Connect with us

Economy

Zmiana strukturalna: rozwój Łużyc w sposób odpowiedni dla wnuków

Published

on

Na forum wyborcze zaproszono Federalne Zrzeszenie Średnich Przedsiębiorstw (BVMW), Łużycką Inicjatywę Gospodarczą (WIL), Brandenbursko-Berlińskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców (UVBB) oraz Federalne Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Gospodarczego i Handlu Zagranicznego (BWA). Cottbus. Woda Prima. Sześciu bezpośrednich kandydatów z okręgu 64 (Cottbus-Spree-Nezzi) zadało pytania przedsiębiorcom i przedsiębiorcom na różne tematy związane z polityką gospodarczą.

Hyde Shinofsky (Zieloni), Laura Scheritz (FDP), Maja Walstein (SPD), Dr. Marcus Nijjemann (CDU), Christian Juerke (Die Linke) i Danielle Munchki (AfD). Wszystkich sześciu kandydatów komentowało średnie firmy i zmiany strukturalne, omawiało Łużycką Specjalną Strefę Ekonomiczną, budżet i politykę fiskalną państwa i gmin oraz perspektywę Łużyc do planowanej likwidacji węgla w 2038 roku. czas 12 minut. Podczas gdy pojedyncze wypowiedzi stały się konkretne, większość z nich opierała się na ogólnym dyskursie, a raczej była podsłuchiwana.

Firmy średniej wielkości a zmiany strukturalne

Wszyscy kandydaci zgodzili się, że regionalne MŚP powinny być bardziej niż dotychczas zaangażowane we wdrażanie zmian strukturalnych. W jaki sposób i w jakim okresie – opinie się różniły. Christian Juerke polegał na większej szybkości pod każdym względem: „Potrzebujemy szybkiego wejścia w fazę wycofywania (węgla)”. Podobnie jak inni kandydaci, skarżył się również na sprzeniewierzenie środków na zmiany strukturalne. Lekarz. Marcus Nijmemann mówił nawet o skandalu: „Coś trzeba z tym zrobić!” Wezwał też firmy, aby w przyszłości mogły bezpośrednio korzystać z funduszy strukturalnych, co do tej pory nie było możliwe. Podobnie widzi to Daniel Munchki z Alternative for Germany. Dla niego ważne jest utrzymanie stopniowego wycofywania węgla w 2038 roku i stworzenie bezpieczeństwa: „Tu potrzebujemy niezawodności”.
Maja i Alstein chcą pracować nad tym, aby fundusze strukturalne pozostały w regionie: „Dlatego musimy być wytrwali, aby utrzymać Łużyce na ustach wszystkich”. Dla Laury Schieritz utworzenie specjalnej strefy ekonomicznej na Łużycach z ulgami podatkowymi i specjalnymi dotacjami to podejście podstawowe.
Lekarz. Niggemann nie. Nie możemy się porównywać do Polski. W Niemczech takie podejście było wielokrotnie wypróbowywane i często zawodziło.” Uważa zamiast tego, że Łużyce mogą stać się regionem modelowym.Należy również zwrócić uwagę na dynamicznie rozwijające się regiony gospodarcze Polski i Czech.
Heide Schenovsky zgodziła się: „Obowiązkiem polityków jest dostosowanie warunków ram w oparciu o aktualne warunki gospodarcze”. Już teraz pojawiają się głosy firm dążących do szybkiego wycofania węgla.
Z drugiej strony, Maja i Stein uważają utworzenie specjalnej strefy ekonomicznej energii za logiczne, ponieważ firmy z sektora energetycznego w szczególności traktowane są odrębnie z ekonomicznego punktu widzenia.
Hyde Schenovsky widzi jednak, że problem wykwalifikowanych pracowników pogarsza się w wyniku dużych osiedli w Brandenburgii: „Jeśli wielkie firmy wszystko wyssie, potrzebujemy wspólnych odpowiedzi”. Podobnie jak jego konkurenci na platformie, nie był w stanie udzielić żadnych odpowiedzi. Tylko Christian Juerke liczy na większą imigrację jako możliwe rozwiązanie.

READ  Burger King sprawia wiele kłopotów żartem Wesena: „Lody takie cienkie ...”

Budżet i polityka fiskalna

Istnieją również różne podejścia do tematu „budżetu i polityki fiskalnej”. Tymczasem Daniel Munchki widzi problem z wydatkami. Jego zdaniem przyszły rząd federalny powinien skoncentrować się na dwóch rodzajach podatków: podatku dochodowym i podatku od sprzedaży. Dużo pieniędzy inwestuje się w nieudaną politykę azylową i imigracyjną.
Maja i Stein opowiadali się za obniżkami podatków publicznych, ale zamiast tego opowiedzieli się za reformą podatku od spadków i majątku dla superbogatych, aby państwo mogło zarabiać więcej pieniędzy.
Zamiast tego Laura Scheritz lubi „przestawiać państwo na dietę” i odnosi się do podatków dochodowych i od osób prawnych, których poziom jest najwyższy w Europie.
Z drugiej strony, Christian Jork uważa, że ​​Niemcy mają większy problem z przychodami. Wymaga podatku od nieruchomości i wyższej stawki podatkowej.
Lekarz. Jednak Markus Nijmemann dostrzega „ryzyko imigracji korporacyjnej”, czego Niemcy potrzebują, to program bodźców gospodarczych poprzez zmniejszenie biurokracji, co zrelaksuje państwo.

Przyszłość Łużyc

Jeśli chodzi o przyszłość Łużyc, Heide Schenovsky liczy na sukces Baltic Cottbus: „Musimy inwestować w przyszłe projekty”. Jednak spalarnia odpadów planowana dla elektrowni Jänswalde ich nie uwzględnia. – Nie potrzebuję ich. To już nie istnieje.
Lekarz. Markus Nijjemann uważa: „Jeśli obietnica ustawy o wzmocnieniach strukturalnych zostanie dotrzymana, Łużyce pozostaną strefą energetyczną w 2038 roku”.
Daniel Munchki chce, aby młodzi ludzie tu zostali. Opiera się to na rzetelnej perspektywie.
„Chcę zagospodarować teren tak, aby był odpowiedni dla wnuków” – wyjaśnia Maja Wallstein. Ich wizja: technologie przyszłości „Made in Lausitz” powinny stać się znane w całej Europie.

Goście licznie zgromadzonego forum wyborczego śledzili dane z dużym zainteresowaniem, ale też z wyraźnym sceptycyzmem.
Stare powiedzenie mówi, że za słowami powinny iść czyny. Ale co, jeśli słowa nie zawierają żadnych nowych początków – jakich działań można się spodziewać dalej?

READ  Spodziewana fala procesów sądowych: atakowani audytorzy Wirecard

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

W Austrii, Czechach, Polsce i na Węgrzech olej napędowy i benzyna kosztują mniej

Published

on

Hanower. Jest niedziela: ADAC ogłosił najwyższą w historii cenę oleju napędowego w Niemczech – 1,55 euro za litr. Cena benzyny również zbliża się do rekordowego poziomu z 2012 roku. Dlatego wielu kierowców przyciąga tankowanie za granicą, ponieważ paliwo jest zwykle znacznie tańsze, zwłaszcza we wschodnich krajach sąsiednich.

Turystyka na zbiornikach wodnych wzrosła w ciągu ostatnich kilku dni, zapewnia Florian Hurdigen z ADAC Südbayern. Po drugiej stronie granicy można czasem zobaczyć kolejki na stacjach benzynowych. Jednak objazdy nie zawsze są opłacalne: „Przejazd przez granicę tylko w celu uzupełnienia paliwa jest szczególnie opłacalny, gdy różnice cenowe są duże, a odległości bardzo krótkie”, mówi ekspert ADAC ds. cen paliw Jürgen Albrecht. „Ponieważ trzeba również wziąć pod uwagę wymagany czas i zużycie samochodu”.

Inaczej jest w przypadku urlopowiczów, którzy i tak przejeżdżają przez granicę, ponieważ spędzają wakacje za granicą. Korzystasz również z małych spreadów.

Jest jednak kilka rzeczy do rozważenia podczas tankowania za granicą, na przykład w krajach, w których nie ma euro. Przegląd:

Możesz zaoszczędzić na tankowaniu w tych krajach

  • Austria: W Austrii kierowcy obecnie płacą morze Ze średnią 1,35 euro za litr oleju napędowego i 1,38 euro za litr benzyny premium. Niższe ceny wynikają z niższych podatków, aw Austrii nie ma podatku od emisji CO₂, co spowodowało, że paliwo w Niemczech jest droższe od początku roku. Niskie ceny paliw przyciągają ludzi w pobliżu granicy: jak donosiły lokalne media, w okolicach Pasawy powstały korki spowodowane przez turystów tankowców.
  • Republika Czeska: Diesel jest obecnie nieco tańszy w Czechach o 1,31 euro, podczas gdy cena litra benzyny wynosi średnio 1,38 euro, tyle samo co w Austrii. Ponieważ Czechy nie należą do strefy euro, podczas tankowania należy zwracać uwagę na potencjalne opłaty kursowe. Jeśli płacisz kartą, przy kasie zostaniesz zapytany, czy chcesz zapłacić w euro, czy w koronach czeskich – zawsze warto wybrać lokalną walutę. Bo jeśli przeliczysz kwotę na euro, płacisz dodatkową opłatę.
  • Polska: Poza Bułgarią i Rumunią, Polska ma obecnie najniższe ceny paliw w Europie. Według ADAC litr oleju napędowego w Polsce kosztuje obecnie równowartość 1,30 euro, a benzyna też jest dostępna za 1,27 euro. Tutaj też kierowcy muszą upewnić się, że przy płatności kartą cena jest liczona w złotówkach, a nie w euro. Jeśli chcesz zabrać ze sobą benzynę w zapasowym kanistrze, trzymaj się wytycznych: władze zezwalają na wwóz bezcłowego paliwa tylko 20 litrów w puszkach zapasowych obok pełnego baku samochodu. Ze względów bezpieczeństwa ADAC zaleca maksymalnie dziesięć litrów.
  • Węgry: Jeśli spędzasz wakacje na Wschodzie, możesz również zaoszczędzić na tankowaniu na Węgrzech. Litr oleju napędowego kosztuje równowartość 1,40 euro, a supersamochód jest tańszy, bo 1,36 euro. Jednak, podobnie jak w innych krajach, obowiązuje następująca zasada: w obszarach turystycznych, takich jak na przykład Balaton, ceny paliwa są zwykle znacznie wyższe niż w odległych obszarach. Na Węgrzech na wielu stacjach benzynowych często zdarza się, że pracownik przejmuje jednocześnie zadanie tankowania i sprawdzania ciśnienia w oponach oraz poziomu oleju. Oczekuje się porady dla tej usługi.

W tych krajach tankowanie jest droższe niż w Niemczech

  • Holandia: Jeśli chodzi o tankowanie, Holandia jest jednym z najdroższych krajów Unii Europejskiej. Więc każdy, kto tu spędza wakacje, powinien ponownie napełnić baki w Niemczech. Ceny wynoszą obecnie 1,61 € za litr oleju napędowego i 1,98 € za litr supersamochodu. Stacje benzynowe są bardzo popularne w Holandii. Kierowcy muszą najpierw trzymać kartę debetową lub kredytową przed stacją, a następnie mogą ją wypełnić. Koszt napełnienia zbiornika zostanie wówczas odliczony bezpośrednio z karty.
  • Dania: W Danii olej napędowy kosztuje obecnie średnio 1,72 euro, litr 1,90 euro. Bardzo popularne są tu stacje benzynowe. Ponieważ Dania również nie należy do strefy euro, warto po odczytaniu karty wybrać opcję rozliczenia w koronie duńskiej. Jeśli chcesz zapłacić rachunek w euro, musisz uiścić opłatę.

Tankowanie jest obecnie nieco droższe w Belgia (Diesel 1,61 euro, super 1,65 euro) Francja (diesel 1,58 euro, super 1,67 euro) i in Włochy (Diesel 1,62 euro, super 1,76 euro).

READ  DAX kontynuuje w trendzie bocznym: inwestorzy czekają na rzeczy

Continue Reading

Economy

Danone ogłasza podwyżki cen

Published

on

Oczekuje się, że produkty Fruchtzwerge, Actimel, Volvic i Milupa-Danone wkrótce będą droższe. Chociaż sprzedaż grupy ostatnio wzrosła.

Mimo rosnącej sprzedaży firma spożywcza Danone obawia się rosnących kosztów. To, co początkowo zaczęło się od wyższych cen surowców, ostatnio wzrosło ze względu na daleko idące ograniczenia w łańcuchu dostaw, powiedział we wtorek dyrektor finansowy Jürgen Esser, kiedy w Paryżu zaprezentowano sprzedaż za trzeci kwartał.

Firma chce teraz temu przeciwdziałać, podnosząc ceny i zwiększając wydajność. Oprócz problemów z zakupem surowców wiele firm skarży się również na ogromne wzrosty kosztów logistyki. Zarząd potwierdził jednak swoją prognozę na ten rok.

Danone ostatnio zwiększył sprzedaż

W trzecim kwartale Danone zwiększył swoją sprzedaż o 5,8 proc. do prawie 6,2 mld euro. Skorygowany o efekty walutowe, a także przejęcia i sprzedaż, wzrost wyniósł 3,8 proc. Tym samym utrzymał się trend wzrostowy z poprzedniego kwartału.

Wszystkie obszary przyczyniły się do wzrostu sprzedaży, przy czym w szczególności kontynuował silny rozwój branży mleczarskiej i warzywnej. Ale dział wodociągowy i dział żywności specjalistycznej również się regenerowały.

W 2021 r. Danone nadal spodziewa się powrotu rentownego wzrostu w drugiej połowie roku. Spółka wypracowała niższe przychody przez pierwsze sześć miesięcy po słabym pierwszym kwartale. Grupa nie podała żadnych informacji o zysku.

READ  Brakujące numery Q1: nowy problem z dostawą energii? Dlaczego firma Hydrogen Corporation otrzymała pocztę z NASDAQ | Wiadomość
Continue Reading

Economy

N26 osiąga większą niż oczekiwano rundę finansowania – Gospodarka

Published

on

Neo-Bank N26 otrzymał duży zastrzyk środków. Pomimo gniewu na regulatora bankowego Baffina, jest on większy niż oczekiwano. Ale w pewnym momencie N26 musi pójść na ustępstwa wobec Baffina.

Continue Reading

Trending