Connect with us

Economy

Zmiana kursu Tesli: Bitcoin przestępstwo środowiskowe

Published

on

Stan na: 14.05.2021 10:56

Ze względów środowiskowych Tesla nie będzie już zezwalać na Bitcoin jako metodę płatności w przyszłości. Transformacja Elona Muska podkreśla potrzeby energetyczne kryptowaluty. To jest gigant.

To był szok dla świata kryptowalut: niespodziewanie ogłosił to szef Tesli Elon Musk Ze względów ochrony klimatu Bitcoin nie jest dozwolony jako metoda płatności. Udostępnij na Twitterze: „Jesteśmy zaniepokojeni szybko rosnącym wykorzystaniem paliw kopalnych do wydobywania bitcoinów – i związanymi z tym transakcjami”.

Jest szczególnie zaniepokojony stosowaniem „węgla, który powoduje najgorszą emisję spośród wszystkich paliw”. Później Musk ponownie się podniósł i opisał zużycie energii przez Bitcoin jako „szalone”. Zmiana zdania jest nieoczekiwana dla wielu obserwatorów. Do tej pory biznesmen był zagorzałym zwolennikiem kryptowaluty.

Musk i Bitcoin

W ciągu ostatnich kilku miesięcy Musk regularnie reklamował cyfrowe pieniądze i opisywał Bitcoin jako walutę przyszłości. Na początku lutego kupił Bitcoiny za 1,5 miliarda dolarów. Jednym z powodów, dla których bilanse pojazdów elektrycznych są tak pozytywne, jest fakt, że firma zainwestowała dużo w kryptowalutę. Tesla jako jedna z pierwszych dużych firm ogłosiła również w połowie marca, że ​​przyjmie walutę jako metodę płatności za samochody elektryczne. W ten sposób Musk podsycił boom na kryptowalutach, który później osiągnął rekordowy poziom.

„Pomysł wykorzystania kryptowaluty do opłacenia energooszczędnego samochodu jest samobójczy” – mówi Christine Romance, ekspert finansowy w CNN. Tesla nie powiedział, skąd ta zmiana. W tweecie Muska jest napisane, że Tesla nie chce sprzedawać swoich bitcoinów, ale raczej wykorzystuje je, gdy produkcja kryptowaluty jest kierowana na bardziej przyjazne dla środowiska wykorzystanie energii.

Wysokonapięciowe „farmy górnicze”

Bitcoin i inne kryptowaluty od dawna są krytykowane, ponieważ do przetwarzania transakcji wymagane są duże możliwości komputera. Jak dotąd energia elektryczna pochodziła głównie z elektrowni spalających paliwa kopalne – a zatem nie ze zrównoważonych źródeł.

READ  Przypadek specjalny Fritzbox: która sieć Mesh ma najlepsze WiFi?

Wirtualna waluta jest najczęściej używana w Ogromne „farmy górnicze” w krajach o niskich cenach energii elektrycznej Wytworzony. Istnieje wiele komputerów z wysokowydajnymi chipsetami, które przez całą dobę liczą się do rozwiązania następnego zadania matematycznego. Nowe waluty cyfrowe są tworzone, gdy użytkownicy zezwalają komputerowi na szyfrowanie i weryfikację transakcji. Zostaniesz za to wynagrodzony w Bitcoin. Jednak tylko osoba podająca wynik gra jako pierwsza.

Wraz z szybkim zwycięstwem Bitcoina jako inwestycji finansowej i środka płatniczego, jego zapotrzebowanie na energię gwałtownie wzrosło. Początkowo do wydobywania wystarczył zwykły komputer. Ale im więcej „górników” staje się aktywnych i zaczyna szukać nowych bloków, tym trudniejsze staje się zadanie obliczeniowe (szybkość mieszania). Zwiększa to wysiłek obliczeniowy – przede wszystkim zużycie energii.

Ogromne zużycie energii

Według badań przeprowadzonych przez Uniwersytet Cambridge i Międzynarodową Agencję Energetyczną (IEA), górnictwo zużywa rocznie około 141 terawatogodzin energii elektrycznej, podobnie jak Holandia, kraj zamieszkały przez 17 milionów ludzi. Zgodnie z tym około 0,5 procent globalnego zużycia energii elektrycznej w ciągu jednego roku zostanie przeznaczone na wydobywanie bitcoinów.

Jednak nikt nie może dokładnie obliczyć, jak wysokie było faktycznie zapotrzebowanie na energię elektryczną z Bitcoin. Platforma Digiconomist holenderskiego ekonomisty Alexa de Vriesa szacuje, że każdego roku zużywa się na to około 100 TWh.

Zwolennicy Bitcoin kwestionują krytyków, że klasyczny system finansowy z milionami pracowników siedzących przy komputerach na klimatyzowanych biurkach również wymaga dużych ilości energii.

22 tony emisji CO2 rocznie

Według University of Cambridge około 70 procent wszystkich nowych bitcoinów jest wydobywanych przez górników w Chinach. W deszczowych miesiącach letnich często korzystali z energii elektrycznej z elektrowni wodnych, ale w pozostałych miesiącach korzystali głównie z energii z elektrowni węglowych.

Badacze obliczyli, że każda transakcja Bitcoin pozostawia ślad środowiskowy w wysokości 428 kilogramów dwutlenku węgla będącego gazem cieplarnianym – w porównaniu do prawie 1 miliona rezerwacji u dostawcy kart kredytowych Visa lub pochłaniania około 71 000 godzin filmów na YouTube.

READ  Runda 2 Polski Trybunał Konstytucyjny przyznaje pierwszeństwo prawu krajowemu przed prawem UE

Według badań opublikowanych w czasopiśmie naukowym Joule, farmy serwerów Bitcoin produkują od 22 do 22,9 milionów ton dwutlenku węgla rocznie. Odpowiada to mniej więcej emisjom w krajach takich jak Jordania czy Sri Lanka. Ponieważ paliwa kopalne są stosunkowo tanie w Chinach, nie ma motywacji do całkowitego przestawienia się na droższe odnawialne źródła energii, twierdzą eksperci. Dlatego wpływ Bitcoina nie może zostać zmniejszony w krótkim okresie.

Czy są jakieś rozwiązania?

Jest jednak do tego podejście. W projektach budynki mieszkalne lub szklarnie są ogrzewane ciepłem odpadowym z farm serwerów. Niektórzy eksperci sugerują również, aby górnicy kupowali certyfikaty emisyjne, aby to zrekompensować. Inni wskazują, że każdy bitcoin można prześledzić wstecz do poszukiwacza. Dzięki temu można by otrzymać premię za „zielony bitcoin”, który uzyskuje się za pomocą odnawialnych źródeł energii.

Rozwiązaniem może być również inny proces produkcyjny („dowód stawki”), który jest już używany w przypadku mniejszych kryptowalut. Bez względu na moc obliczeniową „górników” zadania klocków są takie same jak w loterii. Ponieważ posiadanie komputerów o wysokiej wydajności nie jest już krytyczne w tym nowym procesie, większość członków społeczności Bitcoin odmawia przejścia na przyjazny dla środowiska proces konsensusu. W końcu zainwestowali duże kwoty w swoją technologię i nie chcą, aby była bezwartościowa.

Na tym tle eksperci tacy jak de Vries nie widzą perspektywy, że Bitcoin ostatecznie pochłonie mniej energii – wręcz przeciwnie. Rosnąca cena zachęca coraz więcej komercyjnych kopaczy bitcoinów do wejścia na rynek – nawet ze starymi i drogimi centrami danych. Ponieważ według Coinmarketcap.com, Bitcoin jest obecnie nadal wart ponad 41 000 euro, pomimo krachu w czwartek, prawie 75 procent więcej niż na początku roku.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Published

on

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.

MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.

Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach

W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.

Rosyjska gospodarka cierpi z powodu załamania eksportu gazu. © Gavril Grigorov/DPA

W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.

Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki

Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że ​​w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.

READ  Przypadek specjalny Fritzbox: która sieć Mesh ma najlepsze WiFi?

Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.

LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.

Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?

Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.

Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.

Continue Reading

Economy

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Published

on

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Frankfurt nad Odrą (dpa) – Od niedzielnego popołudnia protesty rolników w Polsce doprowadziły do ​​poważnych zakłóceń w ruchu na przejściu granicznym na autostradzie A12 w pobliżu Frankfurtu nad Odrą. Rzecznik policji powiedział: „Od skrzyżowania Frankfurt (Oder) Mitte ruch tranzytowy zostanie przekierowany na drogę B112”. Autostradą nie można wjechać ani zjechać. Na razie natężenie ruchu na autostradzie jest pod kontrolą. Policja uważa, że ​​zakłócenia mogą trwać kilka dni, aż do środy.

Operator polskiej autostrady A2 poinformował na swojej stronie internetowej, że odcinek od granicy niemiecko-polskiej do skrzyżowania z autostradą Świecko został zamknięty. Po stronie polskiej utworzono objazdy. Należy spodziewać się korków. Protest ma potrwać do środy do godziny 22:00. Blokada rozciąga się od węzła drogowego Świecko (Landesstraße 29) aż do granicy z Niemcami.

Trwające od tygodni protesty polskich rolników skierowane są przeciwko polityce rolnej UE, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy.

© dpa-infocom, dpa:240317-99-370884/2

READ  Mercedes-Benz i Grob rozpoczynają współpracę akumulatorową
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Mercedes-Benz i Grob rozpoczynają współpracę akumulatorową
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending