Connect with us

Economy

„Zamieszanie” wśród mas: reżimy autorytarne za swoją scenę przyjmują Mistrzostwa Europy w piłce nożnej

Published

on

„Zamieszanie” wśród mas: reżimy autorytarne za swoją scenę przyjmują Mistrzostwa Europy w piłce nożnej

„Niesamowite” wśród fanów
Reżimy autorytarne wykorzystują Mistrzostwa Europy w piłce nożnej jako scenę

Chiny i Katar są obecne na europejskim turnieju piłki nożnej, ale kontrowersyjne partnerstwa UEFA wywołują debaty. UEFA twierdzi, że „w pełni ponosi swoją odpowiedzialność społeczną”, ale jest „związkiem stowarzyszeń piłkarskich, a nie aktorem politycznym”.

Klip „Visit Qatar” pojawia się kilka razy na ekranach telewizorów przed meczami, a reklamy kontrowersyjnych głównych chińskich sponsorów można oglądać w niezliczonych miejscach na arenach Mistrzostw Europy. To, co czasami powoduje „zdezorientowanie” wśród niemieckich kibiców, jest lukratywnym biznesem dla Europejskiego Związku Piłki Nożnej (UEFA). Co zdaniem obserwatorów rodzi pytania o wiarygodność i cele tych Mistrzostw Europy.

Jednak w niemieckiej „letniej bajce 2.0” wszędzie obecne są reżimy autorytarne. Pięciu z 13 globalnych sponsorów pochodzi z Chin, a jeden z Kataru, bardzo krytykowanego gospodarza ostatniego Pucharu Świata. To także firmy, które przez lata musiały się usprawiedliwiać możliwymi powiązaniami z pracą przymusową, prześladowaniami chińskich Ujgurów czy brakiem ochrony nieletnich. problem?

UEFA nie podpisze porozumienia z Komisją Europejską dopiero w 2022 roku, aby „wykorzystać europejską piłkę nożną jako siłę pozytywnych zmian” – zapowiedziano. Ekonomista Christoph Breuer z Niemieckiego Uniwersytetu Sportu w Kolonii twierdzi, że zainteresowanie opuszczeniem Mistrzostw Europy w sposób możliwie „ekonomicznie opłacalny” jest „ważniejsze dla UE niż prezentowane cele polityczne lub społeczne”.

„To w pewnym sensie mycie marki na zachód”.

Istnieją na przykład system płatności Alipay i platforma internetowa AliExpress. Obie należą do Alibaba, wielomiliardowej chińskiej firmy, która według raportu amerykańskiej grupy badawczej IPVM z 2020 roku opracowała oprogramowanie do rozpoznawania twarzy. W centrum uwagi: mniejszość ujgurska, której setki tysięcy według działaczy na rzecz praw człowieka są przetrzymywane w obozach pracy. Alibaba zaprzeczyła oskarżeniom.

Chiński partner EM, firma AliExpress, również był krytykowany za rzekomą sprzedaż podrobionych leków i żywności, a nieletni mają mieć dostęp za pośrednictwem platformy do materiałów pornograficznych. Oraz: Australijski Instytut Polityki Strategicznej podał w 2020 r., że producent samochodów BYD i firma technologiczna Vivo znalazły się wśród szeregu firm, które rzekomo odniosły bezpośrednie lub pośrednie korzyści z pracy przymusowej Ujgurów.

Poprzez sponsoring chińscy partnerzy angażują się w „rodzaj prania marki na zachód” – analizuje Breuer. Mimo wszystkich różnic chińscy partnerzy wyrazili nadzieję, że poprzez Mistrzostwa Europy „marka będzie mocniej kojarzona z wartościami zachodnimi i europejskimi”. Cele Kataru są „zasadniczo podobne”.

Brak wpływu jako lokalny organizator

Ultrabogaty emirat, który był w centrum uwagi opinii publicznej w związku z łamaniem praw człowieka w związku z mistrzostwami świata w piłce nożnej w 2022 r., jest obecnie integralną częścią światowego sportu. Przede wszystkim Katarczyk Nasser Al-Khelaifi, prezydent Paris Saint-Germain i urzędnik na wielu stanowiskach, ma ogromny wpływ na europejski futbol. W dniu meczu otwarcia UEFA przedstawiła jako sponsora katarskie linie lotnicze Qatar Airways.

UEFA stwierdziła, że ​​„w pełni ponosi swoją odpowiedzialność społeczną”, ale jest „związkiem stowarzyszeń piłkarskich, a nie aktorem politycznym”. Jak już podkreślono we wspólnej deklaracji z Niemieckim Związkiem Piłki Nożnej, UEFA „również bardzo poważnie podchodzi do kwestii praw człowieka”.

Wybór sponsorów pozostaje kontrowersyjny. Pozycja negocjacyjna UEFA jest „tak silna, że ​​jako lokalny organizator nie masz na nią wpływu” – mówi Breuer. W tym przypadku organizatorzy skupiają się wokół dyrektora turnieju Philippa Lahma, który wyznaczył sobie wysokie cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Ale pieniądze rządzą światem, stwierdziła organizacja kibiców Unser Kurve, dodając krytycznie: „W każdym razie niektórzy partnerzy UEFA podnoszą nasze brwi”.

READ  Zapobiega stanom zapalnym i wzmacnia układ odpornościowy: Naukowcy polecają ten produkt mleczny
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

W teście smaku kciuk w dół otrzymały tylko dwa produkty, w tym kiełbaski z Lidla

Published

on

W teście smaku kciuk w dół otrzymały tylko dwa produkty, w tym kiełbaski z Lidla
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kiełbasy w porównaniu NDR. Wśród testerów pod względem smaku wyróżniają się dwa produkty. Jeśli chodzi o jakość, wyścig wygrywają pozostali.

MONACHIUM — Przy letnich temperaturach i słońcu nie ma nic lepszego dla wielu kucharzy-amatorów niż rozpoczęcie sezonu grillowego. Teraz trwa to pełną parą – niezależnie od tego, czy chodzi o węgiel, gaz czy energię elektryczną, opcje są różnorodne. Wybór produktów, które ostatecznie trafiają do sieci, jest większy. Szczególnie popularne: kiełbaski. the NDR Wiele produktów zostało przetestowanych pod kątem smaku i jakości. Jeśli chodzi o jogurt truskawkowy, w teście ZDF pojawił się ostatnio zdecydowany zwycięzca. Kto wygra wyścig hot dogów?

Seria NDR testuje pięć wyrobów wędliniarskich znanych marek

W ramach kampanii „Życzę NDR” przeprowadzono test na reporterce „Marek” będzie emitowany od 10 czerwca Razem z członkami klubu tenisowego Psyche Różne produkty wędliniarskie. Badane produkty wędliniarskie obejmują:

  • Grillmeister Roastbratwurst (Lidl), opakowanie 10 sztuk, 1000g
  • Pratmax (mika), opakowanie 5 sztuk, 313 g
  • Kiełbaski Natura, 200 gramów, opakowanie 4 szt
  • Oryginał Brukseli (Wessenhof), 400g, opakowanie 5 szt
  • Wegetariańska kiełbasa Bundesligi (Rügenwalder), opakowanie 3 szt., 180g

Kiełbasy z Lidla robią wrażenie na testerach – mimo dużej zawartości soli

Pierwsza z nich to Pork Grillmeister Rostbratwurst z Lidla w cenie 60 centów za kiełbasę (za opakowanie 101 000 g). Smak jest pozytywnie odbierany przez osoby badane. „Myślę, że smakuje bardzo pikantnie, myślę, że smakuje jak kminek” – zauważa jeden z testerów. Inna osoba biorąca udział w teście pomyślała: „Trochę soli”.

Szczególnie latem na grillu ląduje mnóstwo kiełbasek – firma NDR przetestowała wiele produktów pod kątem smaku i jakości. (Awatar) © Thorsten Wagner/Imago

Patrząc na skład, przypuszczenia testożerców potwierdziły się. Według listy składników, kminek jest najczęściej używaną przyprawą w Grillmeister Rostbratwurst. Nawet przy dwóch gramach soli na hot doga stosunek ten jest pod tym względem stosunkowo wysoki.

READ  Bitcoin ETF: Mike Novogratz widzi wschodzące katalizatory ceny Bitcoina | Wiadomość

Światowa Organizacja Zdrowia zaleca maksymalne spożycie pięciu gramów soli dziennie – zdaniem eksperta „w Niemczech jest to całkowicie nierealne”.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca taki sposób reklama Dla dorosłych tylko pięć gramów soli dziennie. Dietetyk Viola Andersen wyjaśnia… NDR– Program: „To jest całkowicie nierealne w Niemczech”. Lidl powołał się jednak na raport NDR dotyczący wewnętrznej kontroli jakości i ogłosił, że chce zmniejszyć zawartość soli do 1,8 g na kiełbasę.

Meica Bratmaxe nie używa stabilizatorów – przez to cierpi na tym konsystencja

Drugi produkt w NDRTestem jest Bratmaxe firmy Meica z wieprzowiną w cenie 76 centów za kiełbasę (opakowanie 5313 g). wysoki NDR Ogólna zasada dotycząca hot dogów brzmi: „Im krótsza lista składników, tym lepiej”. Kiełbasa, posiadająca siedem składników, wypada w tym porównaniu bardzo dobrze – nie zawiera bowiem żadnych stabilizatorów.

„Stabilizatory zapewniają, że mięso trzyma się razem i nie rozpada” – wyjaśnia Andersen. zdrowie „Lepiej, ale może trochę bardziej problematycznie pod względem spójności” – wyjaśnia Andersen. Do takiego wniosku doszli także badani: „Myślałem, że smakuje lepiej, ale w środku było trochę chwiejne”. Inny zjadacz testów skomentował: „Bardzo mało przypraw i bardzo mało twardości w kęsie, chociaż na zewnątrz jest naprawdę ładne i chrupiące.

Ekologiczne kiełbaski z Alnatury: mało popularne wśród badanych – poszukiwane wśród klientów

Ekologiczne kiełbaski wieprzowe Alnatury w cenie 92 centy za sztukę (opakowanie 4200 gramów) również nie zawierają stabilizatorów i składają się tylko z sześciu składników. Testerzy skrytykowali jednak produkt: „Brakuje mu smaku, konsystencja jest dziwna i to nie dla mnie”. „To trochę jak jedzenie kostek bulionowych” – mówi jeden z testerów. Firma jednak odpowiedziała na tę krytykę i wyjaśniła tę kwestię. NDRProdukt cieszy się dużą popularnością wśród klientów. Ostatnio poniosła porażkę popularna marka czekolady NDR-Egzamin.

READ  Zapobiega stanom zapalnym i wzmacnia układ odpornościowy: Naukowcy polecają ten produkt mleczny

Dietetyk zachwala ekologiczne wędliny od Natury

Dietetyk Andersen chwali kiełbasę Natura – także za wysokie standardy dobrostanu zwierząt i rustykalną jakość produktu: „Istnieją badania sugerujące, że produkty wytwarzane z dobrze utrzymanych zwierząt są również zdrowsze dla ludzi”. Ekspert twierdzi, że dzieje się tak dlatego, że zwierzęta są mniej zestresowane i w związku z tym wydzielają mniej hormonów stresu.

Wiesenhof przetwarza nadmiar tłuszczu drobiowego na kiełbasy drobiowe – „nieuniknione”

Z kolei kiełbasa drobiowa Bruzzler firmy Wiesenhof za 80 centów za sztukę (400 g, opakowanie 5 sztuk) zawiera stabilizatory. „Ponieważ kiełbasy drobiowe są mniejsze, producenci dodali więcej tłuszczu drobiowego” – wyjaśnił Andersen. Według Wiesenhofa jest to „nieuniknione” ze względu na typowy smak i konsystencję. Przekonał ich smak i doświadczenie zakupowe NDRTesterzy jednak tego nie robią.

Kiełbasy wegetariańskie Rügenwalder Bundesliga po 1,10 euro za sztukę (opakowanie 3180 gramów) to jedyny produkt niemięsny objęty testem. Smak produktu nie został dobrze zaakceptowany przez osoby biorące udział w badaniu. „Nie mogę się na to zgodzić” – wyjaśnił jeden z badanych. Jednak zdaniem Rügenwaldera Mühle produkt cieszy się „bardzo dużą popularnością wśród konsumentów, a ludzie chętnie go kupują”. Jednak dietetyk Andersen nie jest o tym przekonany. Ich zdaniem produkt zawiera 16 składników i zawiera mnóstwo dodatków: „Z punktu widzenia medycyny żywieniowej nie stanowi to przewagi nad kiełbasami zawierającymi mięso”.

Continue Reading

Economy

Program oszczędnościowy wywołuje oburzenie: VW odbiera menedżerom najwyższego szczebla bezpłatne Porsche

Published

on

Program oszczędnościowy wywołuje oburzenie: VW odbiera menedżerom najwyższego szczebla bezpłatne Porsche

Program oszczędnościowy wywołuje gniew
Volkswagen odbiera darmowe Porsche menedżerom najwyższego szczebla

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Dyrektor generalny Volkswagena Blum opisuje program oszczędnościowy swojej firmy o wartości 1 miliarda dolarów. Ma to wpływ także na wyższą kadrę kierowniczą. Z raportu wynika, że ​​Porsche nie będzie już samochodem służbowym dla menedżerów najwyższego szczebla. Pierwsze pozwy trafiły już do Sądu Pracy.

Wydaje się, że środki oszczędnościowe Volkswagena rozzłościły jego najwyższe kierownictwo. Gazeta Bild. On piszeŻe grupa wydała zakaz Porsche dla członków tzw. Top Management Group (TMK). Mówi się, że podobny list od HR dotarł na początku roku do ponad 200 dotkniętych pracowników w Wolfsburgu.

Najwyżsi menadżerowie wyraźnie nie chcą rezygnować z luksusowych samochodów: według Bilda przed sądem pracy w Brunszwiku toczy się już kilka procesów przeciwko zakazowi Porsche.

W związku z tym Volkswagen udostępnił dotychczas swoim najważniejszym menedżerom dwa samochody służbowe. Członkowie TMK mogą obsługiwać prawie całą grupę, w tym spółkę zależną Porsche zajmującą się samochodami sportowymi. Ze względu na koszty ten przywilej nie jest już dostępny. Z raportu wynika, że ​​o Porsche jako samochód służbowy nadal mogą ubiegać się wyłącznie sami menadżerowie Porsche oraz zarząd Volkswagena.

Dyrektor generalny Oliver Blume opisał program oszczędnościowy dla Volkswagena o wartości 1 miliarda dolarów. Oczekuje się, że w przypadku samej podstawowej marki Volkswagen koszty spadną o dziesięć miliardów euro do 2026 roku, a przychody wzrosną do 6,5 procent. Grupa postawiła sobie za cel osiem procent dla całego portfolio marek.

Opuszczony stan

Rzeczniczka dziennika Bild potwierdziła, że ​​samochód Porsche zostanie wyeliminowany „w ramach optymalizacji kosztów”. Zakazując, grupa chce co roku zaoszczędzić miliony. A także dlatego, że menedżerowie wyższego szczebla nie zawsze powinni ostrożnie obchodzić się ze swoimi samochodami sportowymi: w kręgach firmowych mówi się, że menedżerowie Volkswagena często zwracają swoje drogie samochody w opłakanym stanie i o niskiej wartości, pisze dziennik „Bild”.

Problemy z dostawami niektórych silników Audi i słabość w segmencie samochodów luksusowych w ostatnim czasie obniżyły zyski Volkswagena. Wynik operacyjny w pierwszym kwartale wynoszący 4,6 miliarda euro był o jedną piątą niższy w porównaniu z poziomem z poprzedniego roku. Po opodatkowaniu na kasie pozostała mniej niż jedna piąta z kwotą 3,7 miliarda euro.

Z raportu wynika, że ​​kierownictwo firmy nie może zrozumieć faktu, że menedżerowie najwyższego szczebla kierują się obecnie skargami na zakaz Porsche: „Najwyżsi menedżerowie VW, którzy naprawdę chcą jeździć Porsche, mogą sobie na to pozwolić prywatnie” – cytuje Bild. zarząd.

READ  Bilans NEL: Mimo to zapasy NEL ASA rosną: NEL poniósł większe straty niż oczekiwano | biuletyn Informacyjny
Continue Reading

Economy

Znakomite warunki: Polska – Niedowartościowana i atrakcyjna

Published

on

Znakomite warunki: Polska – Niedowartościowana i atrakcyjna

Sąsiedni kraj od lat szczyci się ponadprzeciętnym wzrostem gospodarczym. Jednak inwestorzy zagraniczni trzymali się dotychczas z daleka od polskiej giełdy.

Zwiększony dobrobyt

Pomimo dynamicznego wzrostu gospodarczego od końca komunizmu, Polski wciąż nie ma na mapie wielu inwestorów. Od 1990 roku polska gospodarka wzrosła o 5,5 proc., a miesięczne płace o 13,7 proc. Ponad 87% Polaków posiada nieruchomości, a wiele osób wzbogaciło się dzięki ogromnemu wzrostowi cen mieszkań i domów w ostatnich latach.

Tymczasem polska giełda pozostaje w porównaniu z tym słabo rozwinięta. Stosunek kapitalizacji rynkowej do PKB wynosi około 24%, czyli jest znacznie niższy niż w Niemczech (47,9%) i Francji (>85%), nie mówiąc już o USA (>190%). Powodem są błędne decyzje polityczne, zwłaszcza częściowa nacjonalizacja prywatnych funduszy emerytalnych w 2014 roku, a także skandale, takie jak ta, która wydarzyła się z notowaną na giełdzie spółką finansową GetBack w 2018 roku, która kosztowała inwestorów miliardy i znacznie zniszczyła zaufanie.

Redakcja WallstreetONLINE

0 Obserwujący

Pokaż więcej

Zapisz się tutaj, aby otrzymywać newsletter od redakcji WallstreetONLINE – przegląd wszystkich najważniejszych tematów tygodnia giełdowego! Nie przegap żadnego ważnego dla inwestorów tematu!

Za treści na rzecz tego kanału dziennikarskiego odpowiada redaktor naczelny zespołu redakcyjnego WallstreetONLINE.

Dedykowani dziennikarze z zespołu redakcyjnego WallstreetONLINE wraz z kolegami z partnerskich zespołów redakcyjnych zapewniają inwestorom ekskluzywne, solidne, zrównoważone i niezależne raporty.

Centralny zespół redakcyjny prowadzi szeroko zakrojone badania, aby zapewnić inwestorom z kategorii samodecyzji informacje istotne dla ich decyzji inwestycyjnych.

Pokaż więcej

Subskrybuj kanał RSS

READ  Więcej niż mem?: Kryptowaluta Shiba Inu: Wieloryb eteryczny kupuje kilka miliardów tokenów SHIB | biuletyn Informacyjny
Continue Reading

Trending