Connect with us

entertainment

Japonia: Nagroda Główna dla polskiego filmu o dzieciach syberyjskich – redakcja niemiecka

Published

on

Japonia: Nagroda Główna dla polskiego filmu o dzieciach syberyjskich – redakcja niemiecka

Film opowiada prawdziwą historię polskich sierot zesłanych z Syberii, które w latach dwudziestych XX wieku znalazły schronienie i pomoc w Japonii. Tragiczne losy polskich sierot opowiedziane są z perspektywy 10-letniego Janka, który staje się opiekunem pozostałych dzieci. Film ukazuje rozpaczliwą sytuację sierot walczących o przetrwanie na Syberii wśród samotności, głodu i tęsknoty za domem. Dzieci zostają uratowane przez Japoński Czerwony Krzyż i trafiają do Japonii, gdzie znajdują schronienie i opiekę. Janek poznaje dziewczynę o imieniu Haru, która zabiera go do Japonii. Dzięki niej na nowo odnajduje utracone dzieciństwo.

Polska Agencja Informacyjna podała, że ​​reżyser i współscenarzysta filmu, Izumi Yoshida, ma polsko-japońskie korzenie. Podczas ceremonii wręczenia nagród była bardzo zaskoczona decyzją jury i nie spodziewała się nagrody głównej.

Yoshida jest absolwentką PWSFTviT w Łodzi i wykładowcą tamtejszej Akademii Sztuk Pięknych, gdzie uczy podstaw animacji. „Spatz” w reżyserii Marcina Janosa Krawczyka był także pokazywany na Festiwalu Filmów Krótkometrażowych w Tokio.

PAP/PS

READ  „Boi się jedzenia martwych”: Minwin Frolich waży 160 kg
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

entertainment

Film: Opuszczenie Bractwa

Published

on

Film: Opuszczenie Bractwa

nr 44 –

„Polska modlitwa”. Reżyseria: Hanka Nobis. Polska/Szwajcaria 2022. Zapowiedzi w obecności reżysera w: Zurych Refraw, poniedziałek, 6 listopada 2023 r.; Lucerna Bourbaki, wtorek, 7 listopada 2023. Wyświetlanie w kinach od 9 listopada 2023.

Zanim napisy końcowe się skończą, „Polskie modlitwy” pozostawiają poczucie wszechobecnej zażyłości. Być może ze względu na rygorystyczny język, jakim reżyserka Hanka Nobis prowadzi swój dokument. Ale przede wszystkim urzeka bohater jej debiutu: Antic, 22 lata, młody człowiek pełen sprzeczności, pytań i mięśni. Na przykład, gdy kąpie się w małym strumyku, robi to bez przeszkód, a jednocześnie ostrożnie; Bardzo męski, ale jednocześnie intymny i przyjazny. Przez cztery lata śledzimy jego codzienne życie i dorastanie.

Rozpoczyna tam swoją podróż w obozie przetrwania ultrakonserwatywnego bractwa. Antik ścina siekierą krzyż w drzewie i zaczyna się modlić z innymi młodymi mężczyznami. Kamera jest nieruchoma i porusza się powoli. Odnotowujemy obecność kilkudziesięciu młodych katolickich nacjonalistów, a on jest ich wyłaniającym się przywódcą. Świat prawicowych ekstremistów jest opowiadany tak bezstronnie i bez oceniania, że ​​bliskość idei faszystowskich jest niemal bolesna. Twarze, ciała i dialogi, ale bez lektora i wywiadów. Kamera ukazuje Antica i jemu podobnych, bez idealizacji i gloryfikacji, ale też bez szerszego kontekstu.

Ta bliskość jest dość niepokojąca, ale ujawnia także politycznie. Tylko dzięki tej intymności rozumiemy, że prawicowa ideologia Antika opiera się zasadniczo na relacjach osobistych. Wtedy jego wiara zaczyna się kruszyć. Antic poznaje swoją pierwszą dziewczynę. Pocałunek w czerwono-białym morzu polskich flag, pierwszy przebłysk śmiechu na kanapie po paleniu trawki. To spotkanie zażyłości sprawia, że ​​Antik najpierw przemyśla swoje stanowisko, a potem je przezwycięży.

Polskie Modlitwy oferują estetyczną, jeśli nie polityczną, odpowiedź: otwartość umysłu. A nie wobec radykalnej sceny prawicowej i jej treści politycznych. Przeciwnie, wizja młodego bohatera zawsze pozostaje otwarta, dlatego film opiera się idei walki doktryną z doktryną. Ta otwartość, długie ujęcia i żywiołowa kamera wpływają także na zakończenie filmu. Antyk rzeczywiście powoli, ale nagle dotarł na drugą stronę spektrum.

READ  Gwiazda „Żegnaj Niemcy” Manu Raymann nagle rozpłakała się na zjeździe rodzinnym

Anna Bertram

Continue Reading

entertainment

Zdobywca Oscara w żałobie: umiera scenarzysta Robert Towne

Published

on

Zdobywca Oscara w żałobie: umiera scenarzysta Robert Towne

Stan na: 3 lipca 2024 r. o 8:19

Pisał scenariusze do hollywoodzkich filmów, takich jak „Chinatown”, „Tequila Sunrise” i „Mission: Impossible” – w wieku 89 lat zmarł zdobywca Oscara Robert Towne.

Nagrodzony Oscarem scenarzysta i pochodzący z Kalifornii Robert Towne, który zainspirował takie filmy jak „Chinatown”, „Tequila Sunrise” i „Mission: Impossible”, zmarł w poniedziałek „spokojnie” w obecności swojej rodziny. Rzeczniczka Carrie McClure powiedziała. Miał 89 lat.

Towne był jednym z najbardziej rozchwytywanych scenarzystów w Hollywood. Jego najsłynniejszym dziełem jest scenariusz do filmu kryminalnego „Chinatown” (1974), opowiadającego o władzy, korupcji i romansach w Los Angeles lat 30. XX wieku. Film wyreżyserował Roman Polański, z Jackiem Nicholsonem i Faye Dunaway w rolach głównych. Film był jedenaście razy nominowany do Oscara, ale tylko Towne zdobył trofeum za oryginalny scenariusz.

Współpraca ze znanymi aktorami

Towne napisał kilka scenariuszy do filmów z Tomem Cruisem, w tym Days of Thunder, The Firm i Mission: Impossible. Kilkakrotnie współpracował także z Warrenem Beattym („Szampon”, „Heaven Must Wait”) i Jackiem Nicholsonem. Towne był także zatrudniony do dopracowywania scenariuszy, na przykład przy produkcjach takich klasyków jak „Bonnie i Clyde” czy „Ojciec chrzestny”.

Autor stanął za kamerą także jako reżyser. Wyreżyserował film akcji „Tequila Sunrise” (1988) z Melem Gibsonem, Michelle Pfeiffer i Kurtem Russellem. W 2006 roku w dramacie o imigrantach Ask the Dust zaprosił przed kamerę takie gwiazdy jak Salma Hayek, Colin Farrell i Donald Sutherland.

Nominowany do Oscara pod pseudonimem

Oprócz zdobycia Oscara za „Chinatown” Towne otrzymał trzy inne nominacje do Oscara za scenariusze do filmów „Ostatni rozkaz”, „Szampon” i „Greystoke: Legenda Tarzana, władcy małp”.

Towne przez kilka lat pisał scenariusz do komedii o Tarzanie, ale potem pokłócił się z producentami. Wyciągnął swoje zapisane imię i zamiast tego w napisach końcowych filmu umieścił imię swojego psa – „PH Vazak”. Towne przystąpił do wyścigu o Oscara w 1985 roku pod tym pseudonimem. Ostatecznie nagrodę przyznano za scenariusz do filmu „Amadeus”.

READ  Bayreuth: Merkel i Soder otworzyli Festiwal Wagnera – fani od razu zauważają podróbki
Continue Reading

entertainment

Festiwal Filmowy w Cannes: Putin umiera w filmie o sztucznej inteligencji! | rozrywka

Published

on

Festiwal Filmowy w Cannes: Putin umiera w filmie o sztucznej inteligencji!  |  rozrywka

Wladimir Putin als Leinwand-Star? Klingt nach einem ganz üblen Horror …

Und doch ist der russische Diktator in diesen Tagen tatsächlich Gesprächsthema beim Filmfestival in Cannes, weil er in einem neuen Kino-Film zu sehen ist. Mitgewirkt hat er dabei nicht – künstliche Intelligenz steckt hinter dem Projekt!

„Ich habe Putin angerufen und gefragt, ob er mitmachen wolle“, erklärte der polnische Regisseur Patryk Vega (47). Und fügte hinzu: „Ach, war ein Scherz.“

Der polnische Filmregisseur Patryk Vega

Foto: Instagram/patryk_vega_official

Sein Film „Putin“ ist allerdings ernst gemeint. Die filmische Biografie, so sagte Vega bei einer Präsentation in Cannes, umfasse etwa 60 Lebensjahre des russischen Machthabers.

Im Film, soviel hat Vega schon verraten, stirbt Putin am Ende! „Es sollte ein Happy End sein.“

An diesem Wladimir ist nichts echt! Eine Szene aus „Putin“

An diesem Wladimir ist nichts echt! Eine Szene aus „Putin“

Foto: picture alliance / ASSOCIATED PRESS

Wie funktioniert das KI-Konzept, das einen Spielfilm über und mit Putin ganz ohne den echten Putin möglich macht? Zunächst habe der Regisseur seine Filmfigur durch eine Vielzahl realer Aufnahmen von Putin kreieren wollen. Doch die Qualität sei für eine große Leinwand nicht gut genug gewesen, erklärte Vega. „KI muss gefüttert werden. Es braucht 20 000 Bilder in hoher Auflösung, damit es funktioniert.“

Der echte Wladimir Putin (71) am 17. Mai 2024 bei einer Pressekonferenz während seiner China-Reise

Der echte Wladimir Putin (71) am 17. Mai 2024 bei einer Pressekonferenz während seiner China-Reise

Foto: Mikhail Metzel/via REUTERS

Stattdessen hat Vega nach eigenen Angaben eine ganz neue Technik entwickelt: Diese ermöglicht es ihm, mithilfe von künstlicher Intelligenz auf das Gesicht eines realen Schauspielers mit der gleichen Statur wie Putin dessen Gesicht zu montieren. „Es ist der erste Film, der diese Technologie nutzt.“

READ  The Voice of Germany: Oto, co ich single oznaczają dla finalistów

Im Film sieht man Putin, wie man ihn kennt: in Diktatorenpose, an barocken Schreibtischen, aber auch wie er Klavier spielt und sich im Krankenbett in die Hose gemacht hat.

„Ich wollte in den Kopf von Putin hineinkriechen“, so Patryk Vega. Sein Film sei eine Art „Gebrauchsanleitung“ für den russischen Präsidenten. „Putin ist nicht verrückt. Aber bei ihm dreht sich alles um sein Ego“, meint der Regisseur, der kurz nach Beginn des Ukraine-Kriegs die Idee zum Film hatte. Das Ergebnis ist eine Mischung aus politischem Thriller und psychologischem Porträt des russischen Machthabers.

Ob der gefakte Putin das Publikum überzeugt, wird sich demnächst zeigen. Der Film wurde nach Angaben des Vertriebs bereits in mehr als 50 Länder verkauft – auch nach Deutschland. Weltweiter Kinostart ist am 26. September.

Continue Reading

Trending