skład, przypuszczenia testożerców potwierdziły się. Według listy składników, kminek jest najczęściej używaną przyprawą w Grillmeister Rostbratwurst. Nawet przy dwóch gramach soli na hot doga stosunek ten jest pod tym względem stosunkowo wysoki.

READ  Jako pierwszy stadion w League Two: BBBank Wildpark otrzymał 5G

Światowa Organizacja Zdrowia zaleca maksymalne spożycie pięciu gramów soli dziennie – zdaniem eksperta „w Niemczech jest to całkowicie nierealne”.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca taki sposób reklama Dla dorosłych tylko pięć gramów soli dziennie. Dietetyk Viola Andersen wyjaśnia… NDR– Program: „To jest całkowicie nierealne w Niemczech”. Lidl powołał się jednak na raport NDR dotyczący wewnętrznej kontroli jakości i ogłosił, że chce zmniejszyć zawartość soli do 1,8 g na kiełbasę.

Meica Bratmaxe nie używa stabilizatorów – przez to cierpi na tym konsystencja

Drugi produkt w NDRTestem jest Bratmaxe firmy Meica z wieprzowiną w cenie 76 centów za kiełbasę (opakowanie 5313 g). wysoki NDR Ogólna zasada dotycząca hot dogów brzmi: „Im krótsza lista składników, tym lepiej”. Kiełbasa, posiadająca siedem składników, wypada w tym porównaniu bardzo dobrze – nie zawiera bowiem żadnych stabilizatorów.

„Stabilizatory zapewniają, że mięso trzyma się razem i nie rozpada” – wyjaśnia Andersen. zdrowie „Lepiej, ale może trochę bardziej problematycznie pod względem spójności” – wyjaśnia Andersen. Do takiego wniosku doszli także badani: „Myślałem, że smakuje lepiej, ale w środku było trochę chwiejne”. Inny zjadacz testów skomentował: „Bardzo mało przypraw i bardzo mało twardości w kęsie, chociaż na zewnątrz jest naprawdę ładne i chrupiące.

Ekologiczne kiełbaski z Alnatury: mało popularne wśród badanych – poszukiwane wśród klientów

Ekologiczne kiełbaski wieprzowe Alnatury w cenie 92 centy za sztukę (opakowanie 4200 gramów) również nie zawierają stabilizatorów i składają się tylko z sześciu składników. Testerzy skrytykowali jednak produkt: „Brakuje mu smaku, konsystencja jest dziwna i to nie dla mnie”. „To trochę jak jedzenie kostek bulionowych” – mówi jeden z testerów. Firma jednak odpowiedziała na tę krytykę i wyjaśniła tę kwestię. NDRProdukt cieszy się dużą popularnością wśród klientów. Ostatnio poniosła porażkę popularna marka czekolady NDR-Egzamin.

READ  Częstotliwość wymiany pierścieni: Lider opozycji Merz wykazuje zrozumienie dla roszczeń Polski - Gospodarka i Volkswagen - Aktualności

Dietetyk zachwala ekologiczne wędliny od Natury

Dietetyk Andersen chwali kiełbasę Natura – także za wysokie standardy dobrostanu zwierząt i rustykalną jakość produktu: „Istnieją badania sugerujące, że produkty wytwarzane z dobrze utrzymanych zwierząt są również zdrowsze dla ludzi”. Ekspert twierdzi, że dzieje się tak dlatego, że zwierzęta są mniej zestresowane i w związku z tym wydzielają mniej hormonów stresu.

Wiesenhof przetwarza nadmiar tłuszczu drobiowego na kiełbasy drobiowe – „nieuniknione”

Z kolei kiełbasa drobiowa Bruzzler firmy Wiesenhof za 80 centów za sztukę (400 g, opakowanie 5 sztuk) zawiera stabilizatory. „Ponieważ kiełbasy drobiowe są mniejsze, producenci dodali więcej tłuszczu drobiowego” – wyjaśnił Andersen. Według Wiesenhofa jest to „nieuniknione” ze względu na typowy smak i konsystencję. Przekonał ich smak i doświadczenie zakupowe NDRTesterzy jednak tego nie robią.

Kiełbasy wegetariańskie Rügenwalder Bundesliga po 1,10 euro za sztukę (opakowanie 3180 gramów) to jedyny produkt niemięsny objęty testem. Smak produktu nie został dobrze zaakceptowany przez osoby biorące udział w badaniu. „Nie mogę się na to zgodzić” – wyjaśnił jeden z badanych. Jednak zdaniem Rügenwaldera Mühle produkt cieszy się „bardzo dużą popularnością wśród konsumentów, a ludzie chętnie go kupują”. Jednak dietetyk Andersen nie jest o tym przekonany. Ich zdaniem produkt zawiera 16 składników i zawiera mnóstwo dodatków: „Z punktu widzenia medycyny żywieniowej nie stanowi to przewagi nad kiełbasami zawierającymi mięso”.

Continue Reading

Economy

Program oszczędnościowy wywołuje oburzenie: VW odbiera menedżerom najwyższego szczebla bezpłatne Porsche

Published

on

Program oszczędnościowy wywołuje oburzenie: VW odbiera menedżerom najwyższego szczebla bezpłatne Porsche

Program oszczędnościowy wywołuje gniew
Volkswagen odbiera darmowe Porsche menedżerom najwyższego szczebla

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Dyrektor generalny Volkswagena Blum opisuje program oszczędnościowy swojej firmy o wartości 1 miliarda dolarów. Ma to wpływ także na wyższą kadrę kierowniczą. Z raportu wynika, że ​​Porsche nie będzie już samochodem służbowym dla menedżerów najwyższego szczebla. Pierwsze pozwy trafiły już do Sądu Pracy.

Wydaje się, że środki oszczędnościowe Volkswagena rozzłościły jego najwyższe kierownictwo. Gazeta Bild. On piszeŻe grupa wydała zakaz Porsche dla członków tzw. Top Management Group (TMK). Mówi się, że podobny list od HR dotarł na początku roku do ponad 200 dotkniętych pracowników w Wolfsburgu.

Najwyżsi menadżerowie wyraźnie nie chcą rezygnować z luksusowych samochodów: według Bilda przed sądem pracy w Brunszwiku toczy się już kilka procesów przeciwko zakazowi Porsche.

W związku z tym Volkswagen udostępnił dotychczas swoim najważniejszym menedżerom dwa samochody służbowe. Członkowie TMK mogą obsługiwać prawie całą grupę, w tym spółkę zależną Porsche zajmującą się samochodami sportowymi. Ze względu na koszty ten przywilej nie jest już dostępny. Z raportu wynika, że ​​o Porsche jako samochód służbowy nadal mogą ubiegać się wyłącznie sami menadżerowie Porsche oraz zarząd Volkswagena.

Dyrektor generalny Oliver Blume opisał program oszczędnościowy dla Volkswagena o wartości 1 miliarda dolarów. Oczekuje się, że w przypadku samej podstawowej marki Volkswagen koszty spadną o dziesięć miliardów euro do 2026 roku, a przychody wzrosną do 6,5 procent. Grupa postawiła sobie za cel osiem procent dla całego portfolio marek.

Opuszczony stan

Rzeczniczka dziennika Bild potwierdziła, że ​​samochód Porsche zostanie wyeliminowany „w ramach optymalizacji kosztów”. Zakazując, grupa chce co roku zaoszczędzić miliony. A także dlatego, że menedżerowie wyższego szczebla nie zawsze powinni ostrożnie obchodzić się ze swoimi samochodami sportowymi: w kręgach firmowych mówi się, że menedżerowie Volkswagena często zwracają swoje drogie samochody w opłakanym stanie i o niskiej wartości, pisze dziennik „Bild”.

Problemy z dostawami niektórych silników Audi i słabość w segmencie samochodów luksusowych w ostatnim czasie obniżyły zyski Volkswagena. Wynik operacyjny w pierwszym kwartale wynoszący 4,6 miliarda euro był o jedną piątą niższy w porównaniu z poziomem z poprzedniego roku. Po opodatkowaniu na kasie pozostała mniej niż jedna piąta z kwotą 3,7 miliarda euro.

Z raportu wynika, że ​​kierownictwo firmy nie może zrozumieć faktu, że menedżerowie najwyższego szczebla kierują się obecnie skargami na zakaz Porsche: „Najwyżsi menedżerowie VW, którzy naprawdę chcą jeździć Porsche, mogą sobie na to pozwolić prywatnie” – cytuje Bild. zarząd.

READ  DAX startuje z wyraźną przewagą: inwestorzy stają się odważni
Continue Reading

Economy

Znakomite warunki: Polska – Niedowartościowana i atrakcyjna

Published

on

Znakomite warunki: Polska – Niedowartościowana i atrakcyjna

Sąsiedni kraj od lat szczyci się ponadprzeciętnym wzrostem gospodarczym. Jednak inwestorzy zagraniczni trzymali się dotychczas z daleka od polskiej giełdy.

Zwiększony dobrobyt

Pomimo dynamicznego wzrostu gospodarczego od końca komunizmu, Polski wciąż nie ma na mapie wielu inwestorów. Od 1990 roku polska gospodarka wzrosła o 5,5 proc., a miesięczne płace o 13,7 proc. Ponad 87% Polaków posiada nieruchomości, a wiele osób wzbogaciło się dzięki ogromnemu wzrostowi cen mieszkań i domów w ostatnich latach.

Tymczasem polska giełda pozostaje w porównaniu z tym słabo rozwinięta. Stosunek kapitalizacji rynkowej do PKB wynosi około 24%, czyli jest znacznie niższy niż w Niemczech (47,9%) i Francji (>85%), nie mówiąc już o USA (>190%). Powodem są błędne decyzje polityczne, zwłaszcza częściowa nacjonalizacja prywatnych funduszy emerytalnych w 2014 roku, a także skandale, takie jak ta, która wydarzyła się z notowaną na giełdzie spółką finansową GetBack w 2018 roku, która kosztowała inwestorów miliardy i znacznie zniszczyła zaufanie.

Redakcja WallstreetONLINE

0 Obserwujący

Pokaż więcej

Zapisz się tutaj, aby otrzymywać newsletter od redakcji WallstreetONLINE – przegląd wszystkich najważniejszych tematów tygodnia giełdowego! Nie przegap żadnego ważnego dla inwestorów tematu!

Za treści na rzecz tego kanału dziennikarskiego odpowiada redaktor naczelny zespołu redakcyjnego WallstreetONLINE.

Dedykowani dziennikarze z zespołu redakcyjnego WallstreetONLINE wraz z kolegami z partnerskich zespołów redakcyjnych zapewniają inwestorom ekskluzywne, solidne, zrównoważone i niezależne raporty.

Centralny zespół redakcyjny prowadzi szeroko zakrojone badania, aby zapewnić inwestorom z kategorii samodecyzji informacje istotne dla ich decyzji inwestycyjnych.

Pokaż więcej

Subskrybuj kanał RSS

READ  Rolnictwo - Protesty chłopskie w całej Polsce - Gospodarka
Continue Reading

Trending