Connect with us

Economy

Czy klasyczne kody kreskowe są przestarzałe 50 lat po ich wprowadzeniu?

Published

on

Czy klasyczne kody kreskowe są przestarzałe 50 lat po ich wprowadzeniu?


tło

Stan na: 26 czerwca 2024 r. o 10:10

Zaczęło się od paczki gum: 50 lat temu po raz pierwszy skanowano kody kreskowe przy kasie w supermarkecie. System zrewolucjonizował handel. Ale kod kreskowy może wkrótce zostać wymieniony.

Grube i cienkie linie można teraz znaleźć w prawie każdym produkcie; Stało się integralną częścią codziennego życia konsumentów. Ponad miliard produktów ma obecnie kod kreskowy i są one skanowane dziesięć miliardów razy dziennie na całym świecie. Teraz Barcode obchodzi swoje 50. urodziny.

Twórcami kodu byli Amerykanie Joseph Woodland i Bernard Silver. Aby móc automatycznie odczytywać informacje o produkcie nawet bez liczb, obaj studenci opracowali w latach 1948 i 1949 koncepcję i złożyli wniosek o patent. Minęło jednak wiele lat, zanim pierwszy produkt został wycofany z kasy. W 1962 roku Silver i Woodland sprzedali swój obecnie chroniony wynalazek firmie Philco za 15 000 dolarów.

Premiera w Stanach Zjednoczonych

Następnie wielu producentów zaczęło opracowywać kody kreskowe i skanery wykorzystujące technologię laserową. Kod kreskowy pojawił się po raz pierwszy 26 czerwca 1974 roku. Tego dnia pierwszy artykuł – paczka gum do żucia Wrigley’s – został zeskanowany specjalnym urządzeniem w supermarkecie Marsh w amerykańskim stanie Ohio.

W kolejnych latach system był dalej rozwijany. Profesor handlu detalicznego żywnością na Spółdzielczym Uniwersytecie Państwowym Badenii-Wirtembergii w Heilbronn, Stefan Röschen, jest przekonany o zaletach tej technologii: „W ciągu ostatnich kilku dekad kody kreskowe nie tylko uprościły proces płatności, ale także znacząco usprawniły cały proces proces.” łańcucha operacji w handlu detalicznym” – tak ocenia.

W latach 70. firmy spożywcze stopniowo zaczęły oferować usługi kontroli skanerem. I wreszcie dyskont Aldi Nord: dopiero w 2003 roku wszystkie oddziały zostały wyposażone w nowoczesne skanery optyczne.

READ  Lotnisko w Hamburgu: Ryanair podrożał i odwołał dwa popularne kierunki

Każdy produkt ma swój własny kod

Podstawą kodu jest poniższy numer GTIN, będący 13-cyfrowym numerem artykułu. Firma GS1 z Kolonii nadaje numery sprzedawcom detalicznym, aby mogli oznaczać swoje produkty, umożliwiać ich identyfikację i sprzedawać je na całym świecie. Następnie za pomocą specjalnego oprogramowania tworzony jest kod kreskowy. Każdy produkt ma swój własny kod kreskowy. Dzięki zaszyfrowanemu kodowi każdy artykuł może zostać zidentyfikowany na całym świecie.

Być może największa zmiana dla konsumentów: skanowanie przy kasie znacznie przyspiesza proces realizacji transakcji i ogranicza błędy podczas ręcznego wprowadzania cen.

Ale kod kreskowy to coś więcej, jak wyjaśnia rzeczniczka GS1, Michaela Freinhagen: „Kody kreskowe umożliwiają dokładne i wydajne śledzenie zapasów. Sprzedawcy detaliczni mogą monitorować zapasy w czasie rzeczywistym, automatycznie składać powtarzające się zamówienia i unikać nadmiernych zapasów” – mówi Freinhagen. Ponadto kody kreskowe można wykorzystać do płynnego śledzenia towarów w całym łańcuchu dostaw – od producenta do konsumenta końcowego. W ten sposób można poprawić przejrzystość i efektywność logistyki.

Kody kreskowe są również stosowane w szpitalach

Kody kreskowe stosowane są także w zupełnie innych obszarach, np. w szpitalach. „Kody kreskowe na opaskach na rękę pacjentów i lekach umożliwiają dokładne podawanie leków oraz zmniejszają ryzyko pomyłek i błędów” – wyjaśnia rzeczniczka GS1.

Jednak klasyczny kod kreskowy może wkrótce zniknąć z produktów. „Dziękuję bardzo, drogi Barcode, za Twoje osiągnięcia w przeszłości. Przyszłość należy do innych” – mówi ekspert ds. handlu detalicznego Rushen. Co będzie dalej, jest już jasne. GS1 spodziewa się stopniowego przejścia na kody 2D, takie jak kod QR. Mówi się, że proces ten już trwa, a firmy przygotowują się na zmianę. Według GS1 wymagane do tego skanery z kamerą są już zainstalowane w ponad 80 procentach kas detalicznych.

Co potrafi nowa generacja kodów kreskowych

Nowy kod może więcej niż jego poprzednik. Zawiera na przykład informacje na temat alergenów, dane dotyczące zrównoważonego rozwoju i opakowania. „Jeśli konsumenci zeskanują kod w domu, otrzymają na przykład informacje na temat późniejszego użytkowania, konserwacji i recyklingu, sezonowych konkursów czy akcji rabatowych” – mówi Michaela Freinhagen.

Nowy system uwalnia także miejsce na opakowaniu. „Do tej pory prezentowane były tam dwa kody: dobrze znany kod kreskowy służący do automatyzacji procesów w kontekście biznesowym oraz kod QR służący do komunikacji z konsumentami. Teraz te dwa światy zostają ze sobą połączone razem.” – wyjaśnia Freinhagen.

Expert Ruffles widzi duże możliwości dla tej technologii. Z metody automatycznego rozpoznawania obiektów drogą radiową korzystają już sprzedawcy tekstyliów, tacy jak Zara, Uniqlo i Decathlon. Artykuły nie muszą wtedy być skanowane pojedynczo, ale można je jednocześnie zarejestrować – podczas przepychania wózka przez bramkę lub podczas umieszczania produktów w szufladzie. Dzięki temu zakupy będą szybsze.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Nagle firma stalowa we wschodnich Niemczech wstrzymała produkcję

Published

on

Nagle firma stalowa we wschodnich Niemczech wstrzymała produkcję

To była trudna decyzja. Aby jednak uniknąć gwałtownego wzrostu cen giełdowych energii elektrycznej, huta stali elektrycznej w Niemczech Wschodnich podjęła w środę decyzję o zamknięciu fabryki. Co dokładnie się działo?

W środę we wczesnych godzinach porannych wysokie ceny prądu na giełdzie wywołały zamieszanie: ceny nagle wzrosły kilkukrotnie wyżej niż wcześniej. Powód: błąd techniczny na największej w Europie giełdzie energii elektrycznej, Epex Spot, spowodował, że niemiecka cena energii elektrycznej osiągnęła najwyższy poziom od sierpnia 2022 r., co było fatalne dla producenta Feralbe Stahl w Riesa w Saksonii.

Dzień dobry, Berlinie
wiadomości

Dziękujemy za rejestrację.
Otrzymasz potwierdzenie e-mailem.

Wstrzymanie produkcji powoduje koszty „sześciocyfrowe”

W hutach pod Dreznem, należących do włoskiej grupy Feralpi, trzeba było podjąć trudną decyzję: wysokie ceny prądu czy kosztowne przestoje w produkcji? Dyrektor generalny Feralpi Stahl, Uwe Reineke, musiał stawić czoła temu zadaniu. W końcu produkcja została zatrzymana.

„Koszty stałe poniesione przez zakład w wyniku wstrzymania produkcji sięgają sześciu cyfr” – stwierdziła Reineke zapytana przez gazetę Berliner Zeitung. Jednak gdyby firma to wyprodukowała, można by wyrządzić znacznie większe szkody. „Mógł być w przedziale siedmiocyfrowym” – kontynuuje.

Zazwyczaj kursy wymiany energii elektrycznej często wahają się od 100 do 200 euro w ciągu dnia. Jednak w wyniku błędu informatycznego na giełdzie europejskiej we wtorek w Niemczech w przypadku handlu energią elektryczną następnego dnia (handlu energią elektryczną następnego dnia) średnia dzienna cena wynosiła 450 euro za megawatogodzinę. Między szóstą a siódmą rano cena sięgała 2000 euro za megawatogodzinę.

Obawy związane z transformacją energetyczną: „Elektryczność jest w Niemczech za droga”

Dla firm, które mają długoterminowe umowy z dostawcami energii elektrycznej – czyli płacą stałą cenę, a dostawca przy zakupie energii elektrycznej musi kompensować wahania cen – nie ma to początkowo żadnego wpływu. Jednakże elektrownia w Feralby pozyskuje znaczną część swojej energii elektrycznej do produkcji w drodze krótkoterminowego obrotu energią elektryczną. „Jako producent stali konstrukcyjnej mamy bardzo krótki czas realizacji zamówień, kupowanie energii elektrycznej na dłuższą metę nie ma sensu” – mówi Reineke.

READ  Wywiad z szefem 1&1 Dommermuth: Jak rozwija się czwarta sieć telefonii komórkowej

Ceny były bardzo wysokie tylko rano i wieczorem, z siedmiogodzinną przerwą pomiędzy nimi, kiedy ceny energii elektrycznej były bardzo niskie. „Ale zamknięcie huty i później jej eksploatacja w międzyczasie tylko przez siedem godzin nie ma sensu” – kontynuuje menadżer. Z tego powodu produkcja została wstrzymana na pełne 24 godziny.

Nawet jeśli usterka techniczna leży po stronie Europejskiej Giełdy Energii, Reineke jest pewna: „W Niemczech często mamy do czynienia ze znaczną niekorzystną sytuacją konkurencyjną w porównaniu z firmami w innych krajach europejskich”. Jednak obawy związane z transformacją energetyczną pozostają: „Elektryczność jest droga w Niemczech”.

Czy masz jakieś powiadomienia? Napisz do nas śmiało! [email protected]

Continue Reading

Economy

„Zamieszanie” wśród mas: reżimy autorytarne za swoją scenę przyjmują Mistrzostwa Europy w piłce nożnej

Published

on

„Zamieszanie” wśród mas: reżimy autorytarne za swoją scenę przyjmują Mistrzostwa Europy w piłce nożnej

„Niesamowite” wśród fanów
Reżimy autorytarne wykorzystują Mistrzostwa Europy w piłce nożnej jako scenę

Chiny i Katar są obecne na europejskim turnieju piłki nożnej, ale kontrowersyjne partnerstwa UEFA wywołują debaty. UEFA twierdzi, że „w pełni ponosi swoją odpowiedzialność społeczną”, ale jest „związkiem stowarzyszeń piłkarskich, a nie aktorem politycznym”.

Klip „Visit Qatar” pojawia się kilka razy na ekranach telewizorów przed meczami, a reklamy kontrowersyjnych głównych chińskich sponsorów można oglądać w niezliczonych miejscach na arenach Mistrzostw Europy. To, co czasami powoduje „zdezorientowanie” wśród niemieckich kibiców, jest lukratywnym biznesem dla Europejskiego Związku Piłki Nożnej (UEFA). Co zdaniem obserwatorów rodzi pytania o wiarygodność i cele tych Mistrzostw Europy.

Jednak w niemieckiej „letniej bajce 2.0” wszędzie obecne są reżimy autorytarne. Pięciu z 13 globalnych sponsorów pochodzi z Chin, a jeden z Kataru, bardzo krytykowanego gospodarza ostatniego Pucharu Świata. To także firmy, które przez lata musiały się usprawiedliwiać możliwymi powiązaniami z pracą przymusową, prześladowaniami chińskich Ujgurów czy brakiem ochrony nieletnich. problem?

UEFA nie podpisze porozumienia z Komisją Europejską dopiero w 2022 roku, aby „wykorzystać europejską piłkę nożną jako siłę pozytywnych zmian” – zapowiedziano. Ekonomista Christoph Breuer z Niemieckiego Uniwersytetu Sportu w Kolonii twierdzi, że zainteresowanie opuszczeniem Mistrzostw Europy w sposób możliwie „ekonomicznie opłacalny” jest „ważniejsze dla UE niż prezentowane cele polityczne lub społeczne”.

„To w pewnym sensie mycie marki na zachód”.

Istnieją na przykład system płatności Alipay i platforma internetowa AliExpress. Obie należą do Alibaba, wielomiliardowej chińskiej firmy, która według raportu amerykańskiej grupy badawczej IPVM z 2020 roku opracowała oprogramowanie do rozpoznawania twarzy. W centrum uwagi: mniejszość ujgurska, której setki tysięcy według działaczy na rzecz praw człowieka są przetrzymywane w obozach pracy. Alibaba zaprzeczyła oskarżeniom.

Chiński partner EM, firma AliExpress, również był krytykowany za rzekomą sprzedaż podrobionych leków i żywności, a nieletni mają mieć dostęp za pośrednictwem platformy do materiałów pornograficznych. Oraz: Australijski Instytut Polityki Strategicznej podał w 2020 r., że producent samochodów BYD i firma technologiczna Vivo znalazły się wśród szeregu firm, które rzekomo odniosły bezpośrednie lub pośrednie korzyści z pracy przymusowej Ujgurów.

Poprzez sponsoring chińscy partnerzy angażują się w „rodzaj prania marki na zachód” – analizuje Breuer. Mimo wszystkich różnic chińscy partnerzy wyrazili nadzieję, że poprzez Mistrzostwa Europy „marka będzie mocniej kojarzona z wartościami zachodnimi i europejskimi”. Cele Kataru są „zasadniczo podobne”.

Brak wpływu jako lokalny organizator

Ultrabogaty emirat, który był w centrum uwagi opinii publicznej w związku z łamaniem praw człowieka w związku z mistrzostwami świata w piłce nożnej w 2022 r., jest obecnie integralną częścią światowego sportu. Przede wszystkim Katarczyk Nasser Al-Khelaifi, prezydent Paris Saint-Germain i urzędnik na wielu stanowiskach, ma ogromny wpływ na europejski futbol. W dniu meczu otwarcia UEFA przedstawiła jako sponsora katarskie linie lotnicze Qatar Airways.

UEFA stwierdziła, że ​​„w pełni ponosi swoją odpowiedzialność społeczną”, ale jest „związkiem stowarzyszeń piłkarskich, a nie aktorem politycznym”. Jak już podkreślono we wspólnej deklaracji z Niemieckim Związkiem Piłki Nożnej, UEFA „również bardzo poważnie podchodzi do kwestii praw człowieka”.

Wybór sponsorów pozostaje kontrowersyjny. Pozycja negocjacyjna UEFA jest „tak silna, że ​​jako lokalny organizator nie masz na nią wpływu” – mówi Breuer. W tym przypadku organizatorzy skupiają się wokół dyrektora turnieju Philippa Lahma, który wyznaczył sobie wysokie cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Ale pieniądze rządzą światem, stwierdziła organizacja kibiców Unser Kurve, dodając krytycznie: „W każdym razie niektórzy partnerzy UEFA podnoszą nasze brwi”.

READ  Ręce precz od polskiego węgla: protest przeciwko transformacji energetycznej w Warszawie
Continue Reading

Economy

Klienci banków celem przestępców – ostrzeżenie przed phishingiem

Published

on

Klienci banków celem przestępców – ostrzeżenie przed phishingiem

Klienci Sparkasse są obecnie celem oszustwa typu phishing. Zdjęcie: Obrazy Imago/HanoPod

Pieniądze i zakupy

Natalia Trapp

Mamy lato, i to nie tylko ze względu na Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, ale także czas, kiedy życie toczy się głównie na zewnątrz i w jakiś sposób wydaje się dużo łatwiejsze. Spotykasz się z przyjaciółmi w parku, w ogródku piwnym czy na weekendowym wypadzie nad jezioro i często zapominasz o troskach dnia codziennego pod wpływem słońca i lodu.

Nawet jeśli chodzi o płacenie za granicą, ludzie w epoce cyfrowej często wyciągają smartfony i płacą zbliżeniowo, bez późniejszej weryfikacji każdej płatności. To sprawia, że ​​niektóre ataki phishingowe są jeszcze bardziej niebezpieczne, ponieważ czasami po prostu klikasz załączony link, gdy świeci na ciebie słońce.

Watson jest teraz na WhatsApp

Teraz na Whatsapp i Instagramie: zaktualizuj swojego Watsona! Zaopiekujemy się Tobą Tutaj na WhatsAppie Z dzisiejszymi atrakcjami Watsona. Tylko raz dziennie – bez spamu, bez bla, tylko siedem linków. obietnica! Czy wolisz być na bieżąco na Instagramie? Tutaj Znajdziesz nasz kanał streamingowy.

Sparkasse po raz kolejny ostrzega przed fałszywymi e-mailami

Tak zwany zespół ratunkowy Kasy Oszczędnościowej również regularnie zgłasza zastrzeżenia i zwraca uwagę na zgłoszone próby oszustwa. Obecnie dotyczy to głównie rzekomego ostrzeżenia o zmianie ustawień konta.

W ciągu ostatnich kilku dni zgłoszono kilka ataków typu phishing pod nagłówkiem „Pilne: ze względów bezpieczeństwa zaktualizuj dane swojego konta”. Wskazuje w szczególności, że podany przez Klienta numer telefonu może być nieaktualny lub niekompletny.

E-maile phishingowe Sparkasse powinny wydawać się konsumentom podejrzane.

E-maile phishingowe Sparkasse powinny wydawać się konsumentom podejrzane.Zdjęcie: Zrzut ekranu / Zespół ratunkowy Sparkasse

Aby Dział Obsługi Klienta Sparkasse mógł w dalszym ciągu „skutecznie docierać” do osób, których to dotyczy, należy zaktualizować informacje w ich profilu. Jak zwykle oszuści wyznaczają krótki termin 48 godzin od otrzymania wiadomości e-mail na podjęcie odpowiednich działań.

READ  Polska: Operator sieci ponownie poinformował o spadku częstotliwości w europejskiej sieci elektroenergetycznej

Aby uzyskać dostęp do danych Klienta, w wiadomości e-mail znajduje się link, który ma służyć uzupełnieniu brakujących danych. Aby uniknąć dostępu do wrażliwych danych, należy to zignorować, podobnie jak w przypadku każdego oszustwa phishingowego, a w najlepszym przypadku samą wiadomość e-mail należy przenieść bezpośrednio do folderu ze spamem.

Oszuści próbują uzyskać numery kart kredytowych

W jaki sposób Grupa odpowiedzi w nagłym wypadku Według Sparkasse do uzyskania dostępu do łącza wymagany jest numer karty kredytowej i odpowiednie dane dostępowe. Jeśli przypadkowo podasz te informacje za pośrednictwem łącza phishingowego, karty, których to dotyczy, powinny zostać natychmiast zablokowane.

Konsumentom szczególnie łatwo dać się oszukać ze względu na miejsce w wiadomości e-mail. Hakerzy zwracają w nim uwagę, że wymagana aktualizacja jest również konieczna, aby zapewnić bezpieczeństwo Twojemu kontu.

Odpowiednio oznaczając oszukańcze działania w sektorze bankowym, hakerzy prawdopodobnie będą próbowali zatuszować swoje oszustwa.

Ogólnie rzecz biorąc, e-mail wydaje się być napisany poważnie i nie jest szczególnie zauważalny w porównaniu z innymi e-mailami phishingowymi. Jedynie brak logo Sparkasse i brak odniesienia do tożsamości firmy budzą podejrzenia. Sprawdzając pocztę elektroniczną w ogrodzie warto na bieżąco ją obserwować.

Continue Reading

Trending