Connect with us

Economy

Zittau: Powiat Görlitz: O to opowiadają się kandydaci do Bundestagu

Published

on

W sumie sześciu bezpośrednich kandydatów z głównych partii okręgu Görlitz w wyborach do Bundestagu 26 września będzie podążać za platformami wyborczymi swoich partii. Stało się to widoczne na licznie uczęszczanym forum wyborczym państwowego Centrum Edukacji Politycznej we wtorek wieczorem w Zittau Kronenkino. Marco Schmidt (z lewej) monitoruje osoby pokrzywdzone społecznie i chce ograniczyć wydatki wojskowe. Dla Annette Gajela (Partia Zielonych) w centrum uwagi znajduje się polityka klimatyczna i genderowa. Harald Prause-Kosupek von SPD chce redystrybuować więcej pieniędzy od bogatych do państwa i opowiada się za większymi świadczeniami socjalnymi. Florian Ost (CDU) jest uzależniony od wzrostu gospodarczego poprzez wspieranie innowacji i badań oraz chciałby rozbudowy infrastruktury. Hans Grüner (FDP) chce pomóc gospodarce dzięki ulgom podatkowym i ograniczeniu wydatków rządowych. Sebastian Whipple (AfD) – W imieniu Ban Tino Szrupała Popiera wyjście Niemiec z Unii Europejskiej i redystrybucję środków państwowych z takich obszarów jak azyl, zwalczanie pomocy prawnej i pomocy rozwojowej do innych regionów. Pozostałych pięciu kandydatów wyklucza po wyborach swoją partyjną koalicję z AfD. Porównanie innych punktów obrotu kończyn jest możliwe w Wahl-O-Mat.

Ale jak kandydaci myślą o małych problemach w regionie Görlitz? Jak widzisz problemy, które poruszają ludzi między Bad Muskau a Uiben? Oto główne odpowiedzi:

Węgiel i klimat: wyrzucić węgiel wcześniej?

Wycofanie produkcji węgla i energii elektrycznej planowane do 2038 r. jest tym, co napędza mieszkańców Łużyc. Z jednej strony traci się dobrze płatną pracę; Z drugiej strony rząd federalny zapewnia miliardy na wsparcie zmian strukturalnych. Czy w obliczu zmian klimatycznych należy wcześnie wyjść? Tak, powiedzmy kandydaci z lewicy i zieloni. Jeśli sieć zostanie do tego czasu rozbudowana, miliardy płatności za węgiel będą kontynuowane zgodnie z planem do 2038 r., a gminy otrzymają dodatkowe rekompensaty, mówi Schmidt. Nie, powiedz pozostałym czterem. Według Oest 2038 będzie kompromisem wynegocjowanym ze wszystkimi zaangażowanymi stronami. Jeśli zapowiadana data zostanie ponownie zmieniona, zaufanie zostanie utracone, obecny stan technologii nie będzie w stanie zagwarantować źródła zasilania, a przemysł stanie przed nowymi wyzwaniami, twierdzą Prause-Kosubek i Grüner. Odnajduje Wippela bardzo wcześnie, bo w 2038 roku. Według AfD koniec węgla powinien nadejść sam, gdy albo się skończy, albo stanie się zbyt drogi ze względu na alternatywne źródła. Whipple jest przekonany, że zmiana strukturalna nie będzie możliwa do 2038 r., a jeśli wyjdzie jeszcze wcześniej, będą dochodzić roszczeń odszkodowawczych, które będzie musiał zapłacić podatnik.

READ  Uzyskaj dobre wyniki na Switchu, PS5, PS4 i Xbox po okazyjnej cenie

Zmiana strukturalna: które projekty są pożądane?

Miliardy węgla na zmiany strukturalne trafiają do różnych projektów mających na celu tworzenie nowych miejsc pracy i uatrakcyjnienie Łużyc. Kandydaci powinni wymienić dwa konkretne, które uważają za szczególnie ważne:

Dreiländereck: Co się stanie po wyjściu z UE?

Trójkąt graniczny powoli rośnie razem. Korzyści jest wiele, takich jak zmniejszenie wakatów po stronie niemieckiej przez Polaków i Czechów oraz uzupełnienie braków w sieci medycznej przez lekarzy z sąsiedniego kraju. Z drugiej strony istnieją wady, takie jak przestępczość graniczna i napięcia, takie jak te spowodowane skutkami kopalni odkrywkowej i elektrowni Toro. Zitao obawia się, że teren zostanie zalany z powodu zwiększonego odprowadzania wód gruntowych, a tym samym uszkodzenia infrastruktury. Gajila mówi o Zielonych, że Niemcy zostały poproszone o zaangażowanie się w konflikt. Szkoda musi zostać zrekompensowana przez osobę, która ją spowodowała. Niemcy odmówiły, Czechy złożyły pozew. Podobnie widzi to Prause-Kosubek. Kandydaci CDU i FDP wolą negocjacje dyplomatyczne niż bezpośredni konflikt. Ost mówi, że Niemcy zamkną drzwi do Polski pozwem. Wnioskodawca AfD nie ujawnił, czy iw jaki sposób Niemcy powinny zająć stanowisko.

Zittauer ma w głowie pozytywne aspekty zrastania się, który pytał Wippela, czy AfD wie, co zrobić z trójkątem, jeśli nastąpi wyjście Niemiec z Unii Europejskiej. Adresat odpowiedział: „To jest pytanie projektowe”. Chociaż na przykład Szwajcaria również nie należy do Unii Europejskiej, granicę można przekroczyć bez większych kontroli.

Cele osobiste: jak wzmocnić terytorium?

Kolejne pytanie, na które odpowiadają kandydaci, to: Co chcecie zrobić, aby prowincja – jako jedna z najniższych płac w Niemczech – mogła wyrwać się z pułapki ubóstwa? Chodzi o osobiste cele, które chcą osiągnąć w Berlinie dla regionu, jeśli zostaną wybrani.

Inne artykuły

  • Schmidt: Zrealizuj B178 tak szybko, jak to możliwe, egzekwuj jednolite układy zbiorowe w całych Niemczech, zapewnij podstawowy dochód, np. dla osób, które chcą założyć firmy, rozwinąć (bezpłatny) transport publiczny i zadbać o lepszy zewnętrzny wizerunek regionu
  • Bardziej ekologiczne: lepiej zapewniać gminom środki finansowe, zachować autonomię w zakresie negocjacji zbiorowych (choć rząd federalny ma na to dotychczas ograniczony wpływ)
  • Oest: Rozbuduj infrastrukturę, taką jak B178, wspieraj innowacje i badania
  • Jagila: chce być ambasadorką Łużyc Najwyższych i zadbać o lepszy wizerunek zewnętrzny regionu, zapewniając dzieciom dochód podstawowy
  • Wippel (Chrupalla): niższe podatki i opłaty dla mieszkańców (np. brak dodatkowego podatku dochodowego od zarobków poniżej 2000 euro)
  • Prause-Kosubek: Na lepsze Widok zewnętrzny Łużyc Zapewnij i wzmocnij istniejące struktury, wspieraj badania i innowacje oraz umożliwiaj dotacje z funduszy federalnych dla gmin, na przykład na budowę szkół, ale nie chce składać żadnych obietnic, ale jak członek Bundestagu Thomas Juerke (SPD) do pracy w regionie
READ  Personalizacja Garden 2.0: Ogrodnictwo miejskie z pomysłami IKEA na (małym) balkonie
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

VW Caddy piątej generacji: test samochodu używanego

Published

on

VW Caddy piątej generacji: test samochodu używanego

Manchen Traumwagen erkennt man erst auf den zweiten Blick. Der Caddy z VW Należy do tej kategorii. Nie dlatego, że jest ekskluzywny. Jednak jako rozwiązanie wszechstronne łączy w sobie zalety szerokiej gamy koncepcji pojazdów.

Serwis od

Notatki prawne

*Więcej informacji na temat oficjalnego zużycia paliwa, oficjalnych indywidualnych emisji CO2 i, w stosownych przypadkach, zużycia energii elektrycznej w nowych samochodach można znaleźć w „Oficjalnym podręczniku zużycia paliwa”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobile Trauhand GmbH . www.dat.de.

VW Caddy gebraucht: stabile Nachfrage sorgt für hohe Preise

Das ist er: Caddy piątej generacji, wprowadzony na rynek w 2020 roku, jako kompaktowy kombi z wysokim dachem, przemawia jednocześnie do rodzin, poszukiwaczy przygód, amatorów ciężarówek i dealerów – zapewniając stabilny popyt i odpowiednio wysokie ceny użytkowania. Mówi się, że nasz pokazany na zdjęciu samochód firmy Kuhn+Witte w Buchholz/Nordheide z zaczepem do przyczepy, PDC, podgrzewanymi siedzeniami, aluminiowymi felgami i klimatyzacją kosztuje sporo, ale według standardów rynkowych 28 625 euro. Koncepcja działania modelu produkowanego w Polsce jest ściśle oparta na Golf 8 & Co, opiera się na platformie MQB-evo z Wolfsburga.

VW Caddy 1.5 TSI DSG

Inklusive aller Extras kostete unser Fotofahrzeug neu laut Schwacke-Datenbank rund 37.000 Euro.

Foto: Christoph Boris / Auto Bild

Während wir bei seinen feineren Pkw-Geschwistern immer wieder kritisieren, dass es um Verarbeitung und Materialqualität schon einmal besser stand, kann sich der uneitler gestrickte Caddy zumindest teilweise mit seinen Nutzfahrzeug-Genen rechtfertigen: Wer spontan hart zupacken können soll, dem darf das Fehlen von Softlackoberflächen und empfindlichen Veloursteppichen nicht ernsthaft angekreidet werden.

VW Caddy 1.5 TSI DSG

Viel Platz für die Passagiere und ein XL-Kofferraum sind Kaufargumente.

Foto: Christoph Boris / Auto Bild

Ausstattung: Mindestens „Life” ist empfehlenswert

Das hat er: Jako typowe dziecko Caddy odziedziczył wiele mocnych i słabych stron od swojego rodzeństwa w tym samym wieku. Praca z fotela kierowcy musi uwzględniać ogólne wysiłki firmy na rzecz cyfryzacji. Opcje wyświetlania i zakres funkcjonalności zależą od nabywcy nowego samochodu: cyfrowy zestaw wskaźników i rozwiązania nawigacyjne podlegają dodatkowej opłacie. Sterowanie różnymi funkcjami za pomocą struktur podmenu nie zapewnia żadnej wygodnej przewagi w porównaniu z poprzednią generacją.

VW Caddy 1.5 TSI DSG

Reduziertes Cockpit mit schönem Dreispeichenlenkrad. Die sonstigen Kunststoffe wirken eher robust.

Foto: Christoph Boris / Auto Bild

Welche Ausstattung sollte es sein? Die Basis ist recht nackt, ein Life mit Touch-Infotainment, lackierten Stoßfängern, Alufelgen und Dachreling darf es schon sein. Nochmals nobler sind die gehobenen Varianten Move, Dark Label und Style. Je nach Konfiguration war der Caddy mit bis zu 19 Assistenzsystemen aufrüstbar.

Carawao

Z łatwością sprzedaj swój samochód online po najlepszych cenach

Najlepsze ceny od zweryfikowanych kupujących – Osobiste porady – Bezstresowe leczenie z bezpłatnym zestawem!

Karosserieseitig glänzt der Lademeister mit seinen zwei leicht bedienbaren Schiebetüren. Am Heck gab es wahlweise eine große Klappe oder zwei asymmetrische Türen. Dank 350 Millimeter mehr Länge bietet die Maxi-Version spürbar mehr Raum an Bord (bis 3105 Liter Kofferraumvolumen) und eignet sich deutlich besser für Großfamilien und Campingprojekte.

Für den Gewerbeeinsatz gedacht und etliche Tausender billiger gehandelt werden Cargo-Versionen. Sündhaft teurer sind die Camper-Version California und die Crossover-Variante Panamericana. Gefragte Optionen wie LED-Scheinwerfer, eine dritte Sitzreihe mit zwei zusätzlichen Sitzplätzen oder das Panoramadach verursachen gebraucht empfindliche Aufschläge.

Der Caddy ist vor allem praktisch und wirtschaftlich

So fährt er: Puszka jest dzieckiem umysłu. Wiadomo to już po pierwszych kilku kilometrach. Maksymalna efektywność kosztowa była znacznie ważniejsza niż dynamika specyfikacji. Pod maską kryje się oszczędny 2.0 TDI (102 do 122 KM), żwawy benzyniak 1.5 TSI i dość dziwny 1.5 TGI z silnikiem na gaz ziemny. Nie ma wersji hybrydowych ani elektrycznych.

Der Haldex-Allrad 4Motion blieb ausschließlich dem 122 PS starken Top-TDI vorbehalten. Je nach Motorisierung gab es als Alternative zum manuellen Getriebe auch eine DSG-Version. Beim Fahrverhalten profitierte der gekonnt komfortabel abgestimmte Caddy spürbar von der Entscheidung, Starrachse samt Blattfedern in Rente zu schicken und stattdessen eine Verbundlenkerhinterachse mit Federbeinen zu verbauen. Besonders mit geringer Beladung steigert das den Fahrkomfort.

Stärken

  • Vielseitig nutzbarer, enorm großer Innenraum
  • Moderate Unterhaltskosten
  • Vielfältige Ausstattungsoptionen

Słabości

  • Basisausstattung sehr karg
  • Recht zahlreiche Kinderkrankheiten
  • Strammes Preisniveau

Vielfältige Probleme mindern den Qualitätseindruck

Das macht Ärger: Volkswagen oferuje dwuletnią gwarancję na nowy pojazd (lub dłuższą za dodatkową opłatą), trzyletnią gwarancję na lakier i dwunastoletnią gwarancję na korozję. Zwłaszcza wczesne modele cierpiały z powodu licznych mniejszych i większych błędów w obsłudze oraz problemów z oprogramowaniem, a wrażenie jakości było mieszane. Jednak VW głównie próbował wprowadzić ulepszenia.

VW Caddy 1.5 TSI DSG

Durch das nutzwertige Konzept sind Gebrauchsspuren typisch. Mängelfrei sind auch junge Exemplare nicht immer.

Foto: Christoph Boris / Auto Bild

Aus dem Feld gibt es dennoch vielfältige Problemmeldungen: Front Assist und Parksensoren sowie Fensterheber fallen aus, beim Bordinfotainment sind defekte Discover-Pro-Steuergeräte, System-Freeze, eine spinnende Navigationsfunktion, Störungen der Rückfahrkamera sowie Probleme mit Android Auto häufiger ein Thema. Bei den TDI-Motoren wurden früh als mangelhaft detektierte Glühkerzen moniert, die Schiebetüren neigen teils zu Klappergeräuschen.

Bildergalerie

Kamera

Gebrauchter VW Caddy im Test

Beim Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) sind Rückrufe wegen fehlerhaften Querlenkerhülsen, mangelhaften Sommerreifen und beschädigten Sicherheitsgurtbändern hinterlegt.

READ  AKTUALNE WYDARZENIA - Do 60 zabitych po nalocie na szkołę
Continue Reading

Economy

Przejęcie po upadłości: gigant Nougat FIBA ​​​​połyka Hassela, Arco i Ilz.

Published

on

Przejęcie po upadłości: gigant Nougat FIBA ​​​​połyka Hassela, Arco i Ilz.

Przejęcia po upadłości
Hussle, Arco i Els zostają połknięci przez gigantycznego Nougata Vibę

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W lutym sieci sklepów cukierniczych Hussle, Arco i Ails ogłosiły upadłość. Tradycyjne marki mają teraz nową siedzibę w firmie cukierniczej Viba w Turyngii. Planowane jest utrzymanie około 160 oddziałów z 200 oddziałów.

Producent słodyczy Viba Sweets z Turyngii przejął sieci sprzedaży słodyczy Hussel, Arko i Eilles. Firma ogłosiła, że ​​około 160 z obecnych 200 lokalizacji trzech marek, łącznie z franczyzobiorcami, zostanie zachowanych. Zwolnionych zostanie 600 stanowisk pracy. Arko GmbH w północnych Niemczech jako sprzedawca detaliczny kawy, Hussel GmbH jako firma cukiernicza oraz Eilles GmbH & CO. KG jako sprzedawców herbaty Deutsche Confiserie Holding i na początku lutego ogłosiła upadłość. Według raportu opublikowanego wówczas przez gazetę „Wirtschaftswoche”, w trzech firmach z siedzibą w Wahlstedt w Szlezwiku-Holsztynie pracowało ostatnio około 1200 pracowników.

Arco, Husel i Iles samodzielnie ogłosiły upadłość w 2021 r. w wyniku kryzysu koronowego i ostatecznie były w stanie się uratować. Arko wraz z Eillesem objęły kierownictwo nad Hussel we wrześniu 2018 r. Fuzja ta powinna stworzyć „atrakcyjne korzyści skali” i „podstawę wspólnego wzrostu”. Firma Arko została założona w 1948 roku w Wahlstedt w Szlezwiku-Holsztynie, a Hösel w 1949 roku w Hagen. Iles nabył Arko od JJ Darboven w 2016 roku.

Burzliwe czasy ze względu na ceny kakao

„Jeśli uda nam się sprawić, że zakupy w naszych oddziałach będą dla klientów doświadczeniem, mamy pewność, że nasze sklepy specjalistyczne ugruntują swoją pozycję na rynku i pozostaną cennym elementem w atrakcyjnych centrach miast” – wyjaśnił Karl-Heinz Einhauser, udziałowiec Viba Sweets GmbH. Oraz Holger Storch w oświadczeniu.

Przejęcie ma nastąpić 1 maja tego roku. Według własnych danych Viba Sweets wzrośnie z około 450 obecnych pracowników do ponad 1000 pracowników. Powiedziała, że ​​do fuzji doszło w czasach niespokojnych gospodarczo, zwłaszcza w związku ze wzrostem cen ważnych surowców, takich jak kakao. „Zdajemy sobie sprawę, że wspólna podróż będzie trudna” – stwierdziła firma z siedzibą w Fluhse-Seligenthal w Turyngii. Słynie z produktów nugatowych marek Viba i Heilemann.

READ  Dlaczego więcej ropy wraca do Schwedt pomimo rosyjskiego embarga?
Continue Reading

Economy

Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa

Published

on

Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Zgiełk we Włoszech: Alfa Romeo zmienia nazwę nowego modelu samochodu w związku z interpretacją prawa Berlusconiego przez rząd Meloniego. (Kolekcja obrazów archiwalnych) © Kolekcja: obrazy dpa/SOPA za pośrednictwem ZUMA Press Wire | Vincenzo Nozzolisi // IMAGO / Belga

Po długiej przerwie w nadawaniach, Alfa Romeo wprowadza na rynek nowy model. Jednak dziwaczny spór o nazwę zmusza tradycyjnego producenta z Włoch do podjęcia drastycznych działań.

Turyn/Monachium – W dobie globalizacji producenci samochodów często produkują samochody za granicą. Również kultowa włoska marka Alfa Romeo nie jest odporny na ten rozwój, aby zaoszczędzić koszty produkcji, a tym samym sprawić, że modele będą tańsze dla klientów końcowych.

Po dwuletniej przerwie producent wprowadza na rynek nowy model Alfa Romeo Milano. Jednak na krótko przed wprowadzeniem na rynek firma-matka była zmuszona podjąć drastyczne kroki: nazwa SUV-a została zmieniona bez zbędnych ceregieli.

Alfa Romeo wyprodukowana za granicą: spór między Stellantis a Włochami

Powodem jest spór o nazwę rozpoczęty przez konserwatywny prawicowy rząd Włoch. Minister przemysłu Adolfo Orso nawiązuje do ustawy uchwalonej w 2003 roku za byłego premiera Silvio Berlusconiego: stanowi ona, że ​​produkty o „włoskim wyglądzie” muszą być również produkowane we Włoszech. W przeciwnym razie błędne byłoby twierdzenie, że produkcja odbywa się na Półwyspie Apenińskim.

Dotyczy to planowanej Alfy Romeo Milano: samochód zamiast być produkowany we Włoszech, będzie produkowany w polskiej fabryce w Tychach, a stamtąd będzie eksportowany do innych krajów – w tym do faktycznego kraju macierzystego. Wbrew części ekspertów – w tym samego Stellantisa – rząd pod przewodnictwem premier Giorgii Meloni uważa, że ​​rozporządzenie dotyczy nie tylko sektora spożywczego, ale także lokalnych marek samochodów. „Nie wolno podawać informacji wprowadzających konsumentów w błąd, dlatego samochód noszący nazwę Milan musi być wyprodukowany we Włoszech” – mówi Orso.

Junior zamiast Mediolanu: Nowy model Alfy Romeo otrzymuje nową nazwę

Ze względu na spór z rządem dotyczący nazewnictwa, Alfa Romeo ustępuje i zmienia nazwę niedawno wprowadzonego nowego samochodu, tak aby w przyszłości seria modeli nosiła nazwę Alfa Romeo Junior. „Jesteśmy w pełni świadomi, że ten moment zapisze się w historii Alfy Romeo” – stwierdził Stellantis w oświadczeniu. Wybór nazwy modelu Junior ma sens, ponieważ jest ściśle powiązany z historią naszej marki. (…) Postanowiliśmy zmienić nazwę, choć nie mamy takiego obowiązku.”

READ  Czy rajd będzie kontynuowany?: Nie oczekuje się dużej wyprzedaży: Inwestorzy są zbyt pesymistyczni według JPMorgan | biuletyn Informacyjny

Firma wyjaśnia w Opublikowano informację prasowąże chcieli „uniknąć jakichkolwiek kontrowersji” i że zainteresowanie następstwami konfliktu z rządem włoskim było „przytłaczające”. W międzyczasie strona uległa awarii z powodu masowego napływu użytkowników. „Mediolan”, włoska nazwa Mediolanu, to miejsce narodzin producenta samochodów ALFA („Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”), który w 1918 roku w ramach przejęcia zmienił nazwę na Alfa Romeo.

Włochy: Rząd krytykuje Stellantis za przeniesienie produkcji

Co sprawia, że ​​zmiana nazwy jest jeszcze bardziej niepokojąca z punktu widzenia wielu fanów marki: nazwa modelu Milano została wybrana w głosowaniu publiczności, aby uhonorować miasto, w którym w 1910 roku rozpoczęła się historia Alfa Romeo. Ten szum rozpoczął się od dział marketingu jest teraz na próżno. Krótkoterminowe przeniesienie produkcji z Polski do Włoch być może nie stanowiło problemu ze względu na koszty.

Niezależnie od sporu dotyczącego nazwy, Stellantis od dawna kłóci się z włoskim rządem: Stellantis jest krytykowany za to, że międzynarodowa, wielomarkowa firma montuje włoskie samochody i dostarcza komponenty za granicą, a nie w kraju.

wysoki Reutera Państwo chce zobowiązać Stellantis do produkcji we Włoszech co najmniej miliona samochodów rocznie. Oprócz Alfa Romeo, Fiata, Abartha, Lancii i Maserati, pod parasolem firmy znajdują się w kraju inne tradycyjne marki. Temat przenoszenia produkcji jest wszechobecny także w Niemczech. (BF)

Continue Reading

Trending