Connect with us

Economy

Przekształcenie zwykłego roweru w e-rower: czy ten zestaw do konwersji jest naprawdę taki łatwy?

Published

on

Z Lisa Brack AM 08.08.2021

Zestaw do konwersji roweru elektrycznego dla niezdarnego: jak łatwo jest zainstalować Swytch?

Kochasz swój rower, ale potrzebujesz więcej pary? Zestaw do konwersji na rower elektryczny może być odpowiedzią, ale przeraża wielu właścicieli rowerów, którzy nie są technicznie doświadczeni. Zestaw Swytch Conversion Kit chce zrobić to inaczej, ponieważ silnik przychodzi do Ciebie wstępnie zmontowany w przednim kole. Zbudowany w Swytch: Czy to wszystko jest łatwe, czy nieco trudne?

Już pod koniec marca Poinformuj nas po raz pierwszy O Swytch Bike — zestaw do konwersji, który kosztuje około 750 euro, który mniej doświadczeni właściciele rowerów mogą wykorzystać do przekształcenia własnych rowerów w rower elektryczny. Reakcja naszych czytelników była bardzo dobra. Z jednej strony wynika to z faktu, że rynek e-rowerów przeżywa rozkwit od pandemii i wynikającą z tego niechęć do korzystania z komunikacji miejskiej, a z drugiej strony instalacja Swytch Bike powinna być bardzo łatwa. W przeciwieństwie do wielu innych zestawów do konwersji e-rowerów, które zwykle mają tak wiele pojedynczych części, że po prostu przytłaczają najmniejsze doświadczenie. Ale zanim uwierzymy w obietnice londyńskiego startupu, chcemy poznać siebie i zamówić zestaw do konwersji pasujący do naszego starego roweru.

Ranking: Otwórz oczy na rozmiar końcówki!

Proces zamawiania jest bardzo prosty. Przede wszystkim wspominamy o rozmiarze obręczy przedniego koła naszego roweru turystycznego – w tym przypadku to zwykłe 28 cali, co jest bardzo powszechne w Niemczech. Ponadto duże znaczenie ma sposób zaprojektowania czubków przedniego widelca – w żargonie technicznym określa się je jako haki goleni widelca. To jedyny sposób, w jaki Swytch może wysłać prawe przednie koło, ponieważ piasta roweru idealnie pasuje do haka. Na razie w porządku! Zamówienie zostało w końcu wysłane, po kilku dniach dotarło do naszej redakcji. W tamtym czasie nadal musieliśmy płacić dużo taryf (dzięki Brexitowi), które również krytykujemy w powyższym filmie. W międzyczasie Swytch ma magazyn w Amsterdamie, więc cła w Unii Europejskiej należą już do przeszłości.

Wracając do rozmiaru felgi: podczas pierwszego montażu zauważyliśmy, że obudowa i dętka ze starego przedniego koła nie pasują idealnie do nowego przedniego koła. Co się stało? W rzeczywistości istnieją niewielkie różnice w wielkości felgi. Mamy przednie koło w rozmiarze 630, ale co to oznacza? Wewnętrzna średnica opony wynosi 630 mm. Ale to równa się 27-calowym felgom. Jednak nasza stara średnica przedniego koła wynosiła 622 mm. Chociaż wydaje się to sprzeczne, mniejsza średnica wewnętrzna opony jest odpowiednia dla większej felgi (tj. 28 cali). Tak się złożyło, że znów musieliśmy zastąpić grupę grupą 622.

Tak więc jest to ważne: sprawdź swoje opony pod kątem wewnętrznej średnicy i pamiętaj o tym, a także o rozmiarze cala opony przy zakupie Swytcha!

Treść: Na szczęście w poszczególnych częściach nie ma bałaganu

Kiedy nadejdzie paczka, jesteśmy ciekawi: z ilu poszczególnych części naprawdę składa się zestaw do konwersji? Jak dobre są instrukcje? Czy potrzebujemy wsparcia? Bo jedno jest jasne: nasz tester nie jest zbyt dobrym mechanikiem rowerowym – wręcz przeciwnie. Ale i o to chodzi: sprawdzić, czy możemy dobrze dopasować Swytch lewą ręką.

W rzeczywistości jesteśmy pozytywnie zaskoczeni: oprócz przedniego koła z wbudowanym silnikiem i końcówkami kabli, w pudełku znajduje się tylko akumulator z kablem do ładowania i adapterem do gniazdka, czujnik pedału, uchwyt na kierownicę do akumulatora, dwa złącza kablowe oraz pudełko z kilkoma opaskami do kabli i drobiazgami, takimi jak pokrowiec przeciwdeszczowy na siodło z dowcipnym powiedzeniem („Moja druga jazda to Tesla”). To wciąż wydaje nam się możliwe.

Czego brakuje: narzędzi. Potrzebny będzie klucz imbusowy, zestaw kluczy imbusowych, szczypce do późniejszego zaciśnięcia końcówek opasek kablowych, pompka powietrza i, co najważniejsze, dwie łyżki do opon. W szczególności ta ostatnia miałaby sens, aby znaleźć się w pakiecie Swytch.

INSTALACJA: Dużo opasek kablowych, wiele opasek kablowych!

Więc zabierzmy się do pracy. Istnieje wiele pochwał za wiele pomocy, które Swytch zapewnia podczas instalacji. W pakiecie znajduje się również instrukcja w języku angielskim Dostępny online On. Jest napisany w sposób zrozumiały i przechodzi przez instalację w krótkich i logicznych krokach. Również na Youtube WideoKtóry opisuje najważniejsze kroki i przedstawia kilka szczegółów w około dwie minuty. Nadal możesz znaleźć stronę producenta Interaktywny przewodnikKto współpracuje z Tobą na wszystkich etapach instalacji punkt po punkcie. I wreszcie, klienci mogą się z Tobą skontaktować Skontaktuj się z pomocą pisemną, jeśli są problemy. Naszym zdaniem wisienką na torcie będzie wsparcie wideo, z którego można korzystać codziennie.

Przede wszystkim musimy to zrobić Wymień przednie koło, a więc poluzuj hamulce, odkręć przednie koło kluczem imbusowym, usuń powietrze, zdejmij obudowę i wąż – dokładnie tego potrzebujesz do wspomnianych łyżek do opon, które wcześniej kupiliśmy za 5 euro w sklepie rowerowym. Nasz tester wciąga stary wąż i płaszcz na nowe koło Swytch – nie ma praktyki w obracaniu się w sabotaż, dopóki wszystko nie będzie już na swoim miejscu i napompowane. Koło jest następnie wciskane w opadające części goleni widelca i ponownie dokręcane za pomocą sześciokąta. W końcu ponownie włączamy hamulce.

Potem jest plik uchwyt na akumulator Twoja kolej. To też nie jest łatwe, bo Swytch dodaje tylko dodatkową gumową osłonę kierownicy – w naszym przypadku jest dość gruba, a bez osłony kierownica jest tak cienka – musimy improwizować dłuższymi śrubami. Lepiej będzie inna grubość gumowej obudowy.

Nawet przy późniejszej instalacji pedały z pierścieniem magnetycznym Mamy trudności, bo ani tester, ani koledzy nie pomagają w przekręceniu pierścienia magnetycznego między dźwignią pedału a ramą roweru – do zdjęcia dźwigni pedału potrzebne będą specjalne narzędzia od profesjonalnego rowerzysty. Musimy więc pracować z wieloma opaskami kablowymi, aby jakoś zamocować pierścień magnetyczny wokół dźwigni pedału. To nie jest przyjemne.

potem zaczyna drut – To proste: w zasadzie wystarczy podłączyć silnik do uchwytu baterii za pomocą kabla i podłączyć kabel do czujnika pedału. Aby kable nie przeszkadzały, nasz tester ponownie używa wystarczająco dostępnych opasek kablowych.

I z tym główna część jest kompletna – teraz wystarczy naładować baterię, wsunąć ją do uchwytu i gotowe.

Wstępny wniosek: poszczególne kroki można kontrolować, ale tester napotkał pewne problemy. Instalacja trwała od dwóch do trzech godzin.

Pierwszy test: czy zestaw narzędzi do konwersji w ogóle działa?

Po instalacji tester, miejmy nadzieję, podniesie rower i uruchomi akumulator – ale podczas jazdy próbnej nie czujesz żadnego wsparcia ze strony silnika. dlaczego on? W rzeczywistości czujnik nie styka się z pierścieniem magnetycznym. To naprawdę wymaga starannej pracy – czujnik powinien znajdować się wystarczająco za pierścieniem magnetycznym i otrzymywać informacje o tym, jak szybko pedałujesz.

Po ulepszeniu zarówno czujnika, jak i pierścienia magnetycznego (oczywiście z opaskami kablowymi ;-)) Swytch działa i pcha zaskakująco mocno. Za pomocą przycisków na akumulatorze można wybrać różne poziomy mocy. Dodatkowo logo Swytch może być używane jako oświetlenie – ale to nie działa jako pełnoprawne oświetlenie w tym kraju i dlatego jest nieco bezużyteczne. Uwielbiamy wskaźnik poziomu baterii.

Pierwsza długa jazda ze Swytchem: dużo zabawy, ale duży czynnik nerwowy

Kiedy pierścień magnetyczny w końcu ładnie się instaluje i niezawodnie komunikuje się z czujnikiem, Swytch naprawdę świetnie się bawi na drodze. Ciąg ze startu z postoju jest nieco opóźniony, ale potem tak zgrabnie, że możemy z łatwością uciec z miejsca i szybko pedałować na małej podjeździe w Monachium bez zapierania dech w piersiach. Jednak różnica między poziomami wsparcia jest prawie niezauważalna – chyba że porównasz poziomy wyższy i niższy. I tak w zasadzie spacerujemy po mieście i po całym kraju na najwyższym poziomie.

W zależności od wersji baterii (albo Eco lub Pro) istnieje zasięg od 35 do 50 kilometrów – potwierdza to również nasz praktyczny test.

Ale na akumulatorze narasta krytyka – to po prostu nie jest dobre rozwiązanie. Po pierwsze, rower staje się zbyt ciężki i przez to traci zwinność. Byłoby lepiej, gdyby akumulator znalazł swoje miejsce na ramie, np. tam, gdzie inaczej byłby uchwyt na butelkę. Drugi minus: Niestety podczas jazdy gubisz akumulator – nie musimy podjeżdżać pod górkę i szaleć, wystarczy małe wyboje na ścieżkach rowerowych. I tak tester musi się co chwila zatrzymywać i wpychać akumulator z powrotem do uchwytu, aż do zatrzaśnięcia blokady – niestety trwa to najwyżej 15 minut do ponownego poluzowania. Swytch musi tutaj wprowadzić ulepszenia, ponieważ mieliśmy takie same doświadczenia z dwoma różnymi pakietami baterii.

Wniosek: Świetny zestaw z wieloma problemami z ząbkowaniem

Przemiana z roweru turystycznego na e-rower nigdy nie była prosta – ten zestaw do konwersji wymaga również umiejętności i odrobiny wiedzy rowerowej. Jeśli interesuje Cię Swytch i masz dwie lewe ręce, potrzebujesz pomocy – pomimo dobrych instrukcji producenta.

Kiedy wszystko jest już na swoim miejscu, zestaw do konwersji Swytch dobrze wykonuje swoją pracę, a kupujący może oczekiwać odpowiedniego wsparcia od nie tak oczywistego silnika. Ale ostatecznie przerobionego roweru nie można porównać z prawdziwym e-rowerem z silnikiem Bosch – rozwiązania opasek kablowych wydają się zbyt tymczasowe, poziomy wsparcia i zawodne mocowanie akumulatora, co ostatecznie okazało się poważną wadą , bardzo na wpół upieczony. Większy ciężar finalnego produktu drażnił również nasze stanowisko testowe – rowerem nie dało się już prowadzić tak sportowo i zwinnie przez miejską dżunglę.

Cena około 750 euro jest z pewnością uczciwa, aby odpicować swój ukochany motocykl za pomocą silnika. Jednak nadal istnieje wiele problemów z ząbkowaniem, w których Swytch musi wprowadzić ulepszenia, aby chcieli zainwestować te pieniądze.

Zestawy do konwersji rowerów elektrycznych: musisz wiedzieć

Czy jesteś teraz w nastroju na amatorów i odważysz się zamienić swój ulubiony rower na rower elektryczny? W naszych poradach dotyczących zakupów pokażemy Ci różne zestawy do konwersji i poinformujemy Cię, na co zwracać uwagę przy zakupie.

Zestaw do konwersji roweru elektrycznego: jak szybko przekształcić rower w pedał

READ  Problem dotyczy 270 pracowników: kolejna firma modowa upadła
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  Rynek Kaufland często oferuje niezrozumiałe rzeczy – ale ta oferta za 10 000 euro jest jedyna w swoim rodzaju

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Polska - Tony Narodowe - Gospodarka

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  Rynek Kaufland często oferuje niezrozumiałe rzeczy – ale ta oferta za 10 000 euro jest jedyna w swoim rodzaju

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Trending