Connect with us

Economy

Fala bankructw uderza w przemysł samochodowy, a najgorsze prawdopodobnie dopiero nadejdzie

Published

on

Fala bankructw uderza w przemysł samochodowy, a najgorsze prawdopodobnie dopiero nadejdzie
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Samochody elektryczne sprzedają się obecnie powoli – co ma również konsekwencje dla dostawców. (Awatar) © Kirchner-Media/Imago

Branża dostawców samochodów znajduje się pod presją. W sytuacji, gdy od 2018 r. utracono prawie 40 000 miejsc pracy, istnieje ryzyko fali bankructw.

BRUKSELA/BERLIN – Przejście z tradycyjnych silników spalinowych na mobilność elektryczną stanowi ogromne wyzwanie dla wielu średnich firm. Podczas gdy większe przedsiębiorstwa dostosowują się do nowych warunków, małe i średnie przedsiębiorstwa coraz częściej borykają się z trudnościami finansowymi.

Wycofanie się silników spalinowych do 2035 r. stawia przemysł samochodowy w trudnej sytuacji

Te Unia Europejska Planowana rezygnacja z silnika spalinowego do 2035 roku powoduje trudności egzystencjalne dla części średnich firm. Jürgen Schlott, dyrektor zarządzający grupy dostawców Schlott, krytykuje to rozwiązanie i wzywa do przeglądu polityki. „Wycofując silnik spalinowy, porzuciliśmy technologię, w której byliśmy liderami – i to zupełnie niepotrzebnie” – stwierdził Schlott w wywiadzie dla brytyjskiego dziennika „The Sun”. Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).

Ursula von der Leyen, przewodnicząca Komisji Europejskiej, chciałaby przyjrzeć się decyzji o rezygnacji z silnika spalinowego w późniejszym terminie. wysoki Skup się w Internecie Wskazała, że ​​przegląd odbędzie się w 2026 r., na krótko przed wyborami do Parlamentu Europejskiego. Następnie zakaz dotyczący silników spalinowych powinien zostać ponownie wystawiony na próbę. Bilans śródroczny UE powinien zatem dostarczać informacji, w jakim stopniu koniec silnika spalinowego przyczynia się do redukcji emisji CO2.

Branża samochodowa znajduje się pod presją: od 2018 r. zwolniono 40 000 stanowisk pracy

Od 2018 r. u niemieckich dostawców samochodów zwolniono prawie 40 000 stanowisk pracy. Odpowiada to głośnemu wygrał. Około jedna trzecia siły roboczej pracuje w przemyśle samochodowym. Obecnie dostawcy, w tym duże firmy, takie jak Continental, Krzak ZF Friedrichshafen oraz małe i średnie przedsiębiorstwa nadal zatrudniają około 274 000 pracowników.

READ  4 miliony pojazdów rocznie: niedroga Tesla Model 2 ma zastąpić Model Y jako bestseller

Sytuacja dostawców jest niepewna. Dyrektor firmy samochodowej, który pragnie pozostać anonimowy, wypowiada się w… wygrał Martwi się: „Nikt w polityce nie powinien być zaskoczony, jeśli wkrótce nadejdzie fala bankructw”.

Nawet firmy, które akceptują zmiany, cierpią z powodu „siły rynkowej producentów markowych, którzy często bezlitośnie przenoszą swoje ryzyko i problemy na dostawców pośrednich” – mówi Christoph Münzer, dyrektor generalny Stowarzyszenia Przemysłowego Baden. Reprezentuje firmy średniej wielkości, często rodzinne. „Wiele osób jest coraz bardziej zmęczonych wyboistym, zmiennym i zagrażającym życiu biznesem samochodowym. Odchodzą z branży, sprzedając samochody i przeprowadzając się za granicę”. Niewypłacalność„.

Liczba upadłości w branży motoryzacyjnej rośnie

W rzeczywistości problem dotyczył już niektórych dostawców w Niemczech. Wnioski o ogłoszenie upadłości wpływają co miesiąc. W marcu tego roku firma „Easmann Automobiles” w Tybindze została zmuszona do ogłoszenia upadłości. – poinformowała spółka, która produkuje komponenty na rynek motoryzacyjny SWR Upadłość dotknęła prawie 1000 pracowników.

W kwietniu 2024 r. Hanselmann & Cie. Technologies z siedzibą w Oppenweiler ogłosiła, że ​​przeżywa trudności finansowe. Do Sądu Rejonowego w Ludwigsburgu złożono wówczas wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego. wysoki Gazeta ze Stuttgartu Problem dotyczy około 140 pracowników. Kryzys w branży motoryzacyjnej, który doprowadził do znacznego spadku sprzedaży, zadecydował o ogłoszeniu upadłości firmy. Sprzedaż w tym roku spadła o 30 procent.

Popyt na samochody elektryczne spada, co rzuca branżę na kolana

Pojawia się także dostawca samochodów Franken Goose Bawaria Walczy z włamaniami. wysoki Generał Augsburg W maju 2024 roku firma ogłosiła upadłość, co potencjalnie dotknęło ponad 600 pracowników. Franken Guss produkuje części z żelaza i aluminium do samochodów osobowych i pojazdów użytkowych. Gwałtowny spadek sprzedaży pojazdów elektrycznych wywarł presję na rodzinną firmę, ponieważ Franken Juice przygotowywał się do przejścia na pojazdy elektryczne. W ostatnich latach firma zainwestowała dużo pieniędzy w swoją działalność odlewniczą i obróbkę skrawaniem, co obecnie nie zwraca się.

READ  W oczach SEC: Insider trading akcjami Tesli? Urząd Regulacji Giełdy Papierów Wartościowych w USA prawdopodobnie podniesie poważne zarzuty przeciwko braciom Musk | biuletyn

Sprzedaż samochodów elektrycznych w Niemczech spada. Według Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego w pierwszym kwartale 2024 r. zarejestrowano nowo 81 tys. samochodów w pełni elektrycznych. Oznacza to spadek liczby pojazdów o 14,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Silnik benzynowy pozostaje jednak bardzo popularny: w pierwszym kwartale 2024 r. zarejestrowano nowo 89 498 samochodów benzynowych, co stanowi wzrost o 2,1% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Rheinmetall i Leonardo są gotowe zamówić od Włoch 1 miliard dolarów

Published

on

Rheinmetall i Leonardo są gotowe zamówić od Włoch 1 miliard dolarów

Gepardy i rysie
Niemiecko-włoski sojusz czołgów czeka na wielką ofertę

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Włochy podobno chcą zamówić nowe czołgi za 20 miliardów euro. Giganci branżowi Rheinmetall i Leonardo przejmują i kładą podwaliny. Współpraca z producentem Leopardem wcześniej nie powiodła się.

Niemiecki koncern zbrojeniowy Rheinmetall przygotowuje duże, wielomiliardowe zamówienie z Włoch na dostawę setek czołgów. W tym celu firma chce założyć spółkę joint venture z włoskim gigantem obronnym Leonardo. Obie spółki podpisały podobną deklarację woli. Rheinmetall i Leonardo to jedne z największych firm obronnych w Europie.

Biznes w tej branży kwitnie ze względu na wojnę na Ukrainie i konflikty w innych regionach. Komisja Budżetowa i Obrony Bundestagu dała dziś zielone światło na zakup 105 czołgów podstawowych Leopard 2A8 dla armii niemieckiej. Wartość zamówienia wynosi około trzech miliardów euro. Oczekuje się, że firma zbrojeniowa KNDS dostarczy czołgi armii niemieckiej do 2030 r. Głównym dostawcą uzbrojenia jest firma Rheinmetell.

„Chcemy wyznaczać nowe standardy”

Każdy akcjonariusz będzie właścicielem 50 procent nowej spółki. Przeznaczony jest do opracowania głównego czołgu bojowego i bojowego wozu piechoty. Mówi się, że ten ostatni jest wersją bojowego wozu piechoty Lynx firmy Rheinmetall, podczas gdy głównym czołgiem bojowym będzie prawdopodobnie Pantera. Rheinmetall promuje tego stalowego giganta jako czołg bojowy najnowszej generacji. Nie jest on jednak jeszcze gotowy do produkcji seryjnej. Oczekuje się, że nowe wspólne przedsięwzięcie otrzyma zamówienie z Włoch, które według doniesień medialnych może mieć wartość do 20 miliardów euro i okres realizacji przekraczający dziesięć lat.

„Wspólnie chcemy ustanowić nowe standardy i otworzyć drzwi nowej generacji ultranowoczesnych pojazdów bojowych w Europie i dla Europy” – wyjaśnił Prezydent Rheinmetall Armin Baberger. „Skupiamy się na rynku włoskim, a także na innych krajach partnerskich, które wymagają modernizacji w zakresie systemów bojowych”.

Pierwotnie Leonardo miał współpracować z niemiecką częścią europejskiego koncernu zbrojeniowego KNDS, czyli z byłym Krauss-Maffei Wegmannem. Jednak umowa na budowę głównych czołgów bojowych Leopard nie doszła do skutku. Teraz Rheinmetall włącza się do akcji.

„Postrzegamy to porozumienie jako zasadniczy wkład w utworzenie wspólnego europejskiego obszaru obronnego” – powiedział Roberto Cingalone, prezes Leonardo. Rheinmetall nie przekazał żadnych informacji na temat potencjalnych ilości docelowych planowanego wspólnego przedsiębiorstwa. Według informacji Handelsblatta jest ich ponad 550, w tym ponad 200 Panther i co najmniej 350 Lynx.

W kraju południowoeuropejskim Rheinmetall ma już trzy spółki zależne zatrudniające około 1400 pracowników w pięciu lokalizacjach. Do realizacji oświadczenia woli dotyczącego wspólnego przedsięwzięcia wymagana jest w dalszym ciągu zgoda właściwych organów regulacyjnych.

Od wybuchu wojny na Ukrainie Rheinmetall osiągnął silny wzrost. Rusznikarz dopiero niedawno otrzymał wzorowe kontrakty od armii niemieckiej. Jeden dotyczy amunicji artyleryjskiej o wartości do 8,5 miliarda euro, drugi dotyczy wojskowych ciężarówek o wartości do 3,5 miliarda euro. W przypadku dużego systemu włoskiego i tak już stroma trajektoria wzrostu ulegnie pogorszeniu. Leonardo zatrudniający ponad 50 000 pracowników osiągnął niedawno roczną sprzedaż przekraczającą 15 miliardów euro.

W 2023 r. firma Rheinmetall osiągnęła sprzedaż o wartości 7,2 miliarda euro i zatrudniała około 34 000 pracowników. Księga zamówień firmy z Düsseldorfu jest pełniejsza niż kiedykolwiek. Od czasu rosyjskiego ataku na Ukrainę i ogłoszonego przez kanclerza Olafa Scholza punktu zwrotnego, w tym specjalnego funduszu dla armii niemieckiej o wartości 100 miliardów euro, cena akcji Grupy DAX wzrosła ponad sześciokrotnie i obecnie wynosi ponad 500 euro na akcję.

READ  Commodore: Doom działa na C64 dzięki Raspberry Pi
Continue Reading

Economy

W pierwszych kilku krajach wycofywane są niedrogie subskrypcje Netflixa

Published

on

W pierwszych kilku krajach wycofywane są niedrogie subskrypcje Netflixa

Netflix anulował subskrybentów w pierwszych kilku krajach, którzy nadal korzystali z podstawowego abonamentu dostawcy. Jeśli obecni abonenci chcą nadal korzystać z subskrypcji transmisji strumieniowej bez reklam, będą musieli przejść na droższy model subskrypcji. Niektórzy abonenci mogą jeszcze przez kilka dni korzystać ze swojej podstawowej subskrypcji Netflix. W Reddit Osoby dotknięte chorobą zostały zgłoszone w kilka Wątki dookoła niego; Większość wkładów pochodzi z Kanady i Wielkiej Brytanii.






Na początku 2024 roku, kiedy ogłoszono najnowsze dane biznesowe, Netflix ogłosił, że podstawowy abonament zostanie wycofany z rynku w Wielkiej Brytanii i Kanadzie w drugim kwartale 2024 roku. W ostatniej kolejności Netflix nie podał dalszych szczegółów na temat tych informacjiwięc nie jest jasne, które kraje będą następne.

Od października 2023 r. podstawowa subskrypcja Netflix nie jest już dostępna w Niemczech dla obecnych klientów lub stałych abonentów. W Kanadzie Netflix wycofał z rynku podstawowy abonament dla nowych klientów w czerwcu 2023 r. Niemcy poszły za Kanadą przez cztery miesiące. Obecnie nie wiadomo, kiedy Netflix zaprzestanie wszystkich istniejących subskrypcji Basic w tym kraju.

Netflix podniósł ceny wszystkich subskrypcji bez reklam

Ceny wszystkich subskrypcji bez reklam w Niemczech ostatnio wzrosły – łącznie z subskrypcjami bieżącymi. Od tego czasu podstawowa subskrypcja Netflix w Niemczech kosztuje 9,99 euro miesięcznie – wcześniej kosztowała 7,99 euro miesięcznie. W przeciwieństwie do subskrypcji finansowanej z reklam, subskrypcja podstawowa obejmuje cały katalog Netflix. Cała zawartość jest dostępna w maksymalnej rozdzielczości HD i nie można jej używać równolegle na innym urządzeniu.

READ  Opróżnij wiele kont bankowych: oszuści wykorzystują luki w zabezpieczeniach




Klienci Netflixa w Wielkiej Brytanii i Kanadzie będą musieli przynajmniej przejść na standardowy abonament, jeśli chcą nadal oglądać filmy i seriale bez reklam i mieć dostęp do całego katalogu. W tym kraju ten model subskrypcji kosztuje 13,99 euro miesięcznie. Cała zawartość jest wówczas dostępna w rozdzielczości Full HD, a w domu dozwolone są maksymalnie dwa równoległe strumienie.

W Niemczech Netflix namawiał abonentów do podjęcia decyzji o podwyższeniu ceny, zmianie lub rezygnacji z subskrypcji, mimo że mogli przez jakiś czas nadal korzystać z subskrypcji po starej cenie.

Continue Reading

Economy

Spotkanie Banku Centralnego w Portugalii: Fed nie spieszy się z obniżkami stóp procentowych – EBC widzi, że jest na dobrej drodze

Published

on

Spotkanie Banku Centralnego w Portugalii: Fed nie spieszy się z obniżkami stóp procentowych – EBC widzi, że jest na dobrej drodze

Spotkanie prezesów banków centralnych w Portugalii
Fed nie spieszy się z obniżkami stóp procentowych – Europejski Bank Centralny widzi, że jest na dobrej drodze

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Sytuacja staje się coraz bardziej jasna dla amerykańskiej Rezerwy Federalnej – Fed jednak chce potwierdzić swoje wrażenia większą ilością danych. Do tego czasu wstrzymuje się z obniżkami stóp procentowych. Przewodniczący Fed Powell twierdzi, że wahanie jest szkodliwe, ale pośpiech także. Europejski Bank Centralny poszedł już o krok dalej. Ale martwi się o rozwój.

Pomimo postępu w walce z inflacją, Rezerwa Federalna USA nie spieszy się ze zmianą stóp procentowych. Prezes Fed Jerome Powell powiedział na Forum Europejskiego Banku Centralnego w Sintrze w Portugalii, że bank centralny potrafi nie spieszyć się i zrobić to „dobrze”. Istnieje ryzyko związane ze zbyt szybkim działaniem, ale także ze zbyt późnym działaniem. Ale ryzyko jest teraz bardziej zrównoważone. Oczekuje się jednak, że inflacja powróci do celu banku centralnego na poziomie 2% dopiero pod koniec przyszłego roku lub rok później.

W drodze do obniżenia stóp procentowych bank centralny zwraca szczególną uwagę na zmiany cen stałego koszyka dóbr opartego na wydatkach osobistych amerykańskich konsumentów. Ta miara inflacji – wskaźnik osobistych wydatków konsumpcyjnych – ustabilizowała się w maju na poziomie poprzedniego miesiąca. Jednak stosunkowo wysokie koszty życia w dalszym ciągu wpływają na konsumpcję.

Powell powiedział, że bank centralny poczynił „duże postępy” w walce z inflacją. Będziemy jednak musieli poczekać na więcej danych: „Chcemy tylko zrozumieć, że obserwowane przez nas poziomy naprawdę odzwierciedlają to, co faktycznie dzieje się z inflacją bazową” – powiedział Powell.

Fed chce przełamać falę inflacji poprzez politykę wysokich stóp procentowych i uspokoić rynek pracy, nie zakłócając silnika gospodarczego. Utrzymuje główną stopę procentową w przedziale 5,25-5,50 proc. Biorąc pod uwagę spowolnienie inflacji w USA, wielu inwestorów przygotowuje się do nieobniżania stóp procentowych najwcześniej we wrześniu. W Sintrze Powell nie odpowiedział na pytanie, czy tak się stanie.

Zdaniem swojej prezes Christine Lagarde Europejski Bank Centralny poczynił już znaczne postępy w walce z wysoką inflacją. Powiedziała w Sintrze, że nadal pozostają znaki zapytania dotyczące wzrostu gospodarczego we wspólnocie G20. „Przeszliśmy długą drogę w walce z inflacją” – stwierdziła. „To zmierza we właściwym kierunku w przypadku wskaźnika, którego używamy”. Stopa inflacji w strefie euro spadła w czerwcu do 2,5 proc. Dlatego też cel EBC na poziomie 2,0% nie jest już poza zasięgiem. Jesienią 2022 roku stopa inflacji przekroczyła dziesięć procent.

Lagarde powiedziała, że ​​dokładnie za dwanaście miesięcy inflacja prawdopodobnie osiągnie nieco ponad dwa procent. Najnowsze prognozy ekonomistów EBC publikowane od początku czerwca zakładają, że cel banku centralnego osiągnie w czwartym kwartale 2025 roku. Zdaniem Lagarde inflacja w sektorze usług nie powinna spaść do dwóch procent. Ponieważ wzrost cen produktów przemysłowych jest mniejszy niż ten poziom. „Na koniec dnia będzie równowaga”. Inflacja w usługach okazała się ostatnio bardzo uporczywa. W czerwcu, podobnie jak w maju, odsetek ten wyniósł 4,1 proc.

Lagarde stwierdziła, że ​​istnieją wątpliwości co do perspektyw wzrostu. Dodał: „Odnotowujemy powolne ożywienie gospodarcze, które rozpoczęło się w pierwszym kwartale i mamy nadzieję, że będzie ono kontynuowane. (…) Jednak wszystko to jest obarczone niepewnością i dużymi znakami zapytania co do przyszłości”.

Europejski Bank Centralny zakończył zmianę stóp procentowych w czerwcu i obniżył je po raz pierwszy od prawie pięciu lat. Oprocentowanie depozytów, które jest istotne na rynku finansowym, zostało obniżone do 3,75 z dotychczasowych 4,00 proc. Jednakże kierownictwo EBC jak dotąd pozostaje nieufne co do przyszłej ścieżki stóp procentowych. Dalsza obniżka w lipcu jest uważana za mało prawdopodobną ze względu na niepewność.

READ  Opróżnij wiele kont bankowych: oszuści wykorzystują luki w zabezpieczeniach
Continue Reading

Trending