Connect with us

Top News

Zamieszanie na lotniskach w Polsce: dlaczego kontrolerzy ruchu lotniczego odchodzą masowo

Published

on

Zamieszanie na lotniskach w Polsce: dlaczego kontrolerzy ruchu lotniczego odchodzą masowo

„Powiedz mi, że to pół godziny, ale jak późno jest lot?” Warto spróbować. Jednak pytanie niczego nie wymyśliło. Jak chwalebny dodatek: „Powinieneś wiedzieć więcej niż to, co jest zamieszczone na tablicy”. Trzy kwadranse później stało się jasne: mój lot z Warszawy do Gilona Cora (Grunberg) został odwołany. Był to ostatni lot tego wieczoru do miasta oddalonego od granicy niemieckiej.

Lot został oficjalnie odwołany z powodu alarmu bombowego na Warszawskim Lotnisku Mydlanym. Wtedy pracownik lotniska powiedział mi, że trzeci dzień z rzędu ktoś zadzwonił i ostrzegł mnie, że w arabskim samolocie jest bomba. Fakt, że wszystkie inne samoloty latają ponownie po ostrzeżeniu o bombie, w rzeczywistości nie zmienia faktu, że moja linia lotnicza odwołała lot pod pretekstem alarmu bombowego. Jak wszystkie jej inne loty tego wieczoru.

Dlaczego polscy kontrolerzy ruchu lotniczego odchodzą masowo?

Tylko garstka samolotów startuje w Polsce i wkrótce nastąpi lądowanie. To dlatego, że tamtejsi kontrolerzy ruchu lotniczego masowo zrezygnowali od 30 kwietnia. Polski rząd wydał zasadę, że loty są ograniczone do określonych miast, takich jak Londyn, Frankfurt czy Nowy Jork, a loty do takich miast muszą odbywać się w godzinach od 9 do 17:30.

Z jednej strony może to być spowodowane złymi warunkami finansowymi zapewnianymi kontrolerom ruchu lotniczego, ale z drugiej strony należy obniżyć standardy bezpieczeństwa. W rezultacie wielu kontrolerów ruchu lotniczego zdecydowało się na rezygnację. Zamiast tego rząd mówi o strajku.

Kontrolerzy ruchu lotniczego w Polsce chcą więcej zarabiać

Porozumienie zostało osiągnięte w ostatniej chwili. Okres wypowiedzenia kontrolerów ruchu lotniczego został przedłużony do 10 lipca. Do tego czasu obie strony, polscy kontrolerzy ruchu lotniczego i kontrolerzy ruchu lotniczego, będą starały się rozwiązać konflikt. Jeśli nie znajdą rozwiązania, loty do Polski zostaną odwołane w okresie wakacji.

READ  Robert Habeck ignoruje głos ludu

Byłbym bardzo szczęśliwy, gdyby kontrolerzy ruchu lotniczego nadal lepiej zarabiali. Bez względu na to, czy według polskiego rządu jest to równowartość około 7000 euro, czy też od 1700 do 3000 euro netto, jak obliczyło Stowarzyszenie Kontrolerów Ruchu Lotniczego. Pamiętaj, że średnia miesięczna pensja w Polsce to około 900 euro.

Chociaż moja własna praca administratora upadłości jest uważana za stresującą, bycie kontrolerem ruchu lotniczego nadal wiąże się z większym stresem. Byłoby więc miło, gdyby kontrolerzy ruchu lotniczego w Polsce nie musieli gdzieś wykonywać dodatkowej pracy. To samo dotyczy najniżej opłacanych pilotów w niektórych krajach. Nienawidzę latania ze zmęczonym pilotem, który najpierw miał do wykonania pracę na pół etatu.

W Polsce powietrze jest praktycznym środkiem transportu

Ale wracając do mojego odwołanego lotu: Po wiadomości o odwołaniu lotu nadszedł czas, aby ponownie odebrać bagaż i przekonać współpracownika, że ​​po raz pierwszy chcę mu pokazać tłum wierzycieli w Groenbergu. Tak, oczywiście mogliśmy podróżować pociągiem lub samochodem zamiast najpierw podróżować samolotem. Jednak po kilkukrotnym spaniu na kole pociąg o długości ponad 400 km wydawał się bardzo powolny przez co najmniej sześć godzin, a latanie było najlepszym wyborem. W końcu pojechaliśmy do celu samochodem.

Jednak Polska jest niestety dobrze skomunikowana w niektórych miejscach tylko koleją i autostradą. Dotyczy to zwłaszcza połączeń między głównymi miastami. Z drugiej strony nadal dążę do pokonania 398 km z Warszawy w południowo-wschodniej Polsce do Lesco w ciągu sześciu godzin. Ale to prawie nie działa. Wąskie drogi, które często przechodzą przez wioski, nie są przystosowane do szybkiej podróży. I tak nie jeździł tam żaden pociąg.

Dlatego samolot, który przez wielu uważany jest za elitarny, najdroższy, a przede wszystkim klimatyczny zabójca, jest w zasadzie środkiem transportu, którego należy w Polsce nie doceniać. Zwłaszcza, gdy trzeba bardzo szybko przejść z punktu A do punktu B.

READ  AKTUALIZACJA: Unikaj akcji policyjnych na dużą skalę po strzelaninie w Breitscheid - Gruppe Ferdinand

Najdłuższy czas podróży z Niemiec do Polski

Dla mnie odwołanie lotu od maja do 10 lipca oznacza, że ​​muszę podróżować samochodem do Berlina i Frankfurtu. Jakoś ostatnio podniesiono ceny biletów lotniczych. Ze względu na uchodźców przybywających z Ukrainy wyjeżdżają z Polski do Niemiec i innych krajów i robią to wszelkimi możliwymi sposobami, w tym drogą powietrzną.

Już o zbliżającym się „strajku” powiedziałem mojej najlepszej przyjaciółce, która miała się ze mną spotkać po raz pierwszy w Warszawie. Jeśli jego lot z Kolonii zostanie odwołany, spotkamy się pierwsi i przełożymy jego przyjazd. Podróż pociągiem od 11 do 17 godzin może wydawać się przygodą, ale w długie weekendy może to być trochę za dużo.

Pielęgniarki w Niemczech też muszą zarabiać więcej

Dwa lata temu, w Wielkanoc 2020 roku, musiałem kilka razy jeździć po Niemczech do pracy. W Niemczech oczywiście pociągiem. Chociaż często podróżowałem sam całym pociągiem, pociągi kursowały w regularnych odstępach czasu. Nie mogę zapomnieć tego, co powiedział mi wówczas dyrygent, boi się korony. Bo on i jego żona przyprowadzili do nich chorą teściową.

„Jesteśmy dla ciebie koleją. To moja praca” – powiedział na wysokości Corony.

Tylko jedna grupa zawodowa ma większe poczucie obowiązku, więc nie będą strajkować: personel pielęgniarski w Niemczech otrzymuje za swoje usługi mniej niż przeciętnie. Jest to kwestia, którą zdecydowanie należy się zająć.

John Hambura jest prawnikiem i konsultantem ds. upadłości w Polsce. Studiował na Wolnym Uniwersytecie w Berlinie, obecnie mieszka w Warszawie.

Czy nasz nauczyciel ma komentarz? Napisz do nas! Podsumowanie @ berliner-zeitung.de

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top News

Zatrzymany w Polsce: Putin rzekomo planował zamach na Zełenskiego | Polityka

Published

on

Zatrzymany w Polsce: Putin rzekomo planował zamach na Zełenskiego |  Polityka

Nächster Schlag gegen das Agenten-Netzwerk des Kreml: Polen hat einen mutmaßlichen Spion verhaftet, der ein Attentat auf Ukraine-Präsident Wolodymyr Selenskyj vorbereitet haben soll.

Der Mann namens Pawel K. habe den Kreml-Geheimdiensten bei der Planung des Anschlags geholfen, hieß es von den polnischen Ermittlern. Der ursprüngliche Tipp kam dabei aus der Ukraine: Die dortige Generalstaatsanwaltschaft hatte die polnischen Behörden alarmiert und umfangreiche Beweise vorgelegt.

Wichtigen Flughafen ausspioniert

Die Staatsanwaltschaft wirft ihm vor, dass er sensible Informationen über den Flughafen Rzeszow im Süden Polens ausgespäht und an Russland gegeben habe.

► Der Airport ist seit Beginn des russischen Großangriffs auf die Ukraine von zentraler Bedeutung. Denn: Über diesen Airport reisen alle westlichen Politiker, die nach Kiew wollen. Selenskyj und andere ukrainische Spitzenpolitiker nutzen ihn ebenfalls für Besuche im Westen.

Direktflüge aus der Ukraine sind nicht möglich, weil der Luftraum wegen der Russen-Angriffe gesperrt ist.

Auch Deutschlands Wirtschaftsminister Robert Habeck (Grüne, Mitte) reiste am Mittwoch über den Flughafen Rzeszow in die Ukraine

Foto: IMAGO/photothek

Laut den Ermittlern wurde Pawel K. am Mittwoch verhaftet. Ihm drohen bei einer Verurteilung bis zu acht Jahre Haft.

Am gleichen Tag klickten im fränkischen Bayreuth die Handschellen: Die Deutsch-Russen Dieter S. (39) und Alexander J. (37). sollen für den Kreml US-Stützpunkte ausgespäht und Anschläge auf militärische Transportwege geplant haben.

Laut Generalbundesanwalt soll sich Dieter S. bereit erklärt haben, Sprengstoff- und Brandanschläge auf Militär-Infrastruktur und Industriestandorte zu begehen. Sein Ziel: die militärische Hilfe von Deutschland an die Ukraine zu sabotieren!

READ  Robert Habeck ignoruje głos ludu

Einige der ins Visier genommenen Objekte soll Dieter S. vor Ort ausgespäht und fotografiert haben, etwa Militärtransporte. Alexander J., half ihm laut den deutschen Ermittlern spätestens seit diesem März. Jetzt sitzen beide Männer in Untersuchungshaft.

Continue Reading

Top News

Pożar tunelu w Monachium: ponowne otwarcie tunelu Louis Geiselbach

Published

on

Pożar tunelu w Monachium: ponowne otwarcie tunelu Louis Geiselbach

Tunel Luise Kiesselbach w Monachium będzie ponownie dostępny w obu kierunkach tuż przed godziną 20:00. Rzecznik policji wyjaśnił to wieczorem zapytany przez PR.

Pojazd zapalił się w tunelu

Wschodnia rura metra w kierunku północnym i tunel Heckenstaler na zachodzie musiały zostać zamknięte zeszłej nocy po pożarze furgonetki. Ta akcja spowodowała poranne korki.

Po południu prace konserwacyjne również wymusiły zamknięcie południowo-zachodniej metra na kilka godzin.

Nadal obowiązują ograniczenia

Chociaż ruch może zostać wznowiony, nadal obowiązują ograniczenia: wjazd do tunelu w kierunku północnym od strony Louis-Gieselbach-Platz nie jest możliwy aż do odwołania. Maksymalna prędkość w tunelu wynosi 40 km/h. Można tylko do i wyprzedzanie jest obecnie zabronione.

Van w ogniu

Pojazd zapalił się w tunelu w środę około godziny 23:15. Kilku mieszkańców zauważyło gęsty dym i widziało dym wydobywający się z końców tunelu Luise Kiesselbach. Wezwali straż pożarną.

Policja stwierdziła, że ​​nie było wypadku. 30-letni kierowca vana zdołał oswobodzić się z płonącego pojazdu, został przebadany na miejscu przez zespół ratownictwa medycznego. Nie musiał jechać do szpitala. Dwie inne osoby, które wraz z pojazdem znajdowały się w tunelu, gdy wybuchł pożar, wyszły bez szwanku.

Na razie nie jest jasne, co było przyczyną zapalenia się pojazdu. Policja prowadzi dochodzenie.

Tunele odgrywają kluczową rolę w transporcie

Strażakom udało się ugasić pożar w samochodzie, jednak został on całkowicie uszkodzony. Tunel również jest uszkodzony – nie wiadomo jeszcze, jak bardzo.

Tunel Louisa Geiselbacha ma kluczowe znaczenie dla ruchu na południowy zachód od Monachium. Dopływa do niego autostrada A95 i przepływa przez nią część ruchu pomiędzy A995 i A96 na południu. Wydział Kryminalny w Monachium zbada przyczynę pożaru.

Z raportami i informacjami od reporterów BR Davida Herdinga, Manuela Raucha, Franka Jordana, Christopha Müllera i Gerharda Bragga.

Continue Reading

Top News

1500 km do Pemovo Bisci. Żołnierze z Knüll trenują z Armią USA w Polsce

Published

on

1500 km do Pemovo Bisci.  Żołnierze z Knüll trenują z Armią USA w Polsce
  1. Strona główna
  2. lokalny
  3. Swalmstad
  4. Schwarzeneggera

Naciskać

Żołnierze z Knüll w ciągu ostatnich kilku dni przeszli 1500 kilometrów. Na początku tygodnia grupa bojowa dotarła do polskiego poligonu w Pemovie Biskim. © Bundeswehra

Żołnierze Jägerbataillon 1 ze Schwarzenborn byli teraz w stanie pomyślnie ukończyć pierwszą część manewru Saber Strike. Na początku tygodnia grupa bojowa dotarła na polski poligon „Polonie Bemowo Biskie”. Przejdźmy teraz do kolejnej części treningu: programu ostrego strzału.

Schwarzeneggera. Podpułkownik Hagen, dowódca 1. Batalionu Jaggerów, był usatysfakcjonowany: „Udało nam się zakończyć fazę „marszu” przy minimalnej liczbie awarii pojazdów i bez poważnych obrażeń. Ludzie i towary przybyli we właściwe miejsce we właściwym czasie.” W sumie żołnierze z Kull przebyli dystans 1500 kilometrów.

Przy tej trasie i takiej liczbie pojazdów jest to duży sukces, podpułkownik mówi: „Jak dotąd osiągnęliśmy wszystkie nasze cele. Jestem dumny z moich zawodników.

Szkolenie w Schwarzenborn rozpoczęło się 8 kwietnia. Po stacjonowaniu w Vilcek, gdzie stacjonował 2. pułk kawalerii armii amerykańskiej, Wielonarodowa Grupa Bojowa Jägerbataillon 1 pomaszerowała do Polski wraz z 2. pułkiem kawalerii armii amerykańskiej. Odtąd niemiecka grupa bojowa wchodziła w skład 2. Pułku Ułanów w celach szkoleniowych. Wielonarodowy Zespół Bojowy, specjalnie zebrany na szkolenie w Vilseck, składa się z 800 żołnierzy i 250 pojazdów. Jagger dowodzi Batalionem 1.

Sztylet GTK to główny system broni myśliwych.  Żołnierze w Polsce ćwiczą ogień na żywo przy użyciu czołgu kołowego.
Sztylet GTK to główny system broni myśliwych. Żołnierze w Polsce ćwiczą ogień na żywo przy użyciu czołgu kołowego. © Bundeswehra

Zintegrowane z systemami NATO

„Międzynarodowy charakter tych ćwiczeń jest imponującym przykładem tego, co naprawdę oznacza NATO. Jako dowódca dowodzi mną dowódca amerykańskiej brygady i byłem jednym z jego regularnych dowódców amerykańskich batalionów. Nie ma żadnych różnic” – podkreśla podpułkownik Sebastiana Hagena.

Z Vilcka pojechaliśmy autostradą i przekroczyliśmy granicę Polski z końcowym przystankiem technicznym w Koszarach Wettiner we Frankenbergu (Saksonia). Według sierżanta prasowego Tima Friedricha żołnierze mogli odpocząć przez kilka godzin w Jaganiu i Łasku, po czym kontynuowali marsz do Pemovo Biskie, na „Polonie Szkoleniowym Bemovo Biskie”.

Pemovo Biskajska to miejscowość w województwie warmińsko-mazurskim, należąca do gminy miejsko-wiejskiej Biała Piska w powiecie Biskajskim – kilkudniowa międzynarodowa impreza strzelecka – obecnie odbywa się w Pemovie. Pole treningowe Pisci. Żołnierze z Knüll będą współpracować z innymi partnerami NATO w bezpośrednim ogniu, wyjaśnia Press Sgt.

READ  Premier Niemiec Voydke za przyjazne porozumienie między Niemcami a Polską
Continue Reading

Trending